- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- VoLTE/VoWiFi
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Sokat fejlődött a Tecno belépő ajánlata
Új hozzászólás Aktív témák
-
polo493
tag
válasz
PociAti #20661 üzenetére
Hát csak észre veszed hogy nincs meg
Elég ha egyszer lopják el jól ,sajnos nem elég szigorú a lopásért kapott büntetés aki meg dolgozik és több havi fizetés után tudja megvenni a vágyott holmit valami moslék ork meg elopja az idejét, munkáját!
Jobban bízok egy gps + airtag komboban persze kell zárni nekem van rajta mozgás érzékelő sziréna 5e ft elég jól működik ha boltban vagyok azt meg egy számzáras elasztikussal zárom
Gps nyomkövető is 6e ft + 700ft havidíjas simet rakok bele kb 22e ft ért elég jó védelem gps ,airtag ,sziréna meg szám zár -
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20646 üzenetére
Persze nyilván tudom hol helyezkedik el Pest, de én budai oldalon vagyok
#szarkazm
Igen már én is gondolkoztam ezen, hogy bejelentem majd az applikáción keresztül, de ezt csak a XXII.kerületi részen fogom tudni megtenni, (bár itt egész gondozott a bicóút széle) mert a XI.ker már nem tudom hogy működik. (itt is szoktak fűkaszálni) Na de pont ilyenkor repkednek be az út közepére az üvegszilánkok, királydinnye, és hasonló U alakú fémdarabok, amikbe ha belemész...
Ezen az útvonalon járok. -
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20625 üzenetére
Wikinek nem hiszek, kamu! Ez így van!
A 8.000km-t egész pontosan 2db első belső (+1külső) és 6db hátsó belső (+3külső)
Külsőt szerintem 2000 km-t érdemes cserélni, mert elkopik a gumi. Pedig én úgy 80%-ban bicóúton használtam, de sok helyen sóderes, kavicsos részek is vannak. -
Revolit
senior tag
válasz
PociAti #20639 üzenetére
Még csak 10%-a sincs a lakat a rollere árának (sokkal inkább valahol 5%-a).
Ez olyan, mint jó a létező legolcsóbb Gaba táp, minek a "drága" 40.000 forintos az új fél millás géphez.Én egy ~20.000 forintos U lakatot használok, de leginkább nem használom, mert azzal sem merem otthagyni gépet. Ezek az olcsó sodrony bizbaszok a vicc kategória, több idő neked kinyitni mint egy tolvajnak a kis kézi fogójával elcsípni.
-
OhYeah
kezdő
válasz
PociAti #20639 üzenetére
Én is látom\érzem, hogy nem egyformák az anyagi lehetőségek - viszont ugyanezt a lakatot használom, bicajhoz és motorhoz is, így azért osztódik a költsége a járművek között.
meg amikor én vettem akkor még nem került ennyibe, igaz nem sokkal volt olcsóbb, de olcsóbb volt.
-
ggeleven
őstag
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20611 üzenetére
A defekttől való rettegés trehány / rendkívül szerencsétlen emberek által irreálisan fel van nagyítva.
Rengetegen vagyunk, akik pár ezer km-t beletettünk a rollerünkbe defekt nélkül. Ez leginkább csak egy dolgon múlott: rendszeresen (nagyjából havonta) ellenőrizzük a gumi nyomást, és nem engedjük hogy lapos legyen a kerék.
Háááát. Nekem egy Xiaomi M365 van, épp belépve a 8000 km-be, csörög zörög már szegény, mocorog a kormánynyak, de volt olyan hét amikor két defektet is kaptam! Igen! És külső belsőt is cserétem akkor. Csak ne létezne bicó utak mellett a királydinnye. Gondolom nem kell bemutatnom senkinek
Persze tömör gumin én is gondolkoztam, de lehet már szét is esett volna a rolim.Az tutti, hogy a kövi roller az 10" lesz, és zselés
Szóval megértem a gumidefektes parát! -
maxxenergie
senior tag
válasz
PociAti #20614 üzenetére
Köszönöm !
Akkor mivel a Keret véges ez a feltételeknek megfelel mindenben (kinézetre meg asszonynak jobban is tetszik mint a többi ami nem fő szempont de nah..) akkor ezt veszem meg !
Ezért jöttem ide mert mint nem hozzáértő elsőre simán rendeltük volna a Sencort .. Ár paraméterek alapján de mivel nagyon nem értünk hozzá mondtam asszonynak rákérdezek itt -- Hálás Köszönet mindenkinek !
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #20553 üzenetére
Méghozzá gépi erővel hajtott jármű. Ez különbözteti meg a kerékpártól. Ez a hazai eset nem egyedi.
-
asuspc96
senior tag
válasz
PociAti #20546 üzenetére
Köszi a kimerítő választ, ittasság alatt nem a full rotty készt értettem hanem ez a 2-3 sör kategóriája.
Cipelgetni nem tervezem, se emelgetni, de a súlya számomra irreleváns ebből a szempontból. Max ha nagyon befolyásolja a sebességet/hatótávot. De gondolom ebben az esetben erősebb is a motor benne meg nagyobb az akksi.
Viszont ha azt nézem amit mondtál akkor a 350W-os kategória felett lesz egyértelműen illegális a vezetése.
Napi távot meg nem tudok mondani, mert elég alkalmi lenne a vezetése.
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #20500 üzenetére
Basszus! Eleve másnak a munkáját végezték. Az eltulajdonítás szempontjából tök mindegy, hogy kié a bringa. A lényeg, hogy nem a tolvajé. A helyszín meg nemááá! Amikor az átkosban kizavarták a rendőröket kurvát fogni, akkor nem a Rózsadombra mentek, hanem a Rákóczi térre. Orgazdákra sem a halpiacon vadásztak, hanem a tangón. A horgász sem a madárfészkekbe dobálja a csalit, hanem a vízbe. Mi ezen a fura?
-
coppola
tag
válasz
PociAti #20406 üzenetére
Köszi skacok! @Somatom
Hát ennek nem örülök, akkor várok, de nem reménykedem. Nem vok nyeletlen 2 éves,anyám se mondja meg, ha ittas vagyok, max a szonda és gally részegen is lime-ozok. Aki játszik kocsmajátékokon az tudja, hogy néhány italig konkrétan jobb vagy, mint józanul.
Én személyszerint csontra kizártnak tartom, hogy büntetgetni fogják a takonyrészeg külföldieket a tieren meg limeon bp belvárosában, a bringán is ezért nem tiltják teljesen, mert betartathatatlan. Amugy meg sokan nem tudják, hogy a zéró tolerancia is úgy lett, hogy egy ipse ittasvezetést védett meg magyar bíróságon azzal, hogy az nkh előtt 1 üveg viszkivel az arcában letette a páv1-et, és ezért változtattak jogszabályt, hogy többé ne legyen védhető. (attól a bizottságtól hallottam, aki a vizsgálatot lefolytatta, azóta is példasztori az előéleti pontos utánképzőben) -
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #20342 üzenetére
Pont igy jartam a mi3 litevel Athenban. 1 honapig volt a garis szervizben es vegul hivtak, hogy nincs hozza alkatresz es nem is lesz belathato idon belul es visszaadtak az arat. Valami par euros bizbaz kellett volna es 10 munka lett volna a javitas. Azt mondtak, a xiaomi pro 4 -el ugyanez lesz a baj.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #20318 üzenetére
És most látom, hogy ebből a tubeless gumibólé 3 típus létezik:
cityroad, offroad és a kettő közötti, ún. vegyes (mix).Valamin ezen a spanyol oldalon 9×2 és 9,5×2 méretű gumik is kaphatók ugyanettől a gyártótól (Yuan Xing, eWheel).
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20200 üzenetére
Szia!
Úgy hallottam, vagy olvastam anno, hogy ezeknek a Segway Ninebot Kickscooter F-szériáknak a kerék csapágyai gyárilag elég fostaligák. Ezek cseréjét szokták ajánlani, de cseréje nem 2ft kerekekként. 2x20k Jól tudom?
Így lehet 150k használtan már nem is akkora deal?
Csak azért kérdem, mert én egy F40e vennék 4500km-el 160k-ba és ezeken meg van a csapágy cseréje is. -
rbalint88
addikt
válasz
PociAti #20202 üzenetére
Tervezek fogyni, de azert 188centihez nyilvan nem leszek 70 kilo sose
Ha kepes lenne felfele is menni, akkor igazabol az Essential is eleg lenne nekem, nem vagyok tavolsagi power user, meg nem rollerrel akarok 50-nel csapatniArra kell, hogy ha el akarok menni kisboltba vagy ide-oda a kozelben, ahova meg a (villany)autot se inditom be es/vagy nem lehet parkolni, akkor oda el tudjak jutni a gyaloglasnal gyorsabban.
Ha esetleg ki tudok vele jutni Budaorsre ugy, hogy utana egesz munkanap toltodik, az maga a mamor, de erre irtam, hogy itt ra tudok segiteni bkv-val.
Megveszem, ha nem jon be, max eladom. -
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #20205 üzenetére
1. Mivel nem javítható, ezért úgy értettem, hogy rossz f30e-ért adnak egy jó f30e-t.
2. Anyagilag akkor nem járok rosszul, ha a rossz f30e-ért jó f30e-t kapok. Ha rossz f30e-ért 180ezret kapok, akkor anyagilag rosszabbul járok, mert ehhez még hozzá kell tennem. Nem értem mi nem tiszta.
5. Látom sikerült ebbe is belekötni.
De részemről zárom ezt a beszélgetést, mert semmi értelme. Már az első hozzászólásoddal csak kiforgattad és belekötöttél a leírtakba.
-
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #20200 üzenetére
Hűha, eléggé félrement nálad a kommentem.
1. Senki nem alkudozik (én meg a segway pláne nem), szimplán a belső érzésemet írtam le, hogy nekem az lenne az optimális, ha egy az egyben megkapnám azt amit vettem. Akár azokkal az alig kopott gumikkal, és azzal a csekély alig 1000km-rel.
2. Önhibámon kívül ment tönkre a termék, amit a gyártó is elismer. Hol érdekel engem, hogy most ki/merre/mennyiért hirdeti használtan a saját megunt rollerét.
3. Szerencsétlen helyzet ez az inflációs időszak, mert normál esetben kevesebbet/vagy maximum annyit érne egy új roller, mint amikor 1 éve megvettem.
4. Ha 1ft, 20e ft, 35e ft ráfizetéssel kaphatom meg ugyanazt a rollert, ami, mint fentebb is írtam, önhibámon kívül ment tönkre, az nem boldogít. Feltétezem a gyártó (mert nem a forgalmazó üzlettel vagyok kapcsolatban) rendelkezik ezzel a terméktípussal csere esetére, így majd meglátjuk mi lesz.
5. Szeretek olyan helyen vásárolni, mint a mediamarkt, euronics, future board jellegű bejáratott, szimpatikus üzeletek... Nem pedig ilyen helyen, mint a konyhagepponthu meg hasonlók. Noha a mstoreban most epp 200e a termék, de nem biztos hogy 2 hét múlva lesz is (ekkor telik le a 30 nap).
Mindenesetre ez a helyzet, remélem kapok egy teljesen új terméket (én az általam szervizre küldött termékemre számítottam a mai napig), így a gyártó nem kényszerít arra, hogy ugyanazért a termékért még en fizessel rá, ami (mint fentebb írtam) az önhibámon kívül ment tönkre.
Amúgy nagyon korrekt az ügyfélszolgálat mint írtam is gördülékenyen és gyorsan megy minden. Sajnos az alkatrész hiánya kicsit megnehezíti a garanciáztatás folyamatát.
-
válasz
PociAti #20141 üzenetére
Drága a bér rollerezés, én is csak akkor használom, ha nagyon muszáj; pedig nekem bőven tellne rá - de valamiért nem esik jól, ha egy párszáz Ft-os BKK jegy árával vetem össze, mindig elkomorodok, francnak költöttem megint erre ennyit, csak sajna néha muszáj, mert pl ahová bérrollerrel mentem, oda nem vezet tömegközlekedés, vagy sietnem kellett, és nem értem rá 10-15 percet gyalog menni.
Igazából nem sok pénz ez, 1000-1500Ft-os utak, és nem is vagyok spórolós fajta, de ésszerűbben szeretem a pénz elkölteni, nem így, h elrollerezem. -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #20072 üzenetére
Igen próbálok roggyasztani. Ami most nagyon szív fájdalmam, hogy warrioron rosszabb a térdem, mint mantisin vagy zero n volt. De futómű meg isten. Hátulját fel tudom majd picit puhítani, azt meg is csinálom, amint etwow hadrendbe állt.
Itt helyben (ha nem esik) én is szinte mindenhova rollerrel megyek, mert sajnálom is a kocsit hajtani rövid távon meg zavar is hogy 90 kilómat 1300 kilóval mozgatom.Viszont helyben meg ilyenre pont nem kell 2-3kw meg power, elég egy kisebb is. És amúgy igen, egy standard pálcika is simán jó lett volna... De kíváncsi alkat vagyok, olyan már volt, ez meg valami más, érdekel is nagyon. Inkább ez, mint az, hogy valóban szükség volt rá
Alirol jön, review ok alapján hamar szállították eddig eu ba, remélem nekem is úgy lesz, mert rá vagyok izgulva rendesen
Szóval térdvédő segít? Én ilyen gumis szorító valamire gondoltam, hogy kéne. De kéne védelem is (idén veszek kesztyűt meg mindent is). Dobsz linked mid van?
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #20067 üzenetére
Igen, ezért is lyukadtam ki ennél a gépnél. A sebesség meg saját hülyeségem, de ez a gép még abban is igen jót gurít... Elvileg.
Szóval pont az volt nekem is a gondolat, hogy a marha nehéz gép mellé egy marha könnyű legyen. Viszont felfüggesztés szar ízületek miatt must have. Xiaomin nagyon hamar fájt a térdem... És ha azokra megy felfüggesztés akkor már 20 kiló körül tartok vagy fölötte. Akkor meg mantis 10 is 24 kiló... De akkor megint portabulity sérül... Nehéz kérdés.
Na majd ha itt az etwow mesélek -
válasz
PociAti #20029 üzenetére
Azt is bejegyzik a jogsiba, ha automata kocsin vizsgáztál, akkor nem vezethetsz manuális váltósat. Szerintem ebben nincs semmi. Mi is állatok voltunk fiatalabb koromban friss jogsival, mondjuk a kispolszkival nem lehetett száguldozni nagyon, de meghalni meg lehetett volna.
-
ρσгτσ
addikt
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #19951 üzenetére
Hat cuccok nelkul kb 86 kilo. A 45 psi-nel nagyon kemeny volt, szo szerint sajnaltam, hogy darabokra szakad. A 37 nel erzem tokeletesnek es nem erolkodik egyaltalan, ugyanugy megy emelkedokon is. Persze, gondolom a hatotav csokken, de nem mindegy, hogy 60 km, vagy csak 50 razkodas nelkul? Azt nem hiszem el, hogy a szerkezet a folyamatos utesek miatt nem megy gallyra sokkal hamarabb. Kb olyan, mint a repulogepek amik ki kell hogy birjanak x erossegu turbulenciat karosodas nelkul. De ez nem azt jelenti, hogy folyamatos razkodasra vannak epitve.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19910 üzenetére
Osztom az ezzel kapcsolatos felvetéseidet, és ezért is írtam korábban, hogy itt részletszabályok ismerete nélkül könnyen lehet, hogy némelyik rollerrel kizárja magát az ember a közlekedésből. Mert olyan minősítés vagy bármi más hiányzik, ami a használathoz, vagy az engedélyezéshez szükséges lenne.
Bár itt elsősorban a nagyobb gépekre gondolok, de bármelyik lehet ebben érintett.
Nyilván itt senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz a végleges, viszont ezekre mindenképp érdemes felhívni a figyelmet. Mert könnyen lehet, hogy ablakon kidobott pénz lesz a roller, amit egy-egy ember ajánl teljesen jóindulatból. Hiába spórolt azon, hogy kintről vette.
Meg amúgy nekem az is eszembe jutott, hogy az eredeti cikk hiányos. Mert hát felületes, azt mindenki látja... Viszont lehet nem került bele minden fontos részlet. Pl. biztos nem lesz "W" meghatározás? Vagy csak kimaradt az eredeti cikkből és mindenki ezt átírva kreál cikket.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19907 üzenetére
Azoknak, akik global régiós pálcikákat javasolnak.
Mert amúgy többségében még így is jobb ajánlat kintről venni, de azért ezzel érdemes számolni, ha valaki beruházna rollerre. Vagy inkább felhívni rá a figyelmet.
Az sem mindegy, hogy az adott típusnál megoldható -e. Vagy éppen milyen módon oldható meg. Na meg az sem mindegy, hogy a vevő számára mennyire van elérhető távolságban olyan szerviz, ahol ezt meg tudják oldani.
-
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #19856 üzenetére
Dobfek. ,,LeírásSegway Ninebot G30 Max dobfék és fékpofa
Dobfék az egyik legigénytelenebb fék típus olyan szempontból hogy ritkán igényel karbantartást, a sérülési lehetőség is minimális, és a fék élettartama is hosszabb.
A dobfék kevésbé olyan hatékony mint egy tárcsafék, de teszi a dolgát különösebb probléma nélkül."'Ezt most talaltam, hat akkor ezen nem izgulok, gondolom kicsit be kell kopnia. Mondjuk a Xiaomin is dobfek volt, annak nem volt semmi hangja .
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #19851 üzenetére
"21 centis, vagy 210 milliméteres, vagy 21,5 centis, vagy 215,9 milliméteres."
Szerinted egy gumibol keszult termeknel (ebben a meretben) mennyit szamit az a 0.9mm? Vagy azt is definialjak, hogy milyen homersekleten akkora a gumi? Ne bomoljunk mar...
Nem mellesleg a torvenyben minimalis kerekmeret volt meghatarozva, tehat ha ala kerekitenek az nem problema, felette azt gyartanak amit akarnak. Azt legalabb barki el tudja kepzelni, hogy mekkora a 215mm es nem kell azon gondolkodni, hogy az igaslopatakerulet az hany disznopocs hosszu.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #19811 üzenetére
Mondjuk jogos, igen, ha morcosak akkor lefoglalás játszik.
Amúgy ami ilyen nagygépekre van, az olyan, hogy távirányító, mint egy riasztó. Nem látszik a gépen, helyben nem nyitják fel.
Mondjuk legtöbb helyen nekem az a terv hogy úton megyek majd, de ha olyan a szitu hogy szar az út vagy veszélyes, akkor felmennék bringa útra. Új helyre költözött az iroda, nem tudom még oda hogy megyek. De Deákról Örsre út nagyja úgy volt bringa út, hogy 10 km alatt 5 bringással futottam össze, ott is bőven vt hely elmenni egymás mellett. Ilyen helyeken szívesebben mentem nem a kocsik között.
De azért azt sejtem, úgy ezzel is az lesz, mint mindennel. Ha nem egy fasz az ember, akkor nem fogják basztatni -
akerbis
aktív tag
válasz
PociAti #19791 üzenetére
M365, beszéltem az eladóval. Elég jól néz ki a képeken. Kösznöm az infokat! Szuper lesz akkor a 250W-al is. 20-30km hatótávval át tudok nézni Tihanyba is, meg a város távolabbi pontjaihoz is kényelmesen.
thunderzolee: Néked is köszönöm az információt, be fogom állítani a dolgokat. Eladó is azt mondja hogy fentről áznak be a panelek. Majd nem használom, vagy tényleg kiszilózom és veszek ilyen védő fóliát.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19723 üzenetére
Ez meg a másik, és a mai napig nem értem miért használnak egyes emberek bringákon olyan első lámpát, ami villog.
A fenti szituációban ezeknek csak a töredéke alkalmas arra, hogy normálisan észre lehessen venni. Vagy azért, mert nem állítják gyorsabbra, vagy mert nem is lehet.
Tök jó a villogás elől, és talán a legtöbb helyzetben hasznos is, de legyen mellette folyamatosan világító lámpa is. Mert bringás vagy rolleres kevésbé észrevehető, mint egy autó korlátozott fényviszonyok mellett.
Mondjuk én az esti órákban amúgy is fel szoktam kapni egy fényvisszaverő mellényt rolleren. Viszont az is csak akkor jó, ha rád világít a fényszóró.
-
pistutm
csendes tag
válasz
PociAti #19690 üzenetére
Koszonom a valaszod.
Tutorialt neztem en is, nem merek neki allni.
Sajnos se paka se ismeros nincs akinek regi rollere van. Raadasul akarhany pesti szervizt hivtam fel mind elkuldtek.Ha valaki esetleg tud olyat aki foglalkozik ilyesmivel akkor orulnek egy ajanlasnak!!! (BLE157)
Szerk:
Nem tegla, csak szeretnek gyorsabban menni 25-nel. -
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #19601 üzenetére
Itt írnak a e-twow történetéről. dr. Sorin Sirburól, aki Shanghajban élt amikor megalkotta a rollert.
https://e-twow.com/hu/rolunk/Idézet: "Jelenleg két üzleti központ létezik: a kínai gyár és az Európai Közigazgatási és Logisztikai központ Romániában."
-
generatoros
tag
válasz
PociAti #19598 üzenetére
Az E-twow-ot egy román mérnök találta ki Németországban van a székhelyük . annyira kínai csak, hogy az ő felügyelete mellett gyártják Kínában. Nem tudom mire alapozod az 1-2 %-ot. A kínai másolat pedig a kugoo s1 , a kettő között ég és föld a különbség.Az , hogy piszok drága abban egyetértek, de érdemes tudni, hogy románia kivételével mindenhol drága az e- twow szlovákiában is csak a booster es olcsóbb. A töpörtyű meg 8000 a skála piacon budán.
-
dzsidzsas
tag
válasz
PociAti #19584 üzenetére
A leírtakkal tudok egyetérteni. A cikkben lévő társadalmi egyeztetéssel nem, az nem a gittegyletek feladata, hanem a rollert használó embereket kell valamilyen platformon meghalgatni. Az egészben az a hiba, hogy 2 kategória van. És ragaszkodnak hozzá mint a piócák. Pedig 3 kategóriával csomó dolog megoldódna. Ugyanis nem mindenki sík vidéken lakik, nem mindenki 65 kg és az utak se sima egyenletes, és nem mindenhol van kerékpár út., és nem mindenki 16-18 éves. Arról nem beszélve, hogy biztonságosan rollerrel (kisebbekről beszélek, rövid kormánnyal) jelezni egy irányváltást, nem egyszerű, a fizika az fizika. A bérrolereseket külön kell venni. Ott mehet a durvulás, mert amit csinálnak az hajmeresztő. Utána meg minket vesznek velük egy kalap alá.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #19577 üzenetére
A cikkben vannak újszerű, és nagyon szimpatikus gondolatok:
- például az elnyűhetetlenség miatt sokkal erősebbre megépített bérrollerekre némileg más szabályozás vonatkozna,Attol meg, hogy magantulajdonban van egy roller, miert ne lehetne ugyanolyan? A tulajdonos szerinti megkulonboztetest en elitelem, soroljak be a rollereket muszaki parameterek alapjan.
-
válasz
PociAti #19577 üzenetére
Nem nyitottam meg a cikket eddig, de most végignéztem.
A "Jövő Mobilitása Szövetség" az miféle gittegylet?
Miért ilyen idiótáktól kérnek tanácsokat?Első pontjuk a javaslataik között:
"1
Azt szeretnék, hogy 25 kg alatt számítson egy elektromos rollernek kinéző eszköz elektromos rollernek, efölött segédmotoros kerékpárnak. Feltétele lenne még az elektromos roller státusznak, hogy az eszköz összecsukható legyen, ne legyen rajta ülés, és állóhelyzetből csak lökésre induljon el, tehát pusztán gázadásra ne. A közösségi rollerek kivételt jelentenek, ezek más típusú igénybevételre lettek tervezve, mint az elektromos roller kategóriába sorolhatók."Mi ez a súlyhatár bxromság?
Kerékpároknál is van súlykorlát?
Miért, a bicikliutakra nem lehet 25kilónál nehezebb rollerral/biciklivel rámenni?
Hogy jön ez ide, h milyen a roller súlya?
Nem txkmindegy a roller súlya, wazz?!Lökésre indul, vagy nem kell meglökni, nem mindegy?! Kifejezetten hátrányos egy 20kilós rollert lökdösni, főleg emelkedőn felfelé.
Ahol nincs bicikliút, és az út szélén kell haladni, de keresztezödésekben meg-megállni, ott mekkora szivás tud lenni, h feltartom az autósokat mire belökdösöm a szxromat, hát inkább gombnyomással indulok, azt pillanatok alatt felveszem a forgalom ritmusát, nem tartok fel senkit.Bérelhető elektronos kerékpároknál is pont ezt rühelltem, h nem bírja elindítani a bicajt az ember, mert pl a pedálokat nem lehet olyan irányba állítani, h egyből taposni lehessen, ha épp úgy sikerült megállni vele, h rossz szögben álltak a pedálok, egy örökkévalóság volt egy-egy kereszteződésből kikecmeregni, pláne, h dögnehezek az ilyen bér-biciklik, alig akartam megmozdulni induláskor, mire felgyorsultak értelmezhető sebességre, azt közben meg minden körülöttem levő autós azt nézi, h mit bénázik szerencsétlen bicajos...
Párszor használtam, aztán visszaadtam a kártyát inkább (a cégünk adott ingyen használható kártyákat ha igényelt valaki).
Txmindegy, hány kiló a roller, forgalomban az úton haladva kereszteződéseknél szívás belökdösni a Xiaomit is, teljesen mindegy, h 3 vagy 5km/h-ra kell lökni.
Minek ilyen szabályt beletenni a szabályozásba?
Nem teljesen mindegy, h ki hogy indul el a rollerrel?Az összecsukhatóságról elmondtad te is már.
Nem hiszem el, h ilyen ostobaságot képesek beleírni egy jogszabály-tervezetbe.Az ülés meg megint számomra nincs jelentősége, ha valaki akarja, had használja.
Ugyanez a Wattról is a véleményem.
Már most rengeteg a 300 helyett 350W-os, de 25km/h-s roller, és most is fognak érkezni még 25-re korlátozott, de nagyobb teljesitményű rollerek.
Tökéletes példa az enyém is:
Átépitve 48V-ra, megfelelő méretű akkupackkal az eredeti 350W-os motorral 50-55-ig tudok felgyorsulni.
Lehet, h többet is menne, de még nem voltam olyan hosszú útszakaszon vele, ahol tovább is tudtam volna hajtani - nem mintha akarnám.
Mindenesetre ezek alapján teljesen felesleges a Wattokat korlátozni, nem attól függ a roller végsebessége.
Ha akarok, tudok 25-el menni, vagy többel is akár a mindössze 350W-al is. -
Somatom
veterán
válasz
PociAti #19551 üzenetére
Én igyekszem konkrétumokat szerezni. Amúgy is szokásom Google Térkép műholdképen utánanézni annak, ahova megyek. Facebookon is utána lehet nézni az eladónak, itteni történetének is, stb. Ha valami nem kerek, akkor az a vétel ugyanúgy nem jó, mintha drágán adná a cuccot.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #19401 üzenetére
Találtam egy ilyen választ (de korábban is olvastam már hasonlót a párhuzamos töltő kérdésben), arra hogy 2 töltő azonos akkun
The quick answer is "yes".
The complicated answer is that if you have any doubts about the provenance of the charger, you might want to put a diode on each charger, to prevent reverse flow if one charger gets to a higher voltage than the other. (This would damage the charger if the battery voltage was higher than the charger voltage anyway, so this is an unlikely situation)És én ezért nem vagyok nyugodt. Vagy terhelés nélküli fesz a kérdés. Mert mindkét töltő 67.4,re egyik mégis 0.4v al előbb áll meg, magában is. És akkor onnantól nem egymás ellen dolgoznak? Mert ha igen, akár csak picit is, akkor tényleg jogos lehet az az észrevétekem, hogy onnantól, ha egyik leállt gyorsabb ha a másik magában tölt, nem mindkettő rajta van. És ha ennek van alapja, akkor nincs az embernek kedve figyelni, hogy egyiket mikor lehet lehúzni
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #19349 üzenetére
50+ os roller csoportban pont mostanság volt pár videó. Ember megy, homok a járdán vagy utána és csatt... Semmit nem tett, úgy nézett ki, mint egy bábú. Másik ember megy az úton, nem veszi észre velógó táblát és csatt... És igen, gyorsan mentek. De nem egy bérlős rolleres videó is van, amikor emberünk úgy dől el, mint egy zsák... És igen, vannak sokan akik leblokkolnak és dummy bábú lesz belőlük.
Amúgy senki nem mondja azt, hogy 50+ al kell menni rollerrel, meg hogy ha van fent sisak semmi baja nem esik az embernek. Arról van csak szó, hogy roller balesetben (elvileg) sokan odabasszák a fejüket.
Nekem volt egy olyan szitu, még anno simsonnal feküdtem el. Kanyar, kiléptek élem, szokásos első hátsó fék, de szar volt az út, eleje kicsústott. Én nem vagyok egy dummy bábú fajta ember, nem csak várom a sorsom. De egy darabig együtt csúsztunk a motorral, aztán motor beakadt, én meg tovább. Olyan semmi pillanat alatt bukfenceztem át a fejemen és a motorral szemben fekve ucsudtam fel, hogy mi a f.... Persze motor más, de az egy elég jó példa volt nekem arra, hogy sisak nem árt.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #19335 üzenetére
Egy balesethez nem feltétlenül kell felhasználói hiba, autós rádhúzza a járművét, gyalogos kilép egy fa takarásából a bringás útra, egy gyerek hirtelen kiugrik a kapualjból, egy kutya nekedrohan, galamb neki szál a fejednek, ezernyi dolog történhet amire nincs hatásod és megelőzni sem igazán tudod.
A dummys videok meg nyilván nem 100% pontosak de az van a legközelebb nagyjából amivel modellezni lehet, amíg valaki nem áll neki úgy istenigazából megvizsgálni a baleseteket. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #19324 üzenetére
Az altalad emlitett video csak egy kerekparos propagandaoldal omlengese. Mutassal tudomanyos kutatast a temakorben.
A videoban levo hulyesegre hasonlot en is tudok: azert van keves komoly fejseruleses biciklibaleset hollandiaban, mert a sok betepett ember nem tud gyorsan kerekparozni. A videoban is latod, hogy talan mennek 10-el.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #19324 üzenetére
Sejtettem h kiemeled azt a részt, de semmi veszed azt h miért nem lehet a biciklihez hasonlítani az eséseket.
Minden MÁSODIK esésnél sérült az e-rolleres feje."While the speeds were similar to falls from bicycles, the key difference was the angle the head was at at the point of impact with the ground, which Imperials says highlights the need for e-scooter specific helmet testing methods. In total, 56% of the impacts were to the forehead and skull, with 44 per cent to the face."
"The speed of impact between a riders’ heads and the ground in a fall was comparable to a similar incident for a bicycle rider."
Remélem hogy csak az angol tudásoddal van baj és nem szándékosan értelmezel félre egy mondatot.
"A tanulmány megállapította, hogy még alacsonyabb sebességnél is a kerékpárosok feje és a talaj közötti ütközés sebessége az esés során hasonló volt, mint a kerékpárosok hasonló esete."Tehát nem az esés volt hasonló hanem a fej "becsapódásának" sebessége.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19317 üzenetére
Azért nem lehet autónál külön említeni a két fogalmat, mert sokszor egymással összefüggő a működésük. Sőt, van olyan is, ami egyszerre vezetést segítő/támogató és biztonsági berendezés is. Nem a tolatóradar vagy kamera a legjobb példa erre. Szerencsére ennél már jóval előrébb tartunk.
Semmilyen eredményeket nem vetítettem sehova. A hozzászólásom első mondatában leírtam a lényeget.
A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni.
Többen is vagyunk, akik simán felvesszük úgy a sisakot, hogy közben nem ringatjuk magunkat hamis tévképzetekbe. Ez marhára nem a sisakon, hanem az emberek szellemi képességen múlik.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19307 üzenetére
Még szerencse, hogy az autóknál nem akarja minden második ember bebizonyítani, hogy a biztonság öv és más biztonságot, vezetést segítő rendszerek hamis biztonságérzetet nyújtanak. Így megtehetem azt, hogy jól felszerelt autót választok.
Ráadásul már alapfelszereltségben is sok olyan extra van, amiért régen külön kellett fizetni.
Így ha emiatt kevesebb ember vezet az utakon már boldog vagyok, mert kevésbé veszélyeztetik mások testi épségét azzal, hogy bizonytalanul állnak a biztonságot segítő, mára már kötelezővé tett rendszerekhez.
-
generatoros
tag
válasz
PociAti #19254 üzenetére
szerintem a kapacitás az nem merül le. a kapacitás magyarúl a tárolóképesség az adott ez egy viszonyszám csak az elméletben és addig létezik amig az akku új. ez azt jelenti, hogy a használat és az idő múlásával kissebb lesz a kapacitás, tehát egyre kevesebb energiát képes tárolni, de ez nem lemerülés. A lemerűlés az a töltöttséghez kapcsolódó fogalom. amikor a feltöltött akku, állásában vagy a használat során egyre kevesebb energiával rendelkezik , ezt nevezzük lemerülésnek.remélem jól értelmezem ezeket a szavakat, fogalmakat.
-
válasz
PociAti #19254 üzenetére
Köszi, ennyire részletesen már nem emlékeztem rá.
Most már megjegyeztem.Mondjuk továbbra is az a véleményem erről, h pont ezért kell nagyobb akksival venni a rollert. (pl Mi 3 helyett Pro 2)
Ha pár év múlva már érezhetően kisebb a kapacitása az akksinak, még mindig bőven elérni vele mindenhova, miközben egy kisebb hatótávú roller már lehet pont kevés lesz ha elkezd érdemben csökkenni az akku kapacitása. -
BerserkGuts
addikt
válasz
PociAti #19133 üzenetére
aha teljesen érthető egy darab rugót kihagyok belőle na hagyjuk már....
Minek véded őket ennyire ha szabad kérdeznem fizettek neked? Jogi képviselője vagy a cégnek vagy a reklám osztályon dolgozol esetleg belefektettél a cégbe
Egyszerűen érthetetlen ez a hozzá állásod ha csak nem a fentiek miatt vállaltad ezt itt.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #19133 üzenetére
Ritkán értek veled egyet, de most 100%-ban, Xiaomi nélkül nem itt tartana az e-roller használat a világon ahol most, személyes tapasztalat alapján 10 rollerből az utakon 6 az Xiaomi.
Egyszerűen azt a réteget célozták meg eddig ahol a legtöbb eladást lehetett prognosztizálni és be is jött nekik.DigitXT
Persze de most mit mondjon az ember, átlag hobbi felhasználónak első-hátsó lengéscsillapitásra kiadni több pénzt mint maga a roller az húzós azért. -
BerserkGuts
addikt
válasz
PociAti #19119 üzenetére
Arra gondolt hogy elég gáz hogy ismeretlen fogalom volt idáig nekik a nagy luxus felfüggesztés, mert majd a felfújható kerék pótolja
Azt meg nem hiszem hogy olyan nagy spektrum lenne hogy nem akarják az emberek hogy kirázza belőlük a szuszt a jófajta utak mint itthon is. -
válasz
PociAti #19088 üzenetére
Lehet csak én vagyok béna, vagy rossz az út sok helyen, de én a roller egy kezes irányítását életveszélyesnek tartom. Mondjuk nem vagyok rutinos kb 200-300 km-t tettem meg rolleral, de ha érzem hogy rezeg az AW akkor se nézek rá max piroslámpánál, vagy ha meg kell állni valamiért.
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #19034 üzenetére
V. kerületben dolgozom, a munkahelyemről pont rálátok a Deákra és az Erzsébet térre is. A bérrolleresek nagy százaléka erre külföldi és napközben még egész normálisan közlekednek, de estére megbolondulnak. Múltkor láttam egy Lime rollerest, aki keresztberakott még 3-4 másik Lime rollert a sajátján és úgy vezetett az autók között…
Szerintem ha az ember odafigyel, nem ad mindenhol padlógázt (25 km/h), esőben a fémfelületeken nagyon lassan halad át vagy inkább áttolja a rollert (pl.: villamos sínek) és rendszeresen karbantartja, akkor is előfordulhatnak esések, de minimalizálhatja azokat. Nekem a két év alatt csak 1 volt, akkor is pici horzsolásokkal megúsztam.
Tudni kell a roller korlátait és lehetőség szerint nem bemenni az autótengerbe.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #18985 üzenetére
Lipo aksi tőltön, gondolom nagyon sokan töltik az ilyen aksival rendelkező rollerük a metron utazva, vagy adnak gázt ugyancsak itt, erre hatalmas esély van, teljesen egyetértek
Elterelés? Műszaki meghibásodásról van szó és annak veszélyeiről, nagyon sok dolog kigyulladhat ami potenciálisan veszélyes, de ha minden ilyet tiltanánk akkor ezen az elven most a kőkorban élnénk.
Nagyon nagy ego kell ahhoz hogy az ember tájékozódjon, ez valami hatalmas dolog lehet a 21. században a google és az internet világában.
De oké legyen volt mondjuk manilában vagy más világvégi helyen 1-2 ilyen eset, de legyen több, legyünk pesszimisták volt 100 4-5 év alatt, mennyi is akkor ennek az esélye a sok milliós eladáshoz mérten hm? -
Casseius
tag
válasz
PociAti #18979 üzenetére
"Úgy tűnik nem sikerült különbséget tenni kétféle tűzeset között:
- a szabad levegőn haladsz a rollerrel (vagy állsz mellette), majd az lángra kap;- föld alatt egy zárt, átlagosan zsúfolt szerelvényben kap lángra ugyanaz az eszköz, és nincs hová menekülni előle."1-3 percenként vannak megállók, van füstérzékelők, az ablakok 1 mozdulattal betörhetőek, nem feltétlenül veszélyesebb mintha egy busz a szabad levegőn bármilyen okból árokba borul, vagy ütközik bármivel áldozat és sérültek kapcsán, minden veszélyes.
Úgy tűnik az összes hasonló tűzeset ténye eljutott hozzád.
És volt szerencséd megvizsgálni is őket, onnan tudod "gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis" rollerek voltak azok, visszautalva az #18971-es hozzászólásodra.
Igen eljut, ezekre vannak az online felületek többek között a facebook, reddit, telegram, híroldalak és egyéb felületek is.
Ha nem tűnt volna fel itthon pl. a sajtó vadászik az összes e-rolleres esetre, jobb híján ha szellent egyet útközben valamelyikünk arról is cikk születik, de te azt mondod hogy ha egy elektromos roller kigyullad az teljesen észrevétlen marad? Ezt még Te se gondolhatod komolyan.
És igen a legtöbb ilyen videon ki van írva vagy látni a típuson azonnal hogy lipo aksival szerelt darabról van szó. -
Casseius
tag
válasz
PociAti #18975 üzenetére
"Akkor a földalatti bejáratánál legyen erre külön képzett személy, aki átvizsgálja a rollereket, és csak a gyári állapotú, sérülésmentes rollereket engedi le? Mert azoknál a fenti arányszám már gondolom nem működik."
Miért a városok bevezetőinél áll külön személyzet aki ellenőrzi az autók, motorok, buszok kifogástalan állapotát?
(És itt remélem nem akarsz a 2-4 évente szó szerint egy kis apróért megvehető műszakival jönni)
"ez a szám eléggé légből kapott."
Világviszonylatban is csak pár ilyen eset történt, MO-n pl nulla 4-5 év alatt.
Ha ezt hozzá méred hány e-rollert adtak el itthon vagy világszerte, nevetségesen magas számot fogsz kapni. -
Casseius
tag
válasz
PociAti #18969 üzenetére
Annak az esélye hogy egy roller aksija álló helyzetben, kikapcsolva, nem töltve belángol, nagy vonalakban 1 a milliárdhoz lehet az esélye. Az ilyen videok meg kszinte kizárólag az ócska gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis és vagy tákolt matuzsálemekről készülnek.
A bagatelizálásban meg amúgy sem hiszem h túltehetnék néhány dolgon amit mondtál
https://www.facebook.com/groups/376185912505485/search/?q=prohardver -
Miikee
csendes tag
válasz
PociAti #18919 üzenetére
Szia, igazad van, én sem bíznám magam rá teljesen, attól még megtartanám a 'testbeszédet' és az odafigyelést, csak plusznak gondoltam, hátha segít.
Megjegyzem én szinte csak kerékpárúton megyek, így inkább nekik szánom a plusz jelzést, pl. mikor előzni akarok. Így sokszor csúnyán néznek rám, hogy miért megyek ott... -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #18911 üzenetére
És még egy kiegészítés az "irányjelző ellen":
Amíg nem szabványosítják, addig sokkal kevésbé hasznos, mint amennyire a tulajdonos ezt elképzeli róla.Az autósnak egyszerre több mozgó jármű mozgását is figyelemmel kell tartania az útkereszteződésben, így csak tizedmásodpercei vannak a roller mozgásának meghatározására. Amikor rápillantasz egy másik autóra, tudod hol kell keresni a jármű testén az irányjelző villogását, hol lesz a féklámpa, hol a tolató lámpa.
De a rollernél nincsenek erre normálisan kialakítható helyek, így vagy nem használnak rá megoldást, vagy mindenki egyedi módon oldja meg a fénnyel történő irányjelzést (kormány végén, sisakon, hátizsákon, vagy a hátsó lökhárítón van a borostyánszínű LED). Szóval ha valamit lát is az autós, abba se lehet mit látott. Talán csak egy prizma csillant be a napfényben. Nyáron meg amúgy is szinte semmit sem lehet majd látni belőle.
Igazán veszélyes tud lenni, ha az irányjelződ fényére hagyatkozva a szokásosnál picit bátrabban mész bele egy kereszteződésen, de közben az autós nem vette észre a jelzésedet, pedig szerinted látnia kellett volna.
Ezért csak az egyértelműen jó megoldásokra lehetne hagyatkozni, olyan meg egyelőre nem létezik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Air 3 drón újszerű állapotban, garanciával
- DJI RC RM330 drón távirányító +napellenző +nyakpánt +színes joystick
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest