- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nimrod
addikt
Villámgyors kérdésem lenne. Kinek van 2007-es Kreszkönyve? Merthogy megvenném, ha az ami nekem kell.
-
Nimrod
addikt
Blogba gondoltam mindezt, de már tegnap is rámszólt a Télapó, hogy még egy korábbi is kint van, úgyhogy elfér ez itt is.
Igen, már nekem is van jogsim.Kezdődött az egész tavaly októberben, akkor lett meg az orvosim, de a Kresszel kicsit csúsztunk, hogy ne legyen probléma a dátumokkal (előbb lett volna a beiratkozás mint az orvosi), így novemberben kezdtem. Orvosim potom 6000 + 2*300 Ft-ba került (vizitdíjak, mert még a szemészetre is elzavart a háziorvos, csak nem tudni, minek), de legalább 10 évig nincs vele gondom.
Kresz lement, munka mellet jártam órákra, szinte mindegyiken ott voltam (akkor még volt munkám). Gyakorló könyvet nem vettem, csak Kresz könyvet (így már van itthon három is, csak évtizedek vannak a kiadási dátumok között), gyakorolni meg neten keresztül és órákon is. A nettel érdemes vigyázni, mert vannak "hibás" (már nincs érvényben) tesztlapokkal tarkított oldalak is.
Azon csak mosolyogtam amikor próbálkozó szelleműek megpróbálták warez szinten megszerezni az oktató cédét (amin a vizsgakérdések is vannak), aztán csodálkoztak, hogy el ugyan nem indul, de 20-30 trójaival több van a gépen.
Kreszvizsga december elején, elsőre sikerült is, bár elég sok hibaponttal, szám szerint 8, de nem rontottam 3 pontosat.
Ekkor kis pihi, jött a karácsony és mindenki lehúzta a rolót (engem meg kirúgtak munkahelyről).
Január közepe, kezdődik a lassúzás a többnyire havas/jeges pályán. Olyan nap nem volt, amikor nem csináltam volna valami orbitális hülyeséget.
Számtalanszor hittem azt, hogy már kezdem érteni az egészet, aztán kiderült, hogy mégse.
Járműkezelési vizsga is megvolt, elsőre itt is átmentem. A kiegészítő feladat megfordulás hátramenettel útkereszteződésben volt.
Rutin. Ez elég sokáig elhúzódott, februártól áprilisig. Minden héten vezettem, többnyire hetente kétszer két órát (egy óra=45 perc). Már utáltam a végére Csepelt és fejből tudtam az összes kátyút.
Közben elsősegély vizsgát is letettem, órákra jártam, könyvet egyszer átrágtam, stabilan oldalra feküdtem (mentősök álma) majd zárt garázsból elméletben kihoztam egy sérültet.
Elsősegélyről egy ottani srác véleménye: aki itt nem megy át az fogyatékos.
És tényleg, ha nem vagy fleg ma akkorbiztos, hogy átmész.
Minden megvolt, eljött a rutin vizsga.
Ekkor már körülbelül 8 órányi pluszórán voltam túl, borzalmasan ment, de montam az oktatónak, hogy próbáljuk meg.
Vizsgán sajna lefulladtam egy kanyarnál (3-asban vettem be), illetve nem vettem észre egy egyenrangút, ezek voltak a fő bűnök.
Ezután két hét síri csend, majd vasárnap este sms oktatómtól, hogy másnap reggel menjek vezetni.Folyt.köv.
-
Nimrod
addikt
válasz csapos2 #3023 üzenetére
Ebédszünet.
Tehát ott hagytam abba, hogy rutin.
Az egészhez úgy álltam hozzá, hogy addig nem megyek vizsgára, amíg nem érzem azt, hogy ez megy nekem.
Őszintén szólva azt se tudtam járműkezelésin, hogy hol vagyok. Hiába, néha nehéz fejem van.
A rutinozás során időnként olyan manővereim voltak, amin még Alonso is pislogna. Mindenesetre gyanús módon mindenki betartotta mögöttem a követési távolság kétszeresét is.
Vizsga, húsvét utáni kedd, reggel.
Fél óráig bírtam, kicsit totojáztam is, meg az említett fulladás és egyenrangú, helycsere.
Kis szünet (nem rajtam múlt), majd két héttel később vasárnap este sms az oktatótól, hogy másnap reggel menjek vezetni. Rákövetkező nap vizsga, szintén reggel.
Rutin feladatok kicsit döcögősen mentek, mert fura volt, hogy a vizsgabiztos mondta mit nézzek.
Indulás. Fejemben csak annyi volt, hogy végigcsinálni fulladás nélkül.
Aránylag sikerült is, egy kanyarnál utolsó percekben tettem vissza gyorsan kettőbe.
Kiegészítő feladat, két kocsi közötti parkolás.
Ezt kicsit érdekesen akartam megoldani, mert egy helyen mondták, hogy jobbra és akkor lehet csinálni a parkolást. Helyem volt szépen, én meg beálltam a legutolsó kocsi után, szabályosan. Csakhogy kettő KÖZÉ kellett volna, de semmi gond, megcsináltam azt is.
Visszaút, kanyarnál szisszegés az oktatótól. Igen, kanyarodni szépen szoktam.
Egy zebrás lámpánál lefulladtam sajna, gyorsan váltott a lámpa én meg bénáztam.
A kocsit ettől függetlenül rendben visszavittem a vizsgabázisra, 8 hibaponttal átmentem. Második nekifutásra.
Ettől függetlenül tartom, hogy férfi létemre ritka bénán vezetek, azoknak meg köszönöm, akik beengedtek pár alkalommal a vizsga során.
Ocsmányiroda 4000 Ft, meg is kaptam másfél hét alatt, azaz ma.Mission szökszesszful, mert jogsi megvan és az oktató kocsit sem aprítottam föl. Vagy csak éber volt az oktató.
Félni nem kell, nagy forgalomban nem fogok vezetni még jódarabig, de majd csöndes utcákon gyakorolni igen.
Végösszeg: 160.000 Ft -
Nimrod
addikt
Köszönöm neked és Gambitnek is a gratulációt (meg aki még esetleg későbbiekben fog), van benne valami, amit mondasz.
Ha a sávtartást meg majd a "saját" kocsit megszokom, akkor azért jobb lesz, de az még lesz vagy 100 óra vezetés, és akkor még mindig csak kezdő vagyok.Egyébként maga a jogsi oktatás ára az 110k körül van, csak abban nincs benne a többi (elsősegély, orvosi alkalmassági, különóra, okmányiroda, stb.).
Vezetni meg úgy-ahogy szeretek, engem megnyugtat, száguldozós fajta meg végképp nem vagyok, 60-as táblánál vígan megyek 50 körül és esetleg akkor gyorsítok, ha látom, hogy mögöttem közelednek.
Viszont egész oktatás alatt rettenetesen fostam, hogy valami bajt okozok, volt egy-két húzós biciklis kerülésem, meg időnként úgy voltam vele, hogy két jármű között elférek, holott nem. -
Nimrod
addikt
Tanuló matricát a kocsira hol lehet szerezni vagy venni?
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen