- Ilyen lesz a Fairphone 6
- LG V50 ThinQ Dual Screen - az 5G ára
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Középkategóriást mutatott be újra az Oppo
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Google Pixel topik
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Mobil flották
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pano
addikt
válasz
phoenix1989 #24167 üzenetére
Ha látszólag akadályozod vagy veszélyezteted a forgalmat, akkor a rendőr intézkedhet veled szemben (ez többnyire csak felszólítás). Teljesen mindegy milyen eszközzel vagy, vagy anélkül. Ebben akár szubjektív megítélése is lehet a rendőrnek.
Vannak olyan helyek, ahol semmi keresnivalónk rollerrel, még szabályosan közlekedve sem.A közlekedésben mindig vannak "ki ha én nem" bunkók. Szerencsére engem még nem dudáltak le vagy ért hátrányos megkülönböztetés a roller miatt.
Többször látok inkább csodálkozó tekinteteket, hogy indexelő rollerest látnak.
Igaz én megyeszékhelyen élek, nem Bp-en. Ott azért vadabb a közlekedés. -
polo493
tag
válasz
phoenix1989 #24167 üzenetére
még nincs ,egyszerűen az ilyen emberek utálnak mindenkit ,nem szabad foglalkozni velük
engem is ledudáltak intettek sport kocsiban terepjáróból stb,biztos irigyek ,hogy ingyen utazok ők meg fizetnek a drága üzemanyagért ,vagy csak buták neveletlenek,tahók
múltkor bicajon dudáltak le egy kamionos azt ablaktörlőzött vizezett,biztos sietett mint mindig vagy netezett telefonált azt nem figyelte az utat. -
Gardaai
senior tag
válasz
phoenix1989 #21522 üzenetére
2. emeletre cipelem minden nap. Sőt amikor asszonnyal kirándulunk akkor le kétszer, majd hazaérve fel kétszer. Fogást kell rajta találni, aztán úgy viszed mintha semmi se lenne. 75 kilómmal cipelem. Ráadásul ha nem esik az eső, minden nap azzal járok mindenhova.
Egyébként G-Booster vagy Mantis eladó lesz (jövő héten kiderül melyik marad), -
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21522 üzenetére
Kormány nagy eséllyel törik majd, 25k körül van hozzá gyártott darab, ami utána jó.
V5 vezérlő leégős.
Felfüggesztés nem állítható 1500-5000km között szokott kidögleni a pu belőle.Persze ezek csoportokban látott infók, akinek nincs baja, nem írja le, hogy neki jó.
De fent leírtak sűrűn előforduló dolgok legalábbis sűrűbben, mint más gépek más szarjai -
xmad
őstag
válasz
phoenix1989 #21519 üzenetére
dhgate ? onnan többen is rendeltek már G30-at. semmi gond nem volt.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21509 üzenetére
Csak itthonról vennél?
Az a minisegwayes oldal nagyon töri a magyart.
de látom nem is magyar cég,gondolom auto translate el lett magyar lap. Ennyi erővel szerintem dhgate ről is lehet rendelni
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21500 üzenetére
újonnan tuti (itthon)
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21495 üzenetére
Használt mantis plus? De új is van talán alirol 340 körül
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Ninebot KickScooter MAX G2E -re nézzél rá. 320 e ft.
-
janes1976
őstag
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Ahogy írták, a legokosabb sztem, ha visszakéred a pénzt, te is ezzel jársz a legjobban.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Hacsak nem egy hétig vagy melóban, töltő nélkül semmiképp nem
erőltetném ezt a hetente töltsük, közben merítsük sz*rrá dolgot.
Pénz vissza, az tiszta sor, a jövőben a bolt messzire elkerülése. -
polo493
tag
válasz
phoenix1989 #20919 üzenetére
melyiknek van itthon? eleve ezeknek a rollereknek csináld magad a javítása érteni kell hozzá egy kicsit ha tudod mivel van a baj ki kell cserélni kb lego szint javítani ezeket ,motor ,akku ,vezérlő ,gázkar, kijelző, töltő 99% ezek közül kerül ki hibára cserélni kell,ha nem javítható könnyen olcsón ,kinában meg kínaik rakják össze a márkás rollereket is
-
válasz
phoenix1989 #20465 üzenetére
Pasztmek... Ezt nem hiszem el.
De amúgy az ilyenek miben reménykednek?
Hogy nem derül ki? Vagy mégis mit hisznek? Ha konkrétan kisebb lett a kapacitás, az már a vásárló megkárosítása. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #20465 üzenetére
Szomorú, hogy ennyit ér a magyar garancia: akkor már érdemesebb
külföldről rendelni sokkal olcsóbban, aztán az ember javítja maga.Szerk: egyébként egy gyári, gagyi 2000mAh cellás akku helyett épp
lehetne kisebb méretben jobbat építeni (3500 mAh cellákból), noha
esetedben nyilván nem erről van szó, és az új akku is gagyi lehet.
(Egy fogyasztóvédelmi panaszt megérne a dolog, ha átvertek.)
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
phoenix1989 #20465 üzenetére
Hát ez nem semmi!
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
phoenix1989 #20122 üzenetére
1 km kb 0,5 Ft.
De számold 1 km =1 Ft az könnyű megjegyezni és annál csak kevesebb ennél a járműnél. (Pici akku, pici motor.) -
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
Sztem egyszerűbb a töltési időt mérni egy konnektorba dugható fogyasztásmérővel.
Némelyiknél még a Ft/KW költséget is bele lehet írni, így kapásból az elhasznált áram díját írja ki.De itt feljebb ahogy elnéztem, többen is kiszámolták, h az áramdíj a legkevesebb egy roller üzemeltetése során.
-
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
Nem kell túlbonyolítani a számításokat. Legfontosabb, hogy valós, azaz mért alapon nyugodjanak, ne pedig elméleti értékeken.
Nekem a közepes hatótávú Xiaomi rollerem van, elvi hatótáv 30 km, hétköznapi használat mellett 23 km-t sikerült kihozni belőle, de számoljuk inkább a 20 km hatótávval.
Töltéséhez 4 órára van szükség, és tényleg nagyjából ennyi ideig tart a töltés.
Mértem a töltő fogyasztását. Egyszer egy fogyasztásmérővel, majd később egy okos konnektorral, mindkét esetben 70 W környékén volt annak fogyasztása, ami megegyezik a töltőn szereplő értékkel. (A tényleges fogyasztáson lehetne finomítani, elképzelhető hogy a töltési ciklus végén már 70 W alá esett a fogyasztás, de nagy tévedést nem hordoz magában. A töltőn szereplő névleges érték, azaz "Rated output": 41 V, 1,7 A, ami összeszorozva 69,7 W.)
Teljes töltési ciklus energiaszükséglete: 70 W × 4 óra = 280 Wh.
Az áram díja kb. 36 Ft/KWh.
Ebből következik, hogy egy töltés = 0,28 kWh × 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
És mivel egy ilyen töltéssel ebből az akkumulátorból gyakorlatban kb. 20 km hatótávot lehet kihozni, így
1 km megtétele kb. 50 fillérbe kerül.Ha ezt tovább szeretnéd bonyolítani a 250 munkanappal (amiből csak 220 ledolgozandó), és vegyünk csak napi 10 km távolságot, az éves szinten 2.200 km. Ez 1.100 Ft költséget jelent, míg ilyen felhasználás mellett 2 évente elkoptatod a gumikat. Egy készlet (külső + belső, első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet, és akkor még magadnak kell szerelni.
Tehát 2 évente 2.200 Ft az áram díja, és 20.000 a gumik cseréje.A roller amortizációja pedig még ennél is komolyabb tétel. Ha igazán precíz akarsz lenni, azt is beleszámolod. Nehéz megjósolni, de átlagos felhasználás mellett én azt 10 és 20.000 km közé tenném. Ami annyit jelentene, hogy 5-10 évente 150.000 Ft-ért vehetnél új rollert.
És ez mind ideális eset. Nincs extra defekt, nincs baleset, váztörés, beázás. Az áram a legkisebb tétel.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
És egész pontosan hol van az az oldal, ami ennyire kretén módon számol?
Eleve mi köze van a motor névleges teljesítményének a valós fogyasztáshoz?Ami a számítás ALAPJA kellene, hogy legyen, nevezetesen, hogy hány Wh az
akku, így mekkora a roller valós fogyasztása az adott felhasználó cipelésével,
az adott útvonalon, meg sem jelenik. De már az éves költséget extrapolálná?Általánosságban csak tippelni lehet... az se mindegy, milyen töltőt használsz.
(Én konkrétan mértem 420W teljesítmény felvételt, amiből az akku 357W-ot
kapott meg, az adott pillanatban. Tehát 85% volt a töltő hatásfoka. Viszont a
teljesítmény nem állandó, hiszen az akkufeszültség folyamatosan emelkedik,
a CC szakaszban, ahol ugye az áram állandó. Ezt követi a töltő fogyasztása...
Ellenben amikor a CV szakaszba vált, akkor az áram folyamatosan csökken...)Ui: sajnos a felhasználó fizikai méretei jelentősen befolyásolják a fogyasztást
még egy patika mérlegen kimért teszt útvonalon is. A tömege a gyorsításnál,
illetve emelkedőn brutálisan, a légellenállása meg a tempós haladásnál.Ha megvan, hogy mennyit megy egy töltéssel valójában (pl. 10 vagy 20 km),
és tudod az akku paramétereit (5.2Ah medve anyám, 36V: 187Wh, ezzel tuti
nem mész el 20 km-t), utána lehet kiszámolni egy töltés árát és a 100 km-re
vetített költséget. Ha ezt elég pontosan tudod, úgy lehet 1 évre becsülni, de
szerintem sok értelme nincs, relatíve elhanyagolható üzemeltetési költség.
(Sokkal nagyobb probléma, ha defektet kapsz, és szervizbe kell vinni miatta.) -
pescara
aktív tag
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
Ezzel a rollerrel nem fogod megjarni oda vissza, az biztos. Ha munkahelyeden van toltesi lehetoseg akkor ok. De ha napi szinten akarsz ekkora tavosagot, akkor valami nagyobb kene. Ezzel a kis akksival kb egy evet fog birni, aztan mar a munkahelyedre sem ersz el vele. Arrol nem is beszelve, ha kozben meg mashol is hasznalnad.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
Fogsz egy fogasztásmérős konnektort, oszt abba dugod a töltőt. Ennyi.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #20128 üzenetére
Itt nagyon sok tényezőt nem vettek számításba. Vagyis a veszteséget nagyon sokszor nem
Töltő elvileg lead 42v 1,8At vegyük 2A nek. Egy optimális világban (veszteségek nélkül) ez 240v on 0,35A ba kerülne (persze nem ennyibe fog). A 7,8Ah akkut 2A el mondjuk 4 óra feltölteni (ez sem igaz mert nem 2A fog menni végig így már a mennyit vesz fel a hálózatból rész is bukik). 240x0.35x4 az 0.33kWh jön ki, ami rezsicsökkentett áron nincs 15ft... Plusz veszteség, ami azért jelentős lehet, vegyük szerintem 20ft ra.
Elvileg leadott teljesítmény alapján.
De felvételi oldalon 240V max 2A t ír, ami azt jelentené hogy 480W/óra szóval 4 óra alatt kb 2kWh,ami szintén fenti áron 80 Ft.Tehát 20-80 ft között jön ki a matek. Pontos mennyiség meg egy 3e Ft is fogyasztás mérővel számolható ki.
-
pescara
aktív tag
válasz
phoenix1989 #20126 üzenetére
Hat irtak, 80 ft egy toltes. Nekem volt, azzal kb 14-15 km- t tud. Akkor kb 7 toltes kell a 100 km-hez, ami 540 ft.
-
kcsa
veterán
válasz
phoenix1989 #20122 üzenetére
Hagyományos roller zsíroskenyérrel hajtva kicsit drágább szerintem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #20122 üzenetére
Ha jól számolom akkor 80ft max (40ft/kWh val számolva).
-
válasz
phoenix1989 #20122 üzenetére
Egy köbméter víz egy ezres kb. (csatorna díjjal együtt) Ez ha jó látom a 3 literes verzió. Egy köbméter az ezer liter. Szóval egy liter az egy forint. A három literes, akkor 3 forint.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #19566 üzenetére
Azzal a beméréssel konkrétan átbasztak, nagy valószínűséggel törött
az akkud, és ha tovább használod így, teljesen le fogod amortizálni.
Amit az elején még simán javít egy felülhegesztés, a végén már nem...
(Cellákat csereberélni meg nem csak macerásabb, nyilván drágább is.) -
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #19564 üzenetére
Valami alapján méri azt a teljesítményt, amit enged 2-esben. Nem tempót fog engedni, hanem wattot. Namost ez elhangolódhat, fárad az alkatrész, akármi. Sok jelentősége talán nincs. Bár van nálam olyan gép, ami szerinte 3asba vált, de nem, kettesben marad
furcsa dolgokra képesek ezek
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #19562 üzenetére
A testsulytol. A 2. fokozatban a nevleges korlatot a nevleges testsullyel eri el. 3. fokozatban pedig engedi ami a csovon kifer, igy toltott akkuval tobbel is menne a nevleges testsul eseten, a te esetedben pedig pont annyival lassabb mindkettonel, hogy a 2. eseten kevesebbet, a 3.-nal pedig az igertet latod.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #19492 üzenetére
Milyen szerviz? Csak hogy tudjuk, hogy kit kerüljünk?
A bemérésen ők mit
értettek? Annyi, hogy megerősítik, hogy "nem tölt 54.6V-ra", és viheted haza?
Az a minimum, hogy ilyenkor cellacsoportonként lemérik a feszt, abból világít
ha valamelyik már 4.2V fölött van és emiatt állt meg a töltés - noha a többi az
4V alatt, és emiatt nincs meg az 54.6V a végén. Jellemzően akku törés okoz
ilyet, elpattan a nikkelszalag, és kiesik 1, vagy több cella a cellacsoportból...
Így az egyrészt hamarabb is merül majd, másrészt hamarabb is tölt fel, tehát
a BMS dolgozhat keményen, hogy megpróbálja balance-ban tartani (ha tudja).
Természetesen ilyen nagy kapacitáskülönbség esetén ez nem lehetséges.Mi ez a duma, hogy felejt az akksi? Mit felejt, hogy hogyan kell működnie?
Akku külső méreteit mérd le, és akkor minden kiderül... Az biztos, hogy nem
túl jó minőségű cellákat használnak ezekben, a legjobb, amit láttam 2600-as.
Csak abból meg nem jön ki a 16Ah, azért gondoltam, hogy 2000-esek.Szerk: ha törött az akku, és emiatt nagyot esik a feszültség, az épp okozhat
végsebesség csökkenést adott fokozatban, akár 20%-ot is... Mintha kevésbé
lenne felöltve az akku. Mert hát valójában tényleg kevésbé van feltöltve... -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #19490 üzenetére
Mivel már bőven nincs extrém hideg, ami során az akku teljesítménye csökken,
szerintem nem normális ez a visszalassulás, főleg nem ilyen mértékben...48V 16Ah akku, ha gagyi kínai cellákból (2000 mAh papíron) épült, akkor 13s8p.
Ezt a méretei alapján lehet verifikálni (bontás nélkül). Ha ekkora akku befér, úgy
semmi akadálya normális cellákból (pl. LG MJ1) építeni 28Ah pakkot helyette...
(FB-on rengeteg akku építő ember találsz, akik jellemzően tetemes munkadíjjal,
de készítenek neked tetszőleges akkut. Én legutóbb egy 16s6p-t csináltam pici
pénzért, illetve egy gagyi S1 akkut még kisebbért, de utóbbinál megfogadtam, a
"baráti" árazásnak nincs értelme, mert a kedves megrendelő nem mindig baráti.)Ja és mégvalami: ha ragasztgatós a gyári akku, akkor olyannak a klónozását én
biztos nem vállalnám, szívás, és alapvetően tűzveszélyes konstrukció... Rendes,
fizikai szeparáció kell a cellák közt. Az a tuti. Ennek ára persze, hogy egy adott
térfogatba csak kevesebb cella fér, mert nincsenek úgy összezsúfolva: általában
ilyenkor kevesebb párhuzamos cella fér, pl. csak 7, vagy 6. Ez mondjuk MJ1-ből
még mindig valós 23.3, illetve 20 Ah kapacitást jelentene: nem minidig probléma.Ui: ha valami gyíkja van a gyári akkunak, azt leginkább ki kéne mérni: ha csak a
cellák ratyik, akkor lehet építeni helyette a gyári BMS-sel is, ám ha még a BMS
is szar, akkor arra is kell költeni. Akkor meg már érdemes a minőségre, illetve a
korábban felemlegetett okos funkciókra is rááldozni (az meg ilyen 20-30K plusz). -
generatoros
tag
válasz
phoenix1989 #12126 üzenetére
Egy februári hozzászólásodra válaszolnék. Az autóhoz is lehet hasonlítani mert közlekedési eszköznek számít. Előnye sok van az autóval szemben. Míg az autóval a belvárosban nem tudsz megállni, aztán az emeletre se tudod felvinni, a rollert pedig igen, szerintem. Van néha hogy csak a lakásomtól 1km re tudok megállni, kiveszem a rollert és vígan hazagurulok, ha le kell ugrani valami cuccért nem kell beindítani az autót. Szerintem nagy találmány az e roller, nem véletlen, a gyors elterjedés.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #18007 üzenetére
Netrális sziló, bár az átlátszó.
De amúgy jobb letenni. Motorba ha bejut (és be fog) megeszi a mágnest. Előbb fog az elfeküdni, mint a szabi avgy akku...oda nehezebben jut be.
Én kényszerültem menni egy kicsit pici esőben zero 10-el, de ortt gumi szélesebb, mint felni/motor, így oda semmit nem csapott fel, pálcika szerintem feldobja oda ahova nem kéne.De a lényeg, hogy egyszerűen vízálló roller nincs.
szerk: ja meg kijelzők/kapcsolók/gázkarok tudják feladni meglepően gyorsan víz miatt meg.
-
phoenix1989
őstag
válasz
phoenix1989 #17842 üzenetére
Valaki esetleg?
Illetve ebben a csöpögő , ködös időben ki használja a rollert? Én egy ideje letettem mert nem merek kockáztatni. Lenne baja? Lakásból reggel dolgozni mennek de ott viszont végig kint lenne. Okozna ez gondot? Lecsapódik rá a pára stb.
-
Revolit
senior tag
válasz
phoenix1989 #17621 üzenetére
Mármint milyen értelemben bonyolult? Megtanulni nem vészes szerintem, de azért most, hogy megy a dolog, még nagyon óvatos vagyok. Van még mit begyakorolni. Viszont mentem pont a héten már munkába vele, ugyanaz az út ami G30-al kirázta a lelkemet egy ponton, itt kb semmi. Szegélyekről is fel-le megy simán, olyanon is, aminél rollerről már leszálltam.
Mondták youtube videóban, hogy kb a legfontosabb, hogy ne ijedj meg ha megdobna valami. Ilyenkor ha nincs "powerpad"-ed (nekem még nincs), akkor a lábad elemelkedik a taposóról. Na volt már ilyenben is részem, nem láttam egy nagy huplit betonban, szerencsére tényleg nem volt para. De egy-egy ilyen, főleg ha nem készülsz fel rá, azért meg tud viccelni. Bár egy ilyan még talán rolleren is.
Boltba simán bemegyek vele, olyan mint egy kis bőrönd. Szokták nézni az emberek, hogy mi a franc ez (full face bukó rá van akasztva, amúgy lehet fel se tűnne nekik, hogy nem tényelg bőröndöt tolok). Egy-két ember kérdezte, hogy mennyibe kerül egy ilyen meg viccelődtek. Rolleren a kutya nem kérdezett soha semmitSzabályozás tekintetében szerintem ez végképp whoknows kategória, Népligetnél pont volt valami, egy nagy csapat rendőr mellett mentem el, páran nézték, de nem különösebben izgatták magukat.- Amúgy elvétve látok más is egykerekűn városba.
Persze itt is igaz, hogy ha emberek mellett megyek el, lelassítok séta tempóra. Meglepően könnyű egyensúlyozni lassú tempónál is, sokkal könnyebb vele embereket kerülgetni, mint rollerrel. Pedig még ugye full kezdő vagyok. -
Revolit
senior tag
válasz
phoenix1989 #17609 üzenetére
Szia, sajnos nagyon pici itthon a piaca. Én most tanultam meg egy V5F-en, és már nézem a nagyobb kereket. Reklám helye, lesz egy 340 km-et futott eladó tanuló egykerekűm hamarosan
Én sokat olvastam utána, sajnos eléggé felment az áruk utóbbi évben, egyrészt akkupakk drágult, másrészt ugye a forint. Mindenesetre én egy felfüggesztéses kereket néztem most ki, de megtanulni örülök, hogy ezt vettem, mert drága kereket nem szívesen dobálnék. Dobálnékot úgy értsd, hogy egy helyben állva kicsúszik alólad. 5km/h-nál nagyobb sebességgel nem estem, lekopogom.Használt piac is kb nem létező, most valamiért pont 3 is van eladó jofogáson, de amúgy mióta nézegetem ez a max kínálat. És hát nézd meg az árakat... Inmotion egy kedvelt és biztonságos márka (értsd nem gyullad ki, és nem lesz cutuff, alias kikapcsol alattad).
Sok órányi youtube videót néztem. Jó része hogyan tanuljunk meg kerekezni, másik nagy része milyen kereket vegyünk. Valamiért ez az év arról szólt, hogy ilyen elvetemült 40-50 kilós, 90km/h hasító szörnyetegeket dobtak piacra.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17239 üzenetére
Ez viszont, hogy rángat is az a motor, valóban vezérlés jellegű hiba...
Én csak a kopogás panaszra emlékeztem, de nézd ezt el nekem, már
kéne vennem egy doboz Cavintont, csak mindig elfelejtem, hogy.Ui: üresen pörgetve nekem is kopog egyik vezérlővel, a másikkal nem.
Ez lehet olyan jellegű szinkron hiba, amit Peaceliker írt... Szerencsére
menet közben egyáltalán nem érezni. Talán azért mert üresen is csak
maxnál kisebb, tartott gázon hallatszik, adott fordulatszámot tartva.*
Ez az YKZ7280JA vezérlő. Icipicit ugrál is ilyenkor a fordulatszám. De
nem jelentősen, gondolom pont attól koppan. Az akkuhoz nincs köze.*: ez meg nem tipikus menet közben (állandóan változik a terhelés).
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #17239 üzenetére
Arról nem tehetek, hogy nem tudod megoldani a telepatikus vezetést
Én szét szedném a motort és bele néznék.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #17236 üzenetére
Videó /hang felvétel van erről a jelenségről? Sokat segítene
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17225 üzenetére
Nem...
Nem belső égésű ez, hogy kihagy valamelyik henger...
A cella hiba 4 dolgot csinálhat, pontosabban ezekből kikövetkeztethető:
- hirtelen, váratlan kikapcsolás (mikor az összfeszültség még bőven jó)
- hatótávolság drasztikus csökkenése, egyik napról a másikra jelleggel*
- töltési idő feltűnő rövidülése (hiszen nem tud kifutni a végéig a töltés)
- a cellafeszültségek lényeges eltérése (okos BMS meg tudja mondani)Ebből a négyből legelőször az első az, ami feltűnik az embernek, illetve
esetleg kombinálva azzal, hogy adott útvonalon már nem megy végig...
(Leggyakrabban a cellákat összekötő nikkelszalag sérül Kugoo esetén.)A teljes cellazárlatot azért nem vettem ide, mert úgy jó eséllyel kigyullad
a pakk, hiszen az összes többi cella kisül a zárlatoson, jó nagy árammal.
(Nagyobb pakkoknál az ilyen ellen biztosítékokkal szoktak védekezni.)
*: nem ide értve a hónapok/évek alatt történő lassú/normál degradációt
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17216 üzenetére
Ha tudatos akku kímélő töltés, és 4.07V cellánként, akkor nincs.
Ezért mondtam, hogy végig kell mérni. De ha az látszik, hogy az
egyik cellacsoport 4.3V, az összes többi meg csak 4.06 az baj...
Mert az azt jelenti, hogy a BMS mentette meg a kigyulladástól...
(Vica versa, ha a váratlan kikapcsolás után bőven 40V felett van
a pakk, viszont az egyik cellacsoport 2.8 alá benézett, az is baj.)Peaceliker: igen, ha jó a balance, akkor ez is lehet, csak én abból
indultam ki, hogy van egy véletlenszerűen kikapcsolgató pakk.Revolit: baszki, ezt full face bukóban? Nagyon durva, jobbulást!
-
ρσгτσ
addikt
válasz
phoenix1989 #16971 üzenetére
45km/h sebességre szerintem! tuti kell majd valami. Nem tudtam, hogy akkora géped van.
Ami kérdéses az inkább az ilyen 350W, illetve max. 30km/h rollerek. Ott lesz érdekes a határok meghúzása. Szerintem nagyobb "biztonságban" 25km/h, és maximum 300-350W rollerek vannak.
A többire csak találgatni lehet. Meg nyilván a jelenlegi helyzetben a kisebbre sincs semmi biztos.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
phoenix1989 #16968 üzenetére
Kicsit később szerkesztettem. A roller azért egy speciális eset, így valószínű az arra vonatkozó sebesség szabályozás lesz irányadó. Mindamellett biztos lényeges lesz a teljesítmény is.
Szerk.:
Nem valószínű, hogy mindegyikre jogosítvány kellene. Viszont a kategóriától független KRESZ vizsga kötelezettséget támogatnám. Csak arra szerintem kapacitás sem nagyon lenne, ha minden jogsi nélküli rollesenek kötelezővé tennék.Én egyébként azt hittem a rendes autós jogosítványra gondolsz. Mert azt emlegetik nagyon sokan, akik tartanak a komolyabb szabályozástól.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
phoenix1989 #16965 üzenetére
Link.
"Bizonyos járművek motor jogosítvány nélkül is vezethetőek, ide tartozik a kerékpár és az elektromos kerékpár (kerékpárnak minősül minden olyan legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb egy 300W teljesítményű motor segíti; ha főként emberi erő hajtja, akkor kerékpár, ha a motor önmagában is meghajtja a járművet, akkor segédmotoros kerékpár), ugyanígy a pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpár is jogosítvány nélkül vezethető."
A roller ezzel együtt azért egy speciális eset. -
ρσгτσ
addikt
válasz
phoenix1989 #16962 üzenetére
Segédmotorhoz sem kell jogosítvány és egyebek. Másszóval motornál is meghatározott teljesítmény felett szükséges. KRESZ vizsga persze más téma.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #16756 üzenetére
Hol vagyunk már attól, amit a nyár elején írtál, hogy a gyári alkatrészeket nem cseréled ki.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #16658 üzenetére
Ha már ilyesmi (persze sokkal gagyibb), ilyenről van tapasztalat valakinek?
[link]
Elég jók az alis értékelések. Szóval azt tudni vélem, hogy ne lehet szerelni és a semmitől jobb. De lehet pár km és kuka... Ez már alis review bol ritkán derül ki... Vissza nem jön senki fikázni, én sem szoktam.Nincs sok célom, Stock m365 pro jön, heti 2x9km Pesti út a terv, tervek szerint bicikli úton. Gumi tömör. Annyit szeretnék, hogy tudjon annyit, mint pl egy decathlonos lábbal hajtós gép.
Erre jó lehet vagy erre sem?
Hátsó felfüggesztés is van ilyesmi árban, de félek, hogy az a vékony anyag oldalra elcsuklik... Azt olvastam, hogy drágábbal is járt itt valaki úgy.Még ami fontos, 88 kiló vagyok.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #16640 üzenetére
Vagy veszel bele még egy motort. Bár abba az első villába: inkább ne!
(Két motorral jelentősen megnő a gyorsulás, sokkal inkább, mint 1 db,
de szénnéhúzottal. Ráadásul úgy a melegedés se lenne probléma, uis
a motorok magunkban kisebb terhelést kapnának, mint gyárilag.)
Szerk: hátránya az extra súly, az esetlegesen széttörő első villa, és az
akkut sem árt megduplázni, ha biztosra akarsz menni. Szóval pénz is. -
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #16636 üzenetére
A jobb gyorsuláshoz az elektromossághoz kapcsolódó paramétereken kívül segít a:
- kisebb kerékátmérő (8,5" ebben az egyben jobb a 10"-nál),
- kisebb gördülési ellenállás keményre fújt abroncs + jó tapadású gumi hogy át tudja adni az erőt az aszfaltnak,
- kisebb tömeg, ide értve a pilóta súlyát is (egyél előtte hashajtót)
- kisebb légellenállás (meztelenül, szőrtelenítve, vazelinozva)
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #16636 üzenetére
Lejtő
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15936 üzenetére
A Kugoo S1 féle 9 tűs csatlakozó áthúzható a csapágyon, ha nem így volna,
akkor az alátétek, anyacsavar se menne át rajta... Más rollereknél előfordul,
hogy egyenként széthúzhatók a fázisok, ott sincs ilyen gond. A Hall csati az
persze bazinagy az általános kínai motorokon, cserébe szerelhető, nem kell
levágni azt sem, bár le lehet, mert ha nem vízálló, jobb helyette a forrasztás.
Ahogy elnézem az M4 Pro is ilyen fázisvezeték csatlakozókat kapott... Nem
igazán ajánlott a kábel szétvágása, ill. toldozgatása, mert a keresztmetszet,
és a fázisáramok nem mindig vannak összhangban: melegszik a kábel.
(Jártam úgy, hogy toldásnál átégett a zsugorfólia, és rövidre zárt a motor...)Általánosságban azt tudom mondani, ha se szerszámod, se kedved, inkább
ne kezdj otthon karbantartásba, mert csak nagyobb baj lehet belőle (lásd pl.
féktárcsa csavarok: ott amúgy kis szerencsével csak a csavar ment szét).Ha úgy tetszik a mélyebb* karbantartás jellegű műveletek veszélyeztetik az
élet- és vagyonbiztonságot, szóval megfelelő szerszám, és tudás nélkül ne!*: egy fékbeállítás is elsülhet rosszul, ha mondjuk meglazul a nyereg, s épp
olyan szerencsétlenül mozdul el, hogy leblokkolja az első kereket... gumi is
hasonló téma. Általában az ember biciklinél még simán megcsinálja, de itt
olyan sz.rul lehet hozzáférni, hogy szervizek is szívnak vele, simán be lehet
csípni a vadonatúj belső gumit összerakás közben, meg ilyenek... (Autónál
is kimerül annyiban a kerékcsere, hogy felnivel együtt leveszed télen, majd
megy rá a téligumival szerelt másik felni: házilag nem állsz neki átgumizni.
És ezt se játszhatod akármeddig: viszonylag ritka otthon a centrírozó gép ) -
phoenix1989
őstag
válasz
phoenix1989 #15936 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15885 üzenetére
Egy 18-as kulcs általában jó hozzá.
De mondom, sajnos, vagy sem,
konkrétan M4 motort még nem láttam, S1 és FLJ esetén azonos az anya. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15883 üzenetére
Eeegen, akkor viszont marad a csapágy, mert a kopogás hiba.
(Gondolj bele, ha érzed a talpadon, milyen erős lehet az akadás?)
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15881 üzenetére
És a másik oldalon?
Szerk: aztán lehet hogy én kérhetek elnézést,
mert konkrétan M4 Pro motorral még nem volt dolgom, csak általánosan
tudok ilyen hibalehetőségekről beszámolni. Ami biztos: a kopogás hiba... -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15879 üzenetére
Nekem volt Kugoo-ból. hiányzó csavarom, és bizony el is kezdett kopogni.
Írtam volna, hogy nézd meg, de a szerkesztésben írtad, hogy már ránéztél...
Meghúzni egy darab 4-es imbuszkulcs elég, párszáz forint. Tuti ami fix.
Nem feltétlen látványra laza: elég ha kilazult kicsit, és fél mm-nyi eltérés van.
(Ha tovább használod úgy, hogy nincs rendben, kinyírod a motor csapágyait.)Ui: teszem hozzá, az nem nagy művészet, mert nagyon kínai minőség, tehát
kb. magától is képes megmurdelni, de ami kopog, előbb utóbb szorulni is fog,
aztán ha meg is forog a burkolatban, onnantól nem lesz elég a csapágycsere. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15875 üzenetére
Ha motorból jön a kopogás (ütemesen, ahogy forog), ott nem tudsz mit meghúzni.
Hacsak nem a kerék burkolat csavarjait: nézd meg, mind meg vannak-e, ha nincs
meg mind, pótold, ill. ha kilazult, kezdhet ferdén állni a kerék, attól is tud kopogni.
(Természetesen összefüggésben a csapággyal, mivel ilyenkor ferde terhelés kap.)Amennyire tudom az M4 Pro elég hitvány csapággyal érkezik gyárilag... Érdemes
jobb minőségbe beruházni, mondjuk vmibe SKF, FAG vonalon.A szükséges
infókat a régi csapágyról tudod majd leolvasni... ha teljesen szétszedted a motort. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15872 üzenetére
Csapágy lesz...
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15750 üzenetére
A tárcsa nem tud zörögni, az a fékbetét lesz. Egyszer nekem is elvesztette mágnes jellegét az a kis mágnes ami a betétet a helyén kell tartsa, utána csilingelt folyamatosan. Megértem, hogy zavaró, de ilyenkor a tárcsa csere semmit nem ér. Nyikorgás ellen sem szokás azt cserélni, azt is a betét csinálja. Célszerű a komplett nyereg cseréje, pl. HB100-ra.
Szerk: amellé is lehet új tárcsát rakni, hobbiból.
Szerk 2: ja, M4 Pro, jobbos nyereg, az szívás...
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #15748 üzenetére
Ha a motor kábel a féktárcsa felőli oldalon van, és a motor fixen be van
kötve a vezérlőbe, akkor szopás, valóban sokat kell bontani, mire hozzá
tudsz nyúlni. Ha a másik oldalon van, úgy nem para, csak* a motort kell
kiszedni a helyéből, és már mehet is. Amúgy miért kell cserélni? Sérült?*: le kell lazítani a féknyerget is, de amúgy is néha utána kell állítani. Ha
meg új a tárcsa (és a betét ugye ezeket együtt illik cserélni), pláne. -
phoenix1989
őstag
válasz
phoenix1989 #15729 üzenetére
?
-
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #15684 üzenetére
Megnéztem a videót is, ez alapján érdemben nincs különbség a kettő között.
Amíg egyikkel 15 másodpercig tart a pumpálási folyamat, másikkal 8 másodperc. Tovább tart letekerni a szelepkupakot, majd ezt rátekerni a szelepre.
Az egyikkel a két kerék felpumpálása kb. 2 perc, másikkal 2 perc és 14 másodperc.Kijelző láthatóságával eddig se volt probléma.
Ha egy árban van, akkor az újabb jobb vétel, de amúgy nem igazán számít normál rolleres használat esetén melyiket küldik. -
szpali
addikt
válasz
phoenix1989 #15686 üzenetére
igen, arra gondoltam, csak rosszul írtam
tehát nekem a régi van és az baromi hangos, ha azt javították, már jó.
A type-c külön öröm, és ahogy néztem a videóban, a kijelző is más lett -
szpali
addikt
válasz
phoenix1989 #15684 üzenetére
nekem még a régi 1s van és az baromi hangos,
-
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #15682 üzenetére
Azt is elárulod, hogy miben jobb?
És ez a javulás tényleg tapasztalható átlag felhasználás mellett?
Évente pár alkalommal használom csak. Mondjuk havonta egyszer. -
bkiky01
senior tag
válasz
phoenix1989 #15680 üzenetére
Rollernél nem lesz nagy különbség. Nekem is a régi van.
-
kovyhun
tag
válasz
phoenix1989 #15249 üzenetére
Remélhetőleg a döntéshozókat érdekli melyik országban hogyan oldották meg és a tapasztalatokból össze tudnak rakni egy jól működő szabályozást.
Bár nem vagyok túl optimista az országunk mindenféle "szakértőit" ismerveLegegyszerűbb lenne egy határvonal: pl. 350-400W teljesítmény, 20-25km/h sebességkorlát alatt a kerékpárnak számítana, felette segédmotornak és azok a szabályok vonatkoznának rá.
Mondjuk az sem fér a fejembe hogy mi alapján hívnak egy pl. citycoco-t rollernek... -
AliasB
senior tag
válasz
phoenix1989 #15249 üzenetére
+1 Ez sajnos pontosan így van
én ezért nem is használom pl munkába járáshoz (nem megoldott a biztonságos közlekedés) csak hobbi célra hétvégente vagy ha olyan helyre megyek pl városnézésre ahol jók a járdák vagy bicikliutak. Mondjuk nekem a csomagtartóban lakik a roli mert 4emeletesbe lakok 3.on és nincs lift én meg nem cipelgetem az biztos. Kivehető az akku és csak azt viszem fel ha tölteni kell.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #15249 üzenetére
Muszáj lesz pont azért, mert abban mindenki egyetért, hogy a jelenlegi helyzet nem tartható. Olyan "rollerekkel" találkozom a kerékpárutakon, amiknek semmi keresnivalójuk ott. Ezekre a kölcsönzős, turistabatárokra gondolok. Szélesebb gumi van rajtuk, mint az autómon. A vezetésére teljesen alkalmatlan turista szerencsétlenkedik vele, gyakran utassal. Aztán ott vannak az utassal, állva bérlollerezők. Elindulni sem tud, nem hogy kormányozni, vagy megállni. Az sem normális, hogy a rollerekre nincs KFB. Mi a teendőm, ha egy bamba rolleres a saját hibájából felkenődik az autómra?
Ha meg már változtatunk, akkor érdemes egy jól működő rendszert alapul venni. Nem értem, hogy mi ebben a nagy kunszt. Mostanában nem használtam a kismocimat, de régebben a biztosítóhoz bementem és kaptam egy matricát, amihez rögzítették az alvázszámot. A németek pont ugyanezt csinálják, csak a matricát hátra kell ragasztani és van rajta egy jól látható azonosító. Nem hiszem, hogy ehhez gyökeresen kéne átalakítani a jelenlegi redszert. -
Miikee
csendes tag
válasz
phoenix1989 #14886 üzenetére
Helló! Én is küzdöttem ezzel, hogy nem menti az útvonalat, pedig minden engedélyt megadtam. Nekem egy huawei telóm van és talán megtaláltam mi okozza. A telefon kimélni akarja az akksit ezért korlátozza a háttérben futó alkalmazásokat. Próbáld meg, hogy a beállítások/alkalmazások/térkép/energia fogyasztás részletek/indítasi beállításokban kikapcsolod az automatikus kezelést es a kéziben mindent bekapcsolsz. Így nekem már más programoknál működik a rögzítés.
Pl. Naviki, Bike citizens -
Casseius
tag
válasz
phoenix1989 #15020 üzenetére
Ez valami új verzió lehet, külön lehet venni markolatgázkart ami egy az egyben így néz ki, gondolom ugyanaz csak ehhez hozzávágtak egy kijelzőt is
-
Casseius
tag
válasz
phoenix1989 #15014 üzenetére
Igen van ismerős aki ilyet használ
-
Tamás9x
őstag
válasz
phoenix1989 #14978 üzenetére
Ha le tudnád szedni a 2 telót, pl hátulról, akkor látod, hogy meddig hajlik le a tag, így egy fesztávot,ha mérsz maximális kilengésben (lefelé) akkor lehet találunk bele esetleg egy fél levegős tagot, hogy legalább visszafelé ne üssön, előre, pedig azt látni kellene. Ma lehet kigurulok sóstóra ott szokott cirkálni egy Kugo, és jól megnézegetem, hátha...
-
Tamás9x
őstag
válasz
phoenix1989 #14976 üzenetére
Ebbe ne menjünk bele, hogy miért
Mindenkinek egyéni, hogy miben bízik meg és miben nem
Az nekünk csak jó, ha egyre több jó vélemény lesz róla, mert akkor lehet szabadon ajánlani.
Elméletileg, ha a cső nagyjából azonos vastagságú mint a többi utánagyártott teleszkóp, akkor a csapágyaknál központosító gyűrűvel be tudod feszíteni, és felül vagy alul, de inkább felül hézagolnod kell csak, és illeszteni a kormányhoz, mint régen a bringák esetében.
Nem tartom elképzelhetetlennek a másik villát előre, a teleszkópot szét tudod szedni amúgy? mert akkor kis szerencsével egy rugócsere és megvan
Annyi, hogy lehet melegítened kell a csavart a menetrögzítő miatt, és visszarakva is ragasztanod kell.
-
alázógyík
addikt
válasz
phoenix1989 #14971 üzenetére
-
Tamás9x
őstag
válasz
phoenix1989 #14971 üzenetére
Azért nem kapsz választ, mert nem nagyon van belőle(Lofty minőség, aki ismeri tudja, hogy beszélni sem érdemes róla), rugót tudnál cserélni talán, de még én se találok, ha szét tudod szedni akkor rugobolt
Esetleg megnézni, hogy kompatibilis e bele valami normális lengéscsillapító. -
ultio
aktív tag
válasz
phoenix1989 #14886 üzenetére
Strava. Engedélyek kellenek a programnak, hogy folyamatosan fusson a háttérben. Sportokhoz van alapvetően, de a lényeg, hogy rögzíti az útvonalat, és pontosan, mert igaz, hogy a telefon gps-ét használja, de szinkronizáláskor korrigál is.
Az alapvető funkciói ingyenesek, és a pontosságot se rontja az ingyenes verzió. -
Drizzt01
őstag
válasz
phoenix1989 #14886 üzenetére
Használd a Relive alkalmazást. Mindenre is jó
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14886 üzenetére
Navigálás nélkül néha nekem is pontatlan. Úgy tűnik, hogy olyankor cellainfók alapján követ, mert néha szte Budapesten olyan helyen keltem át a Dunán, ahol nincs is híd. Ez viszont most navigálással készült és pontos is.
Egyébként sztem vmi engedélye hiányzik nálad. Úgy rémlik, hogy Neked vmi Xiaomid van. Sajnos, én csak az Androiddal vagyok képben, a MIUI -val nem. -
Amp_usr
csendes tag
válasz
phoenix1989 #14789 üzenetére
"Nemrégiben kérdeztem mivel tudnám követni hogy merre jártam. ..."
Nem tudom DigitXT [erre] gondolt-e.
Vagy itt [van pl. ez].Én "track"-elésre a [Galileo GPS Speedometer] -t használom.
Kellemes utat!
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14789 üzenetére
Ha egy konkrét útvonal érdekel, tele van a Market GPS sebességmérő
alkalmazással, amik gondolom mind tudnak útvonalat is rögzíteni...
(Én az Android Speedometert használom régóta, talán már fent sincs,
de a mai napig működik. Csak annyira pontos, mint a telefon GPS-e...) -
kakuk.tamas
addikt
válasz
phoenix1989 #14629 üzenetére
Csak a szokásos M1 hazugságot nyomják főműsor időben tízmilliárdokért. Meglepődtél?
-
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #14563 üzenetére
Szabáj az szabály.
Hatóságok sem zárt világban élnek, többször összeültek jogértelmezésre, annak eredménye már több kört megtett a rendőrségen belül is. A közlekedési rendőrökhöz rég leszivárgott ez az infó, így ha nem közlekedsz kirívó módon, akkor rá se bagóznak hogy elektromos rollerral veszel részt a közúti forgalomban.
Pontosan ezért nem "basztassák" őket.
Ha SMKP kategóriával való bírságolás szóba kerülne, akkor ragaszkodni kell hozzá, hogy tényszerűen rögzítsék a jármű pontos típusát. -
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14563 üzenetére
Vékony jég ez. Azt senki sem vitatja, hogy az e-roller jármű. Mi van akkor, ha azt mondják, hogy közúti forgalomban nem vehet részt olyan jármű, ami nincs bekategorizálva? Tulképp a megfelelő szabályozásig ezzel is megoldanák a roller problémát.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14561 üzenetére
A kettő nem függ össze. Őket is megbüntették. De, nem a rendőr a legfelsőbb hatóság.
-
válasz
phoenix1989 #14558 üzenetére
Mi értelme az ilyen cikkeknek?
Hiába dönt a rendőr tévesen, jobban jár, ha nem okoskodik.
A bíróság helyén kezelte az ügyet, az Index pert nyert a rendőrség álláspontjával szemben.
index.hu/belfold/2020/04/03/elektoromos_roller_szabalysertes_pert _nyert_az_Index/Nem a Doktorbelügyminiszerelnök úr dönti el egyszemélyben, h mi legyen az álláspont a rollerekkel kapcsolatban. Ez teljesen nyilvánvaló volt már az ominózus 2019-es kinyilatkoztatásakor is.
Szégyen, h politikai vitát csináltak egy txk ártalmatlan közlekedési kérdésből.
Ha nem egy ellenzéki képviselő kérdezte volna meg, h mi legyen a rollerekkel, gyanítom nem is ez a válasza született volna Pintérnek. -
zazenke
őstag
válasz
phoenix1989 #14558 üzenetére
és ezek alapján a városban nem használhatják majd a kerékpár utat. na onnantól lesz teli a város balesettel amikor csúcsforgalomba kell az autókkal együtt haladni . szerintem ez nem normális dolog . Rollernek a kerékpár úton kéne haladni ahol ha véletlen el is bukik akkor nem az autó alá esik és van esélye túlélni
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
phoenix1989 #14550 üzenetére
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #14552 üzenetére
Itt van, amire akkoriban jutottam az m4 pro guminyomással kapcsolatban. [link]
-
Casseius
tag
válasz
phoenix1989 #14550 üzenetére
Függ a súlyodtól illetve a gumi méretétől, anyagától, illetve karakterisztikájától is, nincs univerzális szám.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14529 üzenetére
Engedélyezned kell a helyelőzményeket. Utána az idővonaladon tudsz visszakeresni.
Pl. EZ a tegnapi mozgásom. Nem navigáltam, csak a zsebemben volt a teló. -
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #14525 üzenetére
Degradáció szempontjából nézve káros töltőn hagyni.
Az egyik legjobb megoldás az időzíthető konnektor, vagy az okos konnektor, mely előre beállított idő után lekapcsolja magát. (Egyik mobiltelefonomnak rosszul oldották meg a töltésvezérlőjét, hajlamos volt kinyírni az akkut. Akkor szoktam rá, hogy tölteni csak okos konnektoron keresztül, vagy beállítok egy időzítőt. Ha nem tudok rá figyelni, akkor inkább nem teszem fel töltőre.)Rollerek akkujai viszont elég jó tartalékkal rendelkeznek, és nem szokásuk túlmelegedni töltéskor, így 10.000 km megtétele után is 80% körül lehet még az akku kapacitása az eredeti állapothoz képest. Ilyen nagy távon úgy is kap eleget a roller, azt gyanítom amikorra az akku kapacitása problémás szintre csökkenne, addigra úgy is lesz elég más baja a rollernek.
-
kakuk.tamas
addikt
válasz
phoenix1989 #14527 üzenetére
Ehhez bármilyen tracker progi jó. Legyen az futós/biciklizős/gyaloglós… Nézd meg melyik mit tud pluszba, és használd azt.
-
wanted5
őstag
válasz
phoenix1989 #14527 üzenetére
Google Maps
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14525 üzenetére
Sajnos, nem. Ha feltöltődött, akkor elindul egy visszaszámolás és ha 30 másodpercen belül nem veszed le töltőről, akkor 100 méteres körzetben mindent földig romboló detonációval megsemmisül.
-
Ayg0
senior tag
válasz
phoenix1989 #14424 üzenetére
Az M4 Pro féle gyári sima, és dupla teleszkópok állítólag törésre hajlamosak. A kérdéses csövek szerintem ezt megelőzve erőelosztásra, stabilizálásra szolgálnak, hogy ne csak a vékony, vízszintes tengelyre terheljék a rugók a tompítást.
Ajánlom a témában Casemod FID csatiján az "Elektromos roller amit kerülsz" sorozatot! Szerintem nagyon hasznos.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #14403 üzenetére
Ez az autóklub helyi irodája, PC -n pötyögő csajszikkal, nem műszaki vizsgaállomás. Tök jóindulatúak voltak. Tulképp egyáltalán nem köthetnék semmilyen biztosítást, mivel nincs német lakcímem. Az meg a másik, hogy ha egy ellenőrzésnél ez kibukna, akkor úgyis nekem kell elvinnem a balhét.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14392 üzenetére
Ugyanez a helyzet veluk.
Regen(>10 eve) volt kulon kitetel kreszben, hogy a gyerekjatek (roller, gordeszka, gorkorcsolya) nem minosul jarmunek, hanem gyalogoskent kell rajuk tekinteni, de ezt mar nagyon regen kivettek. Azota azokat is az altalanos jarmukategorizalas szerint kell figyelembe venni, de mint a gepi meghajtasu roller a gordeszka is lehet smkp, mivel az lehet 3 vagy 4 kereku is (lasd quad).
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14338 üzenetére
Nem mondasz baromságot, mivel nem lineáris egy li-ion akku kisütései görbéje.
Annyi, hogy inkább az elején szokott gyorsan esni, majd középen lassabban. És
a végén hamar összeomlik a feszültség... továbbá ez erősen függ a mindenkori
terheléstől. Pl. más ha csak lassan gurulsz síkon, és megint más az emelkedőn.
(Továbbá megint más nyáron és télen. A nagy hideget kifejezetten nem szereti.)A legrosszabb, ha már lemerült akkuval kellene felfelé kaptatni az út végén.
Az ugye nagy terhelés + eleve kevés már a fesz, s még be is szakad, rendesen...
Ilyenkor a jobbik eset, ha a vezérlő visszavesz: alig gyorsulással, de felkúszik.
Rosszabb eset, ha próbál erőlködni, nagyot esik a fesz, BMS tilt, roller kikapcsol.Mindkettőben volt részem. Annyi a tanulság, hogy nem kell kicentizni az akkut...
Persze amikor nem tudod, hogy mennyir bír, egyszer muszáj lemeríteni...ez a rolleren van neked? ennyi adat?
Igen. Nem fogom menet közben nézegetni, de majd elmentem egy SD kártyára,
aztán utólag lehet elemezni, hogy hogyan "viselkedett" a vas. Mennyit eszik stb.
(És ha esetleg leég a motor, tudjam mi volt sok...) Nem véletlen nem mentem
vele idén, mert egy csomó ötletem volt, miket lehetne még monitorozni, s mind
neki is estem, hajrá... Aztán jöttek a buktatók: rádiós probléma, BT probléma, ill.
maga a kijelző meghajtása is erőforrásigényes, miközben reagálni kellene ugye
a kerék forgására, de azonnal, hogy legyen pontos sebesség/távolság mérés.
Szóval végül sokba került, csak részben van kész, és sokmindent "elengedtem":
guruljon végre jeligére. Igazából nem is kell kijelző a teszthez, van rá a Dragy.
De nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog viselkedni, milyen lesz a teljesítménye, azt
hogyan fogja bírni a két akku: meg lesz-e 50-60 km hatótávolság kényelmesen?
8000W ide, vagy oda, nem fog annyit leadni folyamatosan: 46Ah meg bírja már. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14336 üzenetére
Nekem a másik BMS 97%-nak írja. Az első akku meg nem méltóztatik
kapcsolódni BT-on a kijelzőhöz, nem tudom a mi baja, biztos megijedt
hogy lassan ki lehetne menni egy teszt körre. Sebességmérő nélkül is.
Lehet, hogy pont az a baj, hogy megfogta a telefont, és nem ereszti.Szerk: és valóban. Várni kellett picit, aztán megvan a jel...
Az
mondjuk az én hülyeségem, hogy anno két számjegyű százalékos
kijelzőt rajzoltam, ezért a 100% nekem itt 99.9% lett (jólvanazúgy).Ha belemegyek a részletes adatokba, természetesen ott a 100%...
Az a mW-os kijelzés viszont szintén egy picit tévedés, de majd ha
frissítem a firmware-t () letakarítom vmi értelmesebb értékre...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Keresem : Lenovo Legion 5 16IRX9 83DG0037HV
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest