Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcica
addikt
Nalunk rengeteg ilyen B Vectra fut az utakon,foleg a limuzin kivitel es a dizel motoros.
A szepsege meg ugye relativ,nekem bejon masnak meg nem.Ilyen pl. a Thalia,valakinek bejon (mert ugye fut beloluk az utakon) en meg legszivesebben lefejeznem a tervezojet
Ezen nem veszunk ossze....en azert adtam el,mert a 2.0 DTI motor nekem kicsi volt a kaszlihoz,meg elegge lehajtotta az elozo tulaj(kb 200ezer km alatt). -
dragonfx
veterán
-
tomcica
addikt
Nono,az exemrol irsz hogy csunya?! Ejnye,ejnye hol a szemed?
(Az uj Vectran es Astran pont a tukrok nagyon szogletesek es robusztusak,meg hat az uj Vectra hatso reszet se emlitsuk igazi amerikai remseg)
Ami meg tetszik az 157es alfa (meg persze a 159es is)...
[Szerkesztve] -
Ragnar_
addikt
Teljesen igazad van. Ha az ember tényleg jelentősen erősebb autót akar , akkor venni kell egyet nagyobb motorral. Van egy tuningcég , amelyik - elég komolynak tünik , - tehát felszerelt műhely illetve tesztpadok miminden - szerint is szívómotoroknál minimális a teljesítmény növelésének lehetősége még chiptuninggal is szerkezeti elemek változtatása nélkül. Viszont a TDI motoroknál nem ritka a 25% - os növelhetőség sem. Gondolom ezek a vezeérműtengely stb. témák meg olyanok mint a gyárilag 1.8-as motor 120Le és 140Le változatai , vagy TDI nél 1.9-es 120Le ill. 150Le változatai kb. 200k felárral. Kicsit tovább pörgethetők , más a nyomaték/teljesíménygörbe , de a motor ugyanúgy 1.8 ill. 1.9
[Szerkesztve] -
hcstuning
tag
Igen, tudom, hogy a tuning, az mindig valaminek a rovására megy, hiszen nem a gyári kopást hozza a motor, ez teljesen evidens, hogy akkor rövidebb élettartam várható. Igazából, igen az a legészszerűbb felállás, ha olyan autót választ az ember, amit már nem kell tuningolni, tehát megfelel a teljesítménye a tulaj által felállított követelményeknek. Viszont én, ha nem is 'nagy teljesítménynövelés már rögtön az elején' célból, de érdekel a tuning, főleg először egy szebb hangzás kialakításában.
Optikai tuningot majd én ezután hoznék egy autóra, illetve természetesen ez szubjektív, nekem ilyen lesz (lenne) a rendszer. Azt vallom, hogy addig ne nagyon villogjon az ember, ameddig nincs mivel.
hcs
[Szerkesztve] -
hcstuning
tag
Ez elindított bennem egy olyan gondolatot, hogy akkor ha ilyen nagy tuningőrületbe van valaki, akkor mit csináljon először a kocsijával, ha teljesítménynövelésre utazik. Na most ez nyilván függ a kocsi típusától, motortól stb., hogy mivel kell kezdeni de ha egy direktszűrő meg kipufogó rendszer ilyen kényes dolog (eddig tévhitben éltem, a direktszűrőt absz. jó dolognak tartottam, most egy picit elbizonytalanodtam az olvasottak alapján) mivel ajánlatos kezdeni? Én chiptuningra gondolok, mondom én ezt lelkes autórajongóként, kevés hozzáértéssel.
hcs -
ByB
addikt
A SPORT gomb tényleg abszolút érzéki csalódás, a végsebességet nem befolyásolja, de a gyorsulásnál és a rugalmassági tesztekben megmutatkozik a különbség!
A Turbo-s Opeleknél alap, és a befecskendezés mellett, ilyenkor a Turbo nyomását is képes ''túltölteni'' egy rövidebb időre!
-
ByB
addikt
Pár héttel ezelőtt volt nálam egy Astra OPC - 19 colos kerekek voltak rajta, 225/40-es Continental gumikkal, szegény autó küszködött a városban, arról nem is beszélve, hogy ugyan hivatalos a méret, mégis rendszeresen beleért a dobba a gumi!!! Darabja pedig több, mint 100k és a tesztautón olyan 8-10.000 km-t bírtak ki... Nem is folytatnám!
ui.: A 2.8 V6-os turbó kimondottan hosszútávú utazásokra van kitalálva, mert ugyan alapból jár hozzá a ''SPORT'' gomb, de Budapesten ennek csak kárát láttam, ellenben a Bükkben mutatott magából valamit a feszesebb beállítás! -
bambano
titán
Nem tudom, hol olvastam a két turbót, de most utánanéztem a weben és sehol nem találtam ilyen utalást... A 3.2-es 211 ló, az nem sokkal gyengébb, mint a 230, 300nm a 330 helyett, ez se rendít meg senkit. Viszont nem kell azzal szórakozni, hogy visszahűtse az ember a turbót, ha sietett, nem kell kínosan odafigyelni a motorolajra, meg ilyenek. Bár állítólag (már csak félve merem mondani
) ebben az autóban vízhűtéses a turbó ezért le lehet bármikor állítani a motort, de hiszem, ha látom. A 3.2-esnél ha jól emlékszem, 67le/literre jön ki a fajlagos teljesítmény, ami a sima régi 1.6-os ecotec motor szintje. Hondások gondolom visítva röhögnek rajta.
Én a 3.2-est választanám, ha ebből a két motorból kell választani. -
bambano
titán
Amióta wifin keresztül sikerült vírust feltolni a kocsiba (szerencsére jelenleg csak a navit meg a dvd lejátszót tudták megfertőzni), azóta én jobb szeretném, ha a fékem teljesen mechanikus lenne. Túl egyszerű gyilkolási módszer lenne, ha a fontos ember kocsijában kikapcsolnák a fékeket.
-
#00809728
törölt tag
Szasz Karib!
Látom írtál a direktszűrőről is pár gondolatot.Jó kis hzzzászolás azért én kiegészíteném.
Nos nem minden esetben jó a directszűrő.Diesel ill korszerü benzinesek esetében sem ajánlom hosszú távon.
Minden szivó rendszerben van egy légnyomás mérő müszer ami az szabályozza a pillangó szelepet és ő is változtatja az értékeit.
Anno vettem a Pug 206-ra 20hdi-re egy ilyen jó kis sprot szűrőt kb 10.000ft körül volt.
Betettük és amikor megjőtt 10fok akkor elkezdett darabossan járni az alapjáratom.
Gondoltam mindenre de a szűrőre nem.Elvittem egy márkaszervizbe mindent átnéztek és rájőttek a szelep nem enged át annyi levegőt mert valami bezavarta.Nos kivették a sport direktszűrőt a kocsiból majd be a gyári egyszerüt egyből minde jó lett.
Seat leon cupra 19pdti a manusz akitől vettem kintről hozatott egy sprot szűrőt.Nem rossz de éppenséggel semmit nem szűrt majndem csak olyan volt mint egy szunoghálló darabka.
A srác aki olajat ill minden mást cserélt rajta csak jót nevetett és bazta ki a kukába.Azt mondta lehet jobb a hangja meg kb 1-2 lóerővel jobb de az tuti minden belekerül az égéstrébe .Tehát dőntsem el.
Ezek csak gondolatok és tapasztalatok nem kérek senkit,hogy fogadja meg. -
Soak
veterán
Igen, én is hasonlót probáltam mondani, hogy a kiváló mostani fékrendszereket minek kell fejleszteni ha tökéletesen elátják szerepüket és mindenki megbizik bennük?Jó egy érv biztos a motor erős növelése (nem kell a pumpát hajtani) de szerintem az nem egy komoly mennyiség
-
Soak
veterán
Nem lehet ,hogy csak biztonsági okokból hagyták ki?Én nem biznám rá az életem elektromoos cuccra, bármikor meghibásodhat , viszont egy ''semi-elektronik'' vagy a hidraulikus fékkel közvetlen kapcsolat van a lábad és a fék között.
U.i.:Ha jól vettem ki a müködést a szavaidból -
ZS0
tag
Sajna nem találtam olyan vw polo forumot a neten ahol élet is van. Majd konzultálnom kell egy szerelővel.
Biztos lesz olyan akit az átalakítás elriaszt, de olyanok is lesznek majd akiknek kifejezetten tetszeni fog (remélem). Nekem is jobban bejönne egy külsőre újfajta polo a régi árán... -
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol,nalunk az is van boven)...
Telen melegitem a motort indulas elott(ezt ujabban nem javasoljak,de nem erdekel) 5-10 percig.
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak.... -
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol nalunk az is van)...
-
tomcica
addikt
Dodi miket cserelt ki a gepben? MIlyen chippet hasznalt?
Azert neztem a PSI-t mert kulfoldi forumokon ajanlottak,boxos,meg kb 120 ezer ft nem is veszes...2 ev garancia van a boxra.
A leirasban azt irjak,az ujraprogramozas altal mar alacsonyabb fordulatnal is nyomatekos lesz 1500tol,ezt ugy eri el hogy a turbo elobb kapcsol be.Apam szerint ennek a hatulutoje,hogy a gyar az optimalis kenest stb...2000fordulattol allitotta be,ez meg a motrot elkezdi prgetni mar 1500tol.Szoval ramehet az elletartam de nagyon.
Mas chippekkel mi a helyzet?Lefutnak azok a diesel autok par szazezer km-t? -
Soak
veterán
-
Soak
veterán
Igen, csak tudod merci tuning ....hát az nem kis pénz mert duplán meg fizetettnek (szerelés plus cucc meg ugye mi bizony mercit tuningolunk ... :S ).a tárcsa tényleg nem valami sok info-s csak egy kép a kezdetnél (márka választás).
Ilyen értéknél félek az ebaytől nem egyszer vágtak már meg ismerőst :S
U.i.:Lángot köszi.CSak még minidg kérdés mit is kéne pontosan?
U.i.2:nem lesz olcsó, sőt drága de megér ennyit a család biztonsága nekünk -
Soak
veterán
Egész rendszert szeretnék cserélni [link]
ezek lennének az alternativák, komoly fékek kellenek mert sokat közlekedünk nagy tempóval autopályán
szerk: látom nem direkt link, értelem szerüen válaszd ki a két sort és akkor látod
jah és még annyi ,hogy egy tipp ,hogy hol szerezhetem be?!
[Szerkesztve] -
tomcica
addikt
Azaz,a Vectra joval nehezebb es mashogy fekszik az uton,akar Sport uzemmodban akar simaban,az Astra GTC konnyebb,mashogy viselkedik,szinte pattog az uton.Ami miatt tunningolnam az az alacson fordulatnal 1800-2000 levo ''lyuk''.Ugye a turbo 2000-2200 kornyeken kapcsol,a varosban meg sokszot harmadikban 1600-2000re esik vissza a valtas,Nekem ott lomhanak tunik,ha szabad ilyen szemtelenseget mondani.Nem eletveszelyes csak jol jonne ha mar ott is nagyobb lenne a nyomatek.
Amugy az auto kivallo,dagibbak keruljek,alig lehet kiszallni a sportulesbol (meg kupe ugyebar) ja es nalunk a rossz utakon is kivallo az uttartasa (200-205 korul probaltam,de erosen kapaszkodni kellett a kormanyba)
Dodi Leonja ''mit tud''?Az hasonlo teljesitmenyu motor 150Le pdtdi... -
tomcica
addikt
Ugy latom a neten,hogy PSI egy francia ceg,evtizedes multtal.Mondjuk ez meg nem jelent semmi biztosat.Majus ota torom a fejem ezen a modositason,csak eddig meg tobb a kontra,mint a pro...
Egyelore varok,viszont jo lenne egy olyan tulaj,aki tobb ezer km ota hasznalja ezt a cuccot!
A turelem es higgadtsag pedig mindig ''elkel''.Koszi -
golyani
őstag
lol
akkor hagyom a fenébe. kocsi anyámé csak majd én megkapom szolgálatra vmikor.
és érdekes amikor 4000-ig pörgetem minden sebességbe és akkor amikor bevágom 5.-be 3000-en megy 100-at
ha estleg később belemennének és biz összeggel megtámogatnának meg én is dolgoznék, mit érdemes venni olyan 800 körül?
én szivem szerint vmi 1,6-os Escortra gondoltam mert olyanunk volt 94-es. de esetleg vmi újabbat bevállalnék egy légkondi kéne bele semmi más.
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
régebben volt róla szó h értelme nincsen,de megkérdezném.
1,1-es pözsóval mit érdemes kezdeni? én arra gondoltam h esetleg egy légszűrőt+sport rendszert kapna maga alá. ez kb mennyit számítana.
ja és igen sport szűrőhöz után kell állítgatni vmit vagy azt belövi magának a gép? -
#16741888
törölt tag
Az 1,6 tuti nem megy 191nél többet, haveromnak astrája volt ugyanezzel a motorral, 195nél többet nem lehetett beletaposni.
Nekünk a 2.0 változat van Vectrából, hátszélben, lejtőn, jött ki óra szerint a 230 de az már nagyon a vége volt, nyilván csalt is az óra, olyan 215körül lehet a vége. -
hobizoli
nagyúr
SZVSZ az ellenallasos megoldas helyett jobb a bleed-valve hasznalata a toltonyomas elektronika megkerulesehez. Ez tulajdonkeppen egy visszacsapo szelep, ami egy golyobol es egy rugobol all, alapesetben a rugo nyomja a nyomooldal fele a golyot, amekkora tobbletero (tobblet turbonyomas) kell a rugo elleneben a golyo kimozditasahoz, hogy a waste-gate-t a 0.8bar turbonyomas mukodtesse, annyival no a rendszer nyomasa, a rugo erossege egy finommenettel allithato es egy anyaval lekontrazhato a beallitas, ezzel fixen beallithato egy turbonyomas. A golyo es a rugo utan meg van egy 1mm-s furat is a szelep oldalan, amin leengedi a vezerlonyomast gazelvetelkor, a golyo es a waste-gate kozotti szakaszrol
Tehat van egy adott turbonyomas pl 0.8bar, alapesetben ennyinel nyilik meg a waste-gate, ha 0.5bar-nyi tobblet nyomas ''ereje'' kell ahhoz, hogy a rugo elleneben a golyo elmozduljon es igy a vezerlolevego mr elerje a waste-gate szelepet es megnyissa azt, akkor a rendszer nyomasa 1.3bar lesz fixen, amig a csiga birja szusszal...
hobizoli -
#00809728
törölt tag
Ez sajna igy igaz.
Multkor egy foszer a szervizben megállított és rákérdezett
-nem érdekel chip tuning.Rajta a seat,Audi logo.
Na ja kb annyira volt eredeti .
-Mire ő akár 30% tőbblet és csak 25.000ft.
Illedelmesen mondtam köszönöm szépen de nem érdekel.Ha már szakszervizben is ilent árul a szerelő a zsebébőlés hisz is benne.
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Nem nagyon szeretnék belemerülni mert 200.000km és állandó gyorsuláson nem vettem vele részt.
Tehát adott egy pug 206 2.0hdi szoftver átírás és minden gyári érték hozzá igazitása.
90Le-121Le azt hittük ez miatt lesz fogyasztástőbblet vagy esetleg olaj vagy akármi.
De nem!!
33000km körül ment bele és ugy 88.000km körül adtam el HIBÁTLANUL.Én csak erre az időszakra tudok érvelni.
Seat leon cupra 19pdti 151Le alapból most jelen pillantban gyengébbre van állítva minden mert itt 2 lehetőség van a srác szerint van egy 25% és egy 36% teljesítmény ami az ő állítása szerint még a visszajelzések alapján nem okozhat problémát a motorban.Gyártokkal is egyeztetnek néha tehát nem csak hasszerüen nyomtanak mindent mindenhova.
Gyártok mármint mi megnéztem pld az üzemanyagpumpát ill a külőnféle nyomásszabályzó szelepeket.Kb 20 ill 30% tőbbet tudnak a gyári értékeknél akár tartos teszteken is.Ismétlem itt nem Turboról van szó tehát nem ősszekeverni.
De egyetértek veletek ha valaki komolyabb tuningot szeretne az mindenképpen keressen fel egy komoly tuningcéget!!!
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Ez egy rovid loketu motor (80.5x67.4), kisebb a kinematikai igenybevetele, a nagyobb furata miatt meg nagyobb szelepek is elfernek a hengerfejeben, altalaban ekkora furata 1.6-s motoroknak szokott lenni, lokete meg 1.1-snek.
A PGT-t gyari allapotaban igazabol a csiga fogja meg, gazadasra jol veszi a lapot, de 5k rpm felett kifogy a szuszbol, ahogy no a fordulat ugy esik le a nyomas 1.3bar-rol folyamatosan, de az IHI RHB5 VL7E csiga egyebkent sem vmi hudejo db, vannak jobbak (ma mar).
'85-tol '99 veigig keszult igy ahogy van, ha vmi szar lenne SZVSZ biztos hozza nyultak volna a 14 ev alatt.
Szethajtani meg mindent szet lehet, a szivo motort is, csak nyomni kell hidegen, oszt' jonapot annak is.
hobizoli -
szatocs
őstag
-
mycso
veterán
Pont ezt akartam írni, hogy én a punto 1.4T motorjától nem lennék hasraesve.
Mert ha nem húzva használod és taposod mint az állat, akkor elég hamar megadja magát /csak szét kell nézni nem sok kitűnő motorikus állapottal bíró GT punto szaladgál/
Ha meg elkezded huzogatni, akkor...... vagy beleölsz egy csomó pénzt és talán jó lesz, vagy rövid időn belül darabjaira hullik. /itt már komoly cseréket kell beiktatni/
Jár ki egy srác gyorsulgatni egy GT puntoval, aztán ő is állandóan tekergeti a nyomást, meg isten tudja még mit, aztán állandóan van valami baja szegény autónak --> persze menni megy, mint állat.
[Szerkesztve] -
szatocs
őstag
-
Viewsonic
aktív tag
-
Scream007
őstag
Ezt te nem érted mester, mert yóóóóóóóóó
Viccet félretéve mielőtt megint valaki beszól, szerintme emléknek mentik el, azért ha előveszik pár év múlva monhatja látjátok én nem mindig voltma ilyne szolíd benen voltam vad dolgokban, tudok iylen is lenni, jó visszagondolnia haverokkal eltöltött pillanatokra a sok ökörködésre, és ez dokumentálva van, nem bezsélve arról azért lehet lamboval picit másképp gondolnád a dolgokat, nem érdekelne hogy 15öt vagy 35öt etetnél meg vele.
Szerintem semmit nem akrnak bizonyítani de én speciel az össze videót megnéztem, érdekelnek ezek az autók, nekem tetszik, ha gondolod megkérem hogy max. privibe nekem küldje a linket ha úgy gondolod nem ide való.Egyszerűen egy jót szórakozta és gondolja nekünk is megmutatja hagy lássuk mi is. Nekem lenne ilyne autóm én is feltennék ilyet és milyne jókat el lehetne a kettő közti azonosságokról beszélni.És nem érdekelne hogy 10 ilyen() vagy ilyenek(
) lennének benne.Nem tom ti éreztetk iylne érzést soha.....áh ezt nem lehet mesélni, azt hittem ennél közvetlenebbek vagyunk egymással itt ph!-n belül, tévedtem, bocsánat.
-
szatocs
őstag
Ez nagyon tetszett. Megjegyzések:
- Without it, you are nothing. Image is MUCH more important than what is actually under the hood. -Na én ezt a nézetet nagyon nem osztom.
- Step 10 - Tagging your Acura as a Honda: There is no greater sign of greatness in the import world. If you live in the U.S., tagging your Acura as a Honda gives you the BIGGEST penis on the block! You see, in Japan, Acuras are Hondas.
+ a billion Horse Power - Ez a rész nagyon tetszett
- Step 2 - When coming to a stoplight, intimidate your opponent by revving and rolling down your window to shout mild racing obscenities such as:
# ''Your mom goes to college!''
# ''Where did you get that spoiler?! The toilet store?!''
# '' I slept with your girlfriend last night!''
# ''I put my wiener in your sister's mouth last night!'' - Ez egy felesleges hülyegyerek stílus, ha csak ennyi módosítás van az autóján, csúnyán el fogják kalapálni, emellé még nagy is a pofája.
To finalize your life as a street racer, you must dabble in all aspects of street racing life. For example, you could visit the online Honda Forums daily or stop watching porn and look at live streaming videos of real Japanese Nissan Skylines,those down-and-dirty Toyota Supras or God's own chariot the Integra Type-R. Whatever it is, remember to always live life a quarter mile at a time. - Erre csak anyit, hogy ''Az igen...''
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
Nyugodtan írd lemagadat már csak nem moderálódik ki, meg szerintme ezzel ugyis mindneki tisztában van hogy 10 millát becsületesen nem lehet havonta összekeresni.. Legjobb esetben is ekivel kereskedik vagy komolyabb cuccal, netán fegyver, kávé, cigaretta, pia..egyéb csempészárú
Nekem szimpi a mini ha adnák lehet nem adnám el, de amennyibe kerül annyiért tényleg nem kéne, de 230 ló 1.6ból, erre kéne még biturbófeltötő
Amugy gyorsulásba picit odaver mindent így is, lehet páran már csodálkoztak mikor otthagyta őket mondjuk egy 2.5ös mocis autót
Hóba én is drifteltem télen a parkolóba, de csak kipróbálás szinten annyira nem vonz eza csúszka téma.
Az az enzos video durva, hát nem is tom, talán elhiszem
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
Ahhoz a következő lépcsőhöz, hátt őőő nem is tudom. tán gurigás havi fizetés elég, de lehet nem.
Amugy ha már kompresszor és Mini, minap ezt is a lóerőben>>egybizonyos MK-motorsport cég megpiszkálta a cooper S-t ami alapból kompresszoros, súlycsökkentéseket csináltak, meg gondolom mást ha az 1.6os kompis moci 230 paccantást teljesít
De vannak még érdekesek kifejezetten>>pl:corvette visszahívás a meg a VW kidob egy modellt a GTi alá bizonyos GT elnevezéssel csak ez 170 ló lesz a GTi 200ával szemben.
(ja és nem nem avgyok az újság reklámembere, de ami jó azt el kell ismernem)
-
GeorgeBerger
tag
Igen, ez a hátránya, de az előnye az, amit alant felsoroltam..
Nem véletlenül alkalmazzák Amerikában a kompresszorokat a dragsterekben. Gondolom akkora motorok könnyebben hajtják meg őket.
Én is könnyű autó párti vagyok..
Viszont a versenyautómmal kész őrület közúton menni. 900 kiló, keményített futómű, elfújja a szél és elpattog a hátulja az úthibákon!
[Szerkesztve] -
GeorgeBerger
tag
Elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában, ez annyira szép volt.
Csak annyit tudok hozzátenni, hogy én kompresszorpárti vagyok pontosan azért, mert ez a motorról megy, fix, nem kell trükkölni a töltőnyomással, és nincs turbólyuk, tehát alul és felül egyaránt szépet tol.
Az elektromos turbó alatt én egy csuda dologra gondolok: idén jelentek meg a légszűrőhöz valahova rakható, elektromos ''turbók'', hatásfokra kb. annyit jelentenek, mint a ledes kipufogóvég.
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
Igen, érdemesebb alulra hangolni, de biztos, hogy felül túltölt? Az én gondolatmenetem (persze lehet, hogy tévedek) az, hogy alacsony fordulaton kb környezeti nyomású levegő van a szívócsőben, azt tudja szívni a kompresszor, majd sűrítve benyomja a motorba. Magas fordulaton viszont a szívócsőben értelemszerűen kisebb nyomás van, azaz a kisebb nyomásból kell felépíteni a motor számára megfelelő töltőnyomást. Gondolom ezért van az, hogy ha az elé beépített turbo beindul, akkor szépen megugrik a nyomaték, hiszen magas nyomásból építkezik a kompresszor is.
Komolyan mondom, most bogarat ültettél a fülembe.Jövő héten bemegyek a tanárhoz és megkérdezem.
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
Én se tudok fogalmazni.
Természetesen úgy értettem, hogy a már rajta levő kompresszor elé raknak egy turbot. A motor alapban tényleg nem a legjobb, bár azt mondják rá, hogy elég jó tuningblokk.
Tényleg bonyolult kicsit, de erre tart a fejlesztés.
A Wikipedia link nem rossz, bár én a Turbomotorok és más feltöltő rendszerek könyvet olvasgattam inkább. -
G@ben
addikt
Végülis igen.
Csak kérdezted, hogy minek oda a kompresszor, de szerintem közúton azért nem baj, ha alul is húz valamennyire.
Ez a rész volt nekem kicsit fura:
''A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.''
Ezért kérdezem, hogy felül túltölt? A fix áttétel miatt szerintem éppen kevesebb levegőt tud ott betolni, mint amennyit a motor igényelne.
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
Konkrétan az új Miniket szokták így tuningolni, hogy rátesznek egy turbot is. Csak azt akartam mondani, hogy egy nagy teljesítményre hangolt közúti autónál jól jöhet a turbo, hisz nem környezeti nyomású levegőt szív a kompresszor, hanem nagynyomásút, ami a teljesítmény szempontjából előnyös. Én úgy tanultam, hogy a kompresszor inkább lent tol, a turbo meg felül lódul meg, de nagyon.
-
G@ben
addikt
A kompresszor a felsőbb tartományokban túltölt? Szerintem inkább kevesebbet tol. Vannak autók, amiknél a Roots-kompresszor elé bekötöttek egy turbot (a kompresszorba nyomja a levegőt) és a nyomatékgörbén nagyon szépen látni, amikor megindul a turbo.
Egyébként 1-2 hónapja bejelentettek egy kompresszort, ami kétsebességes. -
Scream007
őstag
Életembe 5x ha csikorogtattama kocsit, az olyna ovis.
Amugy se vennéka ostaniból semmit meg a e46ból se, e36 m3 rulezz, jólehet rá kell dobnom vagy 2 millát hogy jó állapotban legyen de akkor még mindig csak 5 guriga és lenne egy olyna autóm ami elég ütős azért
Ma nevettem egy swiften jól kikapartatta az autat odarajzolt a betonra, csak szegényke nem volt ura ahelyzetnek majdnem oszlopnak csapta az oldalát, olyna 20-30cmen mulott. -
Scream007
őstag
Nekem így már szimpi az x3, előtte nem tetszett, szinte majdnem x5.
A turbóval játszanak meg az elektronikával Münchenben, Innen 1 lépés hogy a benzinesbe is tegyenek végre biturbót
Fogyasztás nagyon meggyöző egy terepjárónál szerintem, 10L alatt mind.Nekem mondjuk a 320si tetszik az újak közül.Az 5ösből tették át a motorokat picit változtatva.
-
Scream007
őstag
LOLLLL
Amugy tényleg stílustalan én is ezt írtam de nem esett le, ettől független jó nézni, és kicsit sem érdekel, ha ki szerint tudás ki szerint bohóckodás agy nevezze mindenki ugy ahogy tudja, engem nem érdekel, nekem tetszik éskíváncsi vagyok rá.
Ja és én önmagamat jó vezetőnek tartom -
Viewsonic
aktív tag
relatív dolog,hogy kinek mi a jó vezetés számotokra ugylátom a vezető oktatói szint a jó vezetés
nemvéletlenül megy este így mert mért ne ha üres az út és nemveszélyezteti senki életét csak a sajátját ! és jól látod a kocsi hatarait kiautozza teljes mértékben ami eleg kockázatos de neki ez jön be
karib: vetítés jelző akkor lenne igaz ha nem lenne valóság alapja na mind1 több videot nemtöltök inakbb majd a közeljövőben ide mert máshogy csapódott le minthogy vártam ami nem gond...
[Szerkesztve] -
Viewsonic
aktív tag
Haverom akinek a feher sti-je iszonyat jól vezet bár már lezúzott az elmúlt 12évben 3autót tk-ra de ezekből is tanul az ember.... egéruton pl a nagykanyarba 200km/h val szokta ejjel bevenni ugy,hogy az sti végig sodrodik keresztbe ültem mellette sokat de mindig kivagyok remeg a labam ver a szivem mint az állat mikor vele autokazok...
Többiek is jol vezetnek elhiheted neked fogalmad sincs milyen erzes pl: a szürke evo8-at uralni amig nem ültél benne retteneteset megy varosi forgalomba szerintem nem is való...
na hamarosan lesz folytatása a videonak annyit igerhetek előre,hogy több auto lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest