- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Magisk
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Élő adás Utazómajommal és Kerek Istvánnal az AI kapcsán
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #39272 üzenetére
nálam motion blur off minden más on és max, 4k-n ~45fps (a repülő lezuhanás után Jonahal találkozásig) 2080-al (csak volt értelme várni a NG+-al)
-
Valdez
őstag
válasz
huskydog17 #39260 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #39249 üzenetére
Ubisoft pre-briefing. A GDC-n lesz róla előadás.
A Far Cry 5-ben sincs a 8 GB-os kártyákhoz képest. Nem itt mutatkozik meg a több memória előnye, hanem az akadások számában, ahogy Scott Wasson itt meg is mutatta: [link]
Fontos megérteni, hogy a mai motorok streaming vezérlése miatt az átlagra csak akkor van igazán befolyással a VRAM mennyisége, ha az nagyon kevés. Ha némileg kevés, akkor az átlag sebesség meglesz, de a mérés intervalluma alapján lehet számolni az 50 ms felett elkészült frame-ek mennyiségét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #39247 üzenetére
14 GB-ot igényel. Egészen pontosan 13,7 GB-ot, ez az Ubisoft hivatalos mérése. 8 és 11 GB-ot is fut a 4K Ultra, csak ha nincs legalább 13,7 GB-od, akkor a streaming rendszer akadásokat eredményezhet. Az átlag egyébként itt elég jó lesz, csak a minimum nem, ezért nem mér a gyári benchmark minimumot, mert nagyon memóriafüggő.
Ezeket elvileg majd részletezik a GDC-n, egyelőre csak előzetes press briefinget tartottak. DX11-ben egyébként elég a ~10-11 GB is, csak a motort nem erre tervezték.
Annyi a lényeg azt korábban már leírtam. [link] Annyi extra infó még, hogy a Microsoft dolgozik az UAV overlap szabványos megvalósításán, de a Division 2-re már nem ígérték meg, hogy megírják a szabványos optimalizálást, mert nem tudni, hogy ezt mikor kapja meg a Windows. Barycentric állítólag lesz Intelre, míg GeForce-ra nem, ott inkább lassít. Hiába optimalizálás, nem erre tervezték a Fermi alapjait, így nem hasznosak rá a barycentrik optimalizálások. Intelen is csak azért működnek, mert gyakorlatilag ott a co-issue lehetőség az EU-kban.Amire érdemes figyelni az a parancsgenerálás, és a GPU etetése. Ez sokkal hatékonyabb lett az új Snowdroppal.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #39243 üzenetére
Ugy nez ki egyebkent hogy ez is hasonlo mint az elso resz volt, ugyanis eleg az Ultra preset es ez:
Volumetric Fog -> Medium
Local Reflection Quality -> High
Ambient Occlusion -> HighAmi aztan hoz +30%-ot latvanybeli minosegromlas nelkul. [link]
-
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #39243 üzenetére
Hogy lehet kiirtani játék közben az fpst? Megnézném mennyi.
-
válasz
huskydog17 #39241 üzenetére
ha jól tudom az Nvidia megoldása szabványos, Dx 12 alapú, az is futhat simán radeon kártyán meg GTX karin is.
ÉN is pont így gondolom, hogy ez valóban meggyőző kis videó. Én egy Bioshock 1 remaket tudnék vele nagyon elképzelni. -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #39231 üzenetére
Ez fut radeonon is?
-
válasz
huskydog17 #39231 üzenetére
Nagyon szuperül néz ki ! örvendetes, hogy lassan bekerül minden nagyobb játékmotorba. És Vega 56 karin.
-
pengwin
addikt
válasz
huskydog17 #39186 üzenetére
Jé, az a szar DX12 mégis tud ~35-40%-os sebességelőnyt hozni az isteni DX11-hez képest...
"Lehet" kár volt a vérpistikéknek sírni itt a fórumon az elsődlegesen DX11-es címek DX12-es teljesítménye miatt?
-
válasz
huskydog17 #39188 üzenetére
ez mit jelent?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #39186 üzenetére
Eléggé unfair összemérni a Vega 64, a 2070 és az 1080 frame time-ját. Hiába 8 GB-os mindhárom kártya, a Vega 64 kikapcsolhatatlanul ICM-ben működik, tehát nyilván nem fut ki a 8 GB-ból, míg a másik kettőnél látszódnak a 8 GB okozta spike-ok. Az ICM-et egyedül a driveres ECM tudja felülírni, de az is lényegében ugyanaz.
Erre mostantól figyelni kell, mert hiába van ugyanannyi memória a VGA-n, mostantól jönnek az alkalmazásszintű ICM HBCC-t támogató programok.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #39146 üzenetére
Már nem,eléggé stabilak régóta a százalékok.Van aki soha nem venne Nvidiát és van aki soha nem venne Radeont. Pár százalék mozgás van a két tábor között,nem nagy az átjárás és lemorzsolódás.
(#39147) b. 7nm mindkét félnek fájdalmasan drága lehet majd,amit megpróbálnak a vásárlókkal lenyeletni,ha tudják.Intel első körben nem nagyon fog nagyot szólni a dgpu piacon,de lehet hogy nem is oda készül.Nyilván lesz rá megoldásuk,de szerintem nem az a fő cél.Pár éven belül a dgpu -k és vele együtt az asztali pc -k is luxus lesz.
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #38935 üzenetére
elég ronda a lap alján lévő talaj
-
GodGamer5
addikt
válasz
huskydog17 #38935 üzenetére
Egyre szimpibb ez a Vega 56. Jól teljesít nagyon az újabb játékokban.
-
syberia
veterán
válasz
huskydog17 #38935 üzenetére
Jól optimalizált játéknak tűnik.
-
syberia
veterán
válasz
huskydog17 #38932 üzenetére
Bizony bizony, nekem 580 Nitro+ 4GB van, alulfeszelve az étvágya a 1060 szintjére korlátozható, a fogyasztásmérő szerint a gépem nem haladja meg a 200 wattot Witcher 3 közben.
Ami vicces, hogy az NVIDIA HairWorks bekapcsolva hagyva is elég szépen fut a játék 45-75 fps tartományban, a városban viszont néha jó kis proci limit befigyel, öregszik az Ivy Bridge.(#38931) b. : 1050 Ti szerintem igen jó kártya, kis tápegység vagy gyengén szellőző / kicsi gépházba ideális választás, de ár/teljesítményben nem jeleskedik. Használtan vásárolva már jobb a helyzet.
-
Venyera7
senior tag
válasz
huskydog17 #38810 üzenetére
Szép és jó a Ray Tracing, de az a véleményem róla, hogy jelen pillanatban semmit nem ér ilyen teljesítmény csökkenés mellett, kár is fényezni.
Az Nvidia-nak most ez azért kellett , hogy az AMD-t kiszorítsa a piacról és vásárlókat csábítson a Pascal-ról... Az Nv-nek ez csak üzlet, az AMD-vel meg az a baj, hogy nem ért hozzá.
-
válasz
huskydog17 #38814 üzenetére
nagyon igényesen tesztelnek, a grafikonok, a táblázatok, a képek az egész. Bárcsak érteném is.
és hairwoks-öt is teszteltek.
RT-t valóban nem annyira látni egyébként, csak pár jelenetnél. Például a vonatos résznél, ott jól néz ki. -
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #38810 üzenetére
-
válasz
huskydog17 #38767 üzenetére
~30% előnye van a dx12nek a dx11 előtt mindkét gyártó kártyáján. bár azt írják, hogy ez a turingra érvényes, a pascalra már nem. ráadásul stutterel is.
egyébként elég sok effekt volt hibás, vagy egyáltalán nem működött a bétában, szóval ezek a számok leginkább tájékoztató jellegűek. március elején (1.-4.) lesz egy open beta, kíváncsi vagyok rá, hogy addig javul-e a helyzet. a td1 nyílt bétájára ugyanazt a buildet rakták ki, szóval itt sem biztos, hogy egy fejlesztett/javított verziót fogunk majd kapni.
-
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #38767 üzenetére
A vegen meg megtartom ha megjön a kód..
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #38767 üzenetére
Az igen.Vega 56 és 2060 az 1080Ti nyakán.
-
válasz
huskydog17 #38750 üzenetére
ja igen igazad van COD, nem BF. megvan . Eléggé játékfüggő valóban a dolog úgy látom.
-
válasz
huskydog17 #38746 üzenetére
Szerintem nem csökkent, vagy lehet elnéztem valamit.
Kb 10 % ha jól látom.BF5 nélkül még több lenne.
Az nagyon érdekes hogy Vulkanhoz képest mennyivel lassabb a Dx 12.Azért ez a Dx 12 dolog a gamer társadalom legnagyobb beetetése volt szerintem, főleg a Vulkanhoz viszonyítva.
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #38746 üzenetére
Így már nem is olyan rossz ajánlat.
-
#85552128
törölt tag
válasz
huskydog17 #38398 üzenetére
Azért elég érdekes lenne ha egy ilyen játékhoz nem lenne elég 6 GB VRAM 1080p-n. Én még a 4-et sokallom
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #38398 üzenetére
"VRAM dolog itt nagyon túl van misztifikálva. 1080p-re bőven elegendő a 6 GB."
Ezt a következtetést miből sikerült levonni? Az elérhető anyagok, plusz saját tapasztalatok is azt mutatják, hogy 6GB-al addig vagy jó, míg be nem érsz a rendőörsre... Azaz kb. az első 5 perc, FHD-n.[link]
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #38398 üzenetére
Ez már vicc kategória,de inkább siralmas.
Nem értem miért erőltetik a DX12-t ha ennyire nem fekszik a játéknak. -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #37967 üzenetére
Arra azért kíváncsi lennék, a DX11 verzió hány képkockával előre renderelve fut. Merthogy Abu írta, hogy a DX12-nél cél volt a régi motor 7 képkockáját 1 előre renderelt képkockára levinni, és ez bizony önmagában magyarázhatja a nagy FPS difit.
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #37957 üzenetére
Nekem is a kedvencem volt
Jobban szerettem mint az 1-et.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #37089 üzenetére
latom a 370 euros msrp szepen felkuszott papiron 450re.
igy nezve annyira meg mindig nem jo. vege a banyaszatnak, a nyakukon van egy eleg nagy inventory, lesz ez meg jobb is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #36959 üzenetére
Én értem a különbséget a kettő között. De ettől mindkettő nyílt forráskódú. Tulajdonképpen az elérhetőség, illetve gyakorlatilag a licenc változott meg, nem a nyílt forráskód létezése. Ez fontos persze, hiszen amíg a 3.3.3-ből volt NVIDIA bináris, addig a 3.4-ből már nincs, ergo nyilván ha nem akarják a bináris supportjának költségeit többet felvállalni, akkor a korábbi, regisztrációhoz kötött elérhetőség nem elég jó, mert úgy nem tudja bárki azonnal elérni a PhysX-et. Így viszont azonnali az elérés, hiszen a forráskódból bárki lefordíthatja, ha már az NVIDIA ezzel többet nem foglalkozik.
(#36962) korcsi: A korábbi verzió is a GitHubon volt megosztva. Itt az a lényeg, hogy amíg neked mondjuk nem volt hozzáférésed ehhez, addig nem jelentett problémát elérni az NVIDIA előre lefordított binárisát. A 3.4-nél ez gondot jelentene, hiszen ilyet az NVIDIA többet nem csinál, tehát muszáj megosztani a forráskódot más formában, hiszen akinek kell a PhysX, annak az egyetlen esélye a beszerzésre a forráskódból való fordítás. És nyilván ha így kellene mondjuk várni az NV engedélyére, az már nem lenne kedvező.
-
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #36959 üzenetére
Ha a linkelt hír igaz, akkor csak egy ingyenes regisztráció volt szükséges hozzá, ez nem egy nagy dolog.
Persze nem értek hozzá, csak elolvastam a mostani és az akkori hírt. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #36955 üzenetére
na a JC4 1080pben hajszallal jobban fut megjeleneskor, mint a JC3. 4Knal viszont ennek is multiGPU kene, ami nem lesz.
-
válasz
huskydog17 #36512 üzenetére
szerintem gagyi a grafika sok helyen, főleg a karakterek, mint ha műanyag ken és Barbie babák lennének.A környezet meg elég jól néz ki. kettős hatású valahogy.
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #36429 üzenetére
A német nem erősségem, de nem ugyanazt csinálják, nagyon nem.
A tripla buffer esetében igazából nincs komoly előre számolás, az annyi, hogy egy képpel előre számolsz, ami amúgy semmi, és folyamatosan eldobod, ami elkészült, ha nincs rá szükség és újat számolsz, és képváltásnál mindig lesz egy képed a kimenő bufferbe. Ezért is tripla buffer, egy amit nézel, egy amiben a következő kész kép van, és egy, amit éppen számolsz.
Ez az előre számolás egy egész más dolog, itt azt mondod, a CPU dolgozzon fel előre mondjuk 5 képkockát, és csak utána ereszted rá a GPU-t, így erősen javulhat a részegységek kihasználása, és ha pillanatokra ki is fogy a kakaó ott van a bufferben előre kiszámolt 5 képkocka, amihez lehet nyúlni. Viszont ebből következik, hogy itt szinte biztosan több lesz az input lagod, mint tripla buffernél. -
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #36429 üzenetére
A triple buffer vsync csak annyiban hasonló, hogy az is növeli az input lagot. Nem abban ahogy működik.
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #36427 üzenetére
Nem triple buffering eljárás. Több képkockával számol ilyenkor előre, tehát biztosan romlani fog a késleltetés, a kérdés, kit mennyire zavar ez.
-
válasz
huskydog17 #36423 üzenetére
De az seggberakja a késleltetést, nem?
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #36417 üzenetére
DX11 igen. Future frame rendering off.
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #36410 üzenetére
Nálam 1070-el is jóval alacsonyabb lett az fps, mint a bétában volt.
Ugyanazon beállítások mellett, FHD, ultra, képcsúnyítók off a bétában 100+ fps volt az átlag, néha ment le 80 köré. Most meg 80 az átlag, és rendszeresen behullik 60 alá is... -
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #36410 üzenetére
Mi a fene történt itt, hogy a Vega64 veri az 1080-at????
Jah,.semmi, majd jön a driver és helyreáll a rend.
-
válasz
huskydog17 #35989 üzenetére
Nemigazán ismerem ezt a játékot, csak screenshotokat láttam belőle, de csak nekem tűnik ultrabénának a grafikája így 2018-ban
? Részletek "jótékony köddel" elmosva, stb... Esetleg exra aprópixeles 4k monitoron jól mutathat...
-
Kvg
senior tag
válasz
huskydog17 #35989 üzenetére
Akinek vegaja van annak mar 1440p monitora is. Felsőkategórias kartyáknyál hanyagolni kellene már a 1080p felbontást mert értelmetlen.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #35956 üzenetére
Ez csupán néhány dolgot jelenthet :
- az nvidia túl jól megfizeti az embereit
- az AMD nem fizeti meg eléggé az embereit
- raja túl jól ismer ott mindenkit és át tudja csábítani a régi csapattagjait
- raja víziójába az amdnél levők tapasztalata és tudása, amit raja épített, jobban illeszkedik, mint bárkié az nvidiától.
- és valami hájpos a vegára: az amdnél készül valami brutálisan jó, és hozzák át a tudást. (Lol) -
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #35817 üzenetére
ha menne meg a multigpu ebbol 300 eurobol durva cuccot lehetne osszerakni.
-
válasz
huskydog17 #35681 üzenetére
Néhány hozzászólással korábban írta, hogy CPU teszt, még reagáltál is rá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #35679 üzenetére
CPU. A VGA-teszt párhuzamosan ment. Ott 1080p, 1440p és 4K lesz. Viszont a CPU-tesztben látottak miatt átváltottunk Ryzen 7 2700X-re. Meg eleve gyorsabb a nyolcmagos Haswellünkhöz képest, és jövőre csak procicserével megoldható a 16 mag, tehát sok szólt a váltás mellett.
Úgy jön ide, hogy nem csak az RTX 20 jelent meg, hanem ugye jöttek CPU-k is. Az most más kérdés, hogy szívás, hogy mindet ideöntötték a gyártók gyakorlatilag ugyanakkor, de ez van.
Az a baj, hogy a mi játékainkkal abszolút nem látszik Full HD-ben a CPU-limit. Egyszerűen annyira máshogy skálázódnak a játékaink motorjai, hogy az lenne, ami a korábbi tesztekben, felsorakoznak a procik egymás alá. Persze választhatnánk nem túl jól skálázódó játékokat, ahogy a CB, de most 6-8 magos procikról van szó, pont a skálázódás a lényeg.
Ha kiadom a sajtótermék nevét, akkor tudod a személyt. De amúgy ezek közül egyik sem.
Voltak nagyobb különbségek is. Nem szimpla felsorakozás.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #35674 üzenetére
"Egyrészt mi 1366x768-ban teszteltünk és 2080 Ti-vel."
Oh, edes tokom...
Ezen at is siklottam az elobb... Szviit dzsiizusz!
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #35662 üzenetére
Nem tudtad, hogy mindenki mást megvett a Zintel?
Egyébként biztos van értelme 1366*786-ban tesztelni, hiszen nyilván mindenki így fogja használni a gépét - oh wait...Értem én, hogy RT, de ha ennyi fps-t bukik rajta a júzer, nem az lesz a reakciója, hogy lejjebb veszi a felbontást...
Persze az is lehet, hogy ha lement volna a ph a tesztben 640*480-ig, esetleg 320*200-ig, akkor ott már a legkisebb rájzen is ütötte volna a legbikább i7-et - ehh, ötleteket adok... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #35662 üzenetére
Magánlevelezésekre vagy kíváncsi. Kérdezzél rá egyenként a tesztelőknél. Olvasod a tesztjeiket. Ha ők elárulják neked, akkor nekem oké.
Egyrészt mi 1366x768-ban teszteltünk és 2080 Ti-vel. És még a Ryzen 5 2600 is nagy falat volt az i7-8700K-nak. Persze addig, amíg le nem tiltottuk a HTT-t. Utána rendbe is jött. De majd elolvasod a tesztben.
-
válasz
huskydog17 #35662 üzenetére
Miért olyan nehéz elhinni, hogy belfutottak valami hibába? Szerinted hobbiból ír ilyeneket? Vagy már megint a piros gyíkemberek?
Nyilván nem mindenkinél jelentkezik, csak néhol. PH-nál sikerült ebbe belefutni. Ezt nem igazán lehet bizonyítani, mivel nem tudni (még?) az okát, hogy mi váltja ki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #35659 üzenetére
A játékosok közül nem sok embert érint. Ahogy mész a GPU-limites beállítás felé megszűnik a gond. Nekünk ez a CPU-tesztnél ütött nagyon szemet, mert ott HD-hez közeli volt a felbontás, és az CPU-limites beállítás több játékban is. Azt sem tartjuk alapvetően kizártnak, hogy az egészhez köze van az októberi Windows 10 frissítésnek.
Várd meg a CPU-tesztünket, ott ki lesz elemezve. A VGA-tesztet a biztonság kedvéért átraktuk Ryzenre, nem akarjuk, hogy emiatt az esetleges hátrány halvány esélye is felmerüljön a GeForce-okon. Lövésünk sincs, hogy miért viselkedik néha furán Intel procin a driver, így inkább nem kockáztatunk.
-
válasz
huskydog17 #35392 üzenetére
Ezt nem vitatom. Nekem csak a "hivatalos bejelentés" szúrta a szemem.
-
válasz
huskydog17 #35381 üzenetére
Áhá, na akkor megvan, ennél hivatalosabb nem is lehetne a dokumentum.
Csak az a probléma, hogy nincs benne az a bizonyos hivatalos bejelentés. A jelentésben nem azt írják, hogy mostantól egy AC lesz, hanem azt, hogy a stratégiájuk erre mozdul. Ebből következhet az, hogy AC-ból is egy lesz, de nem ezt jelentették be hivatalosan.
-
válasz
huskydog17 #35379 üzenetére
Az nem hivatalos bejelentés, ha valahol lehoznak egy spekulatív cikket, egy nem túl konkrét, félmondatos idézetre hivatkozva olyan forrásból, ami amúgy most épp 404.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #35372 üzenetére
Ahogy itt nezem a Volumetric Clouds-ot erdemes High-ra allitani Ultra-tol (+40% FPS) vagy Very High-rol (+20% FPS): [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #35372 üzenetére
Mert a primitive shaderre kérdeztek rá, amire azt válaszolta Corpus, hogy mostanában jönnek majd a játékok.
Az Assassin's Creed azért van képben, mert eleve a primitive shaderre az ötletet az Assassin's Creed Unity adta. Az ugyan compute shadert használt, de a primitive shader nem sokkal másabb, mint az Ubisoft által kitalált pipeline némileg hardveres formába öntve. Emiatt alakult át az új AnvilNext, ami az Odyssey alatt dolgozik, és emiatt kér kevesebb CPU-t, mint az Origins. Viszont az átalakítást hardveresen csak akkor lehet megtámogatni, ha lesz hozzá driver. Az Ubi ezért vitte eleve az Odyssey-t az AMD-hez, mert amit a Unity-ben régen kitaláltak, azt végre át akarják ültetni compute-ról hardveres szintre. Ez az ő ötletük, nyilván roppant módon örülnek, hogy van hardver is az ötletükre, és előbb-utóbb ki akarják használni.
A másik, hogy lehet erről még nem beszéltek, de az Odyssey nem igazán egy játék. Erre az Ubisoft egy alapként tekint, és 2-3 évig is ez lesz AZ!! Assassin's Creed. Tehát nem jön új cím, hanem tartalmat kap az Odyssey, évente többet is, méghozzá igen sokáig. Ez egy újszerű modell, mert érdemes kipróbálni, hogy mi a jobb. Évi egy AC, vagy egy AC több évig, és akkor annak a fejlesztése, kb. úgy, ahogy egy MMO-nál szokás. Ezt több forrásból is hallottam már.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #35367 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #35367 üzenetére
Nem az AMD választotta az Ubisoftot, hanem az Ubisoft az AMD-t. Az előző évben az Ubi kötött egy megállapodást, hogy mindhárom IHV-nek megadják a lehetőséget, hogy dolgozzanak egy-egy címen. Ez döntötte el, hogy kivel lépnek partneri viszonyba. Az NV dolgozott a Ghost Recon Wildlandsen, az Intel az Assassin's Creed Originsen, míg az AMD a Far Cry 5-ön. A Far Cry 5 tetszett a legjobban az Ubinak, így az AMD maradt talpon. Eredetileg is az AMD címe lett volna a Assassin's Creed Odyssey, hiszen ennél dolgoztak a primitive shaderen. Ugye Richie Corpus a TGS-en mondta, hogy a primitive shaderes játékok mostantól jönnek, erre gondolt. De ugye ez nem működik automatikusan, kell hozzá a driver, hogy ez a fejlesztés aktív lehessen.
A korábbi döntés a jövőre érkező játékokat változtatta meg. A Divisiont például elvették az NV-től, és megkapta az AMD, illetve van még egy PC-re be nem jelentett űrhajós cím, amin az Intel dolgozott volna, de végül nem ők fognak. Ennek a PC-s portja el lett tolva. -
Ribi
nagyúr
válasz
huskydog17 #35367 üzenetére
Van benne 980Ti és bőven nincs a vega előtt.
Nem én hasonlítom teljesen máshoz.
Tényleg nem hit kérdése...
980Ti eredménye szinte ugyan az, de az AMD vga értékek alacsonyak. Főleg a vega.Valamiért 2004-re emlékeztem motor szempontjából, csodálkoztam is, de a 2014 már más
De azt biztos mondja, hogy kupac szar az optimalizáltsága. -
Ribi
nagyúr
válasz
huskydog17 #35362 üzenetére
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #35340 üzenetére
CPU tesztet nem talált róla valaki? Érdekelne mit megy egy mezei 4 magos..
-
TTomax
félisten
válasz
huskydog17 #35340 üzenetére
60fpsre 1440pre 2080ti aham...meg a minfps milyen gyengék radeonnal...nem lett itt javítva semmi szvsz.
-
Looserke
őstag
válasz
huskydog17 #35331 üzenetére
Amíg kijön a többi oldal is addig, jó lesz. Én még másik tesztet nem láttam.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #35261 üzenetére
dishonored 2 meg az idtech alapu void engine azert nem igazan. nezd a 4K eredmenyeket, talan most a 2080TI mar tud 60 fps avgt. marmint nem minimumot, hanem egyaltalan avgt.
mondjuk ez kerdes mennyire volt friss teszt, amikor kijott, kb televolt steam 980ti/10x0+i7 tulajokkal, hogy szaggat mint a veszedelem.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #35258 üzenetére
tenyleg, kevertem a sniper ghost warriorral.
se az idtech 5, se az idtech 6, se semelyik masik verzioja (pl a dishonored2 voidja) nem tud multigput.
-
#59036672
törölt tag
válasz
huskydog17 #34909 üzenetére
Dx12 alatt IS kettéhugyozza a 1080 csóri világmegváltó AMD-t.
-
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #34909 üzenetére
Nem rossz ez. 1440p alá gyakorlatilag elég egy 1080.
-
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #34823 üzenetére
Érdekes, hogy ennyit hoz a DX12.. Kíváncsi leszek, hogy fognak mutatni a számok kiadáskor. A végén még lesz belőle valami.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34830 üzenetére
Csak ehhez mindenképpen kellene indirect draws/dispatches, mert ennek hiánya okozza az eséseket. Ugye ezzel az alkalmazás meghatározott számú rajzolási parancsot generálhat és futtathat a processzor beavatkozása nélkül. DX12-ben erre van az ExecuteIndirect, de DX11-ben ennek nincs semmilyen szabványos megfelelője, ami a processzorra sokkal nagyobb terhet ró. Az AGS-ben és az NVAPI-ban vannak megfelelő függvények, csak azokat nem használja a játék. Beépíteni sem hiszem, hogy beépítik, mert ezt így utólag eléggé necces megcsinálni. Egy rakás gyártóspecifikus kódot igényel, amit hetekig tart kitesztelni, arról nem is beszélve, hogy nem szabványos kódokról lenne szó, és az AMD, illetve az NV implementációja a DX11 kiterjesztés tekintetében különbözik. Gondolom ezért is állnak úgy hozzá, hogy ebből inkább nem kérnek, ott a DX12 a szabványos ExecuteIndirecttel. Alternatíva lehetne a Vulkan API, annak is van megfelelő, szabványos kiterjesztése (KHR_draw_indirect_count) erre.
Az nagyon fontos, hogy bizonyos motorok azért gyorsak DX11-ben, mert eleve GPU-driven pipeline dizájnt használnak, illetve alkalmaznak indirect draws/dispatches metódusokat a gyártói kiterjesztéseken. Ezek nélkül például a Frostbite-ban vagy az AnvilNextben is kb. feleannyit tudna a DX11-es mód. A "csodákat" is főleg ezekhez teszi hozzá a meghajtó, nem igazán a szabványos kódokhoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34827 üzenetére
Nem hiszem, hogy ezen a motoron lehet a DX11-en segíteni. Maximum pár százalékot. De a fejlesztők nem használnak gyártóspecifikus kiterjesztéseket, tehát a motor csak DX12-ben éri el az ExecuteIndirectet. DX11-ben ennek nincs szabványos megfelelője, csak az AMD és az NV függvénykönyvtárain keresztül. Ezekből viszont semmit sem használnak. Még HDR-re is a Microsoft szabványos, "belilulós" pipeline-ját működtetik. Rohadt Xbox One persze a direkt tone mappingos alternatívát kapta, hogy szakadjanak meg.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #34823 üzenetére
-
rumkola
nagyúr
válasz
huskydog17 #34745 üzenetére
ALZA-n is ilyesmi árak vannak...
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #34745 üzenetére
-
rumkola
nagyúr
válasz
huskydog17 #34692 üzenetére
Ez érdekes, annak tudatában, hogy az AMD-s cikkben pont ezt a játékot adja majd az AMD valamihez.
"A szoftveres oldal másik elemét a játékok képezik, és jelenleg kritikus tényezőnek számítanak azok az eljárások, amelyek bizonyos Radeonok nélkül be se kapcsolnak. Itt sajnos konkrétumokat nem húztunk ki a gyártópartnerekből, így nem tudjuk, hogy effektekről van-e szó, vagy specifikus kódokról (shader kiegészítésekről), amelyek mondjuk gyorsítják a feldolgozást, esetleg mindkettőről. Annyit tudtunk meg, hogy ezek a Strange Brigade, a Star Control: Origins, az Assassin's Creed Odyssey, a Resident Evil 2 (remake), a Tom Clancy's The Division 2 és a Doom: Eternal címekbe várhatók."
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #34550 üzenetére
Azta de durva rohadt távol van a 4k 60 fps stabilan mindenben éra... És még a VR ről nem is beszéltem...
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #34550 üzenetére
4K -ban siralmas eredmények születtek,de azért a fullhd sem kutya!
GTX1060/RX580 hozza az elvárhatót vhq beállításokon,de egy két látvány effekt kikapcsolásával biztos lehet nyerni +fps -t.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #34495 üzenetére
Köszi a megosztást!
Számomra mint RX580 tulajnak eléggé elszomorító az eredmény, nem is veszem meg.
-
cyberkind
félisten
válasz
huskydog17 #34495 üzenetére
Akkor 8K-ban megvan a TI, ez jó hír, csak a felbontást kell növelni és nem is olyan gyenge az a kártya.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34357 üzenetére
Ezért mondtam, hogy olvasd el azt az oldalt, ugyanis ha elolvasod világos lesz számodra is, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mennyire rángatod az egeret. Tényleg érdemes elolvasni, nem csak a brute force módszer létezik.
Nem vonok le következtetést, de a 19%-os meghibásodási arány szvsz sok volt (azóta 32,4% - [link] ). Mondjuk az eladási mennyiséget nem ismerjük, tehát lehet, hogy kis mennyiségben volt a magyar piac extrém peches. Mindenesetre mi inkább nem kockáztatunk újra. Szopni pedig szoptunk, mert teszt közben ment tönkre, így oda lett minden korábbi eredmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34343 üzenetére
[link] - olvasd el hogyan működik, és láthatod, hogy sebességmérésre nem alkalmas, mert alapvetően a bemenet határozza meg a számítás mennyiségét. Az iCafe driverben viszont alapértelmezetten aktív.
Finomhangolni bármit lehet, de scene pacing nélkül megközelítőleg sem nyersz vele annyit. Ez nem finomhangolás ugyanis, hanem egy eltérő számítási módszer.
Amikor tönkrement a mi ITX-es 1070-ünk, akkor néztük, hogy nagyon magas a hibaarány a kereskedőnél ahol vettük, és ez jellemző volt a többi ITX-es modellre is. A normál modelleknél viszont átlagos volt a panasz. Nyilván, ha ezt az elején tudjuk, akkor nem is veszünk ITX-es 1070-et, mert lett volna hely a nagyobbnak, de akkor még nem volt annyi adat róla a kereskedőnél. Beszoptuk, ez van.
Ha van hely a házban a nagynak, akkor érdemes azt venni.
-
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #34319 üzenetére
Nem igazán értelek...
MSI ITX 1070 - kb 170ezer
Sappire Vega 56 Pulse - kb 180 ezer
Miért is katasztrofális a vega ár/teljesítmény mutatója? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34319 üzenetére
Na miért fogyna el? Mert mondjuk a Microsoft Residency Starter Library működik ugyan, de megfelelő átalakítás nélkül borzasztóan memóriapazarló? Ugyanez igaz az AMD VMA-ra. Szóval hiába vannak ezek a libek az explicit API-k memóriamenedzsmentjéhez, elsődlegesen a teljesítményt célozzák, és nem a memóriával valós spórolást. Ezért beszél már március óta a Microsoft és a Khronos képviseletében az AMD arról, hogy vigyázzanak, mert az új játékok, amiket fejlesztenek, marhára elkezdték zabálni a VRAM-ot, holott közel sem kellene annyi erőforrás neki.
Alig van HDR-t támogató játék. Ha ezer lenne, akkor nem úgy állna hozzá a Microsoft, hogy ráérnek Windows HDR pipeline problémáit javítani majd hónapok múlva is.
Próbáld ki a Chillt. Megfelezi az átlagos fogyasztást. Linkeltem is, hogy mi történik, ha ugyanazt csináljuk, és nézd nyugodtan a fogyasztásmérőt. A látott eredmény pedig ugyanaz volt, miközben a fogyasztás gyakorlatilag GTX 1060 szintre csökkent.
Nem véletlen, hogy a kínai iCafé megrendelések megnőttek a TUL felé, mert Chillel iszonyat sokat tudnak spórolni a villanyszámlán. Az viszont kétséges, hogy otthoni környezetben ez érezhető lesz-e. Nyilván egy internetkávézóban, 100-150 géppel számít, ha jobb a hatékonyság, de otthon egy géppel nem nagy kunszt. Én sem a kisebb fogyasztásért használom, hanem a scene pacing miatt. -
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #34317 üzenetére
Normálisan optimalizált AAA játékokra gondoltam. Ez képlékeny kategória, de leegyszerüsíthetjük igazából csak AAA játékokra is.
A Vega56 a linkelt tesztben nyomja le az 1080-at. Az egész posztom a linkelt tesztre vonatkozott. Az 50/65 fps a linkelt oldalon látható grafikon minimum fps értékeiből jött ki. Az 1070-es 53 minimum fps-t ért el és ebből következtettem, hogy egy 1070 mini az kábé 50 minimum fps-t tud hozni, és innen jött az összehasonlítás.
Tény, hogy ez nem tudományosan pontos, de szerintem jó becslést ad. Nem is vontam le sehol ezek után éles és tényszerű következtetéseket, csakis körülbelüli arányokat írtam.A mini kártyák hűtése általánosságban kicsivel rosszabb a méretéből adódóan, mint a normál kártyáké, ezért a gyártók rendszerint kicsivel kisebb teljesítményszintre lövik be, hogy tartósan is bírja. Vagy ha nem, akkor a kisebb hűtés miatt mikor bemelegszik a kártya akkor áll be a kisebb teljesítményszint az órajelek automatikus visszavétele miatt. Ezért gondoltam, hogy pár fps-t lecsípve a normál kártyából kijön a mini teljesítménye. De az összehasonlítás és ár/teljesítmény arány nem változik jelentősen, ha a normál 1070 értékeit vesszük és úgy tekintjük, mintha egy mini is pont ugyan azt tudná.
Az egész posztom lényege az volt, hogy az előző hozzászóló eszmefuttatásának az egyoldalúságára és nem feltétlenül helyes arányaira felhívjam a figyelmet. Van pár igenis jó ár/teljesítmény arányú vega is nem csak 1070. Ennyi volt a szándékom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34216 üzenetére
Bele van építve az Intelnél a pGPU árába az összes licenc (engedélyezett driverfunkciók/névhasználati jogok) és a támogatás. Egyedül a tesztelést nem végzi el az AMD, azt az Intel csinálja.
Az APU-k régóta ki vannak véve a mainline driverből, és csak a WHQL részei, vagy a régebbi modellek már annak sem. Ennek az oka, hogy nagyon nagy mennyiségben kerülnek eladásra a VGA-khoz képest, ami a gyártópartnerek support költségeit extrém mértékben megdobja. Az AMD évente kiad minimum 16, de esetleg 20 meghajtót, amik minden asztali gépre települnek, és a legolcsóbb gépeknél az árba nincs betervezve az, hogy a support egy meghajtó kiadása után user errorokat teszteljen, mert a lejelentett hibák 95%-a ez, miközben a kivizsgálásuk költséges.
A fentiek miatt az AMD átállt még az előző évben arra, hogy a saját WHQL csomagjaik között a köztes meghajtók a Windows Update-en keresztül jönnek az APU-kra. Ennek az előnye, hogy nagyságrendileg csökkenti a user errorok számát, mert a Windows automatikusan megoldja, de ha nem, akkor is a Microsoft supportját ostromolja a user, és nem az OEM partnerét. -
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #34107 üzenetére
Ez biztos a packed math lesz
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #34107 üzenetére
4k-n is csak 18%-al gyorsabb a 1080Ti mint az 1080 a szokásos 30+ helyett, itt valami ge@sz van.
-
Kvg
senior tag
válasz
huskydog17 #34107 üzenetére
A 18.61 driver-el teszteltek, ami elég jó lett. RX480 -am is kapott 1000 pontot Fire Strike 16900 GS lett. NV nélkül nem küzdene az AMD. Köszönjük Allah!
Nem cserélném le ezt a karit egy 1070-re, pedig az kicsit gyorsabb, de csak egy kicsit. -
válasz
huskydog17 #34066 üzenetére
Nincs ebben semmi meglepő, ezek a konzolok ennyi pénzért ennyit tudnak. Akinek ez nem felel meg, a konzol áráért vehet egy gtx 1060-at, esetleg 1070-t. Plusz 200k-ért lesz gép is a vga köré.
Kíváncsiságból megnéztem egy gtx 1060-at (~ ps4 pro ár) az AC: origins játékkal 1440p-n max settingsel....
35-48fps. Újabb játékoknál már az sem túl acélos.Szerintem hiba az ilyen jellegű összehasonlítás, pontosabban felesleges.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #34066 üzenetére
A pénz fontosabb volt mint a Far Cry 3-ba belenyúlni és felhúzni a dolgokat az új konzolok szintjére
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #34019 üzenetére
Az egészen biztos, hogy nem a voltát fogják részletezni?
-
Oliverda
titán
válasz
huskydog17 #33974 üzenetére
A GCN1 és a GCN3 között is alig van difi, vagyis cirka 6 év alatt alig sikerült valami kézzelfogható fejlődést elérni. Jóformán csak egy halom tessék-lássék, marketingmázba burkolt fícsört csaptak hozzá az egyes generációkhoz, hagy vakuljon a földmunkás.
-
Habugi
addikt
válasz
huskydog17 #33983 üzenetére
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33979 üzenetére
Engem (és rengeteg embert) a diagrammok érdekelnek. Itt a ph-s tesztekbe sem olvasom el a bla-bla részt. Azt minek kit érdekel...játékok alatt sem azt fogom mantrázni ezt most azért gyorsabb mert xy aluja hatékonyabb mint amazé, mert annak csak xy van stb. azt fps számot nézem semmii mást.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #33974 üzenetére
Én úgy emlékszem, ilyen teszt készült a megjelenéskor is. Akkor az jött ki, h még a polaris perf/clk se jön ki matekra.
Tehát ehhez képest akkor javultak a driverek.
Afelől nincs kétségem, hogy ebben a mutatóban az mvidia esetén se találnánk nagy ugrásokat. Maxwell volt 15%?
Amiben az nvidia jobb az a balansz, vagy a tlopfs hasznosulás, a skálázódás (feldolgozók számával és frekvenciával) és persze - talán előzőektől nem függetlenül - az energiahatékonyság.Egyrészt az amd hiába vonultat fel ugyanakkora vagy nagyobb számítási kapacitást, nem jön ki ugyanakkora teljesítmény játékokban. Ésaz ehhez szükséges összetevőkből is többet kell beletenni: több feldolgozót és hasonló, de míg mindig alacsonyabb frekvenciához több energiát.
Eddig azt hittük, hogy a memória sávszélesség, a dsbr, majd hogy a geometria. Most a legújabb mentsvár az multiop simd vagy hogy hívják, amikor egy órajelre akár töb. Utasítást is végre tud hajtani különböző adatcsomagokon.
Ági szerint a szuperskalár izé (olvass vissza), ami majd a true dx12/vulkán esetén az amd malmára hajtja a vizet.A teszt alapján hajlok arra ,hogy azt mondjam, valójában a Vega elég jó architektúra, és hogy az nvidia sok esetben csak a 20-30%-kal magasabb elért és tartani tudott órajelet miatt vezet. Ez persze elismerésre méltó.
Szintén a teszt alapján kérdezném, hol vannak a továbbfejlesztett rop blokkok? Az átdolgozott minden? Az intelligemt workload distributor, az NCU, a HBCC, a dsbr?
Mert ugye ezt a szintet - kisebb méretben - tudta a polaris is. Ezt a horizontális skálázódást (feldolgozók száma) a fiji is tudta.Úgy tűnik, a Vega újítása a polarishoz képest tényleg csupán a valamivel magasabb órajel elérése.
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #33976 üzenetére
Ugatni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- DOOM - The Dark Ages
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Ford topik
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- Realme 8i 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest