- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Magyarított Android alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
"AMD today announced that it will bring a technology that should make this processor a lot easier. AMD Precision Boost Overdrive 2 will have a new curve optimizer undervolting that will come with the AGESA 1180 firmware update for AMD 400-series and 500-series motherboards. This tool will allow users to track and adjust voltages for their CPUs. It will opportunistically reduce voltage where possible under heavy load, but also during low use. Instead of relying on a fixed offset for the whole range, it will read the data from internal sensors, such as temperature or socket limits to adapt the voltage when required. This should happen in the frequency of each millisecond."
Azt hiszem én ezt vártam eddig az AVFS-től.
-
S_x96x_S
addikt
"AMD Ryzen 7 5700U and Ryzen 5 5500U (Lucienne) spotted at Geekbench"
https://videocardz.com/newz/amd-ryzen-7-5700u-and-ryzen-5-5500u-lucienne-spotted-at-geekbench -
S_x96x_S
addikt
úgy néz ki, hogy az Inteles oneAPI-ra szoftveres oldalon is meglesz a válasz ( lásd lejjebb )
És egyre inkább a jövő a CPU+GPU+FPGA ( + Szoftver ) mélyebb integrációjában van.
hogy mit lehet itt elérni arra szép példa az Apple M1-es proci ( habár abban nincs FPGA )
A következő pár évben a technikai fejlődés felgyorsul ...
"AMD ROCm Open-Source Stack Coming To Xilinx FPGAs"
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-ROCm-Xilinx -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #4393 üzenetére
Ebben a latency dologban az a rendkívül érdekes, hogy korábban CCX-en belül ugyanúgy 17ns körül mértek a 3950X-en, a távoli CCD-n belül viszont lényegesen magasabb volt, mint amit linkeltél: [link]
Valamint volt egy gyorsabb és egy lassabb CCD. Valamelyik AGESA kódban úgy tűnik stratégiát váltottak, ami a CCX-ek szinkronban tartását illeti.
Tehát ezt az "óriási előrelépést" én azért így nem jelenteném ki. Azért a pontos okokra igen kíváncsi lennék.#4395 Pinky Demon :
"De mivel az L3 igy is marha nagy es tovabbi duplazast varok 5 nanon, L4-nek is csak akkor van ertelme, ha szignifikansan tobbet tud nyujtani mint az L3"
Nem helyettesítik egymást. Egy IOD-be rakott L4 éppen a CCD-k közötti szinkronizációt gyorsíthatná, ha ehhez nem kellene a ramig elmenni. A nagyobb L3 pedig a CCD-n belüli teljesítményt tudná javítani, ami egyébként jelenleg is elég jó, de ettől semmivel sem gyorsul a CCD-k közötti kommunikáció. -
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #4393 üzenetére
L4 szerintem nem is a magok meg a CCX-ek kozotti kommunikacio miatt lenne fontos, sot meg csak nem is a CCD-k kozott, hanem az IMC es a magok kozott. Az IO es a CCD-k kozott igy is van az IF miatt egy jo adag kesleltetes, minden egyes memoria eleresnek a CCD->IO->RAM->IO->CCD utat kell ugye bejarnia, de egy jo nagy L4-el ez CCD->IO->CCD-re lehet optimalis esetben szukiteni. De mivel az L3 igy is marha nagy es tovabbi duplazast varok 5 nanon, L4-nek is csak akkor van ertelme, ha szignifikansan tobbet tud nyujtani mint az L3. Lehet tenyleg csak Epyc eseten lenne ertelme, 1-2 CCD-s asztaliknal nem, franc se tudja.
Arra mondjuk tokeletes lenne hogy az IMC es az IF koze ekelodve koztes bufferkent szepen el le lehetne valasztani az IF frekvenciat az IMC frekvenciatol. -
Mumukuki
aktív tag
válasz
Petykemano #4390 üzenetére
itt se volt benne dollar jel
-
Petykemano
veterán
válasz
Cathulhu #4391 üzenetére
Szerintem az ábra ellenére ez csak egy koncepció, amit bármelyik szinten be lehet vetni.
Azt nem tudom, hogy érdemes-e csak egy közbülső szinten bevetni? Csak L2 esetén, de L1és L3 esetén nem.De a koncepció azért érdekes, mert a késleltetés romlása elkerülhetetlen.
A zen esetén már az L2 esetén látható, hogy a második szelet 256KB késleltetése rosszabb. Ugyanez igaz a legtávolabbi L3 szeletre.A cache kapacitását növelni kell. Eldöntheted:
1) a cache méretét növeled? Ennek valószínűleg lineárishoz közeli lesz tranzisztor- és fogyasztásköltsége és minél nagyobb/távolabbi a cache szelet, annál inkább romlik a késleltetés.
2) beépítesz egy fixfunkciós tömörítő egységet. Ennek is lesz tranzisztorköltsége és fogyasztásköltsége is és bizonyosan rátesz valamekkora késleltetést is.Tehát mindenképpen lesz tranzisztorköltség, fogyasztás és késleltetés. Az a kérdés, hogy vajon melyik megoldással mennyi a nyereség és mennyi a költség?
Az L4$-ről:
Egyetértek. Ugyanakkor most elgondolkodtam.
A zen3 nagy újítása az, hogy 2db 4magos CCX-et egyesített 1db 8magos CCX-ben ezzel megduplázva az 1 mag számára elérhető L3$ méretét és eliminálva azt a kényszert, hogy 1 CCD-n belül elhelyezkedő CCX-ben levő magok az IOD-on, vagy leginkább a memórián keresztül legyenek kénytelenek adatot megosztani. Ez az elmélet.Egyébként az anandtechnek erre vonatkozóan voltak is mérései:
https://www.anandtech.com/show/16214/amd-zen-3-ryzen-deep-dive-review-5950x-5900x-5800x-and-5700x-tested/53950X vs 5950X
Nagyon szépen látszik, hogy már nem csak 4, hanem 8 mag között zöld a késleltetés.
De ami még érdekesebb, a zöld már nem 30ns-ot, hanem 17ns-on jelent két egy CCX-be tartozó mag között. Ez óriási előrelépés!És akkor a kérdés:
Rendben van, hogy ha ez az óriási előrelépést jelentene egy 6-8 magos generációváltás esetében. De Ha a játékokban tapasztalt intelhez képest gyengébb teljesítményt az inter-CCX kommunikáció okozta (ami ugye a 6-8 magos Vermeer lapkákon megszűnik), akkor miért nem tapasztaljuk ugyanezt a teljesítmény-regressziót az 5900X/5950X esetén, ahol továbbra is van CCX-CCX kommunikáció?Ha innen nézem, nem is biztos, hogy olyan sokmindent megoldana egy hatalmas L4$ az IO lapkán
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #4390 üzenetére
haaat nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az extra latency level2-n ezt megeri. L3-on esetleg, de en inkabb meg mindig egy hatalmas kozos L4-ert lobbizok az IO lapkaban, oda tokeletes lenne. Kar hogy az en lobbim itt ph-n az AMD szemeben fabatkat sem er
-
Petykemano
veterán
L2$ compression
(zen4?) -
válasz
Cathulhu #4383 üzenetére
Pedig idegenben is használják. Itt rá a kérdés, amit ti is feltettetek.
-
Valdez
őstag
Akkor nem tudom srácok, én már sokszor találkoztam vele a neten.
-
Mumukuki
aktív tag
Gondolom oreg vagyok es hulyulok, de eddig nekem kimarad a dollar jel. Csatlakozom Zsomlehez, sima L4 nekem is azt jelenti.
"Mostanaban" a SKU meg egy par "uj" rovidites tunt fel rengeteg cikkben, amit eddig alig lattam IT-s kornyezetben -
Cathulhu
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #4378 üzenetére
yep, egy pipe cleaner siman belefer jovore.
-
Petykemano
veterán
EPYC Milan 2021Q1
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Busterftw #4377 üzenetére
Tuti lesz refresh, egy generációban lépni architektúrát és gyártás-tech-et egyszerre mindig riziküós, ha belefér, jövőre jöhet 5nm-es ZEN3. Időbe belefér, és akkor az a 30-40% az 2x15-20% lesz. Intel se fog szundikálni a következő 2 évben. Ettől eltekintve a 2022Q3 teljesen reális.
-
-vitya-
őstag
válasz
Petykemano #4370 üzenetére
fene tudja... elolvastam az eredeti bejegyzést, és érzéseim:
- most komolyan, előléptetés elmaradása miatti hisztinek egy ilyen poszt lenne a kimenete?
- nagy része már tudott volt, és kis része lehet érdekes info
- ilyen a pcie4 használata 2022-ben, pcie5 helyett? nemtom, én 5-öt használnék
- ilyen a 7nm IO rész, ddr5 support hynix közös meló, 6600-7000MHz - lehet még racionálisan is levezethető ilyesmi, még el is tudnám hinni
- 4 thread hiánya - még el is hiszem
- óriás L4 cache? na ez amire kíváncsi lennék, hogy vajon mennyi igazság van benne
- megjelenés 2022q3? az jóóóó sokára van, miért? Lesz egy frissítés 2021-ben 5x00XT néven? -
válasz
Petykemano #4370 üzenetére
Azert a fabric majd megduplazasa biztos hoz valamennyit...
Amugy is cserelni kell a ramot, majd megnezzuk ddr5ben mit dob a micron
-
Mumukuki
aktív tag
En is neztem egy darabig hogy mi az a 4 dollaros valami
-
BiP
nagyúr
válasz
Petykemano #4372 üzenetére
A szójáték része adja magát, csak nem tudtam, hogy ez saját találmány-e (mivel soha nem láttam még máshol) vagy általánosan használt rövidítés.
A ph meg messze nem szövekorlátos környezet, ahol indokolt lenne
Lehet, hogy pont ezért nem találkoztam vele, twittert meg csak ritkán olvasok, SMS-ben nem ilyenekről értekezem -
BiP
nagyúr
válasz
Petykemano #4370 üzenetére
OFF: Cache-re a $ mennyire általánosan használt rövidítés?
Elsőre nehéz volt értelmezni, aztán csak leesett.
(Nem vagyok programozó, így simán el tudom képzelni, de eddig ezt csak tőled láttam.) -
Petykemano
veterán
Egy érdekes szöveg jelent meg a redditen: [link]
mondom a Redditen...zen4 desktop:
- 2022Q3
- 4 x 8c
- DDR5
- L4$ az IOD-ban
- 3300Mhz FCLK (Infinity Fabric 2.0)
- +30-40% IPCAmi érdekessé teszi az ez a mondat:
"[infinity fabric 2:] What it actually is is the culmination of all of our efforts since Zen 1 in architecting a solution to instruction starvation."
" As of now, our total IPC improvement is a staggering 30% - About 4% of this is minor core optimizations and the rest is entirely the result of the IF and memory overhaul."
Mindez a redditen van, úgyhogy senki ne úgy olvassa, mintha Lisa Su kinyilatkoztatása lenne.Viszont 2 év távlatában 5nm-en a 30-40%-os IPC növekedést nem tudok kizárni.
Ugyanakkor nem tudnám az egészet csak egy L4$ számlájára írni, vagy a 2000-ről 3300Mhz-re emelkedő IF órajelre.
Ehhez én azt tartanám szükségesnek, hogy vastagítsák az L1 és L2 cache méreteket is. -
Mumee
őstag
Javítva.
-
Mumee
őstag
válasz
Petykemano #4361 üzenetére
-
Petykemano
veterán
A big.LITTLE, vagy hibrid multithreading szerintem nem elsősorban a magszám növelhetőségét célozza.
Szerintem arról van szó, hogy
1) vannak olyan szoftverek, amik 1 szálon, vagy legalábbis kevés szálon tudnak tudnak csak működni. Viszonylag kevés az olyan szoftver, ami sok magra egyenletesen skálázódik. A játékok egy olyan köztes terület, ahol ügyködnek a több magra való skálázódáson, de mindmáig meghatározó az, hogy a 1-2-3 szálon mennyire erős egy processzor.
2) az IPC növelése jelentős fogyasztás és területigénnyel rendelkezik. (valószínűleg a frekvencia növelése is)És a lényeg: ahhoz, hogy azoknál a programoknál teljesítménynövekedést érjenek el, amik rosszul skálázódnak, az IPC-t kell növelni. De azoknál a programoknál, amik jól skálázódnak a magok számával, nem feltétlenül szükséges az összes szál kezeléséhez magas IPC-jű mag. Azokhoz a programokhoz, amelyek jól skálázódnak, előnyösebb lehet 1 magas IPC-jű mag helyett 2-3 olyan, aminek az IPC-je 30%-kal alacsonyabb, de negyedakkora helyet foglal és negyedannyit fogyaszt.
Tehát a kényszer nem a magszám növelésének irányából jön, hanem az IPC növelés tranzisztor és energia költségeiből, amit azokban az esetekben, amikor több magot ki tud használni egy applikáció, hatékonyságra optimalizált magokkal kompenzálnak.
Nekem úgy tűnik, hogy az intel ezt az utat választotta. Nem állítom, hogy ez a helyes.
-
Ueda
senior tag
válasz
Devid_81 #4362 üzenetére
Az Sg.hu -n az írják, hogy figyelik a piacot és szükség esetén
(a beépített kémek LOL)gyorsan tudnak reagálni (a cikk végén, utolsó sorokban). https://sg.hu/cikkek/it-tech/143274/evekig-tart-majd-az-intel-felzarkozasa (Pletykemano-nak ment volna #4361-re) -
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #4361 üzenetére
Te ezen a hozzaszolason aztan dolgoztal rendesen!
Egy komplett cikk! -
Petykemano
veterán
/konkurencia/
M1
bár az AT deepdive többet mond.
Az apple 2-3x-szoros teljesítménynövekedésről beszél.
Persze várjuk meg a 3rd party méréseket
Meg nyilván persze saját OS-sel könnyű jót csinálni. Meg ott van az NPU is, amire szintén a saját OS meg az egyféle környezet sokat segít, hogy ki legyen használva
Meg 5nm.Na de mégis. Most egy pillanatra tegyük föl, hogy tényleg 2-3x gyorsabb, mint a 2018-as Coffee lake-kel szerelt elődje, pedig azért az is 4 magos i3 volt
Így mérték:
"A tesztelést az Apple 2020 októberében végezte a Mac mini Apple M1 chippel szerelt prototípusain, valamint 3,6 GHz-es, négymagos Intel Core i3 processzorral szerelt sorozatgyártott modelljein. A teszteléshez használt mindegyik modellben 16 GB memória és 2 TB-os SSD-tároló volt. A tesztelés a Final Cut Pro 10.5 kiadás előtti verziójával, egy 55 másodperces, 4096 x 2160 képpontos felbontású, 59,94 képkocka/másodperces sebességű 4K-s Apple ProRes RAW multimédiás anyagot alkalmazó projekt Apple ProRes 422 formátumra való átkódolásával történt. A teljesítménymérések adott számítógépes rendszerek használatával történtek, és a Mac mini hozzávetőleges teljesítményét tükrözik."
[link]
Jó, tehát 2x annyi mag, de azért a maradék az IPC-ből jön. Ráadásul ez csak 3Ghz-es, nem is 3.6.Ez csak blokk diagram.
De itt látszik:
192KB L1i
128KB L1dEz a zen3 32KB/32KB-jához képest elképesztően sok
12MB L2$ a 4 magnak. Még ha ez az L2$ nem is éri el azt a késleltetést, mint a zen3 512KB L2$-e, viszont a zen2 16MB-os L3$-énél és egészen bizonyosan a zen3 L3$-nél is alacsonyabb a késleltetése. És a magok osztoztak rajta.Ezzel az Apple a leggyorsabb mag címét vindikálja magának.
De még a hatékonyságra optimalizált magok is
128KB L1i
64KB L1D
4MB shared L2$
paraméterekkel rendelkeznek.What really defines Apple’s Firestorm CPU core from other designs in the industry is just the sheer width of the microarchitecture. Featuring an 8-wide decode block, Apple’s Firestorm is by far the current widest commercialised design in the industry. IBM’s upcoming P10 Core in the POWER10 is the only other official design that’s expected to come to market with such a wide decoder design, following Samsung’s cancellation of their own M6 core which also was described as being design with such a wide design.
Other contemporary designs such as AMD’s Zen(1 through 3) and Intel’s µarch’s, x86 CPUs today still only feature a 4-wide decoder designs that is seemingly limited from going wider at this point in time due to the ISA’s inherent variable instruction length nature, making designing decoders that are able to deal with aspect of the architecture more difficult compared to the ARM ISA’s fixed-length instructions. On the ARM side of things, Samsung’s designs had been 6-wide from the M3 onwards, whilst Arm’s own Cortex cores had been steadily going wider with each generation, currently 4-wide in currently available silicon, and expected to see an increase to a 5-wide design in upcoming Cortex-X1 cores.
[link]"A +-630 deep ROB is an immensely huge out-of-order window for Apple’s new core, as it vastly outclasses any other design in the industry. Intel’s Sunny Cove and Willow Cove cores are the second-most “deep” OOO designs out there with a 352 ROB structure, while AMD’s newest Zen3 core makes due with 256 entries, and recent Arm designs such as the Cortex-X1 feature a 224 structure."
[link]"The four 128-bit NEON pipelines thus on paper match the current throughput capabilities of desktop cores from AMD and Intel, albeit with smaller vectors. Floating-point operations throughput here is 1:1 with the pipeline count, meaning Firestorm can do 4 FADDs and 4 FMULs per cycle with respectively 3 and 4 cycles latency. That’s quadruple the per-cycle throughput of Intel CPUs and previous AMD CPUs, and still double that of the recent Zen3, of course, still running at lower frequency."
[link]"We’re measuring up to around 148-154 outstanding loads and around 106 outstanding stores, which should be the equivalent figures of the load-queues and store-queues of the memory subsystem. To not surprise, this is also again deeper than any other microarchitecture on the market. Interesting comparisons are AMD’s Zen3 at 44/64 loads & stores, and Intel’s Sunny Cove at 128/72."
Késleltetések:
5950X:
A késeltetés az Apple M1 esetén 128KB-ig 1ns
Ugyanez az zen3-nál felugrik 32KB-nál 2-3-ra és ez 256KB-ig kitart. Tehát már a második szelet 256KB L2$ picit lassabb, mint az első. (mivelhogy összesen 512KB van a fedélzeten)Az apple-nél 128KB-től 4MB-ig végig 5ns. Világos, hogy ez a 4MB-os L2$ késleltetése.
A zen3-nál a 256KB-től 1024-ig fokozatosan emelkedik a késleltetés 8ns-ra, onnan 4MB-ig lassabban emelkedve 10ns-ra.
Az tökre világosan látszik, hogy 4MB-ig összességében jobb késleltetéseket nyújt az apple. A zen3 csak a 128KB és 512KB adatméret között ad jobb késleltetést.mindezt úgy, hogy ez csak 3Ghz-es, a zen3 meg 5ghz-es.
A hetekben asszem talán pinkyvel volt egy eszmefuttatásunk, amelyben ő kifejtette, hogy a magszám emelésnek a desktop vonalon semmi értelme és szervereknél is a magszám alapú szoftver licenc árazás eléggé betett annak az elképzelésnek, hogy majd kisfogyasztású, és kis helyigényű, de erős és sok maggal fogjuk megváltani a compute világot. Helyette az IPC növelés tűnik annak az útnak, amivel eladásokat lehet generálni.
Szóval itt van az apple példája. 3Ghz, remek késleltetések. Ha a magszámmal nem lehet nyerni, akkor a mag területigényét el kell engedni.
Jó, persze 5nm
Meg az Apple M1 nem szerverchip, hanem csak egy notebook-minipc. Igazi jó összevetés majd inkább a Cezanne-nal lehet.Nem állítom, hogy csak a hardver vonatkozásában jaj AMD/intel is dooomed. Az Apple most úgy gurított szépet, hogy rajta kívül még senki nem használ 5nm-es gyártástechnológiát. Ez mindenképp előnyt jelent persze. És ha az apple bevásárolja magát a 4 és 3nm-be is, akkor pont ugyanennyi előnyt meg is tarthat a későbbiekben is.
De az biztos, hogy az AMD nem ér rá totojázni a zen4-gyel, hogy humihumi, hát még ráérünk, hát hol az intel. Ilyen imac minit $699-ért bárki vehet, remekül helytállna bármilyen otthoni gépként, amivel történetesen játszani nem akarnak. Apropó, nem tudom, hogy áll az apple a nagyobb gpu-kkal, de mi akadályozná meg abban, hogy ugyanerre a lapkára (esetleg duplaekkára) ne csak munkára használható Mac Prokat készítsen, hanem kifejezetten játékosoknak szánt új termékvonalat?
Nyilván az MSI, meg az Acer, meg a HP nem fognak holnap előhúzni a kalapból egy ARm designt és nem tudnak Apple készüléket sem forgalmazni. És az is igaz, hogy az Apple-ön kívül nem biztos, hogy bárki más tudna 5nm-en gyártatni.
De szerintem azért kell iparkodni!És akkor még nem is beszéltünk a zárt ökoszisztéma előnyeiről. Tehát az AMD-nek és az intelnek extra/ingyen szilikont kellene áldozni arra, hogy rápakoljanak a procijaikra minimum gpu-t, de akár FPGA-t, vagy NPU-t is. Az apple ezzel élni fog nyilván. X86-on meg semmi elterjedtsége nincs.
-
Petykemano
veterán
És lesz félidős refresh is.
Bár nem nevezte Warholnak. És a matisse 2-t sem nevezték annak hivatalosan.Nem fura, hogy még szinte meg se jelent és már erről beszélnek? Nem félnek az Osborne hatástól? Épp most üzenik: nem életbevágó a zen3/RDNA2-be beugrani, nyugodtan várd meg a következőt, az még jobb lesz.
-
Mumee
őstag
RDNA3 = >=50% perf/watt
Zen 4 = >=19% ipc -
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #4354 üzenetére
Szóval akkor ebből kiderül, hogy nincs külön 6magos ccx, hanem 8 magos van csak és abban van letiltva 2 mag. Vagy ez csak nekem újdonság itt?
#4357 Petykemano ez egy nagyon szép, diplomatikus válasz volt
amúgy ez így nekem tényleg kimaradt, pedig követem a Ryzenes híreket/pletykákat is rendszeresen
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #4354 üzenetére
A core-okban l1 il l2-t össze tudod hasonlítani , h menyi adat menyi helyet foglal . Csak hogy más képességekre vannak optimalizálva .
-
Petykemano
veterán
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #4350 üzenetére
Köszönöm hogy mutattál forrást. Igen, nagyjából erről van szó.
Pusztán a multicore teljesítmény alapján a 16 magos 5950X tud valamivel több mint kétszeres throughput-ot, azaz elméletben ott van esély 60 fps-re, amikor a konzol már csak 30-at tud. Ehhez kell jól skálázódó motor is.
Egy szálon viszont nem tud kitolni dupla annyi frémet, így ha a szál-limitált motor 30-at teljesít konzolon, és nem skálázódik, akkor sub 60 lesz az eredmény PC-n.
A ma kapható 6, 8 magosak sem single, sem multithread-ben nem tudnak kétszeres teljesítményt szolgáltatni.Az elavulás üteme, és az hogy mennyi ideig tudnak garantálni a mostani PC-s hardverek 60 képkocka feletti futást, csak azon múlik, hogy milyen gyorsan váltanak a fejlesztők.
Rossz kimondani, de vásárlóként a fejlesztők markában vagy, a hardverek számai le vannak mérve, látjuk hogy mit tudnak. -
válasz
paprobert #4347 üzenetére
pusztán az érveléseddel van baj, világosan látszik, hogy még az általános iskolás szint is problémát jelent jelen esetben, csak éppen neked...
De ahogy BiP írta. elengedem, pedig 1 órája szerkesztgetem a hozzászolást neked, de kb annyi értelme lett volna elküldeni, mint estimesét felolvasni a hintalónak...
Tényleg nem sértés, nem tehetsz róla, ez egy nyilvános fórum, ahova sajnos azok is beírkálhatnak, akiknek nem hogy erről, de kb semmiről sincs halvány lila fingjuk se...
Thx mégegyszer BiP! ( megmentettél 1 hónap kényszerpihenőtől )
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #4350 üzenetére
Itt most nem arrol van szo, hogy beleposzint lesz e X ev utan vagy sem, mert nyilvan az lesz, ahogyan egy mai 2 magos CPU is porig alazza az akkori 8 magosakat. De itt egyesek szerint a frissen megjelent Zen3 gyorsabban fog avulni, mint az akkori mondjuk 2500k, es alkalmatlan lesz 30 FPS-nel tobbet kitolni magabol par ev mulva. Holott a konzolokban levo Zen2 es egy friss 5GHz kozeleben jaro Zen3 kozott mar most meg van az az 50%+ single thread kulonbseg, es magokbol is lehet +50-100% (12 es 16 mag) kapni, szoval semmi se indokolja miert avulna a jelenlegi generacio gyorsabban mint az elozo. Sotmitobb, mivel eleve a konzolok fogjak meghatarozni a szintet evekig, erre semmi eselyt se latok.
-
Petykemano
veterán
válasz
Cathulhu #4348 üzenetére
A ps4 és ps4 pro cpuja 100-130gflops teljesítményt tudott.
Az AT mérései alapján az ps4 megjelenésekor már elterjedtnek mondhat 2500k is legalább másfélszer nagyobb cpu teljesítményt jelentett. Single threadben 2x is
[link]Tehát a ps4 megjelenésekor az elterjedt mainstream cpuk erősebbek voltak, mint a konzol CPU.
Ennek köszönhető az, hogy sok esetben egy mai 4/8 elegendő lehet egy játékra. És ennek köszönhető az is, hogy 8 teljes értékű magnál többet felvonultató CPU esetén nagyítóval kell keresni az előnyöket. Mert 7-8 mag a target.Én azt mondom, hogy 2-3 év múlva a 4/8, a 6/6 esetén biztosan és talán a mai 8/8 és 6/12 magos cpuk esetén is enyhén érezhető lesz, az a fajta lemaradás, amit ma a 2/4, 4/4 cpuknál tapasztalunk.
Azt senki nem mondja, hogy egy 8/16-os, későbbi generációs 8/8, 6/12 ne Lehetne elég a játékra,de ugyanolyan belépőszintnek fog minősülni, mint ma a 4/8.
-
-
Cathulhu
addikt
válasz
paprobert #4345 üzenetére
Szerintem inkabb te olvasd el ujra amiket irtam. Jaguarnal regebbi, gyengebb processzorok is elegek ma a 40-50 fps-re, nem 30 a limit, mert egyszeruen nem a processzor teljesitmenye limitalja az elmult 15-20 evben a jatekok sebesseget. Ha most 8xZen2@3.5GHz lesz az alap, akkor az 8 ev mulva is pont annyira eleg lesz mint most. Es mar most is elerheto ennel jobb, sot mar tavaly is elerheto volt, szoval a Zen3mal jo esellyel nem lesz gond 10 ev mulva sem ha a 60-at akarsz beloni magadnak. Kelted itt a feszultseget meg a masik topicban is, hogy szerinted milyen gyorsan fog elavulni az uj generacio, de erre abszolut semmilyen logikus magyarazatod nincs. Reszemrol befejeztem, szemelyes meggyozodesekkel nem lehet vitatkozni.
-
paprobert
őstag
válasz
Cathulhu #4344 üzenetére
#4332 -t olvasd el újra szerintem.
1. helyzet: A legelső játékok, úgy az első 1-2 évben biztos hogy csak az RDNA2-t használják ki teljesen. Azaz az általad is említett GPU limit lesz eleinte konzolon.
2. helyzet: Azonban ne légy naiv, + egykét év eltelik, és vegyes limit irányába fognak haladni a fejlesztők az érkező új motorokkal a konzolon.1. helyzet: RDNA2 a 30fps mérce-> már most van sokkal gyorsabb GPU PC-re, nem lesz túl nagy gond PC-n a grafikával. (a Jaguar szintet már bőven meghaladtuk.) Mindenki boldog.
2. helyzet: Zen2 CPU és RDNA2 GPU is 30fps mérce egyszerre-> gond lesz PC-n a processzorlimittel, hiába lenne erős GPU elérhető, 60 alatt marad az fps számláló, bármilyen GPU-t raksz mellé bármilyen felbontáson. -
paprobert
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #4341 üzenetére
Azt mondod, 10 év kell a fejlesztőknek, hogy hozzák az új motorjaik és elköltsék a 4x teljesítményt?
Én ebben nem lennék annyira biztos.
A múltban a konzol megjelenését követő 2-4 évben bevetették ezeket.Szerk.: #4343 Valahol valamit féleértettél, mert nem egyről beszélünk. A Zen3 jövőjéről van szó.
-
paprobert
őstag
válasz
Cathulhu #4338 üzenetére
A multiplatform játékokat a Jaguar-limit figyelembe vételével tervezték meg eddig. Ezentúl ez egyre többször nem így lesz.
Vizsgáld meg a single- és multicore eredményeket a tesztelt CPU-knál, vesd össze az Athlon 5150-nel, akkor megérted miért futhatnak itt-ott jól a címek.
Nextgen-ben a Zen2 lesz a mérce, az lesz a 30 fps nagyon sok esetben. Call of Duty-ban, ahol a 60 a minimum mindig, ott rendben lesz a PC. Lassabb játékmenetű, 30 fps-re készült, CPU-heavy címeknél viszont esélytelen.
Most nem az alig észrevehető X360 - Jaguar átmenetről van szó, hanem egy közel 10 éves ugrás lesz technológiában.Lesz itt meglepődés, úgy gondolom.
#4339 TESCO-Zsömle
Na igen, de amikor 720p-ben is 30-60 fps között teljesít a géped, az onnantól egy kikerülhetetlen probléma. -
Cathulhu
addikt
válasz
paprobert #4337 üzenetére
[link]
8 eve vannak 8 magos konzolok, tizensok eve 4+ magos asztali processzorok, es az elmult 3-4 evet leszamitva nem igazan mozdult el a piac az 1 eros magot igenylo jatekok felol. Innentol kezdve ha ma megveszel egy 8 magos Zen2-t, akkor rohogve meglesz a 60 fps-ed 8 ev mulva is, de szerintem egy sima 6 magos Zen1-gyel sem kell semmitol se tartani. Amit nem akarsz megerteni, hogy a jatekok mar tizenpar eve nem CPU limitaltak, hanem mindig az aktualis GPU az ami meghatarozza a vegso FPS-t, mert egyszeruen a CPUk mar elertek azt a szintet, amire egy jateknak szuksege van. A vulkan es a DX12 elterjedese meginkabb kitolja a CPU-k hasznos elettartamat. -
paprobert
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #4335 üzenetére
PC hardverről beszélünk még mindig.
A grafikát oda állítod magadnak, ahol jónak érzed. A CPU limit viszont nagyrészt állandó.#4336 Pinky Demon
2 magos CPU-n ma csak a 0 processzorigényű játékok futnak jól, mint a Forza, R6, stb.
Olyan címekben amelyeket limitál a Jaguar, nem tudod, vagy nem akarod elindítani 2 maggal. -
Cathulhu
addikt
válasz
paprobert #4334 üzenetére
de mint irtam a masik topikban is, meg mindig hulyeseg maga az otleted is meg az ervelesed is. Tizenpar eves processzorok sincsenek jelenleg a 30 fps limitnel modern jatekok alatt modern GPUval. Termeszetesen van proci limit, mert 50 helyett lehetne 140 fps-t is kihozni, de teljesen mindegy, mert nem 30-rol beszelunk. Hekk, egy 2 magos sok eves pentium is rohogve hozza a 60 fps-t, meg a sokat szidott 9 eves bulldozerek is.
-
BiP
nagyúr
válasz
paprobert #4332 üzenetére
Nem csoda, hogy más is értetlenkedett. Összemosod a dolgokat.
1. Nem vitatta senki, hogy a nagyobb cpu kapacitást nem lehet elhasználni egyéb feladatokra. Sőt, jól is jön az extra kraft.
2. Viszont a 30fps-> 60fps problémáját egy dupla erős cpu önmagában nem fogja megoldani. Erről beszéltünk. -
paprobert
őstag
Már hogyne kéne?
A másik topicban Pug is értetlenkedett... Tényleg olyan nehéz elképzelni hogy a fejlesztők elhasználják a konzolokban található négyszeres CPU teljesítményt?
Néhány dolgot említek, amire fel lehet használni az ölükbe hullott CPU erőt:
-Van olyan RT implementáció, ami kéri a CPU-t.
-Nagyobb pályák, több asset.
-Összetettebb AI.
-A mostani 64 fős multiplayer helyett 250+ fő a jelenlegi kóddal.
Vagy egyszerűen csak váltanak egy flexibilis, kényelmes, de viszonylag pazarlóan futó script nyelvre C helyett, hogy gyorsabb legyen a fejlesztés.
Máris elfogyott a ~négyszeres teljesítmény.Ahhoz hogy 30-ból 60 fps legyen a CPU és a GPU feladatait is 33 milliszekundomról 16.6 ms-ra kell levinni. Azaz felezni kell a terhelést.
Ne kelljen már CPU- GPU-limit alapismeretekig lemenni hogy átmenjen... -
BiP
nagyúr
válasz
Petykemano #4328 üzenetére
Teljesen jól írtad le, mire gondoltam.
Persze, hogy nőni fog a PC-s játékok igénye az új konzolgen hatására. De ha azt nézem, hogy most is bőven elég a 8mag, ha növekedő igényt is számolunk, a 16mag így is túllövés. És akkor még a 20% IPC növekedést nem is vettük.
2-3 év múlva konzoloknál sem jön még új gen. Az csak arra lesz elég idő, hogy kezdik kihasználni a mostaniakat rendesen.
A MA 5600x-5800x megfelelően elég a játékokhoz? Szerintem a megfelelőhöz már a 3600x is elég. A fenti 2 proci a jóhoz is elég (ma), hiába 6 és 8magos "csak".Szóval ha kezdenek majd 8magnál többet is használni, 16 elég lesz jó ideig. A párhuzamosítás, skálázás nem egy egyszerű műfaj, nem lehet az egekig emelni a szálak számát.
És szerintem AMD sem fog feljebb lépni még pár generációt.
2-3év múlva a 6 mag szerintem is belépő a játékokhoz,(kb.ma is már ajánlott) de 8mag már elég. Szerintem. Mert azt ne felejtsük, ezek baromi erős magok jó órajelekkel. És ez csak javulni fog 2-3 év múlva.
De otthoni desktopra a 16mag tuti elég lesz egy ideig, még annak is, aki streamel meg videót vág. -
paprobert
őstag
Nézd, az általam felvázolt elméleti "Zen2 7GHz", vagy kétszer annyi mag csak irányszám a 60 fps eléréshez, amikor a konzol már csak 30-at tud.
De az holtbiztos hogy ugyanaz a hardver, vagy ugyanaz a hardver + 20% IPC nem lesz kétszer gyorsabb PC-n.
Arról már ne is beszéljünk, hogy a konzolok közvetlenebb elérését beleszámolva még több is kell majd...
-
Petykemano
veterán
Lehet, hogy mást gondolunk most a 16 magról, vagy más gondolunk arról, hogy Mit fogunk gondolni 2-3 év múlva.
Te ezt írtad:
"Az 5950x 16mag,32szál desktopra már tényleg olyan, hogy nincs játék, vagy hobbi otthoni felhasználás aminek több kell"
És hogy nem hiszed, hogy a 8 3GHz-es zen2 magtól változna a játékok CPU igénye. Nem tudom ezt jól értem-e? Vagy úgy értetted, hogy a játékok CPU igénye ha növekszik is, nem fog túlmenni a 16 magon (ezzel mondjuk egyet tudok érteni) és ha egy játék CPU igénye meg is ütné a 16 magot (most itt persze nem a minimum követelményre kell gondolni), akkor se, más alkalmazás (hobbi) végett se fognak 16 magnál többet kínálni desktop termékvonalban (AM5)Én azt gondolom, hogy ma egy 5600X vagy 5800X >megfelelően elég a játékokhoz<. A 12-16 magos változat a desktop >prémium<, azt a játékok nem indokolják, de otthoni hobbi felhasználásra elegendő.
A véleményünk talán abban különbözik, hogy szerintem a konzolok 4-5x-ös CPU teljesítménye fel fogja vinni pcn is a követelményeket és 2-3 év múlva a konzolokkal ekvivalens 6-8 mag inkább a belépő szint lesz és a konzoloknál erősebb 12-16 mag lesz a >megfelelően elég a játékokhoz<. (Ebben talán egyetértünk?) Viszont szerintem ha a 12-16 mag lesz már a mainstream, akkor is lesz majd egy >prémium< 24-32 maggal.
-
BiP
nagyúr
válasz
paprobert #4324 üzenetére
Ööööö, mióta kell dupla olyan proci a dupla FPS-hez?
De egyszerűbb összehasonlítani, hogy milyen PC tudja hozni a PS4 Pro meg az Xbox OneX teljesítményét, (egy i5/ryzen5+ 1660Ti szerintem elég, de most csak így hasból mondom)
és ebből lehet vetíteni, hogy kb. mi kellhet a PS5 / Xbox Series X szintű teljesítményre PC-n. (hát nem 7GHz vagy 16mag.) -
paprobert
őstag
-
Cathulhu
addikt
válasz
paprobert #4324 üzenetére
???
Hol/melyik jatekban van jelenleg vagy volt a kozelmultban procilimit 60 fps alatt?
Konzol sem a 7db 3.5GHz-es Zen2 miatt lesz epp eleg a 30-ra. Es miert is kellene 7GHz Zen2-nek megfelelo egyszalas teljesitmeny?
Jelenleg a procilimit boven 100 fps folott szokott kijonni, az alatt sokkal inkabb GPU limit van. RT-vel ez meginkabb hatvanyozottan igaz lesz. -
paprobert
őstag
A kérdés úgy fog előjönni, hogy:
7db 3.5GHz-es Zen2 mag éppen elég 30 fps-re a konzolban. Akkor mi lesz elég a 60-ra PC-n?Nagyon tökéletesen skálázódó motorok kellenek, hogy legyen 60 fps 16 maggal. Ha a motorok nem ilyenek lesznek, akkor várhatunk majd az elméleti "7GHz Zen2"-nek megfelelő órajellel és IPC-vel rendelkező asztali CPU-k megérkezésére.
-
BiP
nagyúr
válasz
Petykemano #4320 üzenetére
az új konzolokban 8magos 4GHz alatti Zen2 magok vannak (még ha egyedi is), nem hiszem, hogy bármilyen szempontból növelésre késztetné 2-3év múlva a desktop piacon most megjelenő 16magos Zen3-akat. Szerintem konzol ide vagy oda, a 16mag elég lesz desktopon jó ideig.
-
Vajon egy "korrekt" teszt kedvéért egy 8 szálas (magos?) FX 8350 mellé mit kellene tenni? 4c/8t Zen3 procit a jövőben, vagy egy 8c/16t Zen3 procit letiltott SMT-vel?
Csúnyán nagy növekményt látnánk még 4c/8t Zen3 esetén is.
És ami számomra érdekes: lehet, hogy egy 4c/8t Zen3 CPU elég lenne upgrade-ként a mostani R5 1600X procim helyett? Bár mondják, hogy a 4c/8t már kevés, de szerintem el lehet azzal még lenni, lásd 3300X (amit meg állítólag nem lehet kapni).
Kíváncsian várom a kisebb Zen3 procikat.
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #4320 üzenetére
Ez a kép szemlélteti igazán , h AMD most jó úton van .
-
Petykemano
veterán
Az elképzelhetetlen, hogy a konzolok cpu teljesítményében bekövetkezett 3-4x-es gyorsulás ( [link] ) miatt 2-3 év múlva drasztikus hatással lesz arra, hogy milyen lesz a játékok CPU teljesítmény követelménye és hogy mit fogunk gondolni egy 16 magos prociról?
Mondjuk erre még mindig jelentős hatással lehet, hogyha teret veszít a kliensoldali játékfuttatás a cloud javára. Mindkét konzolgyártónak van valamilyen cloud szolgáltatása. Idővel dönthetnek úgy, hogy a következő generációs konzol cloud only és kapsz egy low power vékonyklienst.
-
BiP
nagyúr
válasz
Cathulhu #4316 üzenetére
Nem ismerem az AMD erre vonatkozó terveit, de még csak most ugrottak a CCX-enkénti 4-ről 8magra, szóval talán ez jó ideig megmarad, ebből bármit össze lehet legózni, ami desktopra nagyon sokáig elég lesz. Emellett az IPC is ugrott ~20%-ot, szóval ilyen téren sincs gond.
Az 5950x 16mag,32szál desktopra már tényleg olyan, hogy nincs játék, vagy hobbi otthoni felhasználás aminek több kell, talán nem lépnek feljebb egy ideig. Már így is olyan szintet állítottak be ezzel, ami pár éve még HEDT vonalon sem volt. -
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
válasz
Cathulhu #4316 üzenetére
Lehet, hogy igazad.van, ám abu a nyáron még arról cikkezett, hogy 5 és 3nm-en is dupláz az AMD. De a roadmapek persze változhatnak. A warhol beékelődése például nehezen illeszkedik abba, amit 14-15 hónapos kiadási ciklusok alapján várunk.
Amúgy persze mind a desktop, mind a szerver magszámmal kapcsolatban igazad van, utóbbinál cikk is született arról, hogy inkább az alacsonyabb magszámú termékekre van nagyobb kereslet. A SzerverMérnök szerint azért, mert a cégek a biztonsági parák miatt átálltak 7 helyett 3 éves csereciklusra. 3 évre meg nem éri meg drága, magas magszámú procit venni. Az alacsonyabb magszámú termékeken viszont vékonyabb a marzs, ezért csökkent az Intel marzsa. És ugyanez miatt jön az abu által emlegetett kicsi Epyc.
És ha ez igaz,.akkor valóban lehet vonzóbb egy 24 magos, ami jövőre 15 helyett 25%-kal nagyobb IPCt hoz, mint ha 48 magos lenne, amire a licenc is drágább.
Hát majd meglássuk.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #4289 üzenetére
en desktop vonalon nem latom ertelmet a tovabbi magszam novelesnek, raadasul az egyszeru modularis, keves magos chiplet designoktol a vegen eljutunk a 16 magos monolitikus szornyetegekhez, ami szerintem pont ellentetes az AMD visionnel.
Raadasul szerver prociknal is kezd fordulni a trend a magszam alapu szoftver liszenszekkel, mert rogton elvesztettek az egyutas szerverek az elonyeiket, sokkal fontosabb lett az IPC, raadasul a ket utas rendszereknel meg a dupla memoria savszel es pcie express savok is ott vannak elonykent, szoval nem latom ertelmet a chipletekben a magszam novelesnek.Raadasul ha elmennek AVX 512 fele, annak nagy koltsege lesz tranzisztorban is, lehet bele se ferne meg a magszam duplazas is. Viszont L3-at tudnak boviteni 5 nm-en, raadasul az SRAM egy nagyon egyszeru tranzisztorkoteg, jol skalazhato, jo a redundanciaja, szerintem tokeletes alany bejaratni egy uj gyartastechnologiat.
-
Petykemano
veterán
-
HSM
félisten
válasz
wwenigma #4311 üzenetére
Szalmabáb érvelést nem kérünk.
Tehát, Intelen átlagosan maximum annyit fogyaszthat, mint a ráírt TDP (kivéve néhány tuninglap, ahol ehhez 3 paramétert be kell állítani a gyári ajánlásnak megfelelően). Míg AMD-n minden lapon egy magasabb fogyasztási limit van érvényben, mint a ráírt TDP, méghozzá ez a gyári elvárt működés, nincs is mit beállítani. Ezek a száraz tények. -
wwenigma
Jómunkásember
Álljunk meg. Arrol volt szo szerinted hogy egyik nem annyi W TDP mint amennyi rá van irva mig a masik pedig annyi. Még példát is hoztal hogy szigoruan 56 masodpercig alkalmazhatja turbóval ami meg van adva. Most meg kiderül hogyhát de ez az user miatt mégsem ennyi mert az OEM és az Intel nem alkalmazza azt a limitet amit feltuntet a datasheetben (frekvencia/TDP keret adott szalakra vonatkozo terheles mellett, etc), dobozán és hogy az user alkalmazhatja hogyha akarja...tehat akkor az se annyi.
Hagyjuk inkabb jo?
-
HSM
félisten
válasz
wwenigma #4307 üzenetére
Pedig ez a normálisabb hozzáállás, a partner, OEM úgy hangolhatja, ahogy az adott hardver környezet képességei megengedik, elsősorban a VRM és a hűtés. A usernek pedig ha nem tetszik, korrigálhat.
Három paramétert kell a standard értékeket nem követő lapokon a helyére billenteni, és gyári működést kaptál. AM4 lapokon viszont, ha a gyártó picit előnyt akart, akkor buktad, ha megfeszülsz se lesz gyári működésed. [link] Ez szvsz sokkal komolyabb probléma, mint a másik oldalon, hogy az erősebb, tuning központú lapokon tipikusan magasabbak a gyári limitek, mint az ajánlott. -
Maelephant
senior tag
válasz
wwenigma #4307 üzenetére
Nem állítom, hogy bárki csalt volna a tesztekkel, a DF tesztek is elég alaposak szoktak lenni, ezer oka lehet az eltéréseknek, ez nem vonja kétségbe a felmutatott kiemelkedő eredményt. Csak azt állapítottam meg, hogy jelenleg, különösen, ha a VGA-t cserélni szeretném új generációsra (gyártó mindegy, közepes-jó teljesítmény, halk hűtés, ne 400W+ túlhúzott csoda legyen) nincs olyan különleges hajtóerő, hogy full minden mást is cseréljek a gépben. Nem vitatva, hogy az Intel új konfigba innentől igen nehezen indokolható (=sehogy).
-
wwenigma
Jómunkásember
Koszonom olvastam, remelem mas is elolvassa es kilog a lóláb hogy ismet megy a félrebeszélés erről. Lásd hogy a lapgyártók allitjak be alapertelmezetten az allcore boostot és nem ez a beallitas erkezik inteltől a "kevesebbet fogysztó" procijaihoz a biossal...
Maelephant: azert Linus kapcsán nem igazan merul fel az AMD bias szoval inkabb a hardverben kell keresni a kulonbseget, milyen konfigban érték ezt el. De tény hogy rettentő durva lett.
-
-
yagami01
aktív tag
válasz
solfilo #4304 üzenetére
Igen, Linusnál én is néztem, hogy nála az 5600X is veri a 10900K-t. Nem tudom TPU-nál mit csináltak vagy ha másnál is különbözik akkor miért. Mondjuk nem néztem ki milyen ramokat használt, már ha írják. Ez lehet különbözet-ok talán itt-ott. AE is érdekes. Techspot és Linus szerint abban is vezet, de tomshardware szerint messze nem. Bár lehet más méréseket csináltak vele, nem tudom.
-
yagami01
aktív tag
válasz
solfilo #4302 üzenetére
hja. Ahogy nézem ott se mindenhol tudja átvenni a vezetést játékok terén és ez a csúcs. De van jó pár ahol igen. Szóval a gyakorlatban még nem biztos az e területen lévő "egyértelmű" fölény. Ezt csak azért mondom, mert akinek csak ez a fontos és azt látja, hogy Intel van elől akár csak 1 FPS-el is, lehet azt fogja venni. Mert akkor is jobb. Biztosan sokan vannak vele így. Úgyhogy remélem a kövi jobban eltud majd húzni ebben a szegmensben is, de mindenképp jó az irány és ez is nagyon nagyon f_sza.
Mondjuk az igaz, hogy összesítésben Ryzen jön ki győztesen, szóval zsír.
Fenn vannak a videós tesztek is, pl.
Linus: [link]
Jó a kezdés, haha. -
-
yagami01
aktív tag
válasz
solfilo #4300 üzenetére
Igen, azt én is néztem. 1-3% az intel előnye játékokban a tesztjeik szerint. Pedig ugye egy szálas teljesítményben is most jelentősen jobbak, ezt láthattuk a fenti teszteken is. Na mindegy, még ha ez is a helyzet, ott van még a 5950, ezt a 3%-ot csak átlépi.
Guru3D-nél van 5950X is. Ami érdekes, hogy náluk olyan játékokban is az élen van az 5900X, aminél TPU-n hát nem volt ott. És azt írják a végén, hogy a Zen 4 fog jönni még ebben a foglalatba, mint Zen 3 frissítés. Ezt nem tudom most honnét vagy mi van, én úgy tudtam, hogy azzal jön az AM5.
Guru3D link: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- Honda topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Kuponkunyeráló
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkimélt Apple iPhone 8 Plus 64GB Fekete szinben, 100% akkuval, kártyafüggetlen, garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650 R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3070 8GB MSI MPG Gungnir 100 Enermax 750W
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged