Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
válasz
MrChris #89651 üzenetére
Amúgy szerintem alapjában megváltozott maga a fényképezés metódusa is... tény, kevésbé nézel ki profinak ha az LCD-n komponálsz, de mégis kényelmesebb, nagyobb, szebb a képe... stb. Az evf tényleg a napsütésben lehet gyógyír, de én is automatikusan, magától értetődő módon tértem át az LCD-re....szinte fel sem tűnt.
-
-
b.vr
őstag
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #89225 üzenetére
Olvasd el még egyszer a hsz-em. Azt írtam, hogy kit érdekel egy selejt színminta, ha nagyjából egyforma. Megnyugtatlak portrénál is pontosan ugyan ezt a hasonlóságot ki lehet hozni. Amit érzékelsz az a picit vékonyabb dinamika miatt van. Pontosabban kell exponálni és erre nem mindíg, mindenki képes. Pl. a te mintafotóid is bőven selejt osztályúak. Ahogy az én képeim nagyrésze is. Ezért még nem veszek milliós szettet. Amatőrként bármit törölhetek.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #89210 üzenetére
A colorchecker-t nem is néztem, mivel el van öregedve vagy selejt. LUT Creator elég keményen elcseszi, ha arra csinálok egy alap kalibrálást. WB-t arra állítottam, de nem jó. Mindegy is, nem ez volt a lényeg hanem, hogy hasonlóak legyenek. Tehát onnantól kezdve, hogy RAW-t nyitunk meg egy képszerkesztőben nincs értelme színekről beszélni. Rutin kérdése az egész.
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #89158 üzenetére
Még egyszer visszatérek a napellenző ügyre. Én leginkább veled értek egyet, emiatt a sajátos lencsemozgás miatt. Elég sok helyen olvastam azonban, hogy egy 46-37-es menetátalakító gyűrű is igen jól megoldja a dolgot, ráadásul nem növeli meg igazán az objektív méretét,ami azért az én szememben ugyancsak számít. Te mit gondolsz erről?
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #89153 üzenetére
Valóban, de most mégiscsak fontosabbnak tartom azt, amit írtál, hogy: "a szűrőmenetes rész a lencsével együtt mozog ezért külön vigyázni kéne rá". Ezt én is észrevettem már, és mivel az obi nem igazán érzékeny a becsillanásokra, azt hiszem mégsem veszek rá napellenzőt.
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #89151 üzenetére
Köszönöm, nagyon hasznos info. Cserébe itt egy másik, amit különböző módokon és változatokban több helyen láttam, de most csak ezt találtam meg ismét:
The 46mm lens cap from the lens won't fit while the lens hood is on, but the outer rim of the hood is 55mm and if you can obtain a 55mm lens cap it fits perfectly to the front of the hood. The hood also has a 55mm screw thread at the rim, so that a filter holder or a polariser can be mounted directly onto the hood. It's a really well thought out product and excellent value for money. Recommended!
-
Mercutio_
félisten
válasz
MrChris #89084 üzenetére
Ez a bajom nekem is, a hangyaf*sznyi érzékelő és a körömnyi lencse nem tesz csodát, bármilyen algoritmust tesznek mögé.
Már 1080p-s monitoron is látom a felbontás/vonallélesség hibáit, a dinamikaátfogástól se esek hasra
ahogy csökken a fénymennyiség halmozottan romlik a minőség, crop-ról pedig álmodni se merek akkora vízfesték teljes méretben nézve az egész kép. 100-150k-t pedig egy 2 évente csereérett használati cikkre nem fogok kiadni
-
trigorin
aktív tag
válasz
MrChris #88893 üzenetére
Szóval Panasonic G80 kitobival (Lumix G Vario 12-60mm) nagylátószög (12 mm) környékén másnak is vinnyettál, mint a fene? Különösen a bal felső sarokban, és leginkább akkor venni észre, ha a kép felső szegmensét a szép (kék vagy szürke vagy narancs) égbolt foglalja el.
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #88955 üzenetére
Szia! Persze irigykedek erre az obira, de két kérdésem van.
Hogy a bánatba jött ki a Kálvin téren ez az egészen speciális látószög, hiszen az Aegon épületének homlokzata inkább a tér szemben lévő oldala felé néz (a két "gyönyörű" szálloda felé). Ez attól van,hogy a nagylátó, ha túl közel van az objektum, akkor fura, kissé halszem hatást ad? Úgy értem, hogy befelé "görbül a tér"?
A másik: csak úgy be lehet menni a Zeneakadémiára, hogy az ember belülről lefotózza,vagy engedély kell, hozzá,vagy valami más (pl. előadás után "sunyin" lemaradva utolsóként néhány fotót még lőhet az ember)?Előre is kösz a választ.
-
hibavissza
veterán
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #88868 üzenetére
Méretesnek méretes, de ha a tulajdonságait nézzük, akkor még mindig picike a többi rendszerhez képest. Mondjuk nem is láttam ilyen objektívet sehol, de azért megnézném a pici Sony APS-C-re mekkora lenne egy ilyen objektív illetve melyik vázukra tudnánk rátenni úgy, hogy ne legyen orrnehéz a szett. Itt szerintem pont ezekre az objektívekre vannak a GH és E-M1-es méretű vázak.
-
panoly
tag
válasz
MrChris #88844 üzenetére
Szia!
Pont ilyen válaszra voltam kíváncsi, köszönöm. Most volt egy kör családi karácsonyi fotózásom, régi heliossal kattintgattam. Ami nekem is feltűnt talán, hogy a jpeghez képest sokkal több részletet tudok elővarázsolni a tónustérképezéssel az arcokról, mert jpegben mintha mosná/csiszolná az arc részleteit.
Viszont nekem nincs viszonyítási alapom, a mintaképeid nagyon hasznosak voltak, köszönöm.
Egyébiránt nagyon megszerettem a gépet, a videóképességeit is nagyon szeretem (GX80).
-
Mercutio_
félisten
válasz
MrChris #88814 üzenetére
Igen, tudom, hogy van benne, csak a gyakorlati tapasztalatra lettem volna kíváncsi, hogy kevésbé mossa-e a részleteket, mint amikor eleve (csak) jpg-ben lövi meg a képet az ember.
Pentaxnál (mivel akkor csak a feldolgozásra használtaa váz processzorát) úgy rémlik jobb eredményt adott, mint amikor fotózás alatt minden egyéb funkció ellátása mellett generált jpg-t a váz) -
panoly
tag
válasz
MrChris #88771 üzenetére
Sziasztok!
Mi a baj a Panasonic színekkel jpegben? Látom, hogy általános vélemény, hogy a Panának rossz a jpeg motorja, de ez mit jelent? Nem elég kontrasztos? Lapos? Sok zajt hagy? Mivel jobbak a Olympusok? Tud valaki összehasonlítót mutatni?
GX80-am van, és nem azért kérdezem, mert ne tudnám elfogadni, sőt, csak nem tudom mit keressek, vagy hogyan dolgozzak raw therapee-ban, hogy kikompenzáljam azt, ami hiányzik a Panasonicból.
Szerk.: Az utolsó bekezdésem butaság, mert nyilván az ízlésemnek megfelelően dolgozom a raw képekből, inkább csak a kérdésem első felének van értelme.
-
pandur99
aktív tag
válasz
MrChris #88779 üzenetére
Nem olyan nagy a 12-50, és mindössze 200g. Valóban univerzális, de valamit valamiért: a képminősége lehetne jobb, a 12-32 pl. rendesen elveri. Én mindig végigküldöm a DXO Optics Pro 11-en, az alapbeállítással is egy nagyságrendet javít a jpg-ken, utoléri a 12-32-t. Vagyis kis macerával jó lesz. Szerintem érdemes használni, mert roppant sok előnye van: kompakt, nem nyújtja az orrát, cseppálló, van makró funkciója fix 43mm-en, és van motoros zoom is. Hátránya még a gyenge fényerő, de utazásokhoz bőven elég.
-
bjoey
csendes tag
válasz
MrChris #88771 üzenetére
Köszönöm neked is és a többieknek is a választ.
Azt hiszem maradok a gx80-asnál.
Kezdő vagyok, úgy is először a tanulás folyamatát kell elkezdenem, ahhoz meg tökéletes lesz ez is, legalább nagyobb lesz a kihívás a fényképek utómunkájánál.
Olvasok sokat, és majd ha szükségem lesz segítségre, kérdezek itt. -
-
#89309696
törölt tag
válasz
MrChris #88764 üzenetére
Ilyen gond pont nem volt velük.
És nincs benne stabi sem.
Rekesz szorult be pár embernél, a kitobinál meg a szalagkábel tört meg. De én pont emiatt nem csukom össze (az a legdurvább hajlás a kábelnek, azon kívül a zoom az piskóta) és nem volt gondom vele meg így nem is nagyon lesz. Nem mintha számítana, mert a kitobit úgy vágják az ember után, ami nagyon nem mondható el a többiről amiért kemény pénzt kérnek. -
-
-
zolko74
tag
válasz
MrChris #88708 üzenetére
Megmértem, csont üres. Úgy csináltam ahogy írtad, a G3 töltőjébe teljesen beleillik a GX80 akku csak rövidebb de kipöcköltem, hogy megálljon. A lábkiosztás megegyezik. Töltöttem 5 percig aztán visszaraktam a gépbe az aksit és most már tölti... Szerintem ez nem normális, sehol nem olvastam a használati utasításában, hogy havonta tölteni kellene egy gyári akkut.
Viszont ezt a gépet a mediamarkt-ból vettem kedvezményes áron ahol kiállítási darab volt a vitrinben nagyon sokáig, de ki tudja mennyi töltési ciklus van az akkuban.
-
scarabaeus
őstag
-
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #88642 üzenetére
Az E-P1 eléggé korábbi? Nálam 1/8s rázkódásvédelem mindig be volt kapcsolva rajta miután a dpreview megírta az E-P5-ös tapasztalatait. Szerintem jót tett az a beállítás a képeknek. Pana eszközeim sosem voltak, tesztelő sem vagyok. Nem tudom megválaszolni a kérdésedet. Az okfejtésem arra irányult, hogy nincs olyan mérnök, aki shutter shock problémás vázat tervezne. Egyszerűen csak így alakult a részegységek fejlődésének folyamatában.
-
itouchfan
senior tag
válasz
MrChris #88639 üzenetére
Köszi!
Közben próbáltam utánaolvasgatni, a Mirrorslap&Shutter Shock oldalt már tegnap olvastam, a videót majd megnézem.
Köszi, hogy kifejtetted, összességében így nem tűnik annyira vészesnek a dolog, ha nem minden képnél jelentkezik/csak a képek tört részénél jelentkezik (optimális esetben). Köszi az E-shutter infókat!
Most úgy vélem, a legfontosabb lesz/lenne kitapasztalni, hogy milyen helyzetben hogy viselkedik a gép, mikor lehet E-shuttert használni, és mikor nincs ez a zár működéséből fakadó rezgés. Ha ez megvan, szerintem simán vállalható.Bár még átgondolom a G80-at (drága, kevesebb jutna obikra), meg a GX80-at (kisebb, kevésbé jó a fogása, a szélen van az EVF). Viszont azt 12-32 kitobival adják, és mindenképp 12 elejű kitobit vennék. 12-60 is drágítja a dolgokat kicsit...
-
itouchfan
senior tag
válasz
MrChris #88631 üzenetére
értem köszi!
És akkor ha megvenném így, akkor milyen hátrányokkal járna? Gondolom a zár felcsapása néha bemozgatná a szenzort, és sok elmosódott képem lenne?
Mit jelent, hogy e-shutterrel ki tudom váltani? Az igényel plusz időt/beállítást a gépen, vagy gyorsabban "használódik", amortizálódik tőle?Bocsi a hülye kérdésekért, de sose volt még MILC-em, és egyszerűen nem értem, hogy hogy lehet olyat gyártani, hogy a gép berázza saját magát kb a leggyakrabban használt zársebesség tartományban
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #88567 üzenetére
Talán majd ha az X-T4-be kerül már egy rendes IBIS és megkapja az X-T100 zse-ni-á-lis LCD képernyő kiforgató mechanizmusát, akkor visszamegyek.
De amúgy nem vagyok egy nagy pixelkukkoló, nekem a Fujiból a színek hiányoznak, de arra majd kiötlök valamilyen automatizált presetes megoldást. Szóval nem dőlt össze a világ.
Most azon gondolkozom, hogy a Pana 25mm 1.7 vagy az Oly 45mm 1.8 legyen-e a következő beruházás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #88565 üzenetére
Egyszerűen nem volt még időm a videóval is próbálkozni, fotó alatt persze nem zavar a hangja. Kárpótol az, hogy ez a zárszerkezet zseniálisan halk, amit az utcai fotós énem igen nagyra tart.
Btw Fujifilm után még szoknom kell, hogy a Jpeg egyszerűen szar. Persze magasra is tette a lécet. Tudom itt mindenki RAW junkie, de nálam a jó Jpeg motor aranyat ér, amikor egy nyaralásnyi fotót elég csak leszelektálni és mindenféle piszkálás nélkül mehet a nyomtatóba, fel lehet tölteni a családnak szétküldhető online albumokba és abszolút nincs dolgom velük. Vagy amikor csak előtúrom az archívumból őket és öröm rájuk nézni még belenagyítva is.
De nem baj, leginkább videózás miatt vettem ezt a vázat, Fujifilmből meg lassan itt az idő valamelyik X100 modellre átnyergelni.
-
-
hito
nagyúr
válasz
MrChris #88407 üzenetére
Akkor részben félreértettem, elnézést. Egyébként nem kell hackelni, ugyanis full open source készülékről van szó, SDK letölthető.
"Az E1 egyik érdekessége a nyílt rendszer megtartása, amely I/O csatlakozásának köszönhetően maradt nyitott a fejlesztők számára."
De ez már szerintem itt is elég off, hiába m4/3
Átballagok vele a videós topicba.
-
hito
nagyúr
válasz
MrChris #88403 üzenetére
Hobbi filmesként is 200$-ért háromszor meggondolnám, hogy nem e inkább egy g7.
Mindezt úgy, hogy nem is volt a kezedben. Hm, ok. Mintha nem is olvastad/értelmezted volna, amiket irtam. Költői on: de akkor miért kérdezted?
A hack felvetésed aztán végképp nem értem: tudnák, ha lehetne hackelni. De nem lehet => nem tudják.
-
hito
nagyúr
válasz
MrChris #88395 üzenetére
Jaja, meg 8k 120fps!
Lehet, hogy átment "1-2" m4/3 gép a kezeim között, de valahogy így most fejből nem tudom összehasonlítani az x számú érzékelőt dinamika szempontjából.
A zaj már más kérdés, abban nevetségesen jó. Eddig 6400-ig teszteltem, nagyon intelligens módon bánik a dologgal. Három állásban ráadásul állítható a zajszűrés. Tegnap gyorsan frissítettem is egy firmware-t, amiben már emelhető az iso egészen 102400-ig!!!
Ennek persze gyakorlati haszna elég kevés van ekkora lapkával (tudom-tudom, a GH5s-ben is 4/3 van
). 10bit természetesen nincs. Adatsebesség elég átlagos (28-60), de a képélesség/részletesség elképesztően jó 1080p 60fps-sel. Ha nem lenne, meg se vettem volna. A képi világa kissé szintetikus, de lehet, hogy csak szokni kell az NX1 után. Színkezelés lehetne jobb is (mondjuk egy átlag, nem videós Panától szerintem jobb), low light mesterséges fényviszonyok mellett nem vagyok elégedett a WB-szal sem, nehezen belőhető. Ha valamilyen irányba eltolódik a környezet (pl. zöld falak + izzólámpa) szerintem csak kemény munkával lehet (ha egyáltalán lehet) visszahozni. Viszont egy másik szobába, ahol nem ennyire vadak a falak, sokkal jobb aWB-t tolt, mint a Xiaomi.
Szokni és megismerni kell, vagdalkozni nem érdemes vele, nem egy pas kamera.
Az árával kapcsolatban: "akkor már az ára se vonzó". Szerintem önmagában sem az, nemhogy azokhoz képest. Jelenleg 700$/£. Szerintem kevered a bevezető árával, ami 200$ volt. Sajnos most nagyon nem annyi, már ha egyáltalán lehet kapni. Véleményem szerint ennyit nem ér, hacsak nem valaki valamilyen speciális okból kifolyólag (méret pl.) pont ezt keresi.
hibavissza: nem moderáltatom magam, de szerintem tudod te most mire gondolok
-
hito
nagyúr
válasz
MrChris #88392 üzenetére
Hát, nem könnyű
Attól azért valamivel több, és kevesebb. Rettentő érdekes kis szerkezet, az ilyen megszállottaknak való, mint én. Szerintem rossz irány pusztán a megjelenése miatt egy akciókamerához hasonlítani, mert:
- képminőség és lehetőségek tekintetében - ami az érzékelő méretéből és a cserélhető obis kialakításából következik leginkább - jóval-jóval nagyobb potenciál van benne, mint egy mezei akciókamerában, azonban
- nem tud vetekedni azokkal, ha mostoha időjárási és extrém körülményekről van szó. Legjobb tudomásom szerint nincs felkészítve arra, hogy ilyen jellegű igénybevétel mellett üzemeltessék
A kezelése meglepő módon nagyon hamar megszokható és durva, de jobban kézre áll e tekintetben az Yi M1-nél => az érintőképernyő önmagában nem az igazi.
Eddig nagyon tetszik
Nagyon MILC-eket megszégyenítő videó paraméterezési lehetőségek, ráadásul még Log profil is van benne. Képelésre is befogható, minden mód megtalálható benne, mint a nagyokban. Videósoknak véleményem szerint kötelező darab! Lehet, hogy írnom kéne egy logout cikket, vagy legalább egy rövid kis bemutatót róla.
-
itouchfan
senior tag
válasz
MrChris #88350 üzenetére
Köszönöm mindenkinek!
Igen, a D3200 már a 24 mp-es, viszonylag jól sikerült szenzor.Az olcsóbban kihozhatót azért gondoltam, mert többen mondták, hogy a M4/3-hoz rengeteg objektív van, és ahogy néztem az aprón, nem voltak olyan vészesen drágák, de ezekszerint itt is megkérik az árát a legtöbb dolognak.
A fő okok, amiért váltanék a d3200-ról: jobb, nagyobb kereső, vázba épített AF motor (tükrösnél), több fókuszpont, jobb személyreszabhatóság, több beállítasi lehetőség. A d7100 mindennek megfelel, csak a méret, meg az esetleg F-B fókusz amitől lehet, hogy megkímélném magam.
Tehát a GX80 EVF kicsi, nem a legjobb?
Eggyel felette lévő árkategóriában milyen Panát ajánlotok?
Azt az elején nem írtam, de videó egyelőre abszolút hidegen hagy, természet, város, street, portré a fő témám. -
FirstTripla
tag
válasz
MrChris #88214 üzenetére
Hát akkor sajna maradni fog a 4k 25fps, de azert furcsallom mert a 4k photo módra viszont akár 30kép/másodpercet tud. Majd akkor letesztelem ezt a hosszú záridős zajcsökkentés kikapcsolást, ha sikerül majd beszereznem valamelyik verzióját.
Már csak akkor obik szempontjából kell döntésre jutnom, hogy elsőnek két zoom obi vagy alap zoom és valamilyen fix. -
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #88097 üzenetére
Valahogy így. A DC bemenetű töltőt nem érdekli, hogy az AC táp mennyivel tudna többet mint ami neki kell, mármint terhelhetőségre. A 12V nyilván nem lenne jó az 5 helyett. Csak az a lényeg, hogy annyit tudjon mint amennyit a töltő akar. A mellékelt töltő esetében ez 5V 2.1A. Ebből állít elő 8,4V 500 mA-t 2x. Másképp fogalmazva felvesz 10,2 W-ot, lead 8,4 W-ot, a különbség meg a hővé alakuló veszteség. Ugyanez otthon bármelyik fogyasztód. Attól, hogy van egy 16 (vagy több) A-es biztosíték a hálózaton egy LED-es izzó még nem akar 16*230 VA-t elfogyasztani.
-
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #87934 üzenetére
Nem vagyok híve az itteni politizálásnak, amiképpen egyik kormányunknak sem. De ha már statisztikák, amiket éppenséggel köszönök Neked is és asdf_nek is, akkor érdemes megtekinteni még két statisztikát 1., 2. Valami jó matekos közgazdász a korábbiak és ezek összevetésével talán érdekes következtetésekre juthatna.
-
asdf_
veterán
válasz
MrChris #87931 üzenetére
Angol arbol (163e visszaigenyles elott) indultam ki alapvetoeni, de hollandoknal 529 Euro, nemeteknel 599 euro (100 euros MM kuponnal). De foleg abbol indult a dolog, hogy 1-2 honapja szembejott a 169 ezres szamlas kep, most meg ugye 189 ezer az.
-
voriae
tag
válasz
MrChris #87918 üzenetére
Elég megosztó ez az obi, valakitől olvastam olyat is, hogy a 9-18 miatt van az M43 rendszerben. Nekem is volt és alig bírtam eladni, végül tök áron alul ment el (szerintem
). Összességében jó kis obi, a reteszét utáltam, meg hogy néha 9mm-en képes volt teljesen homály képet összehozni (különböző vázakon is). UWA-ból azóta inkább csak a manuálisokra bukok, ha nem nyúlok hozzá, még akkor is igen valószínű, hogy jó lesz a kép. A 9-18 meg képes volt ezt a feladatot elrontani :S
-
asdf_
veterán
válasz
MrChris #87918 üzenetére
310 helyett most 325 az eur, ez esetben kb 8.000ft. Sokkal nagyobb volt az árkülönbözet, nehéz ezt az árfolyamra fogni, hisz ekkora a jelen áringadozása a boltok között.
Igen, csak 2014 elott fixen 300 alatt volt, 2010-ben 270-280 korul, 2011 elejen 260-270 korul is. En nemreg lattam sokeves 9-18-at hirdetve, szamla is volt melle fotozva, 169-ert vettek anno.
(A boltok kozti arkulonbsegre meg inkabb csak legyintek, amikor az osszes markabolt egyetlen forint elteres nelkul ugyanazon az MSRP aron adja mind -amig a GVH a tokukre nem lep persze, csak addig)
-
válasz
MrChris #87906 üzenetére
Kíváncsi leszek, mennyire tolonganak majd a vásárlók, és mi lesz az indok pl egy bevált Blackmagic rendszerrel szemben. Igaz jogos, a BM tudtommal még ilyen micro házba nem hozta le a GH5s szenzorát.
-
válasz
MrChris #87903 üzenetére
Hja, csak egy profi forgatócsoport hóttziher, hogy nem vmi noname kínai cégecske kameráit fogja venni.
#87904: A hivatalos speckóknál csak vmi ködös "variable framerate" tétel alatt van 120fps - aminek megjegyezném, h 200+kevés Mbps-nél szvsz nincs sok értelme. (kb annyi, mint a 30fps 60mbps kombónak)
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #87894 üzenetére
Szerintem nagyon közel lesznek egymáshoz, csak a Laowa AF nélkül. Nem tudom, hogy azóta bejelentették-e az árakat, de olyan 120-140 közé saccolnám.
Most, hogy ennyi új rendszer érkezik, nagy a mozgolódás, át kéne gondolniuk (főleg a régebbi) objektívek árát. Nem gondolom, hogy a 250 ezres 12/2 ne hozott volna hasznot az elmúlt 6 év alatt, viszont most, hogy kis méretben is van konkurenciájuk (nem úgy mint 2012-ben), lehetne kisebb árréssel dolgozni e objektívnél. De ugyanúgy lehetne a 9-18 árát is csökkenteni. Az egy régi cucc, gyengébb építési minőséggel, ma már újonnan ilyet ki se adnának.
Egyébként történtek ár csökkenések az elmúlt években, pl. a pana 20 125.000 Ft helyett már évek óta fixen 95.000-ért kapható.
-
konyi79
addikt
válasz
MrChris #87887 üzenetére
Én konkrétan amit meghagyok itthon leméretezem úgyis fHD-ra, nem akarok tárolni még 100Mbps 4k videókat se. Örülnék, ha szétválna végre a piac a felismeréssel, nincs szükség a gyerek 1 éves szülinapi tortájának szétcsapkodását 4k-ban megőrizni. A 8k meg maradjon majd meg a tartalomgyártóknak.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #87887 üzenetére
A "chroma subsamplinget" el sem tudja olvasni az átlag, nem hogy értelmezni. 8K az könnyen fogható üzenet. Több akkor jobb. PC-t pedig majd vesz hozzá 1-2 misiért, mert a vágáson, visszajátszáson kívül még a 4K-t sem futtatja egy átlagosnál erősebb laptopon.
Tisztességesen kódolt 2K 4:2:0 bármilyen célra megfelel. 55-ös UHD tévén nem mondod meg 3 méterről, hogy Bluray fHD-t nézel vagy 4K-t....
-
konyi79
addikt
válasz
MrChris #87880 üzenetére
Ha a 8192 széles 8k-val számolunk felszorozva a 3:2-es képaránnyal 45Mp-t kapunk, ami simán bruttó 47. Tuti ezért fejleszti azt a szenzort a Pana. Mft-ből a 4:3 képaránnyal őrült nagy, 50Mp-es felbontás kellene ugyanehhez. biztos vagyok benne, meg lehet azt is csinálni, de a nagy dinamikájú videók korában úgy tűnik más utat keresnek.
Persze várjuk ki, milyen lesz az a 4k 60p, mostanában mindig van valami csapda. Croppol-e, ugrik e sorokat kiolvasásnál stb. Azt látjuk, a sony megcsinálja pixel összevonással, de meg is izzadnak a vázak vele - szó szerint. Ahhoz a 4k/60p-hez piszkos nagy számítási kapacitás kell, marha gyors szenzorral. Ha ezt teljes szenzor kiolvasással meg tudja majd csinálni és nem fől le közben, le a kalappal. de akkor az azt is jelenti, már most tudnák 8k-ban is szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged