- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
2021.01.09 Párom jött haza este munkából, faluban kanyarban kisodoródott a szembejövő autó. Totálkárra törte a mienkét. (Vizsgára fel volt készítve, minden rende lett rakatva.) A biztositó most fizetett. A vétkes autósnak a jogsija be volt vonva, eltiltás alatt volt, biztositás nem volt a kocsin. Ha tudja, hogy többszörösen sáros, akkor miért megy mint a barom, ha muszájból ment miért nem volt óvatos, pedig tudta ha bajt okoz lebukik. Nem értem az ilyen embereket.
-
martonx
veterán
Az enyémen meg van gyári extraként kérhető mini plexi, ami olyan 130-ig ad védelmet, utána már hasalás van. Viszont ahogy látom 100EUR-ért egész sokféle utángyártott, méretesebb plexiket lehet keríteni hozzá, jövőre tuti beszerzek egyet.
Ha nem is lesz szépségdíjas vele, de 4 imbusz csavar tartja, semeddig nem tart egy túra előtt felrakni a nagyobb plexit, a hétköznapi városi, környékbeli rohangálásokhoz meg visszarakni a gyárit. -
emre
veterán
Az újkori szabályozással nem vagyok képben.
(#120469) Biqci
92 decemberében vizsgáztam egy 250-es etz-vel, (kb. 4500Ft-ot fizettem az MHSZ -nél, vizsgadíjra, mert besoroztak sofőrnek és a C kategóriát az állam állta, ez meg elfért mellette) és már kijött a szabályozás hogy a kategória 1993-tól ketté lesz választva. Örültem is mint majom a farkának hogy meglesz a korlátlan.
De nem vitaindítónak szántam,
-
gergobaby
aktív tag
Lehet ez lesz akkor a baj. Mentem utana egy 50km-s karikat aztan leraktam ugyanugy a lejton, garazs kinyit, inditottam ujra, bealltam de akkor mar egy csepp sem folyt. Naivan arra gondoltam meg, hogy a szivatonak lehet-e koze hozza, mert ugye hideginditasnal azt kinyitottam
remelem semmi kokoly baja, azert majd az eves szervizen mondom, hogy nezzenek ra :) koszi a valaszt
-
Geresics
addikt
...és a 195-öst még be sem raktam, azt a részt pedig külön dojtcslandban forgattuk
Amúgy a tréning elején direkt elmondják, hogy nem versenyezni jöttünk, meg száguldozni, hanem úgy motorozni, ahogy normál esetben is motoroznánk, tehát nem fogunk 90-nél fékezni, hanem 100-110-es tempó lesz - ha a forgalom és a hely engedi
-
-
-
Micsurin
nagyúr
-
Ferdzsoo
addikt
Pontosan a betétek is sokszor ludasak. Ezért kell megvenni a gyári betétet és akkor már a tárcsát sem baszod el mert spóroltál a betéten 10k-t ami fele annyi ideig sem bírja mint a gyári. Utána meg cserélheted a tárcsát is ami ha megint nem gyárit veszel megint fele annyi ideig fogja bírni... 21-es csapdája. Meg kell venni a gyárit és kész. Mindkettőből.
Minden más hosszú távon állítom drágábbra jön ki. Nálam az első fékbetétek elmennek 25k-t!
A hátsó még többet! Normál használat mellet/néha pályanap. 10k km egy tárcsának?Ne vicceljünk már. -
Micsurin
nagyúr
Nekem motor mosás után csinált néha ilyet a Hyo amikor dzsuva vagy por vagy túl sok víz került a kapcsolóhoz, szétszeded kitakarítod és jó lesz szerintem is.
Kábel esetleg nincs megtörve? Akkor is csinált hasonlót a Hyo mikor az első index kábele megtört közvetlenül az index menetes fémszárának a vonalában.
[link] Ezen agyalok van hozzá átalakító csati is szóval gond nélkül felmenne. És elvileg meg is kéne oldania a problémámat mivel terhelés független. Lehet bekockáztatom.
@Horvi: azért feltételezném mivel nem kiflit akarok venni a Unixban ezért talán a pékségben a péknek van fogalma róla mit árul, a gumis esetleg hallott már visszajelzést az általa árult gumikról, a motorosbolt tudja nagyjából melyik sisak márka melyik milyen fejformára való általában, az alkatrészesnek meg talán van róla fogalma mire szokták vinni tőle az adott cikkeket...
-
Geresics
addikt
-
#31733248
törölt tag
A héten került fel a Heidenau K66.
Picivel több, mint 8 ezer kilométert mentem már az idén.
Hóban-jégen én sem megyek. A highside meg sajnos összejöhet bármikor, nyáron is. Ha motorozol, amúgy is jobban kell figyelned, mintha kocsit vezetnél. Ilyen a hideg (és gyengébben tapadó) gumi, ősszel a falevelek, a sárfelhordás, a vadak stb... De attól, hogy figyelsz ezekre, még simán élvezhető a motorozás. A pilisi kanyarokban én például több túramotoros, vagy chopperes csoportot is beértem, sőt, ki is kerültem már 25 lóerővel, de ettől még nem gondolom azt, hogy az adott emberek ne élveznék a motorozást. Gondolom, nem kényszerből motoroztak arrafelé ők sem.
Közúton eleve legyen az embernek tartaléka, különösen motoron. Hanem nem így járnék, az elmúlt egy évben telibevertem volna oldalról egy fejhallgatóval bicikliző, keresztbe elém forduló faszkalapot, elgázoltam volna egy, a kocsi közül az útra rohanó gyereket, vagy éppen kicsúsztam volna 100 feletti tempóval az erdőben, amikor a kanyar közepén ugrott elém egy jókora sárfelhordás, másik alkalommal pedig egy megtermett szarvasbika. Ha ott nagyobbat döntök (tudtam volna), megszívom.
Én is rendeltem a Hondára markolatfűtést, az sem vastagabb, mint a gyári. Mondjuk felőlem lehetne vastagabb is, elég nagy lapát kezeim vannak.
Hetente megyek országúton is, de 10 fokban inkább arra kell ügyelnem, hogy ne melegedjek ki. Zgospel motorján már két melegítő réteg is kellene, ennyi a különbség. A célszerű túra ruházati rétegrend érvényes ránk is: aláöltözet, melegítő réteg (bélés, polár), szélálló (de lehetőleg lélegző) külső réteg. Sem fázni, sem belehoradni nem fogsz.
-
hroberto
veterán
Igen, ehhez hasonló az amiről beszéltem. Hány motorral, és mennyi idő alatt lehet ezt megcsinálni?! A kérdés költői...
etnies: kb. húsz éve nem motorozom erdőben, mert már akkor nagyon durván gyilkoltak az erdészek és az ún. "zöldek". Szögelés, drót kifeszítés, minden volt, úgyhogy akkor abba is hagytam mielőtt szó szerint levágják a fejem.
Amúgy az utak az erdőgazdaság területén voltak-vannak. Konkrétan a tulajdonos az állam, de az erdőgazdaság a kezelő. -
Daywalker
addikt
-
#31733248
törölt tag
Emlékszem, Neked van a Forcefield Pro Sub4 hátprotektorod, hasonló, mint ami az én Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben van. Csak bőrben gondolkodsz, cordura nem felelne meg? Sokoldalúbb, kényelmesebb választás lehet.
(#110030) Daywalker
Nekem a szalonban meg sem tudták mondani, hogy van-e a kocsimban részecskeszűrő... Benzines Euro 6.2. Azért remélem, a szervizes tud róla.
-
z123456789
addikt
Akkor küldök nekik is egy mailt. Bár nem emlékszem hogy bármikor is a tudtukra adtam volna külön. A "súlyadót" úgyis az fizeti, aki adott év január elsején a tulajdonos volt.
(#109432) Horvi
1 nap alatt. Azt azért nem gondoltam volna. Pedig direkt meg is akartam rajta gazdagodni, úgy áraztam be.
Hát, egyelőre fundamenta előtörlesztés lesz belőle.
De bízom benne, hogy ez a jól megfontolt pénzügyi taktikai lépés, majd közelebb visz egy másikhoz. De abból már csak jövőre lesz valami szerintem.
Ugye gyűlik a cigis perselyben az endurora amit e mellé akartam jövőre. Na lehet hogy az mégsem lesz, hanem valami újabb utcai. De ki tudja. Lehet lesz utcai és enduro is. Valami hasonló, gazdátlan, mindegyikből. Ami karcos itt-ott, és nem kell senkinek.
Addig még 100x változik a véleményem tuti.
Egy szakadt Yamaha DT-t már tudnék most venni. -
canniball
nagyúr
Ahogy Econ kolléga írja: az említett célra hálós kabát felprotektorozva a legkényelmesebb megoldás. Megkockáztatom kényelmesebb/szellősebb mintha a FF-t vennéd fel, hiszen a hasad is szabadon szellőzik. Arról nem is beszélve mennyivel egyszerűbb le/felvenni és magaddal vinni ha sétára kerül sor mint a protektorokat. No meg azzal legalább nem marad szabadon bőrfelület, ami bizonyos szitukban ugye nem mellékes.
-
#31733248
törölt tag
Ilyen van a Forcefield Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben is, de azt nyáron nem hordom, mert beledöglenék. A megoldásom: hálós dzseki, Forcefield Isolator L2 könyök és térdprotektorral, szintén Level 2-es, lyukacsos Alpinestars gerincprotektorral. Szóval védelem szempontjából nélkülözöm ilyenkor a mellkasprotektort és hátprotektorból is beérem a kisebb lefedettséggel, de maradok a Level 2-nél.
-
dellfanboy
őstag
azt kell eldontened, hogy nyaron a nagy melegbe szetizzadod magad, vagy kockaztatsz es nem viselsz vedofelszerelest
vannak okosok akik mas karan tudnak tanulni, masok meg a sajat hibajukbol (se).
varosban, jobban feltenem a konyokomet,tenyeremet,bokamat,terdemet,vallamat, mint a gerincemet,
raadasul es a gerincvedo a ff csucsmodellje, asszem hgabor irta is hogy kicsit vastag.jah es engedd meg hogy a kerdesedre is valaszoljak, ha kabat nelkul veszed fel es baseball utovel hatba vagnak akkor tompit, szoval er valamit.
viszont olyan kozuti balesetet en meg nem lattam ahol a rider gerincre erkezett, es semmilyen mas testreszevel nem kontaktolt a flaszterrel.
-
julius75
aktív tag
Jobban félek egy magyar webshop kínából vett, majd 3-szoros áron továbbértékesített termékétől és a hozzá tartozó "garanciától", mint az Ali-n bárkitől-bármitől.
Áprilisban 90 usd értékben rendeltem egy 3d-s, 5m2-es micimackós faltapétát a születendő kisfiam szobájába. Pazar szinek, minőség, kidolgozás.....és hopp, észrevettünk egy apró hibát a képen szereplő rétegek között. 10-ből kilencen nem hiszem hogy észrevennék, mi is csak véletlenül.....írtam az eladónak, hogy szerintem célszerű lenne javítani, másnál ne legyen ilyen, de amúgy szuper, köszi, ment az 5csillag. Erre múlt héten legyártotta újra, postázta, már Pesten van.....
És sorolhatnám a kétdollárostól hogy mi mindenért helytállnak, vita nélkül. Persze, sok szar van náluk, de ők is tudják, és nem kérdeznek.
Nagyon sokmagyareu-s kereskedő mehetne etika órát venni...... -
csongi
veterán
En nem, de sok ertelme nincs szerintem.
Egy blokkolo, zavaro, vagy siman az akksi kiszedese hatastalanitja.
Bar vannak tipusok ahol az akksit rendesen feladat kiszedni.
Lopas utan rovid tavon kerul zart helyre, furgon vagy muhely.
Nem fognak vele orakat kozlekedni.
Lehet tevedek :) -
emre
veterán
Attól függ milyen a vizsgabiztos.
A múlt héten voltam műszakin, az egyik helyről (ahol az elmúlt két műszakit csináltattam) elküldtek hogy hozzak egy papírt miért AF-es az alváz. Ilyenről még a kpm-nél és az okmányirodában sem halottak, és mind a két helyen azt tanácsolták menjek máshova műszakiztatni. A kpm-nél időpontot sem kaptam annyira tele voltak. A másik helyen meg csak bementem érdeklődni hogy lehetne és mikor azonnal felvitték az adatokat, majd kaptam egy időpontot két nappal későbbre. Megjelentem a megbeszélt időben, megfékezték, egy tag körbefényképezte és kész volt. -
zgospel
őstag
"és az messze több egy cbf esetén is mint amit itt sokan gondolnak"
Ez biztos hogy így van, de a pilóta tudásától függetlenül egy komolyabb motorral könnyebb motorozni. Kivéve a teljesen kezdő szintet mert akkor még szerintem mindegy mi van alattad.Például ha kanyarban elzárod a gázt bármi miatt, egy komolyabb futóművel szerelt motor nem hintázik be. Vagy ha kicsit nagyobb sebességgel belemész egy kanyarba egy egyszerű hasáb alakú lengővilla és egy komolyabb felépítésű "banán" alakú között bárki érzi a különbséget. Aztán erősebb fékezésnél nem bólint le akkorát az eleje, nem hajlik, ha véletlenül még csúszókuplung is van akkor meg nem fogja beblokkolni a hátsó kerekét egy erősebb visszaváltáskor.
Ezek mind fokozzák az élményt, és nem is kell ezekhez túl nagy tempó hogy érezd. Szerintem. -
runner 125
nagyúr
Annyira ismerhettek már, h nem szeretek ködölni. Kimondom, leírom amit őszintén gondolok. Ha visszaolvasod a kérdező kommentjét, kettős felhasználásról lenne szó.
Meghajtva a VFR egyszerűen racionálisabb döntés ilyen feltételekkel, a technikai specifikációi mellett szebb motor és ez most nem szubjektív vélemény, hanem tény.
A 3 közül egyszerűen a leírtak alapján szerintem nem szól mellette érv. Amellett persze a véleményem vállalom. A formája, a motor karakterisztika, viselkedése totál jellegtelen, ingerszegény, szürke. Nyilván nem célom "lenézni" és bárkit is megbántani , de attól még ezt tapasztaltam és ez a véleményem róla.
A-B-be elvisz megbízhatóan sokáig, középkorúaknak túrázni tökéletes, de ínyencség, egyedi, kiemelkedő technikai megoldás nincs benne. -
Ferdzsoo
addikt
Szerintem a CBF-ek arra jók amire gyártották őket, átlagos naked motoroknak. Amivel kiváló rövid távokat gyakran megtenni, vagy melóba árni esetleg hétvégén elmmenni egy 50-60km-es körre. Túrázásra vagy kanyarvadászatra viszont alkalmatlan. Mondom ezt úgy hogy volt egy cbf-em.
-
Én elmentem abba a boltba, vettem egy modeka nyári nadrágot, felpróbáltam, kellett nézni több méretet is, csízmával, úgy mintha a kész tervezett szerkódban lennél. És nem bántam meg, bevált a cucc.
Anno jó melegben 7 nap Balkán túra.. le lett tesztelve.
Ugyan minden ruha bepálik több napnyi izzadás után, de szerintem hozta a nadrág azt ami elvárható tőle, előtte csak full bőrben meg farmerban mentem, sok összehasonlításom nincs a textilekkel, csak ezekkel. -
Polemius
senior tag
Nem "webes" vagy "netes" vásárlásról szól a jogszabály, hanem (egymástól) távollevőkről. Elvileg tehát az, hogy neten, telefonon, faxon, vagy postagalambbal rendelsz, mindegy ebből a szempontból.
Gyakorlatilag meg ha nincs megfelelően dokumentálva, akkor bárki azt tagad le, amit akar. -
-
doc
nagyúr
En mult heten vettem pont kukacos javitokeszletet. Kerdeztem a boltost hogy patronos-e, azt mondta jobbat mond, igy vettem hozza egy defektjavito spray-t, ami a kukacolt gumit konnyen, gyorsan felfujja, es tutira tomit, es pici lyuknal nem is kell feltetlenul a kukac.
Volt mar ilyen defektspray-m, szerencsere meg soha nem kellett hasznalnom, az elozonek is evekkel ezelott lejart a szavatossaga -
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem ilyen (öklömnyi) kompresszorom van az ülés alatt. Nem sokkal nagyobb mint pár CO-patron, és kisebb mint egy biciklipumpa. Ahogy látom, már nem árulják sajnos. Nekem még nem kellett használnom, de már segítettem másik motoroson vele. (Legelső erdélyi túránkon a barátomnak volt hasonló kompresszora, az akkor mindkettőnket kihúzott a sz@rból, mindketten kaptunk azon a túrán defektet. Utána vettem a sajátot, ami mindig nálam van.)
-
vendingo
veterán
Egy pici kerékpár pumpát hordok magamnál. Rengeteg idő felfújni vele a gumit, de a várakozásnál, meg a reménykedésnél jobb, meg ha látják, hogy szenvedek, majd csak megsajnál valaki. Amúgy lehet kapni CO2 patront, ami 1 pillanat alatt felfújja a gumit. Pici helyen elfér, nem drága, pár ezer forint.
-
etnies
senior tag
Ezek buta emberek, nem kell foglalkozni velük, jót motorozni mindennel lehet.
Otthon van ez a kivagyiskodás a járművekkel, nevetséges.Amikor futárkodtam, olyanokat csapattam a szaros Innovával is, hogy csak vigyorogtam..
Jót motorozni minden motorral lehet, még robogóval is. -
veze
őstag
Senkit nem akartam megbántani, természetesen más motorok is megbízhatóak, nem csak ez a három.
na jó, a szarolaszaznemannyira
Nagyban függ ez attol is mennyire viselik gondját, milyen a karbantartás.
mzvel is szerettem motorozni, amikor csak arra telt. A motor változott azóta, de én nem, ugyanúgy nem tudnám elképzelni a kétkeréken lét nélküli életet -
runner 125
nagyúr
Az lesz igen, kérdés h az utángyártott szűrő jó lesz-e rá, mert a gyárinak van egy belső válla..
gergobaby
Tesztelni kell, vedd le a dobozt, menj vele úgy is, esetleg ha megvan a gyári plexi, rakd vissza azt is.
Sokszor az ember magassága, és a sisakja is tud légörvényt generálni egy olyan motoron, ahol az előző pilóta nem tapasztalt ilyet.
Ettől függetlenül én topcase-t max egy GS-re raknék. Amellett h minden motor formáját elrontja, sok esetben 1 személyes használat mellett még örvényt is kelt.
Max 2 oldaldoboz, ha pakolni kell. -
#31733248
törölt tag
Nem ilyen formában használom, de a Forcefield Pro shirt X-V protektoringében is ugyanez a habprotektor van, írtam is már róla, tényleg nagyon meleg és nem szellőzik semmit. Nem véletlenül dobtam fel nemrég a szintén Level 2-es, de jól szellőző Dainese Pro-Armor protektorokat témaként. Valószínűleg megtartom a Forcefield Level 2-es habprotektorait (mindenem olyan), de részben Daineset veszek, részben esetleg az Alpinestars jól szellőző Level 2-eseit (ez utóbbit a Forcefield Isolatorok helyett). Egy biztos, Level 2 alá nem megyek, van már abban tapasztalatom, milyen szinten képes megvédeni egy normális ruha.
-
dellfanboy
őstag
nincs ebben semmi furcsasag. nincs 2 egyforma ember. az egyik 2dimenzios modra huzza neki mint az orult, a masik meg jo ha eletebe a max fordulatszam feleig huzza neki es elturazgat vele evekig. aztan irkal a sm forumba hogy az ezres sor4-es gepbe belevert (mitomen) 60k km-t es hogy milyen szuper masina mig mas markaju gepen 20ezrenkent ezt meg azt kellett mar cserelni..
-
Geresics
addikt
szerintem inkább az unatkozó idiótáktól kívánják megkímélni magukat...
(pl. ő ráér egész nap telefonálni, felveszi saját magát, és felrakja a netre, hogy mindenki lássa, hogy neki igaza van. Érdemes teljesen végighallgatni!
szerk.:
Jah, meg az is ciki lehet, amikor valaki egy sajtómotort akar eladni "gondos gazda" jeligével!Márpedig az újságírók nem fogják kitakarni a rendszámot a cikkekben!
-
Micsurin
nagyúr
Éppen erre gondolok én is mindig, még talán egy FB-re felrakott videóban ahol meghúzatják megérteném.
Mint haveromék akik padkától padkáig csúsztattak valamelyik nap a havon...
De egy eladó motornál ugyan mit akarna valaki elleplezni hacsak nem egy tekert órát most már, vagy esetleg egy szép balesetet amiből éppen csak látványpékség szinten lett a vas talpra állítva. Lopott? Felismerik ? Ott a tel szám, az utcán is ott a rendszám, vagy letakarja ?... lopott vas anélkül is hamar kibukik, ha csak nem újra fújt fekete stb. Bejelentenek egy lopott sárga R6-ost, nem rohangálhat belőle olyan sok a Hahun... [...] a tulaj vagy a haverok meg megismernék 15 körül is az biztos. Úgyis tudja hol vannak rajta olyan karcok, huplik stb ami másnak nem szúr szemet, de ő tudja, hogy van és kész.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Utolsó darab - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- Fotó állvány eladó
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 490+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest