- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
Hirdetés
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
L.T.
aktív tag
Például megnézi, hogy milyen kategóriájú a jogsid (hivatásos vagy''úrvezető''), milyen PÁV vizsgád van, van-e szemüveg vagy valamilyen korlátozó bejegyzés a jogsidban meg mondjuk, felírja a számát, hogy mire is hosszabbít. Nem tudod milyen titkok vannak egy jogsiban amit ne tudhatna meg egy orvos?
-
L.T.
aktív tag
Na akkor én írtam egy levelet a GKM sajtóosztályának és megkérdezem. Szerintem kacsa az egész. Nem hiszem, hogy ilyet bevezetnének. Nem is lenne sok értelme.
-
L.T.
aktív tag
Szerintem aki hülyegyerek 17 évesen az 21en is az. És aki nem az nem. Nem a koron múlik elsősorban. Én 17 évesen szereztem jogsit és sose mentem bele kihaénnem szitukba. Nem megoldás a koremelés. Megoldás lenne a szigorúbb ellenörzés és a nagyon súlyos büntetések. No meg be kéne mutatni a Baracskai Bv intéztről egy kis dokumentumfilmet. Milyen is eltölteni ott egy ki időt. Tudnillik ott töltik le a közlekedési büncselekményt elkövetők a büntit. És mondani a tanulóvezetőknek, hogy na ide lehet kerülni....
A pav meg nem ér semmit csak pénzkidobás. Egyik rokonom volt ilyenen, semmilyen élő közlekedési szituáció nincs vizsgálva. Kb 30 évvel ezelőtti módszerrel vizsgálnak. Én jobbnak tartanám ha kötelező lenne mindenkinek levizsgázni egy vezetéstechnikai centrumban. Ott meg lehet mutatni, hogy ki tudja uralni a járművét. -
L.T.
aktív tag
válasz jerry311 #2406 üzenetére
Aki nem tudja uralni a járművet az fizikailag és pszhológialiag is alkalmatlan. Ez egy vezetéstechnikai tanpályán is kijönne. Meg más tudásbeli hiányosságok is. A pav módszerei ma már elavultak.
Megaztán milyen példát mutatnak a büntetések. Ittasan vagy kábítószer hatása alatt halálos balesetet okoznak megússza egy felfüggesztettel, lásd császár e. A másik belehajt a buszra várakozókba egy ember meghal a másik egyéletre rokkant lesz és kap két évet? lásd érdi gázoló. A rendőrök is csak akkor mérnek sebességet ha akció van meg ha kint a sajtó. És sorolhatnám.[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
Tegnap óta elég sok volt a hozzászólás én meg csak most tudtam leülni a gép elé. Szóval....
Hamiltonról: azért ne keverje senki a szezont a fazonnal már. Aki forma-1es autóban ül, bárki is legyen az, maximálisan profi. Ezek a civil vezetéstechnikai tréningek arról szólnak hogy 40-50 km-es sebességnél hogyan tudsz korrigálni valamit csúszós, jeges úton vagy szárazon ha elédkerül valami, valaki. A forma1-ben arrról beszélnek hogy kb 200-nál tud-e egy kicsit korrigálni vagy nem. Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk.
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott. Nekem 15 éve van jogsim és több mint 100 ezer km-t lenyomtam mindenfelé (nem csak vasárnap). egy kezemen meg tudom számolni hányszor állítottak meg a rendőrök. Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki. Hanem azért mert egyszerűen nem találkoztam velük.
Vezetéstechnikai tréningen szerintem pedig kötelező lenne levizsgázni mindenkinek, de csak a jogsi megszerzése után bizonyos idővel kellene. De akkor, ha nem megy át ugorna a jogsi.
Az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.A korhatár megemelése ügyében továbbra is várom a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodájának válaszát. De mint mondtam nem tartom valószínűnek az emelést. Ha igaz lenne már a sajtó mondta volna.
-
L.T.
aktív tag
Nakajimanal ez családi hagyomány apuci is ilyen volt. De hát a kamikazék ilyenek
nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni
Hát azért lennének ma már jobb szimulátorok is.
Én lakott területen kívül, száraz úton, jó látási viszonyok között merem neki tolni ahol látom, hogy a forgalom ritmusa megengedi és sem a saját sem a mások épségét nem veszélyeztetem és nem kényszerítek senkit korrigálásra. Na ilyenkor biztos nem 90-el megyek. Ki az aki sose lépte túl a sebességet? Olyan ember nincs és én nem is mondtam hogy mindig minden szabályt betartok. A "kihaénnem" emberek ennek pont az ellenkezői. Megy akkor is ha nem lehet, neked kell fékezni, lehúzódni és persze nem ér vele semmit mert nem ér oda előbb. Követési távolságról nem is hallott. A táblákat csak utcabútoroknak nézi az útburkolati jeleket meg grafitinek. És persze index nuku mert a telefonálós keze éppen foglalt. -
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2448 üzenetére
Netán ott dolgozol, hogy ennyire tudod? Jó ez egy gép. És a többi? Mind új? Szerintem nem. Találnánk több évtizedes darabot. Biztosan. Aki ismerősöm volt sajnos PAV4-en megkérdezte az gépeket kezelő hölgyektől van a jogsijuk? Hát rengetegnek nem volt. Aztán a végső értékelést készítől. Hát neki sem. Tehát olyanok értéklenek vezető embereket, akiknek fogalmuk nincs a vezetésről. Nem kerültek semmilyen bonyolult közlekedési szituba, ahol dönteni kellett a másodperc tört része alatt.
A PAV nem jó semmire. Csak az állam szedi be a pénz érte. Meg kell szüntetni és valami más értelmesebbet kell bevezetni helyette.
Ja és csak 1978-tól. Meg vagyok nyugodva. Csak 30 éves.... -
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2450 üzenetére
Hát azért kellett elmenni mert elütött egy nőt aki kilépett egy kocsi mögül. Szalad a buszhoz körül se nézett. Az éppen ott levő BKV-s söförök pedig rendese anyáztak, hogy milyen hülye az értékelő.
Engem nem lehet meggyőzni a PAV létjogultságáról. Nekem ne olyanok döntsék el, hogy alkalmas vagyok e a vezetésre akik nem is tudnak vezetni. Azért ennyi már kötödjön a "pályához"
Nekem a háziorvos 6e-ert pecsételt.[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
Három napja az volt vége Ennyi. Pont. Történet vége.
Én még egyszer szólnék pav ügyben.
Van ugye a Söfőrök című agymenés műsor a Viasat 3-on. Ott van két olyan söfőr is aki hatodszorra ment át a vizsgán. Nos az ötödik bukás után meg kell csinálni a PAV4-et. Ezek szerint meg is csinálta, mert kapott jogsit. Namármost látszik a műsorban, hogy vezetni nem tud. Alkalmatlan rá. Ha PAV helyett egy vezetéstechnikai tanpályán kellett volna leviszgázni még mindíg rántópadon pörögne.
Tegyük fel, hogy valamelyik megnyeri a műsort és egy kocsival lesz gazdagabb. Egy csúszos téli napon kimerészkedik és belendül. Megcsúszik a kocsi (hát persze) és nem tudja megfogni. Te arra jársz, neked jön és (elnézést a durva példáért) meghal valamelyik családtagod és Te meg tolokocsiba kerülsz egy életre. Láttunk már ilyet ugye.
De mind a két "söfőrnek" VAN PAV vizsgálya. Na ettől megnyugodhatunk. Sőt a baleset után elküldik mégegyre amit meg is fog csinálni. Mert nyugodt kiegyensúlyozott mindegyik. Igaz vezetni nem tud.
A vita onnan indult , hogy mit kellene elvégezni egy tanulóvezetőnek. PAV-ot? Én a tanpályára szavazok továbbra is.
És most már én mondom Ennyi. Pont. Történet vége. -
L.T.
aktív tag
Mi volt a hülyeség? Milyen tények felett siklottam el? Milyen valótlanságot állítottam?
Mért mondod, hogy oktalanul közlekedek? Csak az volt a vita tárgya, hogy mit kellene bevezetni vezetés oktatásban. PAV vagy tanpálya?
Pszihésen zavart emberrel valóban nem találkoztam, mert azok nem szaladgálnak az utcán pláne nem vezetnek autót.
És persze én nem modtam, hogy mindenki más hülye.[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
Nos...
Ez valóban egy megrendezett dolog, de ennyire nem lehet színészkedni. Én nem is akartam ezt a műsort nézni úgy beszéltek rá, hogy jókat lehet rajta röhögni. Hát én inkább sírtam volna mikor megnéztem...
1. A pilótaképzőben a leendő pilóták alkalmasságát vizsgáló orvosnak milyen vizsgára van szüksége? Boeing? Cessna? Vagy elég az ejtőernyős is, hiszen sosem vezet gépet? Te írtál ilyet, hogy kell neki vizsga! A nehézgépjármű-alkalmassági is csak egy pályaalkalmassági, azt írtad, az ottani vizsgálat-vezetőnek is kell jogi. Akkor ide is kell pilóta-alkalmassági.
Valóban egy orvosnak nem kell értenie ahhoz a szakmához amiben az alkalmasságit kiadja. Nemrég voltam mert lejárt a jogsim. Általános dolgokat nézett persze. De a pav az más. Itt speciálisan a közúti közlekedésre alkalmasságot vizsgálják. Azért az alkalmasságot megállapítónak nem csak gyalogosként kéne résztvennie a közlekedésben.
Nem írtad, hogy oktalanul közlekedsz csak annyit kérdeztél, hogy szeretek-e. Hát nem.
Egybként írhatnám azt is, hogy nem lennél jó mentő-sofőr, pont amiatt, amiket itt írsz.
Valóban nem lennék jó mentő-söfőr. És nem is akarok az lenni.
2. Miért állítasz olyat, hogy nem találkoztál még pszichésen zavart emberrel? Vagy tényleg tévén nőttél fel, és azt hiszed, ezek borzas hajú, nyáladzó idióták? Honnan mersz ilyet állítani, holott _nem_igaz_? Nekem is van személyiségzavarom, de ez valószínűleg nem befolyásol negatív módon a vezetésben. (Ettől függetlenül em vagyok jó sofőr.) És neked is van, még ha nem is hiszed.
Ez pszihomokia egy érdekes dolog. mindenkiben van valamennyi stikli. Ez igaz. Még bennem is.
Ahol dolgozom ott bizonyos szakmában (nem közlekedés) kötelezték az embereket pszihológiaia vizsgálatra. Nos akik egyébként teljesen normális emberek, akikkel jó együtt dolgozni, kedveli a többi is ezen a vizsgálaton teljesen kiborultak. A pszihológus úgy felhúzta őket, hogy némelyik elküldte őt "melegebb éghajlatra"
Van egy-két kolléga (szerencsére tényleg egy-kettő) akik röviden szólva idióták. Ők mégis kivirult arccal kitünő eredménnyel jöttek ki a pszihológustól.
Valszeg a pszihológus kitöltene egy tesztetet, róla is kiderülne valami...
Nos ennyit szerettem volna a pszihomókiáról mondani. Előre mondom nem vagyok a szcientólógiai egyház híve utálom őket mint a....
Ja és ez egy fórum. Ahol vitatkozni is szoktak....[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
válasz parandroid #2476 üzenetére
Igen elnézést, rosszul olvastam. Kétszer is
A vita ebből a hozzászólásból indult ki. Arról próbáltam kifejteni a véleményem, hogy új jogosítvány megszerzésénél pav kéne vagy tanpálya.
Shadowfax:
2000-ben a végső értékelést végzőnek nem volt B kategoriás jogosítványa.
Kívánok minden hozzászólónak balasetmentes közlekedést és sikeres pav vizsgázást[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2479 üzenetére
100%, hogy volt. Az életemet teszem rá. Az ismerősöd nagy felháborodásában összekeverte a személyeket...
OK
Akár mindkettő lehet. A tanpálya is nagyon hasznos dolog, minden 5. évben kellene menni mindenkinek, nemcsak a jogsi megszerzésekor.
Ezzel tökéletesen egyetértek
De hivatásos sofőr ne legyen, akinek ugyan jók a reflexei, s ezt bebizonyítja a vezetéstechnikai tanpályán, de amúgy egy pszichopata állat, stimmt?
stimmt
Részemről téma lezárva[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
Már réges-rég volt téma a korhatáremelés a B-s jogsinál. Írtam akkor a GKM-nek és most jött rá válasz:
"A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium ügyfélszolgálatától a tárcához átküldött megkeresésére az alábbi tájékoztatást adom:
A járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételeit a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szól 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet (a továbbiakban: R.) 3. számú mel-léklete határozza meg. Az R. hivatkozott rendelkezései szerint „B” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedélyt 17. életév betöltése esetén lehet kiadni, amely összhangban van a tárgykörbe tartozó uniós irányelvekkel és a nemzetközi egyezmények-kel.
A fentiekre figyelemmel nem tervezzük a „korhatár” megemelését.
Budapest, 2007. október 30.
Tisztelettel:
Dr. Roland Péter
főosztályvezető[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
Akkor jogászkodjunk...
Hogy mi kötelező egy autóba, hogyan vehet rész a forgalomban azt a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet "a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről" rendelet írja elő.
Ennek 105. § -a rendelkezik az izzókészletre, biztosítékkészletre. A szöveg pontosan a következő:
105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.Az utolsó mondatot kiemeltem. A rendeletet módosították kb 2001-ben, ekkor került bele az utolsó mondat. A Xenon-nál gondolom előírják a szakműhelyt...
[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
válasz jerry311 #4961 üzenetére
Igen, szvsz is Xenonnál mindenképpen kell a szakműhely. De én csak azt szerettem volna elmondani, hogy az izzókészlet nem mindenhova kötelező. Stop kolléga nagyon szépen leírta, hogy milyen lenne a Xenon lámpa cseréje, de ahogy leírtam xenonból nem kell lennie tartaléknak. Viszont ha elromlik az meg kell csináltatni.
Remélem ezt a műszaki oktatáson elmondják, amikor a kötelező tartozékokról beszélnek. -
L.T.
aktív tag
Jogosítvány az EU-ban
angolul isA tagállamok elutasíthatják, hogy a 18 év alatti korú vezetők számára kibocsátott vezetői engedélyeket elismerjék.
[ Szerkesztve ]
-
L.T.
aktív tag
válasz DigitXT #4976 üzenetére
mondjuk ez a linked egy kicsit félrevezetően fogalmaz, mert az nem igaz, hogy "csak belföldön történő járművezetésre jogosít", hiszen pl. ha kimész az USÁ-ba, stb.
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról:3. § (3) A „B” kategóriára érvényesített vezetői engedély a járművezető 18. életévének betöltéséig és a nemzeti kategóriára érvényesített vezetői engedély csak belföldön történő járművezetésre jogosít.
Ez ma is hatályos jogszabály. -
L.T.
aktív tag
jerry311-nél volt a végszó ebben a témában....
-
L.T.
aktív tag
válasz DigitXT #4981 üzenetére
A téma lezárva csak azért mondtam mert szerintem túlbeszéltük a témát és az eredmény ugyanaz lett.
Külföldi jogszabályt nem találtam csak az EU-s irányelvet amit minden tagállam használ a kiviteleivel együtt.
Az überprecízségről" meg csak annyit, hogy annyi sok urban legend kering mindenféle témában, ezért érdemes pontosan idézni valamilyen jogszabályt, mert az adja meg az egyértelmű választ (persze nem mindig)...
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- BestBuy ruhás topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Micro Four Thirds
- Microsoft Excel topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest