Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz biker #63 üzenetére

    "mint Atto3 tulaj, kicsit jobban ismerem az autót mint az 500km teszt készítője :)
    NEm minden úgy van ám. Pl a videóhoz is kommenteltem, az elején mondja, nem érhető el az aa vagy carplay alól a byd menü, de ott az ikon, amit ő is megtalált később, ez minden autón ilyen, carplayen kirak egy ikont a főmenühöz"

    Nem, nem minden autón ilyen, marhára nem. Egy csomó autóban van külön GOMB a kijelző alatt, amivel visszalépsz a főmenübe. Egy másik csomó autón meg nem fullscreen az AA, hanem hagy egy sávot oldalt, hogy izélgesd a hőfokot.

    És nem, nem igaz hogy nem szól előre, csak néha túl gyorsan jönnek az események
    - enyhe bimmbamm és/vagy kormány rázás mikor a figyelmeztetés aktív
    - nagy piros felirat a kormány mögött, a sávelhagyás vészasszisztens aktiválódik, villog és sípol
    - ezután kormányoz bele
    - ezután megpróbálja fékezéssel is elhárítani a veszélyt
    semilyen hirtelen és figyelmeztetés nélküli nincs benne.

    Nem, ez nem így van. Alapból kikapcsolom a sávtartót, mert irtó idegesítően rázza a kormányt, akármelyik Stellantis vagy BMW ezt sokkal finomabban műveli. A helyzet az, hogy ha 2x1 sávos úton jön egy kanyar jobbra ÉS közben jönnek szembe, akkor az autó összefossa magát, mert úgy húzogatja a vektorokat a kis agyában, hogy HA nem fogok kanyarodni, akkor frontálisan ütközünk, szóval minden egyéb kommentár nélkül elrántja a kormányt jobbra. Lehet, hogy ilyenkor csipog is, de az akkor már rohadtul mindegy.

    ÉS még valami, ha tartod sávot, akkor nem fogja rázni a kormányt. Az hogy te szeretsz sávokat levágva mint egy autóversenyző menni, attól az nem jó, és szólni fog az autó

    Ez igazi gaslighting, bakker. Azon a szakaszon 2 éve elütöttem egy szarvast. Rohadtul nem volt egy felemelő élmény. Azóta ott 65-70-nel megyek. Szóval lécci ne mondd meg onnan a monitor mögül, hogy hogyan vezetek, tényleg.

    Veled ellenétben pár tucatnyi villanyautót már végigkergettem bitre ugyanazon az úton az elmúlt pár évben. Egyik sem akart ilyen nyilvánvalóan kinyírni. Biztos nem azért van tele a Reddit meg a BYDowners fóruma a panaszokkal, mert olyan rohadt jól működik.

    Mindezekkel együtt szerintem ez egyáltalán nem egy rossz autó, kicsit túlsúlyban érzem a fanyalgást is az ilyen-olyan fórumokon. Viszont szoftveresen konkrétan nincs kész. Mint egy pár évvel korábbi Red Magic, ahol nem lehetett az ultraszéles kamerával videózni, mert csesztek megírni hozzá a szoftvert. Ha jönnek az update-ek rendesen, akkor bőven lehet ez ennél sokkal jobb.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz biker #69 üzenetére

    Rendben, egy hülye vagyok aki sose látott más autót. Nem fogok bele állni a ki mennyi autót látott vitába, mert ennél öregebb vagyok, te biztos többet láttál és kész. legyél ebben a hitben
    Nem, nem ebben a hitben vagyok, rohadtul nem, te akarod félremagyarázni. Abban a hitben vagyok, hogy modern, pár éves, érintős infotianment rendszert többfélét láttam és próbáltam, mint a júzerek 99%-a. Lehetsz ez az egy 1%.

    Persze, amelyik autóban VAN GOMB, abban olyan, ahol NINCS GOMB, abban mindenhol ilyen, tesla, volvo, akármi amiben csak érintőképernyő van
    nem ez az első ilyen autó, amiben nincs gomb.
    Azokat sem szeretem, azok is megkapják ugyanezt a kritikát. Mindig. Ez ilyen furcsa újságírós szokás, hogy a véleményem koherens.

    igen, ha kikapcsolod az első két figyelmeztetést, akkor nem figyelmeztet, ez esetben ha te kávét kérsz cukor nélkül, akkor keserű lesz, ez user error, símán
    ne kapcsold ki a figyelmeztetést, akkor nem fog figyelmeztetés nélkül beavatkozni. ennyi, szerintem ez nem felfoghatatlan funkcionális összefüggés

    Nem szoktam kikapcsolni a sávtartást, ha nem idegesít. A BYD-nél iszonyúan idegesít, mert minden úthibán rezgeti irtó rossz ütemben és erősséggel a kormányt. Mivel tényleg ugyanazt az utat járom be minden autóval és nem pont nem versenyezni megyek, hanem a nejemmel utazom, ezért pont tudom, hogy ez egy zavaró és túlmozgásos sávtartó. Van ennél rosszabb, a VW e-Up! mindent IS alulmúl, de ez sem komfortos, ha hiányosak a felfestések és/vagy sok az úthiba. Ezt más autók akkor arra az időre elengedik, a BYD pedig nem tudja, hogy mit csináljon, inkább rezeg/csipog. És igazából tökre betartom ám a szabályokat, 2x1 sávon haladva tudatosan nem nyomkodok semmit, nem nézek félre, nem babrálom a kijelzőt, nem, nem térek ki a sávokból. Ha mégis, annak oka van (bringás, traktor, kátyú, józsibácsi a kaszával), de akkor is indexelek.

    nekem még soha nem csinált ilyet, még a ferihegyi gyorsforgalmin sem, ahol elég szűken jönnek szembe és kanyarog is és eléd is sorolnak.
    legalább heti 2x járok oda vissza rajta, de a 31-esen is sokat járok ami "halálszakasz" általában mindenkinek

    Nem foglak elküldeni a Tapolca-Veszprém szakaszra próbálgatni, nekem tényleg négyszer el akarta rántani a kormányt. Mindig csak jobbos kanyarban, mindig akkor, ha szembe is jöttek. Nem fogom nem megírni, hogy ezt tapasztaltam, mert ez a munkám. Volt egyébként egy olyan is, hogy motoros előzött, de jöttek szembe, az autó pedig ráállt a fékre és kirakta a vészindexet, gondolom azért, mert azt hitte, hogy a motoros mindjárt csattan. Ezt pont megértem, mert egy autó nem fért volna be, az már más kérdés, hogy nem annyira érzékeny a szenzor hátul-oldalt, hogy felismerje a motoros és az autó közötti dimenzionális eltérést.

    Szóval az a helyzet, hogy ha te úgy jössz ide, hogy az első kommentben azt vélelmezed, hogy én fittipaldit játszom a 77-esen és levágom az összes kanyart, akkor valóban nem lesz végtelenül nyájas a válaszom. Ha viszont esetleg vélelmezed, hogy más ezzel a konkrét autóval mást tapasztalt, mint te, akkor azzal a belátási képességgel együtt is fogalmazhatsz meg észrevételt, hogy itt mifelénk az emberek azt írják le, amit tapasztalnak, tehát esetleg tételezd fel, hogy nem kitalálom a történeket, utána egy fokkal kulturáltabb hangnemben talán meg lehet fejteni, hogy mi okozza. Még az is lehet, hogy létezik olyan beállítási kombó a menürendszer bugyraiban, amivel komfortosabbá válik a haladás, noha ezzel viszont az a problémám, hogy az autó rendszere egy cseppet sem konstruktív abban, hogy ezt egy tök random júzer meg is találja.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz biker #73 üzenetére

    Megtaláltam hát, de nekem ne is csipogjon, mert akkor mindig leveszem az útról a szemem, hogy megnézzem, hogy mi a problémája már megint.
    Több kötetes regényt tudnék írni az ilyen hülyeségekről csak az elmúlt pár év alapján. 10-ből 8 autó a Budagyöngye parkolóból kifelé satuzik, mert egy emelkedő tetején van a sorompó és pont úgy jön vissza a radarra a jel, hogy azt hiszi, hogy ott egy fal van. Akkor sem jársz jobban, ha kint parkolsz, mert a Pázsit utcában változó, hogy melyik oldalon lehet parkolni, oldalváltásnál pedig pánikol, hogy nekimész az előtted állónak.
    A vezetést támogató rendszerekkel jelenleg az a baj, hogy defaultból aktív az összes és minden autó van annyira ostoba, hogy hiába van benne az agyában egy traffic infókkal megtámogatott navigációs adatbázis, egyszerűen nem használja. Pedig tök triviális lenne, hogy ha sávelhúzás van az M7-esen, akkor arról tud a kocsi, ha közeledünk, akkor szól, hogy figyelj, én megpróbálom ezt megoldani, de azért jó lenne, ha inkább te vezetnél.

    (Btw ebben a linkelt videóban ha te vezeted az Atto 3-at, akkor mintha te is épp panaszkodnál a sávtartóra ;) )

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz biker #78 üzenetére

    Ezt mindjárt kipróbálom AA alól ;) Ha ott is üzemel, akkor beleírom a cikkbe. (Valami lájtos kis halvány csíkot odarakhatnának azért, hogy evidens legyen, hogy ott alul talán van valami, ami miatt érdemes nyúlkálni.)

    Btw nekem valami azt súgja, hogy eddig a pontig ezt speciel te sem tudtad, mert eleinte az volt a hinted, hogy ha alulról felhúzom az ujjam, akkor a főmenü jön fel, szóval izé, még neked is új volt ez a megoldás, pedig te együtt élsz az autóval.

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz biker #80 üzenetére

    Megy AA mellett is, módosítottam a cikket, kösz.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz .Szaki. #193 üzenetére

    Hát szerintem az már sokat elmond a BYD és az MG vezetéstámogató rendszeréről, hogy a tempomattal beállított sebességet sem tudja fixen tartani, mindig +/- 2-3 km/h az eltérés.
    Tavaly voltam a szlovén tengerparton a BMW iX-szel. Na, azzal nem volt gond. Nemrég a PUG e-2008-cal tettem meg ugyanazt a távot, mint most a BYD-val, az is sokkal-sokkal szofisztikáltabb.
    Most itt van nálam a Dolphin, esküszöm jobban szeretem, mint az Atto 3-at, de ebben már annyit sem oldottak meg, hogy ha kikapcsolom a sávtartót, akkor a következő indításnál ne legyen megint bekapcsolva, ezt legalább tudja az Atto 3. Az MG5-ben pedig van rá külön gomb az indexkar végére szerelve. Ja, és a Dolphin a vezető előtti kijelzőn az összes kikapcsolt segítséget narancssárga piktogrammal virítja onnantól végig.

    Nem tudom, szerintem ennek az egésznek annyira egységesnek kéne lennie, mint a vészvillogónak. Hogy az mindig külön gomb valami elérhető helyen. Ahelyett, hogy ECO/Normal/Sport módok között váltogathatok külön gombbal (mert ennek persze van) az kéne, hogy sávtartó off, táblafelismerő off.

    Én tök őszintén hiszek abban, hogy ezek a rendszerek életeket mentenek meg. HA jól működnek. Nem is kapcsolgatom ki egyiket sem, ha nem okoz szívrohamot egy-két hirtelen korrekciója, sőt. Még azt is megbocsátom, amikor a kanyar külső ívén parkoló autó felé közeledve a kanyar előtt csilingel, hogy vigyázzak. Mert értem, hogy mi a baja és mi az oka ennek a jelenségnek. Maximum minimumra veszem a csilingelési távolság triggerét, el van intézve. De az biztos nincs rendben, hogy akkor is belenyúl a kormányzásba pánikszerűen, amikor konkrétan tökéletesen a sávban megyek, csak az adott esetben kanyarodik és jönnek szembe a másik sávban.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák