- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
Akkor én félreérthetően írtam
Arra utaltam hogy gyanúm szerint Kína nem ad alkatrészt (plusz nagyon időigényes lenne a beszerzés) így a náluk forgalmazott termékek egy része eleve alkatrész kategóriába sorolandó, és abból ilyenkor gyorsan össze tudják rakni a fizető vendég termékét. Így az amúgy kuka közeli állapotú pl elektronikai hibás vakujuk elemei új éltre kelnek. És visszajön egy kis zsé. Mindenki jól jár.
Egy akkora cég mint a Godox mindegy hova szállít, max nevet változtat. AD600 pl USA-ban teljesen más néven fut (Flashpoint) . De attól a méret, minőség pont megegyezik. -
ph_5.5
aktív tag
Egy haverom fotós webáruházat működtetett monjuk kb 10 éve. Kínai import vakuk... alapból úgy számolt hogy a behozott vakuk fele kuka. Ha volt energiája kipróbálta, majd mehetett a vevőhöz ha működött. A szervizelést úgy oldotta meg hogy a fél raklap gyárilag kuka cuccokból gariztatta a többit.
Nem mondom hogy a Mikrosat ezt csinálja, de pl FV150-es LED vaku megjött, még aznap ment is vissza mert hibás volt. Pár napra korrektül jött a másik. A Mikrosat a Kínaiak szemében pont olyan kis cég mint a haver volt. Nem hiszem hogy megéri nekik bármit visszaküldeni a drága posta miatt. Inkább a hibásakból tudnak garanciálisan javítani. Ez nem tákolás, ez szakszervíz. -
Teasüti
nagyúr
A fényterelő nem is, de a diffúzor kupak az legalább 1 FÉ veszteség.
Ha a "heavy frost" diffúzor szűrőhöz hasonlítom, akkor 2 FÉ veszteség.
Amúgy fura, hogy ezek a gél lapok nem égnek meg (AD200-on használom ezeket, nem ilyen kis pöttöm vakun), de egy víztiszta akril fénytelerő meg igen. -
Teasüti
nagyúr
Megpróbálom ma este összerakni raw-ból közel ugyanazt a képet. Annyira nem ismerem még a szoftvert, görbékhez még nem nyúltam csak a csúszkákhoz de olyan 80%-ban megvan ugyanaz a look ami LR-ben.
Vmiért a shadow-t nem tudom úgy megemelni, hogy ne legyen tejfehér a kép vagy ne másszon el az expo. De a színtónusok megvannak és LR-ben is görbézek, szóval lehet az S-curve lesz a nyitja. Effektezés nélkül nekem elég "tisztának" tűnik L4-ben is. Munka után még gyurmázok vele kicsit és feldobom. -
Teasüti
nagyúr
Értettem én. L4 = "nem tiszta", LR = "tiszta". És erre írtam, hogy ha nem eresztesz rá Insta filtereket (Mystic, Glow meg a többi), akkor az alap színprofil nem olyan vészes L4-ben. De az Adobe Standard L4-es implementációja szerintem egy nagyon gyenge utánzat, vagy vmi nagyon félrecsúszott annál. Vagy nem értem nekem miért tolja el zöldbe elég durván. Az alap természetesebbnek hat.
-
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Nekem eltolja zöldbe a WB-t, ha azt használom. WB picker is vmi +60-ra rakja pink-be a fehéret, ami fura mert Fuji-n általában olyan +20 körül szokott lenni a semleges fehér.
Amúgy más különbséget nem látok így első blikkre.
Nem lehet, hogy a "nem tiszta" kép ami neked ismerős, az csak azért van mert rátoltam a filtereket? Mystic, Glow meg fene se tudja még miket. -
Teasüti
nagyúr
Igen, Luminar Natural profilja úgy néz ki, mint egy Instagram filter. De tegyük hozzá, h LR-ben sem a nyers raw köszön vissza, hanem a default képprofil (Adobe Standard-et használom leginkább).
Viszont ha LR-ből tolom át a képet Luminarba, akkor látszólag nem húz rá semmilyen profilt ami jó. -
Teasüti
nagyúr
Akkor gondolom ezért jön a Luminar AI (aka Luminar 5), mert a 4 alapjaiban el van qrva.
Mondjuk én se fejleszteném már, amikor küszöbön az új. De ígéreteik szerint még 1 évig támogatni fogják, szóval vicces dolog.
Mindegy, 20 fontot megért a csomag a HDR szerkesztőjükkel együtt meg pár égbolttal. Teljes áron lehet már húznám a szám.
AI-nál meg majd meglesem miben más, mint a 4. Első blikkre 90%-ban ugyanaz, mint a 4.
Köszi az észrevételeket, ezekre figyelek majd!
Igen, a szem enhance az nekem is bejön. A lip is tetszik. A skin enhance az szerintem gagyi. Az semmi mást nem csinál, csak ellágyítja az arcot.
Azt az LR is tudja.Illetve amit észrevettem, hogy néha fűrészfogasan hagyja az égboltot. Arra még nem jöttem rá mikor és mi okozza. Ezt egy blur brush megoldja, ha fókuszon kívül van. De amúgy elég ciki lenne azt kijavítani kézzel.
-
Teasüti
nagyúr
Luminar AI-ra kíváncsi leszek. Egy előfizetést biztos nem ér meg, mikor a licenc ára lemegy pár hónap alatt. De az L4 sebességéből ítélve nem lesz sétagalopp arcon vágni 3000 képpel alkalmanként a szoftvert, szóval erős a gyanúm nem lesz itt semmilyen trónfosztás (LR). Pluginnek lesz ez "csak" jó, de annak szupi.
Viszont ha működik az algoritmus, akkor állatira tetszik ami csinál!
Felső az LR export ahogy anno átadtam. Alsó az "Edit in Luminer". Le vagyok döbbenve. Affinity-ben hozni ugyanezt az nem ennyire egyszerű az biztos. Köszi még egyszer a linket kovsol!! -
Teasüti
nagyúr
Egy órája gyurmázok vele. De jah, a teljesítménye az kaki.
Egy-két videót láttam az L AI-ról, de ránézésre megegyezik a Luminar 4-el majdnem minden fukciója.Aurora HDR pl fél perc mire összerak egy képet. És azért annyira nem jó az eredmény. Lehet csak a témám volt rossz - sima landscape -, de a halo is ott van a horizont felett mint minden más szoftverben.
De az égbolt csere (ami szerintem az egyetlen nagy dobása) az fasza.
Eddig kezdtem odafigyelni, hogy ne legyen fehér égbolt egy képemen se, mert szerintem az technikai hiba. De ezzel a két szoftverrel ilyen problémám többet nem lesz.
Viszont a beépített égboltok botrányosan alacsony felbontásúak. Van amelyik még 2K széles sincs, ami vicc.
Jah meg az arc javítás is egész korrekt. Ezekkel tényleg lehet időt spórolni. -
Teasüti
nagyúr
Amúgy csak a napló kedvéért:
Hát, nem volt jó ötlet, de persze én hibáztam, nem is erre lenne való (mondanám, ha nem lenne hozzá gyárilag S2 bracket direkt softboxhoz, és ha nem írná a manuál, hogy 30 villantást is elbír fullban).
Ha jól rémlik, akkor a 30 villanást arra írja a kézikönyv, hogy ennyit tud túlmelegedés nélkül. Eztán dobja a hibaüzenetet, majd várni kell míg lehűl. Ez biztosított szellőzés mellett értendő, a felszabaduló hő bezárása nélkül.
Arról nem szólt a fáma, hogy nem tudsz kárt okozni abban, ami a lencse előtt van.A felszabaduló energia elegendő egy elsőfokú égési sérüléshez, ha rátenyerelsz a front lencsére és elsütöd a vakut. Ha mondjuk vmi műszálas anyagot szorítanál oda, 30 lövéssel még akár ki is gyújthatod.
Ha softbox-ot használsz, akkor bare flash. Szerintem.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Őőő... Erre nem tudok mit mondani. Ez elég nagy hülyeség volt úgy őszintén.
Legközelebb ilyen pici vakuhoz próbálj ki egy fehér esernyőt inkább! Mindenféle vaku előtét nélkül.Szerk: az első mondatra szerk előtt. A kupak ugyanazt tudja, mint az előtét lencse. Vagy még jobb is. A kettőre együtt végkép nincs szükség. És még jó meleg is lehet a kupakban. Szobahőmérsékletű lencse nem égett volna meg szerintem.
-
Teasüti
nagyúr
Az komoly.
Softboxba nem sok értelme volt kinyitni. De azért ennél többet várnék attól az előtéttől. TT350-hez gyári tartozék a szürke kupak. Én azt szoktam használni a legtöbb helyzetben, főleg on-cam derítő fénynél. És nem 3x percenként, hanem folyamatosan. Ha már egy ilyen pici vakut tettél softboxba és szórni akarod a fényét, akkor miért nem a kupakot használod?
Én az előtétet még soha semmire nem használtam. A catchlight derítőlapot is csak párszor, de általában a kupak van rajta. -
Teasüti
nagyúr
Nekem egy "azonos méretű okta" van, hogy egész pontos legyek.
Kell a hordozhatóság, mert viszem helyszínre. Softbox-om csak ezüst belsejű van, fehér esernyőmön is ezüst fedőréteg van csak. Egyedül a (nyitható) beauty dish ami fehér nekem. Ennek a fajta cuccnak a fénye két réteg szöveten át nagyon kellemes, amit nem tudok hozzámérni a többihez. Ezüstnél nekem gyakran kiég a highlight a bőrön, főleg ha kicsit olajos, kicsit messzebb van a fény és nagyobb a teljesítmény - ami elég gyakori eset, mert hasra ütésre szoktam lerakni az állványt vhova, ahol nem lóg bele a képbe (de örülnék egy fénymérőnek, haha). Ezzel meg egész természetes, nappali napsütötte roll-off van a highlight-on is. Ha jól emlékszem ezen a képen olyan 3 méterre lehetett az állvány a két sávos út szélén ahol az autóknak nincs útban, a csaj meg majdnem az út közepén. És ha megnézed akkor a nap a srácot jobban kiégette, mint a vaku a csajt. Persze jobban ki lehetett volna egyensúlyozni, de nem emlékszem mennyi tartalék volt még a 400 Ws-ban olyan távolságból (meg az okta is fog rajta legalább 1 stop fényt, ha nem többet!)
Persze ez napsütötte szitu. Klasszik portrénál szűkebbre van véve a kompozíció, ott még lágyabb. Amíg le nem izzad az alany és matt a vakolat rajta. -
Teasüti
nagyúr
Én a fehérre esküszöm. Kevesebb fényt ver vissza, ezért a bőrön a highlight kevésbé szúrós. Természetesebb a bőrtónus is. Meg úgy tartják a fehérnek melegebb a fénye, az ezüst hidegebb. Bár ezt csak prospektusban láttam így leírva.
Nekem 60 centis van, ami meglepően jól működik még távolabbról is teljes alakos portréhoz. -
-
Teasüti
nagyúr
Kösz!
Elolvastam az értékeléseket a fenti linken és csalódás.
Csak Fuji akkuval megy, de van még más baja is.
Nem lehet lezárni a gombokat, van akinél két képet lő a kamera egyszerre. Volt akinél illesztései probléma volt.
De a legtöbben az akkukkal szívnak.
Használtan a gyári csak kicsivel drágább. Bár a távkioldó király lenne, de nem létszükséglet. -
mikrofon
veterán
Nikon-nál nem tudom, hogy van. De én a Sony-t és a most a Fuji-t így úgy használom, hogy van egy kis WIFI hotspot kütyüm, amibe még SIM kártya is belemegy így mobilnet is van rajta. Mindig ez végzi a hálózatkezelést, amikor a fényképezőgépet is el akarom érni wifin. Ezt nem bíznám egy vázra... Tehát nem nem a kamerához kapcsolódnak a dolgok, (tablet, telefon, laptop) hanem minden a wifi-s mobilnetes aksis kütyühöz. Ennek az is előnye, hogy csak egyszer kell konfigurálni és bármikor bárhol működik természetesen kódolva, jelszóval....
-
Speeedfire
félisten
Szoktak országszerte. Nemrég volt itt pesten is, sőt. Úgy rémlik, hogy lesz is.
Én csak fotós csoportokban látom, hogy elég jól pörögnek. Szoktak kimenni külföldre is ws-t tartani.Az élességre annyi, hogy egy sigma 1.4-es is penge éles. Mást meg pl rekeszelni kell 2.0-ig is akár. Illetve sok múlik, hogy milyen gép. Van-e szemkövető af pl.
Én a hétvégén a 90-es sony makróval dolgoztam. Nagyon jó kis obi. És hiába 2.8-as kellően mély a kép, és penge éles.
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
Azért ha megnézed a komolyabb portréfotósok képeit akkor rájössz hogy nem sok képen éles a fül
Az élesség meg általában 2 rekesszel beljebb van, egy 4-es kezdő fényerejű objektivnél 8-tól, mig egy 1,4-esnél 2,8-on, azért az nem mindegy, ha kis mélységélességgel dolgozol.
De az élesség sem feltétlenül szükséges, nem műtünk vele és azért annyira nem szörnyen lágy a kép induló fényerőn sem.
Két dolog miatt van előnye a nagy fényerőnek, egyfelől gyengébb fényviszonyok közt is használható, másfelől meg pont a kis mélységélesség amivel a ráirányítod a néző figyelmét arra amit láttatni szeretnél.
Amúgy meg a mélységélesség nem lineáris, ha nagyobb mélységélességet szeretnél, akkor menj távolabb, de igy is meg rekeszelve is túl konkrét lesz már a háttér.
2/135mm, teljesen nyitva -
mikrofon
veterán
Én speciel a bőrszín és az egyéb színek miatt is imádom a Fuji-t .
Ugyan Nikon-nal nem használtam a C1-et Csak Sony-val és Fuji-val. Elég könnyű a színkezelés mind két vázzal a C1-ben mármint a Pro verzió -ban biztos. Az ingyenes express-ben kevesebb dolog van. Van hozzá sok jó saját oktató videója a phaseone-nak. A advanced color editor és a skin tone editor modulja zseniális és ehhez még hozzá jön a 3 csatornás color balance lehetőség is. Ráadásul elég egyszer finomhangolnod a színeket és az sztenderdként beállítható a vázadhoz, tehát a jövőben mindig azt fogja használni...
-
Speeedfire
félisten
Hát az alap ötleted nem rossz szerintem. Azért jó az állandó fény, mert egyből látod az eredményét.
Az ad200 meg mocskos jó cucc, kint is tudod használni. ND szűrővel meg nyáron, akár délben is tudsz villantani.
Én ezen indulnék el, bent meg jó lehet az állandó fény. 1db elég lehet a klasszikus portrékhoz. Hozzá egy derítő meg V flat. Ha nagyon kreatív akarsz lenni, akkor az ad200 mellé 2db tt600 és meg is vagy. Vagy a fenti ms300, ha kinovod.
Én a mai napig elvagyok az ad200 + 2db tt685 kombóval. Még egy vaku majd még kelleni fog, de nem sos. Megvagyok anélkül is. -
Speeedfire
félisten
Csak egy alternatíva, ha mindenképp kész terméket szeretnél. Godox sl60 [link]
Tény, hogy az ad200 árából 2db ms300 is kijön.
Mondjuk én a kezdetekben simán elvoltam tt600-as vakukkal is. 20e darabja csak, hozzá egy raklap ikea laddo.
Bár szerintem ha csak kipróbálni akarod, akkor tényleg az ikea led izzó a legjobb, 20e az egész szett kb. -
kacsento1
senior tag
Az 1/160 vagy 1/250 a vaku szinkron idő, azaz ilyen gyors záridőnél tudja megvilágítani a teljes szenzort egy villantással, és ez a vázak tulajdonsága. Hss ugye az, amikor pl. 1/500 záridőnél a zár lefutási ideje alatt többször villant a vaku, és így tudja kiszolgálni a gyorsabb zár mozgást.
A vaku villanási idejét úgy képzeld el, hogy állsz egy sötét metró megállóban, és beállítasz egy hosszú záridőt. Mielőtt odaérne a metró elindítod az expót közben minden sötét, mire odaér, a vakuval villantasz egyet, utána a zárad még nyitva van a hosszú záridő miatt, de fényed nincs, ezért az expó vége szintén sötét, de a metrót sikerült lefényképezni, mert volt egy pillanat amikor villantott a vaku pl. 1/2000 sebességgel, ezért is merevíti ki a képet.
Remélem jól írtam le kb. -
Speeedfire
félisten
Az a vaku szinkron idő. Jellemzően 1/160, vagy 1/200. Felette már a vaku nem tudja, ott kapcsol be a hss mód, ha van persze.
Az 1/800 - 1/2000, hogy annyi idő alatt tudja a teljes erőt leadni.
Pl tolsz egy 1/160-ast, de ő 1/2000 alatt végez már vele, a madarék időben meg vissza tölt.
Nem tudom, hogy így érthető e. Bár szerintem itt téged csak megzavart ez.De ha nem vagy annyira otthon ebben, lehet jobban járnál egy állandó fénnyel. Aminek lehet legalább az erejét állítani, ha a színhőt is lehet mégjobb.
Olcsóbban meg 2-4db ikea izzó cri értéke 90+, hozzá egy távirányító és kész is vagy. 10-15e ft-ból. És nem kell lemondani kb semmiről. -
Speeedfire
félisten
[link]
"A Godox MS300 egy klasszikus feszültségvezérelt vaku, nem pedig IGBT áramkörös, mint a mai akkus vakuk, és néhány gyors villanási idejű stúdióvaku szokott lenni. Ettől függetlenül az MS300 villanási ideje egészen gyors, legalábbis a gyári adatok szerint. Sajnos nincs olyan eszközöm, amivel meg tudnám mérni, így kénytelen vagyok a gyári adatokra hagyatkozni, ami 1/800s – 1/2000s. Látható, hogy nincs oltári nagy különbség minimum és maximum erő között, ez is bizonyítja, hogy nem IGBT vakuról beszélünk. És az is látható, hogy ezek igengyors villanási idők, összehasonlításképpen az IGBT vakuk jellemző 1/200s – 1/20.000s közötti értékével. Ehhez képest az 1/800s induló érték mondhatni bravúros. Értsd ezalatt, ha stúdióban vakufénnyel fotózol, a Godox MS300-at használva kisebb eséllyel fog bemozdulni a modelled, ha ugrál, táncol, mozognak a végtagjai, vagy libben a haja, anélkül, hogy bármiféle speedvakut, vagy HSS gyorsszinkront kellene használnod." -
-
.mf
veterán
"OKJ képzést is nézegetek most a Perfektnél, de nem tudom, mennyire van értelme."
Csak akkor van értelme, ha fotózással szeretnél foglalkozni hivatás-szerűen, és szükséged van a papírra, hogy legálisan végezhesd. Ha ez tervben van, akkor még idén kezdd el, mert jövő évtől 2 vagy 5 év lesz a papír megszerzése; ezért csináltam én is meg idén.
Fotózni nem ott fogsz megtanulni - akik ezzel a céllal jöttek, azoknak mind nagy csalódás volt, és a sok művtöri-fotótöri óra mellett kevés idő is marad fotózásra. Ha tanulni szeretnél, akkor online anyagok, sok gyakorlás, és pár workshop és/vagy fotós kör vagy tanulni tapasztaltabb fotósoktól. -
.mf
veterán
"a barátom a természetes fényre esküszik portrénál"
Találkoztam már pár ilyennel... értsd: nem tud fényelni.
"de hogy 800-as ISO mellett is zajosodik, miközben 1600 felett tolja mellettem a kolléga zaj nélkül, brutális dinamika és részletgazdagság mellett"
Megnézném azt a zajmentes 1600+-t... 24 Mpx FX BSI szenzor, már 800-on látom a zajt. Ne a gépe kijelzőjén nézd a zajszűrt gyári jpg-t, hanem a raw filet. Legfeljebb ügyesebben szűrt zajt a végeredményhez. ISO800-nál nem kéne egy modern APS-C-nek elvéreznie, annyinál még egy 2012-es m4/3-os is még jó volt.
"Kolléga szerint egyébként jobb minőségű objektívekkel is hatalmas előrelépést érnék el képminőség terén"
Műtermi portrénál, ahol rendes fényelés mellett alapison is f8, f11-re rekeszelünk? Nope.
"Ha meg már költök, akkor legyen egyértelmű az előrelépés a technikában."
Fény. Godox X1p/X2 kioldó, TT350, TT600, 2-3 állvány, 60/+ octobox v brollybox v ezüst esernyő, 60x90 diffúzoros softbox, pár derítőlap (ezüst, arany, fehér hungarocell-lap). 100k, és nagyobb előrelépés műtermi portrézásban, mint félmilkáért egy új váz + obi.
-
kovsol
titán
A dinamika az csökken ahogy az ISO -t növeled. Ha maxos dinamikát akarod, akkor alap ISO -t kell használj.
Melyik MILC-re gondolsz? Mert ez így általánosan nem állja meg a helyét, hogy a MILC drága.
Egyébként pont portré esetén tud segíteni a MILC fókusz rendszere nagyobb szenzor lefedettséggel, és sok gép rendelkezik jól működő szemfókusszal is, ami ha kis mélységélességet használsz, akkor nagy segítség lehet. -
.mf
veterán
"Ugyanakkor, tudás jobbra vagy balra, amikor egy beltéri sorozatnál azt látod, hogy megfelelő expó mellett azért nem tudsz érdemben utómunkázni, mert kicsit húzol az árnyékon, és olyan képzaj van, hogy besz@rsz, akkor elönti az agyam a matéria. Az időt rászántad, a pénzt a műteremre rászántad, a tudásodnak leginkább megfelelő módon fotóztál, majd jön az, hogy a végeredmény mégis elmarad az elvárttól, mert a képminőség nem elég"
Nem akarok geci lenni, de... Ha egy modern APS-C szenzorból műteremben zajt hozol ki, akkor lefogadom nem fényelsz rendesen, vagy egyáltalán. "Tudás jobbra vagy balra", jah, műterem fényeléssel kezdődik. Fényelés nélkül még egy KF géppel is lapos lesz a kép, jó fényeléssel egy kompakttal vagy mobillal is jobb képet lősz. Előbb fényelni tanulj meg, mint rálocsolni még fél milkát.
-
Byk01
őstag
A 85/1.8 D-t inkább ne, szerintem. Az ötvenesnél ment a párbeszéd, hogy melyik a jobb, a D vagy a G, a 85-ösnél egyértelműek a vélemények a G javára.
Amúgy nem APS-C-hez nem jó, hanem a 3xxx és az 5xxx sorozathoz. A hétezresekben és a három számjegyű APS-C gépekben van motor, azok meghajtják az AF obikat is. -
mikrofon
veterán
Az a baj ezzel az aps-c-re keresek jó obit portréra ami majd jó lesz FF-re is hogy szerintem rossz hozzáállás! Mert vagy FF vagy aps-c rendszert építs és használd boldogan. Vagy semmit... Minek most olyan obikat venni ami majd jó lesz FF-en is egyszer? Hiszen az most amikor használod aps-c-n pont nem jó mert nem a számodra megfelelő látószögű.... Ahogy mondtad hol szűk hol tág csak pont nem ideális. Szerintem most fektess be többet és legyen FF rendszered és használd boldogan. Vagy engedd el és legyen most jó aps-c rendszered és használd most elégedetten. Aztán ha majd lesz FF akkor majd kitalálod hogy mit kezdesz a mostanival.
-
csacsi77
senior tag
Én továbbra sem értem, hogy mit keresel még. Ha portré fotózás a fő célod akkor két lehetőséged van. Az Nikon AF-S 50mm f/1,8 és az AF-S 85mm f/1,8. Ezek árban, minőségben tökéletesen hozzák azt, ami a portréfotózás lényege. Az egyik használtan 50-60 eFt körül van, a másik 100-120 eFt körül, de még újonnan sem vészesek. Ez a fotós körökben aprópénz, a többi dolgokhoz képest. Az 50-es aps-c-re való, ha gondolkodol FF-re váltáson, akkor meg a 85-ös. Igen mindkettővel távolabb kell lépni az alanytól, de legalább van tere neki és neked is mozogni, nem vagytok egymás szájában.
-
Peczek
aktív tag
Én DX-es vázra portrézáshoz vennék egy 50/1.8-at, az elég olcsó, és 2,8-tól már elég szép képe van. Sokat nem buksz vele. Ha nagyon bejön a porté, és sok pénzed van, akkor később vegyél egy 85/1.8-at, de az már egy másik nagyságrend.
Ha pedig a háttér és a főtéma viszonyával is akarsz játszani (portré + háttér), akkor pedig zoom kell, a Sigma 17-70 2.8-4 vagy a 17-50/2.8. Hogy melyik a jobb, az hálás vitatéma.
Nekem egy D-s 50/1.8-am van, ritkán használom (főleg a zoomot használom), de portréhoz szinte csak ezt, szeretem is, és 2.8-tól már éles is és bokeh is van. A G-s változat valamivel jobb is ennél, 3500-re az kell.
-
mikrofon
veterán
Nézd meg milyen zoomállásban lőtted a képeidet és egyből kiderült hogy mire van szükséged. Van valami szoftver amit rá eresztesz a képeidre és egyből ki is írja.
Egyébként meg nem véletlen hogy DX szenzor méretben a 23 és 56mm - hez legközelebb álló két objektív számít alapnak portrézásra.
A 16; 35; 70 esetleg 90 mm-es szett is jó de itt már kell egy kis érék vagy gyakorlat is hogy ezeket jól lehessen használni, ne legyen túl szűk vagy túl tág....
-
csacsi77
senior tag
Ha jó portréobit keresel, akkor a Nikon AF-S f/1,8 50 mm és 85 mm-es obikat nézd meg. Az első APS-C-n egy kistele, míg a másik már egy rendes tele tartomány és FF-re is jó lesz, ha továbblépnél a 3500-ról a későbbiekben. Mindkettőnél szép háttérelmosást kaphatsz és elég éles mindkettő, hogy a szempillákat és az arc hibáit is láthasd, majd kozmetikázhasd PS/PS LR-ben.
Az áruk sem olyan vészes, pláne használtan. 100k alatt csak az 50 mm-est kapod meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest