- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #3493 üzenetére
BMW klubnak én nyilván soha nem leszek tagja
Elméletben nagyon jól ment a kresz.
Meg félreértés ne essék, nem bénázok folyton, de vannak helyzetek, amikor blokkol az agyam, de olyankor tényleg elengedek inkább mindenkit... Aztán jól megkérdzem az ismerőseimet, hogy hogyan kellett volna, és legközelebb menni fog. Szerintem nem az ilyenek okozzák a baleseteket, mint én...Az oktatók meg nem készítenek fel igazából semmire. Ezek lehet, hogy súlyos szavak, de akkor is így látom. Legalábbis az enyém- nyugodtan mondhatjuk- hogy tökéletesen felkészületlenül engedett ki az utakra. A vizsgára jól felkészített, de eléggé mást követel a hétköznapi vezetés, mint a vizsga. Habár nem is vizsgaútvonalon kellett végigmennem, hanem ki kellett vinni a vizsgabiztost a Tescoba. De az nagyon könnyen megközelíthető itt Kecskeméten. Igazából nem sokat láthatott abból, hogy hogyan közlekednék a városban.
Sávváltást talán kétszer kellett véghezvinnem az egész tanfolyam alatt. Mindig azt hallgattam, hogy a tanulóautó marad a külső sávban. Persze, mert lassú.... Aztán mikor a belső sávból kellett kanyarodni, akkor tiszta pánik, mert jönnek is, haladnék is, de még sose csináltanm ilyet... A gyakorlatban ez mire elég?!
Az előzés is egy ilyen téma, soha nem előztünk, egyszer sem. Mikor felmentünk a pályára, szépen beálltunk egy teherautó mögé, és ott ballagtunk mögötte százzal. Még ott is ez az elv, hogy "Tanulóautós örüljön, hogy tud egyenesen menni, nem kell előzgetni." Persze ezt így nem mondta, és valahol azt is megértem, hogy félti az autóját... (bár azt sem teljesen tudom felfogni, hogy oktatókocsinak minek egy többmilliós kis szarkupac <A-s Merci>, de ez már részletkérdés)
De tényleg, annyira lényegtelen dolgokon szőröznek, aztán ami meg a gyakorlatban fontos, arra aztán tesznek nagy ívben. -
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #3487 üzenetére
Nem is az, hogy bonyolult... De néha nem tudom, hogy kinek kell elsőbbséget adnom, és kinek nem. Ilyenkor aztán addig várok, míg szabad nem lesz az egész terep
A kellemetlenség meg az, hogy ilyenkor esetenként dudálnak a hátam mögött
A törött autó inkább katasztrófa lenne az anyagi helyzetünket tekintve, úgyhogy nagyon vigyázok. -
Gambit
őstag
válasz
jerry311 #3403 üzenetére
Persze, az ideiglenes jogsi is jogsi, tehát lehet vele menni. Én csak azt mondtam, hogy az ilyen mindenféle papírok a leendő vagy volt jogsidról nem elegek.
mefistoles: Ez neked is szól, hidd el, nekem is zsaruk mondták, hogy az nem jó. És olyanok, akik közúti ellenőrzést végeztek, tehát jó eséllyel értettek hozzá.
-
-
doc
nagyúr
válasz
jerry311 #3185 üzenetére
és az "A" korlátlant megadják egyből 21 éves kor felett?
tehát ha én, a 10+ éves B-s jogsimmal elmegyek nagymotort tanulni, és levizsgázok, másnap akár egy Hayabusával is kinyírhatom magam?
régebben mintha lett volna vmi időszak, ami alatt csak kis köbcis motort lehetett vezetni, vagy ez kortól függ(ött)? -
zsid
senior tag
válasz
jerry311 #3044 üzenetére
Ha kicsit borul az áru az nem nagy gond
Lenne egy olyna kérdésem, hogy sikeres kresz vizsga után mennyi időn belül kell forgalomvizsgázni?
Ha jól emléxem akkor régebben ha 1 éven belül nem volt meg a forgalomvizsga, akkor újra kellett kreszvizsgázni , vagy nem?
Valaki tudja ezt pontosan? -
Kazimír
őstag
válasz
jerry311 #2830 üzenetére
Gyalogost is láttam már ilyet. Ott áll a járda szélén - tekintete valahol 1km messze járhat -, a lámpa zöld, ő pedig nem mozdul. Majd amikor pirosra vált, akkor annyit érzékel, hogy váltott a lámpa, és elindul... Félelmetes
Az általad említett eset is ilyesmi lehet. Vagy tényleg ennyire béna. -
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2825 üzenetére
Lehet, hogy valamivel épp sokkolta az oktató... El tudom képzelni.
Az enyém néha odakap a kormányhoz, amire én elengedem azt, és ő erre értetlenkedik. Nem tom, szerintem ez egy reflexszerű dolog.
Szóval elképzelhető, hogy valamivel éppen kizökkentette a csajszit, ami első órán pláne könnyen előfordulhat. -
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2815 üzenetére
Nálam egyik sem állt fenn, bár még csak rutin volt.
Rémisztő azért belegondolni, hogy ezek teljesen kiválthatják a biztonságos vezetést.
Fullextra: köszi, remélem, úgy lesz
Magam is tapasztalom, hogy nem mindig lehet a Kresz betartásával közlekedni, pláne Bp-n, bár lehet, hogy ott a "sok lúd disznót győz" esete érvényesül.
Persze, valamennyire szigorúnak kell lenni a oktatónak, ezt aláírom. De szigorú legyen, ne bunkó!Kalandor: gratula!
-
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2792 üzenetére
Kapsz egy... Nemtom. Mit szeretnél? Tibicsokit?
R: mit nem értesz?Köszönöm, köszönöm, és Tope, Neked is!
Sikerült, bár elég szőkenősen adtam elő.
Rögtön az elején elakadtam, annál a kérdésnél, hogy miket kell ellenőrizni a gépkocsin elindulás előtt? Vagy fél percig gondolkodtam, mire a gumiabroncsok is eszembe jutottak, pedig abszolút tudtam, de annyira be voltam rezelve, hogy leblokkolt az agyam.
Műszaki résznél a hűtőfolyadékot húztam, és el kellett volna mondanom, hogy miből áll.Nagy idegességemben nem jutott eszembe, hogy fagyálló+ desztvíz, hanem azon gondolkodtam egyfolytában, hogy maga a fagyálló miből lehet...
Aztán tulajdonképpen abban a hitben indultam el, hogy már megbuktam, mert aki a műszakin elhasal, annak ezt nem mondják meg, csak a vizsga végén.
A második irányjelzéssel együtt bekapcsoltam az ablaktörlőt is, és amíg azzal voltam elfoglalva, hogy kikapcsoljam, addig kicsit átcsúsztam kanyarodás közben a másik sávba.
Ezután kicsit közelebb álltam meg a lánchoz, mint kellett volna, de szerintem ez nem az én hibám, rém szar a fék az autón, csikorgott meg csúszott is... A vizsgabiztos meg megjegyezte, hogy szerencse, hogy rövid az orra az autónak.
A pluszfeladatom a kapubeálló hátra volt, ezzel nem volt baj. Még egyenesen is sikerült beállnom, ami nagyon meglepett
Ami viszont még nagyon kellemetlen volt a végén, hogy megpróbáltam beállni két parkoló autó közé, és hát nem nagyon fértem be, tolatgatni kellett volna, és végül már a vizsgabiztos mondta, hogy mit is csináljak, mert különben sosem álltam volna be arra a helyre.
Nem fűztem hozzá sok reményt, sőt, csodálkozom is rajta, hogy átengedtek.
Talán túl rendes is volt a vizsgabiztos, én szerintem megbuktattam volna magam...El is fogyott a jóindulata, az utánam következő srácot megvágta, mert nem nagyon tudta, hol kell megmérni a motorolajszintet... Oké-oké, ez gáz, de ezen kívül mindent tökéletesen csinált, szerintem nekem több hibám volt, de lehet, hogy szimpatikus voltam neki
Nos, köszönöm mindenkinek a szurkolást, egy hét múlva kezdem a városit, már nagyon várom!
-
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2747 üzenetére
Valami ilyesmi. Nem tom, elvagyok vele különben, inkább az zavar, hogy milyen ritkán tudok menni. 4 pótórát javasolt nekem az oktató, így 25-én vizsgázok, ami pont 3 héttel van a kreszvizsga után. Duplaórákat vettem, ez összesen 6 alkalom a 3 hét alatt. Ez másnál is ilyen döcögősen megy, vagy csak ő van így betáblázva?
-
Ugocsa
csendes tag
válasz
jerry311 #2743 üzenetére
Hidd el, annyi pénzből amennyit egy tanuló fizet egy óráért, simán tudna költeni az autóra.
A helyzet az, hogy az autósiskolák ált. valamilyen módon lepaktálnak valamelyik autókereskedővel és valamivel olcsóbban tudnak autóhoz jutni. Így jobban kijönnek, ha lestrapálják a kocsit, eladják és vesznek egy újat.
-
válasz
jerry311 #2691 üzenetére
Felhúztátok bennem az ideget.
Megkerestem azt a helyet, ahol a környéken mindenki csinálja a C-t, D-t E-t. Maga az ATI mint országos cucc, ennél még drágább, ez a kft olcsóbb.
íme a link: [link]
C1 ...................49,000.................18,000............16x3200...........................118,200
C .....................55,000.................19,000............30x5400...........................236,000
D .....................45,000.................19,000............31x5950...........................248,500
E .....................39,000.................19,000............15x5800...........................145,000
C1 valóban 110-120ezer. De ne felejtsük el, hogy az 7.5 tonnáig van. Normál C-s pedig 16 tonnáig. C1-el meg nem vesznek fel sehova sem.
hipphipphurrá, ez is tisztázódott.
-
lsc
nagyúr
válasz
jerry311 #2697 üzenetére
Amilyen a mai közlekedési morál /gondolok most arra , hogy a tanulóvezetőknek semmi segítség / vagy inkább annak a hiánya , nem nehéz megbukni a vizsgán . Annak idején még Kecskeméten Uazzal volt a személy , az oktatóval lefejeltettem a szélvédőt / a külső sávban mentem , és a belsőből kiugrott és rögtön jobbra akart kanyarodni egy lada / , de nem lett gond , átmentem . A teher meg 130-as zíl volt , azzal nem volt semmi , simán összejött , viszont ma nem biztos , hogy ugyanígy menne .
-
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2615 üzenetére
Marea nem olyan általad említett hosszúfenekű? Emiatt tartottam tőle, det úgy néz ki, marad a Merci. (EGYébként nekem az Astra classic is nagy
) Azt nem tudtam, hogy az egy óra nem egy óra, hanem kevesebb. Akkor hagy mászkáljon.
Eastsider: nekem az a baj csak a hirtelen megállással, hogy nem tudok annyira felgyorsulni, amennyire kellene. Mást még nem gyakoroltunk a kötelező feladatokon kívül. Nem tudom, bele fogunk-e férni mindennel a 8 órába?
Autóvásárlásban is gondolkodsz? -
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2613 üzenetére
Ez szép megfogalmazás volt
Egyébként tudom, és ezt elimserem maximálisan, de nem értek vele egyet abszolút...
A duplaórák meg azért is zavaróak kicsit, mert így sokkal több időt el tud csípni belőlük...
Tegnap már sokkal-sokkal jobban ment, talán kanyarodni is megtanultam, meg privátban, Tesco- parkolóban parkolni is próbálgattam, és aránylag az is ment, igaz, nem jobbra beállva, ahogyan majd a vizsgán kell, hanem csak balra.
És ami a legjobb: a tanulóautón elment a szervó, így komoly izomerőt kellett kifejteni a kormányzásához, lévén, hogy elég szélesek a kerekei. (Merci A170)
De nem, nem is ez a legjobb, hanem az, hogy mivel mocskos drága hozzá az alkatrész, így nem biztos, hogy megcsináltatja most, hanem kölcsönautón tanulok vezetni. Ami Fiat Marea (vagy mi) lesz. Direkt azért választottam amúgy a Mercit, mert kicsi.
Nem baj, nem baj. Sokszor elnézem, milyen emberek kaphattak jogosítványt, ebből kiindulva nekem is sikerülni fog, és Eastsidernek is, és AMD Powernek is, meg itt mindenkinek -
niti
aktív tag
válasz
jerry311 #2608 üzenetére
Szerintem az lenne a biztonságos, amivel nem erőlködök... A világon senkit nem láttam még így kormányozni, ahogy tanítják... Na mindegy.
Szerintetek szerencsés, hogy duplaórákat ad az oktatóm? Így csak négyszer kell menni rutinra, és úgy érzem, sok egyszerre a sok információ.Eastsider: hajrá!
-
lorcsi
veterán
válasz
jerry311 #2548 üzenetére
Kicsit emelni kéne az oktatás színvonalát. Meséltem neki a csúszós útról, meg motorfék meg nem satuzunk hóban meg ilyenek. Majd közölte, hogy ilyet senki sem mondott neki, de főleg nem az oktató. Gyász.
ezért nem tudnak szerencsétlen tanulók normálisan vezetni
az oktatók meg nyúlják a pénzt amenynire csak lehet
és a buktatási statisztikát nem is említem
szemét rablóbanda -
doc
nagyúr
válasz
jerry311 #2517 üzenetére
köszi a választ!
idén múltam 29, gondolom itt már korhatár nem nagyon játszik
akkor ezek szerint ha levizsgázok akkor akár egy 1200-as mocit is hajthatok? (nem mintha azzal akarnék kezdeni, elszállnék az első kanyarban)
most hosszabbíttattam a jogsimat, 10K bánta
5K az orvosnak, 5 az okmányirodában, aztán 2 hétig csak ideiglenes jogsim volt, ennyi idő kellett hogy kinyomtassák az új kártyajogsimat...
érdekes módon a lakcímkártyát Ajkán helyben megcsinálták 2 perc alatt -
válasz
jerry311 #2498 üzenetére
Katasztrófavédelemmel hagyjatok... Akkora barom bagázst nem hordott még az ország a hátán. Pontosan, hogy ők azok, akik az egyik legrégebbi hagyománnyal rendelkező, elhivatott emberekből álló, nagy tapasztalatú tűzoltóságot szétbarmolják, mert ők az OKF-esek. Köphetnékem van, akármelyikkel is találkozok.
Gondoltam már rá, hogy írok egy hosszabb blog-bejegyzést, hogy kicsit felnyissam az emberek szemét. Mert az, ami ma itt "reform" néven folyik az országban, ezt jobb országokban vandalizmusnak tekintik.
Ja, és egy baráti jótanács. Vegyetek otthonra tűzoltó készüléket, mert (épp a fentebb említett "katasztrófavédelem"nek köszönhetően) nem vagyok benne biztos, hogy 2009-től 10-12perc alatt tűzoltók lesznek ott, ahol lenniük kell. 10-12 perc (törvényben max 15) fel fog menni 20-25, sőt akár 30 percre is.
Bővebben majd a blogban. Talán.
-
válasz
jerry311 #2482 üzenetére
Hát, jelentkezel szűzoltónak, elmész háziorvoshoz, aztán megyei rendőrorvoshoz, aztán BM kórházba egy napos kivizsgálás (testi-lelki), aztán szerzel egy C-s jogsit, meg páv1-et (BM-es páv, nem a sima), aztán tűzoltó tanfolyam (6hónap), aztán szivattyúkezelői tanfolyás, meg kisgépkezelői is kell néhol, aztán gyakorolsz kicsit, és mehetsz
Darura külön vizsga kell...
-
-
L.T.
tag
válasz
jerry311 #2406 üzenetére
Aki nem tudja uralni a járművet az fizikailag és pszhológialiag is alkalmatlan. Ez egy vezetéstechnikai tanpályán is kijönne. Meg más tudásbeli hiányosságok is. A pav módszerei ma már elavultak.
Megaztán milyen példát mutatnak a büntetések. Ittasan vagy kábítószer hatása alatt halálos balesetet okoznak megússza egy felfüggesztettel, lásd császár e. A másik belehajt a buszra várakozókba egy ember meghal a másik egyéletre rokkant lesz és kap két évet? lásd érdi gázoló. A rendőrök is csak akkor mérnek sebességet ha akció van meg ha kint a sajtó. És sorolhatnám. -
Dictator^
veterán
válasz
jerry311 #2345 üzenetére
Hehe.
Én a Keresztúrival (17ker) vagyok igy, a jogsit itt készitettem el, egy nap (kb 3óra na..) alatt megvolt mindennel együtt és be se kellett jelentkezni. A környéken van még1 okmányiroda, ami nekem kb 10perc busszal, 5 kocsival, persze ide már be kell jelentkezni és mindig 2 hétre rá van időpontuk mert mindeki oda tolong. -
bambano
titán
válasz
jerry311 #2288 üzenetére
Figyi, aki ide irkál, az általában jobban vezet az átlagnál, annak mindegy, mit tanítottak, a lehetőségekhez képest meg fog tudni állni. Az én tanácsom egy másik sofőrtípusnak szól, azoknak, akinek a barack egy szín és az autóból annyit tudnak, hogy szép piros. Ismerek olyan embert, aki egy kicsit is cikisebb helyzetben annyit tett, hogy elskálázott a magas C-ig és a szeme elé kapta a kezét. Ez persze egy véglet, de sok hasonló ember is van. Na ők azok, akik betojnak, ha lefekszik az elektronika a kocsiban.
Arról egyébként érdekes lenne egy szakmai vitát nyitni, hogy mikor segít az abs és mikor nem. Csak félek, hogy szakmai vitát nehéz lenne erről -
bambano
titán
válasz
jerry311 #2285 üzenetére
Ha motorfék miatt megcsúszott az autó, azt az abs nem tudja kikorrigálni, akkor egyből hoppá van. Tehát pont a csúszás miatt sem kellene motorfékezni.
A cde hivatásosok az más tészta. Egy hivatásos legyen felkészülve arra, hogy időnként ezmegaz elromlik a szerelvényen és tudjon vele mit kezdeni. Nem egy kategória a tattermammer jellegű kalapos úrvezetőkkel.
Abban igazatok van, aki nem ma tanult vezetni, annak a motorféket erőltették.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 14s Yoga - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest