- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple iPhone 5s - tud ujjat mutatni
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
válasz
hibavissza #199 üzenetére
Bizony lehet igazsag abban amit mondasz. Szerintem sokan keverik a dolgokat: valahogy azt gondoljak, hogy a savtarto+vészfékasszisztens+adaptiv tempomat=önvezetés.
Ez talan köszônhetö a felelötlen idiota(k)nak is, akik egy még csak Level2 (majdnem Level3) rendszert Full Serlf Driving-nak nevez(nek) el, söt igy is hirdeti()k. A tömeg meg nem néz utana, hogy szimpla bullshit, minden szo, ami elhagyja a szajat (na jo, talan a névelök és a kötöszavak nem, bar abban sem vagyok biztos). Hozzatenném, még igy is fényévekkel van a kinai gyartok elött.
Ez megy mindenhol, sokan tehat eleve igy tekintenek minden vezetést segitö rendszerre. Aztan meg csodalkoznak, hogy milyen szar mar,... -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #197 üzenetére
Nekem viszont relatív rossz tapasztalatom van róla, gyorsításkor borzalmas motorhang, és lefagyni szerető navi/Infotainment rendszer. Legutóbb Lexusban amilyen hangokat, recsegéseket tapasztaltam gombok, ülés felől, azt nagyon nem tudtam hova tenni.
-
Köszi az infókat
Sok jót olvastam, hallottam a Toyoták fogyasztásáról, megbízhatóságáról, valószínűleg belevágok egy C-HR-be.
Az külön jó hír, hogy a vezetéstámogató rendszereket nem tolták túl, hozza a kötelezőt, de nem akar helyetted vezetni.
Az nem különösebb infó, hogy még sosem aludtam el vezetés közben (mert mindenki az életében csak egyszer alszik el vezetés közben, utána már nem fórumozik
), de az tetszik, hogy ha leragad a vezető szeme, akkor először hangjelzést ad és nem satuzza rögtön a féket
-
biker
nagyúr
Fura, mert emlékeim szerint minden kikapcsolt assziszt visszakapcsol ha leállítod. Én csak a táblafelismerőt szoktam (ki van téve gyorsgombra, így egy mozdulat) az biztos visszaáll, a többiről meg tucatnyian csináltak panaszkodó videót, hogy miért álll vissza, és milyen idegesítő mind kikapcsolni. szóval szerintem az atto3 sem jobb mint a dolphin.
A tempomatnál nem a távolságtartó szórakozik veled? én nem vettem észre hullámzást sebességben, 1-2km/h inkább nem 2-3 és mivel +- írtad, ez azt jelentené, hogy 130 helyett 127-133 közt ingadozna, ilyet észrevennék. akkor hullámzik be ha emelkedő vagy lejtő jön, későn kapcsol, és ilyen a messzi távon hagyott távolságtartó is, lehet belassít indokolatlanul, mert messze van a másik autó.
a távolságot is visszateszi mindig középre, holott minimumon is nagy távot tart mind minden autó, -
Bog
HÁZIGAZDA
Hát szerintem az már sokat elmond a BYD és az MG vezetéstámogató rendszeréről, hogy a tempomattal beállított sebességet sem tudja fixen tartani, mindig +/- 2-3 km/h az eltérés.
Tavaly voltam a szlovén tengerparton a BMW iX-szel. Na, azzal nem volt gond. Nemrég a PUG e-2008-cal tettem meg ugyanazt a távot, mint most a BYD-val, az is sokkal-sokkal szofisztikáltabb.
Most itt van nálam a Dolphin, esküszöm jobban szeretem, mint az Atto 3-at, de ebben már annyit sem oldottak meg, hogy ha kikapcsolom a sávtartót, akkor a következő indításnál ne legyen megint bekapcsolva, ezt legalább tudja az Atto 3. Az MG5-ben pedig van rá külön gomb az indexkar végére szerelve. Ja, és a Dolphin a vezető előtti kijelzőn az összes kikapcsolt segítséget narancssárga piktogrammal virítja onnantól végig.Nem tudom, szerintem ennek az egésznek annyira egységesnek kéne lennie, mint a vészvillogónak. Hogy az mindig külön gomb valami elérhető helyen. Ahelyett, hogy ECO/Normal/Sport módok között váltogathatok külön gombbal (mert ennek persze van) az kéne, hogy sávtartó off, táblafelismerő off.
Én tök őszintén hiszek abban, hogy ezek a rendszerek életeket mentenek meg. HA jól működnek. Nem is kapcsolgatom ki egyiket sem, ha nem okoz szívrohamot egy-két hirtelen korrekciója, sőt. Még azt is megbocsátom, amikor a kanyar külső ívén parkoló autó felé közeledve a kanyar előtt csilingel, hogy vigyázzak. Mert értem, hogy mi a baja és mi az oka ennek a jelenségnek. Maximum minimumra veszem a csilingelési távolság triggerét, el van intézve. De az biztos nincs rendben, hogy akkor is belenyúl a kormányzásba pánikszerűen, amikor konkrétan tökéletesen a sávban megyek, csak az adott esetben kanyarodik és jönnek szembe a másik sávban.
-
.Szaki.
addikt
Persze, igazad van, de azért azt talán csak meg lehetne találni, ami olyan szinten nem működik, hogy az már veszélyes. ... Az egyik hsz-ban írtam már, hogy egy kínai - általam ismeretlen - autó úgy ment a pályán, hogy egyértelműen be volt kapcsolva az adaptív tempomat sávtartással és nem az, hogy a két felfestés közt dobálta az autót, hanem a kerekek át is mentek a felfestésen túlra is, mindkét irányba. Ez azt jelentette, hogy kis szerencsén múlott, hogy egyik oldalról ne kapjon el egy pótkocsit, a másik oldalon pedig ne szálljon bele valaki 180-200-zal. Ezen az autón rendes rendszám volt és gondolom megkapja a csillagot, mert papíron benne van minden szükséges biztonsági berendezés.
Nekem őszintén szólva minden fenntartásom ellenére felkeltette az érdeklődésem a BYD Seal. Nem tudnám hol tölteni, biztos okozna egy rakat kellemetlenséget, de úgy voltam vele, hogy baromi pofás a formája, még a beltér sem rossz, bár nem feltétlen az én ízlésemnek megfelelő, de a kékes-fehér bőrrel és a zongoralakkos mintás díszítéssel még az sem rossz. Igényesnek tűnik az egész, szóval elgondolkodtatott. Ausztráliából egész sok teszt van, olyanok is készítettek videót, akik meg is vásárolták az autót. Szinte mindenhol kussolnak a vezetést támogató rendszerekről. Aztán abban az egy-két tesztben ahol ki is próbálták, kiderült, hogy igazából használhatatlan. Szerintem egy ilyen grandcoupé esetében, meg mondjuk a Seal U esetében ennek kéne a legjobban működnie, mert ezek azért szvsz tipikusan olyan autók, amikkel jellemzően a várostáblát is szeretnéd elhagyni. Aztán láttam már élőben is Sealt és elengedtem az egészet. Maradok az öntöltőknél.
Mire eljutok odáig, hogy mindenképp csak elektromos lehet a következő autóm, addigra talán már a németek vagy a koreaiak is eljutnak odáig, hogy nekem is alternatíva lehessen.
Alaaf Pi
"A táblafelismerő működése és a KRESZ szerinti vezetés hogy függ össze?"
Arra gondoltam, hogy mondjuk nincsenek levágva a kanyarok, hanem felfestés szerint vannak követve, sávváltáskor ha kiteszed az irányjelzőt, akkor nem fog "okoskodni" az autó, ha 130km/h helyett 160-nal mész, akkor lehet, hogy nagyobb eséllyel fog megijedni az autó, hiszen ahol nincs sebességkorlát, ott azért a sávok is jóval szélesebbek (legalábbis nekem úgy tűnik), ergo nem lesznek annyira közel az autóhoz a másik sáv forgalma, stb. ... Lehet rosszul fogalmaztam.
-
biga
őstag
válasz
Alaaf Pi #190 üzenetére
Mondjuk az a szabalyozas, miszerint az autogyaraknak folyamatosan monitorozni és publikalni az egyes autok valodi fogyasztasat az pont egy jo irany ennek a megoldasara. Mar az elsö statisztikak meg is mutattak, mennyire szükség volt ra. A jövöben ez hasznos lesz, és nem nagyon lehet ra optimalizalni.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
hibavissza #185 üzenetére
Saját magamon azt tapasztaltam, ha minden ilyen szart bekapcsolok és hagyom az autót "önállóan" menni, tempomattal, sávtartóval, távolságtartóval, akkor fáradok, álmosodok, és romlik a koncentrációm.
-
Alaaf Pi
senior tag
Itt a kérdés ugyanaz, mint a fogyasztás mérés esetén :
az autógyárak ha maguk fejlesztenek, akkor általában igyekeznek minél több irányt, lehetőséget, veszélyt lefedni. De ha valami törvényi kötelezettség lesz, akkor annak fognak megfelelni. A fogyasztásmérések is teljesen megfeleltek az eredeti céljuknak, azaz összevethető vizsgálat legyenek kontrollált körülményekkel. Sehol nem az volt a cél, hogy a valós fogyasztást tükrözzék, pláne, hogy azt nem lehet, mert mindenkinek más és más. Ha ez meg még meg lesz fejelve büntető adóval, akkor végképp le lesz szarva mi zajlik a jogszabályi paramétereken kívül. -
biga
őstag
Ez igaz, csak utopia.
Hiszen mindenre igaz: ha minden tökéletesen müködik, akkor ugye nem következnek be hibak sem. Eleve, ha minden vezetö minden esetben betartana a szabalyokat, akkor ezekre az eszközökre szükség sem lenne!
Ezekre pont azért van szükség, mert a vezetö tökéletlen. Viszont azért az jellemzö hozzaallas, hogy a tökéletlen ember miatt létrehozott eszköznek mar nem bocsajtjuk meg, ha nem tökéletes, plane, hogy azokat is tökéletlen emberek tervezik, gyartjak és hasznaljak -
Alaaf Pi
senior tag
-
Clay
senior tag
válasz
hibavissza #185 üzenetére
Ez így jó erős csúsztatás, pont nem erről van szó. Hanem arról, hogy a majdnem eseményekből kisebb eséllyel lesz baleset, ha ezek a rendszerek jól működnek, nincsenek kikapcsolva és a sofőr betartja a szabályokat.
-
biga
őstag
Gondolom lehetne. Aztan mint mindig, jönnének az erre optimalizalt megoldasok, aminek csak köszönöviszonya van a valosaggal (vagy az sem). Egy törésteszt viszonylag statikus, egy felfestett tesztpalya is.
De pont azért hoztam fel a WLTP-t, mert - bar összességében egy jo teszt - csak közelitö iranyado a valosagra, a PHEV-ek esetében meg konkrétan hasznalhatatlan. -
hibavissza
veterán
Elképesztő, hogy a vezetéstámogató rendszerekre itt is mindenki úgy tekint, hogy el lehet bambulni, nem lesz gáz. Egy 200-as szög kellene a kormány közepébe, nem légzsák. Mindjárt lenne figyelem és szabálykövetés.
-
.Szaki.
addikt
Ha a töréstesztekre, gyalogosvédelemre, meg minden egyébre van megfelelő adottságuk, akkor azért ezt sem hiszem, hogy annyira bonyolult lenne. Ha jól tudom már azt is tesztelik, hogy az autó elé kilöknek kerékpárost és gyalogosbábut, hogy az autó megáll-e vagy sem. Akkor ha ezek mennek, nem gondolom, hogy ne lehetne egy szabványos felfestéssel rendelkező pályán különböző sebességgel körbe küldeni az autókat, hogy középen tartja-e a kocsit az elektronika és mit csinál, ha a szélső sávban van valami.
-
biga
őstag
Na jo, de hogy méred ezt? Amit tudsz mérni, hogy a kötelezö elemek be vannak-e épitve. De azt, hogy az milyen minöségü, azt igen nehéz. Létre kellene hozni hozza valami standard tesztkörnyezetet kapasbol, és még akkor is nagyjabol egy WLTP jellegü dolgot kapsz, ellenben sokkal komplexebb mérésekre, mint a WLTP.
-
.Szaki.
addikt
Nekem pontosan ugyanezek a tapasztalataim. A szlovén alagutakban szokott megijedni, ha a külső sávban kamion van, akkor nem mer elmenni mellette, de manuális gázadással ez kiküszöbölhető.
A táblafelismerő egyébként egyik országban sem működik a legmegfelelőbben, ezen azért még bőven van mit dolgozni. A táblafeloldást sem kezeli le sehol sem.
Mindegy, én is élek a gyanúperrel, hogy az itt hozzászólók nagy részénél user error van ezen a téren, mert egyszerűen nem tudom elképzelni azt, hogy ha a KRESZ szabályainak megfelelően használva az autót nekem ezeket a dolgokat két év alatt nem produkálta, akkor másoknak miért akarna mindenbe IS beleugatni. Szerintem sokan önvezető funkciónak gondolják ezeket, pedig csak a vezetést könnyítik, ami egyébként egy pl. 1.000-1.400km-es úton egyáltalán nem hátrány.
Az viszont egy újabb témát nyithat meg - csak hogy a BYD-ről is szó essen - hogy jó dolog ez az EU-s szabályozás, hogy minél biztonságosabb autókkal közlekedjünk, na de azért itt is látható a fejetlenség, ahogyan az EU-s döntések oly' sok esetében, hogy olyan autókat ne engedjünk már akkor forgalmazni az EU területén, amikben nem képesek ezek a biztonsági berendezések megfelelően működni. Elvileg az ADAC már minden baromságot tesztel, de erre nem tudják azt mondani, hogy srácok, ezt nem, ez rossz? Már csak azért is, mert ha szarul működik, akkor az tényleg kontraproduktív és baromira balesetveszélyes.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #179 üzenetére
Megnézem a hivatalos EU jogszabályt és hozom.
-
válasz
Alaaf Pi #175 üzenetére
Köszi, ha két linket adtál, akkor adok én is kettőt, amiben meg azt írják, hogy nem kötelező a szondát beépíteni, csak a szonda (majdani) beépítéséhez szükséges interfészt
1: Milyen új berendezéseket kell beépíteni az autókba 2024 nyarától?
2: 2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel.
Szóval ez eddig döntetlen, légy szíves adj olyan (nem EU legislation-os bikkfanyelven megfogalmazott) linket, ahol azt írják, amit te állítasz
-
Clay
senior tag
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Én pár hónapja vettem egy új Toyotát, előtte Opelem volt, meg azelőtt is. Mindegyiket újként hoztam el a szalonból. Egyikkel se volt semmi gondom, de a jelenlegi motorkínálatból a Toyotáé (2L hybrid, 200LE) a legértelmesebb (már aki nem soktízmillióban gondolkodik). A fogyasztása vmi eszméletlen jó. A vezetéstámogató rendszerei eléggé kiforrottak, nem szoktam kikapcsolni semmit ezekből. Az én meglátásom szerint ezek azért vannak, hogy az apró figyelmetlenségeket kiküszöböljék, ami nem feltétlenül a sofőr hibája, pl. ha vki kikanyarodik eléd, vagy kitolja az autóját a parkolóból akkor megvéd attól, hogy telibeverd. A sávtartó szolíd pittyenéssel jelzi, hogy átlépted a felezőt, vagy a jobb oldali vonalat, illetve próbálja a sávban tartani az autót, ha nem két ujjal kormányzol akkor nem fogja kitépni a kezedből a kormányt. Illetve ha nem érzi, hogy rendesen fogod és időnként belenyúlsz a kormányzásba akkor először figyelmeztet, azután ki is kapcsolja az aut kormányzást. Ehhez kapcsolódóan ha nem kormányzol és a fejed lebillen (rosszullét miatt vagy mert elalszol), akkor a sávban megállítja az autót, előtte persze próbál hangjelzéssel felébreszteni, ezt még soha nem próbáltam
. A "hirtelen" felbukkanó párhuzamosan parkoló, az útra félig kilógó autóktól megijed az elektronika és lassít, de olyat, hogy a körforgalomnál besatuzna még soha nem tapasztaltam. A táblafelismerő is jól működik, az egyetlen problémája, hogy ha nincs korlátozás feloldó tábla, akkor a műszerfalon ottmarad a figyelmeztetés, hogy pl. gyorsabban mész, de ez inkább a magyar sajátosságok miatt van, és tévesen az autópálya melletti kihajtósáv sebességkorlátozó tábláját is meglátja időnként.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #173 üzenetére
Másik link. [link]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #173 üzenetére
[link]
Mondom, hogy le vagy maradva. 2023-ban gyárban már ment a para miatta, hogy a komplett csomagot beépíteni mennyire lesz szopás, hogy ne okozzon gondot az autó működésében. -
-
drkbli
tag
Az ötkilences telkó szoftveretek már tudja azt, hogy ha be vagyok jelentkezve egy magyar toronyra, akkor ne engedje be a számomat egy balkáni callcenterből valaki felé, hogy viszik a pénzét a bankból, gyorsan fel kéne rakni az AnyDesket? Vagy még tiltani kell hozzá a külföldről indított hívást?
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
Idéntől kötelező minden autóba beépíteni az alkoholszondát. Szóval kicsit lemaradtál.
-
mzso
veterán
Ide inkább BYD Seagull kéne. Talán maréknyi magyar embernél több is meg tudná venni.
-
8th
addikt
Én nem azt mondtam, hogy baromság új autót venni. Szimplán csak barom az aki erőn felül vesz új autót ráadásul hitelre miközben számára a fele annyiba (sem) kerülő használt autó lenne a realitás. Ha valaki megengedheti magának az sima ügy vegyen újat, de amikor szó szerint spórolni kell a kötelező szerviz előtt, hogy ki tudják fizetni mert minden pénzüket elviszi a törlesztő az baromi nevetséges és egyben szomorú. Nekem több olyan agyas ismerősöm is van aki nagyon kicentizte a dolgot. Pl. két keresős pár gyerek nélkül. Ha kettejük közül valamelyik leesik a lábáról két-három hónapra akkor megnézhetik magukat mert néhány százezer forintnyi megtakarításuk ami egy pillanat alatt elillan ha a bevételük átmenetileg a felére csökken. És rengeteg ilyen pénzügyi analfabéta ül hitelből új autóba. Egy autóba ami ha átgördül a szalon ajtaján már is veszített az értékből amit ellophatnak, összetörhetnek, amit szétver a jég, ami akkor is masszívan veszít az értékéből ha garázsban áll felbakolva és ami amúgy is folyamatosan viszi a pénzt. Az csak egy szaros használati tárgy...
-
biker
nagyúr
nálam aki nem köti be magát, kiszáll a kocsiból
A gyerek kb 6 éves lehetett, mikor eljátszotta, hátul ülve, hogy ez már a lakópihenő övezet, 20-al megyünk, kikapcsolja az övet. Szóltam neki kapcsold be. nem kell, lassan megyünk. Tényleg 20-al mentem, mert ovoda van az utca közepén. mondom ok, majd rárugtam a fékre. hidd el semmi baja nem lett, de azóta akkor köti ki magát, ha én kikötöttem, kivéve ha csak ő száll ki. Tudom, egy rohadt szadista állat vagyok, aki ezt akarja írni, küldje a /dev/null-ba -
Alusky
senior tag
Gondoltam, hogy a sávtartóval tele lesz a fórum. Egyrészt említve van, hogy javítják és ez hiba, másrészt az itteni tagok 99.99%-a szarnak tekinti ezt az autót tehát amúgy se veszi meg.
Még az is lehet Boggal már találkoztam párszor a 77-en. Antival már találkoztam pl.
-
Crus
őstag
válasz
Donki Hóte #132 üzenetére
Igen és ott is dettó előjöhetett volna u.e. a gond.
-
biga
őstag
Igen, sajnos tudom. Egyik idösebb csaladtagomat ugy tudtam meggyözni arrol, hogy pl a gyerekeim ha nala vannak kôtelezöen gyerekülésben, bekapcsolva legyenek, hogy megmondtam neki: "Semmi gond, ha utana - ha esetleg tényleg lesz valami baj - tudsz majd a szemembe nézni és elmondani, hogy igen, azért sérült/halt meg a gyermeked, mert sajnaltam azt a 3 mp-et a bekapcsolasra, akkor tedd". Bolintott, és utana nem volt kérdés, mindig szigoruan be voltak kötve.
Egy masik vad sztori, mikor beültem valaki mellé, és mikor bekapcsoltam magam (ö nem), akkor megsértödött, hogy ennyire nem bizok a vezetési tudasaban...
-
biga
őstag
Bar nem vagyunk ismerösök, csak forumtarsak, de én még nem tapasztaltam, pedig 2, az elmult években vasarolt kocsiban is van ilyen. Na latod, maris van olyan "ismerösöd", akinek nem volt ilyen problémaja
De valojaban ez sem szamit, semennyire sem reprezentativ, ellenben - mint korabban irtam - a döntéshozoknak jo eséllyel rendelkezésére all a valoban reprezentativ statisztika
Ha nem igy lenne, akkor nem eröltetnék (hagyjuk ha lehet most a gonosz hattérhatalmat
)
-
Foglalt név
addikt
Ez már az offtopic, off-ja, de: egy értelmesen működő demokráciában / asszertivitásra épülő közösségben kötelességed elmondani a véleményed, aztán azt is elfogadni, hogy kb. az esetek felében nem neked lesz igazad. Az egyes embernek kevés beleszólása van, de nem véletlen, hogy vétkesek közt cinkos aki néma, mert ha te nem szólsz nem várhatod el a többiektől sem, akkor meg aztán végképp az a pár szociopata fogja diktálni az irányt.
-
biga
őstag
De, valojaban hozta. Bizony mint minden szenzacio, siman olvashattad azt ujsagban, hogy 'Bennégett az autoban, mert nem tudta kikapcsolni az övet". Szenzaciohajhaszas volt akkoriban is. Konkrét ipara volt a biztonsagi öv vago berendezésnek e miatt!
Csak aztan kiderült, hogy aranyaiban sokkal több embert véd meg, mint amennyi pont az öv miatt hal meg. Mint most a vészfékasszisztensek stb esetén. -
biga
őstag
Nem tudom az itt forumozok kb hol jarnak korban, de én pl emlékszem a biztonsagi öv bevezetésének korai éveire. Nos az alabbi "rettegések" hangzottak el az akkori "internetes forumokon" (kocsmakban, vagy mindenféle tarsas összejöveteleken):
veszélyes mert:
- nem tudok rendesen mozogni benne
- ha tüz üt ki, nem tudok menekülni a kocsibol
- mert eltörheti a medencémet
- varandos anyak még véletlenül se kapcsoljak be, mert megöli a magzatot
- ha összetörik a kocsi, nem tudok menekülni
stb.Sokan inkabb nem kapcsoltak be (csak azért sem, nehogy mar megmondjak nekem...), akkor inkabb csak maga elé vetette az övet bekapcsolas nélkül (akkoriban még nem nagyon volt automata öv), ami tényleg kb ugyan annyi idö volt, mint ha bekapcsolta volna.
Amikor megjelentek a figyelmeztetések erre, mostani, kikapcsolom a fenébe a biztonsagi elektronikat tipusu rakciokra meg a legvaltozatosabb trükkök voltak, a hata mögött bekapcsolt övtöl a kifejezetten csak egy csatit betolok a helyére megoldasig.Mondom, nem fejlödtünk mi semmit sem
-
Reggie0
félisten
Nem rolad van szo, viszont a problema valos. Az alkalmatlan embereket nem szabad volan kozelebe engedni. Lasd pl. itthon az orvosi alkalmassagi visszasagait, a vizsgarendszer komoly hianyossagait, a felkeszuletlen frissjogsisokat stb.. Sajnos az autozas az utolso europai ipar, a piac novelesert kb. barmire kepes az unio. Azert eroltetik ezeket a rendszereket is, hogy minel tobb alkalmatlan embert tudjanak volan moge terelni, csak jojjon a della.
-
Gomez86
őstag
Sajnos arra nincsen statisztika hogy hány ember életét mentett meg amikor nem feleslegesen tol satut (mert mondjuk elbambul a sofőr). Így ebben nem tudok állást foglalni. A skoda nekem is csinált fantom érzékelést, de ettől még nem kapcsolnám ki.
Ha a többi személyes, vagy a vezetési stílusomnak szólt akkor azt nem kommentálom inkább.
-
Reggie0
félisten
A par eves kia mar tolt nekunk indokolatlan satut a 8-as fouton. Szoval, de veszelyesek ezek. Monduk a 2014-es e-up varosi veszfekje is rendszeresen satuzgat nekem korforgalomban, mert annyira buta, hogy kb. palyaval mar nem is tud kalkulalni. Egy ilyen felig esos idoben siman neki is lehet sodrodni tole a padkanak a korforgalomban.
Nem mellesleg 90-nel az alpokban nagyon figyelnie kell az nem is alkalmas a vezetesre, max mopedre szabadna jogsit kapnia. Aki meg a veszhelyzeti rendszerekre hagyatkozik es attol nyugszik meg, annak biciklire se adnek, mert ott komoly psziches alkalmatlansag is fennall.
-
.Szaki.
addikt
válasz
Foglalt név #148 üzenetére
"Pl. mindenki gagyi szürkeskálás autót vesz, mert könnyebb eladni)"
Ha nem ezek közül választasz színt, akkor lehet, hogy akár 1 évet is várni kell az autóra. Konkrétan nem tudnak szállítási időpontot mondani, még megközelítőlegeset sem. Szerintem ez is közrejátszik ebben a dologban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Goddess of Victory:Nikke
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Google Pixel topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- HP 635 laptop eladó
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- Honor X6b 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple Watch SE2 / 44mm / Midnight / Black Sport / Cellular (99%)
- Mint az ÚJ - Lenovo Legion 5 (Ryzen pro 6600H 16Gb 512Gb SSD) 2 ÉV GYÁRTÓI GARANCIA!!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Noblechairs HERO RL valódi bőr Gamer Szék
- Gamer Laptop, Gamer Monitor és Konzol Felvásárlás Magas Áron, Gyorsan és Egyszerűen!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest