Hirdetés
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Csőtörés lett a Red Magic 11 Pro gyötréstesztjéből
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
.Szaki.
addikt
"Igen, mivel itt élek, ezért a hazai állapotokról beszéltem és nem nagyon nyugtat a tudat, hogy bezzeg németben sokkal jobb és nem gond 20 millióért ótót' venni."
Rendben, csak egész végig olyan hsz-ekre reflektáltál, amikben "EU" szerepel, nem pedig Magyarország.
Értem, hogy Téged a hazai állapotok érdekelnek, alapvetően engem is érdekelnének, a sajnálatos helyzet viszont az, hogy a magyar autópiac nagyjából akkora, mint hangya micsodáján a köröm, ezért amikor arra törekszik az EU, hogy kiszorítsa a kínaiakat tőlünk és erre megoldásokat keres akkor nem azt fogja nézni, hogy a magyarok tudnak-e majd autót venni, mert eddig se vettek semmit se a többi tagállamhoz képest. Az pedig, hogy milyen következtetésre jutottak már megbeszéltük, hogy jelenleg teljesen hibásnak bizonyul.
Egyébként én tényleg nem értem ezt az egészet. ... A 00's években a nagy autószalonokon az összes minőségi és akkoriban meghatározó német és japán autó alól állandóan kilógott minimum két láb, mert mindegyik alatt feküdt minimum egy kínai és jegyzetelt, hogy mit hogyan oldottak meg a komoly gyártók. Nem értem miért nem tudjuk most mi ugyanezt megcsinálni. ... Remek autóink vannak, egyedül az elektromobilitásban vagyunk iszonyat lemaradásban, nem igaz, hogy nem lehet találni megoldást arra, hogy kínai segítség nélkül lehessen minőségi európai elektroautót gyártani.
"Itt a gond! Még a németnek se füllik a foga a kompromisszumos ÉS DRÁGA EV-re..."
Ez így van, erről beszéltem én is. -
.Szaki.
addikt
""aki elektromos autót akart, az megvette akkor, " - Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Sokan vagyunk, akik szívesen vennének/vettek volna EV-t (akár fő autónak is), de nem tehetjük meg, mert pl. egy támogatott Leaf is 10m felett volt, az meg egyszerűen nem fér bele a keretbe és nem is éri meg. "
Őszintén szólva én az EU-ról beszéltem, nem pedig konkrétan Magyarországról, mert szinte teljesen jelentéktelen, ráadásul az autók átlagéletkora 16 év, tehát mire eljutunk odáig, hogy itt is érétkelhető számban legyenek elektromos autók, az még nagyon sok idő. Az itthoni állapotokkal kapcsolatban sajnos teljesen igazad van. Viszont ott van például Németország, ahol van fizetőképes kereslet új autókra - a régiek meg jönnek Magyarországra - és ott ugye nem csak cégek kaphattak támogatást. Ott maximálisan igaz az, amit fentebb írtam. A támogatásnak köszönhetően vásároltak egy rakat elektroautót, majd amikor kifutott a támogatás, az egész beleállt a földbe."Pont ezért a mai napig fel nem foghatom, hogy kaphattak zöld rendszámot a hibridek... mert a tulaj aztán vagy töltötte elektronokkal, vagy nem... és mint kiderült sokan nem és visszaéltek a zöld rendszámmal, miközben 6-7L-es fogyasztásokkal járkáltak."
Ez is egy valós probléma. Bukják is a zöld rendszámot. Mondjuk az öntöltők meg tényleg baromi jó hatékonysággal működnek. A számítógép alapján az utaim 80%-át elektromosan tudom megtenni, a fogyasztásom nyáron 3,8-4l körül alakul városban és egy 4,5m-es kombiról beszélünk. Télen felmegy 5,4literre maximum. Az egyik hsz-emben említett belga túrát oda-vissza most 5.0 literes átlaggal hozta.A Teslával kapcsolatban nekem sem pozitív, sem pedig negatív élményem nincs. Az bizonyos, hogy nekik köszönhetően terjedtek el az elektroautók, és a szoftveres előrehaladottságukat is teljesen felesleges bárkinek is megkérdőjelezni. A minőségre viszont azért akad panasz bőven, de ezek mivel nem saját tapasztalatok, érdemes fenntartásokkal kezelni. Elég csak a Cybertruck mostani hibáiról olvasni. Egyébként Musknak pont nemrégiben voltak kisebb játszadozásai az árakkal.
Egyébként ha egy picit nagyobb hatótávval tudnának rendelkezni ezek az autók és ténylegesen rendesen ki lenne építve EU-szerte az infrastruktúra, akkor az esetek 99%-ában jó alternatíva tudna lenni az elektromos autó. Nekem jelenleg az a problémám, hogy nem tudnám hol tölteni az autót, a hatótáv pedig egyelőre még nagyon kevés. Ha autópályás körülmények között tudna 450-500km-t hozni, akkor az már teljesen jó lenne, mert ekkora távon már benne van, hogy egyszer amúgyis megállna az ember mondjuk meginni egy kávét, addig meg lehet tölteni. Németországban (Bajorország) az autópálya pihenőben volt vagy 10 töltő ha nem több, ebből kettő volt foglalt. Az egyik egy Porsche Taycan volt. A srác rádugta a kocsit, elment, majd pár perc múlva vissza is tért és át kellett állnia egy másikhoz, mert nem volt jó a töltő. Hogy azzal megfelelően ment-e azt már nem tudom, mert mi akkor már mentünk tovább.
-
.Szaki.
addikt
Ez milyen szinten védelem? Az európai autógyártóknak tulajdonképpen semmilyen versenyképes alternatívájuk nincs. A Dacia-tól a BMW-n, Miniken és Smartokon át mindegyik vagy echte kínai, vagy kínai gyártású, esetleg kínai technológiájú elektromos autó. Ergo ezekkel a szabályozásokkal ugyanúgy védővám kerül a hazai autókra is, mint a kínai logós kínai autókra. Sőt, a BYD-re minimális lesz a védővám (~17% talán?), mert együttműködéstől függ, hogy ki hány százalékos vámot kap.
A VW AG-nek próbálkozik most azzal, hogy beszállna a Rivianba, annak lehet értelme.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Arch Linux
- Windows 11
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Bestbuy játékok
- Formula-1
- Csőtörés lett a Red Magic 11 Pro gyötréstesztjéből
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 1st : i5-3GEN I 8GB I 240SSD I 14" FHD I mDP I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone 14 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 83% akku
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i7-10510U I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3685 100% Akkumulátor
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AY Universal USB-C Dock
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Te mondtad hogy nagyobb az érték besztés, zárjuk ettől nem lesz olcsóbb a kenyér



