- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4961 üzenetére
Arra a kérdésre, hogy az új fejlesztések jobban kedveznek-e majd Hamiltonnak, Lowe azt felelte: "Nem, éppen ellenkezőleg. Egy csapat megpróbál semleges autót építeni. Egyedül a testi adottságok terén alkalmazkodunk a versenyzőkhöz. Annak ellenére, hogy Jenson magasabb, mint Lewis, sikerült megoldani, hogy Jenson számára is kényelmes legyen az autó."
"Szerencsések vagyunk, hogy Jenson és Lewis is a viszonylag semleges autókat szereti, akárcsak Pedro, így nem számítunk nehézségekre. Sokan úgy vélik, hogy a tankolás betiltása és a nagyobb benzinmennyiségek miatt a gumik elhasználódása lesz a legfontosabb a versenyek alatt, szerintünk azonban ez nem így van."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4968 üzenetére
Nem értem hogy mi a problémád. Itt az eredeti interjú:[link]
Szerintem valójában egyikünknek sincs halvány lila gőze arról hogy pontosan hogyan tervezik ezeket az autókat, csak tapogatózunk mint vak a kuplerájban. Máskülönben ha sikerül viszonylag semlegesre összerakni a végleges konstrukciót akkor azon még elég sokat lehet állítani a pilóta saját vezetési stílusára vetítve. Lowe pedig most nem a beállításokról beszélt hanem a jövő évi konstrukcióról úgy általában.
Tegyük fel hogy 0 a semleges, -10 az alulkormányzott és +10 a túlkormányzott. Na most ha sikerül 0-ra megtervezni az autót akkor azt viszonylag könnyen be lehet állítani mindkét stílushoz, viszont ha alapvetően túlkormányzott a konstrukció (mondjuk +7) akkor azt már jóval nehezebb eltolni a másik irányba.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4972 üzenetére
Világosnak tűnt pedig... Akkor szerintem te értelmezted rosszul az interjút.
"Teszem azt -A- versenyző keményen támadja a kerékvetőket, -B- versenyző nem használja...beállítod az autót középre, a versenyzők stílusát tekintve semlegesre, és mindkettő veszít."
Miért állítanák be ilyenkor "középre"?
"..és még számtalan példa, a semleges autót én úgy értem hogy nem kedveznek egyik irányba sem,...tehát a versenyzőket tekintve semleges, nem menettulajdonságát nézve."
Igen, és aztán ez később úgy állítják be ahogy a versenyző szeretné és ahogy tudják.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4979 üzenetére
Úgy látom hogy nem igazán értetted már meg ezt.
Nekem a leírtakból az jön le mintha nem lennél azzal tisztában hogy két ugyanolyan konstrukciót eltérően is be lehet állítani. Na de leírom én is újra én is.
Szerintem Lowe pont arról beszélt hogy semleges autót próbálnak építeni hogy mindkét versenyzőjükre be lehessen állítani. Tehát Hamilton autóját majd be tudják lőni arra hogy simán át tudja dobni a kerékvetőn Button-én pedig annak megfelelően hogy ő kevesebb kerékvetőt használ.
Tehát ők (legalábbis a nyilatkozat szerint) nem akarnak és nem is fognak elmenni egyik irányba sem. Aztán majd meglátjuk hogy mi lesz. Amennyiben kellően gyors autót építenek akkor nem lesz hátrány az amiről beszél.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4987 üzenetére
Na akkor már nem csak én érzek így.
"Nem lehetetlen...ahogy az sem hogy kisebb mértékben akár utasokat szállítson."
Nem hát.
"Csak baromi nehéz dolguk lesz ez két szabadedzésen elvégezni, nem-nem úgy mint a bányában, hanem mint ahhoz az esethez képest amikor megközelítőleg egy irányba állítják az autót..és az mégsem kedvez a másik kárára...mert egy irányba tartanak tök jó hatásfokkal..ehhez képest itt két irányba uannyi idő alatt mindkettőnek uannyi odafigyeléssel.
...nehezen fog sikerülni...több benne a hibalehetőség."Na ez az amiről szerintem gőzöd sincs de nekem sem. Mellesleg úgy tudom hogy a két külön versenyzőnek külön csapata van tehát tudnak párhuzamosan is dolgozni. Ki gondolta volna...
mod: Amúgy feljebb erre írtam ezt: "Amennyiben kellően gyors autót építenek akkor nem lesz hátrány az amiről beszél."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4989 üzenetére
"de nekem azért van elképzelésem és véleményem."
Ez elég sok embernek van csak nem biztos hogy mindig helytálló.
Tényleg zárjuk le, aztán majd mesélj még hogy milyen az élet főtervezőként.
hunnylander: Nem gondoltam volna hogy ilyen létezhet.
A McLaren-nél nem Oliver Turvey ül be?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #4997 üzenetére
Úgy hogy manapság már minden dilettáns elmeháborodott írhat "cikkeket".
venember83: Igen, elnézést.
hunnylander:
Akkor mégsem Turney ül be ma? Kár hogy azt nem fogjuk megtudni hogy milyen időt értek el az év elejivel és milyet a végivel.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5000 üzenetére
A "szakújságirók" többsége pont olyan szánalmas, mint más ágazatban. De van néhány igazán közveszélyesen hülye is. Volt egy tag, bocs, de linkre már nem emléxem, aki arról kezdet habratyolni, hogy az egész benzinlimites időszakban mindenki csalt, mert hűtötték a naftát, és az egész csak késöbb derült ki. Az igazság az, hogy mindössze egy évig ment fridzsider, utána betiltották. Aztán eltalálta, hogy Mansellék sem tudtak előzni, csak benzinspórolás miatt volt előzés. Igaz, hogy a turbók betiltása után a kor legendái továbbra is ámulatba ejtő manőverekkel cserélgették a helyeiket, de az valahogy nem került a latra.
Szóval egetverő hülyeséget nem csak a forumtagok írnak, hanem az újságírók is...[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5013 üzenetére
Amikor ezt a cikket olvastam (mármint a mostani McLaren-nyilatkozatot), nekem is az jött le, hogy túl sok ellenpéldát láttunk erre, amik szintén ezzel a dumával indultak, aztán a végén, elváláskor már másképp nyilatkoztak. Persze lehet ezt a problémát orvosolni pénzzel, külön-külön fejlesztésekkel.
De a probléma ott van, hogy ha egy autó bizonyos részét be kell állítani egy adott pályához, ami az egyik versenyző stílusához akkor illeszkedne, ha az adott alkatrész beállítási intervallumán már kívül kerülnek, míg a másiknak jó az adott alkatrész is, mert neki a stílusához passzoló ideális viselkedés benne van az intervallumban.
Ilyenkor ha a két versenyző ugyanolyan stílussal versenyezne, akkor vagy mindketten be tudnák állítani maguknak már az alap cuccal, vagy mindkettejüknek készülne egy új.
Egy bizonyos mértékig persze mindkét pilótát ki lehet szolgálni, ahogy ez a Button - Barrichello esetben is megtörtént: Barrichello elég sokáig másik féktípust használt. De ez egy apró részegység. Mi van, ha a súlyponttal, a tengelytávval, vagy a motor nyomatékgörbéjével vannak gondok? Abban az esetben ahogy te is írtad, az az ideális, ha már a kezdetektől (amikor a pilóták visszajelzéseit is már figyelembe veszik) egy irányba halad a fejlesztés. -
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5021 üzenetére
már akartam neked írni, hogy hogy viseled Kimi dolgait...úgy általában hogy gondolkodsz erről?
Egész egyszerűen: tegye, amit jónak lát. A jelek szerint mostanában többet foglalkoztatja a rali, mint az F1, hiszen ha nem így lenne, akkor aláírt volna a McLarenhez vagy a Mercedeshez. Oké, hogy fontos a hobby, de annak nem szabadna olyan csábítónak lennie, hogy emiatt szalasszon el egy mekis szerződést. Ha meg mégis annyira fontos neki, akkor az azt jelenti, hogy már nem érdekli eléggé az F1. Akkor inkább jobb, ha lép, nem érdemes fél szívvel csinálnia.Kicsit meglepődve figyeltem egyébként, hogy mennyit vitatkoztak a pénzen a versenyzők és a csapatok Button meg Kimi esetében. Nekem még mindig az a helyzet az etalon, amikor 1992 év végén Senna azt mondta, hogy ingyen is versenyezne Frank Williamsnél, mert annyira akarta a legjobb autót. Furcsamód manapság ilyet nem hallani. Rendben, hogy azért az ingyen az meglehetősen kevés (habár személyes szponzorokból is bejöhet néhány milla, ha jól megy a szekér), de ha valakinek az élete a versenyzés, a győzelem - márpedig mind ezt szajkózza - akkor mégis mit szarakodnak azon, hogy 5 milla vagy 15, ha akár egy világbajnoki autót szalasztanak el a vitatkozással? Megérteném, ha még nem kerestek volna semmit, mint mondjuk Sutil, de itt egyáltalán nem ez a helyzet.
Azt tudom, hogy ha én lennék a helyükben, egyetlen fontos kérdés lenne a csapatválasztás során: Melyiktől várhatom a legjobb eredményeket (és itt beleértve a csapattársat, mérnöki személyzetet, autó gyorsaságát, mindent), és amit anyagilag kínálnak, azt elfogadnám. Ha jönnek az eredmények, úgyis jönnek a nagy lóvék is... -
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5181 üzenetére
Ja, erre mondtam hogy akkor adjanak mindenkinek pontot meg egy kazal pénzt aki célba ér és akkor mindenki kényelmesen ülhet a babérjain. Ezzel legalább gyorsabban elérnék az előbbiek természteres velejáróját vagyis a pontok elértéktelenedését. Konkrétan azt hogy nem sok mindenkit fog meghatni 1-1 pont a középmezőnyben és annak végén.
Pedig itt még 10-6-4-3-2-1 volt felállás...
A Force India pl tavaly egy pontot sem szerzett és mégsem dőlt össze a világ. Idén már összejött nekik mert keményen megdolgoztak érte. Én nem adnék egy darab pontot sem az újonc csapatoknak ameddig nem mutatnak fel valamit. Emlékszek amikor 97'-ben Damon Hill-nek 8 verseny után sikerült összekaparnia az első pontját Silverstone-ban és úgy örült neki mintha versenyt nyert volna. Na hasonlók nem lesznek ha tovább bővítik a pontszerző helyezések számát. Ez az egész ostoba pontozási rendszer nem illene a F1-hez. Nagyon remélem hogy nem fogják elfogadni.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5185 üzenetére
"A Force India..idén sem szerzett volna pontot erőből, nem ők jöttek feljebb, hanem a McLaren-Ferrari kettőse esett vissza."
Hmm?
Te nézted idén a futamokat? Mert ebből nekem az jön le nem igazán.
"Márpedig azt mondani hogy a Force India jobban dolgozott mint a McLaren vagy a Ferrari elég nagy hülyeség"
Márpedig aero-ban jobb lett az autójuk mint a McLaren vagy a Ferrari. Ez tény. Ráadásul ők még a diffúzor botrányból is kimaradtak. Ott volt Spa vagy Monza. Esetleg nézd meg újra azokat a versenyeket.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5189 üzenetére
Szerinted ez a helyzet ami pedig szerintem bullshit.
"A Force India..idén sem szerzett volna pontot erőből, nem ők jöttek feljebb, hanem a McLaren-Ferrari kettőse esett vissza. Márpedig azt mondani hogy a Force India jobban dolgozott mint a McLaren vagy a Ferrari elég nagy hülyeség"
Tudod minden relatív. Te azt hiszed hogy a Force India nem végezhet jobb munkát csak a Ferrai meg a McLaren rosszabbat. Tehát ha a konkurenciám évekig jobban dolgozott mint én, és valamiért egyszer ez a bizonyos konkurencia elkezd balf@szkodni (ergo rosszabb munkát végez valamilyen oknál fogva mint ahogy az addig megszokott volt) akkor ettől az én aktuális munkám nem számít jobbnak?
"...és majd jövőre megbeszélhetjük hogy mennyire jól dolgozik a Force India a McLaren-nel és a Ferrari-val szemben."
Én nem a jövő évről beszéltem hanem az ideiről. Nem tudom hogy hogyan jön ide a jövő év.
"Ez az év egy különleges év volt, több dolog összjátéka...aminek az egyik főszereplője a tesztilalom és a kiindulási helyzet...a többi részlet most felesleges."
Nem értem hogy ez mégis miért kicsinyítené le ez az eredményeiket. Ugyanazok a szabályok vonatkoztak a McLaren-re és a Ferrari-ra is mint a Force India-ra. Csak az utóbbinak töredék költségvetés állt a rendelkezésére az említett két nagyobb csapathoz képest.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5199 üzenetére
Mondjuk úgy nem is fogod megérteni ha becsukott szemmel és bedugott füllel nézted a versenyeket.
Mert a Ferrari és a McLaren csak jó munkát végezhet az összes többi csapat meg csak sz@rt. Ezt teljesen logikus, mi sem nyilvánvalóbb ennél. Ennél a két csapatnál nem is emberek dolgoznak hanem a jövőből visszajött robotok, akik nem képesek hibát vétetni. Arról nem is beszélve hogy a felhalmozott tapasztalat és tudás, na meg az elmúlt évtized világbajnoki trófeái, pajzsként verik vissza az esetlegesen mégis becsúszó hibákat.
Szerintem neked megártott a sok Andersen. Bár arról nem tudtam hogy ő Forma1-es meséket is írt.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5201 üzenetére
Feleslegesen írtál annyit.
"Nem kerülnek a mezőny hátsó harmadába egy pillanat alatt, egy csapat még mellényúlhat, de kettő már valószínűtlen..."
A 2009-es év pedig egészen pontosan ezt bizonyította. Mondom hogy nézd meg a versenyeket. Bár a legtöbb sajnos unalmas volt...
"megvan mindennek az oka, nincs benne semmi mesebeli."
Persze hogy megvan az oka. Konkrétan az ok az hogy elqrták. Egyrészt kevesebb idejük volt a fejlesztésekre a 2008as csata miatt másrészt rossz döntéseket hoztak. Ebben valóban semmi mesebeli nincs.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #5209 üzenetére
Nem tudom hogy 2007 konkrétan hogy jön a témához, de ha ezzel azt akarod szemléltetni hogy idén mindketten visszaestek, mert jópár csapat autójához képes gyengére sikeredett a konstrukciójuk (mert rossz utat választottak) akkor jó úton haladsz.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
venember83
nagyúr
válasz #70869248 #5241 üzenetére
Azt tudom elképzelni, hogy Schumi vissza akar vágni Alonsónak meg Hamiltonnak, ennyi. Más motivációja nem nagyon lehet. A pénz nem játszik, világbajnoki címek sora megvan, hírnév, presztízs adott, más nem maradt, mint a bosszú. Mondjuk furcsa lesz nem Ferrariban látni, ha visszajön.
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5245 üzenetére
Nos, aki a főállású korában is rendre képes volt övön alul ütni, az nem hiszem, hogy csak a pofozkodás kedvéért jönne vissza a ringbe. Ha nem érzi, hogy jó esélye lenne a VB. címet megszerezni, akkor nem jön vissza kockázatatni az imázsát... Simán kapott volna egy ülést a DTM-ben, vagy bárhol, de csak kétkeréken volt meg az a nyugalma, hogy nem várja el tőle a hívők hada, hogy nyerjen...
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5252 üzenetére
Ha az lenne a kérdés, akkor nyomhatta volna a DTM-et, Le Manst, Champ Cart, vagy valami hasonlót. Pompásan ki élhette volna magát ott is...
A kérdés neki az: ki a legnagyobb autóversenyző?
No és tiszta, hogy itt az ÉN mögé nem akar egy kérdőjelet a felordító jel helyébe...Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5288 üzenetére
Igen azt amit akar: fényezni magát...
A DTM nem kispálya. A DTM-ben például Mattias Ekström sem olyan gyengusz gyerek - lévén leverte őkelmét a bajnokok krémjével egyetemben a bajnokok tornáján, meg úgy az egész bajnokság színvonala felér egy formulás kontinensbajnoksággal.../az a túraautók F1-e/
Aztán szaladhatna a mesterhármasért, hogy a monaco mellé begyüjtse Le Mans 24-et az Indy 500-al egyetemben...A mocival csak a nyaka törhet el, nem a nimbusza...
Azzal, meg hogy lebegteti a dolgot, kicseszik QuickNickkel, Sauberrel...
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5304 üzenetére
Nem egyformák a pilóták. Mansell soha nem színlelt barátságot, és még az öklét is megismerték egyesek a boxutcában. A pályán mégis betartotta az íratlan szabályokat. Ő egy gladiátor volt, akit a küzdelem éltetett. Sumi tojt a küzdelemre, neki csak a győzelem számított.
És értsd, Sumi csak mókaversenyekre fog elmenni, nem bajnokságra 4 keréken...
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #5311 üzenetére
Azok inkább mókák, mint vérre menő bajnokságok...
Mansellel meg talán az egyik legrosszabb párhuzamot hoztad fel. Mansellt egy gerincsérülés miatt egy életre eltiltották - 5 hét múlva versenyzett, égési sérülés - 3 hét múlva pólyával az overál alatt ott a következő versenyen. Ha képes beülni az autóba ment, mit neki a fájdalom, meg az orvos...
Sumi akkor és oda mehetett volna eddig is ahova akar. Szinte mindenütt vörös szőnyeg, díszsortűz, strucctoll legyezős fekete eunuchok, fehér ruhás rózsaszirmokat szóró szüzek sorfala várta volna. Nem ment. Mint ahogy most is csak lebegtet.Utánam a kondenzcsik!
-
attisx
addikt
válasz #70869248 #5510 üzenetére
Jogos.
Ennek fényében had fogalmazzam át a korábbi mondatomat: A Végső lökést ahhoz, hogy komolyan kezdjenek új csapat alapításán gondolkodni az adta, hogy...
... és ekkor jött a Brawn (ex Honda) főnixmadár szerű szárnyalása.
(#5512) 7Heads Drago
Eszerint valóban Monti keze volt a dologban, illetve a Monti és Todt között feszülő ellentétek.
[ Szerkesztve ]
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
venember83
nagyúr
válasz #70869248 #5649 üzenetére
A vicc az, hogy bár igazad lehet, ugyanakkor egyik állítást sem tudod bizonyítani, mivel:
1. a Hondának valóban elege lehetett már az eredménytelenségből és pár tanácsadó megfelelő befolyásolásával elérhette Brawn azt, amit akart.
2. nincs birtokunkban Schumi nyakát illető hiteles orvosi papír. Csúnyát bukott, de álltak már fel ezt követően motorversenyzők sérülés nélkül a sóderágyból.Természetesen általában a legvalószínűbb eset az igaz, ezért is csak feltevés, amit írtam.
-
addikt
válasz #70869248 #5649 üzenetére
Nyakfájása biztosan volt,de amikor megkérték Massa helyett,már tudhatta Brawn-tól,hogy lesz itt valami és jobb lenne,ha nem ülne be a Ferrari-ba nyakfájásra hivatkozva.
Miközben ha fájt is a nyaka,egy versenyt kibír vele,kenőcsök fájdalomcsillapítókkal.Ez élsport itt vannak ilyenek.Most belegondolva,hogy úgy tűnt Massa.helyett ő lesz.Vezethetett egy F1 kocsit,legálisan,feltűnés nélkül,mert mindenki tudta,hogy visszajön.Ha már előtte,mondta volna,hogy nem fog menni akkor nem tesztelhetett volna Ha ez ki volt találva,jól megbeszélték.
Tesztek alatt is tudott kocsit vezetni.Nem is egy-két kört.De a végén azt mondta nem bírja a nyaka.Brawn kevés,de a kapcsolatai is biztosan vannak
-
addikt
válasz #70869248 #5664 üzenetére
A motor eset,biztosan így van,mert másképp nehezen lehetett volna.
Button.Kívülállók nem tudjuk,mi történik a pályán kívül,mert bármi meglehet.Lásd Briatore botrány,mikor azt feltételezzük,hogy legalább azt tudjuk mi zajlik a pályán.
Viszont a tied logikusabbnak tűnik,de én már semmin sem lepődnék meg -
zoltanz
nagyúr
válasz #70869248 #5664 üzenetére
Én csak amatőr motoros vagyok, de akad egy kis tapasztalatom. Elképzelhető, hogy MS nek is van érzéke a motorozáshoz, nem feltétlen kell sokat gyakorolni, azért vezetési tapasztalata van pici, plusz tudja magát konrollálni éles szituációkban (hideg fejjel tud gondolkozni) ez nagyon fontos.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #5741 üzenetére
Neked is szól az előző írásom. Te mindig Hamilton oldalát képviselted én meg Alonsoét, így nem csoda hogy másképp látjuk.
"Sztem ha az elejétől fogva keményen 'ráül' Hamilton-ra...nem segíti, és komolyabban veszi akkor megnyeri a VB-t (már ha azévben a McLaren nyerhetett volna bármit is)."Számomra nem tiszta hogy itt a csapatra vagy Alonsora gondolsz, aki egy Alonso-ról azt gondolja hogy év elején nem teszi oda magát ahogy bírja az totál nem ismeri mint pilótát szerintem. A csapat meg év elején nem nyomott senkit, szerintem. Később sem hanem vártak mert nekik is új volt a szitu, aztán döntöttek. Én máig úgy gondolom hogy a csapat nem döntött megfelelően, te meg úgy hogy Alonso sara. Bizonyára meglepte Hamilton de nem hinném hogy ez a teher zavarta, ha egy olyan környezetben amely később kialakult hozott egy olyan teljesítményt amely egy ponttal maradt el a vb címtől. Idegesnek biztos idegesebb volt, de nem a teljesítményre hatott inkább az agyára..(Hungaroring, ahol máig ő a főbűnös személy)
Én maradok inkább annál hogy nem tudott alkalmazkodni az autóhoz és ez megbosszulta magát, mert mint kiderült csúnyán el kellett volna páholnia Hamit ahhoz hogy a csapat mellé álljon, de ő erre képtelen volt. Hamilton meg behúzni volt képtelen. Tudom újonc, nem számít hány versenysorozattal a háta mögött. Alonso sem volt a vb címes első évében valami higgadt alak de behúzta, pedig előtte nem kapott ilyesmi tehert ő sem, sőt talán kevesebbet kapott, bár az f1-ben hajtott, de egy minardi, tesztpilótai állás meg egy jobb év mint nem hiszem hogy nagyobb teher mint egy gp2-ben a bajnoki címes csata és azt megelőzően nem tudom hány bajnoki cím...
Az az év így sikerült, majd jövőre derül ki igazán hogy Alonso természete olyan amilyen vagy lehet vele együtt is dolgozni hasonló tudású pilótának.[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5837 üzenetére
Kicsit kevered a fogalmakat. LeszorítóERŐ vagy szívóHATÁS nem egy bandában vannak. Maga a szívás, mint jelenség, egy olyan erőt generál, amely az autót leszorítja, tehát leszorító erőt.
D@ni88: Vagy amiatt, hogy kockásra fékezte a gumit Villeneuve miatt. Attól függ, honnan nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #5837 üzenetére
2009 egyértelműen a diffúzorfejlesztés éve volt. Néhány hét múlva okosabbak leszünk és ízelítőt kaphatunk abból, hogy lehet, hogy még 2010 is a diffúzorfejlesztés éve lesz. A másik terület, amit közel ennyire jelentőségteljesnek találtam 2009-re, az az első szárny.
A diffúzor közvetetten leszorítóerőt generál, a mai modern diffúzorok nem is keveset; megkockáztatom, hogy többet, mint az első vagy hátsó szárny külön-külön.
Ha egy tapadókorongos rögzítést (légritka tér/kisnyomású levegő által) felteszel a falra vagy a plafonra, mi fogja azt ott tartani? A környezetének nagyobb nyomású levegője. Azzal, hogy a diffúzor alacsony nyomást hoz létre az autó alatt, az autótest felső részén ható nagyobb nyomás leszorítóerőt ad. Az autótest szárnyként működik ezáltal, 'negatív emelést' vagyis leszorítóerőt produkálva.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Peat;)
veterán
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5842 üzenetére
Régen volt már a fizikaóra mi, b?
Egy hatásnak nincs iránya, az egy jelenség, az van, vagy nincs. A hatás által generált erőnek van iránya. A szívóhatás erőt generál, ami lefelé mutat, ez a leszorító erő, ez szorítja le az autót az aszfaltra. Az aszfalt hat az autóra ellenerőként, pont ellentétesen a leszorító erőre. Ha jól emlékszem, ezt hívják tartó erőnek.
De azt nem mondhatod, hogy a diffúzor nem generál leszorító erőt, mert ahogy Peat írta, ez olyan, mintha kijelentenéd, hogy a repülőgépszárny működése során nem keletkezne felhajtóerő.Egyébként ott is tévedsz, hogy a leszorító erő megmarad akkor is, ha az autó alja beüt. Nem marad meg, Sennánál is éppen ez volt a probléma. Mivel az autó alja leért, nem volt levegő, ami alatta áramlott, csak felette. Ahogy Peat korábban írta a diffúzor működését, ahhoz, hogy leszorító erőt generáljon, gyorsabban kell az autó alatt áramolnia a levegőnek, mint felette, mert a gyorsabban áramló levegőnek kisebb a nyomása. Senna esetében mivel nem volt semmi áramlás alul, ezért a leszorító erő jócskán visszaesett, az autó pedig megcsúszott. És boldog új évet neked is.
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5855 üzenetére
Asszem már elmondtam mindent, amit lehetett. Nekem úgy tűnik, mintha valójában nem teljesen értenéd a diffúzor működését. Persze erre azt fogod írni, hogy de, viszont akkor nem értem, miért írsz olyan meredek dolgokat, minthogy A leszorítóerő megmarad ha az autó alja beüt...mivel nem szűnik meg légellenálni, de eltűnik a szívóhatás .
Viszont nem hinném, hogy a fától nem látnám az erdőt, hiszen elég egyértelműen fejezted ki magad az #5829-esben. Két mondat volt, amiből a második nagyrészt értelmetlen, ezért kötött bele lenox is, Peat is, hunnylander és jómagam is. Nem egy kétoldalas esszé egyetlen szava az, ami nem tetszett.
Jóéjszakát.
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5857 üzenetére
Én sem alszom még.
nem fogom azt mondani hogy ha leüt az autó alja (azaz megszűnik a szívóhatás ), akkor megszűnik vele az autóra ható leszorítóerő.
Sehol nem írtam azt, hogy ez megtörténne. A Sennás példában is csak azt írtam, hogy lecsökkent, nem azt, hogy megszűnt. Az összes leszorító erőnek az a része szűnik csak meg, amit a diffúzor ad. Egyébként meg ha túllépünk ezen az egész szarságon, akkor tényleg egyet fogunk érteni, mégpedig abban, hogy le kéne egyszerűsíteni a diffúzorokat és világos szabályt kellene alkotni a témában.[ Szerkesztve ]
-
-
lenox
veterán
válasz #70869248 #5861 üzenetére
Latom, jo hosszu parbajozas lett a kerdesembol. Na en arra akartam utalni, ha all az auto akkor a levego fent lefele ugyanugy nyomja, mint lent felfele, ha meg megy, akkor ugye a diffuzor gyorsitja a levegot, tehat alul jobban csokken a nyomas, mint felul, es bar alul meg ugyanugy felfele nyomja a levego az autot (hiaba hivjak szivohatasnak), a fenti ero joval kevesbe csokken, az eredo hatas egy az autot az uthoz nyomo hatas. A szarnyakon ugyanez van, alul kisebb a nyomas, mint felul (auto eseteben legalabbis). Ugyhogy en nem latok ilyen kulonbseget, hogy az egyik szivo a masik meg nyomo vagy szorito hatas. Mar csak azert sem, mert a levego, meg a gazok altalaban valojaban csak nyomni tudnak, szivni nem, ugyhogy erot ugy lehet letrehozni, ha az egyik oldalon kisebb a nyomas, mint a masikon, akar szarny, akar auto alja. Persze ettol meg az aero kialakitasa nyilvan kulonbozik, ha szabad levegoben van (szarny), vagy az aszfalt sik feluletenek kozeleben.
-
Aktív témák
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
- Microsoft Surface Pro 4 12" Touch i5-6300U/8GB/256GB NVME SSD/webcam/2736x1824
- Új! - Garmin Venu 3S - kijelző védő fólia - 18mm Quick Release textil óraszíj
- 18db Pentium Gold processzor (1155,1150)
- Tobii Eye Tracker 5 - Fej és szemkövető egyben
- Intel 6.-gen i5-ös "Játékos PC" - Eladó , Számla - Ready !!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen