Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Gaboman #50001 üzenetére
áttételen múlik minden a gyorsulásnál. de a végsebesség mindig is különbözni fog, hiszen a lóerő azt adja meg. Nem a hátsó keréken, vagy a főtengelyen jelentkező nyomatékot, ami a gyorsítóképesség. Logikusan végiggondolva egy ideig lehet lépést tartani nagyobb lóerejű motorokkal, bár a sokkal több váltást és az ezzel járó - a nagyobb fordulatú és azon nagyobb nyomatékot termelő motornál - korábban bekövetkező nyomatékváltást bele sem számoltuk. Tehát a papíron lévő számok érezhetőek is. Azt mondjuk nem jelenteném ki, hogy simán lépést tartasz jóval nagyobb lóerejű motorokkal, hacsak nincs hátul akkora lánckereked, mint a kerék, és 150 a végsebességed.
-
-
válasz
Gaboman #49997 üzenetére
szerintem egy hangsúlyosan erőt sugárzó, fölényes motor legyen is erős. ha nem az, akkor az gáz.
de nem fikáztam, csak azt mondtam, hogy a kinézetéhez adott 162 ló nekem kevésnek tűnik.
ÉN nem vagyok egy nagypofájú, mindenkinél okosabb fórumkirály, csak elmélkedtem...
bocs, hogy élek -
Daywalker
addikt
válasz
Gaboman #48075 üzenetére
1 gurulásból...2-3 végig leforgatva mellettem sem tudott elmenni a busa, plusz pályán nyomatékból 130-180 között sem tudott elnyúlni...ilyen ez. Kissé túl van hájpolva az a gép, a tudatlanok meg arra verik a nyálukat
Mondjuk dettó ugyanaz a fék van az enyémen, mint a busán, aminél tényleg van jobb ma már (én is gondolkodom valami főfékhenger cserés mutatványon, mint sokan mások, állítólag az dobott rajta valamit). Megáll az, csak húzni kell neki, nem úgy, mint a mai gépeken.
beteg: a lényeg a lényeg, ZX12-vel jobban jársz
Lehet, hogy a busa nagyobb pinamágnes, de te biztosan nagyobbat élvezel, amikor odavered a busát
-
Integra
titán
válasz
Gaboman #45347 üzenetére
sajnos a figyelmetlenség ilyen. helyettük is figyelni kell. én már eleve nem motorozom a sáv jobb oldalában, középen ha tehetem és minden kihajtó meg utca leágazásnál már sasolok előre és ha csak szikráját is látom, hogy megmozdul lassitok, hogy ha kell megállni tudjak vagy vészkikerülni.
-
Kroni1
veterán
válasz
Gaboman #44654 üzenetére
Ott mondtak rá egy litert az egyikben, 1.4l-t a másikban, de olvastam fórumon hogy valaki 1 litert öntött bele és a nivópálca alját se érte el az olaj.. Aztán meg mikor az előző tulajnak a Honda Dreamben szétszedték a karbit, rosszul rakták össze, de a hibát nem tudták megoldani amit egy másik szerelő nekem pik-pakk 5k-ért megoldott..
.. egyszóval a gyári szervizekkel inkább kerülöm a kontaktot!
-
Kígyó
senior tag
válasz
Gaboman #44553 üzenetére
A motorhang/kipufogo temat en sem ertem, nagyobb temponal(ertsd: 90 felett) mar nem is hallom. A szel zaja pedig csak azert zavar, mert tartos hallaskarosodast okozhat. Kicsit olvass utana a temanak, tobb motoros oldalon is veseztek mar. Es nem pedig azert, mert nyavalygok, vagy mert papirbol vagyok.
Djuree (PH! kedvence): kicsit el vagy tevedve te is, 130nal mar komoly szelzaj van, foleg egy magas embernek egy kis fazer-en. Az mas kerdes, ha tenyleg rossz mar a hallasod, de sztem azert nezesd meg mielott tovabb rontod.
A szitu amit leirtal, az meg eleg extrem, vagy inkabb fogalmazzunk ugy hogy nonsence.
Kicsit gondold at. Kozben fordits figyelmet a kovetkezo dolgokra: mikor eloz kocsi nagymotort; mikor hallod te ezt meg idoben; ill. tukor; hatranezes.
Amirol te beszelsz az inkabb gyalogos, biciklis problema. -
Djuree
félisten
válasz
Gaboman #44553 üzenetére
a szélzaj miatt vesznek füldugót többnyire. aki meg a motorhang miatt vesz füldugót, annak tényleg nem való motor
engem nem zavar a szélzaj, mert nem megyek csak max 130-al, ott még nem vészes. de ha mennék 160-170-el én is vennék. igaz baromira életveszélyes ,mert tompítja a többi hangot is.
mondjuk engem asszem nem zavarna a szélzaj, már süket vagyok, itt a melóban a gázturbinák 120dB-el zúgnakmég jó hogy van fülvédő ha kint kell lenni felügyelni a karbantartókat, az irodában meg nem nagyon hallatszik....
-
Daywalker
addikt
válasz
Gaboman #44553 üzenetére
Szerintem te félreértelmezted az egészet. Egyrészt az autós hasonlattal sem értenék egyet. Nekem Remus Wild Label van az autómon és autópályán bizony fárasztó a hangja egy idő után
A füldugót a szélzaj ellen használja TayRol, és én is be fogok egyet szerezni. Hogy miért? Mert öreg koromban (bár nem hiszem, hogy megérem) nem akarok süket lenni. Nyilván nem a (sport)kipuff hangja a zavaró, hanem a szélzaj, és az engem is baromira zavar. Nyilván egy halkabb sisak lenne a megoldás, de még azok használatánál is javasolt a füldugó (nézz utána, hogy mekkora terhelést kap a füled a sisakban a szélzaj miatt).
Hogy mennyire különbözik egyes emberek ingerküszöbe, azt azzal szemléltetném, hogy voltam kint pár éve F1 edzésen, amit többen simán füldugó nélkül néztek végig a gold tribünön, én nekem ugyanott fél óra után már fizikai fájdalmat okozott a nagy hangnyomás, szinte rosszul voltam és két napig sokkal rosszabbul hallottam.
Nem hinném, hogy a motorozás élvezetéhez hozzá kell tartoznia a hallásromlásnak is. Ha neked nem fontos, a te dolgod, de nem hiszem, hogy emiatt el kéne ítélni a másikat. -
válasz
Gaboman #44426 üzenetére
Megértelek!!
Nem vagizásból, komolyan, csak hogy el hidd, hogy értem, miről beszélsz: 40 vagyok, 25 éve vezetek motort, autót, úgy, hogy nyugati motort és autót még az életben nem törtem meg. Az utóbbi 20 évben biztos, hogy két trafinál többem nem volt, azok is csak 50-nél 60. Pedig napi min. 140KM-et vezetek, évi 100.000-et. Szóval nem vagyok az a felelőtlen száguldozós eszement, agresszív barom, aki pl. motorra felszerelt kamerával veszélyezteti vagy elveszi mások életét!
Szóval komolyan, még irigyellek is hogy jól érzed magad az SM610-enNa jó, nem irigyellek, de én meg azt szeretem, ha egy motor DISZNÓ. Hogy érezzem. Hogy meglegyen pl. az érzés, hogy uralkodsz 150 pacin! Biztos jó élvezni a kanyarokat egy könnyű motoron, de én meg azt élvezném, hogy úgy kezelek egy bálnát, mintha szöcske lenne
Egyturbós vadállatot
-
válasz
Gaboman #44410 üzenetére
betenném a konyhába, megvilágítanám spotlámpákkal és azt nézegetném este munka után.
hétvégén meg kivinném a kertbe, lemosnám, políroznám!
a nyári szabi alatt meg még be is indítanám és kiülnék mellé a hintaágyba, órákig hallgatnám a hangját!
aztán ha megöregszem, meg évekig mesélném az unokáknak, hogy milyen motorja is volt a nagypapának az ő idejében! -
Integra
titán
válasz
Gaboman #44311 üzenetére
fúúú, én nagyon beleszerettem ebbe is, megy az eleje egyik irányba, a segge a másikba, 3 öklömnyi éles kövek mindenhol, de csak a kanyar kijáratot keresed és egyensúly érzékből meg helyes test tartásból kell összeraknod, hogy ne ess kurva nagyot.. örülök, hogy végre volt lehetőségem rá, már tavaly is örültem, hogy meghirdették, de akkor nem tudtam elmenni. én hatalmasakat estem, holnap kék-lila lesz a lábam több helyen, az biztos, a jobb combomon elég csúnya lesz, mert ott beragadtam és rá esett, na az fájt rendesen egy pillanatra, most kezdem érezni emberesen, holnapra tetőzni fog
-
ALI_G
veterán
válasz
Gaboman #44208 üzenetére
Persze, hogy nem. De a második motor ne legyen már jobb mint az első
5-tel kellene kezdődjön, azért meg csak lepusztultat kapok, abban meg a drz úgy tudom verhetetlen (igénytelenségben).
Mennyibe fáj most egy évre egy 400-as üzembetartása? Tegyük fel,h A0-ban van, és 40 Le.
-
ALI_G
veterán
válasz
Gaboman #44198 üzenetére
Köszi a felhományosító tanfolyamot!
Egyelőre úgy néz ki, hogy ha lesz rá erőforrás, akkor is DRZ-t fogok 2. mocinak, annyira azért nem megy jól sajnos, hogy két fullos mocit fentartsak, így is, ha megveszem, kicsit luxusnak fogom érezni, hogy bár autóm nincs, de két motort eltartok.
de közöttünk maradjon, magyar honban egy motor is luxusnak számítDe hát még is csak az álmainkat váltjuk valóra!
-
runner 125
nagyúr
válasz
Gaboman #44201 üzenetére
A másik amit nem írtam; a váltás.
Majd beszartam, gyakorlatilag nem lehetett kuplungolást hallani, hanem csak azt, h más a motorhang egyik pillanatról a másikra.
Egyáltalán használnak kuplungot, vagy csak simán kuplung nélkül pakolják nekik?
..ugye a csúszó kuplungnak itt nincs szerepe, mivel az az erős motorféket gátolja meg. -
alvaro
senior tag
válasz
Gaboman #44136 üzenetére
Mindezektől nem teljesen függetlenül nagyon leszoktam a motorfékről, pedig az elején még elég sokat használtam. Elég szűk fordulatszám-tartományt használok, és sokat kéne vele gépészkedni, a fent elmondottak szerint, ugye SM-szerű blokkal megáldva.Lassításnál inkább kigurulom a plusz sebességet simán behúzott kuplunggal, beváltok abba a fokozatba, amiben épp elvan az új sebességen, és gázfröccsel ráengedem, törekedve a minél simább érzésre. Ha meg hirtelen kell fékezni, úgyis megette a fene a motorféket, foglalkozni vele úgyse érek rá, hogy állandóan váltogassak. Inkább úgy teszek, mint normálisan, csak használom a féket...
-
doc
nagyúr
válasz
Gaboman #44001 üzenetére
igen, lattam par Hyo-t keresgeles kozben, de a szamomra ismeretlen nev es a feltuno olcsosag miatt en fejben a Keeway-jel raktam egy kategoriaba, bar az utobbi par napban irtatok rola, es az alapjan ez nem feltetlenul van igy
amugy nagyon pofas gep, az ara is nagyon jo, de szerintem a 650 kobci nekem nagyon sok lenne igy elsore... -
Djuree
félisten
válasz
Gaboman #44001 üzenetére
miért, az hogy megkérdezem nektek hogy van beállítva a rugózás, ebből hogy jön az le neked hogy mennyit motoroztam eddig
TUDOM hogy hogy kell lennie, vagyis hogy szokták, de mindenkinek más a jó, ezért kérdezem, mert kíváncsi vagyok nektek hogy van belőve
te is, meg mindenki más kérdezett már itt olyan dolgokat ami kb. alapvető, hagy ne keressek vissza. mégsem böfögtem oda hogy bazzeg ezt miért nem tudod, pedig alap dolog, azért fórum ez hogy kérdezzünk sztem, a másik meg hogy csak kíváncsi voltam, nem a tudás vagy nem tudás okán kérdeztem -
yodamastah
őstag
válasz
Gaboman #43945 üzenetére
Egy jo gumit eleg extrem mod lehet terhelni, szoval siman belefer hogy lapon nem huzod a gazt. Viszont legtobb tapadasod akkor van lapon ha kicsit, nagyon kicsit gyorsitasz. Egyszeruen azert mert nagyobb altalaban joval nagyobb a hatso kerek tapado felulete, es ha el van csukva a gaz akkor lassul a motor es tobb suly megy elore. Szoval ha kerdeses hogy eleg lesz a tapadas (kozuton ez mindig kerdeses), akkor stabil gazzal erdemes ezt a muveletet csinalni.
PL palyan egy jol bemelegitett payagumival van eleg tapadas arra hogy kanyarba befele elcsukott gazzal motorozza bele eszement tempoban a kanyarba. Ott meg arra is van tapadas hogy egeszen a kanyar kozepeig meg fekezel befele ovatosan.
De persze alapvetoen igaz, hogy a benezett kanyar szituban a lenyeg hogy probalj bekanyarodni, nem pedig fekezni. AKinek van verseypalyan berogzott tapasztalata a kanyaba fekezeshez (trail braking) az utcan is meg fogja csinalni, de alapvetoen a gond hogy egy benezett kanyar az panik szitu, es sokan panikolas kozben nagyot fekeznek az elsove, az meg kanyarodas kozben erinto iranyban kuldi kifele a motort.
Szoval a lenyeg ha jon a kanyar meg kell probalni befordulni es kesz
A fent emlitett stabilgazas kanyarodas amikor nagyon picit gyorsitasz (0.1G koruli gyorsitas) igaz a csuszos szitukra is. Tehat amikor kanyarban meglatsz valamit amire ugy gondolo hogy csuszhat (pl poros) akkor is gazt kell huzni, nem elcsukni. Fekezni meg vegkepp nem szabad.
Egyebkent ezek mind benne vanna a twist of the wrist 2-ben, szoval erdemes azt olvaasgatni, rengeteg info van a jarmi dinamikarol, es a legfontosabb vezetestecnikai tudas onnan beszerezheto. Utana mar csak gyakorolni kell
-
ALI_G
veterán
válasz
Gaboman #43945 üzenetére
A lent vagy lapon yodánál azt jelenti, hogy onnan nincs tovább dönteni, ilyenkor egy utcai gumival utcán én nem próbálkoznék még a hátsó fékkel se nagyon, bár a hátsó keréken elvileg nagyobb a tapadás olyankor is. Stabil gáznál mindkét kerék egyformán tapad, ha ilyenkor a hátsó féket finoman lenyomjuk, akkor a hátsó felfüggesztés megnyúlik, a hosszabb tengelytáv pedig szűkebb ívre kényszeríti a motort.
Ha nincs totál lapon a gép, akkor lehet fékezni. -
.mf
veterán
válasz
Gaboman #43915 üzenetére
"A Hyo GT250ről nagyon jók inkább a vélemények, szeretik a tulajok, megbízható gépeknek tarják és jó minőségűnek."
... most már... de az első szériáknál féknél és elektronikával is bajok voltak.
Runner, Yoda: ilyenkor egy kis hátsó fék a stabilgáz mellé, még jobban bedőlni és kicsit beljebb kormányozni nem segítene? Én legalábbis úgy tudom/tanultam, hogy hátsó fékkel lehet még kanyarban szűkíteni az ívet. Igaz nagyobb tempónál még nem nagyon kísérleteztem vele
-
.mf
veterán
válasz
Gaboman #43879 üzenetére
Remélem csak ápr. 1-jei poén
Djuree, az nem lufi a kormányon, hanem duda
-----
Most már ám tényleg beköszöntött a szezon. Tegnapelőtt egy vörös-fehér 848 vagy 1098-ast láttam, tegnap pedig egy VTR1000SP1-et... meg még sok mást...
ki kell bírnom... türelemmel... ááá
A ledes indexekből már csak egyet kell betenni. Viszont jövő héten elutazok két hétre, s addig még arra kell sürögni, úgyhogy arra az időre már nem hozom elő a garázsból. Amint visszajöttem, mehetünk generálra, utána viszont... -
Integra
titán
válasz
Gaboman #43748 üzenetére
hehe, na akkor most már világos
yoda bevitt a zerdőbe, nem is értettem, hogy miért mondja a pannóniára, hogy embertelen pálya..
van kontaktom olyan motoros egyesülethez, akik minden évben lefoglalják a pályát 1-1 hétvégére és magamfajta kocamotorosoknak tartnak tréninget, csak motorok, nincsen autó, profi oktatókkal. valami 500-600 euro asszem kompletten.
egy ismerősöm ott lakik a pálya mellett, 20 éve motorozik rajta, de ő sem megy fel alapvetően ha autók vannak a pályán, mert életveszélyes. viszont vannak kifejezetten motoros napok is. -
zsoltee10
addikt
válasz
Gaboman #43681 üzenetére
nem fogalmaztam pontosan. Az Alpok szerpentinjein (grossglockner, stb.) nem volt nagy élmény, hogy állandóan váltogatni kellett, vissza rugdosni egészen az első fokozatig, mert kettőben már kínlódott, 1ben viszont már pörgött nagyon, stb. Két személlyel, teljes túrafelszereléssel nem volt annyira örömmotorozás. Nekem jobban feküdne a túrázáshoz egy nyomatékra hangolt öblös 2 hengeres, legvégső esetben sor4.
-
Integra
titán
válasz
Gaboman #43637 üzenetére
örülök, hogy egyáltalán volt... egyszerűen kifogytak 300v-ből és ami volt az meg 4400-ről 4800 lett, ez van. yodának van igaza, időben kapsz, okés. bár akkor sem húdeolcsóbb.
yoda: ja, de ilyen részletkérdések csak akkor jutnak eszembe ha szerviz van, örülök, hogy egyáltalán a szervizbe időben eljutok..
mondtad, hogy szólsz ha motulozol, aztán nem szóltálRoli: olvasom bakker
azért bizakodó vagyok -
Daywalker
addikt
válasz
Gaboman #43576 üzenetére
Én sem ajánlottam neki, tavaly sikerül elkerülni a dolgot, de most megint előjött a téma. Persze nem mondhatom, hogy nem ajánlom neki, amikor nekem is alig egy éve van jogsim, km-ben is kevesebbet motoroztam, mint ő (igaz, azt viszont erősebb gépen - az öregekkel az a baj, hogy azt hiszik, hogy a Pannónián nagy királyok voltak, akkor ma is tudnak, pedig tök más kategória).
Vettem egy Abus láncot lakattal, vmi 16 ezer forintért, plusz van tárcsazáram is. Arra elég, hogy, ha beszaladok valahova, akkor ott merjem hagyni egy időre. Amit meg el akarnak vinni, azt úgyis elviszik, mindegy mivel védem.
-
válasz
Gaboman #43534 üzenetére
Én idéntől nem motorozok itthon. A legrövidebb úton elhúzok a határig, aztán motorozok... külföldön. Olcsóbb benzin, (sokkal) jobb utak, értelmesebb emberek. Max visszarakom a gyári dobot. Na bumm. Meg nem motorozok minden héten, csak minden harmadikon. De akkor túra külföldön.
Küldték a napi emailt pár napja. 2009-es év hasonló időszakához képest (első két hónap) 22%al csökkent a benzin eladásaRemélem bedől ez a putri a pics.ba. Már jó pár éve be kellett volna dőlnie, réges-rég kifele másznánk a szarból.
Elég széles ismeretségi körünkben van jópár magasabb beosztású emberke (EÜ, vízig, etc). Majdnem kivétel nélkül mindegyikük azt mondja, hogy tudatos népírtás zajlik. Ezt lehet elfogadni, és el nem fogadni, de attól a tény, az tény marad. A mol meg beveheti tövig a 133 milliárdos nyereségével (speciális bevételek nélküli eredmény)
mod: ja igen. A benzin ára lesz a legkisebb probléma. Nyár végére jön a 400 forintos kenyér, az 55 forintos tojás, meg a 200 forintos liszt. Éljél meg 80ezerből.
-
-
Djuree
félisten
válasz
Gaboman #43458 üzenetére
nem, de 99%-ban itt használom a motort, azért az 1%-ért meg nem fogok betenni qrva eü csomagot, mert annyira tök felesleges...rendőrt meg még nem hallottam motorostól eü csomagot kérni, sok rendőr ismerősöm van, de egyik sem vetemedne ilyenre, nem ez a lényeg, sokadrangú dolog
-
Djuree
félisten
válasz
Gaboman #43411 üzenetére
ne is mondd, a 125-ös mz után a 600 fazer ég és föld. tényleg el sem tudom képzelni mit tudhat akkor egy lityós sportgép. ez a fazer is úgy megy, gondolok egyet és kikerülöm az előttem menő autót. kikerülöm! nem megelőzöm
nem ua. a kettő. lámpánál is néha megvadulok és úgy otthagyok mindenkit mint a gyík, felmegyek 100-ig pillanatok alatt, persze nem városon belüli lámpánál. az a fura hogy fater 1 hengeres csopperének is olyan nyomatéka van, majdhogynem jobban gyorsul mint a fazer
na eldöntöttem. aprilis végén, vagy májusban elmegyek safety hungary lvl1-re. úgyis mennem kell pöstre valami gerincvédőt venni, meg egy jó kabó is kéne, valami mugen vagy ilyesmi, márkásabb darab. vacilláltam hogy prot mellény legyen-e, de arra jutottam hogy nekem jobb a sima gerincvédő+kabátban lévő protektorok.
asszem hétvégén most hazamegyek és összerakom a mocit, nem érdekel hogy 5.000ft a hazaút
nem bírom ki...
-
atom87
aktív tag
válasz
Gaboman #43171 üzenetére
Párszor használtam már egy 2006-ost, nekem tetszik.
Erre-arra elmenni vele jó, igaz pakolni lehetetlen rá szinte és az ülése sem egy leányálom hosszútávon.Nézegettem a napokban újfent az áraikat és sajnos tényleg sokat kérnek érte... Egy millió fölötti a legtöbb ára még egy 5-6 évesnek is, mikor újonnan másfél millió volt az áruk, ha jól emlékszem.
-
Integra
titán
válasz
Gaboman #43110 üzenetére
asszem a fézeren nekem gyárilag nem volt. gondolom mert nem kell rá. az rr-en meg van. gondolom mert kell rá. én tuti nem leszek okosabb annál, aki egy életen át motorokat tervez
én amúgy örülök annak a bigyónak a kormány végén, mert így legalább csak a bukta után azt kell kicserélnem...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Gaboman #43040 üzenetére
Nekem pl. a Nexus-on a gyári dob ~ 20kg volt, a rajta lévő Finster aludob meg, jó, ha kettő.
..igyekeztem reálisan látni a helyzetet, de meg vagyok győződve, h a Finster dobbal sokkal jobban húzott.
Persze ez nem mérvadó, igazi teljesítménynövekedést egy kész rendszer (leömlőkkel együtt) ad. -
koshmar
addikt
-
koshmar
addikt
Aktív témák
- LG OLED55C9 prémium TV - 140cm, 4k, 120Hz - apró vizuális hibával
- Erős Gamer / Munka PC i7-14700, RTX 3070 Ti, 32GB RAM, 1TB SSD
- Brutál ERŐMŰ! Lenovo P710 / 2x Xeon E5 (44 mag!) / 384GB DDR4 / 2x 512 SSD / 8TB HDD, ASUS 1660 6GB
- Asus ROG X13 Flow 2in1 Touch WUXGA 120Hz Ryzen9 5900HS 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 3050Ti Win11 Garancia
- Samsung Galaxy A33 5G / 128GB / 6GB RAM / Üzleti széria / Független / 49.990 Ft / Sopron
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12RAM 1024GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garanciával
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest