- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Fontos fejlesztéssel érkezik a Galaxy A17 5G
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Killing
addikt
Ha nincs 2 éve/egyáltalán nincs A1 vagy Ak kategóriád akkor kresz oktatás, kresz vizsga, járműkezelés (rutin) oktatás, rutin vizsga, forgalmi oktatás, forgalmi vizsga. Ellenkező esetben jöhet egyből a gyakorlat. Csak az elsősegély nem kell ha van már valamilyen jogsid.
Ugyan azt kell csinálni mint autóval, csak motorral.Ja és motoros kresz vizsgát teszel, nem autóst.
-
már bőven megvolt, legalább a duplája
nem mondom, hogy annyira hűdejól megy, de szarul sem. nekem is csak ezzel van a gondom, hogy kerek perec megmondják, hogy vagy fizetsz, vagy nem mész át... és ezt a negyedik vizsga előtt, amikor már tejelt szépen a pótórákért, és pótvizsgákért is. aztán még 30k a vizsgabiztos úrnak, és tádáámm, meg is van a jogosítványa
-
VR6-Fan
veterán
és ezt minden egyes lámpánál ahol pirosít kapsz és emelkedő van eljátszod, vagy emelkedőn araszolgatva (pl Budakeszi).
At4:leugrasz a fékről, gázt neki (nono csak érzéssel azért egy kis gázt) és eközben a bal lábaddal a kuplungról is ugrassz, addig a pontig ahol már megfogja az autót, ott egy picit megállsz a lelépéssel, megvárod még rendesen elindul az autó lelépsz, és nyomod tovább a gázt.
a hangsúly a láb tempón meg a szinkronon lesz.
-
vwpolopg
őstag
ooo sorry, hat az valoban kimaradt, pedig atfutottam tobbszor is. Az indokok az alabbiak voltak: kikeruleseknel nem neztem tukorbe, ami mellesleg nem igaz, mert mindig neztem (hulye lennek nem megnezni mi van mogottem, nem hianyzik, hogy lezuzzam az autot...) , valamint, nem tartottam eleg oldaltavolsagot kikeruleskor... vegulis egy ajtonyitasnyi tav. nyilvan nem eleg ugye... meg volt meg egy erdekes szitu, lampanal megalltunk, aztan tovabb, elhagytuk a keresztezodest par meterrel es kozvetlenul volt egy utca, amikor is az elottem levo az utolso utani pillanatban kivagta az indexet+satuzott es bekanyarodott. Na en meg fekeztem egy picit erosebbet mint kellett volna (nem kell repkedo dolgokra gondolni, csak picit bolintott mindenki). Itt elismerem hibaztam, nagyobb kovetesi tavolsag kellett volna, de konyorgom, szinte 10 meterre sem voltunk a keresztezodestol es meg talan 30cal sem mentunk, es nem fejelte le senki ami elotte volt, nem fekeztem akkorat... hat ennyi, aztan mondta, hogy jo akkor csereljunk helyet...
-
littlelion21
addikt
Igen....
De mondjuk az is közrejátszhatott,h mindent tökéletesen oldottam meg ezen kívül, plusz volt pár bonyolult forgalmi szitu, melyeket szintén azonnal átláttam és ennek megfelelően cselekedtem.Az is érdekes,h eddig SOHA nem mentem még padka közelébe se, csak most vizsgán....
-
Ok én elfogadom az igazatokat de két dolgot akkor sem értek.
1. Ha tényleg nem használható akkor mi a fenének adják ezt a dokumentumot? (nem kell kérni autómatikusan adják)
2. Mi értelme annak, hogy nem érvényes, mikor sok példát tudok, hogy elfogadják a rendőrök? (természetesen ha jelentkezik valaki akit fent leírt papírral megbüntettek akkor ezt visszaszívom...)
-
fullextra
tag
Tehát úgy gondoltam ,hogy legalább 2000Km-ert vezessen le itthon, természetesen balesetmentesen, és CSAK ezután vágjon neki Horvátországnak, melegben, autópályán, mert ugye Horvátország híres a sok jó minőségű sztrádájáról.
Az is egy megoldás lenne ,hogy ha egy pl 86'-os évjáratú 320-al kezdené, ha mindenáron Bimmert akar, Elősszőr tanulja meg elektronika nélkül kordában tartani, és ha ez megvan, akkor már nem jelenthet nagy gondot, a minden bisz-basszal megáldott E39 523.
Sajnos tényleg a 160-180-at sem érzed meg egy ilyen autónál, a hangszigetelés és a minőségi összeszerelés miatt. -
N4r4ncs
aktív tag
Szerintem abszolút nem lehet vele nehéz vele közlekedni,sőt. egy friss jogsinak pláne, mert tény hogy tolni neki bármilyen autonak lehet de ilyen kategóriánál más.
Az elektronika ott van alattad a sok 3 betűs rendszerekkel stb. Legalábbis én így éreztem mikor kezdőként levezettem párezret 320-as mercivel. de végülis ez egyéni vélemény A sebességet viszont tényleg nem lehet érezni,alig veszed észre már 120-nál vagy,de meg lehet szokni és könnyen lehet kezelni. -
Bubu79
addikt
Ahham - aztán beülnek a haverok, beszólnak, hogy mi van nem megy a szekér? Nekiáll tolni neki, mert még a hangja is gyönyörű, aztán lehet gyűjtögetni a temetésekre...
Tanuló autónak sok az 523 - de a kétezer kilométert is keveslem rutint emlegetve ( tudom, azt nem Te írtad )...
Emberből vagy Te is, Ő is, én is - előbb utóbb elő fog fordulni, hogy megindul a szekér alatta - mi van, ha nem sikerül kordában tartani, mert még az előtt indulna meg, hogy megismerhetné a lelkivilágát?
Mert mondjuk kicsit elsokall egy kanyart és nekiáll csúszni az eleje. Elsőkerekes autónál evidens, hogy kis gáz és kihúzza magát a kanyarból, de ha ezt megcsinálja egy hátsókerekesnél, akkor aztán lehet a traktor után kötni a gépet, hogy kiszedjék az árokból... Erre céloztam példul amikor a kezelhetőségről beszéltem.
És van még számtalan dolog, amivel meglephet az autó, mert más, mint egy elsőkerekes - ne kelljen már elmondanom - Te is bimmerben ülsz, meg én is...
-
fullextra
tag
Az a gond ,hogy mivel még nincsen sok rutinja, gondolom az autót sem ismeri igazán.
BMW 523 (1996-2002, ha jól gondolom) 6 henger, 160Le körül, végsebesség: 235Kmh körül, hátsókerék hajtás.
Ne mondd ,hogy egy kezdőnek nem erős ez az autó!
Azt tanácsolom ,hogy legyen inkább itthoni 2000Km rutinod és utánna vágj neki ennek az útnak.
Sok szerencsét a jogsihoz! -
-
zsid
senior tag
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
48. § (5) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.
Én is úgy tudtam , hogy az oktatóknak nem kell.
-
Kobe
veterán
mert megint adódott egy szitu, amiért sajna buktatni kell....és igazából az a felettébb bosszantó, hogy ilyenek órákon nem jönnek elő, simán kikeveredek a telizöldes kereszteződésből, ahol a kutya nem enged be, vizsgán meg beragadok egy hasonlónál....ma pl az volt a baj h sávot kellett váltanom, mert a főut kanyarodik le, kurva későn engedtek be a jó sávba, és kaptam egy pirosat közben, és nem tudtam ott megállni ahol kéne, csak a vonalon túl
....oktató lebaszott, hogy mért nem mentem át rajta, nem lett volna gond, cska sajnos ez az egyik legszarabb hely volt ahol mindig tömött kocsioszlopok állnak be, nem emrtem meglódulni, és az, hogy a biztosok miatt már emgítélni sem tudom, mit szabad és mit nem, ki mire harap....aztán annyi volt, következő lehetősgnél vehettem is vissza a tanpálya felé az iránytizgulok vizsgaszituban, ez igaz, első alkalommal levegőt alig kaptam annyira paráztam, de megembereltem magam, második és msotani vizsgára már ugy mentem h take it easy, és folyamatosan jönnek a visszajelzések h nem....többi vizsgám minden meglett elsőre, kresz, rutin, eüből még tanfoylamra se jártam mégis röhögve átmentem, órákon is tök jól megy....idegesítő h pont élesben nem tudom úgy kezelni a dolgokat, igazából msotanra már ott artok h kicsit fogalmam sincs mit kéne csinálnom - mindenki mást mondott problémának, semmi következetességet nem látok benne, és úgy tűnik ez vizsgán is képes annyira összezavarni hog adott helyzetben ne tudjam eldönteni mit kéne vagy nem kéne
pedig minde flottul megy, 10ből mostanra 10x be tudok toaltni jól, megfordulni, tartom a tempót, és ugy tűnik mindig ilyen kimondatlan dolgokon hasalok ela pár órával sajnos az a probléma, h nem állok úgy anyagilag hogy szívfájdalom nélkül beleférjen, szüleim nem támogatják a jogsit, és 20 ezer forint ösztöndíjból érdekes 2 hetente kifizetni kb 15 öt vizsgára plusz órákkal együtt, szóval sajnos a pénz nagy úr nálam is... és persze emeleltt el is keserít, mert sajnos átom, hallom hogy nálam sokkal szerencsétlenebbek röhögve átmennek
-
zsiga667
addikt
Tudom hogy két napos post, meg off is az eü téma itt a topicban, de azért mégis...
Nem tudom hol hallottad hogy ostobaság szájon keresztül lélegeztetni, de nem az. A Heimlich-műfogás meg tipikus példája annak hogy mire nem lesz semmi szükséged elsősegély-nyújtáskor egy autóbalesetnél.
Jelen állapotában (jó, 4 éve csináltam, de gondolom nem sokat fejlődött a tematika azóta) sajnos valóban semmi értelme nincs ennek a kötelező eü-tanfolyamnak, pedig abba a ~4-6 órába beleférne amire valóban szükség lehet.
Én amit megtanítanék az a BLS (CPR is nem csak a lélegeztetés, az ugyanis önmagában túl sokat nem ér egy összeomlott keringésű betegnél...), eszköz nélküli légútbiztosítás (ide tartozik a stabil oldalfektetés is, meg még 1-2 nagyon egyszerű módszer amit persze nem tanítanak...), egy tisztességes nyomókötés megkötése, a Rautek-műfogás hogyha mindenképp ki kell szedni a sérültet az autóból, illetve a tanulók fejébe verném hogy ha nincs közvetlen életveszély akkor ne nyúljanak a sérülthöz csak hívjanak mentőt.Én azt javaslom minden leendő autósnak hogy ha pl. nincs rá ideje akkor nyugodtan vegye meg az eü-vizsgát, de utána menjen el egy tisztességes elsősegély-tanfolyamra, már csak a tiszta lelkiismerete miatt is. (Nem lennék annak a helyében aki megveszi a vizsgát majd valaki meghal azért mert nem tudott rajta segíteni...)
-
fullextra
tag
Hát igen annak idején(1997) a 480-as Volvo Turbom(úgyszintén bukólámpás kulutszautó)
megette 100Km-en a 20Litert is.
Ez a Testarossa még Volvonál is éhesebb, nem beszélve a teljesítmény adóról, ami alatt 400pacit értek
Szerintem nem is lehetne hozzá index burkolatot találni, legfeljebb kint németországban vagy egyéb fejlettebb országokban.
pont megtudnám venni a testarossát 2éve félretett pénzből, de nekem a 968-as Porsche is bőven elég lenne, a formája nagyon tetszik viszont az első utam a gyári szervízbe vezetne ahol lefújatnám mondjuk sárgára. -
niti
aktív tag
Nem tudom, mások úgy mondták, hogy a tanfolyam elején megmutatták az oktatók, hogy egyes feladatokat hogy kell végrehajtani. Na itt ilyen nem volt, nem tudom, ez mennyire hiba...
De nem is mondta eddig soha, hogy abban a k*va kanyarban kell pont váltani.
Mostanra kezd összeállni a kép, hogy mit hogy is kéne, mert eddig nem mondott el nagyon sok mindent.
Lehet, hogy jó lenne magamtól ráérezni, de mint kiderült, nekem erre kevés az adott óraszám. Ha már eddig nem segített, legalább kicsit próbálna lojális lenni, és nem hülyének nézni, amiért nekem kicsit több idő kell. Mert mint kiderült, ettől tényleg leblokkol az agyam.
Azt mondta, rutinvizsgán nem nagyon szoktak megbukni. Na majd kiderül, nekem sikerül-e.
Mindenesetre ma délután próbálom magammal megbeszélni a dolgokat, hogy holnap nagyon topon legyek. -
niti
aktív tag
10 óra rutint vettem eddig. Még 2 és utána hétfőn vizsga.
Nagy kegyesen hajlandó volt a második pótórán megmutatni, hogy az egyik kanyart hogy kell bevenni. Addig csak azt mondogatta, hogy nem jó, nem jó.
Meg hogy ha mások elférnek a nagy autókkal, akkor én miért nem férek el a kicsivel? Eszébe sem jut, hogy tényleg nehezemre esik normálisan elhelyezni térben a kocsit, őszerinte csak simán nem figyelek.
Aztán mondtam neki, hogy óra végére teljesen elmegy minden önbizalmam, azért esik nehezmere minden, mert olyankorra leblokkol az agyam a sok negatív behatástól. Erre azt tudta közölni, hogy nem is fog dícsérni, mikor nem vot jó, ami csináltam... ÁÁÁÁÁ. Nem hiszem, hogy MINDENT szarul csinálok.
Biztosan idegesítik az olyan tanulók, mint én, egyszerűen nem tud vele mit kezdeni, ha valakit rá kell vezetni valamire. Elmondja kétszer (nem megmutatja), és ha azután nem tudod, hülye vagy. Bár lehet, hogy az vagyok tényleg... nem tudom.
Lekezelő, de a dekoltázsomba bele tudna mászni, és minden órán elmondja, hogy milyen jó illatom van... -
niti
aktív tag
Igen, de ha a vizsgafeladatokat végre tudod hajtani, akkor már nem fogsz pluszórákat venni, viszont még mindig rettenetesen keveset tudsz a vezetésről- szerintem.
Nem is stresszelek igazából, meg nem attól tartok, hogy bárki is az oktató mellett okkoz balesetet, hanem hogy később. Kevés dolgot tanítanak meg szvsz. -
jerry311
nagyúr
Jobbra fent a képek mellett olvasható a rövid esetleírás. Azért volt bilincsben és azért állították elő, mert a motor rendszámának egyik karaktere módosítva volt. Ez bizony legalább szabálysértés, de lehet, hogy bűncselekmény, nem ismerem pontosan az idevonatkozó törvényi rendeleteket.
-
nemcso
őstag
Nálam ez 18 éve történt. (öregszik a környezetem
)
Én a második napom mehettem ki a rutinról a közúti forgalomba, és persze először be is voltam gyulladva rendesen.
De a napok múlásával csökkent a stressz. Persze a forgalom is kisebb volt akkor, mint most, de ez ugye nem befolyásolható dolog. -
Vekiboy
tag
Én is leakadtam, az én oktatóm már először amikor mentünk a rutinpályára engem ültetett be vezetni.... Megkérdezte hogy vezettem-e, mondtam hogy igen. ''Jó akkor menjünk a rutinpályára. Te vezetsz.'' Kicsit para voltam, dehát ezért van nekik is pedál, hogy bármikor korrigálhassanak.
-
joey7
őstag
még csak a kezdeti lépéseknél tartok,de már kedvelem a dolgot.
''Igazából nemtudom, h. mit értesz azalatt, h. nehéz egyszerre több dologra figyelni''
arra a 7 dologra gondolok,amit szinte egyszerre kell figyelni; sebesség, tükrök, az út stb.
na, például az említett 3 dolog összehangolása.bár az asszony szerint ez csak rutin kérdése,egy idő után már automatikusan menni fog,mert ösztönösen fogom csinálni a feladatokat.persze előtte jól meg kell tanulni.
az oktatóm amúgy azt mondta,h amíg a rutin vizsgán nem megy át a tanulója, addig nem viszi ki a forgalomba. -
tusi74
őstag
Vagy nem vetted észre, mert olyan ügyesen csinálta.
Én sem vettem észre, csak amikor már saját autómmal felhívtam, hogy elújságoljam a jó hírt, meg beszámoltam, hogy állandóan lefulladok, akkor vallotta be. Aztán más ügyben itt Harasztin beszéltem pár oktatóval, és mind bevallotta, hogy kuplungol.
Aztán lehet, Te kifogtál egy csodaoktatót. -
bandiras2
senior tag
Mindjárt megyek vizsgázni B, már megküldték az adóvisszatérítéshez a papírt is, bemegyek vizsgát fizetni, és kérdezem, hogy mennyibe kerül a C, mert ilyen frankó visszatérítéssel idén megcsinálom azt is, mire a csaj közli, hogy Szeretve Tisztelt Bölcs és I gazságos Vezérünk, valamint Dicső és Hű Kompániája egy tollvonással eltörölte a járművezetői képzésből visszaigényelhető 30% adóvisszatérítést
Még jó hogy nem rá szavaztam.
Akkor inkább megyek főiskolára, abból még vissza lehet igényelni a tandíjat(egyenlőre).
Egyébként egy öregecskedő nő az oktatóm, viszont nagyon jól oktat. Nem az oktatót néztem a választásnál, hanem megkérdeztem az ügyintézőcsajtól, hogy melyik a legnagyobb batár autójuk a cégnél, mert azt látom hogy LADA az már nem van a listán, autómániás meg nem vagyok, hogy a bazinagy listából kiderüljön számomra hogy melyik mekkora. Így lettem SEAT cordoba tanuló.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
Igen, az a parkolóból kiállás necces. És amit soha nem fogok megérteni.
Én nagyon megnézem, hogy egy forgalmasabb helyen, mikor kezdjek kitolatni.
Na eljön az alkalom, sehol senki a láthatáron megkezdem a kitolatást.
Már 90%-osan kint vagyok, kb. 2 másodperc lenne hátra, és mennék a francba, amikor elkezd rám őrülten dudálni mutogatni az éppen odaérkező. Ezzel persze elvonja a figyelmem, tehát még tovább tart befejeznem, mintha békén hagyna, mert akkor pillanatok alatt eltűnnék. És sajnos ez a rendszeres.
Bezzeg én mindenkit szép türelmesen kivárok. Mert nem azon az 1 percen múlik az életem. -
Calogero
addikt
Az biztos...
Még mindig emlékszek az első utamra.
Egy szép napos délután meghozta a postás a jogsit. Másnap megyek be melóba, és a főnököm ezzel fogadott:
''- Itt a kulcs, elugrunk hozzád, csomagolsz magadnak pár ruhát, és irány München''
Az első utam : Debrecen - München volt, egy Opel Vectárval. -
Dictator^
veterán
most lett 2 honapja, és dec környékére volt betervezve.. amugy meg a 3emberből 1 bukott meg azért amit irtam, a többi 2 ugy ment át, hogy X szer lefulladt a kocsi, lassan reagáltak a dolgokra, kimaradt irányjelzések...persze mind2 ember aki átment aznap dobott X összeget a biztosnak..
Elengedni, udvariasnak lenni a többi sofőrrel szemben (nem mintha amúgy nemkéne ) lényeg, h. lássa a vizsgabiztos, h. képben vagy a dolgokkal. Az meg, h. rossz helyre sorol be valaki, behajt az egyirányúba, rámegy a záróvonalra, nem tud rendesen parkolni sztem a saját balfaszsága nem a vizsgabiztos köcsögsége.
ki mondta, hogy a záróvonalom ment? ki mondta, hogy nem tudott beparkolni, végig jól csinálta csak nem figyelte az utcát, ennyi volt az egyetlen hibája.. a másik két ember minden 5 váltás utána rossz helyre váltott, lefulladt meg minden és ezek mennek át..
3 fajta biztos van aki lehet ekkora, ö volt az egyik, a tipikus genyláda, aki csak lefizetés után enged át, vagy akkor ha tényleg 110%-ra teljesitesz, a másik normáls idős ember, aki szigorúan vesz mindent, de ha jó vagy átenged, a másikat még le se lehet fizetni, és pár kisebb hiba és pápá...most ezek után mit mondjak egy ilyen biztosnál?
nem akarok fizetni és nem is fogok sztem, de azért ez igy elég undoritó. -
Dictator^
veterán
az eü elég piti cucc, majd karácsonyi ajándéknak megkapod
amugy nekem szerencsém volt ugymond ezzel mert a két eü-s gyakorlati/elméleti óra után már jött a vizsga (közvetlen az órák utáni napon), magyarul az épp betanult elmutatott cuccot simán el tudtuk sajátitani és vissza mondani a kövi napon.. -
deicide
veterán
Ancihoz menj tanfolyamra és akkor ő a másik dokihoz oszt be vizsgára, én is nála voltam, és az első 2 mondata az volt, hogy ''ti nem a főorvosnál fogtok vizsgázni'' és ''a tételeket tanuljátok meg, de amikor húztok, vágjatok meglepett arcot''...ha kell, a számát is meg tudom adni...
-
dragonfx
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Kompakt vízhűtés
- Több évig húzódó per várhat az Apple-re az iPhone-ok uralma miatt
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- Mobil flották
- iPhone topik
- Autós topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- PlayStation 5
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX 6700XT 12GB Cooler Master CMP 520L 750W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest