- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- VoLTE/VoWiFi
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
TTomax #22042 üzenetére
Ez a hir nem is zarja ki a kis Vegat oszre, mert csak enthusiast szerepel rajta.
Ugye az enthusiast az a csucskategoria, a Polaris meg a mainstream, kozottuk elvileg van a performance ahova pont illik a kis VegaGurunal kulon is irjak oket.
[link]Persze ettol nem biztos hogy lesz, de a logikaba belefer az oszi kicsi, tavaszi nagy Vega.
-
keIdor
titán
válasz
TTomax #21892 üzenetére
Én tök úgy emlékszem, hogy Abu a GK210-re mondta, hogy nem lesz. Az nem is lett, de GK110 igen.
Most is ez van, van GP100 meg GP102, de valamiért a GP102-t nagyon limitálják, és nem a gyártás a probléma szerintem.
Nem hiszem, hogy ekkora igény lenne Pascal Quadro-kra. Valami anomália van ott... -
Milka 78
nagyúr
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TTomax #21849 üzenetére
JC3ban ahogy en lattam csak "single SLI" volt, tehat nem megy. force AFR van AMDvel is, de azzal nem sokat erunk.
de ha tudsz mutatni benchmarkot ahol az SLI javulást mutat azt szivesen veszem.
Egyébként pedig nem fogom az AIO-s TitanXeimet fillérekért leadni valakinek,majd ha lesz olyan egy gpu ami ennél gyorsabb talán,nekem pascal kimarad mert semmi értelme.
TXek helyett nekem FC vizezett 290X OCk vannak, de a mondat többi része áll. Azzal a kikötéssel, hogy az új Titan talán már gyorsabb náluk GPUbound helyzetben extrém felbontásban, az 1080 még biztos nem volt az.Jó, pár napja persze közepesen mérges vagyok az új Deus Exre, de némi irritáció kisimítja a ráncokat és sokkal kevesebb energia, mint mondjuk eladni két kártyát, a vizesblokkokat, bukni darabonként kb 200 eurot helyi áron, beszerezni egy 1080at még 200 euro ráfizetéssel (+150 euro elkerülni egy második átszerelést amikor rájövök, hogy ez is baromi hangos terhelve*), szerelni 40 órát, kihúzni a forgalomból a desktopomat egy-két hétre miközben dolgozni is kéne rajta lehet, aztán konstatálni, hogy van három cím ami már jobban fut (amiből kettőt kitoltam szóval mértékkel érdekes). miközben mondjuk a tavalyi kevésbé HWigényes játékok ahol megy a CF jellemzően 60+ fpssel mennek eyefinity ultrán. hát persze.
*ez relatív, vannak csendes kártyák, de épített víz jellemzően más világ.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TTomax #21845 üzenetére
A CF egyébként megy HWInfo alapján (Afterburnerrel még mindig CTDzik), valahol máshol van bottleneck.
Ha ott jól megy akkor levonhatod a konzekvenciát,múltkoriban ezt próbáltam meg vázolni neked.
Ehhez képest Te is még mindig SLIzel ha jól emlékszem. Márpedig ha az egyik gyártónál megy a multiGPU akkor záros időn belül a másiknál is rendben szokott lenni.
Btw, néztem steam fórumokat, láttam ugyanazt a problémát ami nálam van, csak ott 980Ti SLI volt (ugyanúgy SB-E platform 32GB memoriaval). Viszont SB-E + multigpu kombo eleg ritka, szoval tippre meg az SB-E nem hivatalos pciE3.0 tamogatasa is lehet az indokok kozott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #21821 üzenetére
Az a fixfunkciós egység nem a VSR miatt van benne, hanem amiatt, hogy a notebookgyártóknak ne kelljen a notikba külső skálázót építeni, mert van egy a Radeonban, ráadásul magasan az iparág legjobbja. A külső skálázót manapság a legtöbb notebook esetében amúgy is kihagyják, mert bekötik a kijelzőt eDP-n keresztül, ami nem baj, de ha a natív felbontásról lejjebb mész, akkor fos lesz a képminőség. Az AMD a GCN2/3/4-be tervezett kijelzőmotorokkal ezt a problémát akarta kezelni, és ez komoly érvként szerepelt anno a Kaveri APU esetében. És ha már benne van ez a skálázó, akkor miért ne használják VSR-re is? Oda is kell resampling, és így az AMD ezt a folyamatot ingyen megúszhatja, mert nem kell az ALU-kra írni egy algoritmust. De a terv egyáltalán nem a VSR-hez való használat volt, ez csak egy "kellemest a hasznossal" dolog.
A GCN3 GPU-kba épített kijelzőskálázó az Apple esetében is azonnali előnyt hozott, mert nem találtak olyan jó külső kijelzőskálázót, ami felvette a versenyt az AMD GPU-kba integrált megoldásával. Ez számos érv mellett az egyik legnyomósabb volt amellett, hogy teljesen dobják az NV-t, annak érdekében, hogy el lehessen hagyni az összes gépükben az elavult skálázót. Szóval a fejlesztésben ezek játszottak főszerepet és nem egy felhasználók 1%-át se érintő VSR.
A TrueAudio megmaradt a GCN4-ben is. Emulációval futtatható. Régebben azért nem volt futtatható, mert a GPU-k egy szálú teljesítménye pite volt, de a GCN4-ben ez pont majdnem az ezerszeresére gyorsult, tehát már simán le lehet emulálni ezt a fixfunkciós egységet ebben az architektúrában. A TrueAudio Next előnye viszont, hogy képes sugárkövetésre, amire a fixfunkciós TrueAudio nem volt alkalmas.
Egyébként ha arra akarsz utalni, hogy bárki képes az AMD által használt algoritmust ALU szinten futtatni, akkor ez 100%-ig igaz. Nem az a probléma, hogy ez nem megoldható a gond. Az a baj, hogy erőfeszítéseket sem tesznek azért, hogy a Gaussiant Lanczosra cseréljék. Ennek az oka, hogy a Gaussian Blur már eleve elvisz úgy 3-4%-nyi teljesítményt, mert az ALU-kon fut. Egy Lanczos ennél sokkal többet vinne el. A fixfunkciós egységgel való implementáció miatt az AMD-nek nem kell törődnie ezzel a kérdéssel, mert nem az ALU-kat terheli a számítás, vagyis a Lanczostól nem lassulnak. Tehát amíg az AMD-t a lassulás nem érinti, addig az NV elemzi azt is, hogy vajon a képminőségelőny megérne-e még kb. 10%-os lassulást. Az esetek többségében valószínűleg nem a válasz, már csak azért is, mert az AMD a VSR szoftveres módját ugyanúgy Gaussian blurral csinálja. De ha lenne erre fixfunkciós egysége az NV-nek, akkor nyilván mennének a minőségre, hiszen nem kerül sebességbe.
-
válasz
TTomax #21821 üzenetére
Az NV-s jóval rugalmasabb, de nem a legjobb, akárhogy állítod be. Az AMD megoldása meg ugyan csak néhány felbontást tud, de azt nagyon jól. Nekem az utóbbi jobban tetszik. Ha már csinálnak valamit, akkor az legyen a lehető legjobb.
A fix vs nem fix dologról annyit, hogy az NV-ben pl az interpoláció fixfunkciós egységekkel történik, míg az AMD-nál shaderekkel emulált. Vagy ott FreeSync (Adaptive-Sync) vs G-Sync. Utóbbinál a monitorban van plusz fix funkciós egység, pedig az aztán tényleg tök felesleges. S cseszik kihalni, pedig halálraítélt cucc. Szóval van itt minden, mindenhol.
A Trueaudio egy tök más dolog, nem volt rá válasz. AMD kitalálta, de kb senkit nem érdekelt, pedig jó feature, kár érte.
Most van egyébként utódja a 400-as szérián, TrueAudio Next néven, ami már a CU-kon fut. Bár nem tudom NV-t mennyire támogat (gondolom semennyire), jó lenne ha mindenen futna, vagy akár szabványosítanák.
-
válasz
TTomax #21819 üzenetére
Jaj, ne már.
Egy ilyen fix funkciós egység nagyon minimális helyet foglal, egy negyed CU se férne szerintem a helyére. A kompatibilitást meg aztán végképp nem értem. Minek kell kompatibilisnek lennie mivel? Jobb új resampling nem hiszem, hogy lesz mostanában, mivel a Lanczos algoritmus legalább 40 éve létezik.
-
válasz
TTomax #21730 üzenetére
mert? 90s a benchmark, pcgh egy 20-30s hosszú szakaszt mér le, cbase ugyan nem mondja, mennyit, de ők is prágában futnak vele végig egy utcán.
sajnos ez nem a megszokott cbase minőségű teszt. az ellentmondások nincsenek feloldva benne, az állítások lógnak a levegőben, nincsenek mérésekkel alátámasztva. szóvá is tették többen, és írta is a szerző a fórumon, hogy keveset volt most bent az irodában, és nem kaptak tesztverziót a játékból, szóval ez most így ennyi. -
bozont
veterán
válasz
TTomax #21728 üzenetére
Nyilván, de 1-2 embertől hallottam olyat is, hogy FHD-ra a 2GB is elég még. De szerintem ez inkább a 4GB-ra igaz. Ma még elég, később meg kitudja, de inkább a 6-8GB.
Én majdnem előrendeltem, de mivel a Vega-t várom hogy mit produkál, így ráérek megvenni a játékot is. Majd Karácsonyra megveszem, addigra csak pofozgatják még egy kicsit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #21666 üzenetére
Azzal az árnyékolási technikával, amit a Dawn motor használ bármelyik CHS-szerű effekt eltűnik. A PCSS is.
Mint írtam van egy megoldás erre, ami arról szól, hogy az árnyékolást két fázisban kell futtatni. Kell egy a lágy szélű, erősödő árnyékra, és ennek a határára után kell egy normál fázis, éles árnyékokkal. Ilyet alkalmaz a GTAV is, és ott megfelelő a CHS és a PCSS mellett is a távoli árnyékok kezelése. Néha a PCSS picit bugzik a határon, de elhanyagolható. Ugyanakkor az már nem elhanyagolható tényező, hogy a GTA5 jelenet- és grafikai komplexitása a Deus Ex MD tizedét sem éri el. Tehát ami ott relatíve jól működik, az tízszer komplexebb grafikai megvalósítás mellett sokkal jobban enné a teljesítményt. Bevethetik, de fájni fog (különösen a GeForce-oknak, mert nem szeretik a több fázisú megoldásokat), ha nem optimalizálják a CHS-t tovább. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #21663 üzenetére
Ez teljes tévedés. Egyrészt a CHS erőforrás-igénye még így is a fele PCSS-nek. Az AOFX esetében pedig a HDAO+ ugyanolyan paraméterezés mellett a HBAO+ teljesítményigényének a negyedéért elvégezhető. Tehát ezeken azért látszik az optimalizálás. Az viszont igaz, hogy ezek egy részét a fejlesztők végzik el, de ez a GPUOpen célja, hogy a fejlesztő a saját eredményeit visszaírja, hogy abból más fejlesztő is profitáljon.
Akkor lehetne a CHS-t és a HDAO+-t vádolni a gépigény növelésével, ha létezne nálunk gyorsabb effekt ugyanarra a célra, ugyanolyan paraméterezéssel. Ma azonban ezek a leggyorsabb effektek erre a célra.
A GameWorksöt azért támadják, mert az egyes effektek rosszabb minőséget állítanak elő, mint a GPUOpenes társak, és teszik ezt nagyobb erőforrás-igénye mellett. Például Hairworks kontra TressFX. Utóbbi jobb minőségű és gyorsabb is. -
M@trixfan
addikt
válasz
TTomax #21595 üzenetére
Ezzel eléggé egyet tudok érteni. Nagyjából ezeket veszem le én is azonnal ha van mód rá. Személyes kedvencem a kromatikus aberráció, azért "ütök". Persze általában nem arról van szó, hogy pl. belenézel egy távcsőbe és realisztikusan viselkedik, esetleg egy kicsit művészien túlozva, hanem effektként használva az egész jeleneten.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TTomax #21595 üzenetére
kb így, bár a soft shadowt én szeretem.
azért én itt látok különbséget, a dinamikus fény-árnyékok/megvilágítások eléggé szembetűnőek. plusz DX11 egyszálas terhelése sokkal alacsonyabb, mint a DX9-DX10 leképezőé ahogy néztem a játékokban ahol volt több lehetőség, a DX11 variáns jellemzően jobban futott, főleg három kijelzővel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #21342 üzenetére
Az AGS régóta létezik. Ez egy lib, ami kiterjesztéseket ad hozzá a DirectX API-hoz. A 4.0 azért lett lényeges, mert ez adja hozzá a rendszerhez a shader intrinsics függvényeket, amiket a Vulkan API-hoz a SPIR-V-n keresztül adtak hozzá. Ez ugyanazokat az előnyöket biztosítja DX12 alatt, amiket a Doom alatt biztosítottak a SPIR-V kiterjesztések a Radeonokhoz. Az AGS 4.0 azonban nem része a legfrissebb meghajtóknak, mert kisebb problémák miatt követték belőlük, vagyis a Deus Exbe épített Doomhoz hasonló GCN-es optimalizálások ezekkel a meghajtókkal nem futnának le Radeonon. Persze ettől még ki lehetne adni a DX12 módot, de úgy néz ki, hogy a GCN egy specifikus, konzolokhoz hasonló, teljesítményre kigyúrt kódutat kap, míg a több hardver egy általánosat, aminél nem a teljesítmény, hanem csak a működés volt lényeges. Lásd a Doom Vulkan módja, ahol a GCN és a többi hardver más-más kódot futtat. A GCN a Deus Exnél is egy úgynevezett gyors kódot kap a szabványos helyett. Ehhez szükséges az AGS4.0 megléte a meghajtóban, mert nélküle nem fut a gyors kód.
(#21351) namaste: Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem kellene bele DRM. A gond az, hogy GameWorks egy D3BC kódot tartalmaz, ami a rendszermemóriából elérhető. Ugyanakkor a meghajtó alapvetően nem tudja, hogy melyik az a shader, amit cserélni kell, mert a tárolt D3BC kód mindig változik, emiatt nem lehet shader cache-t alkalmazni GameWorksre. Ennek van egy változatlan és egy állandóan módosuló része, hogy egy szimpla check és csere ne működjön. A meghajtónak korlátozott ideje van lefordítani a shadert IR-re, mert a GameWorks DRM timebombot alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a shadert a meghajtó lefordítja, majd arról kell egy visszaigazolás a runtime számára. Ha a visszaigazolás időben jött, akkor rendben van, de ha nem, akkor a runtime újra elküldi ugyanazt a shadert, de már más néven és módosult kódrészlettel. Emiatt a meghajtónak sosem fog sikerülni úgy kicserélnie egy shadert, hogy időben küldjön visszaigazolást a runtime számára. Ezért kell magát a DRM-et megtörni, hogy a runtime-ból elküldött shader már eleve a kicserélt shader legyen.
(#21403) cain69: Az EA-nél ez kizárt. Inkább kiadják félkészen, de a startot tartani fogják. Lásd BF4.
(#21373) hpeter10: A BF1 által használt Frostbite-ban ezek a GCN-exkluzív függvények/funkciók lesznek benne: Ballot, mbcnt, Read lane, swizzle, ordered_count, barycentric-linearcentroid, HTile, min3/med3/max3. A GDC-n árulták el. A Frostbite későbbi verziójánál kutatják cross-lane operációkat, de ez még csak abszolút kutatás, mivel a konzolok nem támogatják, ugyanakkor a PC-s vezérplatform a DICE-nál a GCN3/4, ami viszont támogatja. Ez permutációt és DPP-t jelent. A DICE-nak ezzel nem titkolt célja az, hogy a Microsoft és a Khronos tagokat ösztökéljék arra, hogy ezek a funkciók a lehető leghamarabb legyenek ott a szabványban. Ennek az egyik legjobb módja, ha az egyik versenytársuknál kihasználják ezeket a képességeket.
-
-
-
do3om
addikt
válasz
TTomax #21320 üzenetére
Nem ez a nevetséges, hanem Aki szerint annyira terjed a dx12 hogy csak arra jönnek majd a játékok. Meg év végére csak vulkén és dx12 tesztek lesznek
Miközben mindenki tudja hogy mekkora tábor használ win7-et és dx11-et.
Szóval ez pont így jó, mer így is kell csinálni ha eladást akarsz, minél többet el kell adni.
Amúgy sem láttunk semmit a dx12-ben ami más lenne mint a 11-ben. Majd ha mutatnak valami akkor lassan áttérnek rá. -
-
Gainka
őstag
válasz
TTomax #21096 üzenetére
Igen, csalódott is vagyok mivel arról volt szó hogy a pascal teljes mértékben támogatni fogja a dx 12-őt erre föl fele annyit sem gyorsul mint a plaris. Ráadásul alig jött még 1-2 dx 12-es játék magyarul eléggé félig kiforrt a dolog és még is gyengén muzsikál az nvidia. Elegem van az ígérgetésekből.
Ám nem vagyok ennyire elfogult, csak hogy vannak dolgok amiket felhoztok az amd ellen vagy az oldal ellen, ugyan ugy vannak dolgok amiket fel lehet hozni az nvidia beállítottságú emberek ellen és a cég ellen is.
huskydog17 Jelentkezz Nvidia cikk írónak az oldalhoz.
-
keIdor
titán
válasz
TTomax #20673 üzenetére
Én még azt a forgatókönyvet tudom elképzelni, hogy később ezt a TX-et befejezik. Egy az egybe kiadják ugyanezt 1080Ti-nak és jön Titan X Black 3840 Cuda Core-al, a.k.a full GP102. Olyan Kepleres forgatókönyv...
De az is biztos, hogy 3328 CD SKU-nak se lenne értelme. Tehát tovább nyírbálni.
-
Motyi
senior tag
válasz
TTomax #20673 üzenetére
Nem kell ide Ti. Ha a Vega jól sikerül, gyorsabb lesz mint a 1080 (lényegesen) és az ára is versenyképes lesz (+ valósan kapható is lesz!) akkor az NV simán megteheti, hogy a partnereknek engedélyezi a custom Titan X-ek gyártását és az árát lentebb viszi annyira amennyire a helyzet megkívánja. Ugye sejthető, hogy az 1200 USD-s árból bőven van hová engedni. Ha csak 1080 szint lesz a Vega (és persze kapható + jó árazás) akkor meg valóban jöhet egy 1080 Ti verzió + árcsökkentés. Arra viszont mérget veszek (és sajnálom, mert tényleg örülnék ha durrantana valamit az AMD), hogy a Vega legdurvább verziója sem lesz olyan teljesítményű, hogy a Titan-X-et elbúbolja.Így igazából az Nv most hátradőlve várhatja a fejleményeket.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TTomax #20550 üzenetére
Ha ez valamilyen oknál fogva mégsem felel meg,akkor bizony az Afterburner tudja kártyánként állítani a ventiprofilt,órajeleket,és úgy kb mindent csak ki kell venni a "generals settingsnél" a "syncronize setings for all similar gpu" elöl.
Ezt amikor en probaltam harom eve meg biztosan bugos volt. Adott szerian belul (ez ket 7850 volt) a ket legjobb hutesu kartyam volt (HIS ICEQ, PowerColor PCS+). Eltero gyartoktol, mert amikor megvettem a masodik kartyat gyakorlatilag az elsot nem lehetett kapni ertelmes boltbol.
Elonye annyi van, hogy egyel kevesebb dolog, ami ossze tud akadni a tobbivel.
Memtuning mondjuk szvsz annyira nem fajo pont, VCore mar jobban. Ujabb szeriakat mondjuk nem tudom hogy allnak, a sajat Hawaii Matrix Platinumnal tesztnel 1.35ig mentem epitett vizen es programbol meg lehetett volna neki adni tobbet, csak az mar vizzel se lett volna biztonsagos forumos tapasztalatok alapjan. Egyreszt a fesz, masreszt ~350+W azert epitett vizzel is sok. CFben mondjuk nem probaltam a kartyakat huzni, bar az arrol is szol, hogy nem vagyok hajlando egy Mora3t rakni a gep moge, 900Wra meg mar az kene.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TTomax #20540 üzenetére
azert a driverbol parameterezheto hutes szerintem jo dolog. anno a 7850 CFnel konkretan ket kulon programnak kellett futnia, hogy minket kartyan megfeleloen mukodjon a parametrizalt szabalyozas (eltero gyartoktol voltak mondjuk).
MSI afterburnert is jellemzoen erdemes drivercsereknel pucolni (en szoktam).
Sok fpst szeretnék csendesen,a downclockot én meghagyom màsnak...
Nem Te vagy a celcsoport. Egy HTPCnel ahol kompromisszumot kell kotni hutesben ott adott esetben par fps veszteseg de csereben csend szvsz adott esetben indokolhato (ez sokmindentol fugg). Full towernel ez jellemzoen nem erdekes, de vannak, akiknek a PC nagyszoba/elettars kompatibilitasa szempont. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #20540 üzenetére
Ha a memóriaórajelre gondolsz, akkor az nem bug, hanem pár visszajelzés kezelése. A memóriatuning problémás, aminek az az oka, hogy a memória a VGA-n akkor is stabil marad, ha amúgy már nem az. Gondolj a memtestre. Nem addig tuningolod a rendszermemóriád, amíg az OS már be sem tölt, hanem addig, amíg a memtest nem jelez hibát. Na most egy VGA-n a cellahibák nem jelentenek semmit. Akár 100 cellahibával is tök jól elvan a hardver, de a játékokban, 8 GB-os VGA-knál jellemzően 4-6 órás játék után előjönnek a grafikai hibák. Amennyiben erre vonatkozóan a tuning miatt nőttek meg a bejelentések a support felé, akkor lépni kell, hogy ezek a grafikai hibák eltűnjenek. Az elsődleges lépés, hogy limitálod az órajelet, és redukálódik a cellahibák száma.
A felhasználók 99,99%-a képtelen felfogni, hogy az egyes részegységek tuningjánál hol a határ. Nincs megfelelő eszköz arra, hogy a VRAM-ot ilyen formában kimérd, és nagyon sok tuningoló nem fog 4-6 órákat játszani egy olyan specifikus játékkal, ami végre betalál egy tuning miatt hibássá vált cellát.Ez egyébként egy oktatási probléma. Egy gyártó számára sokkal nehezebb a felhasználóiknak elmagyarázni a hardverek működését. Sokkal realistább elfogadni, hogy a user hülye és nem tudja, hogy hol a memóriatuning határa. Következésképpen korlátozni kell a tuninglehetőségeit, mert el fogja árasztani a supportot fals hibabejelentésekkel, ugyanis jellemző, hogy a user a tuningot sosem vallja be. Úgy érzi ez nem fontos adat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #20538 üzenetére
Elsősorban azért előny, mert minden változásra azonnal lehet reagálni a tuningmodullal. Egy 3rd party alkalmazás erre nem képes, így ha változás van a meghajtóban, akkor minimum egy hetes átfutási idő van, mire arra egy programfrissítés érkezik.
A másik előny, hogy a tuningmodult azt tervezi, aki a hardvert tervezte, vagyis olyan funkciókat tud előhozni, emire egy 3rd party alkalmazás fejlesztője képtelen lenne. Ilyen például a Wattman ventilátorszabályozása, ami akusztikai limitre is paraméterezhető. Ilyen például elméletben megoldható lenne Pascalon is, csak túl kevés az információ a hardverről, hogy bárki megfontolja ezt a funkciót. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #20530 üzenetére
Csak nem 3rd party programból kértem.
(#20532) mcwolf79: A tuningprogramokra és tuningmodulokra a cégek különböző felelősségeket vállalnak Ezért javaslom az EULA-k elolvasását, hiszen az segít megérteni a különbségeket.
Az AMD azért vállal többet a 3rd party programoknál, mert gyári modulról van szó, tehát képesek úgymond garantálni azt, hogy a kártya automatikus ventilátor szabályozása működőképes marad. Ezt például egy 3rd party program nem garantálja. De az is igaz, hogy egy módosítás működését már egyik EULA sem garantálja. Ugyanakkor az AMD modulja úgy van beállítva, hogy vannak határok, amelyek biztosítják a reális működési lehetőségeket. Például a memóriaórajel esetében annak olyan hibák, amikor a magasabb órajeltől csak pár 30-40 cella esetében lesz probléma, amit az EDC mondjuk nem képes korrigálni. Ilyenkor a tuning stabil lesz, de 2-3 órával a játék indítása után megjelenhetnek képi hibák. Na most az AMD erre alkalmaz úgynevezett paraméterezési limiteket.
-
válasz
TTomax #19747 üzenetére
Igazából az a katasztrófa, hogy DX11-ben is teljesen jó az RX480 - és erre csak az überszar ref változatot lehet kapni, abból is csak a kevésbé izgalmas 8GB-ost. Én biztosan nem veszek 1060-at addig, amíg nem látszik a custom választék mindkét oldalon, de ha valaki kevésbé türelmes, azt máris elvesztette az AMD. Nem értem, miért jó ez.
-
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax #19743 üzenetére
Azt nehezen kepzelem el hogy az egesz EU-ban nem kaphato, csak az OCUK-ban B-Grade-skent
Amikor majdnem X99-re valtottam, a Nemetektol rendeltem az ASrock lapomat, mert csak ott volt, Amazonon, Ebay es tsai ugyanez. A B Grade-ra nem is adnak rendes garit, raadasul ha rossz, akkor idoben annyit buksz mintha kulfoldrol jonne a garis cucc megbizhato partnertol.
Miert rendelnek most ha nem arra termekre van szuksegem, ha meg mindegy akkor mar reg rendelhetett volna ref-et maganak es elvan mint marci hevesen. Szoval aki direktbe 1060-at akar venni az vehet, aki customos 480-at az meg mar reg elorendelte es kuldik is neki majd penteken, ha vart ra heteket nem 2 napon fog kiakadni, raadasul 2GB-al tobb memoriaja lesz hozza, custom huteses, ez ugye megy CF-ben mert minek szivassuk a vasarloinkat az SLI tiltasaval, a driverek mar (nalam) baromi jol mukodnek, par % a difi a 2 kartya kozott atlagban, szoval az vesz most 1060-at aki eleve ezt is akart.
Hogy Te miert veszel B Grade-s cuccokat azt nem is ertem, EU-ban elunk (meg) igy barmit barhonnan EU-n belul meg lehet szerezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #19743 üzenetére
Aki vár leginkább a DX12 és a Vulkan miatt teszi, hiszen ezekben az API-kban a Radeon általánosan gyorsabb. Nem beszélve arról, hogy Radeonon van shader intrinsics, ami már bizonyított a Doomban (~20% extra tempó), illetve jön az új Deus Ex-be és az új Battlefieldbe. Azért ezek a függvények nem kicsi extra boostot adnak, és akkor még nem láttuk az ordered countot, ami a Battlefieldhez jön.
A többiek nem akarnak felkészülni ezekre a játékokra, így maradnak az 1060-nál. Azon is futni fog, csak nem kapcsolható be minden, illetve nem a gyors kód fog futni. Nagyjából ezeket mérlegelheti egy hozzáértő vásárló.
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax #19740 üzenetére
Nem is kell sokat varnia pentekig, egeszen biztosan 2 nap alatt vege lesz a vilagnak is es most azonnal kell megkapni a kartyat
Ja, nem
A B-Grade-s termekeknel ott a tajekoztato, ha nem olvasod el, figyelmen kivul hagyod vagy lutrizod az nem a masik hibaja
Nekem meg eszembe sem jutott B grade-set rendelni, sosem, inkabb rateszem azt a par %-ot, annyit meger a rendes gari, normalis kiszolgalas, bar ki min sporol. Volt problemam mindkettovel es volt jo tapasztalatom mindkettovel, ez sem mervado. Van ami itt olcsobb, van ami ott, amugy meg attol is fugg kit fogsz ki a telefon masik vegen vagy ki kapja az emailedet.
Ref 480-bol eladtak 1000-et az elso masfel nap alatt, aztan meg 1000-et a kovetkezo napokban, a 2500-as Sapphire keszlet arra eleg hogy az elorendelesek egy reszet kielegitsek, mert tegnap ota a 1060-megjelenesevel meg tobben haraptak ra, epp linkeltek Gibbo-t itt valamelyik topikban tegnap.
Nekem mindegy ki mennyit ad el es mibol, nem erdekel, az erdekel hogy ami kell azt meg tudjam venni zaros hataridon belul normalis kiszolgalassal.
Nincs ebben semmi felelmetes, jobban rakeszultek, tudtak mit fog lepni az AMD, az ipari kemkedes vilaga mar csak ilyen, ebben is jobbak
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax #19736 üzenetére
Vasarolj rendes boltban, akkor nagyobb kulonbseggel kapsz normalis kartyat, Sapphire Nitro + VS NV akarmi
Nem rossz a Scan, de neha bohozat amit csinalnak, OCUK-ban sokkal profibban szoktak intezni barmit is. Na meg kuldenek Haribo-t a csomagban
OCUK ki tud bulizni jo deal-eket, mert mennyiseget arulnak, nem par tucatos tetelekkel dolgoznak.
szerk: es FHD-ra mind1 hogy 4 v 6 GB a VRAM-od, ott nem oszt nem szoroz. Bar olcsobb a 8GB-os 480 mint a 6GB-os 1060...
-
sutyi^
senior tag
válasz
TTomax #19702 üzenetére
GTX 1060-akról beszéltünk Hoek úrral, illetve arról hogy abból valószínűleg az ASUS saját blower ventis változatának is hasonló órajeleken lesz vége tuning terén mint teszem azt egy STRIX kiadásnak. Arra írtam hogy valamivel alatta lesz az, mert ha másnem akkor majd a powerlimit megoldja hogy ne legyen akkora OC headroomod az olcsóbb kiadáson.
Megemlítette hogy itthon drágák lesznek az AIB RX 480-nak és egyetértek vele, hiszen a referencia kártyák is aránytalanul drágák a kinti árakhoz viszonyítva.
Nem utaltaltam semmilyen RX 480 Customra mint földöntúli csoda, ott sem várok semmilyen világ megváltást. Se tuning, se fogyasztás terén. Ha tippelnem kell akkor olyan 190-210W környékén lesznek fogyasztásban az emelt órajelek miatt. Legnagyobb előnyük a referenciákhoz képest hogy az egyedi hűtés megoldások miatt nem fognak 80°C környékén "rotyogni" terhelés alatt.
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax #19346 üzenetére
Ha megnezed a kepet, akkor bal oldalt a driver, jobb oldalt felul a driver neve a konyvtarban alatta meg a windows system info
Megoldodott a "problema" kozben, megnezzuk mit tud a srac, bar mivel munkara (is) lesz ezert Windows alatt nem lenyeges a driveres korites.
Csak vicces hogy a Ti-knel is igy indult, most ennel is. Messze van ez meg a "berakom es megy"-tol
Amugy 1080FE, semmi csicsa, csak a legszuksegesebbek
A hullo mar kitagadott
-
stratova
veterán
válasz
TTomax #19238 üzenetére
Látszólag elég érzékeny a motor az egyszálú teljesítményre vagy/és hiába a Vulkan nem lehet mindent hatékonyan párhuzamosítani, ezt tükrözi az 8 szálas FX-ek alacsony szálankénti kihasználtsága és, hogy FX-4300 (átl. kihasználtság: 66,75%) ill. FX 8350 (átl. kihasználtság: 35,13%) között szinte kizárólag az órajelükkel arányos a teljesítménykülönbség, hiába van utóbbiban 2x annyi modul.
-
-
válasz
TTomax #18847 üzenetére
... meg mindenki - lehet, hogy az 1070 is hozott volna árcsökkenést a 970-nél (a 980-on keresztül), de aligha ment volna le 240 USD-ig. Az egy dolog, hogy az nVidia úgy tesz, mintha az AMD nem is létezne, de elég élénken reagálnak mindenre, amit Rajáék csinálnak, ahogy azt az előrehozott 1060 is mutatja.
Igen, a fogyasztás a nagyobb chipeknél aggályos lesz, de itt nem az.
De, a dolláros ár mérvadó, mert elég stabil az effektív USD-EUR arány a végfehasználói árakban. De mindegy, legyen EUR, min változtat?
(#18849) Pug: nyilván Te is tudod, hogy ez nem egy official definíció. Konkrétan mit szeretnél?
(#18855) HSM: yup, rosszul írtam, építhető. Happy?
-
#45185024
törölt tag
válasz
TTomax #18847 üzenetére
Tele van a fórum ilyen trollkodó vegyél 970 est 480 helyett emberekkel.
Ha akart volna már vett volna valaki 290x et négy éve és lenne egy Directx 12 t tudó kártyája, ami elveri a 970.
Inkább a 199 dollárért kijövő 1060 at kellene már promotálni, ja az nem annyi hanem 300 dollár ?Sorry.
2033 Hírek:
Egy roncs temetőben megtalálták az utolsó Direct X11 es kártyát ami Direct x 11 alatt már 780 FSP-t nyomott,
A cég vezetői valamikor 2029 ben lenyilatkozták hogy nem hajlandóak feljebb menni majd pár hétre rá a cég elvesztette az utolsó 5 részvényesét, és megszűnt.
Mars Időjárást mondunk. -
válasz
TTomax #18826 üzenetére
Fogyasztásban, a jelenben nagyon erős technológiai hátrányban van az AMD, ezt eddig is tudtuk, szerintem felesleges ezen rugózni. Ha valakinek nagyon fontos a fogyasztás, vegyen nVidiát.
A 970 árát 2 év után oda teszi az nVidia, ahová akarja, és ráadásul a mostani csökkenés pont a 480-nak köszönhető, tehát ezt nem fair felhozni. Még így sem bargain deal a 970 amúgy.
A forintos ár ebben a pillanatban nem mérvadó - ha két hét múlva is ennyi lesz, akkor lehet aggódni. Európában (vagy egyes részein) normális az ára a 480-nak. -
válasz
TTomax #18834 üzenetére
ahhoz az kellene, hogy a gcnből kidobálják a szir-szarokat (gyk. featureöket), leegyszerűtítsék. azaz az kellene hozzá, hogy az amd maxwell/pascalt gyártson. ez nem fog megtörténni.
@lezso6: bajnak nem baj, de ez fizetős extra, amit nagyon kevésszer van felhasználva. akkor meg minek fizessek érte? ha a bmwken fizetős extra lenne az index, szerinted ki venné meg?
-
Laja333
őstag
válasz
TTomax #18826 üzenetére
Vessük össze a font árakat.
A 4 GB-os kártyák 180-190 fontért mentek, a 970 customok pedig 250. A 480 estében ott van az "újdonság varázsa" felár is, amivel nem igazán lehet mit kezdeni.
Ebből a szempontból felmerülhetett volna már hónapokkal ezelőtt is, hogy miért vesz valaki 970-et, amikor van olcsóbban gyorsabb 390 custom.De felejtsük el a ref 480-at, 250 fontért már előrendelhető custom, ami már azért határozottan lelépi a 970-et.
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
TTomax #18826 üzenetére
Nem szeretném egyesek vásárlási szokásait minősíteni, de nem lehet valami okos befektetés a 2 évvel ezelőtti architektúrát venni ha már van hasonló áron - gyártótól függetlenül - újabb architektúra amin még a VRAM is több. Váltani biztos, hogy nem érdemes róla, nem is erről kell.
A fogyasztás résszel viszont egyetértek... -
válasz
TTomax #18815 üzenetére
Az 1060-nál is azon fogunk lovagolni, hogy mennyire egyértelműen veri meg a 2 éves 980-at vagy a 3 éves 290X-et?
Alacsonyabb kategóriás kártyáról beszélünk, szerintem nem az a fontos, hogy mennyire egyértelműen veri, hanem az hogy hasonló teljesítményt nyújt sokkal kedvezőbb áron. Legalábbis dollárban -
válasz
TTomax #18815 üzenetére
Mi az, hogy egyértelműen megveri? Tetlegesség nem lesz, tehát így nem dől el, ki a jobb. Eddig is gyorsabb volt bizonyos játékoknál, és lassabb másoknál. 3-5% nem hoz olyan szituációt, hogy most már mindenhol gyorsabb lesz, tehát marad az eddigi felállás (hol gyorsabb, hol lassabb).
De először lássuk azt a 3-5%-ot, és ne mínuszba, ahogy egy fogyasztáscsökkentéstől várható.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Ti OC 6GB GDDR6 192bit
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest