- Indiában szeretnek TV-zni
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Az átlagnál kisebbek ugyan, de bírják a strapát
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9a rapidteszt
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibor23
senior tag
válasz
#76055552 #4701 üzenetére
Volt már téma többször itt téma kritikán aluli hangminőségről, van aki úgy emlegeti, olyan mintha a gödör aljáról beszélnének. Én mindig is Telekomos voltam, nálam ilyen csak bizonyos gagyi butafon(okk)al fordult ez elő 4-5 évvel ezelőtt. Előtte a régi Nokiákkal soha nem volt gond. Aztán az utóbbi 1 évben vettem tartalékkártyákat Digi-Telenor-Vodafone próbálgatni, a Telefon Samsung J5 2017, minden szolgáltatónál tudja a VoLTE-t és Tkom-Digi VoWifi-t. A hangminőség mindenhol jó volt egyedül Vodával ha VoLTE-ről hívok Telekomot (VoLTE), akkor a hangminőség olyan sz@r, hogy szinte érhetetlen, nem indokolja semmiféle Kodek, mert a normál keskenysávú hívásnál nagyságrenddel rosszabb. Ha a telefont visszaváltam 3G illetve 2G sávra, akkor megkaptam a normál kis HD hangot. Állítólag ez valami többszörös transzkódolási hiba a Vodánál, és nem biztos, hogy minden telefonnal előfordul, de nekem emiatt nem nagyon kellene Voda előfizetés.
-
Landsmann
addikt
Én nem merültem bele ennyire a technológiába. De néha olyan botrányosan ramaty a hangminőség, de mindig csak ugyanazoknál a személyeknél, hogy talán a 70 évvel ezelőtti szénmikrofonos vezetékes telefon hangjához tudnám hasonlítani. Mintha valami dobozból beszélne az illető. Pedig tudom, hogy nem 10 éves mobilt használ. Hétvégén előkapartam az ezer éves 197-es Ericsson telefont. Még annak is jobb hangja volt mint egynémely hívásnak. MIvel mindig ugyanazokkal a személyekkel rossz a minőség, de tudom a készülék nem ódivatú, így inkább a SIM kártyára tudok gondolni. A főnökömnek még Pannon GSM-es SIm kártyája van. Vele is nagyon rossz a hangminőség, pedig új Samsung telefonja van. 3G-n lóg a telefonja, mert azzal a kártyára még 4G-re nem tud felmenni a telefon. MOndtam neki, ideje lenne a kártyát kicserélni. Mondjuk azt sem értem, hogy hogyan tudták beleerőszakolni a kártyát a telefonba, mert az még normál SIM volt. Nyilván valaki megvágta, no de ezek vastagabbak is mint a nano SIM-ek. Lehet ki sem jön majd a telefonból.
-
#76055552
törölt tag
válasz
#76055552 #4701 üzenetére
*szerk:
közben mégis sikerült a vodával is SWB(32k) 24.400/24.400 hívást folytatni hálózaton belül.Tehát a voda-digimobil irány kérdés számomra, hogy miért rosszabb mint a telekom-digimobil? (ugyanazt a személyt hívom digimobilra)
A voda-telekom / telekom-voda irány mindegy is...
-
#76055552
törölt tag
válasz
anglergab #4700 üzenetére
Igen, igazad van: kicsit elkapkodva írtam...
Azóta felírtam az összes ki/bemenő hívószámot, leellenőriztem az NMHH számhordozás weblapján, illetve hívás közben a szerviz menüt "print screen"-eltem a codec miatt.A dolog apropója, hogy sokat beszélek bizonyos irányokba, és szerettem volna a munkáltató által fizetett céges (T-s) számról átterelni ezen hívásokat privát számra.
Kötöttem is 1 éves hűséget a vodával 1 hete...de nem vagyok kibékülve a hívások minőségével. Amikor vissza kell kérdezzek, hogy ismételd meg még 1x.....ilyenkor elveszem a fülemtől a telefont és mindig 6.600-at mutat a készülék....De a 6.600 vs 12.200 vs 12.650 vs 24.400-at is simán kihallom.
Szóval:
- egyrészt miért nem megy a vodával digimobil irányba ugyanolyan minőség mint telekommal digimobilra?
- másrészt miért nincs vodával SWB saját hálón belül.
- harmadrészt telekommal ha rosszul hallom a másik felet akkor a beszélgetőpartner az mindig vodafone-os szám- telekom VoLTE - telekom VoLTE: EVS_SWB(32k) DL 24.400k/UL 24.400k
- telekom VoLTE - digimobil VoLTE: EVS_SWB(32k) 24.400k/24.400k vagy AMR_WB(16k) 23.850k/23.850k
- vodafone VoLTE - vodafone VoLTE: EVS_WB (16k) 24.400k/24.400k vagy EVS_WB(16k) 13.200k/13.200k
- vodafone VoLTE - vodafone 3G AMR_WB (16k) 12.650k/12.650k vagy AMR_WB(16k) 6.600k/12.650k, vagy AMR_NB(8k) 4.750k/12.200k
- vodafone VoLTE - digimobil VoLTE: AMR_WB (16k) 6.600k/12.650k vagy AMR_WB (16k) 12.650k/12.650k (ebben nem vagyok biztos hogy volt ilyen)A készülékek amikkel próbáltam: S8, S9, S20
-
-
4Grider
nagyúr
válasz
tibor23 #4698 üzenetére
Az új Samsungokra havonta, kéthavonta jönnek ki az újabb frissítések, amivel nem minden esetben javítanak minden funkción, hasonlóan bármilyen, mostanában kiadott oprendszer frissítéshez. A TMH szoftveres Samsungokon pl. két hónapig nem volt Telenor és Voda 5G, mert a december eleji frissítésben elszúrták ezek paramétereit. Szóval nem mindig jó az, ha valamit sűrűn frissítenek...
-
forrest85
senior tag
Sziasztok,
Telekom flottában vagyunk feleségemmel. Ő tegnap kapott egy SMS-t, hogy telefonján ha újraindítja aktiválják a 4G Hanghívást. Újraindította megjelent neki a voLTE logo rendben. Xiaomi Redmi Note 7
Nekem van egy új Mi Lite 11 5G telefonom, sehogy nem tudom bekapcsolnia 4G Hanghívást, bármit csinálok. Ha beütöm a varázskódot azzal sem működik. +4GHANG-ot elküldtem a 1414-re, akkor pedig olyan választ kapok, hogy nem vagyok jogosult a 4G Hanghívásra. Pedig ugyanaz a flotta, mint amiben a feleségem van és neki működik. Mit tudok tenni?
Isten fizesse meg! -
anglergab
addikt
Mindkét esetben 12.2 kbps AMR-NB volt a kodek, azaz nem HD.
Amúgy 2G-n is lehet HD hang, ahogy írták. De természetesen ahhoz újabb telefon, okostelefon kell, jellemzően mindkét oldalon. Illetve hálózati támogatás.
A téma összetett, mivel ahogy az AMR nevében is benne van, multi rate, azaz több bitráta/minőség van egy kodekhez is.
Ha érdekel a téma, olvasd vissza itt a hsz-eimet. -
bksgbr
tag
válasz
anglergab #4689 üzenetére
Köszi, hogy erre nem gondoltam...
No most gyorsan két próbálkozásom volt.
Az első: a Telekomos számommal felhívtam a Domino központot (1777), kijelezte a HD Hívást, de ahogy a központ fölvette, rögtön eltűnt a HD felirat. Közben készítettem a menürő screenshotot ahogy kérted: [link]
A második: anyut felhívtam a Digis számommal az ő Digis számát, és ő tuti 2G-n kapcsolódik a Digi hálózatához. Nekem hívás közben is ott volt a HD Hívás felirat. A menüről a kép: [link] -
bksgbr
tag
Üdv
Egy kis segítséget kérnék hozzáértőktől a VoLTE-val kapcsolatban. A következő a helyzet:
egy Samsung A52s 5G telefonról ha hívást kezdeményezek, nekem minden esetben kiírja a HD Hívás szöveget. [link] Egy Samsung J5 (2017) telefon volt előtte használatban, azon ha jól emlékszem csak akkor írta ki, ha a hívott fél legalább 3G-n volt csatlakozva a hálózaton. Ma is teszteltem, nagyit felhívtam, akinek egy régi butatelefonja van, (kétsávos 900 ill. 1800 MHz-en tud csatlakozni 2G-n), tehát eleve kizárt a HD hívás lehetősége. Illetve anyuval is teszteltem, felhívtam a Digi-s számát, ami jelenleg 2G-n csatlakozik, mert az elsődleges SIM-jére van állítva a 4G (Telekom Domino nap akció miatt) és nem duál 4G-s a telefonja.
Szóval tehát a kérdésem: én eddig úgy tudtam, hogy akkor jöhet létre a HD hívás, ha az a teljes átviteli láncban megfelel annak, tehát a hívó és hívott is legalább 3G-n csatlakozik a hálózathoz. Ez telefon bug, vagy hogy van ez most? Mármint hogy az A52S 5G nekem minden hívásnál kiírja, hogy HD Hívás. -
zichie
senior tag
Mi 10 Lite 5G (MIUI V12.0.3.0(QJIEUXM)) tapasztalatok.
DIGI mobil: Alapból nem működik sem a VoLTE, sem a VoWiFi, a Carrier Check kikapcsolás után a VoLTE-t és VoWiFi-t engedélyezve a VoLTE működik, a VoWiFi nem. VoLTE kijelzés van.
Telekom: Alapból működik a VoLTE, de a VoWiFi nem. Carrier Check kikapcsolás nélkül is van kapcsoló mindkét funkcióhoz, de a VoWiFi nem működik. VoLTE kijelzés nincs.Telenorral és Vodával nem teszteltem.
Elérhető ugyan újabb firmware frissítés (MIUI V12.5.6.0(RJIEUXM)), de a Digi miatt nem frissíthetem sajnos, mert nem fog működni a VoLTE. Több helyen olvastam, hogy frissítés után megszűnik a Carrier Check kikapcsolás lehetősége, ami nélkül ugye nem lehet Digi mobilon bekapcsolani a VoLTE-t, mivel enélkül nincs kapcsoló. Ez valóban igaz?
-
#76055552
törölt tag
Samsung S9 készüléken ezt tapasztalom:
A telekommal működik az alábbi:
VS_SWB(32k)
VC: DL 24.400k, UL 24.400kVodával pedig ennél jobbat nem láttam:
AMR_WB(16k)
VC: DL 12200k, UL 12.200k
SWB(32K) pedig soha nincs.Eléggé vájtfülű vagyok, és nagyon érzem a különbséget.
Rokonnal sokat beszélek, neki digimobil van, és telekommal a 24.400k-s DL-lel kristálytisztán hallom, a vodával azonban kevésbé élvezhető.Kérdés:
- másnak milyen a voda DL/UL rátája beszéd közben? -
MDanny
senior tag
Korábban téma volt: POCO F3 (RKHEUXM)
- Telenor: alapból működő VoLTE, a Carrier Check kikapcsolás nélkül nincs kapcsoló hozzá, VoLTE kijelzés van.
- Magyar Telekom: alapból működő VoLTE és VoWiFi, a Carrier Check kikapcsolás nélkül is van kapcsoló mindkét funkcióhoz, VoLTE kijelzés nincs, VoWiFi kijelzés van.
- Vodafone: alapból működő VoLTE, a Carrier Check kikapcsolás nélkül nincs kapcsoló, VoLTE kijelzés nincs.
- DIGI: alapból nem működik sem a VoLTE, sem a VoWiFi, a Carrier Check kikapcsolás után a VoLTE-t engedélyezve működik, a VoWiFi nem működik. VoLTE kijelzés van. -
martonl
senior tag
válasz
Dreddy32 #4674 üzenetére
Azért ellenőrizd, úgy legyen a wifi hívás beállítva, hogy wifi legyen előnyben részesítve. Máskülönben csak gyenge mobil térerőnél fogja bekapcsolni a wifi hívást. Másrészt jó wifi térerő szükséges, gyengébb térerőnél ki fog kapcsolni a wifi hívás, de attól még kapcsolódva lesz az adott wifi hálózathoz a készülék.
-
dacsa
senior tag
válasz
MrAnderson80 #4401 üzenetére
Szia!
IMS-regisztráció: Regisztrált
Hanghívás LTE-adatkapcsolaton keresztül: Rendelkezésre állEzeket, hogy érted el?
Nekem sajna nem regisztrált illetve nem áll rendelkezése
A preferált hálózat típusok GSM/WCDMA/LTE (PRL)
Köszi!
Üdv DCS
-
-
4Grider
nagyúr
válasz
Dreddy32 #4674 üzenetére
A VoWiFi működéséhez egy, a telefonod és a szolgáltató kiszolgálója között kiépült ipsec vpn kapcsolatra van szükség. Ennek a vpn alagútnak időnként egy-egy (jellemzően otthoni kategóriájú) útválasztó nem tud stabil átengedést biztosítani. Persze ha máshol (teljesen más wlan-on) is így működik, akkor még lehet telefon és szolgáltató oldali is a probléma.
-
Dreddy32
tag
Sziasztok!
VoWIFIvel kapcsolatosan kérdeznék.
Van 1 Xiaomi Redmi Note 8 telefonom, Telekom előfizetéssel. Aktiválva van a VoLTE, valamint a VoWIFI is. A VoLTE hiba mentesen üzemel.
A VoWIFI viszont nagyon random. Ha csatlakozik wifi hálózatra, van, hogy 3-4-5-6 perc telik el, mire az értesítési sávban megjelenik a VoWIFI felirat, és ezáltal működik is. De van, hogy sok esetben (ugyanazon a wifi hálózaton is) semmi. Aztán gondol 1et, akár órákkal később, és újra működik. Mivel nem vagyok guru, így lövésem sincs mi ennek az ok.
Szerintetek miért van ez?Köszönöm.
-
dr.ótos
csendes tag
Egy kiegészitő adalék:P30pro ds hétvégi macerálása után,sim csere ide/oda,volte tiltatás aztán vissza,Huawei,majd Tnor üsz.nyaggatása után az utóbbi válasza :
"...Jelenleg a Huawei telefonok egyes újabb szoftververzióin a VoLTE funkció kikapcsolására már nincs lehetőség, így automatikus hálózati üzemmódban, ha a 4G/LTE hálózat elérhető, a VoLTE hívások alapértelmezettek lesznek.
Ha olyan területen tartózkodik, ahol a 4G/LTE lefedettség gyengébb,
javasoljuk a készülék 3G/2G módba állítását a jobb hanghívások érdekében...."Igy aztán marad a kapcsolótalanság,viszont van helyette címsávban felirat
Tkomnál meg fordítva....(mindkettőnél működik a Volte) -
forrest85
senior tag
Sziasztok,
Xiaomi 11 Lite 5G telefonon minden beállítást úgy csináltam, ahogy le van írva, de sehogy nem tudom bekapcsolni a 4G hanghívást. Elküldtem a "+4ghang" ot SMSben a 1414-re az a válasz jött, hogy az "Előfizetésével ön nem jogosult a szolgáltatásra". Ilyenkor mit tudok tenni? Ez egy új készülék, akit lehet próbálnak a 4G felé terelni. Miért kapom ezt a választ?
-
domper2015
senior tag
Sziasztok,
VoLTE roaming lesz valamikor, mert külföldön ( is) sorban kapcsolják le 2G/3G hálózatokat?
Jelenleg a VoLTE profil mókolás is élmény egyes telelefonoknál/szolgáltatóknál.... -
Foley101
tag
Sziasztok!
ASUS ZenFone 8 5G-vel kapcsolatban van tapasztalat a magyar Telekom alatt? Működik a VoLTE/VoWiFi/5G?
Köszönöm szépen előre is a választ! -
stingy2
senior tag
válasz
djsunstealer #4659 üzenetére
[link] MI9T-n ezzel a módszerrel lett Digi VoWifi. Root nem kell, és csak saját felelősségre.
-
DGery
aktív tag
válasz
Landsmann #4657 üzenetére
Köszi a választ, ma írtam a kapcsolattartónak és tök gyorsan reagáltak.
AZ én előfizumon aktív, a páromén aktiválni kellett.#4658 4Grider
A telefon Telenor oldalon is támogatott (iPhone 7).
Most épp azon agyalok, hogy ha eddig is aktív volt, akkor miért nem jelzi ki, hogy VoLTE-n megy a hívás. Mivel felmerült benne, hogy ez iPhone sajátosság is lehet, így abban a témában is kérdeztem most.
Viszont ami feltűnt: 4G-ről indítok hívást, és egyből 3G-re vált a készülék. Ez mennyire normális VoLTE esetén? nem kellene 4G-n maradnia? Vagy totál félreértettem amiket eddig itt olvastam? -
djsunstealer
aktív tag
Sziasztok!
Aki tud nekem segíteni DIGI voWifi beállitásában, annak jelzését várom pü-ben. Készülék: Xiaomi Redmi Note 9s (Snapdragon QC 720 G; 9 PRO és Pro Max is ilyen procisz), gyártás éve: 2020, MIUI Global 12.5.2 (rjwmixm). Kapcsolókat a #*...85 bla bla kódokkal elővarázsoltam, a Telekomos voWifi működik (repülőgép mód be, wifi be, telefonálni lehet), DIGI nem. Ha root nélkül megoldható lenne, örülnék. Szerintem minden eshetőséget kipróbáltam, hogy működésre bírjam. De nálam sokkal szakavatottabbak vannak itt. Köszönöm szépen előre is és B.Ú.É.K. mindenkinek! -
-
Landsmann
addikt
Így valóban a kapcsolattartón keresztül tudod. Sajnos azok meg nem szeretnek ilyen "piszlicsáré" dologgal foglalkozni. Pedig nekem is sokszor segített már az, hogy aktiválva van a szolgáltatás nem támogatott készülékre. Tavalyi évben sokszor előfordult, hogy áramszünet után, később már áramszünet sem kellett, a teljes helyi Telenor bázisállomás leállt. Mázli, hogy a 4G-t a Telekom adja itt, így míg mások nem tudtak telefonálni, addig én vígan.
-
DGery
aktív tag
válasz
Landsmann #4655 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
Ha támogatott, akkor Telenor oldalon kell ezek szerint aktiváltatnom, mert a készüléken már pár hónapja bekapcsoltam, csak eddig nem foglalkoztam vele.
1220-on viszont mivel nagyvállalati flottás, így nincs lehetőségem magamnak semmit intézni, hiába tudom a kártyaszintű jelszót is.
Akkor nem marad más, mint a kapcsolattartó...Közben megnéztem az összefoglalóban a listát, és igen, támogatott a készülék, csak ezen először átsiklottam...
-
Landsmann
addikt
Ha a készülék támogatott, akkor pár napon belül aktív lesz a VoLTE. Ha nem támogatott, akkor automatikusan nem fog aktívvá válni a szolgáltatás. Ügyfélszolgálatossal be tudod kapcsoltatni ha olyat fogsz ki. Nekem egyszer csak a harmadik ügyfélszolgálatos volt hajlandó bekapcsolni.
Most nézem, elvileg támogatott. Szóval elvi akadálya nem lenne hogy a 1220-on bekapcsoltasd. Nem tudom, a készüléken van-e külön kapcsoló hozzá, amivel magán a készüléken is be kell kapcsolni. -
DGery
aktív tag
Sziasztok!
Nem találtam egyértelmű választ, így segítséget szeretnék kérni.
Elképzelhető, hogy Telenornál külön kell aktiválni az előfizetésemhez a VoLTE szolgáltatást?
Vagy a készülék (iPhone 7) nem támogatott a Telenornál?Nem szeretnék fölösleges köröket futni, mert az előfizum flottás, és minden ügyintézés picit macerás kapcsolattartón keresztül.
Köszönöm a válaszokat!
-
zelikocc
senior tag
Kipróbáltam az új vodás SIM kártyát és iPhone-ban megy a VoLTE minden bűvészkedés nélkül.
Viszont S9+ hiába mutatja a VoLTE kapcsolót, nem működik sehogy sem. Telekom és DIGI (magyar is és román is) megy gond nélkül még a VoWiFi is, de a voda nem hajlandó semmire.Most megnéztem és rosszul emlékeztem, TMH rendszer van a telefonon, akkor sejtem hogy ez a bibi…
Tudja-e valaki, hogy S9+ XEH és TMH között mi a különbség VoLTE és VoWiFi támogatottság tekintetében? (Tehát melyik régió melyik szolgáltatóval működik)
Ami most TMH-val működik és szeretném is hogy működjön: Telekom, DIGI (magyar is és román is)
Ami nem működik: VodafoneHa átalakítom a rendszert XEH-ra, akkor működni fog az összes általam felsorolt? Igazából a jelenleg is működő a legfontosabb, a voda annyira nem, mert az 1 éven belül iPhone-ba kerül, de azért ha van rá mód csak jobb lenne ha minden szolgáltatóval menne a teló
(a telenor tekintetében is érdekel, mert ki tudja mit hoz a jövő) -
zala005
tag
Sziasztok!
A Vodafonenál még mindig az ügyfélszolgálatot kell hívni a VOLTE bekapcsolását illetően?
Eddig Telekomos kártyával kérés nélkül ment, de itt hívásnál mindig levált 3G-re. (A titkos kódos bütykölést már próbáltam).
(Mi 11 Lite 5G)
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest