Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
válasz
Scream007 #4011 üzenetére
Nemár, ilyet kérdezni
Azt hittem, mindenben képben vagy
Legalább a BMW SMG be kellene ugorjon...
A 3 hagyományos alaptípus:
- kézi váltó + kuplung
- bolygóműves automatikus váltó + hidrodinamikus nyomatékváltó
- CVT (Constantly Variable Transmission, fokozatmentes automata)
Ezek mechanikai megvalósításukban alapvetően eltérnek egymástól, a technikai részleteknek utána lehet nézni. Fontos látni, hogy szét kell választani a működést (tud magától váltani vagy sem) és a mechanikai megvalósítást. Ez utóbbitól függ a váltó karaktere inkább. A manuális üzemmódú automaták inkább az automatákra emlékeztetnek, a robotizáltak pedig inkább a kézire, a CVT meg a CVT-re
Mára már erősen árnyalódott a helyzet. A bolygóműves automaták régen tisztán hidraulikus vezérlésűek voltak (a sebességváltást egy csomó furat, szelep stb. irányította a váltóban), mára már mind elektronikus felügyelet alatt állnak. Épp ezért lehet rá rakni egy kapcsolót, ami által kézzel is pöckölgetni tudod a fokozatokat - lásd Tiptronic, Steptronic és testvéreik. Ezek hagyományos automata váltók, csak némileg bele tudsz szólni az elektronika működésébe. Előnyük a nyugisabb váltás, hátrányuk a némileg magasabb fogyasztás és a relatív lassúság. Az, hogy az automata váltó elektronikus kezelőszerveit hova rakod, az már teljesen mellékes - váltórúd formájában középre, a kormányrúdra pöcök formájában, gombként a műszerfalra vagy a kormányra... a lényeg a váltómű és az elektronika, a gombokat tök mindegy, hova rakod.
A hagyományos kézi váltók irányából jönnek a robotizált automaták/félautomaták. Ezek hagyományos, fogaskerekes váltók, csak a kuplungot és a fokozatválasztást különféle elektronikusan irányított mozgatóeszközök intézik. Ezek tehát hagyományos kézi váltók, amire ráültettek egy automatikát, ami helyetted váltogat. Ilyen a BMW SMG, a Ferrari F1, a legtöbb versenyautó váltója stb. Előnye, hogy nem dobja meg a fogyasztást, mint egy bolygóműves automata, illetve nagyon gyors tud lenni, de általában elég darabos, sokan szidják - versenygépbe ideális, utcai használatra még nem teljesen sikerült megszelidíteni.
A CVT arra játszik, hogy a motor mindig a legoptimálisabb fordulaton működhessen, ezt különféle kúpkerekeken előállított végtelensok áttétellel érik el. Mégis, a CVT váltókra is szoktak ''manuális'' üzemmódot programozni, mintha lennének fokozatok - ez valójában csak bűvészkedés, hiszen végtelensok áttétel van, és pofára beállítanak 5-6-7 fixet, hogy úgy érezdt, váltasz. Normál üzemben a CVT váltós autó gyorsításkor beáll a nyomatékmaximumra (pl. 4000 rpm), és az autó csak gyorsul. Fura érzés lehet
A VW DSG (és Audi S-Tronic, illetve az új 911 Turbóban is ilyen van, meg anno az Audi raliautókban volt) is egy robotizált kézi váltó, annyi plusszal, hogy nem egy, hanem két kuplungja van. Valójában 2 db összeépített 3 sebességes váltóval állunk szemben. A trükk az, hogy mindig előválasztja a következő fokozatot, ezért váltáskor csak nyit az egyik kuplung, és párhuzamosan zár a másik. Szinte azonnal. Sokan dicsérik, mint a legjobb robotizált váltót, illetve azt mondják, hogy talán már túl jó is. Nekem szimpatikus, mert egy okos mechanikai megoldás, nem zabál feleslegesen, ellenben villámgyors. Városban tudnám értékelniÉlményautóba aláírom, hogy valszeg egy jó kézi váltó továbbra is a legnyerőbb.
-
#00809728
törölt tag
válasz
Scream007 #3982 üzenetére
2 féle chip van.
van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Lool
2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
[link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.
Bocsi nem csak neked szol....
Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul
[Szerkesztve] -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3982 üzenetére
Vagy nem
Hagyjuk már abbaVagy írjunk konkrétumot.
Ezek kb. olyan kijelentések, hogy egyes processzorokon lehet szorzót állítani, másikokon meg nem. Sőt, egyeseken csak lefelé lehet.
Ezzel most sokat mondtunk. Annyit tudunk elérni, hogy vmi zöldfülű most rohan haza, hogy hú, a Celeronomon hogy lehet szorzót állítani. Meg átchippelni az 1,4-es Corsámat. Még ha értjük is, miről beszélünk, ne dobáljunk be félmondatokat. Legyen valami tartalma is a topiknak. -
Viewsonic
aktív tag
válasz
Scream007 #3871 üzenetére
''simán'' összelehet keresni több millát havonta, persze nem alkalmazottként nemtom mi ebbe olyan hihetetlen.. attól,hogy valaki jobban él mint az ''átlag'' nemkell hozzá bűnözni vagy lopni,csalni !
semmi durva nincs az enzos video ba slk ba slr moci van ami kompis meg gondolom aztis megprobaltak kikönnyiteni,látszik a videobol,hogy a kompi rögtön tölt siman le is lépi az enzot ami azer nem semmi.. -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3864 üzenetére
Hát, havi 1 gurigából sokáig kell gyűjtögetni egy M5-re is
Tegyünk hozzá még egy nullát sztem, bár az ilyenre vetemedők már általában nem bérből és fizetésből élnek
A Mini egy aranyos autó és a tesztek is dicsérik, de nekem valahogy nem tetszik. Túlságosan divatcikk - és az ős szellemiségéből semmit nem hozott át. Az eredeti mini egy egyszerű, okos, élvezhető kisautó volt. Az újban szinte semmi egyedi ötlet nincs - másolt dizájn meg némi high-tech, amitől jó drága lesz (az új Mini dizájnban nem sokat változik, ellenben olcsóbban gyártható lesz). Azért bosszantó ez, mert a BMW-nek meg lett volna a lehetősége egy ötletes kisautót csinálni - nulláról tervezték a Minit. De ők csak egy divatos gokartot építettek - ami oké, de nekem technikai szempontból nem szimpatikus. A VW Beetle sokkal elfogadhatóbb - ennyit lehetett kihozni belőle, az csak egy átformázott Golf. Na mindegy, egyelőre nem áll fenn a veszélye, hogy Miniben találnám magam
A Golf GT pedig már kapható, tesztek is olvashatók számtalan helyen. Ebbe is a korábban említett kompresszoros-turbós 1,4-es TSI motor kerül. Nem rossz, akár nyerő is lehet - kérdés, hosszabb távon mennyit fogyaszt, mennyire megbízható és szervizelhető ez a bonyolult motor. Lehet, hogy inkább megéri beruházni egy rendes Golf GTI-re. Csak hát egy közepesen felszerelt GT is vagy 6,5 millió... -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3839 üzenetére
Na, a 3.0 biturbó pont nem neked való. Inkább egy nyugis, nyomatékos motor lesz, nem annyira tépnivaló. Amolyan V8-helyettesítő. El tudom képzelni - már az 528 is úgy jár, mint egy villanymotor (a sorhat ugyebár eredendően egy kiegyensúlyozott konstrukció), most ezt megtoldják 1,5x teljesítménnyel és 2x nyomatékkal... mmm. Kellemes, haladós, de nem ugrálós-sportos. Nekem ez a tippem.
Persze lehet majd rajta tekerni könnyen, de ahhoz, hogy igazi vadállat legyen, ahhoz valszeg erősen át kell építeni, mert láthatóan nem csúcsteljesítményre hegyezi a BMW (értsd: kisebb turbók a jobb reakcióért, cserébe kisebb a maximális légszállítási képesség is, ami egy egyszerű ''csavarjuk fel'' tuningnál már hamar limitáló tényező letet...).
Jó dolog a gyorsulás, én is azért vettem turbós autótMégis, a városban néha élvezetesebb (és tán gyorsabb is) volt a Swifttel cikázni (pláne tavasszal kopott téli gumikkal... 20-al kanyarodva már úgy csikorgott, hogy csak na
). Szerencsére maradt még a családban Suzuki, így néha nosztalgiázhatok
-
karib
addikt
válasz
Scream007 #3834 üzenetére
Hányszor mondjuk, lesz 3 literes benzines biturbó is nemsokára
306 paci. Ha úgy vesszük, a 272 LE szívóhoz képest alig több, de teljesen más lesz a karakterisztikája az biztos, alulról nagyon bikául fog húzni minden bizonnyal, míg a szívó pörgősre van kitalálva.
Ugyanígy szerintem egy kompresszoros M5/M6 biztosan egészen más, mint a gyári. És nem feltétlen jobb. Oké, erősebb, de közel sem biztos, hogy ugyanolyan jól kiautózható. Pl. a kompresszor is több súly az autó orrába, nem biztos, hogy jót tesz a súlyelosztásnak. Világos, hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de ezek közel sem mindent eldöntő tényezők (lásd még: neves és hozzáértő újságírók és pilóták mennyire tudnak szeretni, dicsérni halál egyszerű autókat, pl. Peugeot 205 GTI, Saxo VTS, Mazda MX-5 Miata, Lotus Elise stb stb).
Persze bármit meg lehet oldani - nyilván az M5/M6 tervezésénél is bele kell férjenek egy adott költségkeretbe. Már így is bőven overkill a legtöbb ember számáraMeg hagyni kell valami fejlesztési lehetőséget a következő generációs autónak is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Scream007 #3816 üzenetére
Az intercooler es pillangoszelep kozott agazik le, es az Ambient Air-nel csatlakozik be egy vakuumvezerelt szeleppel.Aamikor gazelvetelkor a pillangoszelep bezar, a szivosorban mogotte azonnal vakuum lesz, es az innen odavezetett vezerlocsovel megnyitja ezt a szelepet a turbo elott, es az beszippantja visszafele aramlo levegot.
hobizoli -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3816 üzenetére
A kompresszor oldalon, néha egybe van építve a turbó házával - ahogy a cikk is írja, a pillangószelephez vezető úton kell legyen, hogy annak záródásakor az ott feltorlódó levegőt ki tudja ereszteni.
A másik oldalon is van egy szelep, a wastegate - ez meg a turbina oldalon szabályozza a nyomást: minél jobban nyomod, annál több a kipufogógáz, annál jobban pörgeti a turbinát... aztán egy fokon túl már sok, és akkor a wastegate elengedi a kipufogógáz egy részét a turbina mellett (továbbmegy a kipufogóba, de nem ''tekeri'' már a turbinát).
Nos, ezekkel a szelepekkel meg egyéb trükkökkel lehet sok érdekeset csinálni, mint pl. ALS. -
szatocs
őstag
válasz
Scream007 #3812 üzenetére
''karib'' linkjéről:
A lefúvó, szuszogó, blow-off szelep, becenevén BOV: Amikor az intenzíven gyorsító turbós autó vezetője hirtelen leugrik a gázpedálról - például mert sebességet vált - a nagynyomású levegőnek hirtelen nincs hova mennie, mert becsukódik előtte a pillangószelep. A sarokba szorított légoszlop rögvest leállítja, lelassítja a turbó lapátjait is, és elindul visszafelé. Ez egyrészt némi sokk a szerkezetnek, másrészt így a turbónak a következő gázadáskor újra fel kell pörögnie, ami időbe kerül. Ezeket védi ki a BOV, ami egyszerűen kiengedi a beszoruló levegőt egy vidám füttyszó kíséretében. -
GeorgeBerger
tag
válasz
Scream007 #3759 üzenetére
Dehát ez evidens! Nem tudom, miről beszélsz!
Nem tettem összehasonlítást a luxusautók és a driftre épített versenyautók között. Csak annyit írtam, hogy egy driftautó se ''ócska szakadék'', ahogy azt te elképzeled. Annak is megvan az ára.
A magam részéről ezt az értelmetlen beszélgetést befejeztem.
(mi a fene az a szuuuuszzáááááá)
-
Viewsonic
aktív tag
válasz
Scream007 #3760 üzenetére
nemigazán,elözö autoja seat leon 1.8T RR volt
scream:engem nem lehet hallani a videoban,sehol! mert legtöbbször az m6 ültem vagy
amikor az evo-t vették az ut szélén bandáztunk!
én azt mondom menjen keresztbe az az autó ami megtehetei legyen bármi !
front hajtás suxx
[Szerkesztve] -
Viewsonic
aktív tag
válasz
Scream007 #3753 üzenetére
sajnos kurvára nem ugy adja át mint amilyen durva volt igazából én kivülről neztem az m6 ot és mikor a körforgalombol kivagodott kitőrt ea segge eléggé a motor hangja is iszonyat durva volt.A kipörgésgátlót 3 szinten lehet kapcsolni elektronika szabályozza,hogy mennyire engedje kitörni ugy mint az m3 csl-ben
u.i: evo8 as videokat is nezzetek meg eleg durva azis !!! -
-
Viewsonic
aktív tag
válasz
Scream007 #3672 üzenetére
chippel és kipufogó rendszerrel lesz 550le azt a maradék 50le-t nemtudom,hogyan varázsolták bele(600 hoz) mikor ígyis 8400-at pörög amugy gyarilag 270nél szabalyoz le és ha kiiktatod +chippeled akkor 330at biztosan fog menni de lattam mar videot mikor az m6 340el ment portugaliaban az autopalyan
-
#16741888
törölt tag
válasz
Scream007 #3660 üzenetére
Most olvastam valami újságba, a Hamman csinálta valami 60X lóerős dögöt, bár szerintem baéfaszul írták az újságba, mert turbo nélkül plussz 100lóerőt, nem nagyon tudnak kihozni abból a motorból, vagy ha igen, akkor nem vagyok benne biztoshogy a tartósság mintapéldánya. 2versenyt nem bírna ki na.
szvsz Forma1szemlélettel.
-
karib
addikt
válasz
Scream007 #3660 üzenetére
Mindent meg lehet oldani, kérdés, hogy van-e értelme. Az M5 V10-esét az alapoktól egy pörgős szívómotornak építették - valszeg többre jutnál, ha a kiindulástól egy bazierős turbós motort akarsz építeni.
Per Porsche: léven a Porsche ma már a VW legnagyobb részvényese (majdnem 20%), lassan már ott tartunk, hogy a VW tartozik a Porsche alá -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3656 üzenetére
Arra gyűjtök
Biturbó V8: lásd előző Audi RS6, Porsche Cayenne Turbo...
Amúgy a jelenlegi trend inkább az, hogy a hétköznapi autók kapnak feltöltőt, a sportosra kihegyezett autók pedig pörgős, nagyköbcentis, sokhengeres szívómotort. Lásd: Audi 4,2 literes FSI az RS4-ben, AMG 6,3 literes V8, új M3 motor - mind pörgős V8-ak. A legújabb egzotikus feltöltős egyedül a 911 Turbo, de hát ott a név kötelez, és legalább ott is bűvészkednek (először kerül változó geometriájú turbó benzines motorra). (A kisszériás, kis költségvetésű angolokat és a szintén nem a kifinomultságról híres amerikaiakat most hagyjuk... pl. Noble biturbó V6 Ford motorral, Ford GT kompresszorral...)
Ezzel szemben csőstül jönnek a feltöltött szériamotorok, benzinesben is: PSA-BMW 1,6-os, Opel turbók, VW FSI, TFSI, BMW 35i moci... ezek azonban inkább a kényelmesebben autózható karakterisztikára mennek rá, nem annyira az eszement erőre.
Pedig nemrég még pont fordítva volt - kompresszoros AMG-k, Jaguarok, turbós Audik...
Belegondolva érthető - egyszerűbb egy feltöltős motor karakterisztikáját beszabályozni. Aki meg hajlandó áldozni egy valódi sportmotorért, az meg tudja fizetni azokat a mechanikai trükköket, amivel egy szívómotorból is nagy teljesítményt lehet kihozni.
Nekem tetszik a fejlődési irány -
hobizoli
nagyúr
válasz
Scream007 #3649 üzenetére
5000-g sok dizel elporog, mert zoldkartyan merik a teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam-t, persze a max jedi ennel kisebb rpm-n van meg.
Pl a 1.9TD Tipo-nal ez az abszolut uveghang 5000-5050rpm gyarilag -nem ecceru egy hangja van ekkor-, ez a motor meg a 80-s evek elejerol szarmazik a Ritmo-bol, szoval nem vmi mai fejlesztes.
Ugyanez a blokk volt a Croma-ban is az elso a vilagon, aminel mar direktbefecskendezest hasznaltak 1988-ban
hobizoli -
karib
addikt
válasz
Scream007 #3638 üzenetére
Nézd, a japánok tényleg tudnak kisfogyasztású benzinmotorokat csinálni, mások meg többnyire nem (biztos akad 1-2 kivétel, a kis VW motorok legendásan iszákosak, de a korai Ecoteceket is inkább szidták... ott állítólag a 100 lóerős, 1,6 8V motor volt a nyerő... Astra Si.)
Amúgy most botlottam bele a Google-on Astra után keresve: Index ''A VALÓDI városi fogyasztás'' topik [link] -
Integra
titán
válasz
Scream007 #3635 üzenetére
először is nincsen olyan hogy legideálisabb, csak olyan hogy ideális, mivel az ideális jelentése már magában foglalja hogy a körülmények a lehető legjobbak. ugyanez igaz az optimálisra mielőtt legoptimálisabboznál is egyet!
másodszor ez nem igaz, az én az 1.6os 116 lovas motorral városban szépen tempósan haladva is 8 literrel kijövök, országúton 6 alatt. nincs min csodálkozni, a németeknél még mindig nincs meg a megfelelő tqm.
és megint csak a képbe jön a németek parasztvakító folyamatosan megtévesztő pr-je
[Szerkesztve] -
-
Viewsonic
aktív tag
válasz
Scream007 #3548 üzenetére
telefonomba van eddig pár az 580megás meg a spanomnál aki kamerazott mar megvan naggyabol vagva meg ilyenek csak msn en küldte at es meghal a video a 7.percnel cdn fogom 7végén megkapni ha tgudtok mondani helyet ahova fellehet tölteni akkor ti is lathatjatok h nem a levegőbe beszélek
-
_Volkovy_
nagyúr
válasz
Scream007 #3489 üzenetére
Tanulj meg szöveget értelmezni.
Soha nem mondtam, hogy driving skill fejlesztéshez Ferrari kell nekem.
Két napja beírtam neked, hogy azért vettem Ladát, hogy megtanuljak vezetni hátsókerekest is.
Erre a te válaszod az volt, hogy majd az árokból írjak, hehe.
Ezek után nincs beszélnivalóm veled.
Szerinted azért vettem kockaladát, mert gyorsulni szeretek. Te nemcsak idióta vagy, de hülye is a vezetéshez. -
DigitXT
félisten
válasz
Scream007 #3482 üzenetére
Ehh, ezt a (vagy még más néhány?) topik átböngészése nélkül úgysem fogom megérteni.
Viszont nem akarom Volkovyt megsérteni, sőt bevallom, most fogok elbattyogni az első HSZ-be, hogy hova is csöppentem.
Luxusautóból hirtelen streetracer, aki nem az, váá!
Ez nekem így sok volt.
Kérem kapcsolja ki.
Mod: egyelőre annyit megtudtam, hogy V. nagy Ferrari-fan: ez szerintem oké!
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz
Scream007 #3478 üzenetére
nem csak ezzel leszel feltünő
De érted, hogy nem akar feltűnő lenni, mert csak úgy az autózás élményéért akarja megtapasztalni a gép határait, természetesen üres utakon, tehát by default senki nem fogja látni.Ezért is zavaros kicsit nekem ez a ''küldetés'', de utánaolvasok.
-
_Volkovy_
nagyúr
válasz
Scream007 #3462 üzenetére
Abban az F430-ban pont minden bennevan, amit felsoroltam, hogy nem kéne bele..
Istenuccse komolyan mondom..
Nekem nem kell, hogy a belsőben több minden legyen, mint a mostani kocsimban. Nem az a lényeg. Nekem.
Aki a feltűnési viszketegség miatt vesz autót, azt komolyan lesajnálom, én szívesen elvegyülnék a tömegben az F40-emben.
Ne akkor legyél feltűnő, amikor gurulsz az autóddal, vagy amikor mellette állsz, hanem amikor vezeted. -
Type-R
őstag
válasz
Scream007 #3161 üzenetére
Erre az új wrx-re gondoltál: Bővebben: link
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest