- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz
gergo5991 #131443 üzenetére
Mi a szösz. Az x azért esett nálam ki mert a fék es a futómű utassal hamar kevés lett volna, viszont így meg vallalhatonak tűnik... Ez rendesen alá fog vágni a kínai konkurencianak, a trk 502 széria árában azért ez erősen versenyképes ajánlat lesz... Mondjuk ha egy évvel korábban jön, lehet én is inkább erre szavazok...
-
Geresics
addikt
válasz
gergo5991 #128693 üzenetére
Ne higgy el mindent, amit hallasz!
(#128695) A Zéé
Ha nem elég a 10 óra, kell venni még. Ne már azon a pár órán múljon, hogy túlél-e valaki forgalomban. Persze, amíg ez nem a lehúzásról szól, addig értek vele egyet, de annyian jelentkeznek motoros jogsira, hogy kétlem, hogy bármelyik oktatónak az hiányzik, hogy valaki feleslegesen legyen ott még 10 órát a nyakán, amíg százával jönnek az újak...(#128696) gergo5991
"ismerek olyanokat akik ilyet még videóban se láttak, nem hogy egy kezdőtöl ilyet várjanak el"
Videón még anyám is látott ilyet, pedig életében egyszer motorozott, mikor apám ráültette a Jawara, és nem mert megállni, hogy ne essen el. Addig ment fel-le az utcában (két kvázi-körforgalom között), amíg ki nem fogyott a benzin, mert apám annyira röhögött, hogy nem tudta leszedni a motorról!
Aki nem akar megtanulni kikerülni egy akadályt, az ne akarjon motorozni. Ígyis tele az ország olyan motorosokkal, akik tudnak egyenesen gyorsan menni, és ennyi."Azért kivancsi leszek mennyien vágják földhöz a mocit."
Aki eddig hülye volt, eztán is az lesz. A régi pályán is volt, aki eldobta. Lehet, most jobban fog figyelni. (Mondjuk kétlem)
"Meg hátsó fékkel stabilizálás? ismeros 6 éve motorozik mikor erről kérdeztem aztmondta a hátsó fék csak disz ahhoz nem szabad nyulni xDD többiről nem is beszélve."
Igen, sajnos tele a világ ilyen világtalanokkal. Inkább örülni kell neki, hogy végre visznek némi értelmet a gyakorlatokba! Az ilyen hülyéknek meg köszönd meg a véleményét, és mosolyogva válts témát. Attól, hogy van 6 éve motorja, még nem fog tudni motorozni. Már 1000x leírtam, hogy a jogosítvány nem motoros tudást ad, hanem engedélyt a forgalomban való részvételre! (Olyan ez, mint a fegyverviselési engedély. Attól, hogy megszerzed, még nem fogsz tudni jól lőni...)
A hátsó fék meg felfoghatatlan számomra, hogy emberek szerint miért csak dísz? Még Dodor is hangsúlyozza a videóiban, hogy az fontos! Csak a legtöbb ember ezen gálánsan átsiklik, mert csak a beszólásra koncentrál, hogy mondjon már végre valami vicceset... A többi oktató meg úgyis mindegy mit mond, mert az meg dögunalmas..."szerintem tulzás egy jogsi csinálótól ilyeket elvárni"
Nem az. Én mégszigorúbbáintenzívebbé tenném! Akkor talán nem halnának meg úgy motorosok a mecseki szerpentinen, hogy a posta még ki sem ért a jogsijával.Nagyon régóta nagyon sokat hangoztatjuk, hogy az oktatás egy kalap sz@rt nem ér. Most, hogy végre olyan irányba indult el a dolog, hogy picit, de tényleg csak picit értelmesebb gyakorlatok is bekerültek, inkább örüljünk neki! Ja, hogy a jogsiszerzés nem csak arról szól, hogy befizetem a pénzt, és megkapom a jogsit? Én örülök ennek a legjobban! Így is tele vannak az utak világtalanokkal! Még csak youtube sem kell hozzá, hogy ilyet láss, elég ha nyitott szemmel közlekedik az ember...
-
Daneee527
csendes tag
válasz
gergo5991 #128696 üzenetére
Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy egy tapasztalt motorosoktató ne tudná lazán megcsinálni bármelyik feladatot, ha ismeri a pályarajzokat.. én 0 perc motoros tapasztalattal kezdtem el az A-t nemrég, az első (dupla) óra alatt még bénáztam, a második már sokkal jobb volt, a 3-4-5. alkalmakkor már elég magabiztosan és jó tempóban ment mindhárom pálya, simán meglett a rutinvizsga 10 óra után.
A kikerülős feladat szerintem nem vészes, ha 40+os stabil tempóban érsz az akadályhoz (~látszólag "gyorsan") az elvileg elég, a manőver maga meg szerintem pofon egyszerű. Én a vészfékezős résznél hibáztam először többet, sok volt a hátsó fék és megcsúszott a hátsó kerék, de erre is sikerült pár kör alatt ráérezni.Kipróbáltam a régi feladatsort is, én nem éreztem nehezebbnek az újat, aki meg nem tud egy ilyen laza szlalomot meg egy rendes fékezést, stb. megcsinálni 10 óra alatt biztonsággal, azt a régin is meghúzták volna és szerintem tök jogos, ha nem engedik ki a forgalomba.
-
Xero
nagyúr
válasz
gergo5991 #128696 üzenetére
A kikerules a regiben is benne volt pont. Szar vilag lenne ha legalabb ezt nem tudna az aki forgalomba akar menni.
A hatso fekkel pedig csak a sajat eletet konnyiti meg az ember. Aki nem hasznalja lassu tempoban vagy "elnyujtani" a motort az elso fek elott az siman csak magat szivatja. -
A Zéé
addikt
válasz
gergo5991 #128693 üzenetére
Öcsémnek azt mondták, hogy egyértelműen nehezebb, mint a régi. Aki 0 tapasztalattal megy neki, és a rutinpályán ül először motoron, annak nagyon nem elég a 10 óra, akinek már van valami korábbi kategóriás tapasztalata, az azért fel tud készülni a rendelkezésre álló időben rá. A régieket én a második dupla óra végére már simán le tudtam motorozni
Ha minden jól megy, akkor a héten meglesz az albérlet, aztán utána beiratkozok kategória váltóra, szóval pár hét és tudok majd mondani gyakorlati tapasztalatot is. -
Debilon
addikt
válasz
gergo5991 #128693 üzenetére
itt vannak az új feladatok
https://www.youtube.com/watch?v=_wU9S7gb7KQ&t=351s -
#56573440
törölt tag
válasz
gergo5991 #128266 üzenetére
Azért ez elég meredek... Oké hogy szegecselve van rá a tábla ami vagy szabályos kint vagy nem, de bakker. Nem hiszem hogy indokolná bármi azt, hogy széttépje a gép hátulját ilyen szinten, indexestől, táblavilágításostól, mindenestől. Ha otthom maradt a forgalmid felgyújtja a motort vagy miafsz?
Értem hogy kötelező az eü csomag sok helyen, meg egyébként is erősen javasolt ha nem kötelező akkor is, még akkor is viszek magammal ha én biztos hogy tevékenyen egy artériás vérzés elállításában nem fogok tudni részt venni, de ez nem eljárás... Valaki kimegy egy pálya only semi slick-en, és előveszik a flexet és lengővillánál kettécsapják érte a gépet vagy mivan? Nem tudom elképzelni hogy ilyen helyzetre nincs helyszíni bírság, ha extra gci akar lenni akkor küldje el mellé a haverájval vagy gyalog a benyakútra hogy vegyen azonnal, de ez az én igencsak megértő lelkemnek is sok volt így reggelre...
-
runner 125
nagyúr
válasz
gergo5991 #127313 üzenetére
Kivagyok a pontatlan fogalmazástól.. főleg, h még a rendőrségi cikkek is "quad-ot" írnak a Polaris RZR 1000-re. Amikor az egy sidebyside / UTV, homokfutó ha nagyon mácshárul, mindenki számára érthető módon akarjuk leírni. Ugyanúgy vezeted, mint egy autót, annyi h automata (CVT, szíjas), de közel sem quad kategória. Sem a teljesítménye (a turbós 170-200 ló), sem a tömege (650kg), sem a mérete... (enyém 190 széles) és persze komfortosabb így 6 pontos övvel a testedet beszíjazva. Úgyhogy simán vezethette az idősebb fickó azt.
Egyébként a sajnálatos esettől függetlenül nagy fan faktorral bír, néhány necces szitut megéltünk vele már mi is, oldalára már borultunk, de tetejére még nem, viszont eddig mindenki arcára félelmet és mosolyt csalt, akit vittem vele.Mondjuk 120-szal a szántásban valszeg előtte senki nem ment még. A rém
-
Geresics
addikt
válasz
gergo5991 #124916 üzenetére
Igen, munkaidőn kívül szélsőséges Sith nagyúrnak képzelem magam, és aki nincs velem, az mind ellenem van!
...meg amúgy is kötelezőnek érzem mindig más dolgába beleugatni, pláne, ha még csak nem is értek hozzá! Tudod, óvodában Okoska Törp volt a jelem, amit miután középsőben megbuktam gyúrmázásból, hiszti-krisztire módosítottak.Viccet félretéve azért használok szmájlikat, hátha azok segítségével megfelelő hangsúllyal olvassák az emberek amit írok.
Néha elég gyorsan gépelek, és tudom, hogy nem mindenki tud gyorsan olvasni. Mondom viccet félre téve...
A vezetéstechnikai tréningek lényege az, hogy az ilyen szituációkra felkészítsenek. Nem fogod tudni azonnal megoldani vele az összes élethelyzetet amint elvégezted az alap-tréninget! De ilyet nem is mond senki, hanem azt mondják, hogy az ott tanultakat tessék gyakorolni! Minél több tréninget csinálsz, és minél többet gyakorolsz, annál nagyobb eséllyel úszod meg az ilyen szitukat.
...és egyébként ha megnézed, a legtöbbször olyan emberek osztják az észt, hogy a tréning milyen felesleges pénzkidobás (tudom, jelen esetben nem ez volt, de én most általánosságokról beszélek), akik életükben nem voltak még tréningen....és lécci-lécci, próbáld helyesen értelmezni a szmájlikat, mert másképp egyszerűen nem tudok hangsúlyozni!
Pl.: ha ideírom, hogy az helyesen nem "eggyet" (külön kivastagítva), hanem "egyet", és odarakom mögé a
szmájlit, akkor nem hisztizek, hanem csipkelődöm Veled!
-
Nikaré
őstag
válasz
gergo5991 #118915 üzenetére
Sajnalom az ilyen baleseteket!
Tekintsünk el a kilőtt keréktől stb. van az a sebesség határ illetve szerencsétlen esési szög amikor sajnos tragikussá válik.
Lehet hibáztatni az útkezelőt, bárkit. Felraknak egy plusz palánkot akkor nem szeletel, hanem péppé zúzódva kenődik fel?
Tudom, tudom, ha csak egy életet megment akkor megérte! -
Ferdzsoo
addikt
válasz
gergo5991 #118528 üzenetére
Van egy öregebb (60+)-os ismerősöm, nála is kiszedték már és ilyenkor az a baj egy idő után a csont a csonton fog mozogni, kopni, ez eléggé fájdalmas dolog és ekkor szoktak a meniszkusz helyett protézist berakni a két csont közé. Ő asszem 15 éve van meniszkusz nélkül. Most már nagyon aktuális neki.
-
Shin Chen
tag
válasz
gergo5991 #114570 üzenetére
Bár nem éltem meg annyi holdat mint az itt jelenlévők többsége, én azt a kérdést tenném fel, hogy lesz-e bárkinek kedve új motort venni. Vagy ideje - ha már nyitva lesznek a boltok - és még nincs szezon vége.
Az előző recesszió alatt és után is drágultak a motorok, pedig a kereslet csökkent(?). Legalábbis itt Magyarországon. -
csongi
veterán
válasz
gergo5991 #113920 üzenetére
Az ABS elonye vagy adott erteke nem kerdes.
A nagy ABS vs nem kell az vita, a korai blokkolas gatlokra vonatkozott. Az elso idoszakokban igen csak gyerek cipoben jartak. Vagyis jo volt, de nem az igazi. ABS es ABS kozott is van elteres, es nem mindeg, melyik hogyan dolgozik, aktivalja magat...stb. Lehet kicsit erdemes utana jarni melyik milyen. Ahogy a teszteket nezegetem mostani kiadasoknal kerulnek bele olyan rendszerek amik joval finomabb es optimalizaltabban mukodnek. -
#31733248
törölt tag
válasz
gergo5991 #113920 üzenetére
Igen, ez még jobb, ha futja a keretből. Amúgy (főleg egy kezdőnek) ez egy jó vas, barátságos, nyomatékos, megbízható, eljár vele 3.5 literrel.
"valahogy nagyon nagy baj van a használtpiaccal, 8 éves modell és kb az eredeti vételár több mint 50% át elkérik érte?"
Manapság ez normális, minden annyit ér, amennyit adnak érte. Sokszor érdemes elgondolkodni az új vason használt helyett.
-
jacis
nagyúr
válasz
gergo5991 #113920 üzenetére
Sajnos a használt motor árak irreális módon el vannak szállva. Egyébként nem csak nálunk. Ha megnézed a mobile.de oldalon milyen áron menne a használt motorok nem nagyon lesz eltérés az itthoni árakhoz képest.
Mondjuk ehhez persze hozzátartozik az is hogy az új motor árak is az egekben vannak. -
zgospel
őstag
válasz
gergo5991 #113717 üzenetére
https://forbes.hu/uzlet/ceo-trip-mechatromotive-varga-balazs/
Ez a fickó egy XT600-zal ment. -
Shin Chen
tag
válasz
gergo5991 #113450 üzenetére
Jobbra tartási kötelezettség van, a tanulóvezető hibája, ha feltartotta a forgalmat.
(Szerk.:úgy értem maga a jobbratartási kötelezettség elmulasztása egy kresz szerinti hiba!)
Tudtommal van az M0-n olyan leágazás ami bal oldalra húzódást igényel, de ott nem indokolt lassúnak nevezni a 110-es tempót. Azért a büntetőfékezés alapból hagy némi kívánnivalót maga után, de az indulatokat figyelmen kívül hagyva is fokozottan balesetveszélyes.
De most komolyan egy tanulóvezetőt büntetett? Örülhet, hogy az ki tudta kerülni és nem kente össze a hátsóját. Egy életveszélyes közúti szituációba a megengedettnél magasabb sebességgel érkező motoros pedig a hab a tortán. Én még csak kocsival jártam eddig autópályán, de a 110-150 között ég és föld különbség van, a pontos számolgatástól eltekintve nem hiszem hogy adott feltételekkel elkerülhető lett volna a szerencsétlenség.
Laikus tanulság, hogy ha már szabálytalanul előzünk a belső sávban, legalább óvatosan, a sebességet körültekintően megválasztva tegyük. -
dellfanboy
őstag
-
dave0825
őstag
válasz
gergo5991 #110194 üzenetére
Még nem tudom, mire érünk oda (barátnőmmel megyek), szerintem 6-7-kor indulunk reggel.
(#110195) baboss: Köszi. Mályinka és Lillafüred-et kivettem, tényleg nem nézett ki jól Street view-ban (bár DL650XT-m van).
(#110156) intruder77: Nem mennénk föl a legtetejéig, csak a tóig.
(#110186) Mosquito34: Szerintem maradunk a szlovák oldalnál, így is hosszú lesz az út.
Nyáron Bibionéból jöttünk haza, Tarvisio és Triglav-on keresztül, ott 4-5 helyen is megálltunk egy fél-fél órákra, igaz, utána az A11-es autópályán jöttünk tovább, de több, mint 600 km volt az egész napt, és reggel 9 körültől este 10-ig tartott az út. Nem volt vészes egyáltalán. Itt nem lesz annyi megálló, max 2-3 (a tóval együtt), korábban is indulnánk, szerintem teljesíthető egy 70-es átlaggal.
-
dave0825
őstag
válasz
gergo5991 #110181 üzenetére
5-10 perc alatt ér föl?!
Hogy olvastam én itt 2 óra 45 percet oda, 2 óra 15 percet vissza?!
Ha tényleg kevesebb oda-vissza, mint 5 óra, akkor semmi gond az úttal, még rá is érnénk később indulni.Honnan tudod, hogy mennyi idő oda-vissza? Voltál már, vagy olvastad valahol?Édes jó isten...
Bocs Tőled is, és mindenkitől.
Ez gyalogos túra gondolom, nem a libegő, most nézem a térképet.
Hogy lehettem ilyen hülye?!
Mondjuk mentségemre szóljon, hogy hajnalban néztem, éjjeles melóban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
gergo5991 #109358 üzenetére
Erolkodes belso egesu motornal nincs. Nagyon rosszak ezek a biologiai hasonlatok.
Ha nagy fordulatra van tervezve, es nagy fordulaton hasznalod, akkor hamarabb lesz tomitetlen szelep pl, mert olyan erossegu szeleprugo van benne, ami elbirja ezt a fordulatot. Valamennyire kimelheted alacsony fordulattal, de eleve a rugok erossege miatt van ez. A forgattyusmechaniumussal a legritkabban van baj. Ha meg nem ott hasznalja az ember, ahol a legnagyobb nyomatek all a rendelkezesre, akkor az szelsosegesen fogalmazva pazarlas, hiszen alul a legrosszabb a gazcsereje es a fajlagos fogyasztasa. -
bajaki
őstag
válasz
gergo5991 #108794 üzenetére
Így a képen tényleg olyan, de egyébként rendben van.
(#108793) persuader:
Köszönöm a részletes leírást, hasznos infók.
Ilyen szinten nem vagyok benne az olajak lélektanában, gondoltam rákérdezek itt is, hogy mit gondoltok. Korábbi hozzászólások között keresgélve láttam, hogy használták innen is páran a MOL-t, de például a Hornetes Facebook csoportban semmit nem találtam róla. A tulajok 80-90%-a a Motult használja.Szerintem maradok én is a Motul-nál, nem volt vele gondom.
-
coccolino
aktív tag
válasz
gergo5991 #105194 üzenetére
személyes és más vélemények alapján ezek egyike sem való terepezésre, amit ne keverjünk össze a földúton történő motorozgatással, mert a kerekek és villaút, plusz pár állítható dolgon kívül ezeknek semmi köze a marketingen kívül a terepmotorozáshoz
az, hogy valaki egy 200kg+ motorral akar nyomvájba x alkalommal elborulni és összetörni a motort, az már a saját dolga szerintem, de ismerőseim közül is (DL650 XT, DL1000XT, Africa Twin, BMW R1200) ha összesen az általuk megtett több év, és több 10e km alatt talán ha volt pár 100km földúton, de ezek a gépek nem erre valók, földúton, murvás, vagy homokos egyenletes talajon meg egy naked is simán elmegy óvatosan
nekem DL650 van, letettem a fűzött küllőről is, mert tényleg csak a kinézete jobb, talán némileg jobban csillapítja a kátyúkat, vagy az ütéseket mint az öntött merev kerék, de ne nagy eltérésekben gondolkozz
Suzuki előtt néztem én is a Tracert, de ahogy a többiek és te is írtad, az egy sporttúra, nem olyan kényelmes üléspozícióval hosszú távon, kisebb kerekekkel, ellenben az MT-k minden előnyével
a Suzuki előtt Honda NC750-em volt, néztem a CB500X-t is, szerintem kezdőként jó alternatíva lehet, kényelmes, kezes motor, viszont pörgetni kell, hogy menjen, és az is majdnem 200kg, szerintem még egy tapasztalt motoros se megy vele keresztül akár csak egy felázott erdei úton sem -
vlevi
nagyúr
válasz
gergo5991 #105209 üzenetére
Igen, amikor megcsinálták az egylámpás változatot, az nagyon olyan lett, mint Dodó kacsa, főleg pirosban
Aztán valamelyik évben egy kicsit igazítottak rajta, és mostmár szerintem igenis jól néz ki.
Azért nagy, mert a 650-es ugyanakkora, mint az ezres.
Én is első nagymotoronak vettem 2004-ben. Ez alapján azt mondom, elsőnek érdemes megnézni valami kisebbet, amivel próbálkozhatsz. Mondjuk egy olyan típust, amit pár hónap, 1 év után könnyen el tudsz adni, kis értékvesztéssel.
GS500, Honda CBF600, ilyenek. Nem tudom, mekkora vagy, de szerintem egy CBF600-al is jó sokáig ellennél, sokan használják feldobozolva, nagy túrákra is. Az sem egy izgalmas motor, hanem olyan, ami bármikor elvisz bárhova. -
etnies
senior tag
válasz
gergo5991 #105201 üzenetére
Figyelj, a visszapillantóhoz szerintem nem 10 éve, hanem 20 éve nem nyúltak és nem is kell. A legjobb motor tükör, amivel valaha találkoztam, látok benne hátra rendesen.
Nagyon rossz úton haladsz, ha ránézésre akarsz motort venni....Szerintem pl a Vstrom kifejezetten randa, ráadásul tettem rá egy még randább osztott plexit is, ellenben imádok vele motorozni és egész nap elvagyok rajta, nem fáj semmi. Míg ha külsőre vennék motort, akkor már régen valami supersporton szenvednék.
-
vlevi
nagyúr
válasz
gergo5991 #105198 üzenetére
Szerintem a DL650 a maga kategóriájában jó motor. A blokkja már sokat bizonyított, és ilyen-olyan világból kimenős túrákra is alkalmas. Mivel a DL elég nagy méretű, hely is van rajta bőven, csomagoknak, utasnak is, és a közel 70 lóerő sok mindenre elég. Oké, Multistrada-t kergetni az Alpokban, arra nem mindíg, de, ha nagyobb a társaság, akkor ez sem gond, mert nem a DL lesz a leglassabb.
Nem vagyok elfogulatlan a típussal szemben, mert 15 évig ilyen volt alattam.
Ja, igen, jut eszembe, az összefoglalóból kivennétek a képemet?
Tegnap óta már új tulajdonosa van. -
vlevi
nagyúr
válasz
gergo5991 #105194 üzenetére
Szerintem nem. A Tracer, hiába néz ki úgy, mint a túraenduró, sokkal inkább az egy MT07, amin egy kicsit magasabbra tették a kormányt, és van rajta plexi.
De én a V-Strommal se gyakran jártam terepen. Ebben persze az is benne van, hogy nincs meg hozzá a tapasztalatom, és egyedül nagyon nem mernék (éppen emiatt) terepre menni.
Vagyis, hogy úgy fogalmazzak, terepen sose voltam vele, csak földúton."kell-e nekem egy mondhatni komolyabb terepen is boldoguló motor, "
Itt egy komolyabb terepen is elboldoguló motor [link] -
Polemius
senior tag
-
duni84
aktív tag
válasz
gergo5991 #102791 üzenetére
XXL ponyva + abus 8077 az ablakod alatt, akkor meghallod még hűvösebb időben csukott ablaknál is, ha valaki birizgálná. esetleg ponyva + valami 10-12mm hajólánccal odakötni valami tereptárgyhoz (fa/lépcsőkorlát/villanyoszlop).
amúgy mázlim van, mert én pont találtam garázst a közelben (500m séta), de nálunk sajnos még nem is a garázs ára a gond, hanem az, hogy egyszerűen nincs se eladó, se kiadó (szóval befogadtam egy közelben lakó ismerősömet, mielőtt valami vicces figura pl beleszór egy kis földet az blokkba az olajbetöltőn keresztül. mert az ilyen vicces fazonok sajnos nem csak a fantázia szüleményei)
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
gergo5991 #102791 üzenetére
Én mélygarázsban a motornak való helyet 4000-ért béreltem még tavaly. Nem kell kibérelni egy egész autós placcot. Vagy ha igen, akkor többen össze kell állni.
vlevi: Kinek a pap.... Nekem nincs bajom vele, mert van karaktere még ha megosztó is. Másrészt műszakilag hozza a számomra tökéletest.
-
vendingo
veterán
válasz
gergo5991 #102245 üzenetére
Ár? Freewind, pegaso, transalp, varadero, africa twin, dr big, ktm adventure, xt660z, versys, multistrada, bmw gs sorozat. Ezek csak a túraendúrók, gondolom ilyenben gondolkodsz, ha a dl650 tetszik.
Más: ma a postánál mellém parkolt egy dl650. Úgy nézett ki a motorom mellet, mint valami 250-es gép, totál eltörpült az africa mellett. Szívesen ráültem volna egy üléspróbára, de pont elkerülrültük egymást a tulajjal.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gergo5991 #71541 üzenetére
Henry Cole-féle sorozat(ok) a Travel Channelen esetleg.
Nekem ezeket a filmeket írta fel egyszer egy ismerősöm, de még egyet sem sikerült közülük megnéznem.
A leggyorsabb indián
Harley Davidson és Marlboro Man
Pokol angyala
Pokoljárás
Sorozat: Kemény motorosok (Sons of anarchy)runner:
-
Archer
őstag
válasz
gergo5991 #71532 üzenetére
Én nem biztos, hogy új motorral kezdeném. Némi segítséggel használtból is ki lehet fogni jókat és annál "nem fáj annyira", ha perec van, márpedig az előfordulhat. Meg ott a motoros felszerelés, az sem két fillér, ha normálisabb cuccokat veszel, azt is számold bele.
Én inkább vennék egy használtat előbb, azzal menni jó sokat, hogy gyűljön a rutin meg a tapasztalat, aztán "érettebb" fejjel később már jobban körvonalazódik, hogy milyen stílusú motor is tetszik, akkor jöhet az új. Ha azt írnád, hogy most bemegyek aztán kicsengetem kisujjból a gép árát a szalonban, azt mondanám, hogy vegyél újat, miért ne, de mint írod, több évi gyűjtögetés eredménye lesz és ha megveszed az újat a nehezen összerakott pénzedből, mondjuk rájössz, hogy neked nem is ilyen kell vagy nem tetszik, csak elég nagy bukóval tudsz tőle megválni. Persze el lehet menni mindenféle tesztvezetésekre, de úgyis egy egész napos/többnapos motorozás után fogod látni, hogy ilyen lovat akartál-e.Yoda: mihamarabbi gyógyulást!
-
Archer
őstag
válasz
gergo5991 #71526 üzenetére
Magánembertől, hogy ő már így vette a szalonból...
Mindenesetre ha már rászánod magad (meg a pénzed), hogy új motort vegyél, én a helyedben ilyen mókolt, fojtott gépekkel biztosan nem foglalkoznék, akár igazi a fojtás, akár csak papíron. 2,5-3 milla azért nem kevés pénz (nekünk, földi halandóknak), akkor már legyen "teljes értékű" motor, teljes értékű jogsival.
Használtból is ki lehet fogni jót, csak jellemzően a(z ár)kategória tetejéből kell válogatni, jellemzően ott vannak olyan motorok, amiknek gazdájuk is volt. Az már csak az én zárójeles véleményem, hogy szerintem csak akkor érdemes újat venni, ha az ember tényleg kimotorozza a gépből a vételárát. Ha csak évi néhány ezer km-re van az embernek ideje/kedve/pénze, arra bőven elég egy használt is féláron. -
Archer
őstag
válasz
gergo5991 #71495 üzenetére
Anno amikor a 600RR-t vettem, előtte néztem más motorokat is, volt egy 636-os Ninja, telefonon beszélgettem az eladóval kicsit, aztán egyszer csak kiderült, hogy az is 35kw-os! papírokkal van, ilyet szól így olcsóbb rá a biztosítás, mondom köszi, viszlát. Szép meg jó, de ha van valami baleset és kiderül, hogy kamu, igen csak rosszul lehet járni. Akinek annyi pénze nincs, hogy már a biztosításon is ilyeneket "kell" mókolnia, az ne vegyen motort.
Nem rád értettem, csak szerintem is ezeknek a motoroknak a nagy része kamu papíros a spórolás miatt, amíg nincs baj (ne is legyen) ok, de ha van valami és esetleg még egy jó ügyvéd is a képbe kerül a másik részéről, nagyon megütheted a bokád.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konteó topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Nők, nőügyek (18+)
- Battlefield 6
- Autós topik
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A54 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL WD19S dokkoló + 130W töltő
- Egyedi ékszerdobozka
- iKing.Hu - Motorola G86 5G Dark Blue Használt, karcmentes állapotban 8 GB RAM / 256 GB tárhely
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest