- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #15438 üzenetére
Miért csúsztatná a fékpofát? A fékkarnak alapból kell legyen holtjátéka,
így amíg nem ér bele a fékpofa a dobba, a kapcsoló már simán bejelez,
és működik a motorfék. Azt hittem ez teljesen alap dolog, és mindegyik
rolleren beállítható. (Az, hogy gázelvételnél kezd fékezni nagy hülyeség,
abszolút megértem, ha valaki azt ki akarja kapcsolni, hadd guruljon ki...
De hogy a fékkar mozdulattal még a mechanikus fékhatás megjelenése
előtt ne lehetne a vezérlőnek jelezni, az nekem új. Nekem működött jól.)Ui: amúgy nem hülyeség külön fékkar a hátsó/ első fék működtetésére,
elvégre minden motorkerékpáron így van (igaz, csak robogókon vannak
mindketten kéznél, váltós motoron a hátsó lábfék). Sőt kerékpárokon is,
azon egyszerű oknál fogva, hogy az első kereket sokkal óvatosabb mód
kell megfékezni. Viszont, ha nagyon meg kell állni, akkor oda kell az erő,
hiszen a hátsó kerék akár el is emelkedhet, jóval kisebb a lassítóhatása.
Nem véletlen van a G30-on is elöl a dobfék, sokkal jobb elrendezés.
(Viszont bátran mehet mellé mindig a hátsó e-fék: sosem lesz túl erős.) -
Doky1988
senior tag
válasz
Tamás9x #15358 üzenetére
Nincs úgy gondom vele, jó gáz adásnál van egy kis késés de nem vészes.Eco módba 15, Drive módba 25, Sportba 32 a vége.Nincs gondom vele, megfelelő, és nem is érzem azt hogy városba a bicikli úton 40el kéne menjek.Nem vágyom nagy sebességre, van egy 11 hónapos lányom, szeretném felnevelni :)
-
anorche1
őstag
válasz
Tamás9x #15329 üzenetére
De ezt nem gyári akuval, igaz?
#15328Casseius
Legjobb tudomásom szerinte 3 év jótállást, és nem szavatosságot kaptam, szóval nekik kell bizonyítani, hogy nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg. Nem volt még olyan, hogy ne tudtam volna érvényesteni a garit, laptopesetében még pénzt is (teljes összeget) kaptam már vissza.
Motorcserés leírásokban nem említik azt, amit te. Ezt biztos infó? -
AliasB
senior tag
válasz
Tamás9x #15277 üzenetére
Nem szoktam inni szerencsére
szóval abból nem lehet semmi
aztán mi van ha azt mondom lábbal hajtottam? Jó nem 40el mert azt senki sem hiszi el de az enyém bezsírozott szakadékban sem megy le 40el mert kisebb teljesítményű
szóval csak nem akar baszkodni a rendőr mert igazából nincs miért.
-
AliasB
senior tag
válasz
Tamás9x #15273 üzenetére
Engem még nem állított meg rendőr rolival járdán de kíváncsi lennék mit tudna mondani. Ugye nem SMKP nem küldhet az úttestre feltartani a forgalmat. Mondjuk szemétkedni azt tudnak szó se róla. Az a másik erősségük a traffipaxozás után. A szlogenjük is az, hogy bujkálunk és mérünk. De mit mond a rolira? Hogy hajtsam lábbal ahogy a nem elektromost? Mert lehet úgy is használni őket
aztán ha nem lát megnyomom a gombot és gurul már magától?
nevetséges
-
kovyhun
tag
válasz
Tamás9x #15266 üzenetére
Nemrég vettünk párommal rollert, de elég nehéz így használni hogy bizonytalan hol menjünk (mi is biztonságban legyünk, másokat se zavarjunk).
Ahogy látom a sok veszélyesen közlekedő miatt utálják a rollereseket. Itt Szombathelyen most tárgyalják hogy engedik-e a városba a rollerkölcsönzőt, mennek a rosszindulatú hozzászólások rendesen.
Indulunk a Balatonra, ahogy olvasom több helyről is ki is vannak tiltva. Ezek a helyek jelezve vannak táblákkal? -
Somatom
veterán
válasz
Tamás9x #15268 üzenetére
Minek kutassam? Az a német biztosítás nem csak Németországra érvényes, hanem egész Európára! Tehát itthon is érvényes felelősségbiztosításom van. Itthon jelenleg nincs ilyen. Csak az a bringás biztosítás van, amit a Posta biztosítóval lehet megkötni, de az nem MABISZ által elfogadott KFB. Ha vkit érdekel, akkor megírhatom, hogyan csináltam német lakcím nélkül, ilyen német biztosítást.
-
AliasB
senior tag
-
kovyhun
tag
válasz
Tamás9x #15259 üzenetére
Gondolom az általad felsoroltakkal nem vesznek részt az autók között a közúti forgalomban az autók között. Jó esetben a gyalogos is csak keresztezi. Valószínű ezek meg vannak oldva, behajtható akár polgári peres úton is. Szerencsére nem volt még ilyen esetem. De egy segédmotor pl. egy babetta mennyivel baleset veszélyesebb mint egy kerékpár mégis arra kötelező? Én nem vagyok a kötelezés híve, de aki akar köthessen hogy könnyebben kifizesse ha történik valami az ő hibájából.
De lehetne (esetleg van is?) egy általános felelősségbiztosítás amit magadra köthetsz és mindegy hogy mivel közlekedve vagy mit használva okozol kárt.
Nyugodtabban damiloznám az árokpartot is a forgalom mellett -
Somatom
veterán
válasz
Tamás9x #15256 üzenetére
Ha a bringaúton találkozom vele, akkor van helye, mert ezt a szállodák, kölcsönzők rollerként adják ki bérbe. Pont azért, mert egyértelmű szabályozás híjján a kutya nem ellenőrzi ezeket.
Phoenix1989:
A jogsi más tészta, abba nem mennék most bele. Én beérném a matrica rendszámmal, biztosítással. Ha rajtam múlna, akkor bringára is kötelezővé tenném. Ha felkenődik az autómra, engem nem az érdekel, hogy van-e jogsija, hanem az, hogy van-e olyan biztosítása, ami fedezi az autómban okozott kárt. A jól látható azonosító pedig azért kell, hogy kisebb legyen a motivációja a helyszínről meglógásra. -
-
Sordoran
addikt
válasz
Tamás9x #15170 üzenetére
Óriási +
Igaz, hogy ez minden ilyen szak topik sajátja, vannak bejáratott típusok és a "megmondó" emberek akik ezeket sajtolják mindenkinek aki tanácsért jön. Viszont míg egy telefon, TV, kamera stb. esetén ha rosszul választ az ember, nem az ajánlott típusokat, akkor rossz esetben csak kellemetlenséget okoz a készülék, kidobott pénz. Ellenben egy közlekedési eszköz esetén ha balszerencsés, ott súlyos baleset is lehet a vége. Persze a Pro 2 és a G30 esetén sincs 100% garancia, hogy "nem lesz bajod velük", de a sokkal nagyobb tapasztalat alapján mégis csak biztonságosabbak. Lehet én vagyok túl óvatos, de nekem ez fontosabb, mint hogy spóroljak egy kis pénzt. Ha kiesnék munkából (akár évekig is) egy baleset miatt amit a rossz anyagminőség okozott, az nagyobb érvágás lenne a pénztárcámon.
(és továbbra se az a baj, hogy ajánlva van egy másik roller is, hanem hogy mindenki más van lehülyézve, holott észérvek miatt vannak ezek elsődlegesen írva) -
PociAti
őstag
válasz
Tamás9x #15142 üzenetére
Igazából nincs konkrét típus.
Vagyis csak típusnév van, gyártó nincs.
Gondolom mert a gyártó nem meri vállalni a nevét.
Presztízsvesztés miatt szokás folyamatosan "megújulni", azaz új néven árulni azt, ami egyszer már elbukott.
Magyaroknak a sokat mondó ES-N10 néven árulják a Gshopperen. A Review-k alapján 12 magyar, 1 osztrák és 1 szlovák büszke tulajdonosról van szó. Örülnek, hogy papíron milyen sokat tud a gép, és akár rövid távon tényleg tudja is azt nyújtani, amit beígértek. (Viszont ezek a cégek nem terveznek hosszú távra, megtehetik azt, amit neves gyártók nem, hogy kétes alapanyaggal és munkaerővel dolgozzanak).Én annak a híres első lengéscsillapító tartósságára kíváncsi lennék.
Meg arra is, hogy a nagyobb márkákhoz hasonlóan milyen egyszerű szoftveresen egyéni igényekre testre szabni.
Meg a tanúsítványokra is kíváncsi lennék, amivel EU-ban forgalmazni lehet (és le lehet ellenőrizni, nem pedig valami megtévesztő bullshit, ami első ránézésre tűnik annak).
Ha már a névre visszatérünk ES-N10, az alábbi fantázianevek előtagként elő szoktak fordulni: Voom, MIAH, de az a leggyakoribb, amikor nincs név. És igazán gáz webshopokban szokták árulni (nem a Gshopperra gondolok, hanem tényleg tré webshopokra). Sok helyen már törölték a hirdetést. (Vajon miért???)
-
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #15134 üzenetére
Nekem egy noname rollerem van 100e Ft-ért és tökéletes, igen "még" csak 500km van benne, és köszöni szépen semmi baja, ja és ehhez gyárilag van első teleszkóp, és mókolás nélkül tud menni 30-al is ha kell...
Ja és megkérdeztem a gshopper-nél is, van hozzá mindenfajta alkatrész ha kellene.
Összegzem újra
-1/2 de inkább 1/3-ad áron van egy jobb rollerem, mint amit a xiaomi és a segway/ninebot ad
-Tehát ha vennék még 1db-ot csak úgy, akkor is annyiba vagyok mintha egy t*kony xiaomit vennék ami merev vázas és mókolgatni kell hogy ne csak 20/25-el tudjon menni
-Újabb mókolgatás és 30-50eFt egy első teleszkóp ezekre a drága (fizesd meg a márkát) rollerekre amit ajánlotok, grat!
-15kg 350watt és 18Nm, ja ezt sem tudja egy xiaomi sem 2**eFt-ért... de a g30 semegy vicc
-Mint írtam a gshopper-ről minden alkatrészt ugyan úgy elküldenek ha kellene, de sok átfedés van más rollerekhez képest, így rengeteg minden van fent aliexpressen és máshol IS.
-Erősebben, robosztusabb, merevebb váz mint a xiaomi vagy g30-nál.
-Gyárilag jobb világítás.Köszi, de nem kell 2-300e Ft-ért merev vázas roller, amikor 100ért van egy JOBB rollerem.
-
Joshi
titán
válasz
Tamás9x #14997 üzenetére
Na jó, de a Pro 2 ~15kg ~45km-es hatótávval. Most mire nem elég ez? Ahhoz hogy egy roller el tudjon menni 50+km-t, ahhoz méretet kell növelni, vagyis pont az egyik nagy előnyét veszíti el a Pro 2, vagyis az aránylag könnyű súlyát.
A másik pedig, hogy ami évekkel ezelőtt PRO volt, az mára vagy holnapra alap lesz. Ez szinte mindenben így van. Nem biztos, de a holnap S1 rollere lehet hogy ugyan azt fogja tudni, mint anno a Pro 2 csak éppen olcsóbban. Valahol ez is előrelépés. -
PociAti
őstag
válasz
Tamás9x #14994 üzenetére
Én ezzel nem értek egyet.
Nem a BMW-s hasonlatoddal, fogalmam sincs miről beszélsz, de nem is ide tartozik.Semennyire sem vártam a 4 Pro-tól, hogy jelentősen túllépje az elődjeit. Töltse be azt a piaci szegmenst, amit eddig is betöltött, csak finomítsa tovább az eszközt.
Olyan apró lépésekre gondolok, mint a töltő csatlakozójának áthelyezése jobb, vízállóbb helyre, a kijelző vízmentesítése azzal, hogy egy szegmensből áll.
(Világításon, fékeken, szoftveren mindig lehet javítani, de ráférne az összecsukó mechanikára is egy kis újragondolás.)Pár hete találkoztam egy lánnyal, aki imádja a rollerét, többet használná ha könnyebb lenne, mert nem esik neki jól a második emeletről lecipelni. De van az a korosztály, akinél ez szintén szempont. Tehát a hatótáv, erő, stb. növelése olyan következményekkel jár, mellyel egy jelentős piacot zárnak ki.
A Pro a saját család alapmodelljéhez képest pro. Nem pedig fölötte lévő kategóriában mozgó eszközökhöz képest.
-
phoenix1989
őstag
válasz
Tamás9x #14977 üzenetére
Amit néztem rugok oldalt vannak furva de ez fentről és lentről. Legalábbis ahogy én látom.
Ki miben valóban felesleges vita ,azt azért még jegyeznek más roller el azt látom mindenkinek azt írjátok szilozza ahol lehet. Ez úgy körbe van nyomva mint a fene. Meg a taposonal bemeno kábelek el is. -
phoenix1989
őstag
válasz
Tamás9x #14972 üzenetére
Nekem a roller minőségével semmi bajom. Nem tudom mert nezitek amúgy le. 1szepseg hibán kívül semmi gondja.
Meg egyébként a kormány szerintem ugyan az mint bármelyik másikon szóval ha másra felmennek X cuccok ide nem ? Felfüggesztés csere nem működik?
Alazogyik
Ezek előre nem is jók szerintem mert a gyári nem így néz ki. Mármint a foglalat. -
Vicoo
senior tag
válasz
Tamás9x #14920 üzenetére
Csináltam egy CFW-t a scooter hacking oldalán, annyi módosítással hogy a gyári értékekhez képest eggyel erősebbre van állítva, illetve a max sebességek vannak feljebb, plusz KERS kikapcsolva, illetve az indulás 5 helyett 4 kmh.
Holnap megnézem így, aztán legfeljebb még lejjebb veszem az energiát, bár akkor már nem lesz túl lomha az induláskor, stb?Illetve ami új, az a Level 3, mire is gondolsz pontosan?
-
Vicoo
senior tag
válasz
Tamás9x #14916 üzenetére
Egy előre gyártott, elvileg jól kitalált CFW-t raktam rá, amiben az indulás az 3 kmh, a gyári 5 helyett. De azzal is csinálta a hibát. A KERS ebben a CFW-ben ki van kapcsolva.
Nekem is ez lenne a tippem hogy a terhelés nagy neki az elején.
Ezért is fura, mert tegnap este 32 kmh volt a max amivel mentem, de úgy h kilómétereket tempomattal (aszfaltozott töltés, nulla forgalom). Kb 10 kilómétert mentem így, és akkor jelent meg a kis hőmérő a műszerfalon. Ekkor váltottam vissza D-módba, és hazamentem hiba nélkül még.
Ma meg ugye megint indulás után lehalt. Aztán meg ugye toltam, majd megint simán haza, úgy hogy volt benne hídra fel, 25 kmh-val. És nem volt baja. De reggel is ugyanez volt, hogy a hídra még felment( ez kb 500 méter az indulástól számítva) majd megállt. Fél perc se, és újra bekapcsolt, és ment gond nélkül. -
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #14912 üzenetére
nem vagyok híve a moddolásnak, inkább majd egyszer veszek első hátsó teleszkópos rollert, úgy döntöttem, a mókolás nagyon sokba fáj, és úgy sem lesz sosem jó, itt senki sem elégedett vele... esetleg a méreg drága kit-el max, tehát egy szónak is száz a vége, NEM ÉRI MEG moddolni, többe van, mint egy alapból drágább de fully roller.
-
kovyhun
tag
válasz
Tamás9x #14865 üzenetére
Keresek, de nem találok választ sehol...
Van egy F40-ünk, szeretnénk venni még egy rollert páromnak.
F30-at néztük ki, de nem értek valamit:
Szinte teljesen egyforma a kettő, csak a 40-esnek 50W-al nagyobb a motorja.
Miből adódik a 30-as kevesebb hatótávja mikor az akku ugyanakkora ráadásul 0.2 kg-al könnyebb is a roller? -
PociAti
őstag
válasz
Tamás9x #14865 üzenetére
Mégis mi oldódna meg?
- Az emberek megtanulnák kezelni ennek a felületnek a keresőjét?
- Vagy megtanulnák használni a külső keresőmotorokat?
- Vagy végre a hivatkozásnál nem csak annyi jelenne meg, hogy [link], hanem hogy mi van a link mögött?
- Vagy ha valami terméket ajánlanak, akkor ne mondjuk az alza ajánlatát linkelnék be, hanem aggregátor oldalt (pl. árukeresőt).
- Vagy szerinted elolvasnák a rövid és velős összefoglalót? Annyi merőben eltérő roller és felhasználási mód létezik, hogy eleve nem készülhet belőle rövid, átfogó és naprakész infóhalmaz, és tapasztalatok alapján ha ehhez a topikhoz mégis elkészülne, többség azt se olvasná el.
- Ha lenne topikgazda, az jó eséllyel valamely oldalt képviselné. Mert eléggé eltérő szemléletek vannak (elég csak a sisak viselésre gondolni, roller szükséges teljesítményére, jogi értelmezésre). -
hito
nagyúr
válasz
Tamás9x #14486 üzenetére
Ahhoz szerintem nem lesz elég tapasztalat, hogy ajánlani lehessen. Attól mert 1-2 ember kísérleti nyúlként kipróbálja, nem lesz ajánlható. Olyan minőségi szórás lehet ezeknél, hogy 10db jóra juthat akár 3-4 gyengébb minőség is, aminek komoly következményei is lehetnek. Nézd meg, hogy mekkora merítésből lett ajánlott egy Pro 2 és utána merd ajánlani 1-2db-ot követően a copy-t
-
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #14486 üzenetére
Kb. őszig meglesz az 1000km.
Városban tényleg mindenhova rollerel járok, pont ezért, ha már megvettem legyen is "haszna".
Minden hónapban 6x be kell járnom a munkahelyemre is. Az kb 14km oda-vissza.
Amit észrevettem hogy ennél a hátsó sárvédő alatt van egy erősítés, lemez, de csak addig ahol a beakasztó van.
A rengeteg rázkódástól elkezdett berepedni a csavaroknál a műanyag sárvédő oldala, de nem vészes, még várok vele hogy mi lesz a vége. Ha nagyon megindulna, összeragasztom a fémmel ami alatt van, vagy összecsavarozommert egyébként a fém azért fogja.
Itt a járdák sokkal rosszabbak mint az úttest, és sokat járok járdán.Amúgy már most rendeltem egy gázkart 6 USD volt meg egy hátsó xiaomi-s sárvédőt, mert elvileg ugyan az, így képről az is 6 usd volt, szóval eddig 12 usd kiadásom van, úgy hogy csak óvatosság miatt vettem meg ezeket, ha véletlen majd kell, azonnal ki tudjam cserélni.
Egyszer pedig lesz egy komolyabb első lengéscsillapító felrakva rá ha úgy lesz pénzem de most még ez a gyári f@s is teljesen élhető.
-
-
tothjozsi96
addikt
válasz
Tamás9x #14254 üzenetére
Rendben, megfogadom, köszönöm!
Az eladó hirdetéseire rámentem, ott találtam egy drágább rollert és ott bizony érkezett egy negatív komment miszerint az akkumulátor 5 perc alatt merült 60%-ra, meg letört ez a sárvédő szerűség is úgy, hogy sosem lépett rá a kedves vásárló.Akkor egyenlőre nálam még várat a dolog magára.
Xiaomi-ból mi ami nagyon ajánlott? Scooter 3?
Egyébként egy várható élettartamot lehet mondani ezekre?Napi 9-10km-re használnám, testsúlyt most nem mondanék mert diétáznom kell.
Illetve ezekhez a Xiaomi rollerekhez például van alkatrészutánpótlás?
Arra gondolok hogy én otthon ezt tudom cserélni, vagy csak szervizeltetni lehet? -
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13980 üzenetére
Eegen, a szabadidőt sokan nem akarják/tudják "forintosítani"... Néha nem is lehet, nem mindenki tolja másod/harmad állásban, tehát tényleg a szabadidőd megy, de aztán rájössz, hogy az a legnagyobb érték. Ez amúgy visszaüt a DIY tuningra is: ha amúgy többet keresel adott idő alatt + nem a hobbid, inkább vidd szervizbe...
Ui: jah, végigjártam a szamárlétrát 50 (tanuló) 100 (saját), 180 (kompromisszum), 400 (vadállat*), 250 (vadállatpótlék, mert annak meghalta magát a blokkja
). Viszont amióta beütött a Covid, és HO, meg amikor úgy kellett bejárnom, hogy tök üres volt a céges mélygarázs... átszoktam roller helyett autóra.
Motor műszakija mikor is járt le? (Pedig szeretek motorozni, csak most lusta vagyok kitolni LOL.
)
*: ezt is lefikázzák a motorosok, mert 8.6s 0-100 nem nagy tűzijáték: városba elég.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13977 üzenetére
Eeegen, a jó öreg BKV. Anno azért kezdtem a motoros jogsi megszerzésébe, mert konkrétan többször nem fértem fel a villamosra, s elegem lett a szardínia érzésből. Meg persze gyerekkorom óta vonzódtam a kétkerekűekhez, még ha nekem nem is adatott meg, hogy legyen, de az első (diák!) fizetésemből bukósisakot vettem, s az egész nyaram legjobb szórakozása volt, mikor unokatesómmal húztunk motorozni.
Közlekedésben a motor az egyik leggyorsabb. Ez tény. Hiszen előre lehet menni a sorok közt (pirosnál legálisan, haladó autók közt már nem teljesen, de csináljuk
) magyarán a dugóérzékenység csekély. Nyilván van sebességkülönbség a forgalom miatt valamilyen szinten (nem egészséges száguldozni), de ami 20 perc, az szinte mindig 20 perc, pár perces szórással, a BKV-nál/autónál jóval kiszámíthatóbban.
Szerk: ja és a buszsáv legálisan használható motorral, ez is hatalmas előnye.
Ui: közben kolléga írta, hogy milyen alternatíva a BKV... Mikor alsó hangon 60 perc egy irány, de inkább több, ugyanaz rollerrel a fele, nos elgondolkodtató a spórolás. Anno az egyetemre bejutásnál is gondolkodtam, hogy mivel érdemes mennem.
Viszonylag hamar be kellett látnom, hogy autózni menő meg kényelmes, de drága. Úgy tudom mai fiataloknál már annyira nem is menő... Nekem még 18 éves korom előtt zsebben volt a jogsi, mivel érdekelt a téma, így rászántam néhány délutánt.
-
Miikee
csendes tag
-
Miikee
csendes tag
válasz
Tamás9x #13938 üzenetére
Jaj-jaj
Most kezdtem el nézni a mantis 10 plust, mert gondoltam, hogy annyi pénzért már csak jót adnak, de ezek szerint ez sem biztos...Bár mondjuk az már nekem nagy jószág, akkor már lehet nem tenném HÉV-re, hanem bemennék vele végig, de a kb. 21-22 km-et, már neccesnek érzem....
Viszont ha én nem ugratnék vele, ill. én teljes felszereléssel, plusz vasággyal együtt nyomok 60 kg-ot, akkor alattam csak nem törne el....
Olyan bizonytalannak érzem magam.....vagy nem....
-
gergo5991
őstag
válasz
Tamás9x #13938 üzenetére
én már az uj mantist várom, tettek fel róla képet hátul már légrugó/olajos rugó lesz mint egy nami-ban, azt hallottam még hogy elöl dupla kormánycső. Már most is majdnem rendeltem egy mantis-t de légrugó nélkül no way. Multhéten majdnem egy namit is berendeltem aliról, de lehet már kivárom év végét az új mantisért. Elöl hátul ha lenne légrugó, 2x1500w motor, 30ah+-os aksi és 2000 euró körül lenne instant get.
egyezzünk ki egy 50-50ben, a roller hibája is, de az useré is ha tönkremegy. De ha tud ugratni vele, akkor annak birnia is kéne
-
gergo5991
őstag
válasz
Tamás9x #13936 üzenetére
mantis minőségibb mint ninebot? a mantist állandóan javitgatni kell, hires a kormánytörésről szóval ajánlott hozzá 30e-ftért erősitő bilincset venni meg egyébb kacatokat..a mantis minden csak nem minőségibb kommentek alapján..a beázásról is hires, mig a g30at esőben is lehet használni, egyedül a kijelzőre kell védőt tenni
-
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13887 üzenetére
Már sokadszor olvasom tőled, és kicsit böki a szemem, hogy akkor nem elírás:
BMS. Battery Management System. Fordítva nincs értelme. És nem nagyon jó
ötlet általánosítani, hogy az meddig engedi a cellákat merülni, meg meddig tölti:
mivel nincs rá általános beállítás. Kugoo akkuk jellemzően koppanásig mennek,
4.2V/cella mindig megvan (HA a töltő végfeszültsége nem kisebb, mint 42V).Merítés meg megint csak nem áll meg 3.2V-nál, hanem jellemzően leengedi 30,
azaz 3V/cella értékig, viszonylag okosan, mert a végén már nem terhel annyira,
ezzel elkerülve pl. a nagyobb Kugoo-k "betegségét", hogy kb. "fél" töltésről egy
kövér gázra ki lehet ütni a BMS alsó fesz. védelmét: rögtön le is kapcsol a roller.Okos BMS meg attól okos (azon kívül, hogy BT-on az okostelefonodra mindent
is jelent), hogy konfigurálható.Tehát te állítod be, hogy milyen értékek között
tölthet, meríthet, hol legyen a(z egyedi) cellavédelem, az össz. feszlimitek, stb.
Más dolog, hogy laikus ezeket jobb, ha nem piszkálja (én se szoktam), nagyon
max. akkor nyúltam hozzá, amikor debuggolni kellett a hibás akkupakkomat. -
Joshi
titán
válasz
Tamás9x #13913 üzenetére
Szerintem a gyári aksiknál ez rá van számolva, kötve hiszem hogy erre nem gondoltak. Pl egy e-bike-nál nem is tudsz mókolni, meg őszintén nem is akarok. Most rendeltem egy Shimano BT-E8036 aksit, ennél nem lehet plusz cellákat hozzáépíteni. Rollernál még csak-csak, de azt se szívesen babrálnám.
-
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #13907 üzenetére
Epoxy nagyon jó, bár én kicsit tartok attól hogy a folyamatos rázkódást az sem fogja bírni, így ahogy már említettem én szilikon gumit ajánlok, főleg olyan helyre ahol stift/csavar a fő rögzítő eszköz, a szilikon gumi is megragad, és nagyon jól elnegyli a rezgéseket, rezonanciát, hőt, stb.
-
-
PociAti
őstag
válasz
Tamás9x #13884 üzenetére
Váljék egészségedre, hogy rollerrel teszel meg odaúton 32 km távot, és visszafelé is rollerral mész. Az e-roller mikromobilitási eszköz, a 64 km már túlmutat ezen. Nem jó eszközt választottál a feladatra.
A vázba beépített külső töltő első hallásra praktikusnak hangzik, de jobban belegondolva inkább önszívatásnak tűnik. Optimálisabb az a felállás, amikor a kiindulási és célállomáson is van töltő. Nem nagy beruházás.
A 32 km megtétele pedig nem tűnik spontán ötletnek, szerintem elindulás előtt pár órával megszületik a terv. És legkésőbb ekkor kerül fel a roller a töltőre, nem pedig a 10. km megtétele után jutsz arra a megállapításra, hogy kell keresni egy kocsmát, ahol másfél órára fel tudnám tenni töltőre.
"Nyh-Tokaj távot 32km, visszafele nincs kedvem tolni. "
Élnék a gyanúval, hogy a gyalogláson kívül létezne más megoldás is a táv megtételére. Például a menetrendek.hu szerint napi szinten 31 járat megy abba az irányba. Szóval nem kell ezt olyan drámázással előadni, mintha ez lenne az egyetlen megoldás.Szívesen olvasnék olyan tanulmányt, mely szerint a járművek töltés vezérlő automatikája nem megfelelően dolgozik, és tanácsosabb lenne inkább jelentősen alacsonyabb szinten abbahagyni a töltést.
És kiemelném: jármű akkumulátorokról van szó, és az ő gyári töltési rendszerükről, nem mobiltelefonokba és barkácsszerszámokban használt akkukról.
(#13888) Tamás9x hozzászólásban egymással szembe állított 2400-4000 ciklusnak és 300-500 ciklusnak mégis mennyi köze van a valós használathoz? Erre nagyon kíváncsi lennék! Mert ha a gyári töltővel 3-5 óra teljes töltéstől messze elmarad a károsnak bizonyuló tényleges teljes töltés, akkor a vörössel kiemelt, aláhúzott és bedöntött részben olyan laborkörülményről beszéltél, ami köszönő viszonyban sincs a gyakorlattal. Csak drámázás az is. -
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #13888 üzenetére
Jaja, csak akkor elvész a lényege hogy ki lehessen használni a megtehető távolságot.
A cellát, pl: aki 4 voltig tölti xx-km-el lehet kevesebbet tud majd vele menni, mivel nem tölti fel teljesen, én értem a lényegeg, csak én pl teszek rá hogy degradálódik, a roller van értem, nem én a rolleremért! ezt azért jegyezzük már meg, mielőtt átesünk a ló túloldalára
Persze mindenki úgy óvja a celláját ahogy akarja, de én a rollert közlekedni vettem, és arra is használom, nem vigyázok rá ennyire hogy ne töltsem fel teljesen 300-500 töltési ciklus is elég lesz nekem, el sem tudják itt képzelni emberek hogy az milyen sok! mire az akkupakk észrevehetően rosszabbul teljesít már rég eladta, eltörte, tönkrement más miatt, vett újat, kicserelétette benne nagyobbra a pakkot, stb.
De ez megint csak az én véleményemet tükrözi, senki ne vegye magára! -
Tamás9x
őstag
válasz
Tamás9x #13887 üzenetére
A legtöbb Li-ion 4,20 V / cellára töltődik, és a csúcstöltési feszültség minden 0,10 V / cellás csökkenése megduplázza a ciklus élettartamát. Például egy 4,20 V / cellára feltöltött lítium-ion sejt általában 300–500 ciklust hajt végre. Ha csak 4,10 V / cellára töltik, akkor az élettartam 600-1000 ciklusra meghosszabbítható; A 4,0 V / cella 1200–2000, a 3,90 V / cella pedig 2400–4000 ciklust biztosít.
Itt szinte, majdnem inden aránylag helyesen van leírva, vannak ebben is hibák de még mindig jobb mint a szájhagyomány.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Goddess of Victory:Nikke
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- PlayStation 3
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Parfüm topik
- OLED monitor topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amatőr csillagászat
- További aktív témák...
- Turbózd fel géped a jövő RAM-jával!
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged