- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Sony Xperia Z2 - esszencia
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
fero02
nagyúr
Vidéken nem szokás kekeckedni iylenek miatt. Én egy 20e-s városban lakom és soha nem volt még gond ilyen miatt. Viszont anno csoporttársammal egyszer Kecskeméten nem tudtunk csak úgy megállni, h kb egy 30-40 cm szélességnyi lelógott a fűre a kocsiból és du. mikor mentünk haza ott figyelt a mikulás csomag a szélvédőn.
zsid: Nekem mezőgazdasági vontatóra van jogosítványom és nem lassú járműre. Tehát rendes fehér rendszámos gépekkel közlekedem és nem pirossal. Annak idején a mezőgazdasági gépész szakma alapfeltétele volt a jogsi, h megkaphasd a bizonyítványt.
-
Bubu79
addikt
Azt írsz, amit csak akarsz.
Nem minden motoros hülye - valóban, a kéthengeres berregőkkel járók tudnak normálisan közlekedni, nem túrnak le jobbról előzve az útról, nem előznek végeláthatatlan kocsisorokat, majd amikor látják, hogy nem érnek a végére nem tolják le az autóst az árokba...A gyorsasági motorral közlekedőktől van herótom, ha tehetném ezeket a gépeket száműzném a versenypályákra, mert azok, akik veszik jobbára nem képesek fejben tartani, hogy rájuk is vonatkoznak a sebességkorlátozások...
Egészen tuti dolog, amikor egyik pillanatról a másikra feltűnik melletted a figura olyan tempóval, hogy jóformán esélyed sincsen észrevenni a tükörből ha jön. Ha éppen megkezdesz egy kikerülési manővert, vagy netán előzésbe kezdesz, mert amikor megkezdted a műveletet még híre-hamva nem volt a figurának és véletlenül lezúzod, akkor meg téged vesznek elő és bár nem biztos, hogy te vagy a hibás mégis egy életen át hurcibálhatod magaddal a dolog emlékét - más felelőtlensége miatt...
Ne próbálj meg meggyőzni arról, hogy ők vannak kisebbségben, mert nem fog menni - nem ezt lehet észrevenni a forgalomban...
-
Bubu79
addikt
Több olyan ismerősről tudok, akitől semmit nem kértek a világon, amikor motort vett magának - annak ellenére, hogy hitelre ment. Hivatalos Honda illetve Suzuki szalonban.
Szándékosan írtam ismerőst, nem tartom mégcsak havernak sem az olyanokat, akik megveszik a nagymotort 0 tudással, hatalmas egoval és azt hiszik tudnak mindent a motorozásról, mert az első pár kilométeren nem törték össze magukat... Ami késik nem múlik, azóta a srác két motort rúgott ki maga alól, de az esztelensége töretlen... Arra hivatkozik, hogy nincs ideje és pénze elmenni tanfolyamra, mert meg kell keresni a motor költségeire a lóvét - szép?El tudom képzelni hány ilyen kamikaze lehet az utakon...
Valóban... Nem kedvelem a motorosokat... Főleg azok után, hogy megtörtént a mecseki balhé...
-
jerry311
nagyúr
Nyugodj meg nem te vagy az egyetlen, aki nincs teljesen tisztában vele. Többek közt én sem. Egyik oktató pl. azt mondta, hogy ha a motoros jogsi már két éves, akkor simán vontathat az ember a friss B-s jogsijával...
Na midnegy...
Ahogy én gondolom: nyilván amíg egy kategória van bejegyezve, addig nem kell külön jegyezni a kezdő vezetői engedélyt, mert nyilvánvalóan az. Ha második (sokadik) kategória kerül bejegyzésre, akkor külön melléírják, hogy kezdő. Bár szerintem ez csak az autós-motoros jogsi esetében van így. Teherautónál az 'E' kategóriához (nehézpótkocsi, B+E vagy C+E kat.) 2 éves jogsi kell, ami nem muszáj, hogy 'C' legyen, lehet 'B' is csak négykerekűre vonatkozzon... Szóval érdekes jogszabály... -
Hellas
senior tag
Hát én nem tudom, de nekem azt mondta az okmányirodában a csaj, hogy azzal az adatlappal vezethetek. Kismotorra volt jogsim, most meglett a B. A másik csaj is azt mondta, hogy vezethetek azzal a lappal, de a rendőrök néha belekötnek. Én vezettem vele, igazoltattak is első nap. Rendőr egy szót sem szólt rá, h mért vezetek avval a papírral. Minden rendben volt, úgyhogy szerintem....lehet vele vezetni. Ha belegondolsz, ha az a papír igazolja a régi kategóriát, akkor rendelkezik hivatalos, igazoló ''erővel'', az meg mért ne vonatkozna akkor az új kat.-ra is.
-
jerry311
nagyúr
Persze, hogy olvastam. És gondolom te is olvastad azt a rövidke hsz-t. Nem írtam, hogy a motorosok voltak a hibásak.
A taxis pedig észrevette párod munkatársát, csak éppen emberszámba nem. Tudom, én is estem már így keresztül taxin biciklive, kijelölt gyalog- és kerékpátkelőhelyen ahol nekem lett volna elsőbbségem. Sőt mivel 2x2 sáv volt és a külső sávban lévő autós megállt, hogy elengedjen, KRESz szerint a taxisnak a belső sávban is kötelező lett volna megállnia és elengednie. Taxisofőr. Ennyi. Ez az egy szó elmond mindent.
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
A szembemenős szabály megmarad, a mellényes csak segít az autósnak, már amennyire érdekli őket. Majd az idő megmutatja, mennyivel csökkennek az ilyen jellegű balesetek. Remélhetőleg sokkal.
Persze, manapság mindenki siet. Már a gyalogos zöldön is figyelek, nehogy egy ilyen siető autós elüssön. No comment...
Persze a nagy sietségben általában 5 perccel előbb ér oda mint aki nem siet. Próbálkoztam már én is városban is meg azon kívül is, az előzgetős nyomulós egyrészt fárasztóbb, másrészt több benzint igényel, harmadrészt meg legfeljebb 5-10 percet nyer vele az ember, ami lényegtelen, főleg hosszabb utakon. Le is szoktam róla, nincs értelme. -
jerry311
nagyúr
1, ezért kell a gyalogosnak a menetirénya szerinti bal oldalon közlekedni, szemben az autósokkal. Ha esetleg elvakítja az autóst a szembejövő, ami azért közel sem olyan vészes mint ahogy írod, akkor is lássa legalább a gyalogos, hogy ha esetleg ugrania kell az árokba.
2, Nem ellenzem a buszra gyerekülést, csak nem tartom ésszerűnek. Én is felnőttem gyerekülés nélkül, mert a szüleim vigyáztak rám. (Sőt, akkor még biztonségi öv sem volt hátul.) Nem voltak olyan hülyék, hogy állambácsi szabályai kelljenek a védelmemhez. Sajnos kezd elbutulni Magyarország is...
[Szerkesztve] -
Boxiné
aktív tag
Dehogy gondolom, hogy az autós a hibás. Épp ezért mondom, hogy jó ötlet a mellény! Szerintem a kollégáim nem készültek arra, hogy este majd arrafelé fognak menni. Én sem vettem volna őket észre. Ismerem a helyet, ahol ez történt, sőt én is jártam ugyanígy ott este. Mi négyen voltunk, jobban tudtunk figyelni egymásra. És persze mázlink is volt!
-
Templ@r
tag
Nem
Lásd Németórszág bizonyos autópályaszakaszai (nincs sebességkorlátozás), vagy Olaszország (csomó helyen csak 110-el lehet menni autópályán).
Alitak:
Szerintem se felesleges, legjobb példa erre az előzés 2x1 sávos úton, sokkal messzebbről észreveszed a szembejövőt...
[Szerkesztve] -
EQMontoya
veterán
sztem meg ökörség.
1. bringáztam már éjjel: aki 120al megy el mellettem, igyis-úgyis el fog csapni, most van 1 lámpán + még 2 fényvisszaverőm (pedál), lehet még 3 csikom, aki az előzőt nem vette észre, a másikat se fogja...
2. látom, nagyon rég voltál már osztálykirándulni, vagy el se engedtekaz haggyán, h a diákságnak ez kurvára nem fog tetszeni, de hány olyan esetre emléxel az elmúlt években, h osztálykirándulásra menő busszal történt halálos baleset? mert én momentán egyre sem. a táblázás rendben van, de a biztonsági öv tök fölösleges. a gyermeküléses rész meg lol. Jóhogymánem szkafanderbe visszük a szerencsétleneket müemléket nézni.
-
alitak
senior tag
Szerintem is vannak jó ötletek a módosításokban, bár a buszos dolog érdekes lesz.
Nálunk is bevezethetnének hasonlókat, pl az egész évben világítani mindenhol helyett, ami baromság. Városban sokan bekapcsolva fogják felejteni, meg városban nem száguldozik annyira az ember... -
Calogero
addikt
Kreszmódosítás a közúti közlekedés biztonságának javítása érdekében
2007.03.26. hétfő 17:56
A kormány a közúti közlekedésben résztvevők biztonságának javítása érdekében, az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban a KRESZ módosításáról döntött. A jogszabályt módosító rendelet várhatóan 2007. április 1-jén lép hatályba.
A rendelet értelmében többek között a következő módosítások várhatók:
A lakott területen kívüli úton közlekedő kerékpárosoknak és gyalogosoknak - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselniük. E rendelkezés a kerékpárosokra 2007. június 1-jétől, a gyalogosokra 2008. január 1-jétől vonatkozik.
Azon biztonságos közutakon, amelyek sem nem autóutak, sem nem autópályák, ám kialakításuk lehetővé teszi a 90 km/h-nál gyorsabb közlekedést (pl. gyorsforgalmi utak esetében), a közutak kezelőinek lehetősége lesz a sebesség felső határát jelzőtáblával, 90 km/h felett meghatározni.
A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket – testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben (biztonsági gyermekülés) rögzítve szállítható.
Iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket gyermekbiztonsági rendszerben (biztonsági gyermekülés) kell elhelyezni, az autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, valamint az állva utazás lehetőségét is meg kell szüntetni.
Forrás: http://www.gkm.gov.hu/ -
zsiga667
addikt
Tehát akkor a komplett ruhára számoljak kb. egy százast minimum, ha jól értem.
Kesztyű mindenképp, szerintem az lesz az első amit beszerzek, életem eddigi egyetlen motorozása kézközépcsont-töréssel ért véget...
Egyszerű kis városi (illetve Bp-Gödöllő, de útközben is szinte végig lakott terület) használatra, 125-ös (esetleg 250-es) motorra mennyire kell komolyan felöltözni? Szeretnék hosszú életű lenni, de lehetőleg kényelmesen és nem feltétlenül drágán, ötvenkilós protektor-hegyekkel telepakolt bőroveráll kizárva... -
Irukanji
csendes tag
Templar érthetővé tette számomra is a dolgot. A helyzet az, hogy úgy tűnik, mintha igazad lenne az ügyben, de mégsem. Sokan csak a ''főbb'' szabályokat ismerik. A jobbkéz, a kanyarodás, és hsonló szabályok ismerete kevés. Sajnos azt kell mondanom, hoyg minden szabály egyformán fontos. Jelen esetben eg yaprócskának tűnő szabály nem ismerete milyen keveredést okozott.
Az elsőbbségi táblák kihelyezésénél gyakran elfordítják azokat egy kicsit, hogy az is lássa, akire nem vonatkozik.
Szerintemjelen esetben ezen felbuzdulva valami hülyegyerek továbbfordította, de ahhoz már nem volt elég esze, hogy felfogja mit is csinál.
A táblarongálóknak helyben eltörném a kezét. ( tudom, elkaphatatlanok...sajnos) -
Templ@r
tag
En sem igazan ertem, ezert lerajzoltam, tildy szerintem hogy gondolta.
Tildy ha a tabla ott helyezkedik el ahova berajzoltam, annak ellenére, hogy nem feléd hanem a Neumann utca felé néz, egyértelműen rád vonatkozott, ugyanis miden tábla hatálya a következő útkeresztreződésig tart, illetve az álj elsőbbségadás kötelező és elsőbbségadás kötelező táblákat mindig a kereszteződés elé helyezik el.
Na úgy látom Biker megelőzött.
[Szerkesztve] -
biker
nagyúr
1: a főútvonal kezdete és a behajtani tilos tábla kivételével tán minden táblára igaz, hogy a kihelyezés a kereszteződés ELŐTT van. és minden táblára igaz, hogy a tábla vonalától a mögöttes útszakaszra érvényes.
2: az 1. alapján egyértelmű, hogy az elsőbbségadás táblát kizárólag a kereszteződés előtt lehet kitenni, tehát ez esetben akár elfordult, akár nem, ha az a hevessy utcában jobbkéz felől van kitéve, akkor az RÁD vonatkozik.
3: sajnos a kresztábla akkor is kresztábla, ha elfordul, ha eltakarja egy fa, vagy 20cm hó van rajta. és ezt sok emberen elverték már, nem te leszel az első -
I_Am
veterán
A táblák, mivel hazánkban jobbrahajts van ezért jobb oldalról érvényesek ugye. Valamint egy kereszteződés esetében a kereszteződés túloldalára az egyenesen haladónak nem raknak ki a kereszteződésre érvényes táblát értelemszerűen tehát valószínű a szél elfordította. Ilyen esetben meg ha nem látható a tábla az illetékes önkormányzat a felelős a rendőr nem büntethet meg. Én egyszer egy piroson hajtottam át és a rendőr is igazat adott nekem a Fiumei úton, mert egy fa teljesen kitakarta a rám vonatkozó egyetlen lámpát és a következő lámpa meg zöld volt, ezért én mentem. Azóta a fának az ágait már lecsapkodták és látható a lámpa.
-
Xantomas
őstag
A szurkolást köszönöm. 11-kor lesz a vizsga a Petzvár utcában, és még életemben nem voltam ott. Lasan indulhatok.
Hétfő 2 körül:
József utca, és József körút kereszteződésénél, piros lámpa az autós forgalomnak. Biciklis megy az úttesten mint az őrült, egyszercsak egy rövidtávfutú képességekkel megáldott lányka fut át a zebrán, a neki kjáró zölden, ahol a bringás úgy elkapta villamos megálló elött, hogy még azoknak is fájt akik a megállóban voltak. Mire kapcsoltam, addigra a lányka bicegett tovább, a bringás pedig kerekében egy elég látványos nyolcassal elvonult. El lehet képzelni, hogy milyen sebességgel szaladhatott bele.
[Szerkesztve] -
zsiga667
addikt
Igazából azért történt, mert az említett mellettem ülő barátomnak az a hobbija hogy állandóan beszól mindenért (persze csak viccel), én meg nem igazán tudok mit tenni (egy nőt csak nem vághatok pofán...), így szépen csendben felhúzom magam, idegesen meg nem tudok rendesen figyelni a vezetésre...
-
tusi74
őstag
Tildy! És még szárazabb érzés is!
Van előnye az új autónak, de hátránya is. A hátránya, hogy ölni tudnék érte, ha megkarcolódna. És mivel magam is amatőr vagyok, ez esetleg bekövetkezik. És inkább nem gyakorlok dolgokat, csak a kocsinak baja ne legyen.
A Tiedben van kormányszervó? Mert nálam a szó szoros értelmében létkérdés. Nemrég vezettem egy szervó nélküli Opelt, és a kanyarban egyszerűen nem fordult az autó, pedig én becsülettel tekertem. -
tildy
nagyúr
Még mielőtt félreértenétek, nem nézem le akinek kevesebb van, hanem helyeslem azt, hogyha az ember megfontoltan vezet, és figyelembe veszi azt is, hogy mit várhat el az autójától.
Maximális respect Tusinek. (Akit kicsit irigylek is, mivel teljesen másabb, lágyabb egy újabb autót kezelni... ) -
tusi74
őstag
-
tusi74
őstag
Hú én csak a többsávoson merek előzni, vagy a teljesen sík alföldön, amikor átlátok, hogy még 2 várossal sincs autó.
na jó, eg kicsit túlzás, de inkább eltötyörgök egy 20-szal menő mögött 20-szal, mint megelőzzem. Mindig bennem vana frász, mi van, ha nem gyorsul eléggé, és jönnek szembe. Tildy, Te nem az ALóerőnél tanultál? Ők szerveznek előzés tanuló túrát. Én nem ott tanultam, de szerintem tök jó lehet.
-
EQMontoya
veterán
Sajnos ez mindennapos... annyira kretén lámák vannak. El tudod képzelni, mikor tanuló autóból anyázok kifele, hogy ''mennyé má b...'', azok hogy közlekednek?
Amúgy meg ez a fajta is veszélyes, de azt mégjobban szeretem, amelyik úgy előz meg vkit, hogy a szembejövő is fékez, az is, akit előz, és Ő büszke magára, hogy befért
[Szerkesztve] -
Stalker-2572
veterán
Most olvasom... huhhuuu ez aztán nem egyszerű
Itt aztán felkészítenek mindenre. Pár 10centi vastag könyvet itt is be kell vágni. Meg ha kerozint is neked kell állni
Előbb inkább kiismerem a pár sziumlátor minden csínját-bínját és elkezdek spórolni
80 éves koromra talán összejön
-
Főiskolás koromban Kecskeméten a főiskolánál valakinek el kellett indulnia, hogy átmenjél a másik oldalra, mert nagy ívben tettek arra, hogy mit ír elő a Kressz.
Ismerek egy olyan mondást (szerűséget) : A gyalogos az egy elég hülye állatforma; Most már inkább az autósokra kezdem ezt mondani, gondolni.
Elnézést kérek mindattól, akit megsértenék
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged