- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- VoLTE/VoWiFi
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
blp85
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2002-es CLIO II/II 1.2 16V-s autóm, ami mostanában nehezen veszi be a hátramenetet, néha az 1-es fokozatot is, így elgondolkoztam egy váltó felújításon, illetve a váltó csepegteti is az olajat (nem látványosan, de alánézve látszik, hogy valami szimering nincs rendben).
Mennyibe kerül mostanában egy ehhez a kocsihoz való váltó, illetve kb. mennyi a beszerelése. Esetleg jobban megérheti a meglévőt felújíttatni?Motorkód: D4F712
Váltókód: JB1513Köszi a válaszokat!
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
MasterMark
titán
-
Dyno
veterán
válasz diablo1984 #89785 üzenetére
Igen akkor kb. 110-nél forog 3000ezret.
#89786ThodEE: Ha 3500-t forog 209-nél akkor 130-nál 2200 körül kéne forognia.
Amúgy kétféle volt elméletileg 2012 gyártás után amikortól energy dci-k voltak és 270nm volt a csúcs nyomaték nem 240nm mint előtte:
240nm: 6.-ba 100-nál 2000-t forog ilyen az enyém is
270nm: 6.-ba 115 körül forog 2000-tÉs ennek köszönhetően kb. fél literrel kevesebbet esznek pályán.
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #89791 üzenetére
Jó, saját órája szerint Kizsírozott szakadékban, hátszéllel, katalizátor problémával
Aztán jönnek a tanácsok hogy azért van a kati probléma mert bla-bla
Pedig ez a darab pályázik is, csak 100ast iszik már 3000km-óta, és van számla is róla hogy kati is volt cserélve meg a szondák is[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
rob210
Topikgazda
A kis clió 130nál 3000et forog kereken az 5 sebességes váltóval
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #89784 üzenetére
Arra nem érzékeny de takarítás után adaptálni kell a fojtószelepet. (Nullázni,tanítani ki hogy hívja)
Renault power
-
ThodEE
őstag
válasz diablo1984 #89787 üzenetére
Annak meg kell a bugi Ignis 180nál majdnem 5500at pörög
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
válasz diablo1984 #89785 üzenetére
2 féle váltó van, nekem a Megane 3/3 1.5dCi 110hp a hosszú váltóval 6osban óraszerint 209nél forog 3500at
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #89779 üzenetére
Igen ezért kérdeztem.
Digitnél lehet más nálad marad a fojtóRenault power
-
rob210
Topikgazda
-
valaki_xy
tag
válasz Mezga Aladár #89772 üzenetére
Szia!
Nyaralásra menet fizetőkapunál megálláskor állt le nekem az autó ESC off felirat kíséretében (ez csak következmény, nem a leállás oka). Facebook csoportban utána olvasva a klíma nyomása emelkedhetett meg, és így alapjáraton le tudja fullasztani az 1.6-ost.
Nálam ez egyszeri jelenség volt, igaz nem is jellemző, hogy 3 órán át egyhuzamban megy a klíma. Fontos lehet még, hogy előtte nap lett töltve nekem.
-
Dyno
veterán
Ilyen váltóval szerelt Megane-om van 318ezer van benne, 294-el vettem, azóta kellett kuplungozni, előtte volt para, hogy szól a nyelestengely, de szerencsére a kinyomó volt nagyon szétesve, kuplung csere óta nincs hangja, váltóolaj csere volt vásárláskor, meg kuplung cserekor is friss olaj került bele, passz hogy előtte volt-e váltón bármi csinálva, kuplung az még a gyári volt elméletileg, szóval passz, de a 90 lovas dci-en is ez a váltó van, azt hiszem.
Szerintem cseréltesd benne a váltó olajat és ennyi.De Robi tud még róla nyilatkozni, hozzá hordom.
Ami amúgy inkább idegesítő, hogy 100-nál 5.-be 3000-t forog, bár szerintem a 6-os váltó i lehetne hosszabb a 110 lovasokon, mert az kb 110-nél forog 3000-t.
más: Érdekes gergo5991 autója mert törökgyártás, lehet azért olyan mint a fluence? De hogy került szlovákiába ilyen autó?
5 ajtóst szerintem csak belpiacra gyártottak a törökök, fluence jött onnan meg kombi bár passz nekem a dízel kombi spanyol gyártás, igaz azt svácban adták el elöször.
A 101 lovas benzinest megnézném, de ez az adatábla hiányos rajta, valszeg megsérült és levan ázva. Van még ilyen adattábla máshol a kocsin?[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #89427 üzenetére
Sziasztok!
Téma folytatása.
Az autónak ma kétszer leállt a motorja.
A körülmények, motorfék, megállás előtt a kuplungot kinyomom és a motor leáll.
Mindkét esetben tökéletesen újraindítható volt.
Körülmények: féltank benzin, klíma megy és 30 + fok a hőmérséklet.Megane 3/3 1,6 benzin 110 LE a páciens.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz rob210 #89766 üzenetére
Bocs hogy ennyi pörgök a témán.
Bár a 200-tól még évekre vagyok a felhasználási szokásaim alapján, de azért érdekel, hogy mennyire szokott kijönni a javítása? Érdemes-e előbb megcsináltatni? Kell hozzá "specialista", vagy ha pl a vezérlést le tudta cserélni, akkor ennek a javítása is menni fog? Ez is olyan, ogy miután meg lett csinálva, örökélet, vagy marad az x km?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #89750 üzenetére
RENAULT - Fluence-Mégane Generation - 02 2010 - K4M838Technikai paraméterek: limited edition modell: Fluence-Megane generáció ;Kiegészítő megnevezés: RENAULT sebességváltó típusa / jh3 sebességváltó fokozatok száma: 5-sebességes mechanikus;
Nem hagyott nyugodni a dolog.
A lényeg rossz hírem van valóban 110paci, de a fluence váltója van alatta! Ami ugyan az a sz@r 5 sebességes.Magyarországra nem került gyártásba ez a verzió!
Nem tudom , honnan jutott hozzád.
De ilyet még valóban nem láttam.Szerk.
Jah már látom honnan van így már oké.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #89762 üzenetére
hülyeségeket nem akarok írni, de a hahu sem épp egy leghivatalosabb adatforrás, írnak minden szart be a rendszerbe....
más:
Mi hazaérkeztünk a 3as megane kombival (1,6 benzin 110 lovas és 6 sebességes) nyaralásból, hibátlanul elvitt és hazahozott az autó, Horvát tengeren voltunk, 1834km volt az össztáv(oda-vissza), volt sog dugó benne, amikor lehetett haladni, akkor a pálya forgalmát vettem fel, ha lehetett, akkor tempomat 130(az navi szerint 125). 2 felnőtt+2 gyerek, meg a cuccaink, ittnon Shellnél az alap buruttya benzin, kint petrol és shell tankolásokkal, plusz Nagykanizsán egy diszkont kúton tankolva az össz fogyasztás így a gép szerint 7,1-re jött ki, visszatankolva 6,93ra. Meglepett, mert tényleg nem kíméltem, szerintem teljesen baráti fogyasztás az autótól, az emelkedükön(pár hegyen azért át kellett mászni a tengerpartig) sem lassult, ha valaki miatt lassítanom kellett, akkor még gyorsulni is képes volt felfelé is.
Hát nem én voltam a meglassabb láncszem a pályán, olaj nem fogyott, mert itthon is az összes karikát mutatja a kijelző. Egyszer volt a Zagrabi dugóban, hogy mikor bekapcsoltam a klímát, az nem akart hűteni amíg normális tempót nem mentünk, de azóta viszont működik, azt hittem, hogy elment a gáz, de nem.
Tetszik ez az autó, holnap vakarhatom le a bogarakat az elejéről mielőtt beleég a fényezésbe.....[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
-
szebe
addikt
válasz rob210 #89742 üzenetére
Preventív jelleggel lehet valamit tenni érte, hogy ne, vagy minél később üssön be a dolog?
Vagy lottó, és ha nem jót húztam, akkor egyszer nem kapcsolható az 5. és ennyi?"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Bass
addikt
Sziasztok 2013-s 1.6 dci motoros scenic 3-t meg szabad venni,nem ismerjük ezt a motort.Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
A tünet az, hogy megszűnik az 5ik sebesség.
Ennek a fogaskerekét kell cserélni az esetek 80%ban.
Ha sokáig húzza a user akkor a komplett váltót, na az nehézkes, mert nincs .
A javításhoz az alkatrész is nagyon nyögvenyelősen van.
A 6 sebességessel meg nincs gond 500ezer felett is simán jók a váltók.Renault power
-
kr:sz
tag
Sziasztok! Eléggé bejövős a jövő évi clio e-tech full hybrid konstrukció. Mennyire megbízható a Renault féle hybrid rendszer? A korábbiakkal van esetleg tapasztalata valakinek?
-
szebe
addikt
válasz diablo1984 #89735 üzenetére
Mik lehetnek a tünetek?
J Astrát is nézegettem, ott a "híres" M32-re a régi ikarusokhoz hasonló búgást, és bólogató váltókart mondták, mint egyértelmű jel.Illetve ha előjön, akkor kb mi pénz ezt javítani/cserélni?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
addikt
válasz diablo1984 #89725 üzenetére
de annak az a gyengéje
Ez miben nyilvánulhat meg? (mekkora kiadásra készüljek? )
Vagy csak úgy gyengéje, hogy kevésbé komfortos?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
veterán
válasz diablo1984 #89725 üzenetére
A JR5-ös váltó van az 5-ösben?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #89723 üzenetére
Hmm, majd Rob megmondja, de elvileg a 101 lovas ötös váltóval van, de annak az a gyengéje, a 110 lovas az okoskerekes(ettől drágább a vezérléscsere és ettől komplikáltabb, de jó kis 6os váltó van hozzá.
Ezt én eddig így tudtam megane 3 esetében, scenicnél nem tudom, hogy van-e mix.
Az én motorkódom asszem a K4M 858-as.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89722 üzenetére
nekem 110 lovas 5 sebességes
2010-es 3. gen 1.6 16v dynamique K4m v8 motorkód[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
Köszi az infót mindenkinek,dizeltol félek,sok városi használat lenne benne.Amugy igen a 110 lovas 6 sebességes.
-
MasterMark
titán
Hello, 2001-es twingónál nem működik a kulccsal távirányítva a központi zár. Próbáltam resync-elni is, de nem érzékeli a kulcsot egyáltalán. Vettem egy új kulcsot is, azzal se jó.
Van valami ötletetek?
NEM az immo-ról van szó, az teljesen külön rendszer. Azt tudom hogy programozni kéne a computerbe meg ilyenek. A központi távja külön rendszer.
Switch Tax
-
szebe
addikt
válasz gergo5991 #89717 üzenetére
A 110 lovas 6 fokozatú, a 101 lovas 5. Scenicbe szerintem csak az erősebb ment.
Nekem a 3/2-es Megane-ban a 101 lovas van, megengedett sebességen autópályán nem zavaró szerintem, de lehet csak azért, mert G Astrából ültem át.
A Scenic +200kg, ezt nyilván figyelembe kell venni.
Ha ovisulijárat, akkor a sok rövidebb táv miatt meg kell barátkozni a magasabb fogyasztással, és a dinamika hiányával.
Ha inkább utazóautó, akkor meg nézni kell 2.0 dci-t."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
gergo5991
őstag
válasz salieri. #89715 üzenetére
mire kell főként a kocsi és milyen terepen? hegyvidékre?
nem vagyok valami nagy szakértő, nekem is ilyen motor van 1.6 16v a renault meganeban,
a ból b be eljutni rendben van.
előzni megmondom őszintén én nem nagyon merek vele, kevés szerintem az ereje és hamar el is fogy az a kicsi is ami vanazt nem látom a hirdetésben hogy hány sebességes 5 vagy 6, az enyém 5 sebességes és autópályán már kifejezetten zavaró, 90-100km/h ig még oké, afelett már hoszabb úton füldugó szerintem kellhet..
nagy a bódé, általában az ilyen kocsikat plafonig is szokták pakolni, elvégre ezért vesz az ember nagy bódét, szerintem megpakolva nagyon kevés lesz az ereje és sokat is fog fogyasztani a nagy légellenálás meg súly miatt..
enyém városban 8-12l-is kér, városon kivül autópályán olyan 7,7-8l klimával, 90 országuton olyan 5,9-6,5 között -
salieri.
őstag
Sziasztok!
Meg szabad venni ezzel a gyenge motorral ezt a bódét? Van ezeknek az autóknak valami betegsége,ami zsebbenyúlós történet? -
gergo5991
őstag
válasz gergo5991 #89691 üzenetére
A fentebb leirt dolgok csereje utan azt kell mondjam nagyon durvan valtozott az auto uttartása, lassan 8 eve van nalam a kocsi es meg akkor se emlekszem
hogy ennyire jo lett volna, a kormanyban mindig volt egy kis logas, kanyarokban mintha csuszott volna a kocsi eleje -gondolom mert nem volt pontos a kormanyzas es a holtjatek az a kis logas ami volt benne terelte az autot.. a kopogas is megszunt de neha neha meg velek felfedezni valami koppanasokatkanyarokban elindulasnal egy picivel nagyobb gaz es csikorognak a kerekek meg durvan egyenesbe rantja a kormanyt most bar ez lehet inkabb user error, vagy lehet meg meg kell szokni hogy most minden ennyire feszes, merev, stabil csere utan
-
AssAssynn
őstag
Ettől bővebb infóra nincs szükségem? Ami ezen a listán szerepel, az jó motor és kész?
Különben azon is agyalok, hogy ha nézek egy használtkocsit, és nem vagyok biztos benne, hogy ilyen motor van benne, akkor élőben a kocsira ránézve, vagy a papírjaiból kiderül ez?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
addikt
válasz LamerGyuri #89709 üzenetére
Ezt értem, de az mitől van hogy semmihez nem nyúlunk és magától felmegy a szintjelző, a kocsi 1 helyben állt. Ha fent akad, akkor csak úgy hip-hop nem fog felmenni, kis mozgás azért kéne, legalábbis műszaki szemmel fel nem fogom mitől, na jó, legalábbis nekem fura így.
Holnap még megnézem mással hátha ráér. Nyilván tudom, az okozhatja, csak ezek a jelek műszaki szemmel furák.A hasonlatod meg nem jó, mert a víz még árt is az áramnak
-
LamerGyuri
senior tag
Most komolyan.
Ne értsd félre, de ez már kb olyan, mintha olvasnál, de nem akarod felfogni, amit leírunk neked.
Kicserélték a szivattyút, aztán a visszaépítéskor vagy elb..ták, vagy rosszul rakták vissza a szintjelzőt.
Pont.
Ennyi a hiba.
Teljesen felesleges dologgal kísérletezgetsz; kb. mintha a villanyt szeretnéd felkapcsolni, de a csapot nyitogatod helyette a konyhában."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok!
Kaptam ma egy ajánlást, hogy az ebben a kocsiban lévő 1.6 szívóbenzinmotor nagyon megbízható.
Két kérdésem lenne: mi ennek a motornak a neve/kódja/ismertetőjegye, ami alapján felismerhetem, hogy mely kocsikban van ez?
Illetve mely más típusokba szerelték még ugyanezt a motort? Köszönöm.
Esetleg olyan 1.6 benzinmotor van, ami rossz és összekeverhető az ajánlottal?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
addikt
Itthon keresztfiammal próbáltuk nézni mi lehet (szerelő ahova vinném pont szabin), érdekes jelenség volt:
15.000 Ft-ért tankoltam kb üres tankba (azt mutatta hogy üres), nem ment fel csak kb a felét (1/4 tankig se, azaz olyan 10-12 liter), de, itthon bementem teszt módba, itt jelzi 23 liter ahogy odaléptem, kiléptem teszt módból és felment a 23 liter mutatásig.
Ez most mi már? Magától hogy tud felmenni?
A teszt módban amúgy szépen megy 1/4, 2/4, 3/4, 4/4 tank mutatásig (a fehér csíkok) -
AthlonXP
őstag
Sziasztok, lenne egy kérdésem, ha lehet...
Szóval tanácsot szeretnék kérni kuplunggal kapcsolatban, hogy mi lehet vele, cserélni kellene, vagy esetleg más baja lehet. Apám jár az autóval és azt mondja, hogy néha fent, néha lent fog a kuplung, de nem csúszik, működik rendesen, nincs gond a váltással, csak nem mindig adott helyen fog...
Mi lehet az oka, tapasztalt már valaki hasonlót?
Az alany egyébként, egy Megane 1.4 16v 2001-es.