Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • remington2

    senior tag

    válasz emre #4005 üzenetére

    Én is találkoztam ilyennel:

    [link]

    Néha mindössze méterekre vannak egymástól, belelépek, pályát vált, egy lépés előre, és már újabb ugrás . . . lehet hogy npc-spawnpontok?

  • remington2

    senior tag

    válasz Vladi #3453 üzenetére

    "Yantar - Agroprom 100%"

    Ez tényleg így van. Akárhányszor mentem át (és az agropromi mocsár mellett haladtam visszafelé, a stalkerek bázisához), mindig elkapott egy. De legalább a kitörések alkalmával a mocsár fölötti ég és a felhők, napsugarak és hangok elképesztően jól sikerültek.

    Észrevettétek, hogy ilyenkor (Agropromban elsősorban, Stalker bázison) a bebújó NPC-k közül egy mindig elhalálozik? Sorba beállnak a "pincébe", a mechanik melletti ajtó alatt, de mire odaérek, egy mindig elpusztul, és nem tudom, miért. Agyonnyomnák a többiek?

  • remington2

    senior tag

    válasz M@trixfan #2874 üzenetére

    Ott a láda a semmi közepén. Berakod, valaki odamegy, kiveszi, és rak helyére egy simát. Stalker, A-life meg ilyenek, olyan nehezen elképzelhető?

  • remington2

    senior tag

    válasz Vladi #2830 üzenetére

    Rostokban, az egyik raktárban a pálya közepe környékén van egy potya SEVA ruha. A beszakadt tetőn át kell bemászni.

  • remington2

    senior tag

    válasz Vladi #2818 üzenetére

    Az Oblivion Lost maga az "eredeti" első STALKER lett volna (high concept). Csak eltelt 4-5 év, és átalakult. Sok minden kikerült, megváltozott azzá, amelyet az SoC-ben látni lehet. A mod visszarakott/megváltoztatott jónéhány dolgot az eredeti koncepció szerint, de momentán egy sem jut eszembe :DDD
    Külsőségek: több és jobb fegyver, nehezebb játék, jobb vadvilág és időjárás, új szörnyek, javított AI, artifact mutációs képesség (receptből anomáliák segítségével articsinálás), végtelenített játékmenet (a vége után lehet mászkálni), fejlesztett frakcióharc, stb,stb.

  • remington2

    senior tag

    válasz C4mp3r #2783 üzenetére

    A TR301-et és is nagyon szeretem! Elsősorban külsőre jön be, de a tulajdonságai sem rosszak, fejlesztve főleg nem. Tudom, fegyvereknél furán hangzik a szépség, de hát ez van :DDD

    Az Enfield is jó, főleg a beépített távcsöve miatt (+külső), de az nagyon hamar kopik, ezért eléggé megbízhatatlan.

    A legszebb fegyver talán az AC96 (vagy valamilyen álnevű modern AK leszármazott) feltávcsövezve, bevetésre készen, persze szubjektív :R

  • remington2

    senior tag

    válasz Béló #2768 üzenetére

    A mocsaraknál már helyi hagyomány az alacsony fps, a többi pályán valamivel magasabb. Reggel még rosszabb lehet, amikor feljön a nap, akkor belassul a játék.

  • remington2

    senior tag

    válasz Béló #2766 üzenetére

    Ez is egy új anomália, az FPS-wormhole.

    Detektorral megközelítve a load képernyőt, az fps-varázsgyűrűt kapsz, amelynek ritka tulajdonsága, hogy +50 fps-t ad. :DD

  • remington2

    senior tag

    válasz Brent #2724 üzenetére

    Legalább kimoccannának onnan, és 10 körig egyre erősebbek lennének ;]

  • remington2

    senior tag

    válasz Medvelászló #2616 üzenetére

    És ha követed az előző hozzászólásban írtakat, te magad is rá tudsz kérdezni, hogy mi van a megvásárolandó stash-ben. Nem mindig tudja, mit tartalmaz a cucc, de ha tartalmaz fejlesztést, azt is megmondja.

  • remington2

    senior tag

    válasz emre #2598 üzenetére

    " a független stalker kereskedőt agyondöfte egy vadkan a pult mögött agropromban"

    Ezen megborultam. Zajlik az élet a zónában :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz cementmixer #2592 üzenetére

    Hi!

    Itt van egy mentés-csomag, elvileg az elejétől a végéig. Több, mint 100 mentés, 1.5.04-es patchel kompatibilis. Mivel a végén vagy, felesleges lenne újrakezdeni, úgyis már csak olyan 30 perc játékod van hátra.

    Legközelebb meg patcheld fel a legfrissebbre, azzal sok kellemetlenségtől óvod meg magad :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz AGE-T #2583 üzenetére

    Régebben voltak gondok a tudósok bunkerébe történő bejutással, de szerintem nálad más a helyzet, hiszen felpatchelted. Tudomásom szerint nem kell mindet, csak a legutolsót telepíteni, én legalábbis ezt tettem, és nincs semmi gondom.
    Alighanem vannak még a környéken zombik, amelyeket nem nyírtál ki. Azért nem látod őket, mert nem a közelben, hanem kicsit messzebb vannak. A játék lerakja őket, aztán azok megindulnak támadni. Akik távolabb vannak, azoknak időbe telik, míg befutnak :DDD Viszont míg meg nem halnak, nem nyitja ki az ajtót. Az egyik ilyen hely a kiszáradt tó medre, a gyártól keletre. A másik fenn, a dombon, a tudós bázistól északra van.

    szerk: ha szól a sziréna, szinte biztos, hogy a fenti eset áll fenn.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #2556 üzenetére

    Lehet, hogy vak vagyok, de nekem a dx9-es kép tűnik élesebbnek. Nézzétek a teherautó ajtaját: dx10-nél tisztán látszik rajta a motion blur, dx9-ben tisztább a képe. Ugyanez igaz a fára is.

    szerk: jobban megfigyelve a képet, mindenütt a szemét motion blur, a platón is. Nem tudom, mit esznek ennyire rajta, egyáltalán nem szép. Ez lenne az új kor? Technikai fejlődés = szemfolyatás? Kb. olyan, mint amikor szénné sütöm a süteményt, de rakok rá 1 kiló cukrot, hogy ha rossz íze is van, legalább édes legyen :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz emre #2541 üzenetére

    Nekem is bezáródott egyszer-kétszer, de nem huzamosabb időre, csak néhány másodpercre. Elfordultam, elindultam a másik irányba, és mire visszanéztem,már nyitva volt . . . Arra lennék kíváncsi, vajon milyen szerepe van az ajtónak a banditák rendszeres visszatérésével kapcsolatban. Lehet, valami rejtett Resurrection Hub van a pincében? :DDD

  • remington2

    senior tag

    Ez az én kung-fum, tehervonat módban :DDD Van nálam jónéhány felesleges arti, ezeket majd eladom a dokinak, mert most járok a katonai raktártelepes, rádióadás-befogós résznél. Alulra pakolgattam őket a kép kedvéért, lényegében hasznosak, amíg az ember nem talál náluk erősebbeket ;]

    szerk: a játék egyébként még mindig furán kezeli a málha-növelőket: akár 140 kilóig is megpakolhatom magam, és csak utána nem lehet moccanni, holott elvileg 130 a határ. . . :F

  • remington2

    senior tag

    válasz Medvelászló #2461 üzenetére

    Menj vissza, szedj össze artikat, add el a dokinak Yantarban, és költsd a pénzt :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz kem #2456 üzenetére

    Nem, XP-vel, és még a beállítások sincsenek maxra tolva (főleg a napfény nem) . . .

    A gáz még mindig az, hogy féltávon van egy vonal, ahonnan van fű, a távolban meg sehol. Nagyon nem zavar, csak a képek feltöltésénél vettem észre, hogy red forestban, garbage-en is jelen van ez. Nálatok ugyanez van?

  • remington2

    senior tag

    válasz Anubiss #2454 üzenetére

    A kezét figyeld . . . :DDD Kár, hogy azt már nem tudtam kideríteni, hogy ki tudja-e szedni az artit, mert amikor újratöltöttem, nem volt semmi az anomáliában . . . aztán nagymentettem, kiléptem az egész játékból, vissza, és megint ott volt. . .

  • remington2

    senior tag

    Némi felfedezés: felraktam a no wire modot, ami eltünteti a láthatatlan falakat, és a kerítésekről a drótokat, így lényegében ki lehet gyalogolni a pályákról. Elsőnek Red Forestben próbáltam ki, mert nagyon izgatta a fantáziám az a földút, ami az alagút után van. Persze, sok újdonságot nem találtam, ezen az úton ment - a történetben persze - Strelok át Limanszkba, látható is a háttérben, díszletnek a város néhány épülete. A túloldalon, a banditák / renegade oldalán van egy másik híd is, amelyet időnként egy mesterlövész foglal el. A híd mellett van egy kis bódé (a térképen is látható), a bódé előtt pedig egy pályaváltó pont, amely egyenesen a garbage déli átjárójához vezet, pontosabban a hétköznapi pont mögé, be a susnyásba, ahová normál játékos már nem tudna kimenni a pályaváltás miatt. Meglepődtem nagyon, léptem kettőt oldalra, újabb pályaváltás. WTF? Ez meg Yantarba, az ott lévő Red Forest-es pályaváltó pont mögé rakott, ahová már egyszer eljutottam, csak éppen körbe, a pályán kívülről, a befejezetlen rész irányából. Mivel mindkét pont sima játékosnak megközelíthetetlen, gondolom ezek ugyanolyan spawnpontok, mint amilyenek az SoC-ben voltak, és az npc-k itt közlekednek a pályák között.

    Néhány bug vagy fura anomália: amikor blowout jön, az npc-k behúzódnak az arra kijelölt, legközelebbi búvópontra. Mire általában odaérek, már sorban ülnek, de az egyikük mindig halott . . . dutynál is, stalkernél is, és elvileg freedomnál is. Ide töltöttem fel néhány képet erről, meg a fenti barangolásokról is.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #2439 üzenetére

    Utólag olvastam csak azt a két hozzászólást, így nem láttam . . . lehet, hogy velem együtt a játék sem tudta, melyik végére kell nyitott ajtó? ;]

    THX a tippet a modról, nem is jutott eszembe, hogy nem feltétlenül kell cheat, elég némi buhera :DDD

    A korábbi, nem létező épületekre írt hozzászólásodra reagálva: akkor ezek csak térképhibák, és nem is lett volna ott semmi? De akkor miért rajzolták volna oda? És miért tűnik úgy annál a "hátsó udvarnál", mintha - hasonlat! - délben felálltak volna, és "na ennyi volt, nincs több idő, negyed óra múlva jön a főnök vinni a cuccot"?

  • remington2

    senior tag

    válasz Hun'reeth #2435 üzenetére

    Horror fegyver, alaposan meg lehet vele szórni az ellenséget, és újratölteni sem kell gyakran :DDD Azok a stalkerek (vagy talán egy duty közöttük) adják küldetésnek a megszerzését, akik red forest szélén várakoznak. . . elvileg hozzájuk vezetne az egy szem túlélő a Strelok által bérelt stalker-csapatból. Persze, véletlenül sem adtam nekik oda, inkább megtartottam :) . Azóta már kerestem, hol lehetne ilyet találni, elvileg pkm a neve a játékban, de sehol nem volt. Pedig azt még fejleszteni is lehet (legalábbis elvileg!). A szerencsétlen, aki adta a küldit, már meghalt, úgyhogy végleg nálam maradt. Ha megunom, 50k rubelért (!!!) lehet eladni, és a lőszeren is lehet kaszálni. De a javítása is nagyon drága, 85/90%-os csíknál már 14k rubel volt!
    Azóta már van egy dragunovom is, maxra nyomva, úgyhogy most sniperkedőset játszom, a banditák meg "fejbelőnek, és meghalok"-ot :C

    A fenti, linkelt képen látható zárt kapuval találkozott már valaki? Kinyírtam a banditákat, meghaltak, vezérükkel együtt, majd felvettem a jutalmat, de azóta újra és újratermelődnek, ahogy az már sokaknál előfordult. Másodjára mentem őket tanítani ezzel a szuper fegyverrel, kinyírtam mindenkit, egy szerencsétlen viszont berohant oda, ahol a fejlesztő lakik. Utána mentem, kinyírtam, valami fura, fémes zajt hallottam, majd kijöttem, és a kapu zárva volt. Nem hittem a szememnek! Mögötte már 3-4 spawnolt bandita, akiket bokalövéssel lenyírtam, majd - hogy biztos jól látok-e, és nem az irányt tévesztettem el - elnéztem a túlsó felélre a hangárnak, mert az ottani ajtó a SoC-ban nyitva van, azt hittem, hogy keverem az irányt. Mire visszanéztem, a kapu nyitva volt . . . valami bugra vagy kihagyott featuret sejtek emögött . . .

    Red Forest: van egy mutáns itt, akit sehogyan sem érek el. Elvileg alatta van a bánya is, de bent nincs senki élő, úgyhogy csak fent lehet, azon a felső részen, amely megközelíthetetlen. Vajon tőle dél/délnyugatra egy földút látszik? A földút déli végénél van annak az alagútnak a kijárata, amelyet Strelok robbant be, de átmenni előtte sem lehet sajna . . . rögtön a feljárónál, bal kéz felől van egy keskeny fahíd, amelyet a limanszki hídról is látni lehet.

    De jól jönne egy noclip kód . . .

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2423 üzenetére

    Igen, azt az ajtót ismerem, itt is oda lehet kerülni. Apró gond, hogy hátulról indulva, nem látod az előtted lévő épületek textúráját, és ahol azt hiszed, szabad a bejárat, ott hirtelen mögötted lesz egy fal (pont úgy, mint hajdanán rostokon kívül kolbászolva). Zsákutca, mert visszafelé nem lehet menni, előre meg - az ajtón keresztül - hatalmasra nő a pszi sugárzás (áh, akkor mire gondoltam :@) . Ha sikerül elérned a red forestbe vezető checkpointot, megmenekülsz. Én kénytelen voltam átmenni (nem akartam), mert amikor megkérdezte, átmegyek-e, és "no" volt a válasz, visszarakott, de meghaltam. Red Forestben kevés az ember, csak néhány stalker és a szokásos duty jelenlét az erdésznél, így még egy fokkal parásabb. Persze, a Strelok misszió előtt értem oda. A bányában megtaláltam a battery-t is, amelyet majd az erdésznek kell elvinni, bár a küldetést még nem vettem fel :F Remélem, nem ezt az egyet kell majd odaadni neki, és a játék "szül" még egyet oda, a küldetés felvétele után.

    A helikopter(eket) Yantarban (a régiben) én is megpróbáltam megkeresni, de nem találtam semmit, mondjuk hátulról próbáltam kimenni a pályáról ott, ahol most a bővítés van. A kapuval sokat szenvedtem, de egyik irányban sem tudtam sem megkerülni, sem átugrani.
    Viszont emlékszem, mintha Dark Valleyben is lett volna rotorzaj.

    Majd a következő részben, amikor ugyan ezek a helyszínek lesznek csak kibővítve (csak a történet fog változni), majd akkor és ott jó alapul fognak szolgálni a félkész pályarészek.

    Ugyanezt remélem, hogy a majdani következő részben (ha lesz egyáltalán), felhasználnak minden, most kivágott anyagot. Lesz idejük tökéletesíteni, így remélhetőleg nem kell megint mindent kiszedni. De durva lenne, ha mindkét játék pályáit összedolgoznák egyetlen egybe :R

  • remington2

    senior tag

    Yantarban járva, a prof küldetésének végrehajtása után újra megcsodáltam a pálya ezen részének kidolgozatlanságát. Már a kapuban állva (ahol a csapat hullája van a pda-val) is szembeszökik, hogy gyakorlatilag pár lépés után a pálya "mögött" találja magát az ember, legelső alkalomtól kezdve furcsálltam is. Ha már nem volt idő megcsinálni, miért nem lehetett egy kerítéssel + fákkal kitakarni? Az a pici sugárzás, amit odaraktak, semmit sem akadályoz meg. Szinte minden pályahatár tömve van hasonló megoldású kulisszaelemekkel, itt miért nem? Továbbhaladva a a helyzet fokozódik. Egészen kellemes nosztalgia vett erőt rajtam, Rostokra emlékezve, amikor kiugráltam a pályáról, és úgy általában ungot-berket bejártam. Apró feature, hogy itt még a pályán vagyok . . . Mivel még nem jártam ennyire hátul, gondoltam a dolgok mögé nézek, hátha találok valami apróságot. Jobb oldalon bementem az épület mögé, végig az úton, majd ehhez érkeztem, elvileg körbe lehet járni, ha átugranám a kerítést, nagyjából oda jutnék, ahová a zombik szoktak spawnolni yantarba menet, fenn a dombon. Persze nem lehet átmenni, mert ott a láthatatlan fal :F Akkor minek átjáró? Vagy multi miatt lenne?
    Vannak még érdekességek. Itt látható a térkép, itt pedig a valóság. A pda mapen látszik, a térkép itt éles, tehát nem csak egy egyszerű díszről van szó (a térképeken vannak ilyenek, lásd dead city, köze sincs a befejezett játékhoz), hanem elvileg itt épületeknek kellene állni. A túlsó oldaluk már elmosódásba hajlik, ergo ez egy zsákutca lenne itt, új épületekkel, meg nyílván valami céllal.
    A gyár területe nem teljesen hasonlít az SoC-ben látott yantarhoz, van rajta némi plusz. A régi yantarban nincs északon a kitakart kiegészítés, CS-ben azonban jelen van. Ha nem akartak oda valamit, nyílván nem teszik rá a térképre, homályos pacának semmiképpen. De ez már tényleg fikció, más értelmét viszont nem látom. És a méretéből fakadóan nem is akármekkora területről van szó.
    Még két dolog: az egyik Lefty csapata, amely a gyár bejáratától északra, a csöveknél gyülekezik, aztán nem csinálnak semmit, ami a sztorival kapcsolatos lenne. Mivel elvileg ott van a sosemvolt Rostokba vezető átjáró, nem hagy nyugodni a gondolat, hogy ők eredetileg oda mennének tovább, ez pedig elvarrná a történetüket, ahogy a mocsárban lévő, segítséget kérő stalker-csapat is továbbhalad Yantarba. Csak itt ugye nincs hová menni.
    A másik, hogy nem tudja valaki, a mocsaraknál lévő vasúti alagút felirata mit jelent?

  • remington2

    senior tag

    A red forestben lévő tank géppuskáját hogyan kell leszerelni? Már körbejártam, megtapogattam, semmi leszerelhető nincs rajta sehol sem, főleg ott nem, ahol kellene (ágyúnál), de még a toronyra rögzítve sincs semmi.

  • remington2

    senior tag

    válasz M@trixfan #2385 üzenetére

    Kicsit káosznak tűnik az eleje, mintha mély vízbe dobnának, de nem ilyen a játék, sőt, még az eleje sem, akármennyire is annak látszik :DDD A cél checkpointok elfoglalása, hogy a clear sky uralni tudja a mocsarakat, hogy továbbléphess . . . segíts nekik, és ölj renegade-eket, a térkép meg jelzi az éppen aktuális checkpoint-harcokat.

    szerk: sok "hagyományos" npc (nem trader, fejlesztő, stb) is ad mellékküldiket, általában találd meg / vidd el neki sablonok szerint, olykor megdobva egy vicces szöveggel (varázsvodka :C ). A pda mapen lévő pontok csak csoportokat, a minimapen viszont az egyes npc-ket is jelöli. Ahol kis kört látsz a pont körül a minimapen, az jó eséllyel ad mellékküldit is (How can I help you?) , annyit vállalsz, amennyit akarsz.

  • remington2

    senior tag

    válasz Hun'reeth #2378 üzenetére

    Swampsban körülbelül 6 arti van, ennél többet nem találtam. Netes térképeket nem szoktam nézegetni, bár tudom, hogy komplett walkthrough mapek vannak :DDD A legértékesebb egy +20 kiló súlyhatárt kitoló cucc, a többi relatív értéktelen, bár a legelején a torony felé haladva, az első arti is egy -2 sugárzást adó, az sem rossz, főleg itt a legelején.

    A SEVA kapcsán igazad van. Utolsó szint nélkül, páncél/védelem vonalon fejlesztve kevés bulletproofot ad, elég megnézni egy ilyen uppolt, és egy sima ruha összehasonlítását egy kereskedőnél :( Viszont ami csalóka, hogy elvileg a fejlesztett ruhán nem "látszik", hogy növelve van az ellenállása, tehát nehezebben romlik az állapota, 5 update pont közül 3 ehhez köthető, az utolsó fejlesztési pont, amihez meg banditák kellenének, lenne elvileg egy szuper páncélzat. Persze, a ruha romlásának lassításával annyira egetverő eredményt nem lehet elérni, plusz páncél jobb lenne. A másik vonalon, a kémiai / radiológiai védelmen meg nincs kék éjjellátó, így, ha ehhez ragaszkodom (mindig), akkor meg egy se ilyen, se olyan öszvér ruhám lesz, ami meg nem jó (magas burn, de alacsony radioaktivitást pl).

    Bulatot kipróbálom, de sok artit használok (élet+vérzés), és ezekhez még általában kell sugárzás-csökkentő is.

  • remington2

    senior tag

    válasz Hun'reeth #2354 üzenetére

    Az artik száma akkor fix? És ha eladod őket valakinek, tehát "visszakerülnek" a játékba, akkor sem "termelődnek" újra? Gyűjtöttem már sokat, a gyengébbeket az eddigi végigjátszások során általában ömlesztve adom el a profnak, mindig yantarban, abból uppolom a SEVA-t meg fegyvert, addig meg cordon/garbage/dark vally vonalon jól lehet pénzelni fegyverekől / lőszerekből is. Most megint swampban vagyok, mert szétszórom a fejlesztőknél a még nálam lévő pendriveokat, és nem nagyon találok új artikat, nemhogy a fix helyeken, de sehol sem :(

    zeoos:
    "Nem fogok se szakmai, sem irodalmi filozófiálgatásokba bonyolódni ... éppen elég volt a hozzászólásodat végigolvasni." Néhányan reagáltunk a véleményedre a játék / bugok témában, felvetve az abban leledző "lyukakat", de te érdemi reagálás helyett hosszú, inkább filozófiai eszmefuttatásokat írsz, ami szép, csak a falnak egy pofon, mert semmit nem magyaráz meg. Azt sem értem, milyen huszárvágással kerültél az nvidia/ati témától a játék bugosságáig, illetve ez utóbbinak elvetéséig . . .

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2346 üzenetére

    "a javítások hoztak némi javulást a játékmenetben, de a sok bugnak nevezett dolog és AI hivatkozás inkább az egyes konfigurációk adottságai, illetve gyengeségéből adódó problémák, mint a játékkészítés során esetlegesen felmerülő hozzánemértés. A javítások leginkább csak optimalizálták, ha jobban tetszik összefésülték a világ játékosainak gépparkját, a zökkenőmentes felhasználás érdekében."

    Akkor az, hogy a játék 1.5.05-ig gyakran fagyogatott, nem tudtam továbbvinni yantar után (mert random megadta magát), és ha valamilyen oltári szerencse során átküzdöttem magam Red Forestbe, akkor sem "átugrottam, hurrá" örvendés volt, hanem fagyás, nem a játék, hanem a gépem, illetve - értelmezve a hozzászólásod - az én hibám? És hogy lehet, hogy utána - felrakosgatva a patcheket, megszűntek a hibák (na jó, most gondolom GSC embereire vakolat hullott, innen kérek elnézést :DDD)? A gépem nem változott, tehát vagy (1) a CS változott közben Skynetté, és írta át magát, vagy (2) a patchek javították meg, vagy (3) az nvidia driver.

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2319 üzenetére

    De igen, most hogy mondod, tényleg említik, hogy a jómadár mit keres a "pincében", de eddig egyszer sem találtam ott senkit sem, nem is értettem, kit őriznek . . . csak most, a 07-es patchnél találkoztam vele először, és most is rossz helyen van.

    Némi tapasztalat . . .
    Én a blowoutnál láttam némi bugzódást: a kordonnál húzódtam be a neutral base-be (elvileg stalker bázis), és egy lélek sem volt ott, pedig elvileg jelen kellene lenniük, csak behúzódva az épületbe. Aztán, amikor vége a kitörésnek, hopp, star trek transzporter működésbe lép, és megjelenik mindenki :DDD A dologhoz hozzátartozik, hogy maga a blowout garbage-en kapott el, csak nem álltam meg, a kordonhoz meg gondolom emiatt nem rakott embereket. Az ilyen váltások nagyon be tudják kavarni a játékot: legutóbb, amikor eljöttem garbage-ről, a stalkereké volt minden, pár perc múlva meg, már a banditák rajzottak mindenhonnan (bár csak a térképről láttam). A bázisuk is ép volt, és a fogadóállomást, meg a roncstelepet is bírták. De nem fokozatosan foglalták el, az azért időbe telt volna: sec-perc, egyik percben térképre nézek, még stalker-uralom, utána meg már bandita-banzáj.

    Katonaság, kordon: a 07-es patch itt is hozott változásokat. Azelőtt az AI ott simán kinullázta magát, gyakorlatilag béna volt, de legalább majdnem halhatatlan :DDD Gránát, 4-5 tárnyi lőszer (és mind guggolva, 10 méterről, testre, egy sem mellé) és talán méltóztatott meghalni. Most már más a helyzet: okosabb az AI, ha egyszer észrevesz (és jóval könnyebben, már csoportokban is), akkor fergeteges zárótüzet lövet: gyakorlatilag ész nélkül lőnek nagyjából oda, ahol vagyok, de legalább ha mozdulok, nem veszik észre (azonnal). A csoportos gránát-ajándékozás is szinte csak itt maradt meg, legalábbis sehol máshol nem tapasztaltam azt, amit a régebbi patcheknél, hogy 4-5 gránát esik az ember alá, és puff. Van még extra is: azt vettem észre: minél gyorsabban lőttem egy katonát, annál hamarabb halt meg. 15 golyó másodpercenként adagolva úgy tűnik, a tűréshatárán van a katonabácsiknak: de ha pl. 5 secen belül kapja, halálos. Lehet, csak véletlen, lehet, hogy saját hülyeségem. Jobban spawnolnak is, 07 alatt már nem tudtam normálisan kiírtani őket, mindig jött 2-2 új katona. Összességében kettősség alakult ki: bénák, vakok, és nem vesznek észre, ha 10 méterre állsz tőlük (felhúzódtam az épület emeletére), de ha egyszer igen, akkor gáz van. Nem tudom, miben más az a terület, de szinte külön fajként viselkednek az ott lévő npc-k.

    Korábban volt szó a Bulatról: jó kis katonaruha, magas bulletprooffal, kár, hogy a játék szerint nem lehet rá artifactokat rakni, fejlesztéssel SEM :( Így marad a jó öreg SEVA.

  • remington2

    senior tag

    Stalker bázisra visszafelé ballagva, agropromban, döbbenten láttam a minimapen, hogy a bázis közepén van 1, azaz egy darab piros pötty. Gyorsan odasprinteltem, mert ennyire mélyen (és ráadásul egyedül) még semmi sem jött be oda. Ezt találtam: kép1 kép2. A második képen lévő emberkének nincs semmi szerepe, szóval merő véletlen, hogy éppen odasétált, miközben fotóztam, ő a tetőn járőrözik. Fura, hogy 1 renegade a stalker-bázis közepén, védőőrizetben ott ül, hadifogolyként. Eddig egy mellékküldivel sem találkoztam, amely hozzá kapcsolódna, lehet, csak valami bekattant AI?

    (#2317) proci985
    Kár, mert azt hittem, van benne valami spéci cucc, ebben a játékban általában mindennek van valami funkciója, nem véletlenül rakták oda. . .
    A múltkor említett csövet Yantarban megtaláltam, tényleg elég szemkiverősen utal rá, hogy az bizony átjáró lehetett. RIP Rostok :( Pedig a bár és wild territory hangulata utolérhetetlen.

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2305 üzenetére

    Ebben igazad van, végső soron azért fosztogatók, hogy fosztogassanak :DDD A SEVA max-updatenek a lehetőségét ismerem, de szerintem nem éri meg, ha meg igen, akkor már csatlakozni is jó lenne hozzájuk egy végigjátszás erejéig. Kár, hogy ezekszerint nem megy könnyen. Én is letettem róla, mert meguntam a keringőzést a hülye csapataikkal (felszólítás idegesítően nyávogó hangon, majd v. rablás, vagy futás). Egyszer meg kellett védenem magam, és lőttek a semlegességnek . . .

    (#2310) Hun'reeth :
    na ez biztos. Hiába fejlesztett SEVA, egy-egy forgószél (azt hiszem így hívják, ami beszippant, és nem enged el, majd széttép), és halott vagy. Azokból is ki lehet mászni, ha az ember nem pánikol, néha sikerül. Viszont artikkal + jó ruhával barátibbá válik a játék, amikor kileng a geiger-müller, és a mutató a teljes skála harmadáig ér, de a sugárzás nem hat rád, mert védve vagy ellene, az nagyon jól tud jönni egy bőrdzsekis-szuris (vagy vodkás) játék elejével ellenében :DDD

    Freedom-vezérnél talátam egy páncélszekrényt, ami zárva van. Ugyanilyen van a banditáknál is, talán duty-nál is, stalkereknél nem láttam. Ezeket csak akkor tudod kinyitni, ha belépsz, és kapsz valami szuper-missziót, vagy ki kell hozzájuk írtani a bázist?

  • remington2

    senior tag

    válasz Hun'reeth #2302 üzenetére

    Én csatlakozni akartam hozzájuk, de féltem, hogy mindenki ellenség lesz, mert a banditákat nem igazán kezeli barátokként a duty és a freedom sem . . . a stalkerek egészen biztosan ellenem lennének, nem lett volna egy nyugodt percem sem. Szeretem a kihívást, legközelebb tuti belépek . . .
    De miért támadnak meg néha akkor is, amikor semlegesek? Ha meg lekapom őket, akkor meg bevágják a durcit, és onnantól örök ellenfelek :( Bár tagként gondolom ilyen gond nincs.

  • remington2

    senior tag

    Nemrég találtam, éppen itt. De kár, hogy kiszedték belőle . . .

    szerk: Vigyázat, nagy kép! :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz csigi #2294 üzenetére

    Látni elég messzire látok, a gond nem ezzel van :DDD A domb emelkedőjén látható a fű, nekem kb. 10-15 méteres távnál rajzolja ki, utána meg semmi nincs. Nem csak ezen az egy helyen, hanem máshol is, bár mintha nem minden pályán lenne.

  • remington2

    senior tag

    Üdv

    A látótávolság, maxra húzott distance mellett nektek is ilyen alacsony?

  • remington2

    senior tag

    válasz Silenzio #2280 üzenetére

    1 darab bugos mellékküldi miatt szerintem ne írd le az egész játékot . . . tény, hogy a CS katasztrofális állapotban került ki, de a patcheknek hála lassan befejezett játéknak lehet tekinteni. Bár tudom, hogy ez nem fog vigasztalni a "De komolyan, nálatok is ilyen ez a szutyok?" kérdéssel kapcsolatban, de nem, én eddig nem találkoztam egyetlen küldetésbeli buggal sem, mindenki levett / átvett /kifizetett mindent, az 1.5.07-es patchel az előforduló szinte összes mellékküldetést megcsináltam eddig (lassan garbage-nál járok), és korábbi végigjátszásnál, a fősztori mentén az 1.5.05-össel sem, persze ez egyáltalán nem jelent semmit, ahány ember, annyi lehetőség :DDD Teljesen végig elsőre csak az 1.5.5-ös javítással tudtam végigjátszani, mert addig állandó gond volt nálam a fagyás (yantar és környéke). Én a 05-ös patchig tapasztaltam hajletépős gondokat, ezzel bár nem csináltam meg minden mellékküldetést, arra már mint teljesen nyugodt játékra emlékszem, egész játék alatt 3 darab asztalra fagyással.

    (#2281) Lauda
    Első alkalmakkor engem is elküldött a f*nébe (pontosabban mindig ezt teszi, ő akar kemény Iván lenni), azért maradtam segíteni, de nem történt semmi, így odébbáltam. Pár száz méterrel odébbről kaptam a csipogást "task failed" üzenettel, de annyira nem izgatott a koma :DDD Másik próbálkozásánál (újrajátszások bugok miatt reménykedve, hogy nem lesznek POWAA :R meg későn érkeztem, bár igyekeztem, de a kutyák valósággal legázolták, és azonnal megint task failed lett. Szerintem az újabb patchekkel ott is piszkálgattak valamit, a kutyák legalábbis már nem blitzkrieg módjára rohannak, de így sem teljesen gördülékeny: jönnek a kutyák, majd ugyanezzel a lendülettel el is rohannak, a fickó áll, én meg nézek, hogy most ??? A kutyák majdnem az út mellet lévő táborig rohantak (a sátrakkal), utánuk szaladva és kinyírva őket, végre vissza lehet kísérni őkelmét a faluba. Ő elfoglalja a helyét Wolffal mellett, az egyik lejáratnál, majd két küldi után nálam már hulla volt, hogy ki v. mi ölte meg, fogalmam sincs. Rövid pályafutás volt . . .

  • remington2

    senior tag

    válasz csigi #2266 üzenetére

    A létra tényleg egyirányú út, vissza már nem lehet mászni rajta. Viszont van ott egy járat, amelyen vissza lehet menni az előző szintre, de emlékeim szerint azelőtt, mielőtt lementem, nem volt ott a járat végén, fent lévő nagy lyuk a falban, azt valószínűleg a játék nyitja meg akkor, ha kinyírtad a két poltergeistet. Vagy csak nekem nem volt szemem, és nem vettem észre :F Ez a két példány elég kemény dió volt, sokáig kellett őket lőni, aztán egyszer csak, hirtelen meghaltak, nem is tudom mitől. Miután kitakarítottad a bányát, jönnek arra stalkerek, ők is segítenek. Lent egyébként vannak értékes dolgok (detektor rulez), és úgy rémlik, mintha ott találtam volna egy bulldogot is, az egyik oldalsó szobában, plusz lőszert is hozzá . . .

  • remington2

    senior tag

    Micsoda izgalmakat tartogat ez a játék . . . éppen swampsból battyogtam "hazafelé", a kordonhoz, és amikor a stalker-tábornál lévő átjáróhoz érkeztem, találtam 1 szem, magányos hullát, amilyenekkel tele van a játék. Forgolódva picit bekavartam a minimapen, rossz irányban indultam el ( vaksötét ;]), amikor felvillant onnan északra egy néhány másik hulla (hármat láttam még akkor). Alapos lévén először megnéztem a magányost, nem sok cucc volt nála, de amikor elindultam a másik három felé, kiderült, hogy nem három, hanem egy egész rakás hulla hevert szerteszét. Ez a garbagebe vezető délebbi átjáró, amely pár lépésnyire van a stalker-bázistól, banditák és stalkerek hulláival borítva. Gondolom, rajtaütés lehetett, az egyikük említi is a stalker / katonaság konfliktust, meg azt, hogy csapdát állított nekik a hadsereg banditák felbérelésével. A talaj tele volt fegyverekkel, szinte szégyelltem összeszedni mindet :DDD Vagy háromszor fordultam vele a kereskedőhöz, 10 fűrészelt duplacsövő, ugyanennyi chaser, legalább fél tucat AK, két TR301, rengeteg "Martha", meg egyéb nagy erejű pisztoly, és nagy örömömre egy IL86-os is, amely most aktuális, majdnem fullra tuningolt szerelmem :DDD . 30k rubelem volt már akkor is, pedig még csak a kordonnál jártam, minden elérhető mellékküldetést végrehajtottam, szóval ennél a végigjátszásnál alapos vagyok, ez látszik a pénztárcán is. Bár nem voltam pénzszűkében, azért jó tudni, hogy a fejlesztésekkel / lőszervásárlásokkal akármennyi pénzt el lehet verni, így garantáltam nem borul a játékélmény, van hová költeni a pénzt :R

    Minimapes hullapontok

    Nála pedig már nincs fegyver (az inventory üres), de a külsején azért ott van a pisztolytáskában.

  • remington2

    senior tag

    válasz lsc #2231 üzenetére

    Köszi, tényleg össze kell neki gyűjteni. Van már két gránátom, a számláló jelzi is, hogy még egy kell. :R

  • remington2

    senior tag

    Az egyik CS tag adott egy "deliver item" küldetést, ahol elvileg három gránátot kellene elvinnem valaki(k)nek. De kinek, és főleg, mit? A PDA-n a küldetés "Deliver item. 1 (3) néven szerepel, de nincs senki a térképen célként, és gránátokat sem kaptam . . .

    Ilyenkor mi a teendő?

  • remington2

    senior tag

    válasz rétisün #2225 üzenetére

    Én 1.5.07-est használok, dx9, és nincs gondom vele. Persze, ez nem jelent semmit, nálam már a 05-ös is csak 3x lépett ki az egész végigjátszás alatt.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #2191 üzenetére

    Bar mostmár egészen biztos, hogy eredetileg benne volt a tervben...

    Ezt konfigfájlokból tudtad meg?

    a semlegesek vezetője továbbra is doppleganger, avagy egyszerre halott red forestben és él cordonnál. továbbra sincs info azzal kapcsolatban, hogy mit is keres ott.

    Van egy olyan érzésem, hogy ezt sosem tudjuk meg :( Pedig annyira szíven ütött, hogy első adandó alkalommal visszatrappoltam cordonba, megnézni, hogy történt ez a katasztrófa :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz rétisün #2138 üzenetére

    A lihegés lehet a fáradtság jele (sok rohangálás után), amely pár pillanat pihenés után "meggyógyul", viszont nálad szerintem inkább a vérzés esete áll fenn. Jobb alsó sarokban a HUD-on az egyik kis buborék pirosan világít, ha vérzel, és közben megy le folyamatosan az életed, amíg meg nem halsz. A megoldást magad is írtad: kötszer, kötszer, kötszer, plusz az elmaradhatatlan medikit. Gyorsbillentyűre rakva nem olyan vészes, mint amilyennek tűnik, de ebből a két cuccból alaposan be kell raktározni, az elején érdemes csak erre költeni azt a kevés lóvét. Később már lehet vérzéscsökkentő és életregeneráló artikat találni, onnan már nincs ilyen gond.

  • remington2

    senior tag

    válasz katt777 #2075 üzenetére

    Nem feltétlenül kell cheat, olykor magát is reseteli szegény Strelok . . . :DDD Egy hosszú és magas csőszakasz alatt nekem is beragadt, csak bénán állt egy helyben, de legalább a gauss sebezte, így gyorsan lelőttem. Később jöttem rá (új patch feltelepítése után), hogy nem így képzelték el a végzetét, még vagy 500 métert kergetni kellett volna oda, ahol felmászik az erőműre. Ember tervez, Isten végez . . .

    szerk: bár az, hogy Strelok pszi-sugárzója hol döglik meg a kezünk által, vajmi keveset befolyásol a játék kimenetelét illetően.

  • remington2

    senior tag

    válasz fdisk #2069 üzenetére

    Ez a lépcső ismerős . . . nem a legeslegvégén vagy már? Lebedev figyelmeztet, hogy Strelok meglóg, lődd már le, ő meg egy létra / lépcső feljárón igyekszik a szarkofág felső része felé. Jobb felső sarokban az az életcsík Streloké, mire elértél idáig, már több lövéssel is meg lehetett gyengíteni. A megoldás: lődd folyamatosan a gauss-sal (az az elektromos fegyver), és akkor majd kipurcan a pszi-védelme, és vége a játéknak. De érdemesebb egy korábbi mentést visszatölteni, elég hosszú az a csík, Strelok meg előbb-utóbb felér.

  • remington2

    senior tag

    válasz ez_meg_emaz #2042 üzenetére

    Én egy súly (+20 kg?), egy health meg egy vérzést csillapító artit hagytam meg, jól jöttek az utolsó pályákra.

    A red forestes lyukból viszont nem tudtam kiszedni a 2 artit. Előcsalni őket még nagy nehezen sikerült is, de begurultak a lyuk aljára, oda meg már a whirlpool v. hasonló anomália miatt nem lehetett utánuk menni.

    spoiler

    #2037: Kiderül, minek (kinek) volt még köze Strelok második kalandjának negatív befejezéséhez, és annyi. A monolitosok vihették őket oda, a monitorok meg - ahogy írtad - agymosásnak, esetleg "programozáshoz" szolgáltak.

  • remington2

    senior tag

    válasz ez_meg_emaz #2038 üzenetére

    100k rubelt összegyűjteni nem olyan sok idő, mint amilyennek a játék elején, egy puskáért 30 rubelt fizető kereskedő után gondolná az ember ;] Mondhatni, szinte magától jön. És persze megy is, fegyó-fejlesztésre, lőszerre, jó (és drága) cuccokra, például SEVA-ra. Mert 100k rubel önmagában nem véd meg semmitől, 0 a páncélzata, és 0 az anomliák elleni védelme is :DDD
    Ott a detektor, csak használni kell, anomáliás területen mindig érdemes kézbe venni egyszer-kétszer. Hamar ki is alakul a pavlovi reflex: az anomáliákkal történő szívás hatására az ember automatikusan előveszi a detektort, "legalább van-e itt valami hasznos is" alapon. Agroprom és Yantar elég rendesen el van látva artival, és Yantarban már lehet találni 10k rubel értékűeket is, nem is egyet! És persze érdemes a dokinál eladni őket nagyobb tételben, összegyűjtve, mert elég jól fizet érte, a legtöbbet az egész játékben! Aztán vannak mellékküldetések, általában fizetnek azok is 2-3k rubelt, a használt cuccokat is el lehet adni, agropromban én sokat segítettem a stalker-bázis védelmében, és az elhalálozott felektől begyűjtott cuccból is láttam pénzt (jó kis vintarok, tr300-asok, aránylag jól fizetnek értük).
    Ez maga a STALKER: mászkálás, felfedezés, gyűjtögetés, mellette meg fokozatosan a fősztori végigjátszása.

    szerk: Red Forestből yantarba visszabaktatni annyira nem nagy meló, de én úgy mentem oda, hogy már előre felszerszámoztam magam (jó fegyver + ruha, megjavítva, tele lőszerrel), hogy nem láttam nagy értelmét visszarohangálni. Még 1 alkalommal visszatértem a dokihoz, aztán mentem gyakorlatilag a játék végéig, limanszkból már úgysem lehet visszatérni. És még a legvégén is volt 25k rubelem, persze arrafelé már vajmi kevés értéke van a pénznek.

  • remington2

    senior tag

    Red Forest elején, amikor kinyírjuk a Strelok által ránk küldött fogadóbizottságot, az egyik tag - az életéért cserébe - információkat oszt meg velünk. Utána egy segélyhívás érkezik, A fickót be lehet (kell) kísérni a pár méterre található társaihoz. Alig érünk oda, "Ő az, kapjátok el!" felkiáltással közéjük rohan, majd állnak ugyanolyan bénán tovább, semmit sem csinálva. 1.5.04-nél azt hittem, ez valami bug, de 1.5.05-ben is ugyanezt tették. Azóta rájöttem, hogy a segélykérést kicsit odébb egy másik szakasz küldte, de az előző csoportnak nem kellene lelőnie, vagy valamit (bármit) csinálnia, miután az életben hagyott "túsz" felkiált?

    szerk: vajon annak mi lehet az oka, hogy Father Valerian(?), a stalkerek vezetője, a tank közelében egy csapat emberével fekszik, miközben ezzel egy időben ugyanez az npc a kordonnál is ott van, és él? Bug, figyelmetlenség, vagy egy kihagyott történetszál?

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #2004 üzenetére

    :C ez mekkora :R

    A Milf Sky frakciónak lehetne a toborzóplakátján a "Make love, not war" szlogen is, és mindenütt (csinos) stalkercsajok mászkálnának :DDD A C-tudat is könnyebben tartaná bordélyházban khmm kordában a stalkereket, szerintem ha a kordon mellé telepítenék a Mifl Sky-t, kiürülne a zóna :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz Grigorisz #1998 üzenetére

    Igen, szeretem a BSG-t. :R

    (#2000) Speccy
    Ha azzal a helyzettel találkozol, hogy venni akarsz valamit, de éppen nincs (mondjuk 20k-ba kerül, nincs annyi pénz, na megyek szerzek még egy artit, visszajövök, eladom, de a szemétnél már nincs SEVA & akármi), akkor érdemes menteni, majd azt betölteni, vagy akár a játékból is kilépni. Ugyanígy jártam 2 alkalommal a SEVA esetén, amikor visszaértem, persze, hogy nem volt. A mentéses módszer megoldja a gondot, újratöltve már ott volt a ruha.

    Azt viszont én sem értem, miért nem azon az áron adja, amit megad. Ha meg csak irányár, miért nem a valósat írja ki? :F

  • remington2

    senior tag

    válasz gtamate2 #1995 üzenetére

    Nem, az nem én voltam.

    Az eleje a legnehezebb, amikor még nincs normális fegyver, sem ruha, de főleg pénz. Később már könnyebb, a küldetésekből, mellékküldetésekből, meg a bóklászós zsákmányokból elegendő pénzt lehet gyűjteni, azt meg új cuccokba invesztálni. Dark Valley környékén (sztoriban a harmadik "pálya") már berylben voltam, tr300assal (M4?).

  • remington2

    senior tag

    válasz - = Zk = - #1989 üzenetére

    Ugyan, nem olyan nehéz ez (sem). . . nem tudom, mennyire magasabbak az árak, de betárazod magad néhány artival, és máris terülj-terülj asztalkám van. Főleg, ha valaki előre járkál (tehát a sztori odaérkezése előtt), ellátogat agroba v. yantarig, degeszre szedheti magát artiból, de agropromban a stalker-bázis védelmén is jól lehet húzni (fegyver + lőszer). Kissé zilálva mentem tovább limanszkba red forestből (azért a két fegyver, tűrhető állapotú SEVA + lőszer megvolt), és a végére így is maradt 10000 rubelem, amely már semmire nem volt jó, talán javítani lehetett volna belőle, az utolsó pályákon el sem lehetett költeni. Néztem is, amikor itt írta valaki, hogy már red forest végén van, de se normális páncél, se fegyver, se semmi.

    gtamate2:: próbáld a legújabb frissítéssel. szerintem az 5-ös patch már nem (nagyon) bugzik, én talán 3 kilépéssel találkoztam az egész játék során, ami azért szép eredmény.

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1966 üzenetére

    SPOILER
    Ez az összefüggés az SoC-lal igaz, tény, a vak is látja, annyira nyílvánvaló. Éppen ez a baj, hogy történetben az értéke gyakorlatilag egy nagy 0. Volt valaki valahol, aki meghalt, utána jött a SoC, kész, vége. Ez azért kár, mert a játék többi része jól ki van dolgozva, mindenki anekdotázgat (jobban, mint az előző részben), a frakciók jobban fel vannak építve, az ideológiai alapjuk is mélyebb, van egy úgy, "játszható" frakció, a CS (meg abba lépsz be, amelyikbe akarsz), csak a végéről a "finálé" maradt el. Ott van egy nagy tátongó lyuk, meg egy 15 seces videó, és annyi. A CS frakció egy része meghalt, Strelok előző részes (lényegében időrendben a következő) kalandjaihoz meg hozzájárultunk annyiban, hogy ott ragadt, és a tudat egyik stalkere lett. Ez az előző rész "ki vagyok én", "ki az a strelok", "miért kell megölnöm", "mi a zóna, miért van, mi van mögötte" témakörében tett "utazásához", majd a végén a holodokival történő beszélgetéshez semmilyen szinten nem ér fel. Sőt, inkább "alibi", mint igazi befejezés.

    (#1855) proci985
    Az a freedom bázis melletti őrült stalker egykoron a monolitosok foglya volt, egy v. több társával együtt. A sztori elemeire már nem emlékszem, de saját pda-dba (miután felvetted az övét) bekerül egy történet, amely szerint haverjaival talán lootolni ment, elkapták, fogva tartották, majd feltálalták őket mutáns-vacsinak, és néznie kellett, hogy haverből mutánsok esznek. Ezt követően szabadult ki valahogy, a jegyzeteit ahogy folyamatosan írta, látható már a végén a sok ... ...., meg az őrület jelei. Gondolom a történtekbe zakkant inkább bele, a pszi-kisugárzás szerintem csak megölte volna (az a leírások alapján olyan erős, még gyenge fázisokban is, hogy simán eldől, és max. zombiként kel fel újra).

    Pici off: SoC-ban a jónős stalker-hullával találkozott valaki? Felvettem egy történetet a pda-ba, fogalmam sincs, kitől, aki arról mesélt, valami házban, ahol égett a villany, találkozott egy csodaszép nővel, beszélt vele, majd az megkérte valamilyen küldetésnek a végrehajtására. Meg is tette, de soha többé nem találkozott a nővel, gondolom vele is a C-tudat, vagy valamilyen tudat-manipuláció játszott.

    A crazy stalkerről gondolom hallunk még a Crazy Sky-ban, a jónős stalker történetét a bölcsőtől az elektroig meg a Milf Sky fogja elmesélni, de szigorúan a Corvin Sky után, amely az MS Flight sim motorjával fog készülni :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz Varga Csaba #1946 üzenetére

    Nem kell bemenni a gyárba, hanem kint, a tó mögötti kibővített pályarészen van a pda, a halott stalker-csapatnál. A térképen a prof bunkerétől nyugatra, a gyár-komplexum mögötti üres részen van.

  • remington2

    senior tag

    Villódzásról jut eszembe: CS-ben nem láttam azt a fura kis sötét foltot, ami SoC-ban néha előjött a szemem sarkánál. Valaki említette, hogy valami bug az árnyékokkal kapcsolatban, de CS-ben már nem volt.

  • remington2

    senior tag

    válasz foxboro #1885 üzenetére

    Limanszkból nincs visszaút, de addig, amíg el nem kezded azt a küldit, ami oda visz, szabadon azt csinálsz, amit akarsz.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1855 üzenetére

    valamint úgy volt, hogy Bar legalább egy része megmarad... nos, legalább akkor az úton mellette el lehetett volna menni, ha anomáliák zárják le a területet... vagy nemtom, a térkép miatt eléggé fura a dolog.

    Itt mire gondolsz? Ezt nem igazán értem. Útlevágásokra? Kár, hogy a bár nincs benne, rostok a kedvenc pályám volt az SoC-ben, olyan jól el lehetett mászkálni rajta, főleg az elhagyottabb részein.

    A térképen vannak hajmeresztő dolgok ám, például Red Forest "kapcsolódási" pontjai. Az északi átjáró megy army warehouse-ba (ami DK-re van tőle), bár egy, az erdőt megkerülő kis földutat rajzoltak oda. A DK-i átjáró megy viszont Garbage-be. A raktártelepekről viszont megy út red forestbe, ezt elírták volna?

    Szerk: ami érdekes, hogy elvileg limanszk (vagy a kórház után) nem pripyat undergroundnak kellene jönni? A játék is így hivatkozik rá, csodálkoztam is, hogy lehet limanszkból alagút a táj túlsó felére, pripyatba, erre hirtelen az erőműnél találtam magam.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1851 üzenetére

    SPOILER:
    Bármi lehetett volna a vége, csak nem ez . . . Egyszer csak megszakad a játék, jön egy 10 másodperces videó (mekkora belső tartalommal, nesze, vége, puszi), és annyi. A másik meg még viccesebb, összeesel, majd gém óver. Ezt akármelyik game over feliratnál meg lehetne csinálni, az hány false ending lenne? :DDD. Ja, és mindezt egy tök folyosó jellegű, kidolgozatlan Limanszk után (kórházat hagyjuk, az csak valami csetlésbotlás oda, max. a marketing mondaná külön pályának), majd az Atomerőmű egy icipici kis része, ahol a 95%-os fegyvered (limanszk óta mindig) besül minden második lövésnél. Az atomerőműnél totál extázisban voltam, éreztem, hogy közeleg már a végjáték, hogy jön a játék vége, hát tényleg jött :DDD
    Ez az összecsapottság Red Forest után érződik igazán, Limanszktól kezdve, addig nincs komolyabb probléma a történettel, kis túlzással minden szép és jó. Az utolsó három pálya linearitása nem zavarna, mert elég jó felvezetőnek tartanám egy normális véghez.
    A történetet továbbgondolva szerintem a C-tudat műve az egész (másé nem nagyon lehet): ők akarták, hogy a zsoldos túlélje a kisugárzásokat, véletlenül (?) CS tagok találják meg, és kerüljön a CS közelébe, hogy aztán a Zóna titkát kutató Strelok után kezdjen nyomozni . . . mint egykoron az amnéziás Strelok önmaga után, akkor is vadul őt kereste a C-tudat, mint veszélyforrást.
    SPOILER OFF

    Összességében szerintem, ha a végét nem rontják el, hanem normálisan kidolgozzák és lezárják a sztoriszálat, ugyanolyan jó game lenne, mint az SoC. Abban mekkorát ütött(tek) csak a false ending(ek) (a nagyon szép monolittal, meg a zúgó hangal, igyi kommu nye! ), a hologramos beszélgetés meg gyakorlatilag feltette a koronát a játékra. Na, ez hiányzik innen. De még a mentésből megpróbálom néhányszor, hátha csak valami bug a másik vége, és továbblép valami vidire vagy prologuera :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1836 üzenetére

    SPOILER

    Annyi, hogy 'hagytad meglépni strelokot', majd hulla összeesik, és vége a játéknak? :F
    A "történetből" így szinte semmi sem derült ki, hiányzik a finálé: miért élte túl a zsoldos az első nagy kisugárzást (szerintem fontos, ezzel indít a történet, olyan, mint SoC-ban "Öld meg Strelokot"), mi lett a CS-vel (bár egy részük nyílván S.T.A.L.K.E.R-ként végezte), semmi. SoC-ban a hologram mindenre választ adott: az egész célt és értelmet nyert. Itt meg . . . abszolút semmi. Jah, hogy volt valami zsoldos valahol aki meghalt. Azt megérteném, hogy nyílván a C-tudat nem tart mindenkinek fogadóórát, de a szereplő egy olyan ember, aki túlélte azt, amit mások nem. Valószínűleg - biztosan - ők állnak az egész mögött, ők hagyták életben, hogy strelokra vadásszunk, de ebből a történet nem mond el semmit, csak én sejtem.
    Legközelebb majd egy varjú képében játszunk (Corvin Sky), Fly Simulator stílusban, a főtörténethez meg annyiban apcsolódni, hogy abban a kisugárzásban halunk meg, ami strelokot is kiütötte :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz ez_meg_emaz #1823 üzenetére

    Pedig SoC-ban a true endinghez csak meg kell szerezni a dekódert, és kinyitni a lezárt ajtót, semmi mást nem kell hozzá csinálni. Az összes monolitos kívánságteljesítés "false" ending, bár nekem csak az aranyeső volt meg, utána mentem dekóderezni.

  • remington2

    senior tag

    A játéknak csak egyfajta befejezése van? Mert eljutottam a végére, és ebben a változatban (false ending?) elég béna a "finálé", ha annak lehet egyáltalán nevezni :(

  • remington2

    senior tag

    válasz Chrom #1803 üzenetére

    Akkor passz, nekem most még guide sincs, mert nem a stalkereknek történő segítéssel voltam elfoglalva, hanem bejártam a pályát, így egyrészt mind meghalt, másrészt az 1 négyzetméterre eső zombik száma is megnőtt :)

  • remington2

    senior tag

    válasz ez_meg_emaz #1798 üzenetére

    Elvileg ide:

    C:\Documents and Settings\All Users\Dokumentumok\STALKER-STCS\

  • remington2

    senior tag

    válasz ez_meg_emaz #1796 üzenetére

    Sok mechanic van, minden frakciónak legalább 1. A stalkereknek kordonnál a hídon túli bázison, de van a dutynak, freedomnak, és még egy a stalkereknek agropromban. Meg a banditáknak is, bár velük elég korán rossz viszonyba lehet kerülni. Később is vannak még, de arra még nem jártam (Limanszk).

  • remington2

    senior tag

    válasz Chrom #1794 üzenetére

    Amikor először jutottam oda, az első végigjátszásnál, nekem megjelent ott egy guide, aki már el tudott vinni ide-oda. Annyit kell ehhez - elvileg - csinálni, hogy támogatod az ott lévő stalker-csapatot, akik a zombik ellen harcolnak. Én segítettem nekik elég sokat (vagy háromszor visszavertük a zombikat), és miután megköszöni, az egyikük guide-dá válik(vagy csak jön egy csapatnyi erősítés) úgy, ahogy az új területek elfoglalásánál szokott lenni. Kifelé ez az út, de gondolom, ha van itt guide, akkor ide is lehet útvonalat választani máshonnan. Bár ezek meg függenek az adott területen dúló bandaháborútól, mert csak oda visznek, ahol biztonságos az érkezés.

    A kihalt army indoklása érthető, én is segítettem elfoglani (freedom 4eva :DDD ). Fegyvert javítani tud az erdész is például, meg még sok "herélt" trader mászkál, csökkentett készletekkel (fegyvert nem árul / vesz, 5000 rubel környékén van a költségvetése, stb). Ilyen a garbage-es stalkereké is, ő éjszaka engedékenyebb kicsit, de akkor sem teljes értékű kereskedő. A fegyverfejlesztők meg specializáltak, így alapesetben sem kezelnek mindenfélét.

  • remington2

    senior tag

    Úgy érzem, Yantar után elég kiegyensúlyozatlan lett a játék. A pályákon errefelé kevés az élet, a bázisok, a kereskedők, utóbbiból komoly yantar óta szinte egy sincs. Ott is a doki már csak lőszereket (méregdrágán) / kötszereket (ezt viszont olcsón )/ ruhákat ad el, fegyvert viszont nem vesz le. Így ha "igazi" kereskedő kell, marad agroprom, dark valley vagy kordon, esetleg a mocsár, de az meg teljesen zsákutca. Kordon&Dark Valley annyira messze esik red forest környékétől, hogy nem érdemes visszamenni, agropromba is időigényes red forestből yantaron át. Army warehoues-ból garbage-re nyílik lejárat, de ott is át kell menni agroproma, akkor meg ugyanott vagyok, mintha körbemennék. A korábbi részben volt kereskedő a kordonnál, garbage-en (amely átjáróházként üzemelt) nem, meg innen kiindulva a K-NY irányban sem (agroprom&dark valley), viszont volt Rostokban, Armyban is, ha akart, az ember azonnal odamehetett, nem volt rákényszerítve, hogy átmenjen 3 töküres pályán. Valahogy jobban el voltak osztva. Pozitívum, hogy itt vannak guide-ok, a fejlesztők is érezhették ezt a problémakört, gondolom ezért rakták bele őket a játékba.
    Red Forest után az események is felpörögnek, és könnyen magával ragadják az embert. A fejlesztők itt is figyeltek: ahogy kezd élettelenedni a játék (red forest, vagy a szinte teljesen üres army), úgy gyorsulnak be a történések, hogy ebből ne sok tűnjön fel. Red Forest kihaltsága jól eltalált volt a környezet miatt (para rulez!), de armynál elég fájó, főleg az SoC életteli pályájára emlékezvén :(
    Kíváncsi vagyok, hogy folytatódik a történet, Limanszk érdekes hely lehet, kísértetváros Pripyat módra :)

  • remington2

    senior tag

    Szellemet láttam Red Forestben: Valerian "apus", meg néhány stalkere feküdt holtan a teleportos tank körül, később Kordonnál viszont találkoztam vele, él és virul :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1701 üzenetére

    Érdekes történet, ahogy belebotlottam, elmesélem :DDD
    A járat az első részben is ott van, és le is lehet ott menni az alsó részekbe. Az egyik küldetésben agroprom undergroundba kellett (volna) lemenni, de sehogy sem tudtam. A hagyományos lejárat (ahol az első részben le kell menni, a kibontott kerítés mellett), itt le van zárva. Azt is hittem, hogy a duty bázis melletti szellőzőcsatorna a kulcs, de oda nem engedett le, mert "ahhoz engedély kell". Viszont a duty bázison az épület csukva volt, így nem tudtam beszélni a parancsnokkal. Így került képbe ez a járat, gondoltam, hátha az a megfejtés, de egy idő után be volt temetve, és ez a muksó költözött bele. Valaki említi a játék során, hogy az olyan stalkerek fajtájába tartozik, aki nem hord magánál fegyvert sem, nem bántja a zónát, és ezért az sem bántja őt. Anomáliák nem ölik meg, mutánsok elkerülik, szóval tényleg amolyan vízenjáró :DDD
    A megoldás egyébként az volt, hogy nem délről kellett volna átmenni (swampsból), hanem a garbage-ból, azon az úton fogadott egy duty tag, aki elküldött a parancsnokhoz, így kinyílt az ajtó, és a parancsnok elküldött - az akkor még általam nem ismert - lyukhoz, ahol végül le kell menni, a szellőzőalagúton (?) pedig kijönni. Lényegében logikai hiba, nem számítottak rá a fejlesztők, hogy valaki a swamps-kordon-garbage történetvonal után visszatéved swampsba, és onnan megy a fang-féle garbage-es történetet folytatni. Most már (elvileg) nem enged át swampsból a déli átjárón át addig, míg kész nincs az agropromos történet. Bár lehet, hogy tévedek, ez nem biztos.

    szerk: valaki említi is, hogy vannak ilyen stalkerek, az egyikük agropromban van, de pontos koordinátákat nem ad, magadtól kell rábukkanni.

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1695 üzenetére

    Nem, az Agroprom gyárterületén, a sínek végénén álló tartályok között van egy lejárat (elvileg ez is agroprom undergroundba, de itt be van temetve a csatorna közepe), és ide költözött be a fent említett stalker.

  • remington2

    senior tag

    válasz Chrom #1689 üzenetére

    RPG-t eddig lehetett venni az Agropromban, a föld alatti alagútban lakó "vízenjáró" stalkertól. Ő az, bemegy az anomáliába, és nincs semmi baja, meg úgy általában Buddha@Nirvana@Zóna vonalon él :DDD. Vagy ezt is követték az új patchel?

  • remington2

    senior tag

    válasz remington2 #1683 üzenetére

    Úgy tűnik, félrenéztem. A fejlesztett (kék) éjjellátó miatt nem engedett továbbmennem azon az ágon, mert az kiszürkíti a külső filter-rendszert (nyers fordításban), ami az "alsó" útvonal követéséhez kell (elsősorban anomáliák elleni védelem + súly).
    Mea culpa :R

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1678 üzenetére

    Nekem alulról a második van kiszürkítve, az első sorban (alapból, semmilyen fejlesztés nem volt), ez kellett volna egy másodikhoz, és annyi. Ha nem a környezeti, hanem a testi védelemre (páncélzat) viszem az irányt, az meg anélkül is, azt hiszem.

  • remington2

    senior tag

    válasz Chrom #1672 üzenetére

    Erre a láncra magam is rájöttem, a gond ott kezdődik, amikor elkezdem fejleszteni. Azóta megint tanulmányoztam, sokat nem jutottam előre. Két út van, az egyik a nagy teherbírás (arti nélkül!) + anomáliák elleni védelem, a másik pedig a páncélzat fejlesztése. Ha a páncélzatot kezdem fejleszteni, akkor a második szint (második oszlop) egy fejlesztéséhez kell (példának írom) mondjuk az első oszlopból az első és a harmadik. Az elsőt megveszem, de utána a harmadikat kiszürkíti rögtön, és - mivel azt így nem tudom megvenni - nem tudok a második szintre továbbfejleszteni.

    szerk: megvan már a gond. SEVA esetén nem lehet egy cuccot fejleszteni, mert az gondolom már be van építve a ruhába. A fejlesztéseknél az utolsó előtti ez, az első oszlopban. Így nem lehet elindulni felfelé az ágon, és egy pontnál tovább nem lehet fejlődni. Ezek szerint ez ruha-specifikus lehet, a másik ágon (védelem) haladva tökéletesen megy, max a pénzből fogyok ki :DDD

    Köszi a segítséget :R

  • remington2

    senior tag

    Most próbálom továbbfejleszteni a SEVA suitomat, és kezdek belezavarodni a játék logikájába. Ott van a fejlesztési "gráf", mi mihez kell, illetve az 1-2 irány, mint a "védelem", vagy a "sok cuccot tudjak vinni", fegyvereknél ez lehet tűzerő v. pontosság. Viszont, ha kiválasztom, hogy elindulok SEVA esetén a védelem ágán, az egyik upgrade megvásárlása után a következő azonos szintű, de a továbblépéshez kötelező másik szürkévé vált, és nem tudok továbblépni. Csak akkor, ha egyetlen dolog kell az első oszlopból, kettő esetén nem műxik. A második oszlopnál megjegyzi, hogy kell még további szerelés, de ami kellene neki, azt az első szinten leszürkíti. Mit csinálok rosszul?

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1665 üzenetére

    Ilyen a fejlesztésen én is gondolkodom. +2 giga ram a meglévő 2 mellé, 64 bites Vista, mert az erősebb gépeken hatékonyabb, mint az xp (ez mellette esetleg dualban, hogy legyen az allergiás cuccoknak alternatíva), és onnan nincs már ram-probléma, és az oprendszer is hatékonyabb.

  • remington2

    senior tag

    válasz BalaNce87 #1635 üzenetére

    Annyi véletlen van a 'fix lelőhelyben', hogy nem ugyanazt az artit adja, és ha elég komplex az anomália (például az épületben 2 szinten is tele van), akkor néha az első, néha a második, de akár mindkettő adhat egyet-egyet. Ezt tapasztalatból tudom, harmadjára a második emelet kettőt is adott, az egy meg semmit. Előtte meg mindkettőn volt, szétosztva. Vagyis helyfüggően be van állítva, mennyi van benne, milyen lehet (ez nyílván anomália-specifikus, 2-3 féle artit tartozik egyhez), és ennyi.

  • remington2

    senior tag

    válasz horvathkrisz #1633 üzenetére

    A lehető legközelebb kell menni hozzá, az egyik detektor, amelyik pittyeg, már majdnem sípol ilyenkor, a másik csak egy pontot mutat (de legalább pontosan), és ha közel érsz hozzá, "kiugrik" az anomáliából a földre. Nem mindig adja ki, néha más irányból is meg kell próbálni, de általában elsőre működik.

  • remington2

    senior tag

    válasz horvathkrisz #1629 üzenetére

    Nem minden anomáliában vannak, viszont úgy tűnik (harmadik menetre), hogy fixen "beállítva" adják őket. A detektort fogni kell, csak azzal lehet előcsalni őket.

    SPOILER, hol vannak belőlük:
    Swamps, játék legeleje, amikor segíteni kell a toronynak, kb. félúton, kicsit bal kéz felé haladva van egy arti. Swamps, a kiégett farmnál az egyik kormos épületben, amely tele van burnerekkel. Szintén mocsarak, azt hiszem machine yard, mögötte a föld megnyílt, megint néhány burner (a térképen ÉNY-ra kell keresni, jól láthatók a pda-n is a fekete keresztek, ahol megnyílt a föld).
    Cordon, vasút, kisiklott mozdony az alagútnál, mellette anomália, abban arti.
    Garbage, a kordon irányából (délről) az úton haladva jobb kéznél van egy kicsi mocsár valamilyen mérgező felhővel, +1 arti.
    Agroprom: a gyártelep egyik épületében, ahol rengeteg anomália van. Nem könnyű eltéveszteni, nincs sok ilyen arrafelé. Azt hiszem, mindkét szintjén van egy-egy cucc.
    Agroprom megint: a pálya déli részén van egy kis "toldás" az SoC-hez képest, egy plusz átlépési ponttal, meg egy kis bázissal. Visszább tőlük van egy bokorcsoport egy rakat anomáliával, elvileg ott is van egy.
    Yantar, a gyártelep, közvetlenül a bejárat mellett balra egy kis előtetős "biciklitároló" alatt van néhány elektro, ott is van egy. Ugyanitt jobbra, a hosszú épületben a kerítés melett (szintén elektro anomáliák).
    Fejből ennyi ment, de neten biztosan van részletes guide hozzájuk.

  • remington2

    senior tag

    Valahol Swampsban a vége felé (machine yard v. déli átjáró elfoglalása), adnak egy ruhát, talán "szivárvány", vagy valamilyen hasonló vicces neve van. 3-ből 2x megkaptam, mindkét esetben már csak a kordonnál vettem észre, hogy nálam van, az inventoryban turkálva. Agropromig 3 féle ruhám volt: a sima kis kabát (max. egy éjjellátó rajta, többet nem érdemes rá költeni), egy military suit (?), amit 12k rubelért lehet kapni, meg a SEVA, amit a duty-nál szereztem be. Utóbbit már érdemes erősen tuningolni, rárakni a kék éjjellátót, onnantól már összkomfort :K

    szerk: hányféle befejezés van? Ha nem állok be a clear skyhoz, hanem a renegade-hez csatlakozom (ha lehet egyáltalán), az hatással van a végkifejletre? Elvileg a doki nagyon sokat segít a játék során, ebből gondolom, hogy haragban lenni velük alapvetően befolyásolja az egész játékmenetet.

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1604 üzenetére

    Az 1.5.05 már kompatibilis az 1.5.04-el, és remélhetőleg talán a 06-os (ha lesz) is kompatibilis lesz már a jelenlegivel. Más kérdés, hogy vajon az eltérő mentés-verziók nem okoznak-e majd "láthatatlan" anomáliákat, újabb hibaforrásokat jelentve :U

    (#1608) proci985: ha csak simán "kiugrana" az anomáliából, az túl könnyű lenne, ezért sokszor találkoztam olyannal, hogy körberakják, hagynak egy "utat" befelé (csavarokkal megtalálható), és csak úgy lehet kiszedni belőlük, majd ugyanazon az úton visszafelé, mintha egy láthatatlan labirintusban haladnál.Közben persze sugárzás, beleszaladhatsz az anomáliába is, meg szedd ki, és gyere is vissza :DDD Ilyen volt swampsban az elektros-s, a tüzes, és agropromban a déli lejárónál lévő bázis közelében is.

  • remington2

    senior tag

    válasz BalaNce87 #1598 üzenetére

    Viszont, ahogy haladsz a történetben, ha csatlakoztál a Clear Skyhoz azért betelefonál Lebedev, hogy tájékoztasson . . . szóval mégiscsak emlékszik rád, igaz, hogy erre semmi jel nem utal. Azt lenne érdekes kideríteni, vajon ez nem az alapállapot-e, azaz, ha nem csatlakozom a clear sky-hoz, lebedev akkor is felveszi velem a kapcsolatot a főbb küldetések után?

    Szerk: azt hittem, ezt ekkorra már javítják, de lehet, hogy ez a normális? A frackióháborúk térképhez kötődnének, és ha vége (ellenfél lenyomva), akkor annyi is? Mert ez nem túl racionális, ráadásul így semmi értelme :(

  • remington2

    senior tag

    válasz rup1u5 #1585 üzenetére

    Artifactokat anomáliákban lehet találni, a detektor segítségével. Közel kell menni, és mérni, van-e ott valami. Ha pittyeg (vagy villog vagy csilingel :DDD ), akkor még közelebb, és előbb-utóbb "kiugrik" belőle, ha nagyon nem akar érdemes körbejárni azt a helyet. De persze nem minden anomáliában van arti!

  • remington2

    senior tag

    válasz Etele1 #1571 üzenetére

    Logikákat ne nagyon keress a bugokban, mindenkinek máshol jön elő, másképpen, és a megoldása (ha van egyáltalán) is más. Én is Yantar környékén akadtam el 1.5.04-el, újrakezdve már nem volt az a hiba, de kaptam egy másikat, Red Forestben, véletlenszerű fagyogatások formájában. Gép / játék / patch / játékmenet / napszak / páratartalomfüggő :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz Jozso929 #1564 üzenetére

    Tudomásom szerint 1.5.04-es patchtől jelenik meg.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1561 üzenetére

    Az előző hszem írva én is éppen ezen morfondíroztam: anno a SoCban jó AI volt, az Agropromban, a gyárban olyan mintaszerűen kerítettek be (jól körbejárható épületek), hogy azt tanítani lehetne. Hogy azt hova rakták, nem tudom. Épp most játszottam végig a Warheadet (de ez igaz a sima Crysisra is), és elképesztő a kontraszt az ott harcoló koreai katonák és a CS emberei között. De az SoC és a CS között is :(

    SoC esetén az OL modok (főleg a 2.2) rátesznek még egy lapáttal élvezhetőség terén, amolyan végső finomhangolások, rengeteget dobnak a hangulaton. Én a Priboi-t még nem próbáltam, de OL alaposan belenyúlkál a konfigfájlokba, viszont a sima SoC is sokkal jobb volt a CS-nél ilyen apróságok terén, mint az AI. Sőt, mintha az élet is nagyobb lenne az elődben: CS-ben valahogy nem járkálnak az emberkék ide-oda, csak te, és találkozol kicsi csapatokkal, akik egy fix helyen vannak. Vagy csak én nem láttam még egyet sem? Garbage-en is ott van a stalker bázis, akik folyamatosan ülnek az épületben, a banditák bázisa, akik viszont mindenkit megtámadnak, aki arra jár, és kb .ennyi. Ők még járkálnak egy keveset, de ha nem mozognának, megállna az élet is azon a pályán. Cordon is áll: nem járkál senki sehová, stalkercsapat 1 ül a tanyán, stalkercsapat 2 az új stalker bázison, és időnként - egy-egy sidemission keretében, velem - leölnek egy-egy mutánsfalkát, vagy egy-két banditát, akik persze a misszió részei. SoC-ban volt élet a küldiken kívül is, mászkáltak a stalkerek, időnként megtámadták őket a mutánsok és vissza. Vagy a garázsok (car park?), ahonnan félóránként lehetett fegyverropogást hallani, állandóan gazdát cserélt. Ez hova lett?

    szerk: vagy csak az idő és az OL megszépít dolgokat, és olyasmit keresek, ami nincs is? :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1545 üzenetére

    Az AI kb. a Counter Strike (gyengébb) botjainak szintjén áll: náluk láttam eddig azt, hogy csoportosan, a játékossal, térrel, idővel, tereppel, meg semmivel sem törődve, mindannyian az ellenségre szegezett fegyverrel rohannak, amely persze egy épület sarka mögött van, és még azellőtt észrevették, mielőtt észrevették volna ;] Bár az odébbtolást ők sem gyakorolták túl gyakran, nem toltak ki az ellenséges tűzbe a fedezékemből.

    Hasonló szituáció.

    Szerk: szerintem nincs semmi baj, ha kivesézzük egy játék hiányosságait v. bugjait. Mellette bőszen játszunk is, nem csak nyávogunk ;]

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1545 üzenetére

    Az 1.5.05-ös patch még nem lenne elég? Azt terveztem, hogy ezzel újrakezdem, és (végre) végigviszem. Vagy rossz tapasztalataid vannak? :o

  • remington2

    senior tag

    válasz Grifid #1543 üzenetére

    Nem haragszom, DE
    1 v. 2 lövést, mert szinte mindig fejre lőnek, így tuti pillanatok alatt meghalsz. Medi cucchoz érni esély sincs sokszor (billentyűzettel sem), tökéletes célzással darálnak le, szó szerint.

    "hogy sírtok azon hogy végre van egy olyan játék ahol viszonylag (mondom viszonylag) jól ki van egyensúlyozva a sebzés. Dobálóztok itt azzal a szakadék és dög unalmas crysis-al."

    Itt nincs kiegyensúlyozva semmi, te lövöd, 2 tár, ő lő, 2 lövés. Ez neked egyensúly? A szakadék meg dög unalmas crysis AI tekintetében messze jobb, mint ez, ott nanosuitban is könnyen leszednek, ha nem figyelsz. A Warhead nekem nem igazán jött be (gyenge történet, gyenge vég, rövid), de maga az alapjáték a közepes sztori ellenére is jó.

    "Csak éppen megnézni (elolvasni)az oktató részt ahol elmondanak mindent az úgy tűnik már kicsit derrogál nektek." Ezt már idézted egyszer, Sido elmeséli, hogyan láthatnak az ellenségeid a pda-d helyzetjelzője alapján, ami 1. a Zónában, frakcióháborúk közepén, meg úgy általában vicc 2. erőltetett magyarázkodás.

    Aki meglepődik egy háborúban azon, hogy rálőnek az idióta és megérdemli a halált.
    "azonnal cloak engage, majd elmozdulás onnan"

    Hát igen, biztos Te is mindennap találkozol azzal, hogy emberek tűnnek elő a semmiből, lőnek, majd megint tűnnek el, mifelénk ez nem mindennapos még, és a koreai hadseregnek sem az (bár ők bírnak nanosuit utánzatokkal, de egy egyszerű katona aligha ismerheti). És a lopakodás lehetősége adott a játékban, én magam nem lámajóska szintjén játszom (fent említett szitut 10000x ismételve), pusztán példaként írtam.

    De megint sikerült máshol belémkötnöd, ahelyett, hogy a kérdésre válaszolnál. Nem én, hanem Te kezdted el mesélni, miért is törvényszerű és teljesen egyértelmű, ha 5-en dobnak rám kézigránátot, és mind véletlenül pont ugyanoda esik, a többit már nem is említem (lopakodás teljes hiánya). :o

    Szerk: de mindegy, no offense, nincs kedvem értelmetlenül veszekedni.

  • remington2

    senior tag

    válasz Grifid #1537 üzenetére

    100x leírtuk már, de leírom újra: nem azzal van bajunk, hogy nagyot sebeznek, vagy kinyírnak 2 lövéssel, direkt ezért nem nyuszimódban játszom / unk. De könyörgöm, ne 2-3-4 fejlövéssel haljon meg, vagy közvetlen közelről 2 tárnyi pisztolylőszert fogadjon magába, mint valami trezor :DDD Tudom, hogy ebbe is bele fogsz kötni, és csak azért is megmagyarázod, hát rajta: miért kell 2 tárnyi lőszert a felsőtestébe lőni a banditának (nem alá, fölé, mellé, hanem bele, hogy meghaljon? És azt ne mond, hogy golyóálló mellény . . . érdekes, 2008-ban már rengeteg játékban meg tudják oldani (és meg is kell / meg is akarják), hogy a játék nehézségét ne a pályán god módban, wh-val + aimmal szaladgáló ellenfelek adják, hanem tényleg élvezetes küldelem legyen. Crysisban fejbekaptam koreai komát, azonnal cloak engage, majd elmozdulás onnan. Koreai koma társa először meglepődik, majd villámgyorsan elkezdi pásztázni (persze sorozatlövéssel), az előző pozícióm helyét. Itt ennek még az árnyékát sem látni.

  • remington2

    senior tag

    Igen. Én még 1.5.04-es mentést sem használnék az új patchhez, hiába írják, hogy kompatibilis. Legtisztább újrakezdeni, vagy még inkább, az újrakezdéseket megelőzendő, akkor elkezdeni játszani, amikor már kellő mennyiségű patch jelent meg :DDD

  • remington2

    senior tag

    válasz danati #1529 üzenetére

    Elvileg nem, mert az 1.5.04-es sem kompatibilis vele. 04-essel viszont a 05-ös már igen.

  • remington2

    senior tag

    válasz danati #1527 üzenetére

    Ha leérsz, van egy nagy üreg, víztartályokkal. Ott van egy irányító ( a túlsó felén a barlangnak), azt megölöd, majd be az ajtón (csak kettő van, amelyikben bejöttél, meg a másik). Ott van egy kerek csap, azt kell megtekerni, közel állva hozzá F-et nyomni, és annyi.

  • remington2

    senior tag

    válasz zotya80 #1477 üzenetére

    Ha sikerül elég gyorsan lefutnod, majd át a fa alatt, és van nálad néhány medikit, amelyket közben "adagolsz", akkor átérsz.

  • remington2

    senior tag

    válasz proci985 #1475 üzenetére

    Ha azt tanácsolnám neki, amit a korábbi hsz-emben idéztem "nagyotmondópistától" (fedezékről fedezékre, pontosan időzítve), szerinted mennyi ideig tartana neki átmenni? ;]

    szerk: jó, tény, hogy kissé túlmisztifikált már az a hely, de attól még kemény, főleg első alkalommal, éjszaka másodjára is. És utána sem sétagalopp, engem minden egyes alkalommal megzavar a tájolás, az az egyszerű tény, hogy az alagút nem kelet-nyugat irányban, hanem kicsit DK-nek nyílik. Körülötte húzódik a kerítés, jó nagy ívben, persze csak a "szigorú" helyeken rövidre vágva, hogy véletlenül se kerülhessem ki a lövészt :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés