- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- One mobilszolgáltatások
- Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
jano6220
tag
válasz LamerGyuri #68033 üzenetére
De nekem hátúl van az antenna gyárilag.
LG 55" Nanocell UHD 4K - Iphone 15Pro Max *jano6220 felhasználónak 33 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
MC Pite
veterán
Hőmérőt is megkeresném és letakarítanám...
Más: Ki tudja M3 kombinál a csomagtérpadló, izé, szóval az a szövetes kemény lap - annak az ülések felöli részén alul mire van egy műanyag 'aljzat'? Olyan, mint ami fogja a felhajtott ülőlapokat (azoknak a fém tartóit).
Olyan, mintha nem csak a kalaptartó elrejtésére lenne ott lehetőség, hanem valahova lehetne még rögzíteni, vagy valamit oda lehtene rakni hogy ne legyen törés a felületben ülésdöntés után.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
shifty!
senior tag
Én is pont a múlt héten mentem klímáshoz, a Fehér útra vittem Ficsor autóházba, kedd reggel bevittem, péntek reggel hívtak hogy vihetem, szerintem korrektek voltak.
Kiderült, hogy egy szelep ( ) nyitva maradt, ott engedte el a munkaközeget...
Olajjal, klímagázzal, munkadíjjal 20 kampóorrú mátyáskirály volt a történet M2 1.5 dCi-n.
[ Szerkesztve ]
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
harry
veterán
Ha amúgy is akarok klíma karbantartást, érdemes megvárnom vele a pollenszűrő cserét? Nem szívesen nyomatnám át rajta a büdös levegőt.
Illetve ha már téma, érdemes klímára specializálódott helyre vinni a kocsit (nem tudom, hogy eleve csak ilyen van-e, vagy egy átlag szerviz is foglalkozhat ilyesmivel)? Pl. én ide terveztem menni (Stefi mester), ismerősöm korábban oda hordta, s itt van a kerületben.
Tisztítást + töltést mindenképp kérnék, meg akkor már egy állapotfelmérést, van-e gond valamerre.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rsf
senior tag
-
nünüke1975
aktív tag
válasz molnarpeter #68041 üzenetére
Valami olaj szerűséget tettek bele
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nünüke1975 #68040 üzenetére
Ha tettek bele festéket, uv lámpával is meg lehet nézni, hol jön ki.
Gáz és olaj a minimum, de néha tesznek uv reagens folyadékot is, hogy látszódjon, hol ereszt a rendszer
[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
válasz nünüke1975 #68038 üzenetére
Gondoltam arra is. Mondjuk mintha gyengébb lenne mint tavaly, de azért elég hideg a jobb oldal. Jónak mondanám..
Amúgy télen is észrevettem, hogy hidegebbet fúj arra az oldalra kikapcsolt klímánál. Sajnos télen elég kevésszer kapcsoltam be a klímát.. MIndig Off-on volt..
Hogy töltötték a gázt?
Csak rátöltöttek vagy rendesen lefejtették elötte?“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Sziasztok.
Megane3 két zónás digit klíma.
Az a jelenség, hogy a vezető oldalára jóval melegebbet fúj, mint az anyós üllés felé azonos beálított hőfok mellett.
Már azt hittem, hogy nem hűt rendesen, mert alig volt hideg a felém fújt levegő aztán amikor átnyúltam a másik befújóhoz akkor meg lefagyott a kezem..
Hol keressem a problémát?
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #68033 üzenetére
Rádiónál nézd meg, hogy a hátulja nem testel-e le amikor betolod.
A kapcsolóhoz meg nen kell semmi leírás csak a led.
A többit simán megoldod.Renault power
-
#89309696
törölt tag
Az AF nem tudom pontosan mit jelent, de motorolajtól kezdve hidraulikán át fagyállóig mindenre ráírják, így különösebben nagy jelentősége nem lehet.
A benzinesedbe az SXR900 5W30 kell. Az FE is jó bele, de az alapvetően részecskeszűrő kímélés miatt, meg az EGR által visszavezetett szutyok miatt kell amiből a tiedbe egyik sincs, így csak kidobott pénz.Szűrőből Purflux, Hengst, Filtron jó márka. A Mann is az, de kivettük a listából mivel néhány embernél 1-2 milis eltérés volt és nagyon nehezen ment be a helyére. Nekem mondjuk minden szűrőm Mann és nem volt gondom velük.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68023 üzenetére
A Megane1 ph2 az jó ötlet. Motorból mindenképp 1.6 16V legyen. Ha nagyobb távokat is akarsz menni felejtsd el az 1.4-et. Nagyon jó motor az is, de csak közlekedőedénynek helyileg.
600 ezerért nem tudom milyen állapotban van, mert azért már nagyon gyönyörűnek kell lennie, 400 körül is kapni olyat amire kicsit kell költeni és utána világból kimegy. 600-ért valami nagyon patika állapotúnak kell lennie vagy lehúzásnak. Klíma szintén legyen benne, ha sokat autóztok. Én mondjuk magasabb felszereltségűt keresnék, ha a hosszú utazás is lényeges, az Alizé az pont az alja.A füstölés beindítás után az nem normális, az olyan kereskedőket a bánatba ott kell hagyni. Vagy olajat füstölt vagy brutálisan túldúsított valami hiba miatt, de olyankor már a katalizátor is a végét járja ha úgy használták sokáig.
Típushibából nincs hiány, de a nagy része otthon/átlagos szerelővel is megcsináltatható olcsón és nagy részük nem szokott előjönni egyszerre vagy már valaki előtte megcsinálta.
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz jano6220 #68032 üzenetére
Jobbos A-oszlop takaró, műszerfal felső rész, ha nem vékony a kézfejed, akkor jobbos napellenző, mennyezeti világítás. Aztán már csak be kell fűzögetni a helyére.
Ilyenkor érdemes betenni a magas hangszórókat, és ledesíteni a rádió kijelző világítást, ha már egyszer bontva van.
Rádióval küzdök én is: amíg nincs a helyén, fasza minden, mihelyst betolom, a jel fele elveszik. Nem jövök rá egyszerűen, mi lehet a baja.
Bárkinek ötlet: ablakemelő kapcsolók ledesítésére leírás vagy link valakinek? Lécci-lécciiii
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
senior tag
Sziasztok!
Egy újabb kérdés merült fel a sok pénzt felemésztő Scenic II autóm esetében.
Rég óta küzdök az elektromos kézifékkel. Most arra jutott a szerelőm, hogy kikötötte a kázifék kapcsolót, azaz csak automatán húzza be és engedi ki. Így nem hallani a kattogó hangot a kocsi hátuljánál behúzott állapotban.
Amikor viszont rádugom a csatlakozót a kapcsolóra és azzaé húzom be a kéziféket, olyankor minden alkalommal folyamatos kattogó hangot hallat hátulról.
Mekkora esély van arra, hogy a kapcsoló kicserélése megoldja ezt a problémát? -
jano6220
tag
Sziasztok!
Adott egy clio 2/2 ,rádió antenna vége levágva vólt ahogy vettem kocsit és rákötve hagyományos rádió antenna csatlakozó.A rádió nagyon gyengén fogja a vágás miat a jelet.Szereztem komplett antenna kábelt bontott gyárit ami végig teljessen ép.Kérdésem azlenne, mennyire bonyolúlt kicserélni a kábelt.?LG 55" Nanocell UHD 4K - Iphone 15Pro Max *jano6220 felhasználónak 33 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
harry
veterán
válasz rob210 #68027 üzenetére
Oksa
Szuro: ahol irnak meretet, ott 176*80mm szerepel / konkret beallitott autohoz javasoljakMas: egy ilyen kellemes kopogo hangot hallok en is, talan inkabb balrol (onnan biztos, de ugye ott ulok...), talan akkor ha kanyarodaskor gazt adok / indulok. Egyenes indulasnal nem figyeltem fel ilyesmire, gaz nelkuli kanyarodasban most nem vagyok biztos, de akkor talan nem (avagy nem pusztan a nagymerteku kanyarodas az okat). Itt is a motortaro bakokkal lesz gond? Vagyis azokkal amugy is, erezni, hogy gazadasnal mozog a valto, motor (talan a kelletenel jobban, tekintve, hogy eleg kis meretu).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi!
Olaj: csak furcsállom, hogy ha beállítom a kocsi típusát, egyáltalán nem listáz Elf olajakat, csak Liqui moly-t, és Mannol-t, de mindenhol azt olvasom, hogy Elf-et érdemes venni, s itt korábban is a Evolution 900 SXR-t javasolták, marad az akkor.Kulcs: ebben az tetszett, hogy van 10mm-es vége is, igaz kétlem, hogy sokat használnám. Sajna jó ideje nem láttam ott nyomatékkulcsot, de figyelem : \
Többi szűrőre vélemény? Vagy szinte mindegy?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Előre is elnézést a kisregényért.
Korábban volt egy Ranult 9-m, amit nagyon szerettem az összes bajával együtt (és sok volt neki). Után a gép két Opelt dobott, egy A Vectrát és egy G Astrát. Utóbbit motorhibásan kaptam egy barátomtól ingyen. Négy évig zabálta az olajat, most pedig elfüstöltek a gyűrűk. A motorgenerált nem vállaltam be, eladtam. Soha nem szerettem, halál kényelmetlen és fapad volt, de közlekedőedénynek elment.
Mivel az autó ingyen volt, egy szót sem szólhatok. Viszont most autó nélkül maradt a család, és 600k körül kell találnom valamit, ami kibír rögtön idén augusztusban egy észak-olaszországi túrát. Nem Opelt keresek.
Mivel emlékeztem, mennyire jó volt az R9 (amikor ment), és mivel másfél hónapnyi nemalvás és kutatás után belebotlottam a Megane-ba, mint lehetőségbe (titkos tipp kevés pénzzel rendelkező, használt autó után kutatóknak), most azon gondolkozok, hogy veszek egyet. Jókat olvastam róla, és elég megbízható autónak tűnik.
A kiszemelt példány egy 1.4 16V Alize, 2003/5. Pont 600k az irányára, ma megyek megnézni. 220k km van az órában, a fotók és a leírás alapján megkímélt állapotban van.
Amikor elkezdtem megnézni, hogy milyen típushibákra lehet számítani a Megane-nál, egyből kijött a trafó, a belső szellőztető és a felső holtponti jeladó. Ez utóbbi hozott ide a fórumra.
Pár hete már megnéztem egy másik Megane-t, de az a beindítás után, aztán még hosszú percekig és folyamatosan füstölt. A kereskedő szerint az nem volt abnormális füst. Viszont kék volt, és ontotta magából a kipufogó. A kereskedő dühösen közölte velem, hogy csak jól meg kell hajtani, majd bepattant a gépbe, és elviharzott. Füstöt okádva. Nem vártam meg, hogy visszaérjen, inkább passzoltam.
Akkor kicsit el is ment a kedvem, mert hirtelen nem volt másik példány a közelben, és rátudtam, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni venni olyan autót, amiben nincs elhasználva a motor...
Most viszont újra nekifutnék a dolognak, ezért szeretnék kérni tanácsot, hogy mire figyeljek oda a vásárlásakor. Szervizben is át fogom nézetni, de egy kis jó tanács rám fér.
Minden tippet előre köszönök!
"I'm too old for this sh.t..."
-
MC Pite
veterán
C4: nem a tiedbe való, spéci dpf-es renaultos előírás.
C3/C4 szintén nem pont a tiedba való (bár akár A3/B4-et tudó C3asokkal is használható).A két ACEA A5/B5 Reanult RN0700 minősítéses (ez való a tiedbe) között szerintem a beszerzési forrás a különbség; a webshop listázza mindkettőt, majd a juzer választ. Passz, hogy szokták-e hamisítani, kockázatosabb-e az olcsóbb.
Ettől olcsóbb egy Kingtony bitfej, ami normálisabb, mert van esélyed nyomatékra húzni (ha van nyomatékkulcsod; ha meg még nincs, Lidl/Aldit érdemes figyelni emiatt).
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
harry
veterán
Itt a két olaj között mi a különbség? Árban +1k, illetve van egy /AF a név mögött: link1 link2. Vagy hasonlóan: link3, link4
Mit jelent ez a /AF, érdemesebb azt venni? Illetve az említettek közül melyik jobb, az EVO900, vagy a Fulltech? Megane 1, 1.4benzin, 16V.Illetve emellett még az alábbiakat gondoltam beszerezni a művelethez:
Olajleeresztő csavar tömítéssel + 8mm négyszögkulcs link1, link2
Olajszűrő link (Bár meglep, hogy Mann nincs az ajánlott listában az összefoglalóban - legyen inkább Filtron, Purflux? Nekem mindegy, nem tétel, jót szeretnék)
Légszűrő link (Még Filtron-on belül is elég sokféle van, ugyan miért?)
Pollenszűrő link (Ahogy néztem, nem sokkal drágább az aktív szenes, akkor meg miért ne)
Üzemanyagszűrő: link (szintén, Bosch helyett inkább egy olcsóbb Filtron? Nem tudom amúgy mennyire fontos / körülményes cserélni, nem ragaszkodom hozzá mindenképp, de ismét csak nem egy komoly tétel, gondoltam nem árthat).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
drk88
senior tag
Sziasztok,
Clio 2es hiba jelenseg:
Allo helyzetbol
valo indulaskor
femes kopogo/kattogo hang hirtelen indulaskor. Menet kozben semmi hiba jelenseg. Feltengely csuklok es komplett elso futomu novemberben lett
cserelve mindket oldalon. Amikor km alapjan mar cseresek lehetnek: feltengely, kuplung, valto vagy kormanymu kb ezek nem
voltak
eddig sosem cserelve.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Atti777 #68012 üzenetére
Benne van a kerékagynál, de ezt már valaki festette egyszer és alig látni.
4x100/60 5.5" ET36 14" a pontos mérete ugye? Nekem ez rémlik papírforma szerint, kalkulátorok is ezt dobják. Megane, Clio, Thalia, Kangoo is mind ezt írja, elég univerzális akkor.[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Hogyan erdemes a kuplungot legteleniteni? Nincs egyontetu step by step utmutato, en pedig tok kivancsi lennek...😀
-
senior tag
válasz #89309696 #68008 üzenetére
Amit reggel linkeltél képeket, abból a bal oldali Megane I, a jobb oldali pedig Clio/Thalia felni (mondjuk ez rájuk is van írva )
Szóval a plusz felnijeid Cliora valók, de gondolom felmegy a Megane-ra is (nekem a Clion van Megane I felni)
A felni külső szélén egyébként benne kellene lennie a méreteknek, meg a gyártónak (Michelin)
A fent lévő felnijeid meg nem hiszem hogy a hűtés miatt különböznénekBass: kipufogó környékén valami hővédő lemez esetleg?
Nekem is lenne kérdésem, még mindig a Clio II első rugó: az alsó rugótányérba keresek olyan gumibetétet, amibe belül a rugó, mert a régi eléggé viseltes már, de a nagy alkatrészforgalmazóknál nem találtam
Путин, иди нахуй!
-
Bass
addikt
-
Bass
addikt
Sziasztok
Mi zöröghet a motortérben/motorban? Olyan mint ha valami lemezek vagy mi lehet."The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Itt vannak a képek. Ez az első felnim [link] és ez a hátsó felnim. [link]
Nekem ez csak most tűnt fel, hogy az elsők és a hátsók nem egyformák. Gondolom elől azért van több lyuk rajta, mert kell a hűtés a tárcsának? Szóval ezek a gyári felnijei?És ezek vannak pluszban [link], ezek akkor melyik Renault gyári felnijei? Vagy lehet ez 3rd party felni?
Ezek sokkal szebben néznek ki, de annyit nem ér, hogy én átrakassam az 6 ezer pénz. Eszembe sincs. Akkor max ha keresnék alufelnit, de eszembe sincs, mert nem érdekel meg mert azok nehezebbek is és épp elég gyenge az autó, nem kell még rá nehezebb felni is.Való igaz amik rajta vannak azokat a Sátán tervezhette meg, csak is valami sötét gonosz erő tevékenysége formálhatta olyanra amilyen. Istenem kérlek ments meg minket ettől a vizuális katasztrófától amit a csigazabálók ránk szabadítottak, kérlek adj irgalmat és megváltást, az Atya, a Fiú és a Szent Lélek nevében, Ámen!
Köszönöm Uram, hogy feltaláltad a hetedik napon a dísztárcsát![ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
nOvOp: Ha deszt/ioncserélt/bidesztvíz nincs otthon és úgyis veszel valamit, akkor mehet bele ugyanolyan (G12), de G13at (narancssárga) is mehet bele, az még tutibb. De ha még vannak nyílás az akkun, akkor vizet (is) vegyél, és azt is ellenőrizd ha már a motortérnél jársz.
Ahogy rob említette azért nézz körbe, hogy csak kijött a levegő, azért csökkent a szint, vagy valahol szökik (bár ennyi idő alatt ha csak ennyi, az első valószínűbb).
rob210: Köszi!
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
nOvOp
senior tag
válasz molnarpeter #68003 üzenetére
Köszönöm!
-
nOvOp
senior tag
válasz molnarpeter #68001 üzenetére
Ok, köszi. És akkor télen ellenőriztessem a fagypontját? Vagy a pótlás nem hígítja annyira?