- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Íme az új Android Auto!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Mobilhasználat külföldön
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #49058 üzenetére
Az Intelnek minden nyereségre szüksége van, hogy ismét kihívóként léphessenek fel az AMD ellenében. Ők nem egy Nvidia, nem egy Apple, nem vonulhatnak vissza azokból a piaci szegmensekből, ahonnan már nem tudnak elég magas hasznot kinyerni. Minden centre szükségük van, hogy versenyben maradhassanak.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #49054 üzenetére
Ezt akartam én is írni, hogy a januári tervezett rajt elhalasztása most nagyon csúnyán megbosszulta magát, ezzel az AMD ismét tökön lőtte saját magát. Szerintem ezt a masszív zuhanás szimplán pont a januári launch elhalasztása okozta.
Látom ismét felrakták a szokásos AMD lemezt: "majd a következő"
Persze megvárjuk a Q2-es eredményeket, de ha az RDNA4 annyira nagyon sikeres volt, mint amennyire itt egyesek jósolják, akkor az legfeljebb arra lesz jó, talán a piaci részesedést visszavigye 10% fölé, ahonnan most bezuhant, de ha esetleg az RDNA4-nek sikerülne visszatornászni 8-ről 15-re, akkor az nagy bravúr, csak rendkívül valószínűtlen.
Tudom most várjuk meg a Q2-t, de előre látom, hogy ott meg az lesz majd a kifogás, hogy hát de a 9060XT Q2 végén jött ki, így az nem ér, várjuk meg a Q3-at.Hűh de megnézném Lisa arcát amikor meglátja ezeket az adatokat és nagyon kíváncsi lennék milyen dicséretet fog adni Jack-nek, miközben szépen megsimizza a buksiját (vagy jól s*ggbe rúgja). Nagyon jól haladnak a 40% felé, a -40% felé.
Intelnél nem tudom mi az oka a 0%-nak, ott két lehetőséget látok a szomorú eredményre: az egyik, hogy bizonyos drámakirály sajtók (reviewerek) alaposan felfújták a driver overhead témát és ezzel sok vásárlót elriasztottak, a másik, hogy még mindig túl kevés van a piacon, keveset gyártanak, a kettő kombinációját tartom a legvalószínűbbnek.
Amúgy ironikus, hogy az RDNA4 nem lett rossz, sőt egész jó hardver lett, csak sikerült megint elcseszni a rajtot és az árazást.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Busterftw #49044 üzenetére
Igen. De a kisebb szériák még mentek.
Szóval ez pöppet összetettebb annál, mint hogy "Elképesztően fogyott az 5000-res széria."
Ami egyébként miután lett elég kártya jól is megy.
Plusz számít az is mennyit keres a gyártó egy-egy eladott chipen. Mi tartalmaz pontosan a Gaming bevétel. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Busterftw #48938 üzenetére
szponzoralt reklam az definicio szerint nem review
Ha az influenszernek nem tetszenek a szerzodes feltetelei, akkor nem kell elfogadni, megveszed/beszerzed a kartyat es azt irsz amit akarsz.
pontosan ez tortenik most is. viszont ugy adott esetben a review csak kesobb johet ki. es addigra a reviewnek alcazott reklam mar kint van.akkor is, ha gyakorlatban ez a fogyaszto megtevesztese.
meg egyszer, MFG eseten 100 fps is adhat teljesen jatszhatatlan jatekelmenyt.
-
-
Ribi
nagyúr
válasz
Busterftw #48935 üzenetére
De ez nem review, hanem egy marketing prezi gyakorlatilag. Akár az Nv is kiadhatná ezeket, csak nem jutna elég sok emberhez. Akár NV is megcsinálhatná ezeket a videókat és megkérhetné, hogy adott influenszer pakolja ki az oldalára. Kb ugyan annyi értlme lenne ahogy be vannak ezek korlátozva. Csak sokan rosszul nevezik az egészet és ezzel "sértik meg" az igazi review készítőket.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Busterftw #48935 üzenetére
nyugodtan nevezzuk neven a dolgot. nem "influencer", hanem (bujtatott) reklam.
reviewereknek ez elfogadhatatlan. gyakorlatilag a sajat megbizhatosagukat asnak ala.
meg egyszer, nezz ra a cyberpunk videora amit linkeltem (picit le kell gorgetni), ez igy ebben a formaban kb papiron remek, gyakorlatban teljesen hasznalhatatlan.
frametime plot nincs, de szemre ilyen 500ms folotti frametime ertekek is befigyelnek, papiron 100+ fps mellett.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Busterftw #48929 üzenetére
Az nem egy objektív bemutató, hogy csak 4 játékkal tesztelhetnek és csak 3 kártyával hasonlíthatják össze. Ez így magában vicc. Nyilván úgy teszteltetnek hogy az nagyon faszán nézzen ki, de közben tilos hasonló tudású vagy árú kártyával összemérni, mert akkor kiderülne hogy rohadtul nem olyan mint amilyen. Ez egy fizetett szutyok így, egy átverés. Persze lehet mondani hogy nem hazudnak, csak épp a történet 80%-a kimarad. Gerinctelenség. Nyilván pénzszerzéshez nem kell gerinc, de pont akiknek van gerince azok fogják felhívni a figyelmet a gerinctelenekre, hogy ne dőljön be senki.
-
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48929 üzenetére
Linus és HUB/Gamersnexus két különböző kategória.
Linus egy showman, egy influenszer, egy olyan, akinek a személye hozza a megtekintéseket, nem a félvezetőipai szakmai tudása, vagy az első napos tesztjei. Linus lényegében a valahai Top Gear megfelelője a számítástechnikai szektorban. Ezzel pedig nyilván sokkal több nézőt ér el, mint a HUB/Gamersnexus a sokkal mélyenszántóbb elemzéseikkel. Viszont pont ezért a 16+ millió nem mérhető össze a HUB 1,1 milliós vagy a GN 2,4 milliós táborával, mert a két csatornatípus eltérő néprétegeket szólít meg. -
válasz
Busterftw #48804 üzenetére
A mintavételről semmit nem tudni, az nagy baj. Valamint mindig más és más a user bázis, amit vizsgálnak, tehát a havi változások már csak azért is vannak, mert mindig más userektől kérik be a statot. Ezért van az, hogy (a fenti példával élve) az ATI x600 januárban volt 5,26%-kal jelen, két hónapig semmi, aztán áprilisban meg 12,5% került be a felmérésbe.
Így pedig simán megtörténhet, hogy mondjuk a 9070 tulajok nagy része kimarad a felmérésből, mert őket éppen nem szólítja meg a Hardware Survey.
Szóval amit mondasz, hosszú távon érdemes levonni következtetést a Steam adatokból, és véletlenül egy hiteles statisztika ez a felmérés, mindössze egy random felhasználó bázisról készült pillanatkép.
-
Raggie
őstag
válasz
Busterftw #48802 üzenetére
Az a lényeges különbség, hogy a Steam statisztika sokkal lassabban reagál. Tehát ha van húsz évnyi aggregált eladásod, amiből 80% Nvidiát vett, kb 20% AMD-t és azok már benne vannak a mintavételben, és tegyük fel most megfordul az utóbbi két hónapban az arány és 80% AMD-t vesz és csak 20% Nvidiát, a teljes owner base-ben akkor is minimálisan fog változni a százalék.
Így világos?
Tehát a pont most esetleg bekövetkező változást egyáltalán nem jelzi jól.
Ha minden nagyjából marad ugyan úgy, mint eddig, akkor továbbra is nagyjából jó arányt tud esetleg mutatni, de egy friss nagyobb változást nem követ le. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48798 üzenetére
de ha van válaszod, azért válaszolhatsz:
""""
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )
""""de amúgy már "TechEpiphany" - is kiakadt ...
mert nem értik a különbséget a steam és a mostani eladások között.
""""
I can't cope with fanboys anymore. They are driving me insane 🤣
They don't call me out when I publish amazon or mf stats that are totally dominated by Nvidia.
They don't know the difference between OEM and Retail (i don't talk OEM).
They don't know the difference between current install base (steam) and what is selling right now.
Make it make sense.
"""pl. a német Retail GPU STAT ( Mindfactory ) :
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1918718281004834981
"""
🔥 GPU Retail Sales Week 18 '25 (mf)
ℹ️ Units
AMD: 665 units sold, 50.19%, ASP: 686
Nvidia: 630, 47.55%, ASP: 1096
Intel: 30, 2.26%, ASP: 310
ℹ️ Revenue
AMD: 456296, 39.46%
Nvidia: 690646, 59.73%
Intel: 9314, 0.81%
ℹ️ By GPU
RX 9070 XT => 355
RX 7800 XT => 165
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60
RX 6600 => 40
RX 7900 XTX => 40
RTX 4060 => 35
GT 1030 => 20
RTX 3060 => 20
RX 7900 XT => 20
RX 7700 XT => 10
ARC A770 => 10
RX 6650 XT => 10
ARC B570 => 10
ARC B580 => 10
RX 7600 XT => 10
RX 6750 XT => 10
GT 730: 5
4060 Ti: 5
RX 7600: 5
RTX 3050: 5
ℹ️ Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity 3: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50
"""" -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
Ha 10+ éve mindenki ugyanúgy félreérti az adatokat, attól az még nem lesz érvényes módszertan. Az csak azt jelenti, hogy az emberek következetesen lusták utánanézni, hogyan működik a statisztika, mint tudomány. Olyan ez, mint amikor valaki antibiotikumot szed vírusra. Csak azért, mert mindenki ezt csinálja, még nem lesz okos dolog, csak következetesen tévednek az emberek.
#48790 atok666 : Nem, nem válogat a hardverek között. És ettől torzít, mint a szar.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
> Ezek szerint csak neked van gondod a Steam statisztika megértésével
A Steam -ben benne vannak a ~20 éve használatban lévő konfigok is,
és segíthetsz az értelmezésben.
pl. ATI Radeon X600 ~2005 -ös termék - havi statisztikája:DEC -
JAN - 5.26%
FEB -
MAR -
APR - 12.50%Találós kérdés:
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )És persze az RX 9070 - még nem mindenhol jelenik meg.
Mennyi lesz a következő hónapban az "RTX 4090" - eladás,
hogyha - most:
(Linux-os stat)
0.46% : GTX1660 TI ~= RTX 4090 ~= RX 9070/9070 XT -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48765 üzenetére
Azért nem jön ki a matekod, mert a Steam statisztika nem alkalmaz tudományos megközelítést. Van úgy, hogy 100x felkerül egy gép. Hogy lehetne egy olyan statisztika valid, aminél 100x szavazhatsz?
Segítek. Zárt ki a Steam statisztikát, és akkor nem csak nézel, hanem látni is fogsz.
A Steamen pedig azért nem jelennek meg dolgok, mert nem mindig kér adatot a rendszer. És ez nagyon kritikus. Az nem egy automatikus statisztika, engedélyezned kell, sőt, fel kell, hogy dobja, hogy a te adatod ott legyen benne. Tudod, hogy én még mindig a négy évvel korábbi gépemmel vagyok jelen? Rég nincs meg az a gép, de még mindig úgy van a statisztikában, hogy itt van nálam. Hogy lenne bármilyen statisztika hiteles ilyen design flaw mellett...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48738 üzenetére
A Steam statisztika semmire nem jó, mert nem alkalmaz statisztikai módszertant.
Nem a pontossággal van a baj, hanem azzal, hogy a statisztikát mint tudományágat telibeszarja. Konkrétan kibasznának mindenkit az egyetemről, aki ilyen statisztikát csinálna.
#48747 Busterftw : Nem, nem csak az volt a gond. Az a gond, hogy ugyanazt a node-ot használják az AI cuccok, és mivel abban több pénz van, így az NV csak az abszolút minimum mennyiséggel viszi a gaminget, hogy a legkisebb mértékben rontsák a pénzügyi eredményeiket. Emiatt voltak a Radeonok az eladási toplisták élén az üzleteknél. Nem azért, mert az NV nem tud eleget gyártani. Nem is akarnak.
Meg számít az is, hogy a gaming piacon a játékosok eltűrik, hogy mélytorkosra szopatják őket. Szinte tátott szájjal kérik még az alázást. Az AI-piac nem ilyen. Ott egy hosszabb szállítási határidőt azért lemondanak. Nyilván, ha a játékosok eszesek lennének, és nem nyelnék azt, amit kapnak, akkor nagyon gyorsan megváltozna ez, mert rájönne az NV, hogy nem lehet mindent a szátokba tenni.
-
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Linuxra állítva megjelent azért már.
de ez a hazugság különösen ennek fényében kellemetlen.
nagy marketingbullshitet letoltak a pirosak a gamerek torkán, szépen a megítélésük jó lett a sajtó álltal, gyalkorlatilag meg az MSRP hez nézve drágábbak mint az Nvidia.
persze ilyenkor a fő AMD mágus oldalaknál nagy csönd van erről, AMD-t nem ekézik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Ez jelzi nektek, amiről annyiszor írtak már a hozzáértők, hogy mennyire extrém torzító a Steam statisztika statisztikai módszertan nélkül. És amíg a Valve nem kezeli ezt tudományként, és nem alkalmaznak tudományos módszereket, addig a Steam statisztika extrémen torzítani fog a jövőben is. Sajnos nagyon drága lenne alkalmazni egy szakembert erre, hogy összerakja a statisztikájukat, így hát marad a tudománytalanság és az amatőrködés.
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw #48713 üzenetére
Az UE5 azonnal CPU limitessé tesz bármilyen open world vagy szimulátor játékot. Akkor is, ha PS3 kinézete van.
Én is ezért váltottam 9800X3D-re, mert most már futószalagon jönnek az ilyen játékok. Ha tetszik, ha nem, de Raptor Lake / Zen4 alatt nem nagyon lesz élet most már. -
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48644 üzenetére
Előre nem tudjuk, hogy idén mennyi kártyát adnak el. Tavaly a Lovelace jól fogyott, mert volt is belőle készlet. Idén viszont a Blackwell – a halasztás ellenére – katasztrofális készletekkel indult, és a hírek szerint rövidtávon nem is érkezik jelentős újabb szállítmány belőle. Március végéig kiderül, hogy a Radeon kártyákból milyen ütemben érkeznek az új szállítmányok, de a csütörtöki indulás egyértelműen pozitív képet mutatott az egyes kereskedőknél akár 1000 darabot is elérő raktárkészlettel megtámogatva.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48642 üzenetére
A gond pont az, hogy 3-4 Radeonnal megkeresnék azt a nyereséget, amit 1 Geforce kártyával, viszont akár 10-15 Radeon kártyát is eladhatnának most 1 Geforce kártyára számolva.
Ahhoz azért az AMD-nek is kell a beleegyezése, hogy az MSI ismét árulhasson Radeon kártyát...
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48557 üzenetére
Igen, én is örülök, hogy maradtak ennél a motornál. Üdítő látvány végre egy Cryengine cím, ráadásul nem stutterfest, mint az UE játékok 99%-a. Azért is örömteli ez, mert sokan kidobták már a saját motorjukat a kukába az UE-ért, ami nem tesz jót a piacnak. Nem is értem, hogy miért nem használnak több játékhoz Cryengine-t. Remélem a Crysis 4-ben nagyot fog szólni ez a motor, ott a Crytek-nek mindent bele kell adnia!
A DLAA minden játékban szebb, mint a natív (TAA), az verhetetlen képminőség szempontból, még a CNN modellel is messze az volt a legjobb, de most az új TM modellel még jobb lesz.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48552 üzenetére
Ott a jövőállóság, az NVIDIA kártyáknál legalábbis elég szép, mind a Turing, mind az Ampere döbbenetes tempót diktál, de még az Arc is szárnyal.
A Turing itt különösen nagyot megy.#48554 gV: Valószínűleg ez amiatt lehet, mert a Turing itt szokatlanul gyors, úgy is lehetne mondani, hogy túl gyors, tehát nem az Ampere gyengélkedik (fura is lenne amikor az RTX 3070-es az RX 6900 XT tempóját hozza), hanem egyszerűen a Turing nagyon gyors (megszokotthoz képest sokkal gyorsabb), emiatt csökkent a különbség az Ampere-hez képest.
Példa: az RX 6700 XT-nek kb 10%-al kéne gyorsabbnak lennie, mint az RTX 2080, ehhez képest a 2080-as 25%-ot ver a 6700 XT-re, sőt Exp preset alatt 60%-ot, más ligában játszik, szélsőséges mértékben begyorsultak itt a Turing kártyák. Emiatt a sima RTX 2080 az RX 6800 XT szintjén van.
Az Ampere felhasználók sem panaszkodhatnak, ahol az RTX 3070 a Radeon 6900 XT tempóját hozza. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48459 üzenetére
Sztem mostmár azért van némi tétje az AI gyorsítóik miatt. Ugyanaz a dívizió tervezi a GPU-kat is szal ha a GPU-kkal beégnek, akkor az az AI cuccok hírnevének sem tesz jót és hát ott van a nagy profit. Pláne, hogy már a consumer GPU-kon is elkezdték támogatni a ROCm-et ami egy feedback loop-ot alakít ki a fejlesztésben amire szükségük van a CUDA monopóliuma miatt. Szal vmit össze kéne barkácsolniuk.
Pont most lenne hiba a Radeon márkanév mögül kifarolni.Ha 128bites Navi44-et terveztek, akkor annak a 8 GB-os verzióját - ami a fő attrakció lett volna egy B580 nélküli univerzumban $250-300-ért - qrva olcsón ($200 vagy alatt) adni, és az XT-t meg 16 GB memóval kiadni $250-300 között. És kérdéses, hogy a 8 GB-os kártyát egyáltalán kiadják-e $200-ért vagy ezalatt.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48357 üzenetére
Az Intel a most kiadott generációig bezárólag története során mindig is a saját üzemeiben gyártott mindent és így ért el totális monopóliumot minden téren, ellátva az Föld egész népességét processzorokkal, chipsetekkel, memóriával, stb.
Akkor mi szükség mégtöbb gyárra (ami akár még kellhet is) és mi szükségük adófizetői pénzre? Milyen kapacitás az amit most nem tudnak kitermelni a meglévő gyártósoraikon, csak mert qrvasok gyártókapacitásuk van és állítólag azért qrvára veszteségesek, mert még ez sincs kihasználva (jelenleg, ez később változhat).
Azt értem, hogy éppen nem a legjobb a gyártástechnológiájuk (ezért mentek a TSMC-hez az új procijaikat gyártatni), de ennek köze nincs az összes gyártókapacitáshoz. Ha arra költik a pénzt, hogy felfejlesszék magukat TSMC szintre, azt qrvára nem adófizetői pénzen kéne tenniük, hanem a saját maguk által kitermelt profitból. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48352 üzenetére
which is a surprisingly good price
Hogyan lehet ilyet kijelenteni egy újságnál? Még azt sem tudják, hogy milyen gyors lesz a kártya. És ha épp 7600 XT sebessége lesz akkor sem jó az ár, mert egyrész a 7600 XT sebességet már ~3 évvel ezelőtt is megkaptuk ennyiért, másrészt meg az Intel drivere kicsit el van maradva az AMD-étől, harmadrészt a fogyasztását sem ismerjük. Az egyetlen pozitívum, hogy 12 GB memória van rajta, de éppen arról volt egy csomó vita az egyik topikban, hogy a plusz RAM sebesség kategóriától függően ér vagy nem ér semmit és mint láttuk a 7600 és a 7600 XT között alig van különbség, tehát ebben a kategóriában nem fog semmit érni a +4 GB.
-
Jacek
veterán
válasz
Busterftw #48205 üzenetére
De arról van szó hogy az outlaws kikapcsolhatatlanul butitja a texturákat, az nem felbontás. Na azt hogy hasonlítod össze?
Ha nem tudod lockolni és az egyik kártyán high a másikon médium a textura.
Vagyis erről ment az eszmecsere hetekkel ezelőtt, ha lehet lockolni vagy akármi nem szoltam. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48099 üzenetére
Nemtom, hogy a "szennyezés" az az OEM-eket mennyire érdekli. Ha megnézed a Lenovo, Dell, HP hármas gépeit akkor nem igazán zavarja őket, márpedig ők a három legnagyobb. A system integratorok sem vették ki a Raptor Lake-es gépeket a kínálatukból.
Utólag belegondolva egyébként ha LGA1700-on ha csak a Bartlett menne utolsó generációként akkor eltudnám képzelni abból a szempontból, hogy az Intel foundry gyártson vmit. De arra elég a 14xxx széria.
Meg ha ez a Bartlett túl gyors lenne az Arrow Lake-hez képest akkor az elég nagy blama lenne az Intelnek minden szempontból. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48093 üzenetére
Akkor ennek a pletykának semmi értelme, mert a Lunar Lake-en is a compute tile-on van az IMC.
Tehát akkor a Pantheren nem visszakerül, hanem ott marad.
[link]
És akkor ugyanez igaz az Arrow -> Nova esetében is, ott sem lesz változás.
Úgy tűnik ezek a szivárogtatók sem mindig tudják miről beszélnek. -
-
Gyuri27
félisten
válasz
Busterftw #47980 üzenetére
Az semmi volt. Porhintés. Kiadása előtt lehetett tudni. A gamerek védelme annyi lett volna, hogy nem adják el a vga-t kamionszámra a gyárkapuba a bányászoknak.
Hanem olyan tisztes eladóknak szállítanak pl mint az evga és mások.
De hát ők ezen bevallottan is gennyesre keresték magukat. Az lhr meg megmaradt marketing bullshitnek és van aki el is hitte.És ne mutogassunk az amd-re pls. Mert a piac 90%-t az nv uralja. Nekik semmi ráhatásuk nem volt semmire.
-
-
-
-
Raymond
titán
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Busterftw #47573 üzenetére
az is eleg sok egyebkent
Alogonomus: igazabol teszteknel kizarolag a jatek fut es semmi mas, szoval valos eletben (pl fut a discord, a virusirto meg meg par dolog), ennel varhatoan rosszabb a helyzet.
jatek egy dolog, de a csucs asztalikat nem feltetlenul (csak) arra veszik.
-
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47558 üzenetére
Évtizedes távlatban ez megy, csak egy XMP profil mellé is néha olyan feszek mennek a procinak, hogy hű...
Illetve elég régóta nincsenek figyelembe véve sem a fogyasztási limitek (jó lesz a maximum 4096W) illetve az sem, hogy ha minden mag aktív, akkor jópár típusnak csökkentenie kellene az órajelét...
Néha egész komoly utánajárást igényelt, ha az ember csupán a biztonságos gyári feszeken és paramétereken akarta hajtani a CPU-ját.... -
válasz
Busterftw #47498 üzenetére
Hát ezt annak a kétezer embernek kell mondani. Már egy készülő címet lefújtak, azt nem hiszem hogy a HR leépítés miatt. A cég és gazdasági szempontból biztos logikus,de azért szar dolog.
Én is már éltem át ilyet sajnos. Nagy remények ,ígéretek mikor egyesülés aztán jön a valóság. -
-
-
válasz
Busterftw #47404 üzenetére
Ha elolvasod a cikket, akkor rájössz, hogy az általad említett "betorni a piacra mar meglevo vagy letezo alapokkal" a per szerint ellopott kódokat jelent. Ez minden, csak nem korrekt. Majd a jogászok aztán eldöntik, hogy volt-e lopás vagy sem, de ha igen, akkor az Nvidia csenget a Valeonak. Van miből.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #47400 üzenetére
Azért illet volna gyanakodniuk, mert valószínűleg a meglopott előző munkahelyén sok ember évekig, ha nem évtizedekig tartó munkájával elért fejlettségi szintről tudott szinte azonnal indulni. Az egy dolog, hogy a saját területének a tudását áthozta a "fejében", de a többi 10-50-100 szakértő "feje" nélkül az ő egy "feje" csak a gépezet egyik fogaskereke, amit vagy az új cége gépezetébe kell beillesztenie, vagy a saját fogaskereke köré kell egy gépezetet építenie az új munkahelyén. Ő viszont azonnal egy minden fogaskereket tartalmazó gépezettel a "zsebében" érkezett, és a gépezet rendben működött is.
Amikor egy termékhez az eredeti árának a 80%-áért hozzájutsz, azt lehet szerencsének tulajdonítani, de amikor 1%-ért kínálják neked, akkor a vészcsengőnek meg kell szólalnia a fejedben, hogy bűnös forrásból származik. -
-
válasz
Busterftw #47221 üzenetére
Sehogy nem jó a driver (azaz nyilván elindul legalább), meg maga a játék sem. Egy helyben állva 0 terhelésen is ingadozik az fps. GPU használat össze vissza megy, proci használat szintén totál random az egész. 20-60 fps között megy, de teljesen logikátlanul és kiszámíthatatlanul.
Sem a videókártyát sem a procit nem használja ki.
megeszik:
9-10Gb Vramot
8-9Gb ramot
Prociból 6-7 magot használ de nem 100%-ra.
Nem játszhatatlan de messze van még a normálistól. Szóval várok driverre, patch-re stb.
Grafika meg moddolható, tény hogy gyárilag ez a zöldes shader szerintem ocsmány. Filmgraint/mblurt kikapcsoltam. Xess sem működik még szerintem hardverből.
Crash van jópárszor, felbontásváltáskor azonnal.Majd kiforrja magát.
-
-
-
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47163 üzenetére
Az Nv implementációja ugyan miért késett volna? Az AMD ennyit vacakolt vele, de nem azért, mert szabványosan csinálták, hanem elsősorban ott úszott el a dolog, hogy megvárták a szabványt követő sorozatgyártott scalereket. Ha az Nv szabványosan oldja meg a kapcsolatot a saját 300 dolláros scalerével akkor nem hinném, hogy bármi jelentősebb csúszást okozott volna. Alapvetően teljesen ugyanazt a működési elvet csinálják, csak nem szabványosan. Ez így minimális igazítás a szoftveren, se több, se kevesebb.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47161 üzenetére
"Nincs fix, jobb minoseg, nincs a monitor teljes tartomanyaban mukodo VRR, nincs 144Hz support. Ezeket az AMD meg +2 evvel kesobb hozta, ami mar 4 ev."
Miért ne lett volna? Ugyanúgy működhetett volna a scaler szabványos módon, az összes jósággal együtt, kb ugyanabban az időben. Akarat kérdése lett volna az egész.A többire.... Sajnálom, hogy ennyire nem érted.
Én feladom ezen a ponton.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47159 üzenetére
"nem akadalyozta az AMD-t "
Nem az AMD-t akadályozta, hanem Pistikét, aki monitort vett, hogy később az AMD kártyájával is használhassa, így később Pistike nem vett AMD kártyát. Nem olyan bonyolult ez.Nem azt mondtam, hogy nem volt innovatív a G-sync modul, azt állítottam, hogy nem az innováció tette szükségessé, hogy a szabványtól (ami már fél évvel korábban végleges formában készen volt, tehát VESA tagként az Nv ennél lényegesen korábban is már tudhatott róla!) eltérő, inkompatibilis módon valósítsák meg. A fix minőségű, G-sync logós scalarral (ez volt valójában az innováció) nyugodtan megjelenhettek volna szabványt is támogató módon, akkor lett volna verseny, mert Pistike döntésén múlt volna, milyen monitort milyen kártyával párosít.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47157 üzenetére
"Magyarazd meg konkretan, a G-Sync miben korlatozta a versenyt?"
Aki Nv kártyát vett, az csak hozzá való monitort vehetett. És fordítva is, aki már megvette a drága, jó minőségű monitort, utána kénytelen volt Nv kártyán maradni, mert más kártyán egy kulcsfontosságú képességet vesztett volna el.
És itt szó nincs innovációról, meg egyéb marhaságokról, mivel a kis 300 dolláros scaler működését ugyanúgy felprogramozhatták volna szabvány szerint is, főleg hogy a rajta lévő Altera Arria V GX FPGA modul elméletileg DP1.2a támogatású [link] . -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47154 üzenetére
"szabványosítás és az innováció/verseny nem fér össze"
Pedig összefér, megfelelően koordinálva. Sőt, csakis úgy férnek meg jól egymás mellett. Pl. koordinálás nélkül az innováció monopolhelyzetbe csaphat át, lásd pl. vendor lock-in.Természetesen a szabványosítás lassítja valamennyire az új (jobb?) termékek piacra kerülését, ezt nem is vitattam.
Ugyanakkor számtalan súlyos valós probléma kezd már most is a féktelen innováció jóvoltából kibontakozni, aki nem barlangban él, annak szerintem nem kell magyarázni.
"Ez konkrétan miben nyilvánult meg?"
Tényleg magyaráznom kellene, miért korlátozza a versenyt a vendor lock-in? -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47143 üzenetére
"Ha az Apple is szabvanyozik, akkor nem lenne a piacon az usereknek ez a kenyelmi funkcio elobb."
Gondolom, kellett nekik, mint egy szelet kenyér...Egyébként vélhetőleg lényegesen kevesebb elektronikus hulladék keletkezett volna, ha hamarabb beállnak ők is az USB-C mögé.
"Nem tudom milyen fejfajasrol beszelsz."
Mondjuk arról, hogy kettévágták a piacot, vagy megvetted a méregdrága G-syncet, vagy nem volt synced. A szabványos adaptive sync monitorokat meg nem kezelték a kártyáik évekig. Ha pedig megvetted a méregdrága G-sync monitort, utána már csak Nv kártyával működött, mivel nem volt szabványos.A minőség biztosítására normális helyeken tanúsítványokat alkalmaznak, pl. HDR600 a VESA-tól [link] , nem pedig vendor lock-in-t.
-
keIdor
titán
válasz
Busterftw #47133 üzenetére
Egyetértek, G-Sync ment már 30Hz/30fps felett is, FreeSync sok termék esetén meg csak 48-120Hz/fps tartomány.
Mikor GTX-1080Ti-al kellett játsszam az RDR2-t, ott nagyon nem volt ez mindegy…
nVidia sokszor zártabb, de jobb is a minőség. DLSS esetén most ugyanez elmondható. Továbbra is azt mondom, valamit, valamiért.
Ugyanakkor azt is elismerem, hogy az AMD is tud jókat mutatni. Kepler rosszul öregedett a GCN2-höz képest, meg egy HD7970 is sokkal tovább bírta, mint a Fermi.
De ott a DirectX 10.1 esete is, AMD támogatta, az nVidia nem és elég bicskanyitogatóan is kezelték a zöldek.
I give credit where credit is due. -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47117 üzenetére
"Ha az Nvidia kozos interfacen egyezkedett volna a konkurnciaval, akkor nem lenne most RT-ben es AI felskalazoban elonyben."
Pedig RT-re ott van a közös interfész (DXR/Vulcan), ahogy egyébként Ai-ra is (DirectML), és mindkettőben előnyben vannak."Nem tudom mirol beszelsz"
Arról, hogy az FSR3 FÉK FRÉM generátora működni fog az előző generációs kártyáikon, így majd nyugodtan kipróbálhatom ha majd megjelent az RX 6800XT-men.
Míg, akik a nagy innováció hajtotta gyártó konkurens RTX3080-asát vették, azok vehetnek új kártyát a DLSS3-hoz, mert abban még nincs megfelelően innovatív OPTIKFLÓ AKKELERÁTOR. -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47108 üzenetére
"ha kezdetektől fogva közös szabványon keresztül kellene ennek piacra jutnia, akkor most vastagon szopnának az Ada userek."
Hibás az érvelésed. Ha előre megegyeznek egy jó interfészben, akkor teljesen mindegy, mikor készül el az AMD megvalósítása."Ehelyett az Nvidia üti a vasat, innovál és kijött vele, mert kész volt."
Akarod mondani, mert kellett valami duma, miért is vegyenek az emberek TENZOR kóros RTX VGA-t?Most persze megint vehetnek új RTX4000-et mert abban OPTIKFLÓ AKKELERÁTOR is van FÉK FRÉM generálni.
De legalább dübörög az innováció.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47102 üzenetére
"ha valamibe mindenki úgy nyúlhat bele és változathatja ahogy jónak látja, abból hogy akarsz szabványt"
A szabvány az interfésznek kell, hogyan kell pl. etetni adattal egy ilyen technológiát, és annak hogyan kell adott adatokkal működnie. Innentől mindenki szállíthatná a saját megoldását alá, és csak egyszer kellene a fejlesztőnek szívni a beépítéssel, karbantartással.
Ha egy ilyen open source megoldásba a fejlesztő belenyúlna, onnantól az ő felelőssége lenne, hogy továbbra is megfeleljen a szabványos interfésznek a működés."Ez pont az innovációt ölné meg, hiszen nem lenne verseny."
Miért ölné meg? A versenyt éppen a zárt technológiák és licenszfeltételek ölik meg.
Lásd USB-C. Bár vannak kifogásaim vele, de be kell lássam, pokoli kényelmes és környezetbarát, hogy egyetlen komolyabb USB-C töltővel/dokkolóval minden USB-C eszközt tudok itthon tölteni. Szemben a korábbi gyakorlattal, hogy ahány kütyü, annyiféle töltő hozzá. A verseny is köszöni szépen, jól van, USB-C-s telefon/tablet/notebook/powerbank és töltő/dokkoló oldalról is. Sőt, notebook téren még javult is a verseny, mivel pl. dokkolóból már nem csak az adott gyártó sokszor típusspecifikus dokkolóját (vagy töltőjét) tudod megvenni, hanem ha vettél egy általános USB-C dokkolót az minden épkézláb dokkolható USB-C-s notebookhoz jó lesz. -
válasz
Busterftw #47102 üzenetére
Nagyjából amúgy közös megoldás.
Nvidia temporális eljárást használni, az FSR 1 még nem , aztán az FSR2 már az lett és az XeSS is az. Épp ezért mondják , az Unrealos fejlesztő fickó is, hogy ha az egyik gyártó eljárására elkészül a temporális tréning onnantól a másik kettő eljárást egyszerű beépíteni. Ezért tudják a modderek akár 1 nap alatt beletenni.
A Resident Evil-be amodder állítása szerint ennyi idő volt beletenni a DLSS-t, és a működése szinte kifogástalan, jobb lett mint az eredeti FSR kivéve a menü és rejtvények ahol enyhén szellemképes,de a 3.1 már ezt is megoldotta benne [link]
A DLSS tweak [link] szuper segítség ehhez. -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47055 üzenetére
Nem erről beszéltem, hanem hogy a DLSS-t nem lehet bekapcsolni bármelyik más gyártó termékén. Tehát a fejlesztőnek többletmunka, ami pedig értelmetlen és rossz a játékosok szempontjából. Igazából ez az, ami igazán értelmetlen, nem az, amikor a DLSS nincs beépítve, hanem helyette egyetlen, olyan megoldás, ami minden kártyán működik.
#47056 huskydog17 : Én a korábbi vitában arra jutottam, hogy egyrészt nem tudunk semmi biztosat, másfelől hogy én biztos nem építeném be a játékomba a DLSS-t azokkal a licensz feltételekkel, amiket az Nv előír. Főleg viccesek lennének azok, amik szponzorált címek, én sem szponzorálnék olyan játékot, ami a konkurencia logójával indul, és az egyebek.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Okos Otthon / Smart Home
- Nintendo Switch 2
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Spórolós topik
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- SSD kibeszélő
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest