Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz #00809728 #3991 üzenetére

    Sokféleképp lehet osztályozni a chipeket, ennél azért árnyaltabb a helyzet - talán a nálam szakavatottabbak tudnak pontosítani. Saccra kb.:

    Az egyik az általad említett, ami a megvalósítást veszi alapul. Ez lehet:

    - gyári memória átírása
    - gyári memória cseréje
    - gyári memória áthidalása/megtévesztése
    - komplett új motorvezérlés bépítése

    Nézhetjük a tartalmát is:

    - kapsz egy fix programot, ami az adott motortípushoz lett kikísérletezve (ésszerű, kipróbált értékekkel hatásos és gazdaságos)
    - egyedi programot írnak az adott vashoz (komolyabb tuning esetén elengedhetetlen)
    - jól rátekernek néhány látványos értékre aztán mennyél, ki tudja meddig...

    Az igazi lényeg azonban a programok tartalma, ami nagyban eltérhet, és ezt laikusként tényleg nem tudod összehasonlítani. Miket állítanak? Csak nagyobb töltőnyomást kapsz, aztán majd az ECU hozzáokosodik? Bonyolultabb elektronikáknál nagyon sokmindent lehet piszkálni, a beállításuk a gyárnak nem kis erőfeszítésébe tellett - nem biztos, hogy egy lelkes garázslakó egy EPROM égetővel tartós csodát tud tenni...

    Tehát persze, chip-chip, darab-darab, de a hatás számít igazán, és azt tudod legkevésbé megítélni (főleg a megbízhatóságot).

    Egy példa: a Rover MEMS motorvezérlése teljesen zárt, eddig senki sem tudta megfejteni. Megtrükközni kétféleképp lehet: egy ellenállással ki lehet iktatni a töltőnyomás szabályozást, lesz kakaó, de hamar szétesik a motor (a dugattyúk nem bírják + a MEMS-ben egy határ fölött nincs program, nem lesz elég benzin, jön a hobizoli által említett szegénykeverékes égés, és elolvad a dugattyúd). Filléres trükk, egyesek fillérekért, mások kemény pénzért árulják. Másik lehetőség egy ''piggyback'' ECU, ami átveri a MEMS-t, de ez sem tud segíteni a MEMS korlátain. Efölött csak egy aftermarket ECU segít. Aki mást állít, vagy azt, hogy ''átprogramozza'', az át akar verni :)

    Ez konkrétan egy típus - másoknál más a helyzet. A Hondák állítólag nagyon jól programozhatók, csak nagyon durva átalakításokhoz muszáj új ECU.

    Department of Redundancy Department

Új hozzászólás Aktív témák