Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
.-..-.
#34830
üzenetére
siman elkepzelheto, hogy mas-mas cellabol/cellakbol szedi ossze
Nem, ez egyáltalán nem képzelhető el. Figyeli a cella feszültségeket, tiszta sor, dolgozik is a kiegyenlítésükön (balance), de a balance vezetékeken nem vesz le teljesítményt... Akkor sem, ha a balance működik menet közben is.
Abban is igazad van, hogy PWM-szerű a hajtás, és változik a duty cycle, de ennek semmi köze nincs a balance-hoz... Annyi, hogy az álló motorra, ha rákapcsolnád a teljes 36/48/60V akku feszültséget, akkora fázisáram indulna meg, hogy leégne a tekercselés. Ergo mondjuk levesz 36V 10A-t, a motornak meg ad 3.6V 100A-t. Teljesítmény egyezik (eltekintve a veszteségektől). ECU = power converter (Nem véletlen hívják inverternek is, hiszen eleve a DC-ből 3 fázisú AC-t csinál a motornak.)Szerk: a motor fordulatszám növekedésével egyenes arányban nő a motor által gerjesztett (ellen) feszültség (BEMF), ezért ha fenn akarod tartani a nyomatékot (azaz a fázisáramot!) egyre nagyobb feszültséget kell alkalmazkodnod, mert az effektív feszültség ebből adódik, magyarán növelni kell a duty cycle-t. Ha eléred a ~100%-ot, onnantól adott fázisáram nem fenntartható, elkezd csökkenni, elkezd csökkenni vele a nyomaték, kialakul a végsebesség.
Megjegyzem, egy csomó primitívebb vezérlő nem nézi a fázisáramot, egyszerűen egy elég alacsony akku áramot állítanak be rajtuk, ezzel indulásnál marha erősnek érződik, ám elég hamar veszít ebből a nagy nyomatékból, mert kapásból az akku áram korlátos szakaszban van, ahol meredeken esik a fázisáram. Fázisáram korlátos vezérlő görbéje sokáig lapos.

Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4056, 100% Akkumulátor
- iKing.Hu - Honor 400 Pro Black Stílusos csúcsteló, nagy tárhely 12/512 GB,3 hónap gari!
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3935, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E570 - i3-7GEN I 8GB I 180GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Canon 1100D + 18-55 3,5-5,6 IS II digitális fényképezőgép
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Abban is igazad van, hogy PWM-szerű a hajtás, és változik a duty cycle, de ennek semmi köze nincs a balance-hoz... Annyi, hogy az álló motorra, ha rákapcsolnád a teljes 36/48/60V akku feszültséget, akkora fázisáram indulna meg, hogy leégne a tekercselés. Ergo mondjuk levesz 36V 10A-t, a motornak meg ad 3.6V 100A-t. Teljesítmény egyezik (eltekintve a veszteségektől). ECU = power converter (Nem véletlen hívják inverternek is, hiszen eleve a DC-ből 3 fázisú AC-t csinál a motornak.)



