- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
stifi
senior tag
na várjatok, akkor most a kérdésre az idézett jogszabályok alapján segédmotort ÉS lovaskocsit is szabad előzni?
nekem úgy jön le ezt hoztátok most ki az idézett passzusokból, akkor viszont a kérdés hibás, hiszen két jó válasz van benne..Varoz, a Te kérdésedre pedig a válasz 5 év nagymotoros tapasztalattal és kétféle motor használatával:
mivel a Hornetet emítetted, maradjunk akkor ebben a 600+-os sávban.
- egy ilyen motornak 15-25k kilóméterenként elkopik a lánca, egy minőségi láncszett kb 25k
- a légszűrő kb 12k kilóméterenként cserés, szereléssel kb 10k
- a fékbetétek mondjuk 10k kilóméterenként cserések, dupla tárcsánál 4db kell ugye belőle, ennek darabja kb 4k = 16k
- az olaj 6ezrenként cserés, kb 12k a költsége
- a gumi teljesen változó. egy nem túl sportos de azért a motorra való gumi 12-15k-t is el tud menni, egy puha keverék meg 4-6k után is csereérett lehet, vezető habitusától függően. így van az árakkal is, 20-60ezerig bármit találsz hátulra (az első gumi kb kétszer annyit bír, és feleannyiba kerül)
- a biztosítás nagyon olcsó, én 3k körüli összeget fizetek negyedévre
- a hondáknál 24k kilóméterenként van általában nagyszerviz (gyertyacsere, szelephézag ellenőrzés), ezek munkaórában elég költségesek, ha pont akkor cserélsz légszűrőt, láncot, fékbetétet akkor könnyen meglepődhetsz a számla végösszegén...
- ha nyitva tartod a szemed, nagyon sok alkatrészt tudsz szerezni olcsón akár itthon is, fórumokon találni ügyes beszerzőket!az árakat hasból mondtam, bőven van bennük plusz minusz 50%, motor típusától függően, de arra elég hogy rávilágítson: nem olcsó sajnos, és akkor a 450-es benzinár melletti 5-7 literes fogyasztásról még nem is beszéltünk... ha lehet ne is beszéljünk róla...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
arra gondol, hogy a szerv elengedi a postás kollégákat baszogatás nélkül..
ahogy más köztisztviselőket is, tűzoltókat, vámosokat, börtönőröket, elég ha felmutatják a jelvényt és máris nincs "tudja miért állítottam meg" és "közúti ellenőrzés" rizsa, csak "további jó utat"...vagy nem ebben az országban élsz?
a lámpás sztorihoz pedig: csípőből kell az ilyenre rávágni, hogy induláskor még világított, a KRESZ is annyit mond ki, hogy ellenőrizni kell induláskor ezt-azt, de ha közben romlik el arról igazán nem tehetsz..
én is azt fogom mondani a rendőröknek, hogy reggel még fenn volt a rendszámom, de épp 10 perce esett le, épp csak annyi időm volt hogy bedobjam a csomagtartóba, megsérült a keret és nem tudtam visszaszerelni még, de épp a kútra megyek gyorskötözőért...(fél évig jártam első rendszám nélkül autóval, mert valami paraszt a parkolóban nekem jött és eltört a keret, majdnem elhagytam úgy ahogy van... egyszer állítottak meg civil ruhás rendőrök mert rájuk dudáltam az egyirányú utcában, egyszerűen megálltak és elállták az utat.. - kiszálltak, leálltak emberkedni, hogy indokolatlan duda használat, első rendszám hol van? meg egyébként is nem voltam bekötve.. aztán csak látták hogy nem vagyok egy paraszt, meg nekik sem hiányzott a papírmunka, mindenki ment a dolgára..)
én még bízom abban, hogy ők is emberek valahol, és ha személyesen kell magamért kiállni, akkor sosem jutunk tovább a "legközelebb ne forduljon elő" figyelmeztetésnél.. a sebességmérőkre meg a kamerákra nincs gyógymódom, de ha a megfelelő hangon tudsz dumálni a kékekkel, ők sem lehetnek akkora paréjok, hogy szétszedjenek...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
-
runner 125
nagyúr
Szerintem nem.
..néztem már én is, de némelyik típus külföldi piaci ára drágább, mint az itthoniaknak, plusz még rájön a forgalombahelyzés, és a reg.adó költsége is.
Az itthon árult külföldi motorok 90%-a sérült volt - noh azokat viszont hugyért adják oda az erre szakosodott neppereknek, akik helyrepofozva - ahogy Integra is írta - gondos, nem dohányzó, első női orvos tulaj körítéssel árulják max 15.000km-rel.
Talán Angliából érheti meg, csak ugye a jobbkormány..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Gyanítottam, h nem Romániából akarsz betalicskázni valamit. De, továbbra is kitartok amellett, h nem éri meg kimenni rutintalanul motort venni.
Kíváncsiságból ránéztem a mobile.de-n egy 2005-ös 10-20.000km futású VFR-re. Nagyjából 5.000 eurótól lehet kapni olyat, az majd 1,5m. Plusz; oda-vissza út költsége, és az itthoni forg. helyezés, ami bőven + 100k.
01 VS. 02"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
KubanitoS
veterán
Előzni tilos táblánál, gépjárművel melyiket előzheted meg?
-Motoros triciklit
-Lovaskocsit
-Segédmotort
Segédmotort. Mivel azt meg tudod előzni anélkül, hogy sávot váltanál. Ami nem minősül előzésnek, így nem is vétesz a tábla ellen.
Szóval rosszul volt a gépben.Utánanéztem a pontos kérdésnek, amely a következő volt:
Előzni tilos táblánál, gépjárművel melyiket előzheted meg?
- Motoros triciklit
- Lovaskocsit
- Az út mellett különálló sávban haladó villamostA helyes válasz a lovaskocsi volt, mivel az nem minősül gépjárműnek.
Ennél fogva feltehetőleg segédmotor kerékpárt is lehet előzni, mivel az sem minősül gépjárműnek.
A sávelhagyás nélküli előzés is előzés, csak akkor kikerülés, ha a másik jármű áll.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
boogie84
veterán
Annyi időm nem lett volna h megálljak a leállósávban vészhelyzetre hivatkozva, hogy felvegyem az esőkabim, amint nem nagyon szoktam magammal vinni, mert épphogy nem fér e az ülés alá.
És különben is monszun volt, nem eső!
(#6711) doc: Akkor te most motoron is autózol? Autóban vajon milyen lehet motorozni?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
-
Djuree
félisten
ha kifogsz jó akciót 100k-ból meglehet, legalábbis a cordura. mugenrace cuccok általában akciósak és felső kategória a bőr kicsit drágább azért.
TayRol: van ára
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
mocsanisi
senior tag
Ez most kötelező oktatásnál. Hogy most ő azt mondja hogy 2013-ba kötelező lesz... Sok mindent mondtak már. Én ezekre az új kategóriákra leszek kíváncsi A1 A2 meg nemtudom miket olvastam egy másik fórumon.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
shiNIN
tag
A magas szárú csizma azért nem azonos a motoros csizmával, előbbiben gyalogolni is lehet, viszont nehéz elképzelnem, hogy ezt így kompletten bevezetik... Kb. olyan vadnak tűnik, mintha konkrétan kukásmellényt kéne viselni, egyesek torkán igen nehéz lenne lenyomni pl. a protektoros kesztyűt.
Nekem már van. Alvarónak speciel csak a téli az, most egy vékony bőrben nyomul, ami még lyukas is. Valamiért nem szeret ruhát venni magának, a nadrágján se működik már semmi, se cipzár, se patent, se tépőzár. Azért megvan, a gumipók és a kacsaszalag sok mindenre alkalmas
De leginkább a lámpájával kéne valamit csinálni, mert a féklámpa vibrálása se jó, de a helyzetjelző is eljátssza néha, hogy másodpercekre kimarad, pl. tegnap a főúton sötétben, s nem érdekel, hogy a szerelőnél nem jött ki a hiba, valamit csak meg lehet próbálni kicserélni vagy valami, ez így eléggé veszélyes. Alvaro már próbálkozott vele, de nem sikerült javítani rajta. -
shiNIN
tag
Ez a 24 év pedig oltári nagy szopatás s még azt se tudom, miért fogalmazódott meg valakiben ez az épületes gondolat. Honnan a fenéből szopták ezt a számot? Én igazából a 21-et sem értem teljesen.
Viszont megvan a két évem, legálisan vihetek utast. Majd próbálkozom, jól jöhet még és szokni kell kanyarban
-
KubanitoS
veterán
Haverom megcsinálta egy pár éve az A korlátozott jogsit. Akkoriban húsz éves volt azt hiszem, így nem mehetett nagy á-ra. Mindig mondogatta nekem, hogy majd ha te is leteszed, akkor elmegyek egy tíz órás továbbképzésre és semmi gond. Meglett a jogsim, haver a héten tudta meg, hogy elölről kell kezdeni az egészet. Volt ám öröm meg bódottá.
Egyébként, ha jól értelmezem: azoknak, akiknek megvan a korlátozott jogsijuk már évek óta, magabiztosan vezetnek stb ezek szerint sokkal rosszabb motorosok, mint egy zöldfülű, akinek egy éven belül megengedik a különbözeti letételét. Érdekes hozzáállás.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
runner 125
nagyúr
Csinálj most B125-öt, kb 30-35-ből megvan, s van 1 éved, h különbözetivel felülj a nagyra - az-az, megcsináld az A-t. Még olcsóbban is ki lehet jönni, nálunk itt vidéken kb 120k egy motorjogsi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Varoz
őstag
Bár így is mindenképp idén kell végig vinnem, mert ha jövőre kitolják az éveket 24-re akkor b.szhatom az egészet.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
stifi
senior tag
én intubálnám, hogy szakszerűen fogalmazzak
amúgy én nagyon tisztelem a motoros csajokat. nem mintha nőellenes lennék, de amennyire a csajok többsége fogékony a technikai dolgokra, csoda hogy van közöttük 1-2 aki képes elvezetni egy ilyen gépet.. a sok gomb meg a bonyolult működési elv, ez nem csajoknak való alapvetően, mégis van 1-2 aki veszi a fáradságot hogy megtanulja.. még ha papucsban, otthonkában is ül fel az ezres motorra nulla védelemmel, akkor is respect!
az én barátnőmet például annyira higeden hagyja az egész, hogy még álló helyzetben is problémás neki felülni.. váltós motort pedig soha nem lenne képes megtanulni vezetni, az zicher..
nem azért mert buta, sőt, nagyon is értelmes. egyszerűen nem érdekli.nekem is van pár ilyen témakör az életembenNincs időm kedvesnek lenni!
-
runner 125
nagyúr
Komolyra fordítva a szót, ahogy persu mondja, a felújítás mindenkinél mást jelent.
Ezt a gépet te használható állapotba hoztad, az igazi restaurálás nem 20k, hanem akár 10x ennyi és egy olyan motorral nem a pusztában szokás krúzolni'.Most nem találok normális képet a barátom 250 TS-éről, majd megmutatom. Noh az teljesen vázig lett csupaszítva, csiszolva alapozva, festve, krómoztatva. Úgy, h gyakorlatilag mindent maga csinált 150k ment rá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
runner 125
nagyúr
De, értsd meg, h a felújítás is mindenkinél mást jelent! Nálad azt jelentette, h a motorja menjen.
Valakinél azt, h vesz rá új gumikat, esetleg helyrehozza a felniket, rendbe rakja az elektromosságot - világítást, indexeket, kopóalkatrészeket kicseréli, teleszkópban olajat cserél, stb. - s, ez még mindig nem restaurálás.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
lehet venni kuplungbovdent 800 forintért, meg évente cserélni, meg lehet csináltatni 5000 ért, lehet venni gumikat 40e ért, rá, meg 5 e ért is. nálam alap a szemcseszórás, porfestés, és az elektromos rendszer újravezetékelése, nem ecsetelném tovább a dolgot. ez se restaurálás, csak igényes szerelés. tisztában vagyok a kapható alkatrészek árával és minőségével. nekem mindig ráborult min 200e egy ilyen motorra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Megmondjam?
Ha nem szőrös gumi lesz a motorodon, akkor minden egyes szőrszál-hiányért 1000forint bírság lesz.
Ha a fényszóródat megnézik, minden egyes felkenődött rovar 1000forintot fog eredményezni csekkben + 1000 forint környezetvédelmi bírság/db
Ha nem 50-el mész, hanem 51-el akkor 10000, ha 49-el akkor is, ha 52-vel, akkor 20000, ha 48-al akkor is, stb.amikor meguntad a bicajt, akkor majd lecsuknak gyorshajtásért
vagy épp azért, mert mert 1km/h-val lassabban mentél
íme az új kresz
bekaphatják.
kicsit fura lesz átállni a másik oldali közlekedésre, de ezek tudatában szerintem megoldom valahogymod:
amúgy ez a trafis dolog felettébb mókás. ugye velem előferdül, hogy eldumálok rendőrökkel, elvégre társ-szerv, baleseteknél, itt-ott megy a locsi-fecsi.
no, amit 2-3 hete hallottam, azon megborultam.
szabványos, engedélyeztetett trafi, civil autóból. morálisan aggályos, de ok. az már szerintem minimum megkérdőjelezi az egész jogalapot, hogy a beépített GPS rendszeresen (!!!!!) más koordinátákat ad le, mint ahol a trafi áll. ne 2-3 méterre, hanem 2-3-4km-re gondoljunk!!!!!!!!! ezen beszartam. érted? lakott területen kívül lelő a trafi 110-el, ne adj' Isten a koordináták épp egy belterületes szakaszra vonatkoznak, és hopp! 2 havi fizu!
ha nem a trafis rendőr szájából hallom, akkor egyszerűen nem hiszem el, de egy főtörzs-zászlós csak nem beszél poénból ilyeneket.
azért ezen érdemes egy pillanatra elgondolkodni...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Topiccsendőr
addikt
be tud esni levegőnél is.
ha karmantyú baja van és onnan szív levegőt, akkor az izzadni is szokott a főfékhengernél, szerintem könnyű csekkolni a főfékhengert.
mivel nagyon bután van elvezetve a hátsó fékcső általában, akkor szokott az lenni, hogy a cső magasabban van a munkahengernél, és nagyon nehéz légteleníteni. inkább erre gondolnék.
vákuumos légtelenítővel kéne nekilátni, vagy leszerelni a munkahengert és azt felemelni, hogy a legmagasabban legyen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok