Új hozzászólás Aktív témák

  • pinnacle

    nagyúr

    válasz asdf_ #25354 üzenetére

    nincs arra módja, hogy a termék valós tulajdonságairól – így például állagáról, méretéről, esztétikai minőségéről – meggyőződhessen.
    Ezen információhiány kompenzálása érdekében biztosítja a jogszabály az elállás jogát, amelyet a teljesítés módjától függetlenül
    Érted? Lakáson, postán nincs lehetőséged megvizsgálni a telefont.

    Ráadásul az új törvényben már az "üzlethelyiségen kívül kötött" is szerepel.

    14. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
    a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
    b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
    c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
    d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

    12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
    23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

    Kíváncsi vagyok ezt, hogy fogja a Telenor kimagyarázni.
    Érdemes átnézni az új törvényt, még mintát is mutatnak a kötelező tájékoztatásról.

Új hozzászólás Aktív témák