Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
PociAti #30465 üzenetére
Az E (E22, E25, E45), meg az ES (ES1, ES3, ES2, ES4) sorozatokról volt szó. Ezeket hoztad fel példaként, mint tömör gumis rollerek a Ninebot kínálatában.
Ezekre gondoltam, mint régi rollerek.
Ezeknek volt a kormányon, ill. benne az akkupack.Erre hozzákevered itt az E2 sorozatot.
Meg a leendő E3-at.Már nem ez az első eset, h úgy érzem a szövegértelmezés az nálad valahogy máshogy megy, akárcsak az érvelés.
-
válasz
PociAti #30452 üzenetére
Az E, meg az ES sorozatok olyan régi típusok, h szándékosan vannak kihagyva a listából. Van amelyiken még hátsó lámpa sem volt. De megint úgy csinálsz, mintha te ezt nem tudnád - mármint, h milyen régi rollerek. Bár szoktam látni, h ajánlgatod őket. Nekem mindegy. Én manapság már nem vennék olyan rollereket inkább, amiknek a kormányrúdjában vannak az akksicellák. (A súlyeloszlás miatt.) Meg hát ugye tömör gumis rollert se. Akkor se ha másfél centis rugóval párositják.
A másik két tömör gumis E2/E2 Plus szintén szándékosan van kihagyva, meg a Xiaomi 4 Go is, (mielött azzal is betámadsz). A 24V-os hajtásláncokat se erőltetném.
Az E2 Plus II meg ugyanúgy 24V-os, mint az elődje, és attól, h rátettek előre egy lengéscsillapítót, az ember sxggét még ugyanúgy szétrázza a hátsó tömör gumi.
De nyugodtan ajánlgassátok ezeket is, ez egy fórum, majd a kérdező eldönti, h mit vesz végül, csak legyen elmondva neki lehetőleg minden az ajánlott rollerekről pro és kontra, ami adott igényekre/anyagi keretre megfelel.Mitől elavult amúgy?
Azért mert az elmúlt hetekben bejelentett, még nem minden esetben tisztázott specifikációjú Segwayeket, vagy az ötös szériájú Xiaomi rollereket még nem írtam hozzá?Ha meg hibás, hát javítsuk ki.
Mindenkinek az az érdeke, h használható lista legyen. -
-
válasz
PociAti #30443 üzenetére
Ezt annyival kiegészíteném, h nyilván Aliról olyan vezérlőt kell rendelni, ami nem noname, hanem a rolleres szakmai körökben már általánosan bevált, és használt típus.
Valóban többfélét is hirdetnek, de van közöttük megbízható, és eredeti Ninebot is.
Amiket követsz szakmai rolleres csoportok, ott is mindenki aki ért hozzá, tudja linkelni melyik a megbizható vezérlő, és a leirás is közismert a csere folyamatáról.
Szóval ezt azért hozzátenném, h nem kell ettől a vezérlő-cserétől annyira félni.Ha lenne szoftveres megoldás, lehet inkább az terjedt volna el pl a G2 esetében is, csak úgy tűnik, tényleg egyszerűbb vezérlőt cserélni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30440 üzenetére
Az a szakmai cikk kicsit más kontextusban íródott, itt a mi esetünkben (akkuk és rollerek) megpróbálnám vázolni a lényeget.
Egy standard Li-ion cella töltési végfeszültsége 4,2 V és mondjuk 3,2 V-ig merítve még használható, akkor szemre is látszik, hogy ennek matematikai átlaga 3,7 V. Ezt nevezzük névleges feszültségnek.
Korábban voltak 3,6 V-os cellák, sőt ez manapság sem mindig egyértelmű, melyik gyártmánynak, pontosan mennyire jön ki az átlaga, némely esetben 3,6 V-tal számolnak.
13S konfigurációnál 13 x 3,7 = 48,1 V ezt simán mondhatják 48 V-osnak.
13 x 4,2 = 54,6 V végfeszültségre kell tölteni.
13 x 3,2 = 41,6 V lenne egy elméleti alsó határ, ilyen alapon mondhatnánk, hogy az üzemi feszültségtartomány 41,6 - 54,6 V között értendő.Amikor egy akku energiatárolási képességét (Wh) számítjuk az Ah-kapacitás alapján, mindig a névleges / közepes feszültséggel kell számolni, hiszen így jön ki korrekt eredmény. Ilyen egyszerű:
V x A x h = VAh = Wh
Wh mindig egyértelműbb, mert ahhoz nem kell tudnunk a feszültséget. Viszont nyilvánvalóan az energiamennyiség határozza meg számunkra a lényeget, mennyit tudunk a rollerrel pödörni stb. Hasonló, mint amikor "hány liter benzin van a tankban", nekünk ez a Wh energiánk.
Ah töltésmennyiség önmagában nem határoz meg energiamennyiséget, ha nem tudjuk hozzá a névleges feszültséget is. Jobb is lett volna, ha eleve a Wh szerepel mindig elsődleges fontosságúként, míg az Ah csak egy műszaki adat, amit szakemberek értékelnek esetleg, de laikus számára nem olyan lényeges, vagy épp félrevezető is lehet, csak megzavar.
Addig mérvadó az Ah, amíg egyforma feszültségű akkuk vannak (például egy telefonban*), de már egy laptopnál is félrevisz, hiszen lehet 3S / 4S konfiguráció például, ezért ott is egyértelműbb a Wh energia.
*Noha ebbe is beleköthetne valaki, miután 4,2 V fölé tölthető cellákat is kifejlesztettek mára.
-
-
válasz
PociAti #30432 üzenetére
Nem hiszem, hogy szoftveresen én tudnám ezeket módosítani, és igazából nem is szeretném. Tipikusan az a felhasználó vagyok, aki kicsomagolja, bekapcsolja, használja, és elégedett vele, vagy éppen visszaküldi .
A Xiaomi 5 Pro 400 wattos motorja számomra ezek szerint teljesen megfelelő lesz, ugyanúgy, mint a G2 esetében is.
Az F3 nekem is nagyon tetszik, de egyelőre úgy tűnik, hogy az 5 Pro lehet a legjobb választás számomra összességében.
-
válasz
PociAti #30434 üzenetére
Kicsit zavaró,hogy a Segway áttért Wh-ra mAh-ról az akkumulátor kapacitás terén, így tudni kell azt is utóbbihoz,hogy 36V vagy 48V.
A roller akkumulátor kapacitását wattórából (Wh) milliamperórára (mAh) átszámítani az alábbi módon lehet: **Wattóra = Volt x Amperóra** (Wh = V x Ah). A képlet átrendezésével: **Amperóra = Wattóra / Volt** (Ah = Wh / V), majd az Amperórát milliamperórára (mAh) alakítjuk át úgy, hogy az Amperórát megszorozzuk 1000-rel.
Ahhoz, hogy pontosan megkapjuk a milliamperórában kifejezett értéket, szükség van az akkumulátor feszültségére (voltban kifejezve). Ha például a roller akkumulátora 36V-os, akkor:
1. **Amperóra = 367 Wh / 36 V ≈ 10,19 Ah**
2. **Milliamperóra = 10,19 Ah x 1000 ≈ 10 190 mAh**Tehát, ha a feszültség 36V, akkor az akkumulátor kapacitása körülbelül 10 190 mAh.
Viszont valószínű hogy 48V:
1. **Amperóra = 367 Wh / 48 V ≈ 7,65 Ah**
2. **Milliamperóra = 7,65 Ah x 1000 ≈ 7 650 mAh**Tehát, ha az akkumulátor feszültsége 48V, akkor az akkumulátor kapacitása körülbelül 7 650 mAh.
Így ki is jön az E2 Pro-nál lévő érték is.Amúgy erről a 15 Km/h-s ECO módról is leszokhatna a Segway. 15km/H egyszerűen lassú. 20-szal sokat használtam a Xiaomikat, 15-nél viszont Nonebotoknál egyszerűen lassúnak találtam a tempót. Járdára az is gyors, de mindenhol máshol meg lassú.
___________
Általában igen, a teleszkópos megoldások nehezebbek, 4-6 kg extra teher szokott összejönni. Viszont a kormányrúdban lévő teleszkópos megoldás egyszerűbb, és könnyebb mint a bonyolultabb felfüggesztéses a keréknél.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30437 üzenetére
Akkor mégis mitől fél?
Attól, hogy a gázelvétel ellenére tovább húz, azaz már nem te irányítasz.
Volt erről egy videó is, hogyan okozhat problémát. Az a lényeg, hogy ha
nem egy külön kapcsoló van rá, hanem a tartott(gyenge vason nyél)gáz
egy bizonyos idő után aktiválja, függetlenül a tartás szándékától, az baj!Ui: nekem elvi problémám volt a régi M365 késlekedő vezérlésével is.
Mert nem azt csinálta, amire számítottam: nem vettem volna meg soha. -
válasz
PociAti #30414 üzenetére
Az S4 Pro nem tűnik rossznak, bár a 350 W-os teljesítménye nem kevés? (Csak kérdezem.)
Thunderzolee
Magasságom: 165 cm
Súlyom: 60+ kgAz emelkedők ritkák, inkább hosszúak, de minimális lejtéssel.
Az akadályok között rossz útfelületek és gödrök adják a kihívást .A G2 eddig talán a legjobban tetszik, és a listádon is szerepel.
A Xiaomi Pro sorozata és a G2 az, amire így leszűkíteném a listát.
Rászánok majd egy napot és élőben bevizsgálom a fentebb említett rollereket . Főleg G2 súlya miatt is . -
válasz
PociAti #30381 üzenetére
Igen, a súly valóban jelentős tényező. Egyelőre én csak ismerkedem a dologgal, és a napi ingázáshoz – összesen 2x7 km – keresek majd valami egyszerű, de megbízható megoldást.
Silentfrog, remélem, sikerül kifognod egy jó akciót, és kíváncsian várom majd a tapasztalataidat!
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30387 üzenetére
Ugye azt vágod, hogy a 22800 Ft egyetlen abroncs ára. Magyarán kb. 45K egy szett.
Abszolút csúcs minőségű gumi, ezzel nincs is baj, de egy lassú, gyenge gépre minek? Kicsit olyan, mint F1-es gumit venni egy Trabantra. Nem rossz, csak az ár/érték arány:
gyakorlatilag nincs olyan közlekedési helyzet, amiben kihasználnád a tapadáselőnyét. -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #30386 üzenetére
10-es méretnél a PMT E-Fire 10x2.125 volt a potenciális kiszemelt gumi csere esetén.
8,5-ös Xiami felnire is elvileg felmenne (ehhez már kellene a sárvédő toldó).PMT E-Fire 10x2.5-R6-hoz vannak konkrét paraméterek
- belső átmérő: 6 inch (152-172 mm),
- belső szélesség: 35-45 mm.8,5-ös Xiaomi külső gumi hivatalos méretek:
Rim Size: 6.1x1.38”, átszámolva:
- átmérő: 155 mm,
- szélesség: 35,05 mm.
Pont mérethatáron belül van.Az anyagminősége tetszik, a sportos, legömbölyített felület viszont nem, mivel nem pályaversenyhez kell, hanem jellemzően egyenes úton való haladáshoz. Emiatt vetettem el ezt az ötletet.
-
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #30318 üzenetére
Még pár érdekesség a GT3-hoz.
Legalább 4 modell várható.Modellszám szerint:
- 060202G a GT3 Pro jelölése,
- 060203PC global vagy amerikai változat (GT3),
- 060202E az európai változat (GT3 E),
- és 060202D a német változat (GT3 D).Európai és a német nem indul álló helyzetből, csak 3 km/h sebességtől adagolja a gázt, nincs Cruise Control (tempomat) és 40 km/h sebesség felett nem kapcsol át automatikusan nagy fényerőre az első lámpa.
Ez utóbbi nyilván amiatt van, mert el se tudja érni azt a sebességet, D-snek 20 km/h az E-snek 25 km/h a végsebessége.A 899 Wh (12000 mAh, 46,8 V) akkunak köszönhetően 73 illetve 95 km az elvi hatótávja a GT3 rollereknek, de 2025 őszétől kapható lesz hozzá külső akku (413 Wh, +44 km, ezáltal 15 km/h tempónál az elvi hatótáv 139 km).
GT3 Pro elvi hatótávja 138 km alapból, 30000 mAh akkum 2160 Wh, 72 V. Full speeden, race módban is 55 km-t jelent (2 × 3500 W max. motorteljesítménnyel rendelkezik).Lopás elleni védelem területén is sok mindent bevetettek.
(1) Apple Find My,
(2) CodeLock, Segway-Ninebot App-al lezárhatod a rollert,
(3) Pattern Lock, 2 fékkarral és két oldali funkció gombokkal 4-8 elemből álló mintázattal is lezárhatod a rollert.
(+) Előző 2 lezárási módot egyszerre is használhatod.
(4) Digital CodeLock mobiltelefonba megadhatsz 4 jegyű számot.
És 4 hibás próbálkozás után értesítést küld a telefonodra meg szirénázik.
(5) Segway AirLock (mobiltelefonnal BT közelségben vagy, akkor feloldja, ha eltávolodsz akkor kikapcsolja).
(6) Végül (ha nem hagytam ki valamit, akkor a) Abnormal Movement Alert. -
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30361 üzenetére
hülyeségeket terjeszteni
Teljesen pontosan leírtad, hogy miket szoktál csinálni. Főleg ami a védőfelszerelések használatát illeti. Meg annyira jó, hogy egy leendő szabályozás alapján okoskodsz és elegánsan figyelmen kívül hagyod, hogy eleve két (2) roller kategóriát terveznek, azaz létezik olyan kategória, amit más igényekkel (nagyobb, gyorsabb) használnak ma is...
Hidd el, hogy ugyanígy fogják használni a jövőben, ha nem kerül kifejezetten tiltásra...Ám ha esetleg neked is bevezetik a kötelező sisakot, akkor keressél öltöző szekrényt.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30359 üzenetére
Mi abban a hazugság, hogy az összes hozzászólásod arról szól, hogy 20 km/h óra fölött nem mersz menni? És állandóan azokat szapulod*, akik ezt meg tudják haladni, így nekik tökéletes lesz a nagy teljesítményű motoros roller a jövőben is, miközben szerinted majd szakmányban adják el őket, hogy vehessenek egy M365-öt. Hát rohadtul nem így lesz.
*: minden hozzászólásod arról szól, hogy csak az a normális, amit TE meg tudsz csinálni. (Ennek extrém példája, hogy téged valamikor egy valamilyen sisak "zavart a vezetésben", tehát szerinted balesetveszélyesebb sisakban közlekedni, mint nélküle: teljesen agyrém.)
Te nem is rollerezel
Egész pontosan MÁR nem. Ennek jó oka van... Még így is végtelenszer több "nagyrolleres" tapasztalatom van, mint neked, pedig egyáltalán nincs sok (egy Wolf King GT gurulás, egy Wolf King gyorsulás teszt, egy Wolf Warrior X gurulás, egy kis átépített Dualtron próbakör, meg a saját magam által átépített FLJ-vel megtett párszáz km, bár végülis ide sorolhatjuk a két motorosra alakított S1-et is, mert fénykorában az is simán ment 40 km/h fölött, elől-hátul rugózott, bár tömör, de légcellás kereke volt). És akkor ne szóljak az Adventure-ről.Neked ezekről mind halvány fingod nincs, és te mondod, hogy én okoskodok. Vicces vagy!
Ui: Wolf King GT 8400W, 100 km/h végsebesség, 90 fölött is mentem vele, élmény volt...
Sima Wolf King elég paraszt vezérlés mellett picit gyengébb, ám sokkal veszélyesebb volt! Ehhez képest a 4000W Warrior X egy kellemes játékszer. Amivel tök jól lehet közlekedni.Ugyanez nem mondható el a pálcika rollerekről, amivel egész máshogy lehet csak haladni. Jut eszembe, mentem pár kilométert egy Mantis 10-zel is, az nagyon harmatos volt...
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30356 üzenetére
normális városi közlekedésre kompatibilis roller
Csak azért, mert te nem tudsz nagyobb/gyorsabb rollerrel közlekedni, mások tudhatnak.
Elhiszed, hogy csak ezért nem fognak visszalépni a 25 km/h-ra korlátozott csettegökre?Meg vonatra és egyéb járműre is fel lehet tenni.
Erről meg nemrég azt mondtad, hogy egyenesen skandallum, nem erre való a jármű... -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #30313 üzenetére
Ja hogy ez ilyen kis fika gép lett?
Akkor helyükben valami más nevet adtam volna neki. De még termék oldal is azt írja, hogy ez gt2 után valami hűha... Nincs ezzel baj, ilyet is keresnek a népek, csak nem tudom miért akarják másnak eladni ami.
De legalább nem olyan dög nehéz, mint előd... Vagyis persze viszonyítás kérdése, mert 40 kiló sem pehely súlyú -
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti #30303 üzenetére
omg, mekkora nyereség lehet egy egy rolleren a gyártónak
Az az egy szerencséjük hogy rengeteget lehet spórolni egy ilyen eszközzel, én tavaly az évi 10ezer km helyett kb ötöt mentem az autóval, és úgy hogy nem volt meg egész évben a roller
Ha télen nem fagynék rá, akkor igazán ingyen utaznék szinte egész évben, de nekem a szemem kifolyik rajta ilyen időben
-
Blaster
junior tag
válasz
PociAti #30289 üzenetére
Akkor csak az remélhető, hogy nincs fossá merülve az akku, mire kiszállítják az Mi 3-at? Ez az egyetlen fő gond lehet vele? Már megrendeltük, muszáj volt letudni.
A gázkarozással nincs gond, ha adagolható a dolog. Meg hát full síkon, alig haladva használná majd, szóval ha nem tépi ki alóla a gépet a gyorsulás és be lehet állni a gázkarral valami számára normális sebességre (ami inkább olyan 20 km/h körül van) folyamatos ingadozás meg véletlen gyorsulgatás nélkül, akkor jó lesz.
-
Blaster
junior tag
válasz
PociAti #30090 üzenetére
Még mindig próbálok eljutni odáig, hogy kiválasszunk egy épkézláb, nem nehéz, levegős rollert.
Pontosabban eljutottam: az 1S tűnt normális megoldásnak, hogy levegős a kereke, van első-hátsó lámpája meg mindene 12,5 kg súlyban, ami kell, de mégsem egy butított verzió, mint az Essential, amiban az akku állítólag tök hamar degradálódik. Erre nem lehet kapni...
Szóval van még egyéb ötlet ami az 1S-hez hasonló?
-
Crus
őstag
válasz
PociAti #30259 üzenetére
Így van! Bevallom én azt hittem, hogy ez is leszabályoz, de nem ez történt. Ma is mennem kellett vele és ma is láttam 30 km/h feletti értéket lejtőn lefelé... volt ahol nem is mertem megnézni meddig megy fel, fékeztem, mert nem éreztem magam biztonságban.
Az út egyenletlenségei és a kis kerék kombója akaratlanul is arra kényszerített, hogy ilyen majdnem ülő, biciklis pózt vegyek fel.Bevallom egy dolgot hiányolok... 1 manuális fékem van, el tudnék viselni még egyet jobb kéz felől is.
-
xekta
csendes tag
válasz
PociAti #30216 üzenetére
Nemtudom a csíknál mit értesz, gondolom a töltést. Nálam a segwaynél kapacitásprobléma nem volt (legalább is nem jelezte hogy több lenne vagy kevesebb a töltöttség, vagy hirtelen megjelent volna pluszba), illetve a végsebesség is meg volt. Csak az az egy anomália volt
Azt hittem az ólomsavas akksik hisztisebbek a hidegnek, de ezek szerint a líthium is az. Nekem sajnos munka közben is a hidegben áll, bár eddig nem volt gond indulásnál meg távolság megtételekor se. Persze nyáron mintha fluidabban gyorsulna, de lehet hogy csak a csillagállás miatt. Köszi, hogy leírtad, azóta is figyelgetem, még megvagyunk mindketten
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #30205 üzenetére
Ma, kb. -3˚C-ban rollereztem egy keveset.
Az 5 csíkból kb. 4 megvolt induláskor, kissé lomhábban gyorsult a Xiaomi 1S.
Kíváncsi voltam, tudja-e a végsebességet, de 25 helyett csak 24 km/h-t bírt kiadni magából.
Aztán kb. 1 km megtétele után kb. 1 órát állt a hidegben, ismét mentem vele, de akkor már a 4 csík helyett csak az utolsó villogott pirosan.
És kb. beigazolódott az előző hozzászólásban felvetett gondolat, menet közben eleinte egy pálcika jelent meg stabilan, majd másfél és végül felment kettőig. Ez kb másfél km-es szakasz alatt, nem tudom ment volna tovább is. -
d@vee
őstag
válasz
PociAti #30199 üzenetére
Nem tudod mit tesznek bele. Nem állsz ott a soron ahol szerelik. Most lehet xy matrica rajta, kínából jön.
Járműkereskedésben dolgozom, látni cifra dolgokat nagy neves gyártóknál is.
Még évekkel ezelőtt lehúztam két évet összeszerelő gyárban. Amikor átállt az összeszerelő sor a drágább márkára, az annyi volt hogy más matrica ment rá és más dobozba tettük.
Ezt pedig látom most is sok alkatrészen.
Persze ami olcsó szar már alapból az az is marad mindegy milyen matricás, de a "nagynevek" sem jelenti azt automatikusan hogy nem spórolnak alkatrészeken amit szabad szemmel nem látsz. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30174 üzenetére
Sisak még egyetlen balesetet sem előzött meg.
Te most egész komolyan fogod az én állításomat, és nekem akarod újként eladni?
Amúgy bele lehetne kötni, mert amikor a bogár lepattan a sisakról és emiatt nem lesz baleset, az pont egy elkerült baleset, ellenben ha homlokon basz, elfirkálsz az nem az.Qrva unalmas már ez a "hamis biztonságérzetes" dumád, meg hogy rontja a hallást és látást, és emiatt szerinted veszélyesebb sisakban közlekedni kétkerekűn, mint nélküle! Mondd, mester, honnan van ez a hatalmas tapasztalat?! Holland biciklistákat hagyjuk! Komolyan akkora fafej vagy, hogy lehet, hogy neked nem fájna az aszfalt megfejelése! (Tudod mi a hamis biztonságérzet? Az, hogy 19 km/h-val mész, és azt hiszed, hogy ha beüt a szar, akkor majd szaladsz egy jót, és te egész biztos nem fejeled le az aszfaltot. Simán elképzelhető, hogy 2 esetből 1x igazad lesz, a következőnél meg reszeltek és ha egyáltalán túléled, akkor mehet az arcplasztika/fogpótlás, vagy amit éppen beszoptál.)
Persze, bízzuk rá az emberekre a dolgot.* (Az a 18 tavaly belehalt ember, az új életében felveszi a sisakot, vagy esetleg rá se néz a rollerekre... lehet, hogy egy részükön a sisak sem segített volna, de a maradék meg bánhatja, hogy rosszul döntött.
) Oké, ez is egyfajta kiválasztódás, végülis a Darwin díjat sem véletlenül találták ki, osztható itt is...
Mondtam, nekem nem fáj egyik megoldás sem, ám ha kötelezővé teszik nálunk is, majd utána ugyanezt a hőbörgést adod elő, teljesen hiteltelen a szabálytalankodókat kardélre hányni kívánó hozzáállásod, hogy ha 25 km/h-val megy, azért már instant fejlövés járna? A szabály, az szabály. Nyilván lesznek mindig érvek, ellenérvek, de ha annyira odáig meg vissza vagy a jogalkotókért, akkor el kellene fogadni, hogy ott ez a konszenzus született!
a gépjárműveket is csökkentsék le 30 km/h-ra.
Ebben semmi újdonság nincs. Spanyolországban már gyakorlatilag mindenhol csak 30-cal lehet menni (városon belül, egy sávos úton), ez a főszabály, csak kivételek vannak... Ettől függetlenül még lehet simán konfliktus a 20 km/h-ra korlátozott rolleres és a 30-cal szöttyögő autós között főleg, ha a rollerest homlokon bassza a bogár, és elé fekszik...Tudod az autópályás példa arra vonatkozik, hogy baleset-megelőzés szempontjából elég fontos az is, hogy ne legyen nagy sebességkülönbség. Tehát ha arról beszélünk, hogy az autókat lekorlátozzuk 30 km/h-ra a rolleresek védelme érdekében (bár nem csak azért), akkor talán logikus lenne a rollereknek is megengedni a 30 km/h-t, így akkor mehetne az egész forgalom egy ritmusban, úgy még külön biciklisáv se kéne. Nincs is sok helyen.
*: motorkerékpáron miért is kötelező a bukósisak használata? Autóban a biztonsági öv?
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30169 üzenetére
Pontosítanék picit: "Ha nincs BÉRrolleres, akkor nem lesz BÉRrolleres baleset."
Ahogy írtam is, vagy megoldják, vagy lehet a rendszert beszántani. Mindkettő teljesen racionális és igen, megoldja a problémát. Saját magadnak meg lesz annyi eszed, hogy felveszed a sisakot, ha meg nem, akkor jöhet a bírság, vagy a rollered szétvágása.Semmi szükség arra, hogy balesetveszélyes közlekedésre buzdítsuk az embereket.
-
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30145 üzenetére
"Látszólag fogalmad sincs miként megy a szakmai szervezetek és jogalkotók közötti egyeztetés." Ilyenkor úgy érzem, hogy pont te nem ebben a világban élsz, de legalábbis nem ebben az országban. Sebaj.
"Különben miért tartották volna meg, vagy miért tervezik a folyamatos csökkentését?" Mert semmi mást nem tudnak kitalálni? Nem gyanús neked, hogy nálunk sokszor csak ennyire futja, hogy "hmm tegyünk ki egy 30-as táblát az majd megoldja".
Nem tudom tényleg melyik világban élhetsz ha azt gondolod, hogy az össze-vissza sebesség korlátozás az minden problémát megold. Bár a korábbi hozzászólósásaidból úgy érzem te valami vidéki nyugdíjas lehetsz aki az autópályán is 50-el menne, mert az a biztonságos, ha minél lassabban megyünk mindenhol. De nem szeretnék személyeskedni, szóval ne vedd magadra, csak egyszerűen nem értünk egyet.
"Többet kellene szakmai témában tájékozódni," Nagyon-nagyon magas lóra próbálsz felülni ezzel de annyi baj legyen.
"Dugóban álló járműveket műszaki ellenőrzésre kiszedni nem is nagyon járna időveszteséggel, hiszen úgy is áll a jármű." Nem is értetted mit írtam de klassz, hogy ennyire magasra pozicionálod magad szakmailag és ennyire olvasott és tájékozott vagy.
"Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak." Tehát most te azt mondod, hogy konkrétan vitathatatlan amit egy jogszabályalkotó kitalál és beszélni sem érdemes róla mert az úgy van, hiszen ők ott mind értenek a szakmához és megkérdőjelezhetetlen a szavuk. Gondolom fel sem merül benned, a hogy a jogszabályalkotókat gazdasági érdekek is befolyásolják a döntéshozatalban.. Ritka ilyen birkamentalitást látni errefele, szóval részemről ezt elengedem, egyetértünk, hogy nem értünk egyet.
Majd 2026-ban meglátjuk mit sikerül alkotni a toronyban.
-
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30142 üzenetére
"Közel 50 szervezet bevonásával történik az egyeztetés, rolleresek is közöttük vannak." Ez sajnos nem jelent semmit. Sokszor van ilyen, hogy látszólag bevonnak csoportokat a döntéshozatalba, aztán úgyis az lesz amit valaki a bársonyszékből kitalál. Én örülnék ha valami ésszerű döntés születne és nem arra jutna az 50 szervezet, hogy "hmmm limitáljuk 25-be, ami gyorsabb az meg menjen a darálóba a kocsik közé". Szerintem naiv vagy ha azt gondolod, hogy itt a rollereseknek ebbe nagy beleszólásuk lesz. Egyetlen egy közösség létezik amelyik komolyan bele tud szólni az őket érintő szabályozásokba és azok a taxisok.
"A közlekedési eszköz műszaki paramétereit ellenőrzik." Sebességet mértek ahogy láttam. A bringással úgy, hogy rajta ült, a rolleresen úgy, hogy nem állt rá rendesen. Innentől teljesen mindegy mit ír ki a gép.
A baleseteket nem lehet sebesség-limitálással megelőzni. Ez az autóknál sem vált be, a motoroknál sem, a bringánál sem. Sehol. Nem igazán értem azt, hogy miért kéne a rollereknél ennyire ráfeszülni erre, mikor ha a bérrollerezést nem számítjuk (és nem szabadna számítani), akkor nincs igazából probléma a rollerekkel mert a többség képes felelősségteljesen vezetni, mert a tudatában van annak, hogy egy veszélyesebb konstrukció. Az emberek nem marhák, hogy terelgetni kelljen őket és túlszabályozni mindent. Nyilván ez az olcsóbb. Edukálni, normális utakat csinálni stb. az pénzbe kerül.
"Szúrópróba vizsgálatok, amikor a szabálytalankodók számára magas a kockázat." Ezek vidéken lehet, hogy működnek de Pesten nem igazán, a reggeli csúcsban a belvárosban, főleg ha a rendőrautó is abban a dugóban áll mint a többi kocsi. Nem igazán látom magam előtt azt, hogy majd ezzel szívatnak szét mindenkit, hogy leszirénázgatják a rollereseket. Nyilván vidéken a kevésbé zsúfolt városokban ez kivitelezhetőbb, Budapesten nem lesz egyszerű. Főleg úgy, hogy irtózatosan le vannak terhelve a kapitányságok.
"Egy magánszemély mire asszociál a "tervezési sebesség" fogalma kapcsán, az magánügy." Tudom. Jogilag úgy csűrik csavarják ahogy akarják. Ettől független teljesen mindegy mit írnak, egy roller tervezési sebessége, az amire a motort, a vázat, a futóművet, a kormányzást stb. beállították, TERVEZTÉK. Azt, hogy ezt egy másik vezérlőelektronikával leszabályozzuk az semmi. Ezt egy Ferrarival is megtehetik, attól nem lesz 130km/h a tervezési sebessége. A G2 Max 35km/h-ra van tervezve, ezen nem változtat az, hogy "megcsippelték" 25-re az EU verziót. Ez csak egy jogi kiskapu amit nyitva hagytak nekik, hogy "EU-ssá" tudják tenni a rollereiket. Ezért már ezt az egész "tervezési sebesség" okosságot sem ártana átgondolni.
#30143Thunderzolee: Ez meg egyébként rohadt dühítő, mert ebből általánosítanak minden rolleresre. Itt a Lime felelőssége is komoly, mert el kéne kezdeni végleges kitiltásokat osztogatni a komolyabb, KRESZ kihágások után. De azért látszik, hogy konkrétan amíg dől a lé, addig a Lime is pont leszarja az egészet. Megszedik magukat aztán ennyi. Én a törvényhozók helyében a bérrolleres cégeknek lépnék oda első körben és nagyon komolyan szabályoznám ezt az egészet, vagy ahogy mondtam be is tiltanám, mert ez a fajta közlekedő nem hiányzik semmilyen útra. És egy vicc lenne az, hogy egy ilyen barom mehet a kerékpárúton szabályosan csak azért mert 25-öt megy az a roncs alatta, akinek meg 35-öt megy és full protektorban stb. van egy jobb állapotban lévő gépen és felelősségteljesen használja, azt meg a darálóba küldik a kocsik közé, ahol 50-70-el suhannak el mellette. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30139 üzenetére
Prioritás kérdése.
Igaz. Egy példa: ismerősöm rendőr, 2 éve ő az "újonc", mert nem jött új jelentkező...
Konkrétan ott volt az, hogy egy rendőr megy az autóval, mint az amcsiknál a seriff, minekután annyi ember sincs, hogy meglegyen a 2 fő arra az egy aktív járőrautóra. Ellenben abból indulsz ki, hogy ha országos (látvány)akciót csinálnak, nyilván oda összerántanak pár embert, és nem látszik, hogy mennyire nincs emberük amúgy... Amennyiben pénzbeszedést fognak ebben látni, akkor biztos lesz rá prioritás.Kérdéses mondjuk, hogy pont a 25 km/h méregetése fog-e megváltást hozni, vagy esetlegesen tervezik-e, hogy sokezer eurós bírságokkal töltik fel az államkasszát... (Németeknél igenis megtörténik, tuning Pedelec megy a lecsóba, oké. Kockázat...)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30135 üzenetére
Ha a roller elbaszott konstrukció (van benne valami), miért kéne az elterjedését segíteni?
Ui: a robogós (gondolom SMKP-ra gondolsz) 1975 óta bele van illesztve a közlekedésbe... Pont ez a baj, hogy a modern robogók bőven túlhaladták az eredeti SMKP koncepciót...
Eleve ha tud menni 60 km/h-val, és onnan meg is tud állni (a gyári fékekkel), akkor eléggé
álszent dolog egy 45 km/h-ás fojtással eladni, amit az első kötelező szerviznél kivesznek: mennyi vajon a tervezési sebessége az ilyennek? A tuningot most ne is keverjük ide. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30134 üzenetére
Amikor arra nincs ember, hogy ketten járőrözzenek egy rendőrautóban, ha autó még van, akkor mit akarsz megoldani "egy kis pénzzel"? Honnan fog hirtelen előkerülni a "+10 fő"?Nyilvánvalóan szar az irány, hogy sem erkölcsi, sem anyagi értelemben nem megbecsült szakma, miközben igen fontos feladatot látnának el... Bár pont a rolleresek baszogatása nem tartozik a legfontosabb feladataik közé, de istókuccse: Győrben megoldják majd!
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30124 üzenetére
Elnézést kívánok: azoknak a sportolóknak nemhogy kötelezővé nem kellene tenni, hogy a kerékpárúton veressenek nem ritkán 40-50-nel, hanem egyenesen tiltani kellene.
Ennek ellenére bizony vannak, akik ennyire tekernek, és igen, kerékpárúton is. Viszont tuti, hogy ha megengednék rolleren ezt a tempót, többen lennének, mert a villany megoldja.
Pedelec sem segíthet 25 km/h fölött, aki annál többet megy, elvileg saját erőből teszi, ami persze nem jelenti azt, hogy nem lesz ilyen ember, csak azt, hogy nem ez lesz a többség...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
Csak azért másolom be a gép válaszát, mert elég szépen megfogalmazza, szerintem:
Amikor egy járművezető élvezi a sebességet, de érzékeli a realitásokat is, a fizikai határokat nem lépi túl, az egy hibás mentalitás?
1. A sebesség élvezete és a realitások érzékelése
A járművezetés során sokan élvezik a sebességet, mivel az adrenalin növekedésével jár, és izgalmas élményt nyújt. Azonban fontos megérteni, hogy a sebesség élvezete nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vezető figyelmen kívül hagyja a valóságot vagy a fizikai határokat. A felelős járművezetők képesek egyensúlyt találni az izgalom keresése és a biztonságos vezetési gyakorlatok között.
2. Fizikai határok és biztonság
A fizikai határok, mint például a jármű stabilitása, tapadása az úton és a közlekedési környezet (pl. időjárási viszonyok, forgalom) figyelembevételével fontos szerepet játszanak a biztonságos vezetésben. Ha egy járművezető tudatában van ezeknek a határoknak és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A tudatos döntéshozatal és az önkorlátozás kulcsfontosságú elemei annak, hogy valaki felelősségteljesen vezessen.
3. A hibás mentalitás fogalma
A “hibás mentalitás” kifejezés általában olyan gondolkodási mintákra utal, amelyek veszélyeztetik a biztonságot vagy figyelmen kívül hagyják a következményeket. Ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van azzal, hogy mikor kell lassítani vagy megállni – például bonyolult forgalmi helyzetekben vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között –, akkor ez nem tekinthető hibás mentalitásnak. Ellenkezőleg, ez inkább felelősségteljes hozzáállást tükröz.
4. Összegzés
Összességében elmondható, hogy ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van a fizikai határokkal és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A felelősségteljes vezetés magában foglalja az izgalom keresését anélkül, hogy figyelmen kívül hagynánk a biztonsági szempontokat.
Valószínűség: 95%
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
"Kockáztatnia kell, mert adrenalin függő."
Aki adrenalin függő, azt nem fogja megállítani holmi papír, meg tinta...
Sztereotipiák meg látom működnek az energiaital és egyéb stimulánsok - itt nem tudom az egyéb alatt mire gondolsz, de valószínű a legszélesebb körben elterjedt koffeinre, magyarul kávéra -általad vélt káros hatásai alapján megbélyegzed azok fogyasztóit, konkrétan idegbajosnak nevezed.
Én nem látok, ok-okozati összefüggést az agresszív vezetők, és pl. a kávéivók és egyéb ABC-ben kapható stimuláns italok között.
Messzemenő következtetéseket vonsz le alaptalanul, ami nem helyes.
Szerintem, a közlekedési kultúrának/kultúrálatlanságnak a kockázatkeresésnek és sebesség viszonyok összemosása ostobaság.
-
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30095 üzenetére
Természetesen attól, hogy sokan csinálnak valamit még nem lesz jó. Nem pártolom a lassú magyar törvényhozást, de kivételesen értelmesebbnek tartom, hogy legalább adnak időt a dolognak. Az EU-ban gyorsan leszabályozták, olyan is lett. Mivel szinte berobbantak az e-rollerek, igencsak kapkodva születtek a szabályozások és leginkább a bérrollerek árnyékában ami szerintem nagyon torzítja az egész helyzetet. Ha kivesszük itt Pesten a bérrollereseket, szerintem nem lenne ez egyáltalán akkora probléma (természetesen így is kéne rá szabályozás).
11km nekem a melóhely, ez Lime-al volt 34 perc, bringával 28, G2-vel kényelmesen 24 köré megy, 35-ös maxra szabályozva. Napi 20 perc. 4km-re nem is vettem volna az 10p BKV-val, értelmetlennek gondolnám azért egy e-cuccot töltögetni, tárolni stb.
"20 km/h lényegesen biztonságosabb a 25 km/h-nál" Ennyi erővel bringával is korlátozni kéne ezt, vagy legalábbis mérni. Az új KRESZ-ben bringára is lesznek szigorítások, kíváncsi leszek, hogyan is fogják azt ellenőrizni, ha már most sem teszik. Egyébként érdemes lenne statisztikákat megnézni a saját rollert használók közül, hogy milyen baleseti adatok vannak. Úgy gondolom, hogy nem a limit a legfontosabb, hanem az, hogy a vezető hogyan választja meg a sebességet. Autóknál is sok gond van a sokszor átgondolatlan határokkal.
#30096Dr. Szilikát: "ha egy rolleres baleset részesévé válik " Akár részévé akár okozójává válik, bárki ráfázhat aki a közlekedésben részt vesz. Legyen szabálytalanul átkelő gyalogos, elsőbbséget nem adó kerékpáros, gyorsan haladó rolleres, gyorshajtó autós stb. balesetkor mindent elő fognak venni.
"Nem lehet sajnos összehasonlítani, " Én nem éreztem nagy difit 35-ig, onnantól a roller nekem sok lett és nem volt már igazán komfortos. A bringa nyilván más, hisz jobban a részei vagyunk és kevésbé utasok rajta, de ott is sok minden tud történni menet közben.
"Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár." Pontosan ezért nem szabadna a rollereket az autók közé kényszeríteni, úgy, hogy jobbról elsuhan a bringás, balról meg az autós/motoros. Életveszélyes. Biztos van olyan ország ahol ehhez megvan az infrastruktúra de pl. egy Körúton ezt nem tudom elképzelni, főleg mióta még ki is szélesítették a bringasávokat.
"Elég képlékeny ez." Sajnos az. Mert oké, kelljen az autók között menni, de akkor onnantól a tükör meg a kormányos index legyen szépen kötelező az összes rolleren ami kocsik közé van rakva. Az a baj, hogy ennek ellenére sem hiszem, hogy az autósok fel vannak erre készülve, hogy 2026-tól lehet beterelnek minket közéjük. Nekik sem hiányzik ez.
Én lehet, hogy tényleg beszüntetném a bérrollerezést de legalábbis jogsihoz kötném, az tuti. És ellenőrizném is. Mert arra volt eszük, hogy ittasan ne lehessen rollerezni de soha nem látom, hogy a Körúton fújatnák a szondát a rendőrök a bérrolisokkal.. Ezért nem foglalkoztat egyelőre az új KRESZ, mert nagy csinnadrattával beharangozzák de aztán, hogy ki, meg hogyan fogja betartatni és egyáltalán, hogyan fognak az egyes rendőrök mérlegelni az érdekes kérdés lesz. Én nem hiszem, hogy ha a Körúton szabályosan közlekedve, lekorlátozva, 25-el megyek a Kuki G2-mel akkor majd ki fognak szedni és padoztatni vagy bármi, nekik sem hiányzik ez annyira. Előbb fognak rámenni azokra akiken látszik, hogy nem 25-el haladnak, vagy a kétemberes bérrollerekre stb.
Én most úgy vagyok vele, hogy 1 jó rolleres évem tuti lesz, aztán meg meglátjuk. 170 volt a G2 ha egy évig használom akkora bukta valszeg nem lesz. De lehet, hogy csak annyi kell, hogy 2026 első felében kicsit lerakom, míg lecseng a szigor, aztán mintha mi sem történt volna. Sokan most azt hiszik, hogy attól mert új KRESZ lesz, majd hirtelen megváltozik a rendőrség személyi állománya. Én pontosan tudom mennyire túlterheltek és, hogy a hátuk közepére sem kívánják a rolleresek kikapkodását. Nyilván az elején ki lesz adva, hogy most vasszigor, de aztán enyhülni fog ez. Addig úgyis sokan el fogják adni stb. aztán tisztul ez és nem lesz probléma. -
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30092 üzenetére
"a hozzászóló felelőssége felhívni a figyelmet a várható változásra" Tényként közöltél valamit ami még nem az. A hozzászólónak az is felelőssége, hogy ne állítson olyan információt ami még nem jogszabály, vagy legalábbis hívja fel a figyelmet erre. Nyilván kinyilatkoztatások, sajtótájékoztatók stb. voltak de amíg döntés nincs addig ez még csak tervezet szinten van maximum.
"Szerinted baromság kitiltania gyerekek és idősek közül a nagy teljesítményű rollert, van aki meg máshogy gondolkodik." Azért tartom baromságnak, mert ezzel a rolleresek, a mi életünket sodorják veszélybe, miközben jelenleg a mi jelenlétünk önmagában nem okoz életveszélyes szitukat a kerékpárosoknak. És ha valaki egy törvénnyel ilyet tesz, az a törvény baromság szerintem. Hozzátéve azt, hogy mivel a rollereken nincs kötelező irányjelző és visszapillantó tükör, ezek nélkül autók közé küldeni őket különösen felelőtlen dolog, teljesen mindegy milyen teljesítményűek.
A jelenleg tervezett teljesítmény/sebességhatárok pedig egyszerűen nem jók emögött nincs igazi szakmai konszenzus még EU-s szinten sem. Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza. 25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes. Az itt a probléma, hogy 25 fölött már nagy teljesítménynek veszik, holott ugyan mitől lenne az? Sem a gyorsulása, sem a végsebessége nem teszi azzá. Az idősekről beszélsz akiknek a többsége lámpa meg bukó nélkül gurulgat. A gyerekekről akiknek alapvető KRESZ ismeretei sincsenek. Az a baj, hogy az e-rolleres társadalmat a Lime/TIER stb. használók alapján ítélik meg. Az elektromos bringák miatt, egykerekűek miatt nincs ekkora vergődés, pedig azok is tudnak menni mint a meszes.
"Ellenőrzésekre pedig elég durva nemzetközi példákat lehet látni. " Ez itt teljesen irreleváns. Milliárdos infrastruktúra és személyi fejlesztések volnának szükségesek a rendőrségnél, hogy erre itt bármiféle esély legyen. Ennyit meg nem fognak emiatt költeni, kár is ezzel riogatni bárkit. Este a lámpa nélkül közlekedő bringást sem veszik ki, pedig arra már van KRESZ. A felfúrt kismotorokat sem padoztatják stb. pedig megoldható lenne. Lesz max egy keménykedős időszak aztán le fog csengeni.
Én sokat gondolkoztam ezen mikor rollert vettem, hogy most ezért maradjak a 25-ös Ninebotnál vagy vegyek egy Kuki G2-őt amivel a 35 kényelmesen megvan. Hosszú évek bringázása mondatta velem, hogy a 35 a jobb. A Limeon is sokszor kínlódás volt a 25, mert egyszerűen lassú. HA leviszik 25-re és HA lesz aki betartatja és HA betartatják, még akkor sem történik tragédia. Jogsim van, kötelező van, védőcucc van, bringával is sokszor az autók közé kényszerül az ember, szóval azért túlélhető. Ütöttek el bringával kerékpárúton is szóval az sem garancia semmire. 2025-ben nagyon valószínű, hogy még nem lép életbe az új KRESZ. És az is életszerűtlen, hogy majd 2026-tól itt az e-rollerek miatt egy teljesen új világ kezdődik a rendőrségnél. Változnak a szabályok, szigorítás lesz, de csak az idő tudja megmondani, hogy ebből mi és mennyire lesz betartatva. Az elmúlt 50 év magyar tapasztalata alapján nem sok minden.
Lehet mindent agyonszabályozni de végső soron mindig az emberi tényező dönt. És jelenleg egy Lime-os rolleres az EU szabványos kis rollerrel, veszélyesebb a közlekedés összes résztvevőjére nézve mint egy duplamotoros Mantis-os vagy akárki. És ezen jó lenne ha odafent is elgondolkodnának. Megmondom őszintén én előbb tiltanám be ebben a formában a közösségi rollerezgetést mint, hogy azokat szívassam akiknek sajátjuk van, aztán megnézném a baleseti statisztikákat. -
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30082 üzenetére
"ezáltal nem lesz letiltva a kerékpárutakról az autók közé" Kérlek szépen ne terjessz olyan információt ami még nincs hivatalossá téve. Ez még messze nem tény, hogy így lesz. Az új KRESZ 2026 előtt egyáltalán nem biztos, hogy hatályba lép és, hogy pontosan mit tartalmaz majd az e-rollerekre vonatkozóan az még egyeztetés alatt van.
De ha tegyük fel ki is tiltják őket a kerékpárutakról/sávokról (ami egy orbitális baromság lenne), akkor sem fogják tudni ezt a rendőrök rendesen betartatni. Max az első 2-3 hónapban rámennek, utána el fogják engedni. Úgy csinálnak most sokan mintha majd az e-rollerek miatt, hirtelen megháromszorozódna a rendőri állományVegyük már észre, hogy se rollerest, se kerékpárost, se gyalogost nem nagyon szoktak megbüntetni, pedig bőven lenne lehetőség, ez az új KRESZ-el sem fog változni.
A legtöbb gyorsabb roller limitálható 25-re és teljesen életszerűtlen azt feltételezni, hogy (a bevezető időszakot kivéve) majd erre fognak utazni a rendőrök és mindegyiket ott fogják félórákig vizslatni, hogy mi a tervezési sebesség stb. Hozzáteszem a kerékpárok sebességére is készül új szabályozás, hogy kerékpárúton is csak 30-al lehessen tekerni, megnézem majd ahogy betartatják. Ezek a dolgok max baleset esetén lehetnek érdekesek, egyébként nem kell tőlük tartani. -
Blaster
junior tag
válasz
PociAti #30084 üzenetére
Itt az a fő gond, hogy a legtöbb elég nehéz, nagyon jó lenne legalább 13 kiló környékére leszorítani a dolgot. Illetve mindenképpen újat vennénk (már megszívtuk előzőleg azzal, hogy használtan vettük egy komolyabbat egy itteni topik kollegától – majd buktam összesen 80-100 ezret a szereléssel - továbbadással). Szóval kell az az elállási jog, meg a kiszállítás is, mert nincs idegzetem utánamenni.
Lehet, hogy emiatt az OKAI Neon Lite ES10 lesz a nyerőbb.
-
z67
őstag
válasz
PociAti #30060 üzenetére
Köszönöm szépen. Volt ma egy jó sztori. A jófogáson hirdettek egy bolti bemutató darabot, 132 ezerért. Gyakorlatilag új volt, dobozban, garancia mára lepecsételve. A Lurdyból származott. Annyit még belealkudtam, hogy hazadobjon az eladó, gyalog voltam. A ház előtt adom a pénzt, kevesli, hogy 232. Mutatom a hirdetést, aztán csak néztünk egymásra. Ja, 232-ért akarta feltenni. Szóval most ott van a jófogáson, még mindig, de már 232-ért.
-
ben11
őstag
válasz
PociAti #30048 üzenetére
Itt azérd érdemes megjegyezni, hogy az auchan is követte a dechatlon példáját és mások által forgalmazott cuccok is felkerültek a kínálatba. Ezt a rollert sem az auchan forgalmazza, hanem egy számomra tök ismeretlen cèg, ami esetleges gariztatás esetén érdekes lehet..
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30038 üzenetére
Rengeteg agymotorban alkalmazzák, annyira azért nem egyedi és megismételhetetlen: konkrétan az agymotorok egyik nagy családja. (Hogy rollerben nem elterjedt, az más...)
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #30035 üzenetére
Nem "bántásból" írom, de félreértések elkerülése végett a "bátor" kifejezés helyett inkább az ön- és közveszélyes kifejezést használd szerintem. Tisztában vagyok azzal, hogy vannak itt bőven az említett "bátor" kategóriából, de nevezzük nevén a dolgot.
Más: ebben a hsz-ben írtad, hogy:
Egész nap szabadban hagyva azért már kihűlhetnek a fém alkatrészek, és vesztenek rugalmasságukból. (Meg kis mértékben zsugorodnak is, így olyan csodabogarak, mint Navee S65 valószínűleg érzékenyebbek rá.)
Elraktam télire a gépet, így annyira nem érint, de tulajként kíváncsi lennék, hogy pontosan miért emelted ki ezt a típust. -
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29988 üzenetére
Polgárpukkasztó "kolléga" megoldja az Aldit ugyanígy: felesleges körök.
Én anno így vittem be, szerintem így korrekt, de passz... Agyhalottakkal,
még ha amúgy látszólag élnek/nyomogtatják a billentyűzetet, ne vitázz.
(Mert ugye van akinek a sisak okozza. Másnak meg épp a hiánya, LOL.)Ui: itt merül fel a klasszikus kérdés, hogy van-e élet a halál előtt...
-
válasz
PociAti #29975 üzenetére
1. covid19 idején volt nagy tisztogatás. Egyébként mielőtt szót ejtenél a higiéniámról elmondanám, hogy annyiszor mostam kezet Dettolal, hogy hámlani kezdett a kézfejemen, kiszáradt, kirepedezett.
5 oltást kaptam, önként oltattam be magamat két AstraZenecat és 3 Pfizert.
Szóval baromira nem vagyok sem vírus tagadó, sem laposföldes.
Még UV-s fertőtlenítő készülékem is van telefonokhoz.
2. Ahogyan előttem Reggie0 is írta, eleve koszosak a kosarak. Igen láttam amikor tisztítják, és áttörlik rendszeresen.. tudod mikor láttam
Amikor még karanténban volt az egész ország és az egész világ. Amikor reggel az idősek 11⁰⁰-ig mentek vásárolni, mindenki más meg utánuk.Azóta xarnak bele.
3. Nem fogom a hidegben kint hagyni a rollert, főleg nem felügyelet nélkül. Annak ellenére sem,hogy négy rollerem van.Aztán lehet tovább hisztizni. Az intelligencia - ha már h1mpi is felhozta - nem abban nyilvánul meg, hogy drága eszközöket felügyelet nélkül hagyunk, hanem abban,hogy mérlegelünk: mi a valószínűbb,hogy ellopják / megrongálják a rollert vagy az hogy belehajtok a vuhani denevér nyálába és Pandemia 2.0 fog kitörni? Szerintem az előbbi.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29973 üzenetére
Mert a szutykos csomagolas nelkuli zoldsegtol kezdve a szutykos-virusos gyerekeig, a szutykos taskaig mindent belepakolnak. Mondom, nezd meg, hogy hogyan nez ki egy muanyag kezi kosar. Gyakra a fogantyu is annyira ragad, hogy ha lehanynam is tisztabba valna.
Amugy igen, nagy ritkan mossak a kosarakat es kocsikat.
"Laposföld-hívő vagy vírus tagadó lennél?"
En? Te tagadod a konfliktusfuggo emberek letezeset. -
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29966 üzenetére
Mas meg a gyereket rakja be cipostul a kosarba, az sem tisztabb. A kenyeret meg amugy is vegigtapogatja, lekohogi mindenfele proli, majd visszarakja a polcra, szoval csomagoltat celszeru venni. De ha nem csomagoltat veszel, akkor is zacskozd be.
Nezd meg, hogy a kezi kosarak mennyire tisztak belulrol. Na ugyanaz oszlik el a kocsit is, csak nem latod.
-
-
Lehiñito
senior tag
válasz
PociAti #29953 üzenetére
Nekem is eszembe jutott a Lime, de mióta kijelölt helyenek lehet csak otthagyni, így nehezebb találni is a szerelőm közelében és vagy lesz ott Lime amikor kellene, vagy nem.
A használt is szóba jöhet igazából, de ha magánszemélytől veszem, akkor az lutri lesz. Lehet megnézem itt szegeden azt az egy két rollerüzletet, milyen használtak vannak.Igen, a kresz módosìtást várom, hogy mi fog kisülni belőle.
#29958Thunderzolee:
Köszi neked is a választ.
Hatótávra naponta max 10-15km mondanék.
A sebesség sem annyira lényeges számomra. Én megelékszem a 25km/h sebességgel is. Csak az a lényeg, hogy eljussak A-ból B-be. Csak a teleszkóp miatt néztem, hogy komfortosabb lenne a Kugoo, de el tudom engedni, ha ennyire problémás. -
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #29875 üzenetére
Hat nem tudom, G30 max2 tuti nincs , nem is hallottam rola, hogy valaki elo tudta volna varazsolni. Szerintem az eus valtozatokban kb 2 eve egy szoftver frissitessel ,,letiltottak" , vagy kivettek, ha ugy jobban tetszik:-) De ha valaki tudja, hogy lehetne bekapcsolni, az nagyon jo lkenne!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29873 üzenetére
Elképzelhető, hogy azért tiltják le némelyiknél, mert bármilyen jármű tempomat funkcióját megfelelő tanúsítvánnyal kellene alátámasztani a forgalmazáshoz, ezért inkább elengedik ezt a dolgot.
Biztonsági aggályokról a topikban volt korábban egy "csörte", amire én emlékeztem.
-
-
válasz
PociAti #29839 üzenetére
A Pro 2, és a sima M365 helye biztos, mint a G30 Max II-é, mert pl a Pro 2 nemcsak nagy hatótávolságú,de könnyű is. A G30 lesz a favorit,mert bár nehéz,de mondjuk két hetente vagy havonta megyek ki vele a másik városba. Az E2 PRO ami kérdéses.
Az átalakításnak én sem vagyok híve, garanciális idő alatt meg még kizáró ok is.Thunderzolee : E2 Pro-nál van, azért gondoltam, de én örülök a legjobban ha ezt sem kell venni.
-
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29821 üzenetére
Mert a hidegtől is kicsit nő az akku belső ellenállása, meg az elhasználódásnak is leggyakoribb következménye. De előbbi melegre visszajavul, utóbbi maradandó.
Viszont, ahogy nő belső ellenállás, egyre kevesebb töltés vehető ki, mert terhelésre túl hamar leesik a feszültség, így hiába benne van az akkuban az energia, a gép nem tud hozzáférni. Ráadásul nem is tud emiatt teljesen feltöltődni. Az ember azt hiszi, de az csak a kijelzés, ami az áramfelvétel csökkenésén alapul (a bizonyos zöld LED jelzése), valójában nem lett telített az akku, ilyen esetben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Futás, futópályák
- Autós topik
- E-roller topik
- One mobilszolgáltatások
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Béta iOS-t használók topikja
- További aktív témák...
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged