Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Clay

    senior tag

    válasz Donki Hóte #108 üzenetére

    Én pár hónapja vettem egy új Toyotát, előtte Opelem volt, meg azelőtt is. Mindegyiket újként hoztam el a szalonból. Egyikkel se volt semmi gondom, de a jelenlegi motorkínálatból a Toyotáé (2L hybrid, 200LE) a legértelmesebb (már aki nem soktízmillióban gondolkodik). A fogyasztása vmi eszméletlen jó. A vezetéstámogató rendszerei eléggé kiforrottak, nem szoktam kikapcsolni semmit ezekből. Az én meglátásom szerint ezek azért vannak, hogy az apró figyelmetlenségeket kiküszöböljék, ami nem feltétlenül a sofőr hibája, pl. ha vki kikanyarodik eléd, vagy kitolja az autóját a parkolóból akkor megvéd attól, hogy telibeverd. A sávtartó szolíd pittyenéssel jelzi, hogy átlépted a felezőt, vagy a jobb oldali vonalat, illetve próbálja a sávban tartani az autót, ha nem két ujjal kormányzol akkor nem fogja kitépni a kezedből a kormányt. Illetve ha nem érzi, hogy rendesen fogod és időnként belenyúlsz a kormányzásba akkor először figyelmeztet, azután ki is kapcsolja az aut kormányzást. Ehhez kapcsolódóan ha nem kormányzol és a fejed lebillen (rosszullét miatt vagy mert elalszol), akkor a sávban megállítja az autót, előtte persze próbál hangjelzéssel felébreszteni, ezt még soha nem próbáltam :DDD . A "hirtelen" felbukkanó párhuzamosan parkoló, az útra félig kilógó autóktól megijed az elektronika és lassít, de olyat, hogy a körforgalomnál besatuzna még soha nem tapasztaltam. A táblafelismerő is jól működik, az egyetlen problémája, hogy ha nincs korlátozás feloldó tábla, akkor a műszerfalon ottmarad a figyelmeztetés, hogy pl. gyorsabban mész, de ez inkább a magyar sajátosságok miatt van, és tévesen az autópálya melletti kihajtósáv sebességkorlátozó tábláját is meglátja időnként.

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

  • Clay

    senior tag

    válasz hibavissza #185 üzenetére

    Ez így jó erős csúsztatás, pont nem erről van szó. Hanem arról, hogy a majdnem eseményekből kisebb eséllyel lesz baleset, ha ezek a rendszerek jól működnek, nincsenek kikapcsolva és a sofőr betartja a szabályokat.

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

  • Clay

    senior tag

    válasz biker #196 üzenetére

    Nem tudom az milyen autó, az enyémnél, de még az előző autómnál , se ingadozik a sebesség, ha egyszer beállítottam a tempomatot, függetlenül az emelekdőtől, lejtőtől vagy sík úttól. Ha utolérek egy lassabb autót, akkor szép fokozatosan lelassít és felveszi a követési távolságot. Ha már követési távolság, nálam 4 fokozatban lehet állítani és nem felejti el újraindításnál a beállított értéket. A legkisebb távolság még az én ízlésemnek is majdnem közel van (valszeg ez inkább a városi araszolgatásokhoz van kitalálva, mint az autópályázáshoz). A adaptív tempomatot 3 fokozatban lehet állítani, hogy az akadály eltűnése után mennyire agresszíven gyorsítson fel a beállított sebességre.

    Alaf Pi:
    Nem tudom az milyen Lexus lehetett, de az 5.generációs Toyota hybrid hajtás már egyáltalán nem az az üvöltős fajta. Nyílván pár hónap használat után nem vonhatok le messzemenő következtetéseket, de én nem tapasztaltam semmiféle recsegést, zörgést, lötyögést. Vittem is volna vissza ha ilyennel találkozok ;]. Az infotainment rendszerrel nekem csak annyi gondom van, hogy nem vált automatikusan a bluetooth és a vezetékes kapcsolat között, hanem kézzel kell átváltani a menüből. De ez nyílván programozás kérdése. Viszont egyszerre több telefont is lekezel, ha pl az egyikről zenét hallgatsz, közben a másikra hívás érkezik simán kirakja a kihangosítóra, ha a telefonont átváltod a saját hangszórójára akkor folytatja a zene lejátszását az elsőről.

    hibavissza:
    Szerintem meg pont nem nevezném ámokfutóknak azokat akik hassználják ezeket a rendszereket, mert ahhoz ki kell kapcsolni, vagy rá kell erőltetni az akaratod az autóra, azzal, hogy a jelzés ellenére tövig nyomod a gázt, csak azért is ott akarsz befordulni, ahol nem fér be az autó, stb... Nyílván ha jól működik a rendszer.

    [ Szerkesztve ]

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

  • Clay

    senior tag

    válasz hibavissza #202 üzenetére

    Abban teljes mértékben egyet érthetünk, hogy nem értünk egyet. A vezetéstámogató rendszer az ami, vagyis támogatja a vezetést nem pedig a sofőr helyett vezet. Aki erre bízza a saját és mások életét az elmebeteg. Ez kb az a szint amikor vki a személyes adatait max a win vírusvédelmével védi, közben meg mindenféle pronó oldalakat látogat. Vagy amikor megveszi a vasat majd kikapcsolgatja az összes automatikát, amit nem tud kézzel kikapcsolni azt meg kiütteti vmelyik haverjával aki "ért" hozzá. Majd versenyez állat módon a közúton és olyan balesetet okoz ami akkora sajtó visszhangot kelt, mint amire példa volt párszor az utóbbi időben. Azt ne mondja nekem senki, hogy ezek sz esetek azért történtek meg mert 160-nál nem tudta behúzni a kéziféket, mert a gyártó letiltotta ebben a sebesség tartományban, vagy mert a sávtartó nem engedte kikerülni az előtte lévő autót.

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

  • Clay

    senior tag

    válasz Alaaf Pi #203 üzenetére

    Nálam is volt nem rég egy alsópolcos Corolla. Ha az alapján kellett volna döntenem, hogy milyen autót vegyek, akkor most nem egy Toyotában ülnék.

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

  • Clay

    senior tag

    válasz Alaaf Pi #208 üzenetére

    Inkább maradt ugyanaz a szint, csak beraktak középre egy kijelzőt :W

    A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!

Új hozzászólás Aktív témák