- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
Ren Hoek #24151 üzenetére
Nagyon nehéz objektívan megfogalmazni egy átformálódó piacon azt, hogy mi az etikátlan.
Rövden persze mindenki azt nevezi etikátlannak, amivel a szívéhez bármilyen értelemben közelebb álló fél alól látszólag kihúzza a versenytárs a biztos talajt, a hazai terep előnyét azáltal, hogy unortodox lépésekhez folyamodik.
Ez például az AMDnek nem sikerült a bulldozerrel. Ott az unortodox lépés a magszám duplázása lett volna, de nem sikerült körbebiciklizni a piacot.
Hogy miért nem, arra nem csak a hardver a válasz, hanem a szoftveres környezet is: Megfelelően skálázódó programok mellett a húzás akár be is jöhetett volna.Azt ne felejtsd el, hogy nem csak kiváló mérnökcsapatra és kiváló architektúrára van szükség. Ez szerintem már nagyon régóta így van. A sikerhez a kiváló architektúrán kívül (ami ne felejtsük el mindig egy meghatározott módon működik optimálisan) szükség van driverekre, api támogatásra, (dokumentációra) szoftverfejleszőknek adott segítségre, supportra, hogy ott üljenek mellettük, és/vagy middleware-re. Stb. A kiváló architektúrán kívül és túl ez mind szükséges lehet a sikerhez.
Képzeld el ezt úgy, mint a curling: kell egy jó golyó, egy kiváló célbataszajtó, de hogy tényleg jó legyen, szükségesek a sikálók is.
Az Nvidia nagyon ügyesen rakta össze ezeket a komponenseket az elmúlt években. Szétoptimalizálták a driverüket a piacon elérhető apikhoz, az archtektúrájukat hozzáigazították ezen apik működéséhez, és middlewarek formájában támogatást nyújtottak a fejlesztőknek azzal a nem titkolt céllal, hogy a végeredmény a saját hardverükön azért jobban fusson. Minden klappolt ebben a környezetben, ebben a felállásban.
Az AMDnek volt egy álma. a GCN. Ami másféle módon működik optimálisan, mint más architektúrák. Írt hozzá egy apit, ami az ő architektúrája számára optimálisabb és amit különböző piaci manőverekkel sikeresen elterjesztett, szabványá tett, és ugyanezen piaci manőverekkel a saját architektúrájának ismeretére kényszerítette a szoftverfejlesztőket és persze számos program keretében beült melléjük segíteni.
És Te most ezt nevezed etikátlannak, de minimum a felhasználónak rossznak: azt, hogy nem veszi környezeti tényezőnek az architekúrán kívül/felül álló dolgokat, hanem az architektúrától a fejlesztőkig gondoskodik a piaci sikerhez szükséges tényezők számára kedvező alakulásáról.
Az csak látszólagos, hogy az nvidia egy kiváló architektúrával, egy csodálatos mérnöki produktummal beült a jóba, valójában mindezt a vertikális munkát az nvidia is (el)végezte.Csak épp most annak vagyunk szemtanúi, hogy az AMD változtatja meg az nvidia megszokott hazai terepét. Legalábbis nála van a kezdeményezés. Aztán hogy siker lesz-e belőle, a kérdéses. Nyilván az nvidia sem ül karbatett kézzel.
Téged, mint felhaszálót miért érdekel az, h univerzális v szabványos? V hogy külön kell optimalizálni?
Ha jól tudom, az nvidia üzletpolitikája is azt preferálta, ha mindig megvetted az újat, a drágát. Etikusság tekintetében ez nem változott . -
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #24125 üzenetére
"Eladni eladni és eladni minden áron, minél több profitért"
Igen, éppen ez az. És ez gondolod, hogy a PC-s játékosoknak jó lesz? Hát, az én véleményem szerint neméppen. Jó ötletekre és szellemi tőkére van szükség a jó irányú fejlődéshez, nem agresszív üzletpolitikára. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #24121 üzenetére
Mellélőttél, mert az NV erőlteti, hogy a DX12 címeit teszteljük. Emiatt lesz több DX12 cím a csomagban.
Mivel hoztak és hoznak jó címeket, így nekünk ez csak jó. Kezdésnek kapásból ott a Division DX12 patch.
(#24123) smc: Skype-on. Alapvetően igazuk van, hogy kevés az NV-től származó DX12 játék a tesztben. De elsődlegesen azért, mert kevés DX12 játékot szponzorálnak. De én sosem zárkóztam el attól, hogy a jól optimalizált DX12-s NV-s játékokat bevegyük a tesztbe, csak hozzanak jó címeket. Ott van példának a Division. Hozták a DX12-t, át is váltunk rá. Ők boldogok tőle, én boldog vagyok, hogy végre hozzák a címeket, ti pedig több DX12 mérést láthattok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #24115 üzenetére
Akkor ne olvasd el, de az aktuális és az érkező tesztjátékok támogatnak DX12 módot. Nyilván a legjobb leképezőt fogjuk használni.
Senki se mondta, hogy a retro rossz dolog, viszont jövőre 2017 lesz. Kellenek az új játékok a tesztbe.
(#24117) do3om: Idén már nem frissítünk nagymértékben a tesztcsomagon. Leginkább februárban esedékes a teljes váltás. Egyrészt már eleve van számos DX12 játék, és a DX11-esekből is a Division DX12-re vált, jön a Watch Dogs 2, itt lesz a Civ 6 is a DX12 móddal, stb.
Ugyanezt lejátszottuk a DX11-nél. Sokaknak nem tetszett, hogy gyorsan váltottunk DX11-re, de nekünk lett igazunk, mert elterjedt az API. -
#85552128
törölt tag
válasz
Ren Hoek #24107 üzenetére
"Polír arch", de azért hónapok óta sóvárogsz már valami ilyesmiért AMD oldalon
Ha 1070 teljesítmény kell adott, meglehet venni - hónapok óta, nem pedig (elméletileg) múlva.
Az meg szinte borítékolható, hogy nem azért lesz drágább mert "túl gyors" hanem a HBM2 miatt egyszerűen eleve nem is az a ~400$-os kategória a célcsoport (még csak legyen egyáltalán valami 500$-ért is...).
Mondjuk ha a 300-400$-os kategóriában egymás után két generációban sem lenne kártyájuk az elég hajmeresztő lenne, már csak ezért is remélem, hogy ennyire hülyék nem lesznek és ha más nem valami GDDR5X-es Vegat beraknak oda vagy max nem annyira nagy haszonnal adják a HBM2-es cuccot... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #24100 üzenetére
Nem alulról építkeznek. A Vega10 12-14 TFLOPS közötti lapka lesz. Nem lesz annyira sok SKU sem. A jelenlegi adatok szerint lesz egy csúcs SKU, aminek két verziója lesz: egy Fury X-hez hasonló vizes és egy Nano-hoz hasonló mini. Ezek mennek a Titan X és a GTX 1080 Ti ellen. És lesz egy vagy kettő butított verzió, de elég sok CU-t kell letiltani ahhoz, hogy pont az 1070 ellen legyen jó. Legalább 16-20-at. Annyi CU-t nem fognak lekapcsolni.
Később lesz egy dual Vega 10 a Radeon Pro Duo mintájára. Annak nem lesz ellenfele, mert 24+ TFLOPS-os szörnyeteg lesz. Az megint ilyen Radeon Pro típusú termék lesz marha drágán. -
válasz
Ren Hoek #24095 üzenetére
A legutóbbi infók szerint a Radeon Pro SSG prototípuson két db M.2 SSD van. De egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek azt, hogy forrasztva lesz, mivel a szabványos interfészek nem elég gyorsak. S akkor ugyanott vagyunk, mint HBM előtt, csak RAM helyett NAND chipek lesznek a HBM-es GPU körül.
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #24011 üzenetére
"az tudni fogja, hogy nem a minőségibb tartalom születik meg ebből, hanem a nagyobb sportkocsi, meg a yacht a CEO-knak és a holdudvarnak."
Nekem erről az a véleményem, hogy a CEO-nak és holdudvarnak ígyis-úgyis meglesz a jacht meg sportkocsi, amit kinéztek maguknak... Ha mellette drágább a játék, megvágják itt-ott a fejlesztést, és meg van oldva.
-
válasz
Ren Hoek #23680 üzenetére
Ja hát persze, de még mindig jobb a gameworksnél.
A GPUOpen legalább megágyaz az SM 6.0-nak, igaz az vagy 2 év mire elterjed. De amúgy a DX12 is unfair az NV-vel szemben, szóval nem csak az van.
Az NV-nek a DX12 miatt muszáj AMD irányba mennie, vagy legalábbis valahogy követni a szabványt. A Volta úgy tudom az AI-ra fog ráfeküdni, elvileg nem lesz okos. De persze ez csak spekuláció.
Az AMD-re ráférne azért valami, eléggé mélyponton van piacilag.
-
válasz
Ren Hoek #23677 üzenetére
Az AMD mindig nagyot harap technológiában, csak sosincs hozzá szoftver. De azért jó látni, hogy ez ellen végre tesz valamit, pl GPUOpen, amit azért használnak már rendesen.
A Fijivel nem a 4 GB (volt) a gond, hanem az, hogy a specek alapján bőven rá kellett volna dupláznia a Tongára / Antiguára, befogva a 980 Ti-t. Sajnos ez nem sikerült. Egyébként jó kártya lehetne, bár a 4 GB ma már elég sovány, de hát a HBM1 ennyit tud.
-
lacus83
senior tag
válasz
Ren Hoek #23675 üzenetére
Mert akárhogy is nézzük, ez a 14 nm-es AMD zászlóshajó, (+ a Fury-t nem is gyártják már.)
Igy van jelenleg ez a helyzet, de nem is mondták hogy felső kategóriában jönnek először.
Nv jött felsőbe,most jönnek lentebb pl 1050
Amúgy meg tényleg nehéz már ezeket a dolgokat rangsorolni -
Simid
senior tag
válasz
Ren Hoek #23663 üzenetére
"Sőt azt kell mondjam, az NV világrend szerint, a 480 már belépőszint csak. Belépő 1060/480..."
Huhh, ugye ezt csak viccnek szántad? Hogy lehet valami belépőszint ami alatt van legalább 3, de inkább 4 különböző árkategóriás termék? Akárhogy is nézzük a 480/1060 egyértelműen középkategória. Nem belépőszint, nem alsó-közép stb, hanem középkategóriás kártyák!
Persze lehet neked egy 460 vagy 1050 nevetséges szint (és nincs is azzal baj, hogy jóval nagyobbak az igényeid, magánügy...), de rengeteg embernek bőven elég. Igazság szerint még ezeket sem nevezném belépőszintnek. Van ezek alatt is élet. -
Zeratul
addikt
válasz
Ren Hoek #23663 üzenetére
Hányszor mondtuk el neked a még meg sem jelent kártyáról hogy ez KÖZÉPKATGÓRIA? Ennek ellenére eladtad a régit és most panaszkodsz hogy középkategóriás kártyád a középkategóriás árért nem hozza a felső kategóriát? Mi a fészkes fenének adtad el a régit? Saját magad teremtette hypodba bonyolódtál bele.
1080 a 1070 erősebb párja mint ahogy 480 a 470-é. Szó nincs arról hogy külön kategóriák lennének már csak azért sem mert ugyanazon chipre épülnek.
-
_drk
addikt
válasz
Ren Hoek #23208 üzenetére
Az igaz AMD-re is, Azért utóbbi 1-2 hónapban már lehet kapni a kártyákat, még pedig a megfizethető szegmensbe, ahol Nvidia nincs is. A 4Gb meg nagyon csalogató már az rx460-nál. Kicsit még lejjebb megy az áruk akkor itt a közép kategóriában szépen fel vannak sorakozva. Most 470 a best buy de a 480 4gb se rossz.
Amit még figyelembe lehetne még venni az a komplett gépekbe szánt videokártya. Azért amikor új gépet vesz az ember akkor elég gyorsan elsuhannak a 10 ezrek a külön részegységekre. Egy 1070-es kártyához meg már egy olyan komplett gép is kell ami méltó hozzá. Ott már nem spórol az ember az SSD-n meg a tápon ezért ott jóval nagyobb is az összeg, ha nem feltétlenül is éri meg. Az még szebb ha nem magadnak rakod össze, Itteni olvasók tudják a legjobban mennyire átbaszása legtöbb bolti amikor a 200ezres gépbe is "csak" rx460-as van!
-
Egon
nagyúr
válasz
Ren Hoek #23165 üzenetére
Oké, akkor azt vezesd le, hogy a steam statisztika mitől nem reprezentatív, pontosabban a felmérést engedélyezők köre mitől térne el a tényleges eloszlástól (magyarán hogy mitől utasítanák el többen az AMD tulajok közül, mint az nV-sek táborából).
Aki pedig jól összefoglalta a lényeget, az Szaby volt, idézem:Van egy olyan sejtésem ha jobban szerepelne az AMD ezen emberkék részéről sem lenne rendre kifogásolva a hitelessége
Ennyi. Jah, egyébként statisztikából érettségiztem, ha ez számít valamit.
-
válasz
Ren Hoek #23165 üzenetére
Minden közvéleménykutatás valamilyen egyéb célt is szolgál, nem az olvasók szórakoztatása a cél. Lehet pontosabb felmérést készíteni a steam felhasználók hardveres ellátottságáról? Lehet. Csinált már valaki? Nem. Meg lehet határozni, hogy mennyire pontos az adat? Igen, a steam tudja, más nem. Te sem. Az itt előforduló személyek számottevő része tanult statisztikát, ez nem a bors online. A statisztika annál is bonyolultabb, mint ahogy te kezeled.
(#23168) Malibutomi
Nem hiszem, hogy a bármelyik piacelemző cég készített volna erre irányuló statisztikákat. Ők az értékesítéseket szokták elemezni befektetői elemzés céljából. -
#85552128
törölt tag
válasz
Ren Hoek #23165 üzenetére
Nem kell komolyan venni, de figyelmen kívül hagyni sem. A 970 a legnépszerűbb kártya volt az eladási statisztikák alapján - steamen is az még most is ebből van a legtöbb. Q2-ben 2.3x több volt az nVidia részesedése - steamen is ennyi az állás.
Pascal meg Polaris eladási statisztikákat is linkeltek már az első hónapokból az is hasonlót támasztott alá. Nem, nem a teljes piacot méri, nem is állította senkiMarketingnek nem sok köze van inkább az lehetett a cél, hogy a fejlesztőknek legyen némi infójuk a felhasználóbázisról.
Viszont még mindig eléggé vegyes összetételű a felhasználóbázis, nem csak AAA címek, de PC exkluzív indie játékok is vannak - így megbízhatóbb mint pl. egy Origin statisztika lenne ahol csak AAA címeket árulnak. -
Laja333
őstag
válasz
Ren Hoek #23141 üzenetére
Csak 40k...
Persze, ha legolcsóbb kártyát szerettem volna, akkor én is megvehettem volna 86k-ért mondjuk az XFX-et, vagy megvárni a Giga-t, etc.
De amiatt az indok miatt, amiért nem tettem, valószínűleg az 1070-ből sem venném az olcsóbbikat.
Néztem anno az 1060-ból is az MSI-t, de akkor pont egy 20-assal volt drágább mint, mint a 480, így egyértelmű volt a választás. -
válasz
Ren Hoek #23106 üzenetére
Ezt a minta növelésével lehet kompenzálni. Nem 1000 fős mintából származik az információ, hanem sokmilliósból. Emiatt nem kell leképezni. Minél nagyobb a minta, minél nagyobb a mintavételezés aránya, annál kisebb a torzulás. A közvélemény-kutatás 1/10000 helyett, itt kb. 1/20 a mintavétel. Az indexszes szavazástól meg az különbözteti meg, hogy nem bárki nyomhatja meg a gombot, hanem, akit a steam algoritmusa véletlenszerűen kiválasztott.
Olyan meg nincs, hogy gamer társadalom. Vannak apukák, anyukák, gyerekek, nagypapák, és ők játszanak a számítógépen. Ennyi. Semmi társadalmi kapcsolat nincs közöttük. Egyesével vannak, külön külön.
Nv-sek x-elgetik be a gépüket, mert ők tudják mi az a steam (a többi torrentezik, azt se tudja mi az), és vagiznának a rigjükkel... akkor egy torzult nem reprezentatív eredmény jön ki.
Akkor nem. De ez nagyobb bullshit, mint az eredmény, ami kijönne. -
Peat;)
veterán
válasz
Ren Hoek #23091 üzenetére
Szerintem nincs baj a játékokkal általánosságban. A baj az elvárásokkal van amit belehülyítenek egyes emberek, fejlesztők, egy komplett közösségbe.
A forza szép? Az. Jól megy? Közép vga-n szalad ultrán, kérdés? 10 éve hány játék ment ultrán középvga-n ennyi fps-el? Bakker régen volt olyan játék aminek a max grafikájához még nem volt hardware a piacon.
A dx12 nem más mint egyszerűbb portolási felület a konzolok és pc-k között, minimalizált hátrányokkal. Én így látom. Nem gyorsabb, nem szebb, de olyan játékokat is megkap a pc amiket korábban nem, ha valakinek kell olyan minőségben ahogy átnyomják akkor megveheti, akinek nem tetszik az nem veszi meg. Én örülök neki, mert egy ketyerével kevesebb van a lakásomban, anyagilag kb. egy kaptafa a két út.
Azt sajnálom hogy nincs nagy fejlődés a játékok területén, de ez is csak félig igaz, aki nem nap 12 órát játszik az nem létezik hogy ne találna minőségi címeket a szórakozásra.A baj akkor van ha elhangzanak állítások, sokszor, sok oldalról, fejlesztők, egyéni szakértők, minden részről. Aztán végig hazugság az egész, persze hogy nem örül az ember.
-
válasz
Ren Hoek #23091 üzenetére
Fos konzolportok mindig is voltak, ne ezekből következtess egy API jövőjére. Bár erre problémára legalább lesz valamikor megoldás a SM 6.0 formájában, igaz nagyon nem mostanában.
Amelyik stúdiónak nincs pénze fejlesztésre, az úgy csinálja ahogy eddig, licenszel valami motort vagy DX11-et használ, stb; én nem látok veszélyt. Semmi sem kötelező. Arról nem is beszélve, hogy a nem AAA játékoknak nincs nagy követelményük, csak abban az esetben ha optimalizálatlanok, de ez utóbbi nem az új API-k baja.
Neked hátrányos az, hogy a kártyádra van optimalizálva a kód? Amúgy ez egy átmeneti dolog, a shader instrinsic gyakorlatilag a SM 6.0 elődje, csak gyártóspecifikusan. Előbb-utóbb minden szabványos lesz, és a hardverek felépítése is az API-hoz igazodik (régen is így volt). A korábbiakhoz képest annyiban más a mostani helyzet, hogy az API alacsonyabb szintű, s az MS a DX12-t kvázi az AMD-től vette, ami az NV-knek hátrányos lehet. De utóbbi azért nem durva, nincs az, hogy ha DX12, akkor csak AMD-t választhatsz, mert NV-n használhatatlan.
-
cyberkind
félisten
-
mlinus
őstag
válasz
Ren Hoek #23012 üzenetére
maga a játék jó azoknak akik szeretik a történet-vezérelte játékokat. Viszont a kezdő windows store-os ár (70 euro)(főleg ha azt nézzük mennyire szarul futott) röhejesen sok volt érte. ~2 óra átvezető/élőszereplős rész, 5-6 óra lövöldözés. Nincs extra mód. A steames 37 eurós kezdőár már sokkal barátibb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #22938 üzenetére
A GPUOpent félreértitek. Nem arról szól, hogy egységesítse a piacot a gyártók között, hanem hogy egységesítse a fejlesztést a PC és konzolok között. Hasonlóval azért nem állt még elő senki más, mert senki másnak nincs két nyert konzoldizájnja (vagy az új gépek miatt nevezzük ezt konzolplatformnak) ebben a generációban. Ergo hiába hoz az Intel vagy az NV GPUOpent, a kutyát sem fogja érdekelni, mert nincsenek ott az Xboxban és a PS-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #22930 üzenetére
Csak akkor tudjuk megmagyarázni, ha meglátjuk, hogy mit csinál az eljárás. Addig ebből kell megélni. De ha megjelenik ránézünk az tuti.
Utóbbihoz nyilván több köze van az egyéni döntésnek. A DICE mindig így működött, kiválasztottak egy GPU-t és azt nyomatták, mert tényleg arra optimalizálták a játékot. Most a Polaris 10 ez a GPU. De ez eddig nem okozott problémát, szóval szerintem belefér.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Ren Hoek #22927 üzenetére
(#22925) Abu85: akkor nem ajánlott kártyának választották, hanem ezzel reklámozzák - különbség, bár sok értelme nincs ha egy BF1 kupont nem adnak mellé. Nesze semmi fogd meg jól.
(#22927) Ren Hoek: Kezdődik ugyanaz ami a HD6->7 váltáskor, a régi széria egyre kevesebb optimalizálást fog kapni. Egyfolytában arról volt szó mennyi kihasználatlan feature van a GCN-ben most meg direkt benne hagyják mert nem elég okos
Azért kíváncsi leszek egy 480 vagy Fury X lesz e gyorsabb, főleg 1440p/4K-n -
Gainka
őstag
válasz
Ren Hoek #22897 üzenetére
Bírom mikor valaki ezt le írja, már meg vette az nvidiát, és nem vár tovább stb... Mi köze az 1080-nak a vegahoz, több mint fél év van a kettő között.
Ja de a volta, vagy a refresh az bizony pont jókor jön arra majd váltunk.
Szerintem felesleges ez, lesznek sokan akik addigra megunjak az 1080\70-et, vagy feljebb váltanak kőz.kat.-ból, vagy tavalyi csúcsról cserélnek stb. Stb. -
sixpak
nagyúr
válasz
Ren Hoek #22655 üzenetére
Nem értem a vergődést...rá van írva a dobozára, hogy 4gb?
Rá van...aki megvette, tudta mit vesz.
Másrészt nem hinném, hogy az alsó középosztály lett volna a fő piac.
Rendben van, hogy manapság már minden szarra 6-8 gigát pakolnak, de egy Furyval azért így is el lehet játszogatni. -
-
#00137984
törölt tag
válasz
Ren Hoek #22618 üzenetére
A kisebbik Polaris RX470-et tudom majd talán 20-25 ezer bukóval továbbadni, ha majd eljőn az ideje. Nem mostanság, ahogy az AMD ténykedésén látszik. Nvidia oldalon minden kártyán nagyobb bukót érdemes számolni. GTX 970 és GTX 1060 még ahogy jó pénzért továbbadható a népesebb középkategóriában, de még feljebb már inkább a tényleges fejlődést felmutató Vega és Volta kártyákat érdemes már számitásba venni és akkor inkább egy új videókártyát választanak, és nem egy szintén drága GTX 1070 és GTX 1080-at.
-
válasz
Ren Hoek #22618 üzenetére
Szerintem most felesleges agyalni azon, hogy pontosan mennyit fogsz bukni. Ha most kell 1070 / 1080 szintű kártya, akkor azt vedd meg, hisz nincs AMD-s alternatíva, s nem is lesz a közeljövőben. Vega / Volta előtt eladva lehet minden bizonnyal a legkevesebbet bukni így, de szerintem ezzel nem mondtam semmi újat.
Ha 1060 / 480 közül kellene választani, akkor lenne érdemes kicsit gondolkodni, hogy inkább alacsonyabb fogyasztást akarsz / NV-s játékokkal játszol vagy várod-e messiást az AGS4 / "rendes DX12" / akármi személyében.
-
Venyera7
senior tag
válasz
Ren Hoek #22432 üzenetére
Kàr hinni benne igazad van, de abból következtetni lehetne a nagy Vega teljesítmènyère... Cserèlni csak a nagy Vega èrkezèsekor fogok, ha fogok. A bajom annyi csak, hogy ez a 4k monitort ami van 150k-èrt vettem Freesyncel, a Gsynces meg 260k. Ha egyszer megveszem azt a monitort biztos 5èvig nem leszek AMD vonalon... A 1080al elègedett vagyok, hozza amit kell ennyi.
Nincs alternatíva,ha kell a teljesítmèny akkor 1080 v. Titan XP, az AMD sz@rik arra milyen piaci helyzetben van. Itt a shader intrinsics beèpítve a Deus Ex-be, ès arra sem veszik a fáradtságot, hogy kihasználják...
Könnyen lehet, hogy a Zen áll mindennek a hátterèben. Remèljük az nem lesz bukta.
-
M@trixfan
addikt
válasz
Ren Hoek #22199 üzenetére
Azt mondom 1070 ha van rá keret! Én is nézem a lehetőségeket, mert nagyon vennék már valami PC-t és ugyanígy 1080p jelenleg a felbontás, bár nem monitoron hanem házimozi megjelenítőkön. Az biztos, hogy 1060 fölött megy el az ár/érték arány. A szokásos tesztoldalak mellett szeretem az "átlag felhasználós" teszteket, ott néha más jön ki. Nem lesz overkill a 1070, inkább az a sweetspot szerintem.
Azon is gondolkoztam, hogy veszek 1060-at és rögtön cserélek ha veszek komolyabb asztali monitort. Nálam csak ott hibázik az elv, hogy szeretnék VR-t és kellemesebb lenne elosztani a költségeket egy olyan kártyával ami azért normálisan alkalmas rá. Inkább a 1070-et célzom minimum szintnek.
Nem szabad az ilyen dolgokba egyébként sok energiát ölni. Ez mind a játék és az élvezet rovására megy. Majdnem vettem egy 980 Ti-t innen mikor megindult az áruk, de más elfoglaltságom volt. Egyáltalán nem bánnám most, már két hónapja elégedetten játszanék és nem ezzel foglalkoznék. Lehet már a VR headset járna a fejemben.
-
keIdor
titán
válasz
Ren Hoek #21964 üzenetére
Nem lesz Vega szerintem idén már. Mindenhol ezt a 2017 első félévet hozzák már le. [link]
Ez egy AMD prezentáció, én szerintem igaz és amikor első félévet adnak meg, akkor az mindig Q2. Tehát 2017 április, május, júniusban lesz Vega. Csak az a baj (nekik) hogy VS Volta, mert azt is májusra mondják már. -
Venyera7
senior tag
válasz
Ren Hoek #21964 üzenetére
Nehezen hiszem, hogy 250W lesz a fogyasztás, de legyen, hol a gond? Olcsó legyen és gyorsabb, mint a konkurencia...Aztán az Nvidianák befellegzett.
Kellene már az 50%-50% és talán jobb áron vehetünk kártyát.
"Pascalok ebben mocsok jók, szóval ebben NV win, ez egyértelmű. Kérdés?"
Ugyan nemigen van fejlődés Nv oldalon, ha a Maxwellhez hasonlítjuk. Az Rx 480 kb. 390 szinten van és ha ahhoz viszonyítjuk, akkor nagyobb fejlődés van AMD oldalon.
-
-
válasz
Ren Hoek #21861 üzenetére
A kommentjeiből nekem ez jött le. Percepció, érted?
Egyébként nincs is mit belekötni az NV termékeibe, hozzák azt jelenleg, amit az áruk szerint hozniuk kell. A jövő ködbe burkolózik, hülye az, aki úgy vesz kártyát, hogy majd 1-2-3 év múlva dek*rvajólesz a konkrenciához képest. Igen, a Vulkannal és a shader intrinsics-szel látjuk, hogy egy 7870 is milyen komoly sebességet tudott nyerni a korabeli ellenfelekhez képest, de ezt sem lehetett tudni 4 éve.
Egyébként meg nevetséges és gyerekes ez az egész NV vs AMD hitvita. Mert ez már hitről szól egy ideje, néhyány hangadóval mindkét oldalon, közben a többség meg boldog a saját NV vagy AMD kártyájával.
-
Venyera7
senior tag
válasz
Ren Hoek #21861 üzenetére
Azèrt nèzd hol van most a Maxwell, a kukába. Ax új dx12 játékokban gyászosan teljesítenek. Azèrt van nèmi igazság abban amit néhányan írnak az Nvidia kártyáival kapcsolatban. Ott a Hawaii még mindig tökéletesen lehet vele játszani mind a mai napig. Hol a Kepler? A kukában. Hol lesz a Pacal 2èv múlva? Kukában. Ebből látszik, hogy az AMD kártyák nem olyan sz@rok, mint azt sokan gondolják. A nagy jövőbe mutatás itt van.
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #20797 üzenetére
"Nem az a baj vele, hogy a 4 GB-ot úgy használja, hogy pörgeti benne a content-et?"
Ez azért erősen programfüggő.
Ha rendesen van menedzselve (DX11 sanszosan itt ki is esett) akkor sokmindenre elég kell legyen 4GB. Ha nincs, hát abból viszont bőséggel lehetnek mikrolaggok, ha megtelik.
Persze, DX11 is jó, míg befér a ramba, és nem merül fel a cserélgetés szükségessége. -
Zeratul
addikt
válasz
Ren Hoek #19986 üzenetére
Be kellene látni hogy mindkét gyártónak ez az első FinFet chipje (intel 14 nanon több mint 1,5 évet szerencsétlenkedett mire piacra tudta dobni) és mindkettőnek ki van nyomva a bele gyárilag, 10% tuningnak mindkét esetben nagyon örülni kell. nV esetén kb 1,5x órajel kell az AMD teljesítményéhez, így nominálisan többnek kinéző OC még kevesebbet hoz a konyhára.
-
#45997568
törölt tag
válasz
Ren Hoek #19983 üzenetére
Lehet paran tulspirazzak ezt a fogyasztas/tuning/elvarasok dolgot. Megnezem mit tud a kartya a tesztek alapjan es dontok aszerint mik az igenyeim. A tobbsegnek annyi kell hogy bevagja a gepebe egy szaki azt megy, ez a userek 80+ %-a, ennyire ertenek hozza, esetleg atmegy egy haver es "beszereli" Nekik eleg a gyari boostos kartya, nincs nagy viszonyitasi alapjuk, nem forumoznak, nem igazan olvasnak teszteket csak ami a gamer oldalakon/ujsagokban talalhato.
Van a maradek kevesebb mint 20%, akinek mar nagyobb a latokore, tajekozottabb es abszolut celiranyosan vasarol, ebbol is par % akinek a tuning a minden, minel tobbet kicsikarni belole, aztan lehet linkelgetni hogy milyen frankon megy, ez kb 2-4% a teljes gamer csapatnak. Es meg itt is csak elenyeszo mindazok szama akik meg magasabbra emelik a lecet a custom vizzel, meg moddinggal, meg egyebb nyalanksagokkal.
Ehhez kell az elvarasokat viszonyitani, igy mar nem is olyan veszes a 480, UK-ben viszik mint a cukrot, meg a 1060-hoz kepest is ami azert nagy szo, amikor bejelentettek a 1060-at akkor erdekes modon a 480-ra leadott rendelesek exponencialisan megugrottak(OCUK, ahol a legtobb kartyat adjak el magasan). Vannak akik tudjak mit akarnak, nem fognak minden kartyatol es generaciotol 40-50% tuningot varni, mert irrealis, az hogy itt tobben irrealis magassagokba emeltek az elvarasokat az meg az o bajuk.
-
válasz
Ren Hoek #19761 üzenetére
Nem hiszem, hogy hardveresen lennének támogatva a függvények. Én úgy tudom annyiról van szó, hogy van egy könnyen használható függvénykészlet, amiben az egyes függvények kódja kb assembly szinten optimalizált GCN architektúrára, s a nem szabványosított képességeket is kihasználják, ezért GCN-only.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #19761 üzenetére
Sok függvény egy konkrét utasítás az ISA szintjén. Persze tranyóba kerül.
OpenCL alatt használható egy részük, szabványosan. CUDA alatt is. Csak a grafikus API-k ilyen túrók ezen a téren.
DX11-re készült NVAPI-ba és AGS-be kiterjesztés, de a kutya se nyúlt azokhoz.
Szerk.: A GCN-nél ebből puskázhattok, ha nem akartok 300+ oldalas dokumentumokat túrni. [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #19724 üzenetére
Ha kis stúdió vagy Vulkan után érdeklődve, akkor nehéz. Egyedül az AMD-nek van ebben az API-ban, illetve az elődjében komoly tapasztalata, így az ő segítségük szükséges ahhoz, hogy rövid legyen a tanulási folyamat, de ők annyira sok nagyobb stúdióval dolgoznak, hogy egy Croteam nyilván nem fér bele.
DX12-vel kedvezőbb egyébként a helyzet. Ott már az Intel és az NV is rendelkezik tapasztalattal, tehát képesek relatíve hatékonyan segíteni.Motort semmiképpen sem érdemes venni, mert az elérhető árú rendszerek nem fókuszálnak PC-re. Nem véletlen, hogy a Croteam is inkább fejleszt. Nem egyszerű, de jó úton járnak. Jó ötlet volt kiadni egy Vulkan frissítést. Nézd úgy, hogy egy csomóan megnézték, és visszajelzést írtak a tapasztalatokról. Ez nagy segítség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #19722 üzenetére
Egyszerű az oka. Nulláról nekiállni egy fő projektnek nagyon kellemetlen, mert a tapasztalathiány visszaüthet. Arról nem beszélve, hogy a Croteam nem akkora stúdió, hogy ha odamennek az AMD-hez, akkor olyan komoly segítséget kapnak a fejlesztésükhöz, mint mondjuk az EA, vagy a Firaxis, vagy az Ubisoft, stb. Az NV-hez és az Intelhez pedig hiába mennek, technikai felkészültségben ők is ugyanúgy nulla projektnél tartanak. Maximum szakembert adhatnak, de átfogó tapasztalatot nem. Emiatt célszerű egy pilot projekt, amit akár érdemes is kiadni, és ez nem lesz jó minőségű cucc, de pusztán az érdeklődés miatt ráomlik a stúdióra egy rakás visszajelzés, ami nagymértékben megkönnyítheti a tényleges projekt fejlesztését.
-
sutyi^
senior tag
válasz
Ren Hoek #19700 üzenetére
Tuning potenciál valószínűleg azért a szolidabb tápellátás miatt kisebb lesz, mint vaskosabb kiviteleken.
Szinte biztosra vehető hogy nem nagyon fognak jelentkezni a külföldi árarányok a hazai piacon. Éppen ezért egyre szimpatikusabb nagyobb külföldi shopokbol rendelni, főleg ha még a postával együtt is beljebb lehet az ember jó pár érzéssel.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Ren Hoek #19471 üzenetére
MSI GTX 1070 Armor 8GB most 163 ezer környékén kapható, de még várható áresés talán nyár végén vagy az iskolakezdésre. Szülinapomra lehet meglepem vele magam.
Asus Strix 1070 jóval drágább lett, és a három venti jó nagy helyet foglal, meg elég tágas házat igényel. Gigabyte Windforce OC Dual-Fan változata állitólag meg enyhén ciripelésre hajlamos magas FPS-nél (a G1 Gaming egyenlőre még nem érintett ebben a témában). Szóval itt már elérhetőek a custom kártyák és a tapasztalatok is érkeznek időnként. Na mi van már akkor AMD...!? Itt van (volt is lesz is) a lehetőség jóféle custom RX 480 videókártyákkal elárasztani minket és akkor 110-120 ezerből meglenne a gépfejlesztés egy-két évre. Amúgy Asus Strix vagy MSI custom 8GB GDDR5 videókártyák érdekelnek (talán még a Sapphire Nitro RX 480). Mire az AMD videókártyákról felhasználói vélemények jönnek, addigra már a VEGA kerülhet az érdeklődés középpontjába.
-
huskydog17
addikt
válasz
Ren Hoek #19473 üzenetére
Jelenleg a SW: Battlefront és az XCOM2 képes profitálni az i7-ből, minden máshoz tökéletesen elegendő az i5, ahogy azt a tesztek is jól mutatják. Ha tehát az ember ezzel a két játékkal a legtöbbet, akkor talán érdemes megfontolnia egy i7-et, de más esetben csak pénzkidobás az ablakon.
Más téma:
id Software technikai interjú
Ebből talán Abu ért valamit. -
Televan74
nagyúr
válasz
Ren Hoek #19458 üzenetére
Én is meguntam a várakozást.Vásároltam is egy példányt a GTX1070 -ből.Lehet hogy velem van a baj mert türelmetlen vagyok,de custom Rx480 még nem láttam.Ára is borsos lesz első körben.Így én nem vártam meg hogy a pirosra sült galamb a számba repüljön.Inkább eszek egy kis zöldséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #19458 üzenetére
Custom modellt az AMD nem küldhet tesztre. Azt csak az adott modell gyártója teheti meg. Mivel az RX 480-ra NDA már nincs, ezt megtehetik a gyártók akár ma is.
Lehet, hogy mellbevágó lesz, de a VGA-eladások ~70%-a OEM. Hogy megéri-e a háromszor nagyobb eladással kecsegtető szegmenst választani? Naná. Ha van elég lapka, akkor érdemes azonnal letámadni az OEM-eket.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Ren Hoek #19409 üzenetére
Minap olvasgatom, hogy az új Crimson driverek fagyogatnak Battlefield 4-ben (Crysis 2 vagy 3 is érintett). HD 7850 és a Catalyst 14.4 driver verzióig a Mantle is jól müködött nálam. Az R9 270X nálam már nem volt megfelelő a Mantle API számára, viszont az legalább DX11-ben jól ment azon a gépen. R9 380 már Vulcan támogatással megy és azt meg az új Battlefield-ben tudom csak feltehetőleg használni, és a Battlefield 4 elég jól megy DX11-ben. RX 480-ak viszont Crimson Only driveres támogatással jőnek és nem telepithetek fel régi Catalyst drivert a Battlefield 4 vagy a Crysis kedvéért, ezért a régebbi játékok átjárhatósága korlátozott lehet.
-
Peat;)
veterán
válasz
Ren Hoek #19409 üzenetére
Ezekkel a konzolokkal már 2-3 éve ment a riogatás hogy annyi a pc-nek mert nem létezik olyan hardware ami felépítésénél fogva egyáltalán a közelükbe érhet. Azóta is csak sírva röhöghetnékem van azon a főoldalas ph! cikken. Az hogy az AMD vonzalom kapcsán bele lehetett mesélni a fényes jövőt hogy akinek van egy GCN karija annak királyság jön el...a tulajok el tudják dönteni eljött-e a királyság vagy sem.
Teljesen mindegy mi van a konzolokban, az is hogy mi van a pc piacon. Amikor az adott piac elég nagy akkor odafigyelnek rá, lehet bennük akár aranyhörcsög hajtotta szotyitranzisztor is. A ps3 idején is jöttek átiratok, volt ami minőségi volt volt ami nem.
Túl van ez misztifikálva, mert teljesen mást látni mint amit a tudorok leírnak. Persze kapóra jött a batman, igaz hogy fordítva rengeteg játék ment vagy megy a játszhatóság határán a konzolkon, de hát ez az oldal szereti úgy igazolni a maga igazát ahogy. Jött egy példa azóta is azzal lehet dobálózni. Mint ha korábban ilyen esetek nem lettek volna vice versa, amikor még GCN sem volt.
Ezen az oldalon nagyon figyelmesen és racionálisan kell olvasni, mert masszívan megvezeti magát az ember ha elég optimista, vagy éppen pesszimista hangulatban veselkedik neki amikor hajlamos a hiszékenységre.
-
Peat;)
veterán
válasz
Ren Hoek #19406 üzenetére
Ez a törpe pc piac is csak egy ph! sallang és jó sokan benyelték mint a nokedlit. Nézz körül a játékáruházakban, rengeteg cím van, sok pc only és a konzolexkluzívok sosem látott mélységeket érnek el. Nem véletlenül van pc-m, miközben inkább konzolhoz húz a szívem...de ma a piacon nincs konzol. Ezt le merem írni. Valami korcsok vannak, nem a pc konzolosodik, a konzol lett félpc. Marha nagy különbség.
-
mcwolf79
veterán
válasz
Ren Hoek #19396 üzenetére
Komolyan, már alig várom az első DX12-es AAA játékot (pl. BF1). Mikor majd a GF-ok ugyanúgy fognak tekerni (vagy elig lesz lemaradás a Radeon-okhoz képest), lesz itt olyan mosdatás és mentegetőzés.
Azért maradjunk annyiban, hogy a Total War lehet überfrankó , de egy nagyon szűk réteget érint. Gyanítom az EA/Dice nem fogja pofánfosni a PC pian 80 %-át, hogy xarul fosson a GF-okon. -
#45185024
törölt tag
válasz
Ren Hoek #19399 üzenetére
Nem spekuláció viszont az látszik hogy nem csak a Shader számít, kicsit furák is a mostani kicsi shaderszámok,
de ha arra gondolunk hogy egyazon GCN verziószámon belül lesz 6000-es meg van 2000-es akkor nem szabad elfelejteni hogy ez a középkategória alja.Külön kérés: ha van itt UE4 Mantinees tudású ember nálam jelentkezzen.
-
-
Balazs_
senior tag
válasz
Ren Hoek #19384 üzenetére
Csak saját vélemény: nem lehet, hogy azért nem tolta az AMD a speckó kiterjesztéseket eddig nagyon, mert félt attól, hogy emiatt az Nvidia által támogatott játékokban az Nvidia bedurvul és olyan effektekre 'kényszeríti' a fejlesztőket pénzért, ami az AMD-n hatalmas teljesítménycsökkenést okoz?
Azért a Project: Cars elég szarul futott még egy pár hónapja AMD-n, lehet máshol is lehetett volna teljesítményvesztést előteremteni a megfelelően nagy pénzeszsák csörgetésével...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest