- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Íme az új Android Auto!
- Telekom mobilszolgáltatások
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Mert nőtt az autó tömege; jobb gumikezelés és stabilitás érhető el a hosszabb tengelytávval, ami a tanknövelés miatt is logikus. Plusz a kecsesebb kastnival/aeroval (ami a hossznöveléssel érhető el, a tömzsiség helyett) több leszorítóerő nyerhető, és a légellenállás is kevesebb lehet.
-
hunnylander
őstag
Talán még csak ez volt kész. A kezdő tesztprogramhoz mások se mindig teszik fel a 'legfrissebb, legropogósabb' cuccaikat. A klasszikusan fejlesztő csapatoknál elég hosszú az átfutási idő egy új elem tervezésének befejezése és legyártásának befejezése között. A szélcsatorna modellépítés és tesztelés is nagy kolonc, időben.
Most nézegetem a teljes Q+A-kat, ezen megakadt a szemem;
Ross Brawn: It's too early to say, to be honest, we haven't had a very good look. All the photographers are out there gathering data for the teams. I am sure when the engineers pour all over the photographs there will be some interesting things. Obviously most teams have gone to high front chassis of varying degrees - as we have.
-
Male
nagyúr
Ezt én sem értem... mintha az a 3 szett gumi autónként amit elvettek olyan rohadt nagy költség lenne a többi dologhoz képest.
Az ellenőrzés nem valami bonyolult (hacsak nem festik félre mint egyik évbe talán a Williams egyik kerekét
), de ennek is mi értelme? A mániájuk ez a taktikai csata dolog...
-
Pá
addikt
Nem lesz kevés a 11 gumiszett amúgy? Már tavaly is ment a szenvedés, hogy alig maradt friss gumi a versenyre. Nem szeretem, amikor az f1 arról szól, hogy ki tud jobban takarékoskodni.
A másik amit nem értek, az az időmérő után no kerékcsere. Azt a fia, hogy ellenőrzi, hogy ki melyik keverékkel érte el a legjobb idejét?
-
hunnylander
őstag
[link] | Ez meg a tesztnaplóm, majd a nap végén lesz teljes, tesztprogramokról is írok zanzát.
(#7322) FuckeR19: Én ki tudok indulni.
Ha kimondom, ha nem, vannak benyomásaim, mérlegelek számos dolgot, az összes autóról tudnék regélni ilyeneket. Ilyenje szerintem mindenkinek lehet. Az természetes, hogy nem tudok mindent eltalálni.
-
FuckeR19
senior tag
Nagyon kíváncsi leszek hogy a gumik hogy fogják bírni. Szerintem ebben az évben többen fognak 3 kiállásos taktikát választani mint eddig.
Viszont lehet hogy Bridgestone kitalál valami jóféle gumikeveréket és maradnak a 2 kiállások.
Teszteket neten nem lehet valahol nyomon követni? -
hunnylander
őstag
Én egy ilyet ismerek; "very neat and tidy", ezt mondta egy McLaren-alkalmazott a Ferrariról.
Szemre mindkettő lehet telitalálat és bukás is. Továbbra is ez a benyomásom a 25-ösről is. Vagy nagyon eltaláltak vele valamit vagy túl is lőttek vele a célon. De a farigcsáláshoz értenek, majd helyrepofozzák valahogy.
-
hunnylander
őstag
Miért? Messzebb van, mint eddig volt. Nézd meg az autót szemből, ott hátul már nagyon keskeny, szinte középen van a kipufogónyílás, épphogy 'hajtani fogja' a szárnyat és a talán még a diffúzort is aerodinamikailag; a szárnyat különösképpen.
Ez vagy beválik a pályán vagy nagyobb bukás lesz az autóval, mint a 24-essel volt. Az látszik, hogy a szimulációs és a szélcsatorna alapján meg vannak elégedve; azt el is hiszem, hogy ilyen légutat csinálva köré tud dolgozni a diffúzor rendesen.
Egy korábbi aero szakembertől olvastam, hogy az idei autók el fogják érni a '08 leszorítóerő értékeket, ami nem kicsit a 'multilevel' diffúzorok érdeme. A '08-as autók ezt csak temérdek kiegészítőszárnnyal és egy jóval nagyobb hátsó szárnnyal tudták produkálni.
-
#70869248
törölt tag
Ez sajnos várható volt, a FOTA-FIA harcban Mosley olyan ígéreteket csillogtatott a belépő csapatoknak ami..szinte kihagyhatatlanná tette az alkalmat a királykategóriába való belépésre.
De ezek nagy része elszállt.
Sokkal könnyebben találnak támogatókat, ha 30-40 millás költségvetési plafon határozná meg az idei szezont, valamint a belépő csapatok valóban kétezerrel magasabb fordulaton használhatnák a Cosworth erőforrásokat, ott volt a kettős szabályrendszer..miszerint a költségvetési plafont elfogadó csapatok korlátlan fordulatszám mellett használhatnák a motorokat és állítható hátsó szárnnyal mennének..stb.
Én nem támogatom ezeket, pusztán erről volt szó, és ezek közül jelenleg semmi sem valósult meg....azaz simán előirányozható hogy az új csapatok kb. a fasorba sem lesznek, elsőéves kasztnik, közepes vagy rosszabb szakembergárdával, a versenyzőik között pedig a velük érkező szponzori pénzek döntenek.
Ezek nem túl jó kilátások egy főszponzornak...ezért anyagilag ezek a csapatok még nehezebb helyzetbe kerülnek. -
stvnppp
senior tag
Miért ne?
Ha megnézed, az évad első felében (Kanadáig) folyamatosan stabil pontszerző helyen volt, versenyben voltak (Bahrein), és nem szakadt le az élmenőktől. Aztán meg nem jöttek úgy az eredmények. Plusz vedd hozzá azt, hogy az egyik legmegbízhatóbb cucc volt alatta (ott van Heidfeld, majdnem rekordot döntött), míg a Ferrari/Mclaren...
(#6571) r1E3S3E7T:
Csak hogyha meg lett volna a vb, akkor mondhatták volna azt, hogy oké, most szarok vagyunk, de vmit vmiért. Meg szerintem most (2010) is lett volna annyi pontenciál a BMWben, hogy elöl legyenek. (nem kell feleslegesen fejleszteni KERST, amire a BMW alapozott, meg nincs dupla diff botrány!) Csak hát így semmi komolyabb eredmény nélkül nem látták értelmét. Én sajnáltam őket... -
Pá
addikt
-
proof88
addikt
-
hunnylander
őstag
-
-
hunnylander
őstag
Már leesett.
Megvezetett, hogy fórumon láttam először (csak nem emlékeztem tisztán, hogy hol és linkelve e vagy beszúrva), meg a ferraris illusztráció. Ezek egy kicsit másabb jellegű rajzok (grafikailag), mint az eddigiek, talán más az illusztrátor vagy jobban kapkodtak velük. Az Autosprint szokott csinálni ehhez hasonlókat, ferraris vonatkozásban, emiatt gondoltam azt, hogy az Atlason láthattam. Tévedtem, bocsánat.
Érdemes megnézni az összeset, már van 4 2010-es.
-
hunnylander
őstag
Igen, ott is van sok jó illusztráció, de ilyen még nincs. Stílusra talán Autosprint-es eredetű lehetett, emlékeim szerint Ferrari autó volt a grafikai alap. Az Autosport fórumon botlottam bele, csak már nem ugrik be, hogy melyik topikban, sok a topik és sok túlságosan pörög, tűt a szénakazalban eset.
-
hunnylander
őstag
Nem megengedik nekik, hanem elvárják tőlük, továbbá ezzel a McLaren jót is tesz magának, mert ez biztosan csökkentette a fizetendő kp összegét.
Talán félreérthető volt a kontextus, a McLaren 'fizet' a festésével, vagyis a Mercedes márka reklámozásával a Daimlernek, a súlyos készpénz mellett, hogy ezen utóbbi így kevesebb legyen. Elvégre a festék jóval olcsóbb, mint az a több tíz millió amit jóváírathatnak általa, két évig még hajlandó a McLaren mercis jelleggel működni, ha ezáltal nem szakadnak bele az adósságaikban, mert nincsenek messze ettől, mert az Automotive részlegbe is pakolni kell a százmilliókat.
-
"Érdekes elmélet"
Szerintem nem.Alapból is így gondoltam és ez lassan tény lesz
Button egyre kevésbé bírom.Szerencséje van,azt hiszi olyan jó pilóta,pedig jópáran elverték már.Barichello isEmiatt egyre jobban szurkolok LH-nak.Mikor ide jött próbált szerény lenni,de nem sikerült mindig ezt a látszatot kelteni.De mintha megváltozott volna azóta(szerintem mindenki megváltozik az első év után,nehéz nem megváltozni.Kivéve Kimit,akit mint egy próbababát beültetnek egy kocsival és talán nem tűnik fel neki,mert megy tovább mintha mi sem történ volna
)
Nyilatkozatai szimpatikusak nem lenéző stb.
Alonso-t is megkedveltem,mert még régen beképzelt volt.
"gyorsabb vagyok engedjetek előre"Be is bizonyítottan a palánk falán.Ő előbb tud a falra felkenődni
De az elmúlt Renault-os év alatt,megmutatta,hogy sportember és még sem annyira beképzelt mint régen.Egy csapattárs "pilótát"KOval elintézett és pontokat szerzett egy Ferrari-nál is rosszabb kocsival.Futamok alatt meg látszódott,hogy mennyire akar,mint LH.A többi pilóta ilyenkor beszürkült volna a mezőnybe,de ők nem. -
hunnylander
őstag
Szerinted a McLaren Group 40%-a mennyi pénzt érhet? Ki kell fizetniük azt, amit Daimler visszaad, vagyis ezt a 40%-ot. És ez évekbe fog telni, hiába vannak Ronnak nagyágyú befektetői és hitelezői (Bahreini királyság, TAG Group,...). A Daimler nem is engedte volna, hogy amíg benne vannak a cégcsoportban (még benne vannak, míg Ron ki nem pengeti az utolsó pennyt), addig az nekik ne hajtson hasznot pl. reklámfelületként.
Nem az a kérdés, hogy akar e a McLaren ezüst lenni a Mercedes miatt, mert kell is meg meg is éri, mert így jónéhány (tíz) millió euróval kevesebb a fizetnivaló, passzióból, semmi jóváírás nélkül nem reklámoznák a Mercedest, az tuti.
És igen, az eredeti szerződés lejártáig (emlékeim szerint 2011 vége), ingyen jön a motor, és még utána is kapnak, ha akarnak, az meg már filléres tétel, mert a FOTA költségcsökkentési lépései leszorította a motorok árát olyan szintre, ami egy nagycsapatnak pitiáner összeg.
-
hunnylander
őstag
Rákérdeztem néhány csapatnál, hogy lennének e szívesek adni egy dátumot a bemutatóra, de titkolóznak. De Tony Fernandes (Lotus F1 Racing) tegnap ezt írta; dates to be announced soon when lotus F1 will start the engine of its car. Lots of exciting things to be announced on my twitter.
Én január második felére számítok, akkor jöhet 'néhány fecske', de sokan lehet, hogy úgy csinálják, hogy az első tesztnapjukon lesz 'a bemutató' (tehát február). Kétlem, hogy a Ferrari, McLaren így tervezné.
Pont most olvastam egy hírt; Alonso február 1.-jén kezd Valenciában, előtte kell lennie egy flancosabb Ferrari-bemutatónak Maranellóban.
Közös nem lesz.
-
hunnylander
őstag
1 kötelező, de attól félnek, hogy emiatt mindenki csak egyet fog bevállalni és emiatt meg gumi- és üzemanyagspórolási vetélkedővé válik a futam, akciók nélkül.
Viszont, ha kettő kerékcsere kötelező, ösztönözheti az agresszívabb versenyzést.
Az A5 hírben a kerékcsere dolog félreérthetőre lett fordítva. A kerékcserék maximuma nincs korlátozva, 1 van előírva kötelezőnek, Domenicali csakis a 2 kötelező szabályba iktatására utalhatott, már korábban is olvastam róla, hogy javasolták ezt a csapatok, mert tartanak az unalmas futamoktól.
-
venember83
nagyúr
Egy Michael Schumachernek tett ajánlattételről velem eddig senki sem beszélt a Mercedestől., ugyanakkor: Az egészségével sincs már gond, de egyáltalán nem a pénzről szól a dolog. Na most akkor mi van? Nem hívja senki, de nem pénzügyi akadályai vannak, hogy odaszerződjön, ahova nem is hívták?
5326: Hogyne ült volna, még képeket is linkelgettetek, ahogy kiszáll a Merdzsóból.
-
Oliverda
titán
Alonso-t onnan már nem lehet kitúrni csak ha Schumacher beszállna névadó szponzorként és még pénzt sem kérne azért hogy versenyezhessen. Massa-val meg állítólag puszipajtások tehát őt sem túrná ki és ezzel be is zárult a kör.
Mondjuk azt megnézném ahogy egy Mercedes-szel kergeti Alonso-t aki pedig egy Ferrari-ban ül. 3 éve ezért az előző mondatért itt biztos kijárt volna az elmebeteg cím.
Aktív témák
Hirdetés
- Konteó topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 3D nyomtatás
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Horgász topik
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Gitáros topic
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- OLCSÓBB!!! Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest