- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Blaster #30290 üzenetére
Eco = 15km/h
D = 20km/h
S = 25km/hEzek a sebességfokozatok.
Kábé minden rollernél.
A gázkar egy shit, alig lehet vele szabályozni, egyáltalán nem lineáris a gázadagolás, inkább kábé amit csinál, az a motor ki/be; háromnegyedig semmit se csinál, aztán a motor teljesítményétől függően megindul. Ha óvatosan, pici gázadásokkal akarod használni, akkor meg rángatva megy.
De majd tapasztaljátok.
Ettől függetlenül lehet vele szépen menni, némi gyakorlás után.
Ha az e-féket maxra rakod, még jobban rángat, mivel gázelvételkor nem kigurul, hanem egyből fékez.Elinduláskor nehezebb pl lassan gyorsulni, pláne elsőkerekessel vizes úton; menet közben már jobban adagolható.
Az S1 gyengébb, ezért óvatosabban gyorsul, de a Mi 3-ra se jellemző, h "kitépné az ember kezéből a kormányt".
Az újabb, erősebb motorokkal szerelt rollerek se gyorsulnak olyan észvesztően.
De főleg az a lényeg, h ne féljünk már a rollertől, egy hét alatt megszokható a használata.
Ismerek sok embert, aki kipróbálta, gyakorlatilag félt tőle, de megértette, h ez amúgy nem ilyen "félelmetes", csak hozzá kell szokni. Legalább próbálja meg az ember, gyakorolgasson vele. Aztán ha hetekig nem megy, még mindig idegen neki, az más.Én pl kertvárosi részen lakok, nagyon gyér forgalmú kis utcák vannak körülöttünk, első alkalmakkor csak kivittem napi 1 órát járkáltam vele fel/alá az utcában, csatornafedeleket, parkoló autókat próbálgattam kikerülni. Kanyarodni az utcák végében értelmezhető sebességgel pl egyáltalán nem tudtam, csak néhány napnyi gyakolás után, eleinte csak jobbra, aztán már ment balra is.
3-4 nap után éjszaka (mikor senki se volt az utakon) elmentem azon az útvonalon is már, ahol munkába fogok járni, (kb másfél km), és csak másnap használtam "élesben".
Kb egy, másfél hétig csak D módban mentem vele, és "meg voltam róla győződve", h ennél gyorsabban sose fogom használni, utána "mertem" az S módot bekapcsolni, és 20 helyett már 25-el is mertem "száguldani".A D és az S között nem csak végsebesség beli különbség van, S módban a leadott teljesítmény is nagyobb, bár a 300Wattos Mi 3 esetében nem jelentős a különbség S és D között. Írtad, h csak sík a terep, de pl D-ben nem megy fel az emelkedőn, S-ben meg felmegy - na ez a különbség.
Ezeket csak azért irtam le, mert irtál a gáz adagolhatásáról. Hát lehetne lineárisabb is.
Most néztem, a Mi 3 is kifut lassan, szinte már nem is kapható. De ettöl függetlenül nem kell az akksi miatt előre aggódni.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30290 üzenetére
Ne abból a hatótávból induljatok ki, amit az első (pár) töltés alapján tapasztaltok. A hideg is nagyon megtévesztő.
Modern rollereknél a BMS feladata, ha a roller 40% alatt van és X héten át nem volt használva, akkor mély alvásba teszi magát.
Tehát a rollernak különböző kikapcsolt állapotai vannak. Folyamatos használat mellett gyorsabban "bootol" be, míg teljesen kikapcsolt állapotból valamelyiket csak töltőre dugással lehet feléleszteni. Mármint normál működés szerint, nem a halott akkukról beszélek.Az akku csomag legyártása és roller első beüzemelése között akár 1 év is eltelhet. Xiaomi esetén nem igazán olvasni akku problémáról, drasztikus elöregedésről. Kisebb gyártók simán bevállalnak mindenféle noname akkumulátorokat. Első 1-2 évben azok is rendesen teljesítenek, utána mennyire meredeken romlanak, azt megtippelni is nehéz. Telefon és egyéb utángyártott Li-ion akkuk azért elég csúnyán tudtak öregedni.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30286 üzenetére
Így van, az 1S a második generációs roller, most közben már nyakunkon az ötödik generáció. Ezért vagy nem lehet kapni már a második generációsakat új állapotban, vagy gyanúsan sokat állhattak valahol.
Ezek ellenére egy keveset használt 1S szerintem hajszállal jobb vétel, mint egy új Mi 3-as. Legalábbis számára jobb vétel, akiknek fontos a roller testre szabhatósága és a jobb alkatrész ellátottság. Mechanikailag viszont a Mi 3 a jobb, mivel féktől kezdve az összecsukó mechanikáig pár apróságon javítottak. (Eddig se nagyon volt velük gond. És ha nincs vele gond, akkor meg az is mindegy melyikhez könnyebb alkatrészhez jutni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Blaster #30286 üzenetére
remélem, fog tudni bánni a 13,2 kg-mal barátnőm
Vezethetőség szempontjából, nagyon nem a roller súlya a mérvadó.
Vagy ha úgy érted, hogy cipelni akarja, akkor persze jobb, ha könnyű...Vezethetőségnél sokkal többet nyom a latba a kormányszög stb.
Azaz mondjuk a kontroller gázreakciója sem mindegy: nekem anno pl.
az M365 egyáltalán nem tetszett, ahogy kanyarodott és "késlekedett".
(Remélhetőleg ezt a betegséget sikerült az évek során kijavítaniuk.)
Ui: 700g különbség szvsz még "cipelésnél" sem igazán kell számítson...
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30279 üzenetére
15 kg alatt ezek a normális tömlős kerekű rollerek vannak:
+--------------------+--------+-----+----------+--------+---------+-------+
| termék | weight | spd | capacity | energy | voltage | tire1 |
+--------------------+--------+-----+----------+--------+---------+-------+
| Navee N40 | 14.5 | 25 | 10000 | NULL | 36.0 | 10.0 |
| Navee N30 | 14.4 | 30 | 7800 | 281 | 36.0 | 10.0 |
| Xiaomi Pro 2 | 14.2 | 25 | 12400 | 446 | 36.0 | 8.5 |
| Xiaomi 2 Pro (AMG) | 14.2 | 25 | 12400 | 446 | 36.0 | 8.5 |
| Xiaomi M365 Pro | 14.2 | 25 | 12800 | 474 | 36.0 | 8.5 |
| Xiaomi 3 | 13.2 | 25 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 |
| Xiaomi 1S | 12.5 | 25 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 |
| Xiaomi M365 | 12.2 | 25 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 |
+--------------------+--------+-----+----------+--------+---------+-------+
Tömör gumisak esetén a Ninebot E2, E2 Plus, ES3, ES3 Plus és ES4 jöhetne szóba.Illetve kisebb piaci szereplőktől vannak olyan rollerek, melyeknél a hajtott kerék tömlős, a hátsó pedig tömör.
Pl. használt Akai F10 van 80-ért. Csak 8,0 hüvelykes a kereke, hátsó az tömör, de paraméterei alapján elérhető áru pici rollerek között ez is jó lehet.
Sajnos nálunk nagyon szűk a lista, külföldi piacon ebben a sávban 2-3-szor ennyi normális rollert látni.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30279 üzenetére
Nekem is Xiaomi 1S van, rendszeresen használom, ma is már kétszer elővettem különböző bevásárlásokhoz. Pedig a garázsban ott áll mellette a Ninebot F40-is, ugyanolyan egyszerű lett volna arra felpattanni, de rövidebb utakra akkor is inkább a kisebbel megyek.
Jelenleg két alig használt példányt árulnak belőle a hardveraprón:
Eladó keveset használt Xiaomi 1S, 95.000 Ft pár kiegészítővel. 383 km van benne, az még csak bejáratós nála. 12-15.000 km kellene tudniuk.Szintén Pesten 99.000 Ft-ért van egy megkímélt, szép állpotú 517 km-rel.
Áruk nagyjából reálisnak mondható, 125k körül lehetett az új áruk. Nyáron 80, 85 körül is lehetett kapni jellemzően 1.000-1.500 km-t futott példányokat.
Hiába jelent meg az utód (Mi 3) vagy más gyártóknak hasonló termékei, ez az utolsó kicsi roller, aminél ingyen könnyen testre szabható a firmware.
-
válasz
Blaster #30282 üzenetére
Az összes márkás pálcikaroller benne van.
Ha nem tudsz közülük választani, nincs más.Természetesen a Mi 3, Pro 2 megvehető újonnan is. Csak ezek a fórumok arra valók, h szakmai szemmel nézve ajánljunk rollert. Ezért irtam oda, h szerintem már nem éri meg. De akinek mindenáron új kell, meg 13kiló körüli, annak nincs más.
Nem tudom kitől vettél használt rollert, és mi baja lett, vagy milyen típus volt, de ettől függetlenül továbbra is egy használt Pro 2-t javasolnék. Jópár használt Xiaomi megfordult már a kezeim között, nekem nemigen volt bajom egyikkel sem.
-
-
d@vee
őstag
válasz
Blaster #30100 üzenetére
30-35-el használom az enyémet, tényleg ez a legjobb utazótempó. 25 lassúnak érződik, de 30-as limittel is elégedett lennék.
Ez a túlzott lassan menés is csaj ideget szül, a többi közlekedő már csak azért is előz meg nyomul. Bringa úton rendszere hogy 30 körül seggemben vannak a bringások is és előznek ahol lehet. -
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30100 üzenetére
A 25 is kevés, ha valaha bringáztál már és szeretnél A-ból B-be eljutni idegbaj nélkül.
Szerintem meg pont az az idegbaj jele, ha valaki nem tud nyugalmasan, türelmesen eljutni A-ból B-be, hanem folyamatosan nyomja az agyát az ideg, és úgy érzi MENNIE KELL. Annál is gyorsabban, mint amit a balesetmentes forgalmi tempó megengedne. Kockáztatnia kell, mert adrenalin függő.
Ezeknek egyéni kiváltó okai lehetnek, mint pl. energiaital és egyéb stimulánsok mellékhatása. Az is biztos, elsősorban fejben dől el. Ilyen mentalitással rollerezők szenvedhetik el a legtöbb balesetet. Lehet hogy autónál megoldják kisebb koccanásokkal, de rollernél ez máshogy működik. -
Reggie0
félisten
válasz
Blaster #30100 üzenetére
Es minden valasztott sebessegnel lehet lassabban menni, mert ugye csak par perc lesz a kulonbseg. A vegen az 5km/h-t is meg lehetne magyarazni a biztonsag oltaran.
Amugy meg egyszeruen kene egy olyan kiegeszito szabaly, mint nemeteknel az ajanlott 130-as sebesseg felett, hogy ha a rollerrel tullepi a 25-ot akkor barmilyen balesetnel automatikusan felelos is lesz. Aztan mehet ahogy szeretne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Blaster #30100 üzenetére
Az a baj a rollerrel, hogy nagyon nem bringa. Amíg nincs baj, nincs baj! De...
Mehet 30-35-öt kényelmesen, nekem anno 40-45-ös utazó is bőven tetszett.
Ellenberger, amikor egy úthibán elakad a kerék, ugyanott, ahol a bringa csak
zökken egyet, és megy tovább, akkor kiderül a különbség. Akkor a 25 is sok.Nem biztos, hogy az emberek belátására szabad bízni. Ha megengedik azt,
hogy 30-35-tel menjen, akkor tuti lesz aki anyival fog menni. Mindenhol is...
Egyszerűbb kriminalizálni, és valami hard limitert megkövetelni, az a biztos.
Nem mintha egyetértenék vele, de attól még kétségkívül működhet így.
(Megjegyzem, ha lesz "nagy teljesítményű motoros roller" is, mehet többet.) -
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30085 üzenetére
Az első rollerem Xiaomi 1S (ez a második generációs Xiaomi M365 sima és nem Pro, ami a sima Xiaomi 3 elődje).
Utána vettem egy OKAI Neon Lite-ot, amit később lecseréltem Ninebot F40-re.A lényeg, hogy az OKAI tényleg kicsit nehezebb, mivel masszívabb a kormányoszlopa, meg úgy általában mindenben, a váztól a kerekekig.
Elvi 30km-es hatótávval, 8,5-ös kerekekkel így van a három generáció:
Xiaomi M365 (12,5kg), Xiaomi 1S (12,5kg) és Xiaomi Mi 3 (13,2kg).Az elvi 20km-es hatótávú kistestvérük:
Xiaomi M187 (12kg), Xiaomi Essential (12kg), Xiaomi 3 Lite (13kg)Kerékméret, majd tömeg alapján sorba rendeztem a 15 kg alatti Xiaomi rollereket:
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
| Product | weight | km | n.W | mAh | Wh | Volt | tire | tire type |
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
| Xiaomi 4 Go | 13.7 | 18 | 250 | NULL | 165 | 24.0 | 8.1 | Radial hollow tire |
| Xiaomi Essential | 12.0 | 20 | 250 | 5100 | 183 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M187 | 12.0 | 20 | 200 | 5200 | 187 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M365 | 12.2 | 30 | 250 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi 1S | 12.5 | 30 | 250 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi 3 Lite | 13.0 | 20 | 300 | 5200 | 187 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires |
| Xiaomi 3 | 13.2 | 30 | 300 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi Pro 2 | 14.2 | 45 | 300 | 12400 | 446 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M365 Pro | 14.2 | 45 | 300 | 12800 | 474 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
n.W = nominális teljesítmény Wattban (ennek kb. duplája a maximális teljesítmény)
mAh a kapacitás, Wh az energia, tire pedig a kerék ármérő. km oszlopcím pedig az elvi hatótáv, 60 kg-os személy esetén 30 az kb. 20, 20km pedig 13 körül lehet, a 45 meg kb. 30.Ilyen kis tömeg mellett a tömör gumis változatok az elterjedtebbek, jó minőségű városi utat feltételeznek a gyártók, azért ilyen sovány a kínálat.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30083 üzenetére
Itt a Hardveraprón is megéri körbenézni. Van egy két ajánlat, ami meggondolandó lehet:
https://hardverapro.hu/aprok/egyeb/auto_motor/roller/e-roller/index.htmlAz első két (három) generációs Xiami rollerek, melyek 8,5 hüvelykes kerékkel rendelkeznek azok nagyon sokat bírnak. Most is van pár ajánlat:
Xiaomi M365 Pro, 700 km, 75.000 Ft defektes. Szervizben kb. 10-15k a csere, 90-ből meglenne. Ennek elvi hatótávja 45km, gyakorlatban 30+. Alig használtan 145k-ért árulják.A kisebb hatótávú testvére, a Xiaomi M365 fehér színben most 80-ért van.
Mindegyik nagyon jól sikerült darab, bár első generációsak, 4-5 évesek, de még évek múlva is lesz rá kereslet, így fél év használat (és tapasztalat) után is minimális bukóval ki lehet belőle szállni.
Meg van még egy Sharp roller 70-ért, ami önmagában nem rossz, kisebb hibája hogy Pécs környékére le kell utazni érte, nagyobb hiányossága hogy nincs töltője. Nem a beszerzésével van a probléma, hanem a töltő nélküli rollereknek az "eredete" gyanús, mert lehet nem a klasszikus üzletmenet mentén cserélt gazdát.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30076 üzenetére
Nekem úgy tűnik, mintha a többiek nem vették volna figyelembe amit pontosan kérdeztél, vagy összevonták volna a két kérdést.
(1)
- 60 kg-os hölgynek, 15 kg-ig,
- legfeljebb 25 km/h (ezáltal nem lesz letiltva a kerékpárutakról az autók közé),
- 5 km hatótáv, ami gyakorlatban legyen inkább elvi 30 környéke, az gyakorlatban 20+,
- megbízható márka,
- pneumatikus abroncsok,
- reális áron...
- és gondolom az sem ártana, ha lehetne kapni, nem csak arra vagy kíváncsi, milyen rollerek léteztek az elmúlt évek során.Több irányból el lehet indulni.
15 kg-ig, 10-es pneumatikus kerekekkel a Navee N20, N30, N40 rendelkezik, Ninebottól pedig az F25 és a D18E. Mindegyik vállalható, talán a Ninebot F25E a legjobb ezek közül, 120k környékén van az ára, és még kapható is (többiek már nem annyira). Elnevezésben a számok az elvi hatótávot jelölik. Minél nagyobb, annál messzebb megy, de annál nagyobb a tömeg.
9-es kerékmérettel, ezáltal kisebb mérettel, könnyebben emelgethető az OKAI Neon Lite ES10, ára kb: 125k Ft.
Alatta 8,5-ös méretnél a Xiaomi 3 és 3 Lite ami kapható, és pneumatikus a kereke. 150k és 130k körül vannak újonnan.
Többi az már vagy nem kapható, vagy tömör gumis, vagy 15 kg fölötti, vagy nagyon drága.
-
válasz
Blaster #30076 üzenetére
Itt ki vannak a súlyok is gyűjtve:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlXiaomi Mi 3, Pro 2 kb a két legkönnyebb.
De ezeket ujonnan már nem éri meg szerintem megvenni. Használtan viszont 100ezer körül vannak, sokat hirdetnek kevés km-el, akár még garanciával, dobozával.Az újak közül ezek kábé a jobbak:
Segway E2 Pro
Segway F2, F2 Plus
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Súly alapján viszont már nem olyan könnyű ajánlani.A másik roller meg egy Mantis Dual lenne, ez a belépő a nagyobb rollerek közé.
Ha nincs pénz Mantisra, marad a Kugoo.
Vagy ha elég a max 35km/h, és maradnál a pálcikaroller kategóriánál, akkor egy global verziós Segway G2 is megteszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sorozatok
- Ingatlanos topic!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- LEGO klub
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Horgász topik
- Kivégzi a Firewire-t az új macOS verzió?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest