Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Integra
titán
vagy nem
láttam már párszor, hogy nem úgy működött, ahogy képzelték, az t.k.. arról nem is beszélve, hogy ha bukógombád van, akkor másképp oszlik el a becsapódási energia, szélsőséges esetben jobban deformálódhat a hídváz, mert jobban megnyomódik, mivel egy ponton fog fel mindent, míg idomon jobban eloszlik az energia, nagyobb felületre, rugalmasabb.
szóval szerintem nagyon lutri, nem tudod megmondani előre, hogy jó lesz e vagy sem.
természetesen saját döntés kérdése, én nem rakok fel, így döntöttem
mondjuk a fazeren van egy lsl szett -
Integra
titán
persze, hogy féltettem, nem minden nap csengetsz ki ennyi pénzt.
de igazából már lassan tényleg leszarom, az rr egy gép, az a dolga hogy menjen mint egy barom és élvezzem a motorozást. eldobás után csak jobban és felszabadultabban lehet motorzni, erre már rájöttem. nem szabad túllihegni.
mindenből megkapja a legjobbat, a legújabbat, ő pedig vigyáz rám, ahogy én is rá. ez egy szimbiózis.
a bukógomba nem sokat ér, sőt, sok esetben csak nagyobb kárt okoz. én inkább hagyom, hogy az idomon csússzon a motor, mint hogy a hídváz totálkáros legyen. -
Integra
titán
azért van ebben a nyavajás új motor vásárlásban egy (szerintem) bazi nagy ellentmondás.
veszel egy új sportmotort és nem jársz pályára vele? félted? oda meg veszel egy használtad? akkor miért vettél új sportmotort? pályára való, utcán a büdös életben nem használod ki. de kivinni meg pont a perec miatt majrés? na ezért jó, ha van mögötted azért valami, ha ilyen motorban gondolkodsz, mert sokkal nyugodtabban motorozol és a lényegre tudsz figyelni.
más kérdés, hogy én aztán jól beszoptam a bránert ezzel a faszzal...
de hát ez van, már elfogadtam. most már persu is megtépheti majd ha van kedve hozá -
yodamastah
őstag
Nyugodtan rakhatsz fel kulonbozo gumit, de tudnod kell ugye hogy melyik mennyit bir. Ennek megfeleloenkell motorozni. Szoval pl ha az elso nem olyan jo akkor kanyarba befele nem terheled annyira... stb. Ezenkivul lehet hogy a profil sem fog megegyezni, azaz ahogy dontod a motorrt nem ugy dolgozik a ketto egyutt ahogy az ki van talalva. Mondjuk ez utobbi a kopott hatsonal is elojon
Parszor motoroztam osszevissza gumikkal utcan (palyan soha mert ott nagy terheles van, utcan 50% terhelest se kap nalam a gumi), de foleg ugy hogy elol van a jobb, hatul a tartos ami nem tapad ugy. Igazabol egy dolog miatt volt igy: veszfekezeskor 90%ban az elso gumin motorozol, ezert elore sose raktam gyenge tudasu gumit.
-
yodamastah
őstag
Ezek a videok kb semmire nem jok igy onmagukban. Amit meg kell erteni az a motor mukodes kozbeni dinaimkaja. Hogyan/mikor fekezzunk, hogy gyorsitsink ki. |Hogyan dontsuk be akanyarba es allitsuk fel a motort.... Hogyan terhelodik es tapad az elso es hatso gumi a kanyar egyes szakaszain, hogyan befolyasolja a tapadast es a suly elosztast a gazkezeles es az elso/hatso fek. Hogyvan valtozik dinamikusan a palya egyes szakszain a vazgeometria es hogy dolozik a futomu kanyar egyes szakaszain. Hogy mukodnek a modern sport/palyagumik, hogyan lehet oket minel jobban 100% kozeleben terhelni a kanyar teljes hosszaban. Hogyan menjunk keresztul egy kanyaron a referencia pontokon. Hova nezzunk fektavon/bekormanyzaskor/kigyorsitaskor. Hogy uljunk a motoron. Milyen hibakat kovethetunk el (tulelesi reakciok) amivel csokenthetjuk a tapadast. Hogyan valasszuk ki a referencia pontokat. Hogyan valaszunk iveket. Milyen idealis ivek vannak (mert sokszor nem csak egy van). Mit tegyunk es mit ne tegyunk ha csuszik az elso/hatso gumi vagy mindketto. Es meg EZER dolog...
Ehhez csupan 1 konyvet eleg elolvasni: Keith Code:twist of the wrist 2.
Ez a legelso feladat, minden szajtepes folosleges amig ez nincs elolvasva es megertve(!)
Aztan motorozni kell, es ujra elolvasni. Aztan motorozni picsa sokat, es ujra elolvasni -
Integra
titán
ezekből a tesztekből aztán marhára nem lehet semmit megtudni, de legalább 2 oldalnyit kitöltenek vele
"Sokan versenyzők által eldobált gumikat használnak. Ez nem túl jó ötlet, mert azok sokkal nehezebben melegszenek be, és esőben egész biztos, hogy feleennyire tapadnak."
ezzel viszont tök egyetértek.mod: én mindig új szűz gumit veszek. most egyszerűen kényszer szülte hogy 1 napos gumit vegyek, nem volt más, de a szerelő srác gumija volt és tudom hogy milyen pályán ment vele, mert azon a tréningen már én is voltam. de maradok az újnál. nem érzem, hogy annyival jobbra kijönnék vele. nekem sokba kerül a mászkálás, az eltöltött idő vele, olcsóbb, gyorsabb kényelmesebb ha elgurulok és újonnan felrakatom a tutit.
régen én is mindenhez úgy álltam hozzá, hogy hogy jövök ki a legolcsóban. ma már a egyre kevesebb dologhoz állok így hozzá, mert az a tapasztalatom, hogy inkább picit többet, de cserébe gyorsabb, pontosabb, megbízhatóbb, nincsen morgás és újabb esetleges pénzkidobás, ami megelőlegezhető lett volna. és így erősen pluszban is vagyok összesítve. -
Integra
titán
continál roadattack, sportattac, raceattack asszem a sorrend.
race-ből csak egy gumijuk van ami utcai engedélyes (raceattack street - ez van most az enyémen is), a többi már csak pályán legális.
azt mondják a legnagyobb különbség jelenleg a a conti raceattack és a metzeler racetec között, hogy utóbbi utcán talán még egy fokkal jobb, mert valamivel tartósabb. -
zsoltee10
addikt
-
yodamastah
őstag
-
zsoltee10
addikt
hát én még mindig csak ajánlani tudom a Dunlop Roadsmartot. Állat ez a gumi. Két személlyel is sokat használom, Hungaroringen rongyosra jártam a szélét, autópályán is sokat jártam vele. Nem kockás egyáltalán, és jelenleg 22500km van benne. Még 2000km szerintem van benne, két hét múlva többet tudok mondani, jövő héten megyünk Ausztriába motorozni...
-
yodamastah
őstag
A gyarto kozli hogy az adott gumi mire valo. A modern sport tura gumik ugy neznek ki, hogy oldalt puhabb kozepen kemenyebb keverek. Szerintem 100% kozutra ilyet erdemes venni. De hogy egyes markak milyen egymashoz kepest... hat ezt a forumokbol lehet levadaszni legjobban. Szerintem a pirelli es a metzeler gumijai jok, a dunlop sem rossz, de az utcai gumijaik kozott lattam mar szornyueket. A continental nagyon igyekszik, egesz jo gumikat hoz ki az utobbi 1-2 evben. Bridgestone sem rossz, de az OEM gumijaik nekem soha nem tetszettek.... MIchelin nekem nem szimpatikus, bar a Power1 kivalo lett, es a sport tura gumijaik nagyon jok allitolag... Avon = passsz..
-
yodamastah
őstag
Az az uj z6. Jo volt a regi is, neha azzal turaztam. Elol racetec K1, hatul Z6
Nem tapad ugy mint egy jo sportgumi, de utcara eleg. Es elmegy siman ugy 10ezret...
Jo tapadas az relativ. Egy bemelegitett palyagumival terden gyorsintai lehet meg fekezni. Egy utcai gumival ezt mar nem lehet, de lapon fordulni lehet egy Z6-al is. A szivas ha itt terheles valtast csinalsz akkor elesel. Szoval nyilvan mindig jobb ha egy gumi maximalisan tapad, de kozuton az embere eleve nem motorozik lapon, szoval normalis kozlekedeshez, es egy kis light allatkodashoz ekek a modern sporttura gumik teljesen jok.... Ha mar komoly tudasu gumi kell kozutra, akkor eleve az eleteddel jatszol.... M5 az mar olyn gumi amivel nyugodtan fel lehet menni palyara, sot igencsak jo koridoket is lehet vele menni.
Szoval kozutra szerintem Z6 is eleg, foleg egy sporttura motorhoz az passzol is. Ha neha palya akkor mehet az M5 is. Racetec meg akkor ha sok palya, de a racetec amugy kivalo utcan is....
-
Ferdzsoo
addikt
Az eldőlés esésnek számít?
Volt főnököm majdnem 10 évig motorozott, mit egy állat. KawaZX6R. Soha nem esett el vele.
Előtte volt egy babettája vagy valami hasonló kaliber, azzal többször perecelt, de nagymocival soha...
Ilyen is van. Pedig ő tényleg egy állat volt...szerk.: jah múlt idő nem azért van mert meghalt
, hanem mert eladta és már nem motorozik.
-
Integra
titán
ilyenről nem tudok.
viszont nagyon sok 600-as gép 97 lóra van lekorlátozva a speed gépek közül, mert jóval olcsóbb a biztosításuk így.
illetve van, hogy gyárilag az új motoroknál a szoftver nem engedi a hajtást.
lásd s1000rr, ahol elég sok egyszerűen szétesett pikk-pakk, és ezért a bmw úgy döntött hogy szoftvert telepít a motorokba, így az új motorokat x ezer km-ig egyszerűen nem tudtad használni a teljes fordulatszám tartományban. első x km-en y fordulatot enged, 2x km után z fordulatot enged, és így tovább. állítólag így is meglepően sok szétesik, de jóval kevesebb mint amikor ez nem volt bennük. -
Integra
titán
spidi trackster touring kétrészes bőr/tenax ruha
spidi corse r kesztyű
sidi vertigo corsa csizma
komplett l2-es forcefield testpáncél
shoei xr1100 kupak
alpine füldugóunokatesóm könnyen lehet, hogy ma is élne, ha rajta is lett volna ilyen mellkas védő, de már sosem tudjuk meg.
-
emre
veterán
-
Gaboman
nagyúr
-
TayRol
nagyúr
-
Daywalker
addikt
Na kifutottam a szerkesztési időből...még annyit akartam, hogy pesten 3-as, 4-es fokozatban szoktam menni, így tartva a fordulatot magasabban, mert itt sosem lehet tudni, hogy mikor kell kicsit kilőni, illetve nem kell visszaváltogatni, ha kicsit lassul a sor. Persze ha tök üres teszem azt a Váci út, akkor 70-nél (mert hogy ott annyi a megengedett) behúzom 6-ba. Egyébként is elég nehéz 50-nel menni egy sportmotorral
Városba kéne egy egy- vagy kéthengeres, vagy ne adj isten egy nagy (125?) robogó.
-
Boci_83
őstag
Ami a 3-ason van Mol kút, én még az életben nem tankoltam ott. A másik Mol kúton elvétve szoktam csak, de nem tapasztaltam ilyet még. Vagy a Shell kúton, vagy a Klub Petrolnál vagy inkább Avia kúton szoktam leginkább.
Igaz Piccó kollega?
Benzin vagy gyújtás lehet a gond.
Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12RAM 1024GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro / Gyárifüggetlen / 128GB / 12Hó Garancia / 88% akku
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest