Hirdetés
- Mobil flották
- iPhone topik
- IFA 2024: Kezünkben az iPhone 16 Pro Max dummy
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Itt a Mobvoi új csúcsmodellje
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- IFA 2024: Szó szerint pofátlanul vékony a Honor Magic V3
- Yettel topik
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
IFA 2024: Harmadik generációs T-Rex is volt
ma Nagyobb és élesebb kijelző, jobb üzemidő és több tárhely az Amazfit új extrém órájában.
-
IFA 2024: hordozható Acer gépek alternatív triója
ph A két Copilot+ PC plecsnis notesz egyike ARM architektúrán alapul, míg a másikon tobzódik a szénszál, és egy tablet is tiszteletét tette Berlinben.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
Talan azért csattanni nem fogsz, de azt én sem értem, hogy hogy lehet az, hogy a telefon képernyöjét bamulni vezetés közben veszélyes, de ha ugyanezt a kocsi képernyöjével teszd, az rendben van...
De sajnos egyelöre ez a divat, minden egy b@szott nagy kijelzön (lasd pl Tesla, ahol az elöre-hatramenetet is képernyön valtod stb...). Ergonomiailag katasztrofa, de hat ez kell a népnek.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Donki Hóte #84 üzenetére
Egy autó nem azért van, hogy "gondolkodjon" helyettem.
Az auto valoban nem azért van, de gondolom azt sem banod, hogy az auto helyetted eldönti, hogy mekkora elögyujtas kell hideg motornal, milyen dusnak kell lennie a beszivott üzemanyagnak, különbözö motorhömérsékletnél, esetleg mi az a pont, amikor bekapcsol az ABS-ed, vagy kinyilik a légzsakod, vagy beavatkozik az ESP, hogy ne szallj el a kanyarban stb. Ezeket mind helyetted dönti el, pedig milyen romantikus is volt az a vilag, amikor egy kocsi beinditasa még nem annyibol allt, hogy megnyomok egy gombot, vagy elforditok egy kulcsot. Valahogy ezek mégsem fajnak sok embernek. Pedig csak élvezni kellene, hogy megint egy dolog, ami segit neked, mégpedig egy olyan, ami tulélni segit.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Donki Hóte #90 üzenetére
Az általad felsorolt tartozékok minimum 25-30 éve működnek az autókban és még mindig van olyan, ami nem mindig működik jól (pl. az ESP).
Van valami javaslatod, hogyan lehetne tökéletessé tenni, ha nem alkalmazzak? A felsorolt dolgok sem ugy kezdték, hogy tökéletesek. Szerinted hagyniuk kellett volna inkabb, mert nem tökéletes?
Majd 30 év múlva elhiszem, hogy jó lesz a sávtartó asszisztens és a fáradtságfigyelő, de ameddig nem tökéletes, addig ne velem kisérletezzenek
Ok, semmi gond, hagyd rank a "tesztelést", és ne is eröltesd 30 évig az autovasarlast. Jo lesz neked addig az, ami most van, majd akkor veszel ujat, ha minden tökéletes lesz
Valojaban egyetlen dolog van, ami garantaltan soha nem volt és nem is lesz tökéletes, amig nem sikerül teljesen kiiktatni az egyenletböl: a vezetö!. Addig személy szerint én örülök annak, hogy elég sokan vannak, akik azon dolgoznak, még ha nem is mindig tökéletesen, hogy az én vacak kis életemet megmentsék a sajat hülyeségemtöl is
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nyugodt lehetsz benne, hogy nagyon alapos belsö tesztelésnek vannak alavetve, de egyszrüen nem lehet minden szituaciora tesztelni igy. Egy workflow legjobb tesztje maga a workflow!
Minden uj technologia/modszer küzd gyermekbetegségekkel a korai szakaszban barmilyen alapos elemzés elözte meg, vagy barmilyen alapos belsö teszt volt a piacra kerülése elött. Nem tudom, te vagy aki szerint elfogadhatatlan a nem "tökéletes" eredmény mit dolgozik, de gondolom te/ök mindig csak és kizarolag tökéletes eredményt produkalnak... (Nem, nyilvan nem, és ez igy normalis. Mindenki mas is lefogadja ezt°Egyébként eddig minden megjelent technikara eleinte megjelentek azok, akik majd jobban tudjak, "nekem ne mondja meg" stb hasznalok. Teljesen természetes folyamat. pedig csak arrol van szo, hogy volt egy megszokott, beidegzödött (sokszor rosszul) modszer, ami megvaltozott, és ahhoz bizonyos emberek nehezen alkalmazkodnak.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nos akkor nagyon hasonlo területen dolgozunk. Eszement idöket t¨ltünk mi is teszteléssel, mégis beüt nem egyszer - mindegy, mennyire igyekeztünk hülyebiztossa tenni a rendszert - hogy a természet dob egy olyan felhasznalo, amire az istennek sem gondoltunk.Es maris nem tökéletes a munkank, akkor sem, amikor a munka 90%-a teszt, mert SOHA nem a felhasznalo a ....., hanem mi nem tudtuk megoldani a tökéletes hülyebiztossagot. De ebböl is tanulunk, és a következö alkalommal mar arra is felkészitjük a szoftvert, és mindenki örül, mig ujra ki nem termelödik egy uj egységsugaru felhasznalo, aki ujra ravilagit valami hianyossagra
Na pont igy megy ez az autoiparban is (lévén, hogy amikröl beszélünk, az is nagyrészt szoftverfejlesztés).Aha, ezért van tele minden fórum anyázással, bármilyen új Windows feature kikerül.
Nem, anyazassal inkabb azért van, amit a legvégén irtam
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Természetes emberi reakciok.De az ilyen fprumokat azért latogatjak az emberek (akik fikaznak azok is), mert igazabol érdekli, talan szeretne is egyet, vagy konkrétan tervezi (na jo, meg ott vannak a trollok is . Ez utobbit ignoralni vagy elhajtani kell ).
A félelem az ujtol nagyon ösi emberi ösztön, sajnos a "hardverünk" még mindig nagyjabol az öskorban jar, arra lett "tervezve" . Ezt némi oktatassal, felvilagositassal lehet ellensulyozni, pont pl ilyen forumokkal is, ahol viszont azok, akiknek mar van tapasztalata a dologban, mert mondjuk vesz rendszeresen (de minimum egyszer) uj autot, plane EV-t, azok leirhatjak a valodi, de azért mégiscsak szubjektiv tapasztalatukat. Persze a reakciok sokszor az altalad leirtak, de 'serafütty, türelemmel igen is müködik ez is
Lassan meg a félelmek is el fognak tünni. Gondoljunk bele: volt idö, mikor az a félelem is létezett, hogy a vasut nem müködhet, mert az emberi szervezet nem birhat ki 40km/h feletti sebességet''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Foglalt név #148 üzenetére
Nem, ha jövöre kiderül, hogy igazabol a nagy többség mégis csak a csokifagyit szereti
Na jo, a viccet félretéve: ha van valamilyen olyan tarsadalmi érdek, ami a "vegán mangó-hibiszkusz"-t tartja hasznosabbnak, a csokifagyit meg konkrétan fenntarthatatlannak vagy veszélyesnek stb, akkor viszont nem is baj az, ha elhagyjuk a francba a csokifagyit. Es az sem baj, ha ezt nem én döntöm el, mert ehhez egyszerüen nem latok ra eléggé a témara, nincsenek meg valoszinüleg azok az informacioim, amik - jo eséllyel - az erre felkért szakemmbereknek a rendelkezésére all, és ami alapjan döntéseket hoznak. Persze ehhez nem art, ha van némi bizalom az érintett döntéshozokkal kapcsolatban...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nem tudom az itt forumozok kb hol jarnak korban, de én pl emlékszem a biztonsagi öv bevezetésének korai éveire. Nos az alabbi "rettegések" hangzottak el az akkori "internetes forumokon" (kocsmakban, vagy mindenféle tarsas összejöveteleken):
veszélyes mert:
- nem tudok rendesen mozogni benne
- ha tüz üt ki, nem tudok menekülni a kocsibol
- mert eltörheti a medencémet
- varandos anyak még véletlenül se kapcsoljak be, mert megöli a magzatot
- ha összetörik a kocsi, nem tudok menekülni
stb.Sokan inkabb nem kapcsoltak be (csak azért sem, nehogy mar megmondjak nekem...), akkor inkabb csak maga elé vetette az övet bekapcsolas nélkül (akkoriban még nem nagyon volt automata öv), ami tényleg kb ugyan annyi idö volt, mint ha bekapcsolta volna.
Amikor megjelentek a figyelmeztetések erre, mostani, kikapcsolom a fenébe a biztonsagi elektronikat tipusu rakciokra meg a legvaltozatosabb trükkök voltak, a hata mögött bekapcsolt övtöl a kifejezetten csak egy csatit betolok a helyére megoldasig.Mondom, nem fejlödtünk mi semmit sem
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
De, valojaban hozta. Bizony mint minden szenzacio, siman olvashattad azt ujsagban, hogy 'Bennégett az autoban, mert nem tudta kikapcsolni az övet". Szenzaciohajhaszas volt akkoriban is. Konkrét ipara volt a biztonsagi öv vago berendezésnek e miatt!
Csak aztan kiderült, hogy aranyaiban sokkal több embert véd meg, mint amennyi pont az öv miatt hal meg. Mint most a vészfékasszisztensek stb esetén.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Bar nem vagyunk ismerösök, csak forumtarsak, de én még nem tapasztaltam, pedig 2, az elmult években vasarolt kocsiban is van ilyen. Na latod, maris van olyan "ismerösöd", akinek nem volt ilyen problémaja De valojaban ez sem szamit, semennyire sem reprezentativ, ellenben - mint korabban irtam - a döntéshozoknak jo eséllyel rendelkezésére all a valoban reprezentativ statisztika Ha nem igy lenne, akkor nem eröltetnék (hagyjuk ha lehet most a gonosz hattérhatalmat )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Igen, sajnos tudom. Egyik idösebb csaladtagomat ugy tudtam meggyözni arrol, hogy pl a gyerekeim ha nala vannak kôtelezöen gyerekülésben, bekapcsolva legyenek, hogy megmondtam neki: "Semmi gond, ha utana - ha esetleg tényleg lesz valami baj - tudsz majd a szemembe nézni és elmondani, hogy igen, azért sérült/halt meg a gyermeked, mert sajnaltam azt a 3 mp-et a bekapcsolasra, akkor tedd". Bolintott, és utana nem volt kérdés, mindig szigoruan be voltak kötve.
Egy masik vad sztori, mikor beültem valaki mellé, és mikor bekapcsoltam magam (ö nem), akkor megsértödött, hogy ennyire nem bizok a vezetési tudasaban...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Mo-n régi szabaly, hogy mindenki pont eggyel nagyobb kategoriaju autoban ül, mint amit megengedhetne maganak
De egyébként sok érv van az uj atuo mellett is, plane, ha ésszel valaszt az ember: kiszamithato, megbizhato, hosszu tavon lehet vele tervezni.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Na jo, de hogy méred ezt? Amit tudsz mérni, hogy a kötelezö elemek be vannak-e épitve. De azt, hogy az milyen minöségü, azt igen nehéz. Létre kellene hozni hozza valami standard tesztkörnyezetet kapasbol, és még akkor is nagyjabol egy WLTP jellegü dolgot kapsz, ellenben sokkal komplexebb mérésekre, mint a WLTP.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Gondolom lehetne. Aztan mint mindig, jönnének az erre optimalizalt megoldasok, aminek csak köszönöviszonya van a valosaggal (vagy az sem). Egy törésteszt viszonylag statikus, egy felfestett tesztpalya is.
De pont azért hoztam fel a WLTP-t, mert - bar összességében egy jo teszt - csak közelitö iranyado a valosagra, a PHEV-ek esetében meg konkrétan hasznalhatatlan.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Ez igaz, csak utopia. Hiszen mindenre igaz: ha minden tökéletesen müködik, akkor ugye nem következnek be hibak sem. Eleve, ha minden vezetö minden esetben betartana a szabalyokat, akkor ezekre az eszközökre szükség sem lenne!
Ezekre pont azért van szükség, mert a vezetö tökéletlen. Viszont azért az jellemzö hozzaallas, hogy a tökéletlen ember miatt létrehozott eszköznek mar nem bocsajtjuk meg, ha nem tökéletes, plane, hogy azokat is tökéletlen emberek tervezik, gyartjak és hasznaljak''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Alaaf Pi #190 üzenetére
Mondjuk az a szabalyozas, miszerint az autogyaraknak folyamatosan monitorozni és publikalni az egyes autok valodi fogyasztasat az pont egy jo irany ennek a megoldasara. Mar az elsö statisztikak meg is mutattak, mennyire szükség volt ra. A jövöben ez hasznos lesz, és nem nagyon lehet ra optimalizalni.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz hibavissza #199 üzenetére
Bizony lehet igazsag abban amit mondasz. Szerintem sokan keverik a dolgokat: valahogy azt gondoljak, hogy a savtarto+vészfékasszisztens+adaptiv tempomat=önvezetés.
Ez talan köszônhetö a felelötlen idiota(k)nak is, akik egy még csak Level2 (majdnem Level3) rendszert Full Serlf Driving-nak nevez(nek) el, söt igy is hirdeti()k. A tömeg meg nem néz utana, hogy szimpla bullshit, minden szo, ami elhagyja a szajat (na jo, talan a névelök és a kötöszavak nem, bar abban sem vagyok biztos). Hozzatenném, még igy is fényévekkel van a kinai gyartok elött.
Ez megy mindenhol, sokan tehat eleve igy tekintenek minden vezetést segitö rendszerre. Aztan meg csodalkoznak, hogy milyen szar mar,...[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
"Elvi" Level3-a van elég sok gyartonak, a BMW is konnunikalt ilyet, elvileg a Tesla is ennek titulalja, talan a Mercinek is van, aztan itt Fr.-ban a Stellantis is tesztel mar egy ideje Level3-at. Ehhez képest a kinaiak nagyon le vannak maradva (ami mondjuk egybevag azzal, amit pl ez a cikk is ir pusztan csak a Level2 szintü cuccaikrol).
De ezek mind elvi dolgok, mert ez leginkabb jogi kérdés. (plusz amugy is van nem kevés vita arrol is, hogy van-e egyaltalan értelme a Level3-nak, Talan a BMW-nek volt egyszer egy olyan nyilatkozata, hogy szerintük eleve a Level4 kellene lennie célnak).
Amig pl nem lesz tisztazva pontosan, hogy ki a felelös egy esetleges balesetben egy "önvezetö" jarmü esetén, addig nem lesz az utakon ilyen. Es az mar most biztos, hogy ha az lesz a döntés, hogy a gyartoé a teljes felelösség, akkor a büdös életben nem lesz önvezetés...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
En ebböl a videobol a következöt latom: egy valoszinüleg még fejlesztés alatt lévö jarmü 'erra tetején lévö izéböl következtetek) jarmü megall, egy, az ut szélén (a jardan) megallo ember elött, valoszinüleg azt feltételezve, hogy at akar kelni. Aztan mikor az ember tovabbmegy, akkor az auto tovabbindul. Mi a gond? Talan tul ovatos, vagy mondhatnank azt, hogy nem volt gyalogosatkelö se, na de végül is ez egy életszerü helyzet. Valoszinüleg a gyalogosoknak is jobban kell majd adaptalodnia ehhez.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Donki Hóte #223 üzenetére
Na igen, az önvezetés (min Level4) még nincs kész (mar ha egyszer egyaltalan ...).. De nem értem, hogy mi ezzel a gond? Persze esetleg szorakoztato tartalomnak elmegy, mint a szamtalan egyéb video példaul"Idiot drivers" vagy 'WTF road moments" stb keresökifejezésekkel a YT-on, de ennyi.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati eszközök Mikrotik router D-Link Smart Switch Unifi AP - amit a nagyok használnak
- Acer Aspire ES1 laptop 15,6" FHD - i5-4210U - 8GB RAM - 128GB Kingston SSD - alkalmi áron!
- Nintendo Switch Oled
- Lenovo Legion16"(2560x1600)IPS 500nits 240Hz/Ryzen7 8845HS/32GB/1 TB/RTX 4060 8GB/Win11H/Garanciális
- Lenovo Legion16"(2560x1600)IPS165Hz/Ryzen7 7735HS/16GB/512GB SSD/RTX 4070 8GB/NoOS/Garanciális
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen