Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Kalandor #7870 üzenetére
Ezek a jogszabályok elég borzasztóak, száraz, jogi nyelven írt katyvaszok, amiből sajnos csak a lényeg nem derül ki, és ahány rendőr, annyiféleképpen képesek értelmezni (ha sikerül).
Itt van egy jó cikk, ami a lényeget összefoglalja, ebben is azt mondják, amit én is gondolok, hogy ha az eredeti helyzetjelző működését megszünteted (kiveszed az izzót), és helyette olyan nappali menetfényt használsz, amin a RL (nappali fény) mellett az A jelzés (helyzetjelző) is rajta van, akkor nem szegsz meg semmilyen szabályt. Ugyanis nem világít kettőnél több helyzetjelző előre (6/1990 54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni...), és a helyzetjelző kapcsolására a nappali menetfény kikapcsol (a fényesebb állapota a RL jóváhagyás szerinti fényerősség, a halványabb pedig az A jóváhagyás szerinti).
-
a_tesz
Korrektor
Ha télen akarod használni, az a pár Debica sokkal jobb, mint bármilyen nyári gumi, ebből indulj ki. Ha olcsón akarod megúszni, nézz körül apróhirdetési oldalakon, egy másik pár bármilyen téli gumit találsz 10 alatt, akár felszereléssel együtt is, arra az egyre figyelj, hogy a DOT számuk utolsó két számjegye 1x legyen, magyarul 2010, vagy azutáni gyártású. Így még ezt és a következő telet megfelelő mintamélységgel (>4 mm) vígan teljesítheted.
-
a_tesz
Korrektor
aha, jobb hangja lesz egy kcsit a motornak
meg beszélik, hogy néha kicsit közvetlenebb a gázreakció, vagyis a gázpedál érintésére hamarabb reagál a motor.
ellenben ha nem takarítod sűrűn, elég hamar telemehet porral az égéstér, ami kifejezetten jót tesz neki.
főleg igaz ez az olcsóbbakra -
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
Bővebben: link
...már látom lelki szemeim előtt, ahogy egy éjszakai járat viccesebb sofőrje a következőt üvölti a mikrofonba:''hölgyeim és uraim, itt a kapitány beszél. üdvözlöm önöket járatunkon. kérem, kapcsolják be biztonsági öveiket, és élvezzék az utazást. járatunk legközelebb a mester utcán áll meg...'' -
a_tesz
Korrektor
he-he, nem kell azt félteni, sose tennék vele ilyet. amennyire meg vagyok/vagyunk családilag elégedve vele, meg se fordulna ilyesmi a fejemben.
egyébként a régi swiftből nem volt dízel, az újból viszont várható júliustól talán, ugyanazzal az 1.3-as 70 lovas blokkal, mint amivel corsa, punto, ignis is rendelkezik -
a_tesz
Korrektor
így jár aki nem olvassa át a hozzászólását mielőtt elküldi... mármint én.
nagyon köszi a segítséget Type-R, ha esetleg majd valaki (akár te is) ki tudna segíteni egy olyan listával, amin az elmúlt nemtudomhány év európai év autója választás győztesei vannak felsorolva, annak még jobban megköszönném. ezt akartam írni elsőre is, de úgy látszik, még sokat kell tanulnom fogalmazni (és ilyen embernek van érettségije
)
-
a_tesz
Korrektor
válasz
_Volkovy_ #2795 üzenetére
motorteret?
swiftet nem azért mondtam, hogy nektek is olyan legyencsak ugye az eddigi 100%-osan pozitív benyomás kialakít bizonyos márkahűséget, minek következtében hajlandó az ember kicsit többet is fizetni (egyébként meg szerintem minden autó drága, de relatíve rendben van az ára, de én úgyis hazabeszélek). pláne ha rokonok, szomszédok, osztálytársak, ismerősök autós tapasztalata is ezt hozza
szerk: fránya kapcsolók
[Szerkesztve] -
a_tesz
Korrektor
én is a hondát javasolnám. (ha nekem kellene választani egy tetszőleges autót ebből a kategóriából, nem tudnám eldönteni, hogy a jazz vagy a swift legyen a befutó, pedig majdnem suzuki jellel a kezemben születtem
)
más. nem tudna valaki egy európai év autója listát mutatni? mert vagy én nem tudom használni a google-t, vagy tényleg nehéz találni... -
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
Bővebben: link
csak nem akarja egybevonni a GM a Subarut és a Saabot?vagy csak én állok túl sötéten ehhez a nagy közösködéshez?
-
a_tesz
Korrektor
egyik ismerősöm egy feldíszített fiat brava alá pakolt 17-es felnit, rájuk 205/45 (ha jól tudom) gumit. két év alatt kb annyit ült a kocsi, mintha vett volna egy 45mm-es ültetőrugó-készletet... mostanában be sem ülök mellé, elég érdekesen kezd viselkedni a kocsija, pedig még csak 4 éves...
-
a_tesz
Korrektor
mindenki döntse el maga... -
a_tesz
Korrektor
válasz
hobizoli #2304 üzenetére
de a ferrarikba se rakják bele a fiat ilyen-olyan motorját... vagy pl a M5-ös bömbi is kapott egy saját motort... szóval költségcsökkentés ide vagy oda, egy rangos autógyár igenis rakjon (amennyire lehet) saját motorokat a saját modelljeibe.
ugyanakkor ott a cayenne, ami hát kis túlzással egy átcímkézett vw, tipikus példája ennek a divathóbortnak -
a_tesz
Korrektor
Bővebben: link például...
-
a_tesz
Korrektor
válasz
hobizoli #2295 üzenetére
csakhogy ott a ferrari motorja került a lanciába, itt meg a golf motorja a porsche-be. ami azért valljuk be nem ugyanaz, mintha a golf kapta volna meg a porsche motorját...
mellesleg az a VR6 sehol sincs a porsche gyönyörű, 3.2-es léghűtéses boxer blokkjához, de még a mostani 3.4-es vízhűtéseshez se igazán... -
a_tesz
Korrektor
de könyörgöm! mi a lótúróért kell szegény Imprezát
a.) másfél évente frissíteni? jó tudom, egységes márkaarculat nevű, dizájnerek és marketingesek által kidolgozott kamuhablaty, hogy a sok igen magasan civilizált amerikai ősparaszt is messziről megismerhesse, hogy milyen autó. érdekes, hogy pont a Subaru, amelynek a fentiek hiánya eddig egyáltalán nem ártott, nade ugye ha mindenki ezt csinálja, nyilván ők sem maradhatnak ki... meg is lett az eredménye, a B9 Tribeca nevű förmedvény, amiről sajnos nem írom le a véleményem, mert azonnali ban járna érte
b.) pont annak a <itt most nyomdafestéket nem tűrő, egyértelműen pejoratív jelzők egész hada sokasodik, melyet azonban jótékonyan eltakar ez a felirat> Zapatinasnak kellett végrehajtani, aki ezt a látványosnak csak rossz szándékkal nevezhető arculatot kreálta? jó tudom, ő a Subaru formatervekért felelős aktuális sztárdizájnere. indítok is egy petíciót, bizonyos Bangle-ügyhöz hasonló indíttatásból, stopzapatinas.com címen
igen, eddig eléggé kedveltem a Subaru márka összes termékét, kíváncsi leszek azonban, hogy ezek után mi jöhet még rosszabb? á már tudom is, dízelmotor az Impreza STi-be, meg a Legacy B4 Blitzenbe... remélem hamarosan felébredhetek, mert ez egy nagyon rossz álom -
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
válasz
heihachi #1919 üzenetére
ej, ez aztán büntet! asszem megvan az új háttérképem, köszi!
206kW(280LE)/6400
412Nm/4400
szép adatok. kevésnek sok, soknak kevés, vagyis pont megfelel. haj, ha egy ilyet hajthatnék... bár az 1390kg kicsit soknak tűnik, ahhoz képest, hogy versenyautó-alap. de nem hiszem, hogy érdekelne -
a_tesz
Korrektor
válasz
Integra #1889 üzenetére
azért becsülendő, amit csinálnak,bár számomra kétséges az eredmény, mert ha csak igen költséges technológiával érhető el az OHC-motorok szintje, akkor be kell látni, nincs túl sok gyakorlati haszna a munkájuknak...
ja és egy érdekes analógia: a literes swift is 7100-nál szabályoz (legalábbis a mienk óra szerint) -
a_tesz
Korrektor
rATdrAgOn: (meg mindenki más is azért
) Bővebben: link
nem tudom, mennyire újdonság neked, de azért egy nyálcsorgatást biztos megér -
a_tesz
Korrektor
válasz
Integra #1841 üzenetére
Ha megpróbálom elképzelni, hogy ebből körülbelül mi lesz, mire sorozatgyártásba kerül, akkor határozottan igent kell mondjak. Sajnos tisztában vagyok vele, amit említettél, hogy nem lehet egy full lapos aszfaltszaggatót építeni, és ez elég szomorú. Múltkor a betyár Swiftünkkel egy parkolóban egy Toyota Yaris mellé álltam, és szabályosan megijedtem.Mint egy zsiráf hozzám képest, akkora magas a Yaris. És ha belegondolok, hogy az új Swift szinte milliméterre azonos a jelenlegi Yarissal...
Bár előnye is van, nagyobb a kihasználható tér, de akkoris. Na hátha egyszer még megérjük, hogy valami autógyár autóméretű autóval rukkol elő
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Integra #1836 üzenetére
Bocsánat, hogy beleszólok, de szerintem ez a punto ocsmány. Nem csúnya, nem ronda, szépnek aztán végképp nem mondanám, egyszerűen borzalmas. Hol van már a punto II modellfrissítés előtti pofás, tényleg olaszos kinézete? Nekem nagyon nem tetszik ez az uniformizálás. Remélhetőleg nem lesz igazam, de attól tartok, 10-15 év múlva olyan randaságokkal fogunk közlekedni, mint amilyennekel néhány japán autógyártó tanulmányautó fedőnév alatt riogatja az embereket nagy autókiállításokon. Nekem személy szerint a Mazda tetszik jelenleg a legjobban, ha az alapján kellene sorbarendezni az autógyárakat, hogy mennyire sikerül a formát és a funkcionalitást úgy összehozni, hogy aztán valami autóféleség süljön ki a végén belőle. Meg persze az új Swift is elég jó lett, hogy hazabeszéljek kicsit, annak ellenére, hogy nekem egy kicsit magasnak tűnik az a 150cm, elfogadnám most azonnal
Remélem, a Honda is megmutatja, hogy léteznek még autógyárak is, nem csak ilyen szörnyűséges ''trendidoboz-manufaktúrák''. Bár félig meg is tette az FR-V-vel, de azért a Civicnél remélhetőleg vissza mernek térni a gyökerekhez úgy, hogy 2006-ban is meg tudjon felelni mindenféle elvárásnak.
Természetesen a fentiekben kizárólag személyautók formájáról beszéltem. Egy Lotus Elise, vagy üsse kő, akár egy Ferrari F430 bármikor jöhet -
a_tesz
Korrektor
...és lassan pilótavizsgát lenne kötelző tenni mindenkinek, aki vezetni szeretné. betyár sok az a 700LE, mégha egy akkora büdösnagy dögbe is teszik bele.
amúgy az előbb arra gondoltam, hogy a formájával szenvednének sokat a tervezők, de aztán közben eszembe jutott, hogy az M6-ost is milyen lazán megoldották. gondolom azért, mert azzal is lett volna pár álmatlan éjszakájuk -
a_tesz
Korrektor
az eredeti ötlet pedig jó volt. csak amikor elkezdték azt is amerikanizálni, és kivették a felezőt, azzal legalább annyit értek el mintha levágták volna az egyik kezüket...
tényleg, a bömbi nem tervezi az S8 mintájára a M7 változat bemutatását? bár mondjuk szenvednének vele a tervezők rendesen
popey37:regisztrálj valami ingyenes szolgáltatóhoz, töltsd fel hozzá a képeket, onnan az [ IMG ] taggal, ahogy a hozzászólás ablakban van, be tudod szúrni.
szerk: ez nem is annyira off...
[Szerkesztve] -
a_tesz
Korrektor
Bővebben: link
a francnak kellett nekik amerikába menni
-
a_tesz
Korrektor
válasz
#16741888 #1663 üzenetére
akkor biztos én magyaráztam be magamnak valamit
egyébként meg ilyen alapon mindenfajta motort igazságtalan összehasonlítani a másikkal, mert szerkezeti sajátosságaikból adódóan meglehetősen eltérő a karakterisztikájuk,az egyik ebben domborít, a másik abban, és nincs egy inercia,amihez az összeset hasonlítani lehetne. nem vagyok mérnök...a hangok is ezt mondták
-
a_tesz
Korrektor
dizelhez eddig ezekhez volt szerencsém: mazda6, ez kb egy 3 hónapja, illetve VW Bora 1.9PDTDI 105LE, ez szintén olyantájt. nem mondom, nem rossz amit tudnak, de valahogy olyan öreguras, hogy nem kell szinte váltogatni se, csak a gázpedált kell nyomogatni. pláne a borában volt egy rakat menetbiztonsági cucc, az aztán tényleg érdekes volt. nekem a sportos szóról az jut eszembe, hogy pörgetés, sok benzin, könnyű autó, nem olyan batár orrnehéz mint ezek.
-
a_tesz
Korrektor
jó majd 15 év múlva az lesz a sportkocsi amelyik mély bariton kerregéssel foga a világ tudtára adni erőfölényét a többi autóhoz képest.egyelőre azonban még nem itt járunk.oké hogy erős meg jó,de szvsz még nincs itt az ideje.nekem is tetszett,amikor egy dízel 3mas bömbi köridőben odavert egy m3-nak asszem a nürburgringen,de még el kell telnie kis időnek,hogy egy dízelre is azt lehessen mondani,hogy sportos.
-
a_tesz
Korrektor
én nem vagyok ellene semmilyen technikai fejlődésnek. ez a világ rendje. de valahogy úgy érzem, többet kapsz a Porsche-szellemből egy léghűtéses, nehezebben kezelhető, alattomosabb 911-essel, mint a legújabb high-tech menetbiztonsági elektronikák széles arzenáljával felszerelt 911-essel.
és hogy ne térjünk el az eredeti tárgytól, azért megnézném, egy turbódízel lambóval hogy közlekedsz visító motorhanggal. rendben van, a dízel is tud olyan menetteljesítményt produkálni, de teljesen más az élmény. nem tudom, mennyire vagyok érthető -
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Integra #1286 üzenetére
csak a másik baj meg az, hogyha nem csinálnák, akkor meg nem biztos hogy itt tartanának ahol, hanem ki tudja, lehet már nem is lenne olyan, hogy japán autó, csak a Honda. vagy az ebből fakadó gazdasági válságból az se, de ez már túl szomorú ahhoz, hogy komolyan gondoljam
-
-
a_tesz
Korrektor
és közben azt is megtaláltam, mivel kevertem: Bővebben: link
amúgy tényleg szomorú ez a mindenből uniformizálós törekvés, de vajon e nélkül meddig tudna fent maradni pl. a saab? vagy ez is csak altatás, mert az egységből kihozható legnagyobbg profitra gyúrnak rá ezek az amerikai ''vállalkozások'' ? -
a_tesz
Korrektor
te nyertél, Chevrolet Trailblazer. Bővebben: link
-
a_tesz
Korrektor
ja és az új saab suv-t is a 9-7x-et is együtt fejlesztik. de lehet az impreza kombit is kapni, csak a saabnak kellett egy kisméretű sportos verda az amcsi piacra, és elég kézenfekvő választás volt az impreza. de szerencsére ott még nem járnak, hogy a subaruba is opel motor meg váltó kerüljön.
Integra: úgy legyen! -
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
Új hozzászólás Aktív témák
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest