Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Kornel #11378 üzenetére
Hát akkor elmesélem hogy van behozós nepper ismerős. Nem lehet megmondani hogy mikor , v hogy egyáltalán volt-é tekerve az óra.Amikor hozzá kerül, leköti, mén szervizet csináltat ismerőssel, oszt amikor el akarja adni visszaköti órát és a következő szerviz már márkaszervizben van pecséttel.
-
-
-
-
-
-
válasz
Kornel #11358 üzenetére
Akkor megint : a magyar KKV-k. Tehát nem multik. Barátom egy általam meg nem nevezett nagy egyetem professzorai által alapított kkv vezérigazgatója. Ennél a <10 embert foglalkoztató nonprofit intézménynél, milliárdok mozogna éves szinten. És vajon mennyi mindenki bejelentett bére? Na mennyi? És vajon miért van mindenkinek autója, még a legutolsó 24 órát irodában ülő programozónak is, aki 1 utcával arrébb lakik?
-
válasz
Kornel #11356 üzenetére
Erre elmondom neked a választ. A magyar kkv-k többsége minimálbérre jelenti be az alkalmazottait. És ehhez biztosítja nekik a számukra kevesebb adóval terhelt költségtérítést, és kiküldetést. Ebben az esetben a munkásember kap 60800 ( illetve ez már változott) plusz az általa hozott üzemanyag számlák mennyiségének megfelelő zsét.
Őszintén: ha mindenki így csinálja és ezt mindenki tudja, akkor minek törjék magukat, hogy a legszegényebb és legjobban kizsákmányolt, valóban rászoruló pár ezer embert segítsék? -
Rick4
félisten
válasz
Kornel #11341 üzenetére
Arról beszélek, hogy ha a melósnak az autójára szükség van a munkába járáshoz, akkor az szja törvény szerinti lehetőségeket kihasználva kiküldetési rendelvényt vezet, és saját, vagy közvetlen ugyanazon lakcímen lakó hozzátartozója autóját használhatja munkába járásra. Ekkor a munkaadó kifizeti az autó köbcentije szerinti apeh normát (amit már leírtam, de ha gázos a kocsi, akkor a benzines fogyit szorzod 1.2-vel, vagyis itt bele kell férni 10.3 liter gázba, gondolom ez megy) illetve a 9Ft/km kopásköltséget. Tehát egy 1.0-1.5-ös kocsinál kapsz a munkaadódtól aktuális havi apeh üzemanyagnorma, +9Ft/km-nyi pénzt, ez ebben a hónapban neked kb 30 Ft/km, ehelyett eljársz 7 liter gázból, ami 1700Ft. Ennyi. Ha ennyit fizet, akkor ezt bevallanod se kell. Ha nem ennyit fizet, akkor téged rendesen átqrtak.
-
ati012
őstag
válasz
Kornel #11339 üzenetére
Segély alatt én mondjuk a családi pótlékot, GYES-t, GYED-et is értem.
Rick4: valamivel többet, úgy kb a felét.
Számolok:
Emberünk napi 30 km-t tesz meg, ez egy hónapban 660 km.
Erre kap 5940 Ft támogatást, amiből vesz:
25 liter LGP-t (230 Ft / liter) vagy
13 liter benzint (431 Ft / liter) vagy
14 liter (422 Ft / liter) gázolajatSzámolok egy gazdaságos példával:
Emberünknek van egy gázos Swiftje, 6 literes fogyasztással, 1380 Ft-ból teszi meg a 100km-t. A 660 km-t 9100 Ft-ból. Több mint felét kifizette a munkahely.Számolok egy általános példával:
Emberünknek van egy benzines Swiftje, 5 literes fogyasztással, 2.155 Ft-ból teszi meg a 100km-t. A 660 km-t 14.233 Ft-ból. A munkahely így 1/3-t fizette. Ha csatlakozik még a szomszéd néni is, aki kifizeti a másik 1/3-d részt, akkor már vállalható.Nem tűnik soknak ez a 14ezer sem, de aki minimálbér közelében kap annak sok...
-
Rick4
félisten
válasz
Kornel #11215 üzenetére
LPG-re meg elvileg EU-s direktíva érvényes, ami szerint a tagállamok nem rakhatnak rá jövedéki adót(mivel környezetbarát üzemanyag), habár királyunktól minden kitelik, kitalál rá valami megoldást...
Félinfót ne hints, nem igaz, sok éve van jövedéki adó rajta. Egészen pontosan 180EUR/tonna. Szlovákoknál, horvátoknál egyébként jelenlegi árfolyamon épp 200Ft alatt jön ki, Szerbeknél, 200Ft fölött picivel, Románoknál is 210 körül megy, nyugaton meg szintn 230 körül, szóval annyira emelni nem lehet csak az ország közepén.
-
Typhoon47
senior tag
válasz
Kornel #11138 üzenetére
barátnőm apja ilyennel autósoktat.
szerintem nem rossz kis gép. 1.5 dízellel kellemesen dinamikus.
belső méretei saját osztályához képest nem rosszak.
sajnos a belső kidolgozás, gondolok itt a műszarfalra elsősorban, eléggé prosztó lett. bár bézs belsővel szép(kategen belül), de az anyagok nem jók. kezelése fa egyszerű.
viszont maga az autó karosszériáját nem éreztem sosem egyben, a csomagtartó például szinte lemez vékonyságú a mechanikája pedig wartburgosan pléh. nem szívesen koccolnék benne.... -
Rick4
félisten
válasz
Kornel #11174 üzenetére
A Puntoval egy éve én is csináltam 4.5-es fogyit, de ott tényleg teletanktól teletankig ment, 15 percig csurgattam a csőve a benzint, hogy a vége már ott maradjon. Ilyen vezetési stílussal minden ekkora kocsi tudja ezt.
Csak nem a fedcomp értékeire kellene hagyatkozni, hanem tényleg teletanktól teletankig, és legalább 100km-en.
Van egyébként jó- rossz infó a Renault Grand Espace-okról? Nézegetek most egy 2 literes turbo-s benzinest.
-
neduddki
nagyúr
válasz
Kornel #11138 üzenetére
HI!
Te azt az utat jarod be amit en 3 eve, ha lassan jarsz otopajjan es biroda ringatozast...
a ket testvermodell leggynegebb resze a futomu, amugy az oto egyben van, a accent sokkal fogyaszthatobb dizajnilag bentrol mint a rio, a 90en lovas 1,4 harminikusabb mint a 109nagyon kell porgetni es a valto ebben partner is, dizelket benne a meretetelon, raadsul, ha jol emlexem kimaradtt a kettstomegu lenkerek is, es a90lo i sbove sokkk a futomunekudv
neduddki
p.s. mondom en hogy nezz mar at a jhmes4 fele:- )
-
zeno70
tag
válasz
Kornel #11122 üzenetére
Bocsi, de off voltam eddig.
Kerdezted, hogy mennyi a Focusom fogyija - 6.5 - 7 atlaggal jarok el vele.
Eldontotted aztan, hogy mit veszel? Maradsz a Suzi mellett? En is nezegettem a cserekor a 2-es Swiftet, de kicsinyeltem, aztan meg az SX4 volt kepben, de azt meg dragallottam (akkor meg csak ujak voltak). Igy valtottam vegul markat. Egy autoszerelo haverom mutatott ra a F-ra, hogy igenytelen, massziv, jo futasu es koltseg hatekony. Belementem es nem bantam meg.
De hat tudod - mindenkinek igeny es penztarca fuggvenyeben - mas auto jon be es igy van jol, ezert van sokfele auto forgalomban.A lenyeg, ahogy tobben is irtak, hogy neked legyen jo es ne utald.
-
-
zoo8800
veterán
-
Rick4
félisten
válasz
Kornel #11064 üzenetére
Én júliusban egy 142 ezret futott Punto-t vettem, most 195 van benne, eddig egy első fékbetét kellett bele, meg vettem egy termosztátot, meg egy klímahajtó szíjat. Semmi köze a normális állapotnak a keveset futáshoz. Ott nyilvánvaló, de én piaci áron vettem, Te pedig jóval drágábban a tiedet.
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Kornel #10992 üzenetére
ami mindenképp a swift mellett szól, hogy ha esetleg véletlen megmihálylik benne valami, amire nagyjából ugyanakkora az esély, mint a lianában, vagyis nem sok, akkor valószínűbb hogy olcsón találsz hozzá alkatrészt. nem beszélve egy esetleges törésről, valami azt súgja, hogy olcsóbb a swifthez a karosszériaelem (igazából az a vicces helyzet áll fenn, hogy az új swifthez (2005-2011) olcsóbb mint a régihez (1997-2003), főleg az orrán található elemek, úgy mint motorháztető, sárvédők, lökhárító)
ezt kell szembeállítanod azzal, hogy egy sedan liana nyilván nagyobb utas és csomagteret nyújt, bár a bővíthetősége nem az igazi.
szerk: és a linkelt lianának lejárt a műszakija
-
ati012
őstag
válasz
Kornel #10897 üzenetére
Nekem semmi bajom a Suzukikkal, kényelmesen el lehet férni meg ott a 4 légzsák is.
Meg aránylag megy is. Ha meg csattanok inkább haljak meg mint legyek nyomorék. -
-
-
neduddki
nagyúr
válasz
Kornel #10476 üzenetére
HI!
gazt passzoom, de ahog beleolvastam a forumba elege errol szol, a 4ajtos lenyegesen sokkal fogayszthatobb ahogy a Zewa linkeli, de a csoamterajto meg az enyeen is rovidebb, cserebe nagyobb, de kevesbe varialhato
ellenbn talaltam egy vegyeseveset mint az enyem:- ) 100Mm em sok gyak uj allapotban lhet az auto ha igyaztak raudv
neduddki
mod: kozbe mit nem tlaltam:- ), leglbb nem tekrtek vissza, kormanyvedo is az amit mexotam, zakotartok is benenhagytak, meg a vegen lhiszem hogy noralsi kereskedes?:- )
-
zeno70
tag
válasz
Kornel #10361 üzenetére
Hasonlo cipoben jartam, mint te. 1.3-as Swiftem volt. Occo volt, keveset evett...es feltem kicsit benne.
De akkor adtam el, mikor 9 evesen szet kellett bontani a motorjat, mert eltort a gyuru. Volt vele tobb mas kisebb baj is, amit mar nem toleraltam tovabb.
Ezutan en egy 2002-es, Focus 1.6 sedant vettem, amit egy percig sem bantam meg.
Most is megvan, igaz nem jarok vele (mert nem vagyok otthon), de jo darabig nem is adom el. A benne levo 85 ezer km meg semmi, igy ha hazamegyek, gazositom talan es tovabb nyustolom. Nem volt annak meg semmi baja, miota nalam van (2005 ota). A fogyasztasa persze magasabb, mint a sozoe volt, de nem veszelyes. 7 liter korul van.
Szoval vannak sok szep es jo autok, amit lehet venni...en ezt vettem, es ajanlani is tudom. -
#10726912
törölt tag
válasz
Kornel #10375 üzenetére
Van az egyik ismerősömnek Nubirája, szereti, gázzal használja, de elég sokat költögetett rá. (nem a gázüzem miatt). (lendkerék, kuplung csere, kerékcsapágy cserék, klíma vezérlő, meg a fene tudja mit cserélt).
A thália nem a szívem csücske, de van egy pár ismerős itt a faluban, nem panaszkodtak rá..
Én német párti vagyok, de ha azokból nem találsz...franciából a MEGUNhatatlant, japánból nissant néznék, (nem micra-t), olaszból esetleg 1.2-es 6 sebességes stílót. Németből golfot-passatot, Opelt (astra-t), Skodáéktol Octaviát, esetleg SLK 55-öt...de csak gázzal és vonóhoroggal.
A huszonéves Audi akkor se életbiztosítás, ha egyszer sem volt törve, de kényelmes, kiváló az út tartása és olcsó fenntartani. -
ati012
őstag
válasz
Kornel #10363 üzenetére
Ez egy '98-as 1.3-mas modell motorháztetője.
Ennél észre vettem ezt. A többi Suzukival amit vezettem nem mentem ki a városból.8nemesis8: azokat csak ránézéssel nem tudod megállapítani.
Törés:
Festékvastagság méréssel, illesztési hézagok ellenőrzésével ki tudod szűrni hogy volt-e törve.
Illetve ha hanyag munkát végeztek, akkor ott hamarabb elkezd rozsdálni az autó. -
#10726912
törölt tag
válasz
Kornel #10358 üzenetére
de pl. az enyém is eladó lesz nemsokára, mert kezdek megint félni benne néha
Erre írtamSokan tudjuk és ezzel elfogadjuk/nem fogadjuk el a Suzukit. De felajánlani kevesen ajánlják eladásra /mert néha megint félek benne/ ürüggyel...
Mellesleg nekem is válság autóm van, ezért tartom a 25 éves AuditAzt a + pár ezret nem sajnálom benzinre, alkatrészben néhol veri a Suzukit...kényelemre meg többre tartom
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest