Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz User05 #26477 üzenetére

    Igen, a Ninebot elég jó gyártó, minőségi alkatrészekkel dolgozik. (És a Xiaomi és annak másik gyártója a Brightway is.) Sokkal kevesebb tervezési hiba tapasztalható náluk, mint kis példányszámú cégeknél, akik vagy csak követik őket, vagy állandóan valami újszerű megoldással próbálnak előrukkolni, és az általában nem úgy sikerül, mint kellene.

    A rollerekhez adott dokumentációk általában tartalmaznak "ajánlott karbantartási ütemterv" részt (Recommended Maintenance Schedule), és itt - mondjuk a Max G2 modellnél - az alábbi ütemtervek szerepelnek:
    - 3 havonta
    - 6 havonta (500 km-enként)
    - évente (1.000 km-enként)
    - 3 évente (10.000 km-enként)

    Az már önmagában árulkodó, hogy gondolkodnak 3 évben és 10.000 km-ben.
    Például az akku is ilyen, konkrétan ezt írják hozzá:
    "Az akkumulátort ki kell cserélni, ha 500 alkalommal töltötték és kisütötték, vagy a teljes futásteljesítmény meghaladja a 6 214 mérföldet. (10 000 km).
    Megjegyzés: Ajánlott egyszer feltölteni 60 naponként hosszú távú tárolás esetén."

    Fékekhez, motorhoz és egyéb alkatrészekhez ezt írták:
    "3 év vagy 6,214 mérföld (10,000 km) után a rendellenes alkatrészek a kickscooter alkatrészeit ki kell cserélni azonnal."

    10.000 km környékén az akkumulátor cseréjét sem azért javasolják, mert addigra megdöglik, hanem mert addigra már nem tudná azt nyújtani, amit elvárnának tőle.
    A Xiaominál ezt úgy fogalmazták meg, hogy 500 teljes töltési ciklus után is még legalább 70%-os az akkumulátor.

    És vannak még működő, legalább 3 éves és 10.000 km-t futott rollerek, amik nagy karbantartás nélkül teljesítették ezt a távot. Cserébe drágábbak, mint a noname konkurenciák, viszont használt piacon is elég jól tartják az árukat.

    És nagyjából áll az elméletem, amit évekkel ezelőtt mondtam: mire az akkumulátor tönkremegy, addigra annyi egyéb szerkezeti baja lesz a rollernek, hogy nem igazán éri meg felújítani. Újat kell venni. (Jelen pillanatban 700 Ft körül van az üzemanyagok literenkénti ára, 7 literes fogyasztásnál az km-enként 50 Ft-ot jelent. Roller meg 0,5-1,5 Ft körüli "üzemanyag" költséggel bír. Azt jelenti, kb. 2.000 km-enként 100.000 Ft-ot lehetne spórolni. És ez a szám tetszik is amiatt, hogy ha egy roller mondjuk 200.000 Ft-ba került, azzal lehessen már megtenni legalább 4.000 km-t!)

Új hozzászólás Aktív témák