- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nem lett arányos a fogyókúra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Apple Watch
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Íme az új Android Auto!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Azt nem tudom, hogy olyan nagy PPI mellett mennyire látszik, erről egyrészt nincs tapasztalatom, másrészt sehol nem hallottam olvastam ilyet, csak most itt először, így ezt egyelőre kétkedve olvasom, de a teória kedvéért feltételezem, hogy így van, ez esetben viszont megint csak teljesen irreális elvárás, hogy a felhasználóknak ilyen méregdrága monitort vegyenek, ráadásul hozzá olyan gépet, ami bírja azt a nagy felbontást. A felhasználók kb. 99%-a (lehet nagyon alul lőttem) nem ilyen magas PPI monitort használ, de ahogy írtam ezt nem is lehet elvárni senkitől. Tehát a felhasználók legalább 99%-ánál igenis jelentkezik a shimmering, amiről tonna mennyiségű független teszt készült, rengeteg videó. Ezen felül mind a játékfejlesztők, mind a hardvergyártók nem véletlen öltek bele pénzt és egyéb erőforrásokat, hogy jobbnál jobb temporális algoritmusokat készítsenek, nem viccből ölték bele a pénzt.
"Ha elkezded butítani TAA-val a képet felejtsd el azt hogy mi a "natív felbontás", ha te 4K natív képre ráteszed a TAA-t akkor az annyira lerontja a képet mintha 1080p-n natívban játszanál TAA nélkül, a TAA mellé ráadásul masszív szellemképes utánhúzást is kapsz, rendesen borzalmas nézni, teljesen értelmetlen így 4K+TAA-val játszani."
Hm...érdekes, én se 1080p-n se 1440p-n soha nem tapasztaltam még az általad említett szellemképes utánhúzást. Számomra pont TAA nélkül néz ki borzalmasan.
"Az amit ti átlag userek használtok ~92PPI(1080p 24", 27" 1440p) egyszerűen borzalmas, arra tényleg kell minden amivel el tudod mosni a recéket...csak így meg felesleges a játékba low-nál feljebb venni a textúrákat mert nem látod amúgy se a 4k-s textúrák részletességét mert post processingel elmosod..."
Nem igaz. Nincs semmilyen rece, csak shimmering, a textúra részletességi szinteket pedig TAA mellett is tökéletesen látni. Szerintem te aliasingről beszélsz, én viszont nem. A TAA a felbontás növelésével egyre hatékonyabb, jobb eredményt ad. Én már 1080p-n is abszolút elégedett voltam vele, de most 1440p-n a kép kiváló és érdekes módon láthatóan szebb, mint a 1080p. Ezen felül a post process filtereket én mindig kikapcsolom, ha van rá lehetőség.
Tök jó, hogy te beleesel abba a 0,001%-ba akik ultra magas DPI monitorral játszanak és gépük is van hozzá, de amint mondtam, a felhasználók min. 99%-a nem ilyen helyzetben van.
Egyébként van valahol teszt, ahol összehasonlítják az "átlagos" konzumer DPI-t a nagyon magas DPI monitorokkal shimmering szempontjából?.
#48341: Ugye tudod, hogy screenshoton a shimmering nem kimutatható? Nem értem miért ajánlasz screenshot amikor azoknak semmi köze a témához. Shimmeringet kizárólag mozgás közben lehet tapasztalni. Javaslom a DF csatornáját, ott tonna mennyiségű összehasonlítás van.
#48340 Callisto:
"Ha shimmering van az azért van, mert szar az engine nem azért, mert native."
Oh értem, ezt inkább a játékfejlesztőknek küldd el, mert szerintem ők még nem tudják."Lófingot sem tudsz a renderről és mi miért van."
Szerencsére te sem."TAA-t pedig ne nevezzük már jónak, még natívnak sem mondanám annyira gáz."
Tehát attól, hogy te utálod, másnak sem lehet jó? Hm...érdekes gondolat. Szerencsére a játék és VGA ipar nem így gondolkodik."Nem a natív hibája, hanem a TAA-é: szar az engine."
Szerintem csinálj egy oktató videót, ahol részletesen elmagyarázod az egész világnak, de főleg a motorprogramozó szoftvermérnököknek, hogy szar amit csinálnak és túl hülyék hozzá. Én szívesen megnézném! Lehet elindítanál vele egy forradalmat, ki tudja!
/irónia off
Esetleg ide valami hiteles forrás, ami alátámasztaná az állításod? Lehetőleg olyan embertől akinek van köze a szakmához, köszi!Megyek is vissza játszani bekapcsolt TAA-val, ami baromi jó és szép képet ad.
-
huskydog17
addikt
Akkor neked ellentétes véleményed van arról, hogy mi néz ki jól és számodra a shimmering szép. Érdekes ízlésed van, bár nagy valószínűséggel ezzel kisebbségben vagy, de örülj neki, hogy téged nem zavar a temporális instabilitás. Én szemrákot kapok azonnal ha egy játékban erős shimmering van. Neked szerencséd van, hogy a te szemedet/agyadat nem zavarja a masszív vibrálás, illetve számodra szépnek tűnik. A legtöbb embernek azonban az ronda.
2023-ig engem se zavart, aztán miután először láttam temporálisan tökéletesen stabil képet játékokban, azóta ugyanúgy zavar a shimmering, mint a képtörés, a 30 fps vagy a "filmes" post process effektek. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
UE5-nek lehet köze hozzá. A traversal stutter jellemzően akkor jelentkezik, ha egy új zóna betöltése történik, és ebből a szempontból valamivel kedvezőbb, ha az eszközlokális memória egyetlen type-ban van benne, ahogy a Radeonon. Az NV-nél egy flag alatt az eszközlokális memória két type-ra van osztva, vagyis a kezelés szempontjából teszem azt egy 8 GB VRAM-os GeForce VGA-n két kisebb menory type-ot használhat az API-ban. Ez nagy különbséget nem okoz nyers teljesítményben, de az olyan motorokban, mint az UE5, ami eleve érzékeny ezekre a traversal stutter dolgokra a zónák betöltésénél, okozhat némileg több akadást, ami a frametime-ot valamelyest ronthatja.
-
DudeHUN
senior tag
-
Devid_81
félisten
Huvosebb lett magasabb fogyasztas mellett is.
Magasabb orajel, szintetikusban is sokat lepett elo es jatekokban is van egy ~10% elorelepes.
Persze ertem en, hogy ez keves, en is tobbet vartam meg anno a Zen5 megjelenes elott az egesz uj generaciotol.Az uj Intelhez kepest jatekokban konkretan egy teljes generacios elorelepes, ha mas nem
-
-
S_x96x_S
addikt
> Vicc, többet fogyaszt mint a 7800X3D és alig gyorsabb...
A HU - "kivételesen" meg van vele elégedve.
https://youtu.be/BcYixjMMHFk?t=1224
-
-
Jacek
veterán
De alapvetően nem mindegy? Kérdezem komolyan.
Gamék nem igazán fognak mostanában 8/16-nál többet használni, akinek csak gamingra kell vesz 8/16-ost.
Aki melozni is akar megveszi a 16/32-öt ahol gamingra az első ccd fogja használni és csak azon van 3D cache ha jól tudom.
Mi ezzel a probléma? -
-
Egon
nagyúr
Kontrasztként ott van, hogy mit lehet kihozni egyetlen fejlesztő projektjéből:
Bright Memory: Infinite teszt | GamekapocsNyilván nem lett tökéletes, ugyanakkor a sokat emlegetett látványvilág (amin állítólag több száz (!), helyenként több ezer (!!) fejlesztőnek kell évekig (!!!) dolgoznia) szerintem eléggé rendben van, pár apróságon kellett volna még csiszolni, valamint megnövelni a játékidőt, és egészen jó játék lehetett volna.
-
Egon
nagyúr
Azt mondjuk én sem értem, hogy miképp jutottunk el a pár tízezer/százezer dollárból megvalósított játékokból a sokmilliós gémekig.
Dolgozik nálunk egy srác, aki korábban magyar fejlesztésű, A kategóriás játékokon dolgozott - ő sem tudta sem megmagyarázni, sem megindokolni, hogy miért is kerül manapság egy AAA kategóriás játék többtízmilliószázmillió dollárba...
Btw ezek a költségek 5-6 évvel ezelőtt is még a töredéke volt ezeknek az összegeknek, jellemzően megállt 100M USD alatt... -
-
Pont ez az, hogy még TFLOPS-ban sem lesznek annyira elszállva a desktop gépekhez képest. A PS5 kb. az RX5700 / RTX 2070 Super körül lesz, az Xbox pedig az RTX 2080 Ti alatt. A mihez tartás végett ugye a Control még RTX 2080 Ti mellett, DLSS-el sem tudta 4K@60FPS-el biztosítani az RT High beállításokat, max. mediumon. A Control pedig egy 2019-es játék.
Hangsúlyoznám, hogy különféle trükkökkel el lehet érni a 4K@60FPS-t, mint a RIS és a felskálázás, Checkerbox rendering és a többi. De innentől ez nem natív 4K@60FPS, szóval ilyen téren vessük össze a PC hardver képességekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Óvodások homokozója
- Nem lett arányos a fogyókúra
- BestBuy topik
- OLED TV topic
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB NZXT H5 Flow RGB 650W
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest