- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
latyak17
tag
válasz
Balupapa #11508 üzenetére
Amúgy télire nem ilyet rakok fel és ha cserés lesz gumi nem kötelező olyat venni lehet mást is rárakni tehát igazából majd lesz ami lesz..
más kérdés, hogy hnap eladó mit mond mert ha azt mondja lábon nem hozható P rendszámmal akkor ott bibi van án:S
fel lehetne rá tolni egy vr6os kipuvéget az sokkal jobban állna rajta
-
8th
addikt
válasz
Balupapa #11499 üzenetére
Az sem minden esetben előnyös. Olvastam róla, hogy a keskenyebb gumik általában merevebb oldalfallal készülnek. Keményebbre is kell fújni őket ezért nem tud úgy berugózni mint egy szélesebb, puhább oldalfalú ballonos abroncs. A durván virsligumis autókon a futómű is nagyobb terhelésnek van kitéve mert maga az abroncs szinte semmit sem csillapít az úthibákból. Az peres gumi + diszkófelni dettó ugyanez. Meg kell találni az arany középutat. Én a gyári ajánlástól nem nagyon térnék el.
-
-
8nemesis8
veterán
válasz
Balupapa #10932 üzenetére
133 000
Dízel a nyomaték miatt mindig azt érezteti, hogy erősebb, meg talán gyorsulása jobb is, ami egyedül nekem előzéskor számítana.
De benzinnel sincs bajom, az a gond, hogy nem tudom összevetni, mert otthon Kalos 1.4-esünk van benzin. (vagy 1.6 :s)Bnőmék autóját is sokat vezettem. Volvo V40 1.9 TD motor és sokkal jobb, mint a kalos motorja, ami természetes, pedig lóerőkben túl nagy diffi nincs.
-
8nemesis8
veterán
válasz
Balupapa #10929 üzenetére
Motorra vonatkozó teszteket olvastam már, meg még olvasom is.
Eddig az esetleges drága javítások miatt fel sem merült bennem, meg felesleges lenne, mert nekem évi 8-10 000 km-nél nem fog többet menni az autó előre láthatólag. Így nem lenne indokolt feltétlen a dízel, de minimális felár mellett kaphatnám meg. -
válasz
Balupapa #10834 üzenetére
Köszönöm, hogy megpróbálod elmagyarázni bernouli törvényét, de a nickemből kiindulva talán sejthető, hogy ezen már túl vagyok
1988-ban íratkoztam be az elméleti tanfolyamra
dabadab: Az autóknak azért a hegyes fele van elöl, mert ott a motor, hátrébb meg emberek ülnek, szóval aerodinamikailag kellemetlen a dolog, de ergonómiailag ez van. Tolatva a legtöbb autónak jobb a légellenállása, mint előre
Szóval a tetőbox vastag felével előre a kisebb ellenállású, ez nehezen cáfolható alapvetés... -
neduddki
nagyúr
válasz
Balupapa #10834 üzenetére
HI!
azert szall fel mert felul nagyobb a levedo sebessege mint alul, hogy ez most elol vekony vagy hatul az tok mind egy
udv
neduddki
mod: pilóta: igeykeznek a tetocsomagtatrol leallo aramaltokat minnel jobban a gepjarmutol taolabb levalasztani, hogy az eredeti aramlatokat minel keveseb befojjasljak ezer van rajruk az a kis kiemelkedes
-
-
neduddki
nagyúr
válasz
Balupapa #10761 üzenetére
HI!
nkh-nal muszaki szemle v. vizsga arra mar nem emlexem, hogy mikor mejjik, nekem eleg volt, hogy gyari felni gyari mereten nincs kotoszkodes /lasd cov r1-en rav xa-10 felnije/
Zewa: eletbenva meg ez a szabaly/rendetet/etc?udv
neduddki
p.s. Carina 14evesen adtuk el, 5 fok alatti kilepi homersdekettel, /barcsak az ujakkban is ennyire rulmeretezek volna:- )/
-
Rick4
félisten
válasz
Balupapa #10766 üzenetére
Én tudok 20 éveset is, amiben a hátsó szintszabályzó, a motoros ülés, tükör, meg minden ami benne van gyárilag, az hibátlanul működik... De van 11 éves is, szintén hibátlanul működő.
Mesélj már, milyen hibaforrás egy klíma? Van egy zárt rendszer, egy külső meg egy belső hűtő, egy kompresszor, meg egy kis gáz, és kb ennyi, ha valami tossz, megcsináltatod és megy tovább. Pont ezért nem vennék meg olyan kocsit amiben van klíma de nem jó. Milyen dolog már, hogy benne van, de nem csináltatja meg? -
Zewa
senior tag
válasz
Balupapa #10764 üzenetére
Ezen nem izgulnék a helyedben. Előbb fog másik 100dologért megb@szni mint ezért. Főleg ha váltóméret. Ne lógjon ki és ne legyen szemet szúróan hatalmas átmérő, többi nem igen érdekes.
#10755 Vesztor87 Felejtsük már el ezt a Francia-Olasz autó dolgot. nagy átlagban lehet hogy rosszabb de roszabb vasak gyártási helytől függetlenül vannak, ezért érdemes a pontos típus után keresgélni.
Remek példa erre mondjuk egy Megane. 3db van ebből a tipusból a környezetemben egyiket sem hallom panaszkodni rá. Klíma és 4* törésteszt.... -
hdman
őstag
válasz
Balupapa #9847 üzenetére
A kocsim eddig sem nagyon füstölt, fokozatosan gyorsítva szinte nulla volt a látható kipöfögött korommennyiség, azonban tempósan hajtva, padlózva néha eldobott egy fekete labdát.
Ez most annyiban változott, hogy normális terhelésen, fokozatosan gyorsítva maradt a szinte nulla füst, viszont hajtva kicsit több lett, mint a box előtt. Ez gondolom várható volt. 2000 rpm felé ha leküldöm a gázpedált az alvázba, akkor nyom egy közepes gombolyagot, aztán amint maxon tölt a turbo, utána semmi.
A fogyasztás nem változott számottévően se pozitiv se negativ irányba.
Lemértem többször is a gyorsulást, tényleg annyi
Kb. ilyen: [link]
Ja, és a dizel puntokat nem ajánlom, volt szerencsém mind3 generációhoz, jelenleg is egy grande puntot hajtok 1.3 MJet motorral, de a motoron kivül minden volt már rossz rajta
-
Rick4
félisten
válasz
Balupapa #9667 üzenetére
Lefényképezhetem, a külseje olyan mint más 1 hetes mosás után, a belseje meg nagyjából pormentes (nem szoktam lehúzni az ablakot, nem szeretem a huzatot, és van pollenszűrő is) talán a műszerfalon kell némi portörlés, de az is olyan, mint másnál 2-3 hetesen. Szemetet, papírokat külön zacsiban gyűjtöm, nem ülök bele olajosan, koszos ruhában, mitől lenne piszkos?
Lehet ez már öntisztító?Viccen kívül, ha reggel 8-kor indulok, és este 11-kor érek haza, sejtheted, hogy nincsen kedvem kocsit mosni. Egyébként meg vagy megy, vagy zárt garázsban áll, ez is sokat számít neki...
-
-
-
-
-
8th
addikt
válasz
Balupapa #8468 üzenetére
Én nem azért kérdeztem, hogy szívjam a vérét. Csak ilyenkor mindig egy barátom jut az eszembe. Volt egy kocka Corsa GSI-je. Nagyon ritka kocsi itthon. Egész jó kis autó volt én is vezettem. Idővel szeretett volna egy fiatalabb és erősebb autót úgyhogy átült egy VTI-be. Szerencsétlen könyékig belenyúlt a szarba. Egerben vette egy fiatal sráctól és hát eléggé le volt lakva a kocsi. Mire rendbe tette elment rá a Corsa árának 3x-osa. Féltávnál már ő is tudta, hogy hülyeség volt pont ezt a konkrét autót megvenni de akkor már késő volt visszakozni egy raklap pénzt beleölt. Mindig azzal nyugtatta magát, hogy ezen már legalább minden fasza bár szerintem ezt ő maga sem hitte el. Mire úgy összeállt a vas el kellett adnia az egyetem miatt. Jó sok pénz bukott ezen az egészen.
(#8470) ati012: Akkor hajrá!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Balupapa #8229 üzenetére
Nem elég tényszerűek az biztos. Sztem nem a BMX X5-el van konkréten gond, jó konstrukció. Általánosságben egy ilyen korú és ennek megfelelő futásteljesítményű dízelnél bizony súlyos költségek jelentkezhetnek még egy "olcsóbb" D4-D-s Toyotánál is pl, a BMW felárat meg itt pluszban meg kell fizetni.
Elég ha csak egy kettőstömegűlendkerékre, vezérlés cserére gondolunk. És akkor nem koccolt le semmit, nem húzták meg a parkolóban. Mert ugye a Németenél se Sumacher mindenki. Főleg nem a bevándorlók.Szóval nem a BMW-vel van bajuk/kéne hogy legyen a bajuk (a felárat leszámítva), hanem a várható költség mértékével. Aminek nagy részével egy műanyag Honda/Toyota esetében is előjön. Igen előjön, nem jöhet, mert előbb utóbb mindben cserére szorulnak drága alkatrészek.
mod:
Én pont ezért használtban banyósat néznék, ok nem jár el vele 6 literrel, de nem is kell százezreket ráköltenie a motorra. Ha egy 2 literes szívóbenzoinessel is 10 literrel eljár ha nem tolja neki. Sokat kell mennie mire a benyóárkülönbség khozza amit a dízeléesre rá kéne költenie.
-
Rick4
félisten
válasz
Balupapa #8229 üzenetére
Szerintem Te még itt se voltál, mikor régenlátott Tibi666 kollégánk kiment a németekhez GL mercit venni, olvass utána, neki hogy sikerült a dolog.
Én pl nem beszéltem le, csak leírtam, ha fél éven keresztül minden hónapban befigyel egy 200 ezerért javítós hiba, akkor nem kell meglepődni. Ha véleményt akarsz alkotni arról ami itt elhangzott, akkor alkoss arról véleményt, szerinted megtörténhet egy ilyen egy X5-össel vagy sem?
Nem a Punto-k ellen kell hangolni magad, bár tudom, szar beismerni, hogy a gigamega favorit X5-re lényegesen többet kell költeni mint egy Punto-ra, de ez már csak ilyen, még ha ugyanazt az alkatrészt kell cserélni, akkor is túlárazottnak tartom, viszont remélem sejted, hogy ez egy vélemény. Egyébként ha van automataváltós ismerősöd, kérdezd meg, lehet-e nála találni X5-öst épp szétugrott automatával, ha van dízeles javítós ismerősöd, kérdezd meg, hallott-e esetleg olyanról akinek elromlott a dízel X5-öse. Aztán gyere vissza, és mesélj. De az, hogy neked a tények nem szimpatikusak, vagy legalábbis nem a véleményedet támasztják alá, az elég ciki...
-
válasz
Balupapa #8229 üzenetére
Nem kell félni egy sok km-s dízeltől. Én annó a passatomat 194k km-rel vettem meg.mentem is vele sokat ( csak azért nem írom le mert kiröhögnétek), és a kötelező és kopó dolgokon kívül , csak egy rozsdafolt to kell most megcsináltatnom. Még az automata is gyönyörűen menend.
-
-
válasz
Balupapa #8216 üzenetére
az a baj a 8-9 éves X5-el hogy az alkatrész árakat nem a 3-4. tulaj pénztárcájához méretezték
főleg hogy egy ilyen idős dízelnek BIZTOSAN lesz baja
hiába vette meg boldogan az illető 150 ezer "papíron valós" km-el, az valójűban kb 250-350 ezer és tönkre fognak a motorban menni sokszázezres alkatrészek, amiket sokszázer forintért fognak kicserélniés ezen a ponton szeretne a tulaj egy proli műanyag szarban ülni
(ráadásul azért sem a pajero sem a crv nem egy swift kategória, hogy annyira fikázni kellene)na ennyi a gond, kérdésed megválaszolva
-
Laraxior
titán
válasz
Balupapa #8120 üzenetére
Onnan jött a dolog, hogy ismerősöm hirdeti az 540est, alatta párral írja az ürge hogy a fogyasztása 9-11liter...
Hogy a jóistenbe annyi, amikor az enyémre 16litert ír a computerOké, hogy csak városba járok vele, az is, hogy nincs is ideje normálisan bemelegednie, de nem sok ez kicsit? Lehet valami problémája a motornak? vagy megint csak én veszem problémának és teljesen rendben van
-
válasz
Balupapa #8083 üzenetére
"nem elhiszem, hanem a saját szememmel látom. ha szoktad nézegetni a mobile-t"
Egy dolog nezegetni a mobile.de-t, meg egy masik az, hogy konkretan hasznaltautot veszel Nemetorszagban. Egyebkent hahu-n is lattam mar olyat, hogy a hirdetesben szepen le voltak fotozva a mindenfele karcok meg horpadasok. Viszont az is igaz, hogy ezeket a karcokat meg horpadasokat barki eszreveszi.
"A német-osztrák autópark azért az jelentősen ujabb, nagyobb teljesítményű tehát magasabb adókkal rendelkező autóbol áll. Most akkor hogy van ez?
"
Ugy van, hogy a legtobb embernek errefele (Becsben dolgozom) sokkal szerenyebb autoja van, mint az mondjuk a fizetesebol meg a magyar hozzaallasbol kovetkezne. Persze, vannak az utcan szep szammal BMW-k meg Porschek, egyreszt. Masreszt meg az ismeros osztrakok kozott (akik nagyreszt programozok, szoval a jobban fizetett kozemberek koze tartoznak) egyetlen egynek van BMW-je, az is egy tiz ev koruli 320d.
"most is van autóm, ráadásul nem is szar
"
En ezt elhiszem, de nem errol beszeltem, hanem arrol, hogy Nemetorszagban teljesen maskepp neznek majd ki a kiadasaid, mint itthon. Ott nem csak te fogsz sokat keresni, hanem az autoszerelo meg a pincer is. (A nyalcsorgatos megjegyzesre meg be ne durcizz itt nekem
)
-
válasz
Balupapa #8079 üzenetére
"kint ha sérülése van 1 autónak külön fényképet tesznek fel róla"
Azert mielott az ilyesmit nagyon komolyan elhinned, emlekeztetnek arra, hogy a hasznaltauto-kereskedok Ny-Europaban is hasznaltauto-kereskedok.
"Ha németországi munkabért kap, miért ne tudná fizetni az adókat rá? ez kicsinyes dolog...."
Nem veletlen am az, hogy Nemetorszagban sem mindenki X5-tel rohangal. En mondjuk az osztrak helyzettel vagyok jobban kepben (de az majdnem Nemetorszag
), itt pl. az eves kotelezo ugy egy nagysagrenddel(!) dragabb, mint nalunk, szervizdijak szinten baromi magasak. Marpedig szervizre lehet majd kolteni, nem veletlen, hogy ezeket az autoknak ennyit esik az ara.
"én is ősszel megyek ki és már nézegetem a kocsikat"
Akkor majd terjunk vissza a dologra akkor, ha tuljutottal az almodozo nyalcsorgatos korszakon
(Persze, teljesen ertheto, hogy az embert elragadja a hev, hogy hu, mennyit fogok keresni, meg hu, milyen occsoert van BMW, de aztan amikor odajut, hogy a keresetebol tenylegesen meg kell elnie meg fennt kell tartania egy autot, akkor azert maskepp neznek ki a dolgok.)
-
-
nesa
veterán
válasz
Balupapa #8007 üzenetére
Hy nekem 19 eves dizel Fiat Tipom van, ilyen megbizhato es olcson fentarthato kocsim meg soha nemvolt, megis bantam hogy nem hamarabb vettem ilyet.
Cirka 2 ev alatt tobb mint 50.000KM raktam bele es eddig nincs 1Ft/km a fentartasa, csak az uzemanyag piszok draga.
Elotte 323as mazdam volt, azon mindig volt valami ami epp elhanyta magat, es koromnyi alkatresz is mocskos draga volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- BestBuy topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2052
- 16 GB RTX 4080 HP OMEN - garanciával
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest