- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz
szatocs #4683 üzenetére
600-as hornet.
az első 3ban nem is kell hogy úton maradjon az utolsó 3ban viszont megeszi akármelyik beton szaggató felsőkategóriást,azért akarom kipróbálni ha van rá lehetőség mert nagyon tetszik az új R1 190lóval meg kb 3.8millával nagyon szép csak hát az ára meg rá a teljesítményadó--->aranyár.Ki tudja ezt megfizetni????Akinek sikerül az szerencsés
-
Viewsonic
aktív tag
-
Viewsonic
aktív tag
válasz
szatocs #4670 üzenetére
hungaroringen 2x kunmadarason 1x voltunk kint
legjobb idő elözö beálítással 7,73 0-200m en 400on 12,322sec de azzal meghalt a motor és 4hónapot állt..
Amúgy ha megyünk akkor ki a váci útra péntek esténként és ott fel/alá nagyritkán hajógyári sziget is csak ott szar az aszfalt meg tele van idiótával.. -
dragonfx
veterán
válasz
szatocs #4560 üzenetére
a gyári spiccre teszi ennyi.Mármint azokkal az alkatrészekkel, amiből felépítik azzal ez a max. +5-10%, míg más mocikba lehet van még 50-60% is.
A mostani 1.8as civic benzines motor 140 lovas, simán lehetene az is 200 ilyen alapon ha a technika fejlődését is beleveszem, de mégse. -
válasz
szatocs #4387 üzenetére
606. próbálkozásra
3 hónapig tartott
6 millió dollárba került
két részletben vették fel a reklámot,mert nem volt akkora terem
és ők készítették:
Director: Antoine Bardou-Jacquet
Production Company: Partizan Midi Minuit
Agency: Wieden & Kennedy
Agency Producer: Rob Steiner
Agency Creatives: Matt Gooden & Ben Walker
Post Production: The Mill
Producer: Fi Kilroe
Flame: Barnsley
Flame Assistant: Dave Birkill
Semmi trükk nincs,igaz a súlyozott kerekek nem mindennapi használat,de trükk nincs -
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
szatocs #4330 üzenetére
Hát ja. Én is rakattam föl sportkipufogó rendszert. Teljesítményben sokat hozott, de a hangja szörnyű volt a hosszabb utakon. 1 hét után lecseréltem a végeket normalra. De persze teljesítményben rengeteget hozott.
Azt bírom nagyon amikor a gyereknek bőg az autója, csak nem akar menni... És még menőzik is... -
karib
addikt
válasz
szatocs #4176 üzenetére
A legtöbb mai, korszerű szívó- és kipufogórendszer eléggé optimalizált, különféle gázlengésekre hangolt. Kontár belenyúlással könnyen csak rontani lehet rajta.
Tehát igen, lehet plusz erőt elérni légszűrő- és kipufogótuninggal, de egyrészt komoly tudás kell hozzá, hogy ne nyúlj mellé, másrészt ma már a gyári kivitelek is elég jól ki vannak találva, tehát általában minimális a nyereség.
A szűrő- és kipufogótuning tehát leginkább akusztikus és érzéki tuning -
Scream007
őstag
-
karib
addikt
válasz
szatocs #3967 üzenetére
Nem - egy jobb csigával kevésbé melegszik fel a levegő a sűrítés folytán, így több oxigént tudsz a hengerekbe préselni, ergo ugyanakkora töltőnyomás mellett nagyobb teljesítményt érhetsz el (több oxigén, több üzemanyag).
hobizoli érti, amit beszél, csak az átlagember számára kicsit gyorsan és sokat ír, így néha kimarad pár lényeges részlet -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3963 üzenetére
A gyari csiga legtobbszor a kozepes fordulatszam tartomany kiszolgalasara van meretezve, nagy fordulaton kifogy a szuszbol, nem birja tartani a nyomatekat a motor, egy ponton eleri a max teljesitmenyet. Egy masik ujabb fejlesztesu csiga, ami mar jobb hatasfoku, kisebb homersekleten szallit ugyanannyi vagy nagyobb levegomennyiseget (volumetrikusan), plusz a kozepes es felso fordulatszamtartomanyban is birja szusszal -nem kezd esni a nyomas egy bizonyos fordulatszamtol kezdve-, maris megoldas, ekkor nem fog annyira csokkeni a nyomatek es magasabb fordulatszamon eri el az igy nagyobb teljesitmenyet...
Jo kozelitessel kiszamolhato, hogy a pillanatnyi teljesitmeny=(pillanatnyi fordulatszam * pillanatnyi nyomatek) / 7000 (az eredmenye mar LE-ben ertendo)
Pl Punto GT-nel a gyari motorbelsovel es egy nagyobb csigaval 190-200LE-g lehet felmenni -ez majdnem 50% plusz-, a gyari injektorok 220LE-g birjak kiszolgalni a motort (~3.5bar befecskendezesi nyomason), ekkor meg a gyari fotengelyt lendkereket es hajtokarokat le is lehet konnyiteni, 230LE felett azonban mar kovidugo plusz hajtokarok recommended.
Ugyanezt meg lehet csinalni az Uno Ti.e.-kel is, ugyanis a motor az tokugyanaz, csak a vezerlese regebbi, ezert gyengebb, azoknal ugyanez a mutatvany mar 60-70%-t ''dob''
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3939 üzenetére
Fogyasztas pont azert van ugy, ahogy irtam, mert a hatasfoka turbos motornak nagyobb. Mi az a nem sok? Hat a varosban 11.2 gyari adatkent nekem nem eppen tunik eppen kevesnek, egy turbos auto amire szinten ennyi van megadva lerohogi maga elol
Persze tudom, mindenki joval a gyari alatt, azaz ~7l-l jar...hiheto
9:1-9.5:1 kompresszo fellett nem igazan lehet turbozgatni ertelmes nyomasokkal, mert ongyulladassal -dizel szeruen- detonal/''becsorog'' a motor, es ez rovid idon belul szetveri a csapagyazasat.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3935 üzenetére
Egy Polo-bol 7.5s-t sem sokan nezik ki, ne aggodj, de VTI nevelonek azert jo az.
Tenyleg felesleges osszehasnonlitani kettot, ki kell probalni, a turbo miatt a Polo kisebb fordulaton -ahol egyebkent a legtobbet hasznalod- erosebb, rugalmasabb, terhelhetobb, jobb a fajlagos fogyasztasa, kevesbe meredeken emelkedik a fogyasztas gorbeje, konnyebb hekkelgetni, nem suketulsz meg benne stb...hatranya, hogy tobb alkatreszbol all -> nagyobb hibalehetoseg, turboluk.
Az ijen adatok, hogy max teljesitmeny csak egy adat, az is szamit, hogy mijen a gorbe ehhez, a ket gorben meg lehet nezni, hogy a turbo vagy az valtozo vezerles rug-e nagyobbat, melyik mennyit ''er''
Az meg, hogy melyikbol mit lehet epiteni epeszu koltsegvetesbol igenis szamit, ugyanennyi erovel a gyarilag turbost is fel lehet huzni legalabb ugyanaddig piggypack vezerlovel stb
Tulkeppen az a baj, hogy ez a valtozo vezerleses dolog tulzottan majmolva van, sokan azt hiszik ez a megoldas es maris nem kell turbo az igazan nagy teljeitmenyhez es ez a megoldas a turbolukra is, de a valtozo vezerlest minden gyarto hasznalja ilyen-olyan megoldasokkal eleg reg ota, olyan is, akirol nem is gondolnad, max az nem azzal adja el az autoit -egy V betu sem utal erre sehol az auton meg rovid leirasaban sem-, igy nem is tud rola az atlag juzer...
hobizoli -
karib
addikt
válasz
szatocs #3935 üzenetére
Azért egy szívó és egy turbó motor karakterisztikája eléggé eltérő. Kötve hiszem, hogy általános közúti közlekedésre alkalmas lenne egy 250 pacis 1,8-as, akármilyen sportos modellbe van építve. Plusz a turbóst lényegesen olcsóbb előállítani, mint az ennyire kihegyezett szívót (pláne a ciklusa végét járó VW 1,8T, ahol már valszeg az utolsó csavar is bőven megtérült...).
Tehát elméletileg igazad van, de a realitásokkal köszönő viszonyban sincs. Ilyen alapon rakhatnának a Golf GTI-be is Porsche középmotort, hiszen mennyivel jobb... -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3928 üzenetére
Csippel 250...hiheto, kezdjuk kb ott, hogy OBD2-s vezerlot nem lehet csippelni, vannak persze egyeb megoldasok...
SZVSZ, ha 210-re fel tudod bikazni Skunk meg stb nem dzsunka -es igy nem eppen occso'- cuccokal, mar foldhoz verheted a segged, de ennek a felebol erosebbre megcsinaljak az 1.8T-t
Ahhoz, hogy 500LE-s legyen a ITR motor, sacc/kb ki kell dobni az egesz belet es ujraepiteni az alapoktol, ami nyilvan tokoccso', annak motornak igy mar csak a motorszama lenne ugyanaz, mint ami volt.
hobizoli -
karib
addikt
válasz
szatocs #3928 üzenetére
Azért azt megnézem, hogy ''csippel'' 250-et kihozol egy Integrából. Nem vagyok Honda szakértő, de egy már alapból nagyon kihegyezett szívómotorból csak további komoly mechanikai átalakításokkal lehet jelentősen több erőt kihozni. (Utána meg jöhetnek a különféle feltöltések).
Amúgy elvileg a 180 LE nem annyira kevés egy Polóba (elvégre nem nagy autó az...), de a 7,5s százra elég csirke. Valszeg azért, amit hobizoli is írt, csak 3-asba futja meg a százat, tehát valójában jobban megy, mint ahogy tippelnénk.
Mondjuk fura, hogy nem a TSI (1,4 turbó + kompresszor, 170 LE) motort rakták bele - lehet, hogy nem volt értelme belekalapálni a lassan kifutó Polóba, bár szerintem olcsóbb is a régi 1,8T (amit szintén nemsokára nyugdíjaznak, ha jól tippelek).
Annyiból is okos az 1,8T használata, hogy egy széles körben tuningolt motor, sok infó és alkatrész van hozzá, így a morcos kis Polo népszerű lesz a wannabe sztrítrészerek között -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3923 üzenetére
SZVSZ ez is csak 3.-ban futja meg a 100km/h-t, azaz 2x valt es 2 turboluk van, egy valtas es 0 turboluk ellen, szoval a fokozatokban gyorsitva el lehet kepzelni melyik gyorsul jobban.
Ezenkivul ez a 180LE-s verzio a legfikabb ebbol a 1.8T-bol, egyatalan nincs kihegyezve, az ITR-l ellentetben, amire abbol ''csak'' 200LE-t csinalsz, addig ebbol az 1.8T-bol 250LE-t, sot...
hobizoli -
robisz
senior tag
válasz
szatocs #3891 üzenetére
Sziasztok!
Az egyik kedves kolléganőm nekitolatott a Peugeot 206-osomnak
és kilapította a jobb első ajtón a vékony műanyag lökhárítót és alig láthatóan,
néhány miliméternyire az ajtó is behorpadt...
Szeretnénk házon belül megoldani a dolgot... tudnátok ajánlani olyan
szerelőműhelyt (Budapesten, Csepel környéke lenne a legjobb)
ahol olcsón és megbízhatóan meg tudnák javítani?
Köszi mindenkinek...
[Szerkesztve] -
#16741888
törölt tag
válasz
szatocs #3580 üzenetére
Igen, ez így van, igazából, sak nagyteljesítményű autóknál éri meg, de ott is csak úgy ha biztosítva van a megfelelő levegőmennyiség pl.
[link]
Belülről lefotózva látható lenne hogy a baszottnagy direktszűrő a lámpa helyére van kivezetve, asszem itt megfelelő a levegőáramlás.
[Szerkesztve] -
GeorgeBerger
tag
-
GeorgeBerger
tag
válasz
szatocs #3584 üzenetére
Ez azt hiszem alap, hogy piszkos légszűrővel romlik a hatásfok..
Ha a légszűrő a motorház alatti meleg levegőt szívja, aminek kevesebb az oxigéntartalma a hidegnél, akkor szintén romlik a hatásfok.
Meg kell oldani a külső (torló-) levegő bevezetését: akár beömlővel, akár flexibilis csövekkel. Ahogy hidegebbet kap a légszűrő, valamivel többet ér az egész cirkusz, mint a direktszűrő+sportgyertya+sport gyújtókábel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Eladó KTM női bicaj!
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Canon Selphy CP1500 Printer /// Számlával és Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest