- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ádám16
addikt
Nyamm. Használd egészséggel!
Szerintem pont a legjobb irányba ment el a 159-Giulietta idejében az Alfa. Kár, hogy utána kerültek csődközeli állapotba, és nem jöttek utódok. Túl nagy az űr a Giulia és a 159 között árban, és a Giulietta-nak utódja se jött. Pedig remek Golf7 kihívó lett volna, ha ezt tovább csiszolják.
Legalább a Tonalet kitolják még a Stellantisos egyesítés utáni modellek előtt, ha már elkészítették.
Én pedig gyűjtögetek egy fullos 159-re.
Vagy Laguna3-ra. Vagy 508-ra. Tudja a fene, csak a pénz legyen meg. -
marcusa
addikt
Szia!
Nehéz kérdés ha csak ez a kettő tetszik...
A fiatalabb-ban azért javítva van már néhány korai példány tipushibája, pl a hátsó ablaktörlő random pozícióban való megállása, üresjárati váltókulissza érzékelő kábeltörés hiba, belső kilincsek már erősítettek, belső műanyagok, pl kormány jobb minőségűek és van benne ülésfűtés(nekem az dealbreaker lenne ha nem lenne) Valamint a kevés km és év miatt a multiair egység is kevésbé valószínű hogy meghibásodik ha innentől tartod a 10e km olajcserét.
Viszont az idősebb meg qv line felszereltségű, nagy fék, küszöb spoiler, kanyarkövető xenon(ez a fiatalban is van), félbőr belső. És ha jól gondolom az új már EU6-os, míg a régi EU5, ezért ez valamivel - ha papíron nem is - erősebb. TCT miatt én amúgy ha van keret az újabbat venném, az is kisebb valószínűséggel adja fel a szolgálatot fiatalabban. -
amiket nézel, multi-air, míg, a 120-as az T-jet. Utóbbi jó hírű, megbízható, keresett, előbbinél nem árt tudni az előéletet (gyakori olaj&-szűrőcserék), mert, népi bölcselet szerint kétfajta multi-air tulaj van: akinek kellett már MA-egységet cseréltetnie, s akinek majd kelleni fog [link] [link] [link] [link]
Én megnézném, az 1.4 T-jetből mennyit lehet kisajtolni csipszel (~150lóerő?) s annak fényében döntenék az 1.4T-jet mellett. Fogyasztás itt másodlagos, ha az motiválna, nem ezeket a vasakat nézegetnéd.
-
ngaba
aktív tag
Az én hozzászólásom nagyon szubjektív volt, erre válaszul:
"úgy érzem fiatalon ki kell próbálni valami vagányat"És én úgy vagyok vele, hogy fiatalon lelkesedni beállítottság függvényében olasz autókért, bizonyos német prémiummárkákért, esetleg valami Hondáért/Lexusért lehet a reálisan megszerezhető autók közül. Egy kommersz Golf vagy Focus racsing verzióját is max szeretni lehet, nyomatékgörbe és hasonlók ide vagy oda. De ez csak szvsz, nem akarok megbántani senkit.
(Nekem még olyanok sem voltak.)
Az újabb Alfákat ajánlgatni szoktuk megbízhatóság szempontjából is, a MultiAir egység megdöglése benne a drága. Én mondjuk amúgy is 1.75 TBi-vel keresnék Alfát, összességében jó hírű motor, ahogy tudom, és erős is.
Ha az eszemre hallgatnék, akkor a te preferenciáiddal lehet, hogy egy újabb 1.8 TSI-s vagy 2.0 TSI-s VAG bármit vennék. Nincs olyan sok opció (viszonylag) nagyköbcentis turbós benzinesből sajnos.
És ezek jó motorok. De azért lelkesedni nem tudnék.
Egyébként a fenntartás számolgatásánál megjegyzem, hogy 1 liter többletfogyasztás a mai árakon 40-45 ezer forint fix többletköltség 10 ezer km-enként. Tehát egy takarékos autó pár tízezer km alatt kitermelheti egy drágább alkatrész árát... Ezt csak azért írtam, mert az erős autók azért fogyasztani is fognak.
-
Olyat próbálj ami tetszik. Menj 1.4 és 1.8as Leonnal, te sem tudod még melyiket vinnéd. De lehet az első Leon után másodikat nem is próbálsz, who knows...
Alfákra is ránéznék, ilyesmire céloznék: [link] Vagy Mito, DS3, bár ezek lehet nem elég csajozósak...
Skilly: Gyanítom Aisin hidrodinamikus automata, abban nem lesz kettőstömegű. Az adblue figyelős/foglalkozós ennél is (hihetetlen, hogy a legtöbb gyártó nem tudta ezt normálisan megcsinálni): [link]
-
dong86
csendes tag
Jó választás az 1.8 TSI Leon. Nagyjából 1-1.5 literrel eszik többet mint az 1.4 TSI cserébe kevésbé kokszosodik és 100 felett rendesen otthagyja. Lehet vele meglepetéseket okozni mivel a 180 lóhoz(100-as benzinnel 190-195) csak 1.2-1.3 tonna a kocsi. Vízpumpa és a kuplung a gyenge pontja a konstrukciónak érdemes ránézni vásárlás előtt és nem javallott belőle az automata.
-
Én hótziher hogy inkább 1.4 TSI-vel venném az 1.8 helyett. Sokkal kevesebbet eszik, és bőven jól megy az a 150 paci (ha mégis kevés, az is megoldható hogy legyen még egy kis tartalék). Nyugi, a 225ös gumi már vesztésre áll ezzel a motorral szemben is, a 205öst meg relatív óvatosba is megforgatja az ember, és nem csak egyesben. Próbáld ki először az 1.4-et.
Ct200h kiakadást nem értem. Van a keveset fogyasztó, alul is élhetően nyomatékos hibrid, meg sznoboknak a 200lovas hátsókerekes autójuk, ami nem megy jobban, legalábbis a 150lovas IS az egy, khm, megfontolt, jószág, átlagos dinamikában, főleg városban a Ct200h lekörözi. Amúgy meg ráz mint az ekhósszekér.
A Ceed GT az egy GT.
Ne az autós kártyát nézd, próbálj ki egy két ajánlott modellt.Guliettára +1, szintén az 1.4-eseket venném.
Paxker315, úgy vélem azon nem lesz elég szép az embléma, magyaroszágon a jó megjelenés ilyesmit szokott jelenteni.
-
kisza25
félisten
Nem tudom mennyi benne az egyedi alkatrész, nem tudom mennyit tudtak belőle eladni, akkor még eléggé feltörekvőben volt a márka. Szerintem elég kevés fogyott így az alkatrészek is drágabbak lehetnek. Velosternél pl. a karosszéria elemek pótlasa ami problémás.
Amúgy rámész unixra, vagy bárdira, vagy kaufferre és nézel alkatrész árrakat -
footy
addikt
En bedobnam meg a GIuliettat a kalapba. Olcsobban talalod mint a VAG konszern autoit. A multiaireseknel erdemes bekalkulalni az egyseg cserejet a keretbe.
Egyebkent elgeondolkoznek a 120 lovas(nincs multiair) valtozat+chip kombon is, mert a rovid valto miatt igencsak fickosnak erzodik. -
hát, az auris-ct200-prius3 közösködik, így gazdaságos. Ha megnézed a lexus elmúlt évekbeli kínálatát, nem is sok "nemhiprit"-et látsz. És itt citálnám a fentebb Bdanyy által említett zeperfst, https://zeperfs.com/en/ érdemes megnézni 100-tól mennyire "dinamikusak". Sajnos ez egy ilyen, nem arra lett kitalálva, hogy élményautózzon az ember : )
-
kisza25
félisten
A veloster fentartása olcsó, mert lényegében egy i30 technika, cserében nem is ad nagy élményt (jobban néz ki, mint ahogy megy)
Buta a futómű és nem is lép igazán nagyot
A kia ceed gt egy fokkal jobb választás, hasonló fentartási költség, viszont 205ló
A ford futóműve, meg úgy mindene sokkal jobb, a fentartása lesz drágább.
A mazdánál a rohadásra kell figyelni
Amit mások is tanácsoltak, egy golf gte jó vállasztás lehet a sok város miatt, ha kell akkor meg lép is -
Kezdjük azzal, mire gondolsz hot/warm hatch alatt. Élvezetesen vezethető virgonc/ügyes, vagy inkább erős autót? Mert a listádban vegyesen szerepelnek az autók.
Nekem ebben a kategóriában a pörgős, élni, menni akarás és a jó hang a fontos, a fentiekből ezt a Focus tudja, de egyel kisebb kasznival még könnyebb játszósat találni (Fiesta ST, Clio RS). Sőt, sokszor a kisebb, könnyebb, gyengébb vakarcsokkal sokkal jobb játszani, és itthon kevés helyen lassabbak (szerpentinen is sokszor hozzák a 2-300 lovas mezőny sebességét - lásd tonna videó Forus RS vs Clio RS keresőszavakkal.
Ha játszós kell mert benzinvérű vagy, ne hagy le a listáról a kicsit korosabb, de etalon Megane RS-t, vagy akár GT86/BRZ-t.
Viszont hogy mennyire kell erős, és mire/hova, nem tudjuk, mert egy csomó kisturbós sportosline is jól megy, kezes, ügyes, és azok tényleg nem drágán fenntarthatók és jól is tudnak fogyasztani (már egy Leon FR is tök ügyes, 150lóval odéb lehet állni, nem is fogyaszt sokat normál közlekedéssel; de ebben a ligában vannak jópáran). Főleg ha sokat városozol érdemes ezeket is megnézni. Nálam még vízválasztó a komolyabb változatok komoly felnije és peres gumija, ami amerre én járok, halálra vannak ítélve. Tudom hogy nem nehezebbek, de egyszerűen vannak néha védhetetlen brutál kátyúk, és még a nagy rugóutas polgári futóműves autóm 17es kerekét is párszor eldefektelték szar úton, váltottam is 16os kerékméretre inkább.mobal: Kérdezd a barátod: [link], [link]
Egyébként a forgatókönyv függ a konkrét esettől. Az elmúlt 10 évben vett autók nálam mindig így néztek ki: Foglalót fizetek(bár pl carnextnél nem tököltöm két utalással ment egybe), kifizetem a honosítás/okmányirodában átíratás/eredetvizsga/satöbbit (60-90k jellemzően), majd a fennmaradó összeggel/utalási igazolással, és az előző este kötött biztosítással a megbeszélt napon elhozom az autót, kész.
Mindig épp kereskedésnél találtunk megfelelő autót, ők meg megcsinálták a bürokratikus részt. Magánszemélytől való vásárláskor jellemzően ocsmányiroda és eredetvizsgátadót neked kell intézni. -
Doki16
addikt
Teljesen egyértelmű, hogy minden hothatchek őse a Golf GTI
Vagy Golf GTE. Erős, de egyben takarékos. Rövid távokra ott a villany, minden másra meg a teljes 204 LE 350 Nm rendszerteljesítmény. GTI cuccokat kapott. Ennek nagyon olcsó szervize. Elég alap TSI így minden olcsón van hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3021, 91% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3010
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 1700X 16GB DDR4 128GB SSD 1TB HDD GTX 1650 Super 4GB Zalman T7 Chieftec 400
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest