- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
Aktív témák
-
VD
őstag
Le van az már másolva.
Csak nem vetik be. Mert:
1. Ha FIA azt mondja mégsem szabályos, akkor kuka és senki nem kockáztatja be, hogy esetleg pontokat bukjon egy utólagos büntiért.
2. Nem csak a szárny a kanyarsebesség titka, így ha felrakják egy alapvetően más stílusú és beállítású kasztnira, többet buknak mint nyernek. -
D.Orion
veterán
"Már több mint a pálya felét megtette a fal felé, mire Barrichello bement oda... tudnia kellett mit vállal ezzel. Simán választhatta volna akkor még a másik oldalt, amit MS nem zárhatott volna már le... persze ott nem fékezi ki a végén..." <<< Itt az egyik lényeg!
#18231 shteer:
"nem volt elég hely. nézd meg hol ment a brazil... a fehér vonalon kívűl. tehát a pályán kívűl. már mellette volt, esélye sem volt a németnek hogy megakadályozza az előzést szabályos keretek között" <<< RB a pályán kívül előzte meg MS-t! Ezentúl majd a kanyarokat is le lehet vágni ha nincs hely előzésre???Itt megint arról van szó, hogy bazira nem a versenyről szól már az F1, hanem a kinek ki a kedvence és kit utálnak a sportbírók jobban dologról... Az egész F1 vezetést ki kéne rúgni a fenébe Börni bácsival az élen! Hogy egy hasonlattal éljek: Az F1 fejlődésének akkora gátja a legfelső tulajdonosi/vezetői/bíráskodói réteg, mint amekkora a katolikus egyháznak a pápa és az a pár tucat nagyon szent ember, akik 2000 éve szinte semmit nem hajlandóak változtatni a vallásukon... Erről szól az F1...
-
ronaldo
őstag
De mennyire vannak messze a mezőnytől? 1 héttel ezelőtt a Ferrari orrmányon csapta mindkét RB-t, nem is kevéssel. Közel se 1mp volt persze az előnyük, de nyers tempóban kb. 3-4 tizeddel többet tudtak. Legalábbis Alonso.
Ez a fejlesztősdi bezárása meg tényleg elég naív ötlet, ahogy már írta valaki délután, a mclarennél is meg tudják oldani, hogy menjen a fejlesztés, az olaszokról nem is beszélve, hiszen ott mindig fejlesztenek valami sportautót, nem lesz nehéz pár apróságon dolgozni sunyiban.
Mondjuk ez a szabálymódosítás így vicces, mert hamar el kéne dönteni, hogy mégis mekkora lesz az új terhelés, mert mi van mondjuk, ha 500N helyett lesz 800N, aminél már pl. a mclaren meg a többi csapat szárnya is túlhajlik? Erre egy okos se gondol "odafenn"?
Szóval az illene jól az idei forgatókönybe, hogy 5 nappal Spa előtt döntik el, hogy minek is kell megfelelni.
-
TESCO-Zsömle
titán
Bizony, elég flegmán adta elő a csávó...
"crown things" - korona dolgok
Crown Jewels - koronázási ékszerek
(By Gooogle Trans.)A másik, amit érdemes megnézni, hogy Börni papa egy -relative- szűk körben lőtte el a poént, nem nyilatkozatban, vagy felszólalásban. És elég sok helyen van kint "made in china" cucc a kiállításon, míg az eredetit egy páncélteremben őrzik...
dunc: "Ki vagy te! Megmondanád ki éljen, és ki haljon meg?" (Jelen Karácsonyok Szelleme - Karácsonyi Ének)
-
#70869248
törölt tag
Nem hinném hogy Massa eljutna odáig hogy 'bedurcizzon', szereti a Ferrari-t, és nem rég kapott szerződést.
Massa keményen gályázik, biztos van gondja, de eddig jól viselte a sztárolt csapattársakat mint MS vagy Kimi, vagy most Alonso.
Nem utal semmi olyanra mint amit mondjuk Alonso megjátszott Hamilton-nal a HunRing-n.
Massa teszi a dolgát mindig.
...és piszkosul remélem hogy ez a dolog nem törte meg. -
Vágom, csak azt mondom, hogy ha előre meg lett volna beszélve, akkor azért szerintem nem így alakul. Persze, mondhat ellen akkor is, de szvsz akkor az interjún is meg lett volna a forgatókönyv, meg egymással sem így álltak volna a dobogónál.
Persze ez mindkettőnk részéről csak feltételezés -
Ez meg szerintem azért nem lehet, mert akkor már nyilván eleve meg kellett volna beszélni a szitut, hogy Massa is tudja mi az a Z gomb, akkor viszont nem így nézett volna ki a végén a történet szvsz.
Pompi:
Igaz, lehetett volna így nyilatkozni, csak pont erre mondtam, hogy ezzel szerintem többet ártott volna, mint használ. Véleményem szerint, bármi van a nyilatkozatoknál(tehát ha okosan lerendeznek ott mindent), akkor is előszedik a csapatot(rádiózás miatt), aztán megnézik, ki mit mondott, megnézik a telemetriát, és már látják is, hogy nem volt ott semmi gondja Massának, csak elemelte a lábát a gázról. Ez meg megint csak ellenük szólna. -
Ebben a helyzetben 99% hogy azonnal bevágnak bármilyen rádiózást ha ilyen téma merül fel, körök óta a két Ferrarira koncentráltak szinte mindenütt.
A sajtokonferencián azt rebesgették, hogy Alonso csapata menet közben kezdett el vitázni a Ferrarin belül, hogy változtassanak és bekapcsolva hagyták valamelyik rádiót amin hallani lehetett őket, a háttérzajban.
-
""óriási kárt okozott a sport hitelességének " -> Aki eddig azthitte, hogy az F1-ben nincs csapatsorrend az összes valamire is esélyes csapatnál, az vagy most látott először futamot, vagy teljesen hülye hozzá.... akkor viszont ezt sem fogja felfogni."
Lehet itt jó frappáns szövegeket írni mindenre, de ez az eset kárt okozott a nézők szempontjából a sportnak ez tény nem baromság. Természetesen lehet hülyézni a nézőket, de ők már mást várnak el, ezért változtattak a szabályokon is. Biztosan vannak F1 guruk, akiket ez nem érdekel, de a sport egyelőre még a nézőkért van.
-
MaTTeS
senior tag
A vén öregembert igazán elvihetné egy szélütés vagy valami, mert magától nem fog lemondani... és nem túl szimpatikus. Ilyet, hogy HD adást nem vezetnek be, mert nincs rá szükség???? Szánalmas... Már a WTCC-t is HD-ban nyomják Eurosporton... Igaz az RTL még a 16:9-re is szarik.
AMD Power: Nem tudod véletlenül meddig lesz még kiállítva? Westendben, merre fele van, mert szivesen meglesném
?
-
P00By
nagyúr
Nincsen
2012 előtt biztosan nem lesz HD-közvetítés az F1-ben Ez ne legyen igaz
-
PazsitZ
addikt
Ez jól hangzik, akkor csak én nem találkoztam még ezekkel az üzeltekkel.
#16785) aesir: Ok. Egyáltalán nem célom egyik részével sem megbántani senkit.
Feltételezés, igen, én így látom a szitut és ezt leírtam, ennyi...
A szummája végül is annyi, hogy sajnálatos, hogy a magyar sport egyes sikeres és értékes szegmensei kevés teret és támogatást kapnak. -
aesir
veterán
Ha rendesen promotálja egy cég a támogatott versenyzőjét vagy autóját, akkor még ezen a gyér piacon is megéri. Természetesen ebben az esetben nem szabad a "médiára bízni" a munka javát mert a médiamegjelenés elenyésző, hanem inkább másik oldalról kell mutogatni a véres kardot, azaz a versenyautót, a lehető legtöbb élőszemélyes rendezvényen.
Akik viszont ilyeneket sem csinálnak, hát szétteszem a kezem és nézek nagyokat, mert azt tényleg nem tudom miért is érné meg, és mégis vannak ilyen támogatók is.
-
aesir
veterán
Ha nem abból indulsz ki, hogy Magyarországon van egy réteg akik "nem néznek tévét" és ettől rettenetesen különlegesnek hiszik magukat hogy leplezzék saját középszerűségüket, akkor könnyen belátható hogy a világ többi része azért nem így működik. Példa erre a csapatsport ruházatok eddig sohasem látott mennyiségben történő eladása, megnézel ma egy F1-es lelátót, rengetegen viselnek legalább team-sapkát, míg 20 éve ez a szám elenyésző volt (természetesen a külföldi futamokon is). A világ többi részén egyáltalán nem jelenti az ördöggel cimborálást a TV-nézés, így a reklámok jobban célba érnek (egyébként a számok szerint itt is, szóval azt gyanítom a "nem nézek TV-t" formák jó része mégiscsak néz), ennek közvetítésében pedig a F1 elég hatékony közeg.
Példaként említek egyvalamit: a Puma sokáig olyan lesajnált 3. márka volt az Adidas és a Nike mellett, viszont amióta több csapat versenyruházatát gyártja, sokkal jobb lett a megítélése, és nagyságrendekkel nőttek az egyéb eladásai is. Most is 3. márka a Puma, csak már nem 7-8% a piacból, hanem 20%. Jelentős különbség -
wildrain
addikt
és még a környezetbarátságot is rá lehetne akkor fogni ( kisebb légellenállás -> kisebb fogyasztás alapon )
Semmivel nem lenne kisebb a fogyasztás, mivel nem úgy versenyeznek, hogy csak 290-ig akarnak gyorsulni, és utána visszaveszik a gázt, hanem padlóznak mindenhol, ahol lehet. Ha kisebb az autó légellenállása, akkor nagyobb a végsebesség, ennyi. -
proof88
addikt
-
hunnylander
őstag
Hiába forgatod a szemed, az F1-ben ennél csúnyább dolgok is történtek (és valószínűleg szoktak is) történni.
Én csak egy elméleti feltételezést vázoltam. Lehet, hogy történt valami turpisság, lehet, hogy nem. Te se zárhatod ki biztosra, és én sem állíthatom biztosra, de valamelyik feltételezés igaz.
Az a mákja a Ferrarinak, hogy a Race reportot nagyon kevés újságíró olvassa, azok közül akik F1-live kaliberű lapoknak dolgoznak. Igazi darázsfészek sztori.
Én meg úriember vagyok,
a blogomban nem folytatok rágalomhadjáratot egyetlen csapat vagy pilóta ellen sem, de mezei fórumozóként ez egy teljesen ártatlan téma, mindenki azt feltételez, amit akar.
-
Thrawn
félisten
Bizonyos körülmények esetén. Hm. Hát akkor ez bizony "user error" vagyis "csapat error" lesz. Lehet rossz helyre kötötték be a drótokat az elektronikához és ennyi, meg is vannak a "bizonyos körülmények".
Elolvasták vajon a manualt? How-to install the FIA standard ECU system... -
[CS]Blade2
addikt
Annyira nem vészes. Az 1 és 2. motorban összesen van egy hétvége. (durván 300km és 400km) Az első hibás, de pénteken simán lehet használni. A 3. motor viszont valószínűleg kuka. Egy hétvége durván 700Km, (300km edzés, 100km időmérő, és 305km verseny). 19 futam=13300Km. A tavalyiak alapján egy motor kibír 3 hétvégét, ami 2000-2100Km.
Szóval egyenlőre még mindig bőven elég. -
TESCO-Zsömle
titán
-
-
Oliverda
titán
A Williams tájékoztatása szerint az ő lendkerekük meghibásodás esetén is biztonságos marad. A brit csapat egy új szén kompozit anyagot használ, amit a szintén brit Urenco cég fejlesztett ki. Az Urenco urániumdúsításhoz készít centrifugákat. Az új anyagot úgy alkották meg, hogy meghibásodás esetén porrá málljon. "A konstrukció értelmében egy meghibásodásnál - legyen az egy ütközéses baleset - a lendkerékből nem marad más, mint szénszál por nagy nyomású kigázosodása" - mondta Scott. "Elemzésünk szerint a lendkerékkel sokkal gyorsabban alakítható át és táplálható vissza az energia" - magyarázta Damien Scott a Williams mérnöke. Elmondása szerint az autógyártók máris érdeklődnek az egykor szebb napokat is megélt, jelenleg azonban ismét az élvonal felé törő csapat lendkerekes technológiája iránt.
-
MPowerPH
félisten
Igen, nekik is. De amit írtam: "Tavaly az év elején a Brawn istállóé volt az egyetlen 100% -os kidolgozott über diffúzor." Jól emlékeztek, 3 csapat volt részese a botránynak. De Brawn -ék voltak azok, akik tényleg jól megcsinálták. Utólag még a Mekinek sikerült borzasztó jól. Mert az RBR a nélkül is piszok gyors volt.
Persze ez most tulajdonképpen lényegtelen is, még ha 3 csapattal is számolunk, az még a mezőny 40% -át se tette ki.Az a lényeg, hogy akkor is fennállt ugyan ez a probléma. Jövőre majd megint más lesz a fekete bárány.
Oliverda: Az első kör után nézd az állást. Az csúnya is lenne, ha már a rajtnál se történne semmi. A többi helycsere: Vettel műszaki hiba, mondtam ez kilőve. Nem volt benne nagy izgalom, hogy a két ferka megelőzte szegényt. A másik egy Button előzés Webberrel szemben, a boxban.
Közben az lett hangoztatva, hogy azért is jó ez az új metódus, mert így nem a boxban dőlnek el a versenyek, hanem a pályán. Itt az ellenpélda.
Bár kivétel erősíti a szabályt, így félig az IM -en dőlt el a futam, félig a rajtnál.
-
7Heads Drago
veterán
Mi van?
Te rendesen belekeveredtél. Rosszul értelmezed az egészet. Az időmérő végén az első autó idejéhez hozzáadnak +7%-ot és aki nincs ezen az időn belül az a futamon már nem indulhat. A futamon mindenki olyan időt megy amilyet akar. Ott nincs és soha nem is volt ilyen megkötés.
Oliverda #9901: Ne traktáld őket. Még a kedvenc kis csapatod kedvenc főnöke szerint is uncsi volt a futam. És mivel a csapatok keze elégé meg van kötve egyik futamról a másikra nem fog változni a helyzet. És nem úgy akarunk izgalmas futamokat, hogy a kerékanyák röpködjenek futam közben. Előzést akarunk. Ezen nincs mit magyarázni. -
Oliverda
titán
Erre mondtam korábban hogy az FIA-nak meg kellett volna kötni, hogy aki 1 hónappal az első futam előtt nem tud tesztelni vagy esetleg nem teljesít legalább egy versenytávnyi kilométer annak automatice érvényteleníteni a nevezését.
BMW001:
Itt a topikban Rozsi az de la Rosa-t jelen egy pár éve.
"A 2005 -ös évad akkor bukott meg, mikor az USA nagydíjon 3 csapat maradt a pályán, és ádáz küzdelmet folytattak a pontokért az amerikai közönség legnagyobb örömére."
Az a Michelin és nem a szabály hibája volt. A Bridgestone gumikkal nem volt gond.
A turbulencia ügy pedig legkorábban jövőre záródhat le amikor is betiltják az über diffúzorokat.
"De akkor is szar, és kész.
3 futam után is ezt fogom mondani, jegyezd meg. "
...ha ezt így az elején leírod akkor elkönyvelem, hogy te már ezt előre eldöntötted magadban bármi is legyen, és akkor nem koptatom ennyit feleslegesen a klaviatúrát.
-
wildrain
addikt
Ez mondjuk igaz, ha csak egy cégnek dolgozok, nem kettőnek-háromnak, akkor nem írom oda, hogy "Dallara előkészületek", hanem csak annyit, hogy "Előkészületek".
Maga a lista egyébként rendben van, én is olyan vagyok, hogy szájbarágós listát írok, mert később, amikor végigmegyek rajta, akkor már csak azon jár az eszem, hogy magát a listára felírt dolgokat elvégezzem, és nem azon, hogy mit nem írtam még fel. -
hunnylander
őstag
Én szoktam ilyen listákat írni, komoly munkákkal kapcsolatosan is. Egy technikai igazgató épphogy irányítgat, struktúrál, felel azért, hogy működjenek a dolgok, nem ő tervezi az autót. Willis feladata a beüzemelés és a használat működőképes levezénylése lehet a Dallarával kapcsolatosan. Merthogy a Dallarának most épp erre van szüksége, és a jegyzet(töredék) pont erre is utal.
-
puttputt
őstag
-
hunnylander
őstag
A CFD még közel sem virtuális valóság, a szélcsatorna meg 50%-os korlátozott áramlási sebességgel; egyik sem tudja tökéletesen modellezni a valóság minden részletét.
Ahol a mérőeszköz volt, az a legnehezebben modellezhető terület, ott vannak a legkomplexebb áramlások (azok közül amelyeket a legpontosabban érdemes tudni; természetesen, amit az autó hagy maga után, már nem ennyire lényeges kikutatni), az első kerekek mögött.
-
hunnylander
őstag
A McLaren spokesman tells AUTOSPORT that the curious sidepod structure seen on Button's car this morning is part of the team's programme for measuring aerodynamic flow structures while on-track: "Given the limited amount of testing that teams have been permitted over the past two seasons, as a team we feel it's necessary to put as much emphasis as we possibly can on accurately measuring the flow structures we encounter at the track so that we can match them to the flow structures we are able to simulate in CFD and the windtunnel back at the factory."
-
hunnylander
őstag
Egy kanadai hazánkfia, aki járatos a NASCAR-ban:
Aki ismeri a NASCAR-t az tudja, hogy ami itt történt az nem feltétlenül az ő hibája volt. Ilyesmi nagyon gyarkran megesik a Daytonai és a Talladegai versenyeken, mert sokszor valaki egy másik versenyző mellé mehet váratlanul és mivel nagyon nehezen lehet kilátni az autóból ezért a spotter dolga lett volna hogy mondja neki hogy a Danica Patrick ott van - szerintem nem volt neki sem ideje erre. Ahogy összeértek, rögtön visszahúzódott a Piquet, amiből nekem egyértelmű hogy nem tudta hogy a Danica ott volt. Lehet őt utálni a Forma 1 miatt, de aki ezt is rákeni az csak keresi benne a hibákat még ott is ahol nincs. Erre mondják itt, hogy "it's just a racing deal" mert ilyesmik megesnek és nem feltétlenül azért mert valaki hibázott. -
Peat;)
veterán
Sok pénzt költsenek értelmes dolgokra csalásokat elkövetve. Vagy sok pénz költsenek értelmetlen dolgokra, álszenten.
Azért a mai könyvelés nem olyan dolog, hogy valakinek van esze az korlátlanul csal.
Magyarul át lehet lépni ügyeskedve a határt, egy újabb határig. A beszállítókat is ellenőrizhetik, avagy csak azok lehetnek beszállítók akik ebbe belemennek. F1-nek van egy természetes szelekciója, komolyabb dolgok területén nincs sok beszállító.
-
attisx
addikt
Én ugyan nem tudok hollandusul, de Google barátom elég sok nyelvet beszél, és ő azt mondja, nem történt semmilyen említésre méltó incidens...
Aktív témák
Hirdetés
- Windows 10
- Hardcore café
- Melyik tápegységet vegyem?
- EAFC 25
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Változik az internet, pénzt csinálhatnak a weboldalak az AI miatt
- További aktív témák...
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Ryzen 5 5700X + RTX 3070 + 32GB RAM + NZXT hűtés/ház + Windows 11 Pro
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Honor 400 Lite+ Honor Choice Earbuds fülhallgató, fekete, bontatlan, eladó
- LAMZU Maya X 8K - Fekete + Artisan MIZUGUMO FUTAE P8 Gari: Mysoft.hu 2027.03.08 -ig - Ár alatt!
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Eladó Apple iPhone Xr 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / 100% AKKU / 12 hónap jótállással!
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Xiaomi Redmi 9A 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- MSI CreatorPro Z16P - i7-12700H, RTX A5500, értintőkijelző
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest