- Azonnali mobilos kérdések órája
- Fotók, videók mobillal
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Mobil flották
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Érkezik a Samsung Health előfizetés?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- iPhone topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #20810 üzenetére
Az életképes megoldás az attól függ, hogy a szoftver mit használ belőle. A VR-ben a hardver erejét nagyrészt a szoftver szolgáltatja. Nyilván abszolút nem véletlen, hogy Hollywood 100%-ban AMD-re épít, ahogy az sem, hogy Boeing is Radeon Pro Duókat használ VR szimulációkhoz, mert sokkal hatékonyabban használható VR-re az a hardver. De a VR a tartalomfogyasztásra jelenleg rendkívül töredezett. Van két különálló runtime (SteamVR és Oculus), amelyek között ráadásul eleve hatalmas a szakadék. Aztán van két gyártói runtime (VRWorks és LiquidVR), amelyek a headsetek runtime-jainak egyes részeit képesek hatékonyabbra cserélni, illetve lehetőséget adnak a két GPU-s módra. És van egy VR API (Mantle), ami lehetőséget ad az LDL-re.
Egy játékfejlesztő számára az általános szabvány hiányában ezekre kell támogatást építeni, külön-külön. Tekintve, hogy ez nem egy kritikus piac, így a legtöbb Early Access játék nem különösebben épít a gyártói runtime-okra, és használják azt, amit az adott motor kínál. És ez jelenleg elég kevés, mert a legtöbb általánosan licencelhető motor mobilra fókuszál.Az UE4-nek van egy nagyon alapvető timewarp támogatása, illetve kihasználható a VR SLI.
A Unity-nek van már PC-re async timewarp támogatása, de csak Oculusra, és nem használható még a mutli-GPU.
A CryEngine általánosan támogat minden headset runtime funkciót, viszont gyártói szinten csak a LiquidVR van implementálva, a multi-GPU-t csak AMD-re támogatják.
A sebesség ma attól függ, hogy a játék melyik motort használja, mert az implementálásban eltérő fázisában vannak. -
válasz
daveoff #20610 üzenetére
A HD7850 250$ MSRP-vel indult, ez is +10$ az RX 480 8GB-hoz képest. Amúgy meg a HD7850 párja inkább az RX 470 volna, hisz mindkettő vágott lapka.
A HD7870 MSRP-je meg 350$ volt induláskor (+110$, azaz 45% felár az RX 480 8GB-hoz képest).(#20611) Peat: inkább gondolj arra, hogy 30%-ot romlott a forint a dollárhoz képest kb.
-
-
válasz
daveoff #19971 üzenetére
6.5% a referencia felett. Ezért ilyen magas a fogyi már stockon is, mert gyárilag szanaszét van húzva.
(#19973) Motyi
Négyből egynek sikerült elérni az 1400-az, egynek meg meg csak 1350-et ment, kettőnek pedig eközött. Tartósan 1350 fölött nem tartanám, ha szükségem van a kártyára. -
válasz
daveoff #19705 üzenetére
Ez eléggé valószínű, bár szerintem azért a játékokon is sok fog múlni, hogyan muzsikálnak majd melyik kártyán a következő fél évben.
Mert a trend legalábbis megfordulhat, ha AMD-n is jól, vagy neadjisten jobban futnak az új API-s játékok.De nyilván nem azonnal fog mindenki áttérni...
Ha pl amikor jön a Vega az fog látszódni, ami pl a DOOM-nál történt, akkor a többség AMD-t fog venni... ha csak egálban lesznek, akkor marad az NV főlény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #19652 üzenetére
A BF1-nek szüksége van bindless bekötésre. Ezen belül is sokat profitál a pure bindless bekötésből. Innen a Vulkan kedvezőtlenebb, mert annak a bekötési modellje nem bindless, vagyis még a GCN-es Radeonokon is processzoridőbe kerül minden bekötés, míg DX12 alatt a GCN nem terheli ezzel a processzort. Emiatt döntöttek a DX12 mellett. A Dishonored 2 motorja kevésbé igényel sok szabad processzoridőt, így elég, ha csak relatíve olcsó a bekötés.
Általában az mondható el, hogy ha nincs valami különleges igény, amit csak a DX12 ad meg, akkor érdemes Vulkánra menni, mert 1) nincs Windows 10-hez kötve, 2) kevésbé GCN-centrikus az API. -
Habugi
addikt
válasz
daveoff #19304 üzenetére
Elvileg NV-n még nem működik az Async, se TSAA-val sem sehogyan, majd ha lesz akkor elvileg nálatok is szépen lelépi az OGL-t.., Pascallal legalábbis biztosan.
Egyébként ID-nél mizu..?!
OGL-ből Radeonok 4.3-al mennek, NV-k pedig 4.5-el.., OK.Vulkan..??
NV-k 1.0.8-al, Radeonok pedig 1.0.17-el??Ezt vajon miért csinálják folyamatosan?
-
#45185024
törölt tag
-
Petykemano
veterán
válasz
daveoff #19087 üzenetére
Félő, hogy nem annyi lesz
[link]
Ez alapján 283EUR/88073 HUF-nak kéne lennie. Ehhez képest 100eFt >Németországban meg 267EUR-nak kéne lennie.
Ha ott annyi, itt ebben a táblázatban, meg még több (279), akkor Magyarországon euróban arányosan 295EUR áron lenne várható elméletben. Így kijön a 92e.
De ezt még ugyanúgy fel kell akkor szorozni a hazai kisker hiányfelárral, ami azt jelenti, hogy nem érdemes RX 480 ár alá várni.Aztán fene tudja, lehet, hogy eláraszt minket Nvidia végre krátyákka. -
Egon
nagyúr
válasz
daveoff #19023 üzenetére
Nekem nem volt, csak valahogy megmaradt bennem, hogy akkortájt (illetve talán még egy generációval korábban, a 8000-res szériánál) az Ati-vásárlók folyamatosan azon vitáztak, hogy melyik a jobb (illetve - és ez volt igazából a vicces - a kisebbik rossz (sic!)) választás: mivel a BBA (build by Ati) kártyák igencsak drágák voltak, a manapság sztárolt Sapphire meg leginkább a végletekig lebutított (LELE) kártyáiról volt hírhedt, így maradt többek között a Club3D, Connect3D és társai, meglehetősen kétes hírnévvel.
Ehhez képest nV vonalon, ugyan addigra már sajnos kihalt 1-2 megbízható gyártó (pl. Diamond, Hercules Dimamyte), de válogatni lehetett a jó minőségű kártyákból (a teljesség igénye nélkül: Asus, Leadtek, Gainward, MSI, Elsa, talán még Creative is volt), és leginkább a közismerten gagyi gyártmányokat volt csak érdemes kerülni (Inno3D, Pixelview és talán még volt 1-2).
Nekem akkor BBA Ati 9700Pro-m volt (első és utolsó (?) Ati kártyám). -
-
Petykemano
veterán
-
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff #18747 üzenetére
Nincs azzal semmi gond, ha customot akarnak, de akkor minden kártyán ugyanazon a beállításokon fusson, hogy lássuk a tényleges erősorrendet.
Amúgy a 380-on is temporal aa nélkül ment (1440p mérés van az oldalon), ezért éri be a 290X-et és ha jól látom a 380, 480 kivételével minden eredmény a 1080-as tesztből van amik mind temporal aa-val készültek. -
-
#45185024
törölt tag
válasz
daveoff #17734 üzenetére
Igazándiból rátapintottál mert 4K tv vásárlás előtt állok és nem tudom hogy belevágjak e.
Lehet várni kellene e Vega Pascalra az megnyugtatóbb lenne... ez van sajna két felbontás között állunk a szakadék tetején lebegve.
Erről akár egy cikk is születhetne milyen kompromisszumokkal lenne meg a 60 FPS az egyes kártyákon , és az mennyire fájna -
#45997568
törölt tag
válasz
daveoff #17720 üzenetére
Ezek valahol a 980Ti arsavjaban fognak beallni, jelenleg ugy nez ki, aztan majd kesobb kiderul merre mosdulnak tovabb. 220k+ FT-ositva
-
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff #17620 üzenetére
Nagyon szívesen elolvasom még legalább 3-5x amit először írtál, ha megígéred nekem hogy találni fogok benne egy forrást, ami azt igazolja hogy 250$ lesz a 8GB-os változat.
A reggel folyamán csak ebbe futottam bele: [link] illetve amiket az AMD közölt a bemutatón.
Lemaradtam valamiről? -
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff #17604 üzenetére
200$ ~ 90-100k Huf?
Történt valami a forinttal 9óra óta?
Királyunk bejelentette hogy a nemlétező futballunk kontra tömeges stadion építések után saját űrprogramba kezdünk?(#17606) stratova:
SárkányUram, egyelőre sima 480-nál tartunk és 200$-os árcédulánál.
Sejteni én is sejtek sok mindent, többek közt az előző és a következő életem. -
do3om
addikt
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
daveoff #17199 üzenetére
persze, topikban egyedul nekem volt ez problema
. es ezekutan meg mindig ajanlottam egyik baratom gepebe 970et.
egyebkent hOCPnek volt tesztje 290X CF / 980 SLI @ 4Kra, az AMDnek ott jobb volt a framepacingje (XDMA azon a felbontason mar kijott). de ez megint egy masfel eves cikk es megintcsak elegge extrem use case. nekem mondjuk ez egy fontos cikk volt a 970 utan donteni, hogy hogyan tovabb egy-masfel eve, de realisan egy maroknyian voltunk a forumon akiknek ez erdekes volt.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
daveoff #17191 üzenetére
GTX970 es R9 290X, Far Cry 4 alatt, high beallitasokkal (hogy avg 50fps meglegyen), VSR vagy multimonitor komboval.
bar teny, hogy ez mar masfel eves, de a 970 iszonyatosan mikrolaggolt. 980 rendben volt mas forumozo tesztje szerint, a 290X szinten (970 es 290X sajat volt). topikjaban mertuk anno tobben.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
daveoff #16937 üzenetére
Mar tavaly Q2 es Q3-ban is szerzett par szazalekot az AMD.
Mas tema:
Most nezem a ref 1080-rol a Computerbase tesztet ahol kiprobaltak hazban is a kartyat, es sok jatekban a gyari ventiprofillal csak a base clockon tudott futni.
Azt irjak ezt ki lehet kuszobolni a temp target, es a power target kitolasaval, es akkor mar tartja a boost orajelet, csak ugy mar 85 fokos, a fogyasztasa pedig 40W-al ugrik meg.A hofokot meg a boostot a custom kartyak tuti megoldjak, de akkor azok egybol elerik a 250W fogyasztast? Hol van meg az OC meg a 2.5GHz amit egyesek varnak?
Akkor a Ti mennyit fog enni? Mondjuk azon HBM lesz.Felreertes ne essek, a masik oldal sem lesz jobb szerintem, csak meglepodtem ezeken.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #16471 üzenetére
Attól függ, hogy mennyi konzolfunkció hozható át NV-re. A GPUOpen nem olyan jó dolog, mint amilyennek tűnik. A fejlesztőnek nyilván az, hiszen hozza a konzol shadert egy az egyben PC-re, de ez nem kompatibilis az NV és az Intel hardvereivel, vagyis bizonyos függvények nem futnak majd le. Na most erre kellenek alternatív kiterjesztések, amelyekre írni kell alternatív shadreket, szóval bonyolult ügy lesz ez a PC most, hogy az AMD erőlteti ezt az "érd el a hardvert és használd ki" felfogást. A konzolra megírt kódok tömkelege miatt elég sokan vevők rá, mert csak egy copy-paste az egész.
Majd jövőre segít a shader modell 6.
-
#45997568
törölt tag
válasz
daveoff #16305 üzenetére
Mivel latom te naprakesz vagy a monitoreladasok teren, tudnal kozolni reszletes eladasi adatokat gyarto/technologia lebontasban mondjuk heti rendszeresseggel az elmult 2 evre visszamenoleg? Erdekelne hogy egeszen pontosan hogyan is alakultak az eladasok, biztosan vannak paran akik szeretnenek felhomalyosulni
(#16307) oAcido: akkor mar nincs is nagy dilemma, johetnek a szamok, engem erdekelne. Figyelek.
-
Rasiel
senior tag
válasz
daveoff #16085 üzenetére
Nem okoskodás vagy lehurrogás miatt írom, tehát félre ne értsd, de ezt a "haldoklik a PC" szöveget már kb. 1x éve lehet olvasni netszerte, és azóta sem tűnt el a PC-s játékipar (ok, persze vannak problémák szép számmal, de ez régen sem volt másképp, illetve a silány portokról is lehetne beszélni, stb....). Konkrétan nemrég egy Doom 3 Alpha irományban futottam vele össze, ami 2002 végén született. De már akkoriban is találkoztam hasonló véleményekkel, úgyhogy inkább már csak legyintek rá, ha olvasom valahol.
-
-
huskydog17
addikt
válasz
daveoff #16015 üzenetére
Nem tudom, csak érdekességképp tettem be, talán akad itt 1-2 mazochista.
Amúgy az is érdekes, hogy egyik tesztnél sem merték bekapcsolni a TressFX-et.TressFX nélkül kemény 40 FPS egy 7970-el? Ráadásul a leírás alapján ez a sebesség sem stabil, minden konfiguráción úgy ugrál a képkockasebesség, mint a bakkecske. Ez így f*s. Vulkan-nal talán többre mentek volna.
-
imi123
őstag
válasz
daveoff #15714 üzenetére
Nem részben.
Egyértelműen a költséghatékonyság miatt erőltetik a DX12-t.
Minél gyorsabban megvan a port annál többet kaszál a kiadó.
Ja hogy a játékok vállalhatatlanul szarok(tisztelet a kivételnek).Hát ez van.MS kb úgy állhat hozzá hogy nem teszik vegyél XOne-t.
Nem ezt érdemlik a Pc-sek.Ennyit a forradalomról.... -
proci985
MODERÁTOR
válasz
daveoff #15690 üzenetére
970el en lattam mikrolaggot DX11 alatt, ez nem csak AMD feature.
rupsz: hawaii CF nagyon necces, nagyon sokat fogyaszt es emiatt iszonyatosan meleg. jól szellozo hazzal oke, de a jarulekos koltsegek (tap, haz...) miatt annyira nem ar/ertek bajnok.
multigpu meg jelenleg nem is megy mindenhol (khm just cause 3 khm).
-
#45997568
törölt tag
válasz
daveoff #15685 üzenetére
Csak ket aprosag, aztan foglalkozom valami hasznosabb dologgal is
1, a stock fogalmaval vagy Te nem vagy tisztaban vagy az Nvidia
2, az elsobol kovetkezoen a meres hitelessege megkerdojelezodott.Peace!
szerk: ha nem talalod mire gondolok:
Accelerated GEFORCE
GTX GRAPHICS CARD
GTX 980 Ti GPU Engine and Memory SpecsNVIDIA CUDA Cores
2816Boost Clock
1075 MHzBase Clock
1000 MHzMemory Speed
7.0 Gbpsja, ps: DX12-n nem mikrolaggos, hanem a kartyad felepitesebol adodoan papiron tudja a DX12-t, a valosagban meg lathatod.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #15662 üzenetére
Maga a hitelesítési folyamat a rossz a GeForce-nál. Minden mai hardveren van már variancia, de a GeForce esetében ez akár 10% is lehet. A 980 Ti esetében konkrétan ennyi, vagyis, ha bemész a boltba és leveszel két ugyanolyan 980 Ti-t, akkor azok között a legrosszabb esetben 10%-nyi teljesítménykülönbség van. Ezt kellene az NV-nek kisebb szintre szorítania. A gyári tuning esetében ez a variancia még rosszabb lehet, ott a maximális érték az EVGA-nál van, ahol 17% lehet a különbség két ugyanolyan gyári tuningos modell között. És a tesztekre amúgy a full bint küldik, nekünk is az van.
Szerintem az AMD és az Intel által elfogadott 5% alatti variancia, ami elmegy. -
válasz
daveoff #15645 üzenetére
Nem ilyen vészes ez... csak sajnos több idő kell mire kiforrja magát, mindenki megcsinálja a maga kis optimalizált motorkáját DX12-re/Vulkan-ra, és onnantól nem lesz ez baj.
A probléma jelenleg csak a siettetett/erőltetett bevezetés, hagyni kellett volna több időt erre (meg ugye sajnos pénzt szánni rá), amire sem a kiadók (már amelyik, tisztelet a kivételnek), sem a Microsoft nem volt hajlandó marketing és egyéb okokból. Most pedig elsőre visszaütött.Szerintem jövőre, de leghamarabb az év végére/második felére/ már jól futó játékok jönnek majd.
Addigra azért az első fecskékből leszűrt tapasztalatoknak és a kutatásoknak is be kell hogy érjen az eredménye.Elvileg a Frostbyte már készen fog állni a következő BF idejére tuti, pl.
Hacsak nem lepnek meg a Mirror's Edge alatt vele.(#15647) mlinus
Jah, tavaly épp idénre tették, hogy a PCjáték összeladások túllépik majd a konzolokét.
Persze ez főleg sok lúd disznót győz alapon van, de azis valami... -
#45185024
törölt tag
válasz
daveoff #15642 üzenetére
Nem kártékony, csak kiforratlan. A szűkülő piac miatt meg sem próbálnak portokat optimalizálni.
Ez is egy jel hogy kimarad az Quit menü, azon se csodálkoznék ha elmaradna pár helyen a billentyűzet használat és megjelenne a PC-n is a célkereszt helyett a Target Lock-os rendszer.
Mind a két fél jobban teszi ha keres valami PC-n kívüli alternatívát is kiegészítésnek. vagy valami új trendet.
A VR jó egynek, bár nem tudjuk milyen lesz a lecsengése talán a 360 fokos videók segítenek neki de kellene még valami amihez nem jó a laptop, tablet hanem erős PC kell hozzá... -
huskydog17
addikt
válasz
daveoff #15630 üzenetére
Eddig az egész DX12 egy nagy kaki a gyakorlatban, a nagy nevek alatt csak hátrányban van vele a játékos. Az a durva, hogy a Rise of the Tomb Raider, a Hitman és a Gears of War után most a Quantum Break is nagyon csúnyán leszerepelt PC-n.
A Quantum Break-ből még az anizotróp szűrő és a kilépés gomb is kimaradt, ezen felül nincs olyan single GPU kártya, ami stabilan bírná a 60 FPS-t a ma már teljesen mainstream FullHD felbontás alatt. Ha ez még nem lenne elég, ott az extrém mértékben eltúlzott film grain és a sok blur. Bravó Remedy, megmutattátok a népnek, hogy hogyan nem szabad PC portot csinálni! Ja és ezért kérnek el 70 eurót!
Már értem, hogy miért Quantum Break a címe: a játék annyira nagyon sz*r, hogy megtöri a téridőt!(Bocs, nem lehetett kihagyni!)
-
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff #15625 üzenetére
Ugyanezekkel a beállításokkal:
DX11
Benchmark Results:
---- CPU ----
10227 frames
89.51fps Average
9.76fps Min
301.31fps Max
11.17ms Average
3.32ms Min
102.47ms MaxDX12
Benchmark Results:
---- CPU ----
10528 frames
92.13fps Average
4.46fps Min
237.46fps Max
10.85ms Average
4.21ms Min
224.08ms Max
---- GPU ----
10528 frames
93.67fps Average
10.15fps Min
155.15fps Max
10.68ms Average
6.45ms Min
98.50ms Max -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #15621 üzenetére
Mert DX11-ben nem lehet mérni a driver által elrejtett részeket. DX12-ben viszont maga a program a driver, így monitorozhatóvá vállnak ezek a területek is. Ez ugyanaz, mint az Ashes mérése. Ott is több adatod ad a DX12-re csak azért, mert a driver már nem egy hatalmas feketedoboz, hanem egy teljesen nyitott könyv.
-
-
Petykemano
veterán
válasz
daveoff #15513 üzenetére
(Elnézést a cinizmusért, nem személyeskedésként szánom)
Nem lehet egyszerű, amit most át kell élnie az nvidia tulajoknak. Driverhibák, lassulás, satöbbi...
Kész szerencse, hogy hónapokon belül megérkezik a Pascal, és minden maxwell tulajdonos eldobhatja öregecskedő kártyáját és elégedetten mosolyogva nyújthatja át bankkártyáját a kasszánál, hiszen nem csupán egy sokkal erősebb hardvert vásárol, hanem a megoldást a problémákra és a tökéletesség élményét.
Újra.Komolyra fordítva a szót. Nem lehet, hogy a most jelentkező problémák, lassulás, driveres töketlenkedés, AC support hiánya, stb ez mind arról szól, hogy az nvidia épp megágyaz a "vedd meg a következő generációs kártyát, mert az kell neked" marketing gépezetnek?
-
#45185024
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Napi 1000 -ft tól elvihető RÉSZLETFIZETÉS BANKMENTES MSI Cyborg 15 A13VE
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z270G GAMING WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Honor Pad X8a 64GB Wifi,1 év Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű HP 250 G10 - 15.6"FHD IPS - i3-1315U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 1,5 garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged