- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#70869248 #25454 üzenetére
A FIA ilyen. Így működik. A motorteljesítményt is simán meg lehetne úgy adni, hogy motorpadon kimérve x lóerő és y newtonméter maximum. Nem kéne köbcentiket, fordulatszámot, dőlésszöget meg isten tudja hány adatot kőbe vésni azért, hogy végül ne legyenek a motorok erősebbek mint x lóerő és y newtonméter.
A rendelkezésre álló üzemanyag-mennyiség fixálásával a fogyasztást is be lehetne lőni. Ennyi...
A KERS se rossz dolog, de szabadabb kezet adhatnának a gyáraknak. Pl hogy a motor KERS-el együtt x lóerőt 'tudhat'. Így a gyártóknak meg volna az a lehetősége, hogy a motorerő kárára hizlalják a KERS-t. Motivációnak meg ott a tény, hogy a villanymotor sokkal nagyobb tartományban képes leadni a nyomatéka közel maximumát, vagy -kis időre- akár a névleges teljesítménye dupláját is.
Ezek mind olyan dolgok, amit én laikusként logikusnak tartok. Nem biztos, hogy tényleg működne is.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #25454 üzenetére
Nekem is ez volt az első ötletem, de az FIA szerintem ragaszkodik a statikus mérésekhez. Legalábbis addig amig unalomba nem fullad a szezon.
Nyilatkozta Whitmarsh hogy annyira rövid idejük volt legyártani az új diffúzort, hogy az egészet titániumból kellett elkészíteniük kevlár helyett. Az pedig nem kicsi súlytöbblet.. McLaren akár a következő futamon odaérhet a Vettel nyakára és akkor már nem fogja érdekelni az FIA-t a flexi szárny. Nem mintha most érdekelné...
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #25347 üzenetére
Én már kifejettem, hogy értem. Vörös ködben árnyékra vetődött.
Kár érte. Ennél az igazi Satot idéző akciónál jobb lett volna látni mit tud az FW33.
Sőt azt is értem, hogy miért kívánja a sok unalmasozó egy ilyen elbaltázott eset után a pilóta fejét. Vannak egyes pszichopatológiai esetek, akik csak az ürügyet keresik, hogy másba kössenek, és van a csordaszellemű tömeg aki követi őket. Így működnek a megkövezések, lincselések...Az viszont nekem is magas hogy van olyan határozatlanul kiintegrált személy aki olyan üres adatokkal parasztvakít itt Vettel-Webber vitában, mintha nem emlékeznénk a tavalyi futamra. Igen, emlékszünk, a RB csapat akkor mégérdekesebben cserélte a kerekeket, és azért tudjuk, hogy a lecsóban magasabb a közegellenállás....
-
MPowerPH
félisten
válasz
#70869248 #25226 üzenetére
Miután elindultak, Hamilton akkor is hiába nyomkodta a Kers -t. Én még emléxem a 2009-es évre, itt Melbourne -ben. A rajtnál mikor a két Ferrari megnyomta a Kers -t, alaphangon állva hagyták a körülüttök állókat. Látható volt az a plusz lóerő. Ellenben itt Vettel elindult, és Hamilton még csak nem is közelítette, ráadásul Webber is simán mellé ért.
Szvsz, nekem az jutott eszembe, anno a gyári Renault csapat, talán 2004-ben tudott ekkorákat rajtolni. Akkor még ugye volt rajtautomatika, de ha vissza emlékeztek, brutálisan kilőttek a rajtoknál. Csak arra akarok kilyukadni, hogy elképzelhetőnek tartom, hogy az RBR-eknek sincs nagy szükségük a rajtnál Kers -re, mert alapból kedvezően viselkedik olyankor az autó.Ettől függetlenül még rontani lehet, de ha Haminek ideális lett volna a start, akkor sem gondolom, hogy megfoghatta volna.
Amit mondtál, az teljesen rendben van. Futam közepén hátrány lehet. Persze akkor, ha valaki gyorsabb tud náluk lenni. Arra most nem igen látok lehetőséget. Egyébként lenyilatkozták, hogy olyan pályákon bevetik, ahol sok a hosszú egyenes.
Webber -el kapcsolatban én is így vagyok, szvsz idén az RBR elintézi, hogy ne legyen kérdés, ki az első számú pilóta.
De ugye ez már tavaly is így volt, Vettel a kis kedvenc, bár félig-meddig érthető is, csak túl látványosan csinálják.
-
válasz
#70869248 #25188 üzenetére
Nem az a gond, hogy nem értem a dolog fizikai részét, hamen, hogy (szerintem) nem ettől lesz izgalmas egy verseny és nem lenne rá szükség.
Emlékszel Mansel, Prost, Senna idejében egy versenyre? Volt egy kaszni egy motor egy váltó és egy tökös pilóta és senki nem számolta hány manővert végez a védekező egy előzés során. Most tedd a szívedre a kezed, mikor volt izgalmasabb egy futam, akkor vagy most a kütyükkel telezsúfolt autókkal, a szabályokkal megfojtott versennyel? lassan már nem autóversenyzők kellenek, az autókba hanem programozók gyors reflexekkel. -
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #24824 üzenetére
"A kigyorsoknál is látszik hogy ahogy rányitják a szárnyat rögtön megmoccan az autó."
Szerintem ez is közrejátszhatott Sutil forgásában.
Egyébként még szabadedzéseken megfigyeltem hogy Vettel sokkal korábban aktiválja a DRS-t mint pl. Alonso. Ez is egyfajta fokmérője lehet egy autó stabilitásának. Kijárati rázókon már fel van csapva a szárnyKrozoo: van KERS, csak nem használták
-
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #22275 üzenetére
Open Wheel for a reason!
A burkolt kerekeket el lehet felejteni! Arra ott vannak a LM prototípusok és egyebek. Nekem nem is tetszik. A szabadon látható kerekek miatt láthatóbb és látványosabb is az autó manőverezései. Vagy nézz meg egy F1 szuperlassítást és vesd össze egy 'burkolt autóval'. A F1-esnek klasszisokkal jobb látvány-dinamikája van.
A burkolatlan abroncsok alapvető tradicionális jegy, előreláthatólag ettől az F1 sose akar majd lemondani. És még így is az F1 a leggyorsabb versenyszéria.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #22082 üzenetére
Nos, az nem kérdés, hogy a top három csapatokban Massa hozta legkevésbé a nívót. Bár szerintem a Ferrarinál nem élték volna meg tragédiaként, ha Massa lett volna a világbajnok, de Lonzi...
Button szerintem leginkább azért van a Mekinél, mert ő éppen azokban professzor, amiben Lajosnak még nem ötös a bizije. -
oxox
addikt
válasz
#70869248 #21459 üzenetére
volt csaj....nem is egy ugy tudom...briatore csaja volt ha jol emlekszem az utolso...es valami 10mp-et kapott koronkent
nem erzem eroltetettnek...en igy csinaltam volna. teljesen logikus, dupla szalon jonnek a szponzorok, vilagbajnok leszel igy-vagy ugy, es egy tehetseg minimum marad a kovetkezo szezonra...es meg a verdat is fejleszti alonso
....nem is bocsatotta meg (mar annyira egyertelmu volt a kivetelezes)...van jopar testver angliaban, de a kiralykategoriaban pont annyi volt mint amennyi volt 500 eve angliaban (meg annyi sem
)
-
oxox
addikt
válasz
#70869248 #21456 üzenetére
vagy ismered a gyereket gokartos kora ota, mondjuk szereted is.
viszont kell egy nev akire figyelnek, jonnek a szponzorok, es meg akar vb-t is nyerhet....mondjuk a ketszeres vilagbajnok (es meg a kocsi fejlesztesben is tehetseges)
szoval hozod az ujjoncot, aki nemcsak ismerosod-tehetseges, de meg angol is (az angolok legalabb annyira angolok, mint a franciak franciak....nem tudom, hogy ez mond-e valamit de ha voltal mar kint akkor talan igen)...Tehat van egy ketsegtelen tehetseged, es egy favoritod....
elengeded a gyeplot, hiszen duborog a gazdasag (raadasul a kicsiko fekete...az elso, aminek szinten van marketing erteke....ez nem rasszizmus, ez teny...tehat ozonlenek a szponzorok...kozbe meg egy ferrari alkalmazott is lefenymasolja neked a dolgokat)
Elengedve a gyeplo, es a kicsiko megvillantja magat (nyilvan a favorit nem szamitott erre, a kicsikoban ott a bizonyitasi vagy....ennyi eleg, hogy a csapat is es Te is hol titkon, hol nyiltan inkabb neki drukkolj...hat ha O lesz a legfiatalabb vb, es mindezt ujjonckent, mindez a Te kezed alatt...)
Mindenesetre bukni nem bukhatsz, mert valamelyik vilagbajnok lesz...ha az ujjonc, akkor max megy a favorit (szponzor mar boven lesz addig, es meg fizetni se kell a beret), ha alonso, akkor meg szinten nyersz, mert marad a kecske, es a kaposzta is.....ne felejtsuk el, itt semmi mas nem szamit csak a penz.
Minden jol is alakult a kepletbe mig a kicsiko a shanghai nagydijon rongyos kerekekkel soderagyba nem megy
-
oxox
addikt
válasz
#70869248 #21454 üzenetére
ebben nincs igazad...
Alonso azert kapott annyit, mert kevesebbert nem ment volna oda... (es nem vitte volna a szponzorai millioit), Hamcsi meg nyilvan nem kapott tobbet mert a gp2 elso hely nem er tobbet egy ujjoncnak. nyilvan Alonso nem szamitott arra, hogy az ujjonc majd ilyen jo lesz, de nem hiszem, hogy hazudott volna abban, hogy maskeppen kezelik....ismerve az angolokat (akik ugye nem europaik hanem angolok), es Dennis nyilatkozatai sem nagyon cafoltak a dolgot...Alonso mar ev elejen erezte, hogy maskeppen bannak az angol pajtassal (ennek nyilvan sok-sok oka volt), es a magyar nagydijon ki is csucsosodott.s ha nem igy lett volna akkor nem valt csapatot....
-
-
oxox
addikt
válasz
#70869248 #21445 üzenetére
Ezzel nem is vitatkozok...de evek mulva az szamit, hogy mi van leirva feheren-feketen....mikor nem is olyan reg Webo falra csapta magat koreaban (ugy, hogy senki nem zavarta), vettelnek elfustolt a kocsija...(mennyire mas lenne most a vb allasa ha a techinka birja....es nem nyomta neki mint a barom)...max annyit tennek hozza, hogy ugyan a RB a legjobb kocsi, de kozel sem a legmegbizhatobb, es annyival nem jobb, hogy ezt mindig ellensulyozza.
Es nem allitottam, hogy Vettel lenne minden idok legnagyobb pilotaja (hiszen Schumi az
), csakhogy tehetseges, es nem kene egy kis luzernek leirni kvazi (azt gondolom ha Hamival pont ellentetesen kerulnek kocsiba...O a Mclair-enbe, Hami a TR-ba, akkor hozta volna O is azokat az eredmenyeket.....)
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #21445 üzenetére
Jobban szerepelt? Inkább elkerülték a technikai problémák, és az ütközésekből is nyertesen jött ki... utolsó 3 futamot Vettel simán hozta volna, ha nincs Koreában a bumm és úgy néz ki hogy itt,Adu Dhabiban is nagyon erős. Több pontja van =/= jobban szerepelt.
mod: tavalyi pontszámítás alapján így állna a pontverseny:
1. Fernando Alonso - 99
2. Mark Webber - 96
3. Sebastian Vettel - 94
4. Lewis Hamilton - 92 -
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #20143 üzenetére
A Red Bull egy reklámarcot akar, amelyet rá lehet nyomtatni a italos dobozra. Elővettek egy Vettel nevű kölyköt(eredetileg talán Klien lehetett a tervben), akiről elhitették a világgal - és végül maguk is elhitték, hogy ő a világ leges-legjobbja, és tettek mellé egy nem nyerő jómunkásembert Barichello-X szerepre, valamint megszerezték a legnagyobb autómágust, aki összehozza a legjobb autót a munkához/szerintem kockát is leginkább azért szerződtették, hogy segítsen Neweyt megszerezni/. És innét kezdve a terv az volt, hogy a reklámarc az autójukkal megdönti Sumi minden rekordját, ami után az arcával a langyos vizet is jó áron lehet majd a népre sózni.
Nos ebből csak Newey féle legjobb verda jött össze, mert ugye Webboról kiderült, hogy nem egy Barichello-X tipus, mint ahogy Vettel leges-legjobbsága is kezd repedezni, és míg vannak Ferrari és McLaren kaliberü csapatok, amelyek képesek dacolni Newey zsenijével, és vannak Hamilton, Kubica, Sutil, Kobayashi féle pilóták ezekbe az autókba, addig a Sumi féle rekorddöngetés sem látszik biztosnak... -
Pá
addikt
válasz
#70869248 #19850 üzenetére
Tényleg jól benézték Gyuláék a boxkiállást, de úgy emlékszem a biztatást konkrétan arra értette, hogy Webbernek 20mp lemaradást mondtak a rádioban Hamiltonhoz képest, pedig valójában 22 vagy mennyi volt.
Persze ettől még Gyula hülye marad, mert úgy tűnik nem tudja, hogy a rádiobejátszások felvételről mennek és amikor konkrétan mondták Webbonak kb 1-2 körrel korábban, még simán lehet, hogy éppen 20mp volt a különbség. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #19850 üzenetére
A versenyt nézve én is kételkedtem a 20 mp-ben, mert eddig szinte minden pályán valamivel több volt, mint 20, és még csak nem is az időveszteség, hanem a boxban töltött idő. Akartam is lemérni, de sajna senki nem járt a boxban nagyon sokáig.
De mindegy, ekkora legyen Gyula legnagyobb hibája, amit közvetítéskor elkövet, és csak ennyi. -
shev7
veterán
válasz
#70869248 #19843 üzenetére
LOL. Igazad van, amig erdemben nem tudsz hozzaszolni a temahoz tenyleg tok felesleges. Masoknak sikerult megertenie mirol beszelek, szoval nem hiszem, hogy velem lenne a problema.
Majd ha sikerul elvonatkoztatnod a konkret esetrol, es megerted mirol beszelek akkor majd folytathatjuk.
-
shev7
veterán
válasz
#70869248 #19826 üzenetére
megint mellebeszelsz...
De pontosan ertem, hogy mit mondasz, azert mondom, hogy hulyeseg. Mindent leirtam mar amibol meg kene ertened miert gondolom igy, masnak sikerult.
"mert feszt azt gondolod, hogy ha Hamilton lenne Webber akkor mást mondanék."
Latod te nem erted. Nem azt mondtam, hogy ha Hamilton lenne Webber, hanem azt hogyha ugyanezen eset utan Webber esett volna ki. Nagy kulonbseg. Ha nem erted, akkor olvass, ertelmezz."mert nincs táptalaja nálad az én elgondolásomnak." Persze, hogy nincs, mert ertelmetlen. Sokadszor mondom, ha nem tudod egy eset utan egyertelmuen azt allitani, hogy X volt a hibas (tehat az eset versenybaleset) akkor a szankcio nem fugghet attol, hogy Y kiesett-e vagy nem. X nem szabalytalanabb, nem sujthato komolyabb buntetessel csak azert mert Y kiesett.
-
shev7
veterán
válasz
#70869248 #19799 üzenetére
Mellebeszelsz... A pillangohatasnak kozel sem az a lenyege, hogy nem dontesz. Nem azt mondja, hogy ne donts. Azt mondja, hogy dontesed sok mas dologra van hatassal, ezert nem mondhatod azt, hogy olyan dontest hoztal amivel a legkevesebb kart okoztad, mert nem tudhatod, hogy a dontesednek mik a kovetkezmenyei. Egyszeruen nem igazolhatod egy dontes helyesseget azzal, hogy ez okozza a legkevesebb kart.
"A lehető legkisebb kárt okozzam a döntésemmel ha nem vagyok benne 100%-ig biztos."
Ugye ketfele eset van. Az egyik, amikor 100%ig eldontheto, hogy az esetnel ki volt a hibas. A masik meg amikor mindketten hibasak valamekkora mertekben. Ha a te gondolatmenetedet kovetjuk es "igazsagosak" akarunk lenni, akkor minden olyan esetben, ahol nem egyertelmuen eldontheto, hogy ki a hibas egy esetben, a dontest az alapjan kene meghozni, hogy mi volt az eset vegkimenetele? Tedd a szivedre a kezed es mond azt, hogy ebben az esetben, ha Webber esik ki az eset utan, akkor itt kardoskodnal, hogy hat minimum velemenyes az eset, meg kene buntetni Hamiltont, hogy a leheto legkisebb hatasa legyen az esetnek a pontversenyre. Ertsd mar meg amit probalok mondani, arra hogy egy megmozdulast szabalytalannak minositek-e vagy nem, nem lehet semmi hatasa annak, hogy ki hogy jart az eset utan. Nem mondhatjuk azt hogy ha versenybaleset volt amibol az egyik fel szerencsesebben jott ki mint a masik, akkor a szerencsesebbik felet megbuntetjuk. Akkor minden versenybaleset utan ahol az egyik fel palyan marad buntetni kene. -
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #19798 üzenetére
Azert a Minardi ezeknel messze jobb volt frutti 40M-bol per ev. Nem 5-6sec-ket kaptak egy koron, hanem "csak" 2-3-t akkor, amikor sokkal nagyobb diffi volt a motorokban.
Ehhez kepest az USF1 team 50M-t eltapsolt a semmire, meg egy felkesz autojuk se volt, csak rajzokban tavaj ijenkor
Na, a Stoddard kevesebbol vegig versenyzett egy teljes evet...
-
shev7
veterán
válasz
#70869248 #19789 üzenetére
"Én nem azt mondtam amit írsz, mert így úgy tűnik mintha azt akarnám hogy Hamilton-nak ne essen baja."
En nem azt mondtam, hogy azt akarod hogy Haminak ne essen baja. En azt allitom, hogy a felvetesed hulyeseg, fuggetlenul attol, hogy ki az erintett.
Mivel szerinted velemenyes az eset, azt allitod, hogy az, hogy Webber-t megbuntetik-e vagy nem, attol kene fuggjon, hogy Hami kiesett-e vagy nem. Ergo gyakorlatilag ez azt jelentene, hogy az iteletet visszavezetheto arra, hogy mennyire strapabiro hatso felfuggesztest epitett a McLaren, ami azert kicsit durva lenne.
Es kerlek ne valaszolj azzal, hogy nem ertem, hogy mire is gondolsz nagyon is ertem mire gondolsz. De nezzunk kicsit tavolabbrol. Megbuntetik Webbert, hogy ne szoljanak bele a VB eredmenybe. Ha emiatt a buntetes miatt Webber elbukja a VB-t es mondjuk Alonso neveto harmadikkent megnyeri, akkor most mi van Webber buntetesevel? Vagy nezzunk egy meg durvabb, de nem teljesen valoszinutlen esetet. Azzal hogy Webbert megbuntetik, pont ahhoz a 3 ponthoz segitik hozza Button-t ami ahhoz kell hogy a vegen legyozze Alonsot.
Akkor sikerult olyan iteletet hozni amivel nem szolnak bele a VB alakulasaba? Nem sikerult. Miert nem sikerult? Mert nincs olyan itelet amivel nem szolnak bele. Ami most a leheto legkisebb merteku beavatkozasnak tunik, annak teljesen mashol kettejuktol teljesen fuggtelenul jelentos hatasa lehet, ezt hivjak pillangohatasnak. Ezert tartom ertelmetlennek a gondolatmenetedet, es ezert tartom jo dontesnek az iteletet ami szuletett. Amikor szabalyokat kell alkalmazni, akkor nem szabad arra figyelni, hogy mi a vegkimenetel. A velemenyes eset azt jelenti, hogy mindketten hibasak, ergo versenybaleset, egyiket sem buntetjuk, mindegy, hogy mindketten kiestek, csak az egyikuk esett ki, vagy egyik sem esett ki. A birok azert vannak, hogy az adott esetben igazsagot szolgaltassanak, es nem azert, hogy a VB-re nezve hozzanak "igazsagos" dontest.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #19795 üzenetére
Maga az egesz gumi a Ferrari-ra volt tervezve, csak az uj fejlesztest nyilvan ok megkaptak, mert meg is tudtak fizetni meg ok voltak a legeselyesebb felhasznaloik es a legjobb reklamozoik is egyben, a regi, kifutott verzios meg ment kicsit olcsobbé nekik meg a masik B-s csapatnak.
Ugye akkor a 10-bol 3 csapat volt B-s, a tobbi 7 Michelin-t hasznalt...Olyan angy sebeseg diffi amugy nem volt am, egy koron 2-3sec volt a max a 4-5km-s tavon, az par km/h diffi csak atlagban
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #19787 üzenetére
Azt írd amit írtam Ne idegeskedj, tényleg nem akarlak se megbántani, se megsérteni.
De én úgy tűnik csak ilyen alacsony színvonalú vagyok, na. Meg még elfogult is, de az tényleg.
De azért próbálkozok, nem adom fel:
Webber ezt még fél autóval rövidebbre akarta venni rosszabb tapadású íven...látszik is hogy lecsúszott volna....amiért ez nem lett látványos az az hogy Hamilton-n megtámaszkodott a kereke, és ezért be tudott fordulniTehát a fentiekből értelmezésem szerint:
- szerinted Webber nem tudott eléggé lefékezni, és végig Hami kocsija tartotta az íven.
- A fent linkelt 2 képen történik a kanyarban való előrehaladás
- Hami a 4, képnél kezd el kiforogni [link]Ha végig Hami vállára támaszkodva fordult Webber miért pont a kanyar végén kezd el Hami kicsúszni?
Ezért merészelem állítani,hogy Webber amennyire tudott szűken fordult és lassított is ehhez. -
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #19781 üzenetére
Én nem soroltam neveket, én csak azt írtam, hogy Hami és a csapat hogyan reagált. Nem a többiek, hanem ők maguk. Én ezt úgy láttam, hogy két kanyaros előzés lesz, de én az egészről azt gondolom, hogy Hami nem látta hol van Webber, ezért már egy kanyarban meg akarta oldani. Miközben ha látja, figyel akkor is meglett volna. Gondolom ezért ideges és ezért áll ki mellette a csapatfőnök, hogy csak pech, mert már egy picivel Webber előtt volt...egy picivel ha egyik pilóta a másik előtt van az azt jelenti, hogy még mellette van a másik. Ha a másik fékez mint az őrült egy ilyen helyzetben, már lehet az is késő..., abban a pillanatban ha ott egy másik autó ez túl merész fordulás volt. Ahogy a másik arc manővere is az volt. Szerintem érthető Webber, mert a belső ívet nyitva hagyta Hamilton végig [link] , így joggal lehetett abban a tudatban az ausztrál hogy akkor figyel rá...és egymás mellett fordulnak, bár elbukja a pozíciót..de csak egyet. SC után voltunk ugyebár.
-
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #19778 üzenetére
Akkor most nézd meg azt a szitut amikor Buttonnal harcolt Hamilton. Ott tudott figyelni. Egyébként nálad és minden Webbert kritizálónál sokkalta beszédesebb az a tény, ahogy Hamilton viselkedett az eset után és az a nyilatkozat, ahol a csapatfőnök a sajtónak lökte oda, hogy csak pech volt és nem hiba, de Webbert sem akarják támadni... Az egész reakciósorozatból az érződik, hogy Hamilton szerint ez nem kenhető rá Webberre..sima két emberen múló versenybaleset, amit jól felfújtatok.
Egyébként múltkor agyonajnároztad Vettelt milyen jól versenyzett. Most Webber csinálta ezt meg, csak közben előzött "párat" ezen a pályán...ott ennyi meló után, az volt a minimum hogy a határig elmegy, ha már keresztbe tett neki egy Virgin. Hamilton is elment a határig, úgy hogy az előzési helyzetet nem magának köszönheti, egy ajándék volt..már Button is kapott így egy pozíciót Kanadában és én kezdem baromira unni ezt a helyzetet. Sem ott sem itt nem osztottak ki büntetést, szerintem ez sokkalta nagyobb gond, mint hogy 30-70 vagy 50-50%...
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #19769 üzenetére
kimehetett volna egyenesen is, ahelyett hogy szűkre vette volna.
ja hogy azt meg nem akarta...
így járt.
tudom, webber rohadjon meg, akkor is ez van."Ausziban sem tudta elengedni a szitut, és itt sem....részemről kaptya be "
miért is kellett volna elengednie? mert ő a hamilton? ugyan már.. ne csináljunk már mártírt hamiltonból. egyik sem az. még jó hogy versenyeznek, versenyezzenek is.
tök jól levezeted ezt a poros rész, meg köves dolgot, meg íveket, ők meg versenyeznek, pont nem azzal foglalkoznak ott és akkor, amit te 3 napja analizálsz, tök másról szól a történet. -
MPowerPH
félisten
válasz
#70869248 #19742 üzenetére
Tök egyértelmű. Webbernek nem volt több helye, így is már a kerékvetőn fordult el....
Azt itt a lényeg, hogy LH megint elkapkodta. Ha kicsit nagyobb ívben fordul, akkor is lazán megvan Webber, és akkor még a kereke se törik ki. Nem figyelt kellőképpen, jó tudom az egy óriási holttér, de ez akkor is amatőr hiba.
De ez a b@rom Gyula, már feláll a szőr a hátamon a hangjától.
-
plömplöm
őstag
válasz
#70869248 #19733 üzenetére
tökéletesen látszik a képeken, hogy hamilton túl szűkre vette, nem értem hogy mi a gond. így mindenki tudna előzni, hogy én behúzom a gépet, az ott lévő meg a fülét-farkát húzza be. csak kevesen próbálkoznak vele. ez nem a nagykörút, ahol a másik félti a dukkót és inkább beengedi a lelkes nagyarcút, hanem verseny van. ezért ez egy versenybaleset.
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #19733 üzenetére
1. akkor fékez webber, amikor akar
2. ha hamilton abból indult ki, hogy márpedig ő elment és még véletlenül sem kell semmire számítania, akkor egy amatőr balfasz és inkább rajthoz se álljon többet.
2. hamilton is szépen szűkre vette, szóval nem is akart ott helyet csinálni, hogy esetleg elkerüljön bármit is, szóval ne sajnáljuk már meg fújjunk annyira webberre.
egyiket sem kell félteni, még mindig versenybaleset -
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #19730 üzenetére
Az egyenesben csak kevéssel volt előtte Hami, a kanyarban pedig pont azért ért előrébb, mert Webber fékezett, hogy be tudjon fordulni szűken.
De lehet meg kellett volna állnia, megvárni még kb. 5 autót és utána továbbhajtani.Hamilton meg ha szélesen fordul akkor rázókövön gyorsít ki. Erről vitatkozhatnánk, de a korábban linkelt képeken elég jól látszott, hogy milyen kevés hely maradt neki, ahogy Webber "elnyúlt" a rázókövön. [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #19718 üzenetére
LH tudott volna kijebb is fordulni...ha akar, es akkor most nem megint a hosszucici rossz vegen lenne. Majd megtanulja, hogy tobbet esszel, mint erovel...
Ahhoz hogy MW be tudjon LH moge sorolni az kellett volna, hogy LH elengedje el a feket es akkor MW jobban lassul, de amig egymas mellett mennek, addig ezt nem lehet, MW meg nyilvan nem bir ennel jobban fekezni, mert F1-ben nincs kis fekezes. Ez nem az utca, itt a satufek van csak, a csuszashataron tartva. -
MPowerPH
félisten
válasz
#70869248 #19718 üzenetére
Nem értek egyet. Ilyenkor nincs ideális ív, mondhatsz akármit is. Egymás mellett voltak a kanyarban. Webber a belső ív -en volt a kerékvetőn, lassan fordult. Hamilton elvitte az orrát. Ez történt. Ezt kár is szépíteni.
Nézd vissza Kubica vs. Schumi esetet. Ugyan ez történt, csak ott Kubica kicsit szélesebben vette a kanyart. Schumacher ugyan úgy fogta a belső ívet, mint ahogy Webber. Schumi érdekes módon elfért, gondolom Kubica hagyott neki elég helyet. Ők szépen eljöttek. És nem kellett besorolnia Hami mögé, mivel nem volt egyértelműen mögötte. -
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #19676 üzenetére
Mit keresztezett ott? És minek hozol elő olyan messzi példát, mikor fordított szituban is előfordult velük Kínában, csak ott Webbo figyelt és nyelte a békát, mikor Lajos a belsőről még a külsőn se hagyott neki helyet. Ha meg Lajos azt nyilatkozza, hogy nem figyelt, minek mosdatod a szerecsent?
Egyrészt ennyi pénzért figyelni is kell, másrészt a kedvezőtlenebb szituba kerülés veszélye nem jogosít fel arra, hogy a másiknak ne hagyjon helyet valaki. Ha szélesebben fordul mennyit bukik vele? Max. nem jön össze az előzés. Mennyit bukott azzal Webbo Kínában, hogy Lajos belűről - azaz, amivel te kardoskodsz - nem hagyott helyet? 4 pozíciót.Más, hogy erről se pofáznánk, ha a Meki nem porcelánból lenne. Megy a versenyek közben az adok-kapok, de a Meki rendre a rövidebbet húzza... A Ferrarinak a motorja a füstölgős, a RBR-nek a kuplungja a zizis, a Meki meg törékeny.
-
MPowerPH
félisten
válasz
#70869248 #19676 üzenetére
Nem is mondom egy szóval sem, hogy Hamil hibás is volt. Esetleg magát okolhatja, hogy kiesett.
De előzésnél az ideális kanyarívet el kell felejteni, olyankor az nem létezik, csak felosztva.
Mikor két pilóta együtt esik be egy kanyarba, akkor a következő van. Aki a belső íven van, az ideális ív mellől kezdi meg a kanyart, aki a külsőn van, pont az ideális íven tartózkodik. Majd a kanyar közepén ez pont a fordítottjává válik, míg a végén újra megcserélődik.
Szvsz, Webbernek semmi oka nem volt arra, hogy fékezzen. Íven volt, nem csúszott túl azon az íven, hanem olyan szűken fordult, ahogy csak tudott. Szvsz, azért mert Hamilton van mellette, még nem fog senki sem a fékre lépni. Webber védte a pozícióját, teljesen szabályosan. Pont azért nem büntették meg őt sem, mert nem torpedózott, egyszerűen a kanyarvétel közben Hami túl gyorsan húzott befelé, így összeértek. 100%-os versenybaleset.A Monza -i esetről pedig tényleg csak annyit, hogy akkor ott ugyan ez történt mint itt. Hamilton -t ott nem nevezném hibásnak, pozícióharc volt. Próbálta belső íven tartani, csak ugye az a sikán jóval szűkebb, mint itt az ominózus kanyar. Ott egyszerűen nem fértek volna el. Talán naivitás volt ott megpróbálni beszúrni. Akkor is Hami húzta a rövidebbet, mert neki törött a felfüggesztése, míg Massa megúszta. Itt meg fordítva volt, csak megint Hami bukta.
-
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #19663 üzenetére
Még ha versenybalesetnek hozták is ki, számos ilyen szituval lehet találkozni még akár szimben is de főleg public szervereken.
Ez a tipikus ki vagy fékezve de csak azért is beengedem fékkel melléd a kanyarig nehogy kifékezz olyan könnyen. Hamilton helyében én is idegbeteg lettem volna, Mark kicsit saras szerintem is de nem annyira, hogy rá lehetne kenni az egészet 100%osan. Majd az élet visszaadja neki, de mindegy mit művelek ők ketten Alonso úgyis behúzza az idei vb-t.
-
MPowerPH
félisten
válasz
#70869248 #19663 üzenetére
A kanyar közepén Webber az ideális íven volt.
Ha megnézed, pont az apexen érte el Hamit. Ott az ideális ívm, ha jól sikerült a kanyarvétel, akkor onnan kezdődik, ahol Hamilton elkezdett fordulni, és ott folytatódik ahol Webber tartózkodott éppen, mikor koccantak Hamivel. És pont azért történt ez az egész, mert Hamilton is az ideális ívet akarta követni, nem vette nagyobb ívben a kanyart, hanem szűkítette. Tiszta versenybaleset volt. Hamilton erőszakos és naiv volt, Webber meg aggresszív, és ragaszkodott a pozíciójához. Én megint Hami butaságára írom ezt(saját magát okolhatja), mert ha kicsit nagyobb ívben fordul ott el, akkor is simán megvan Webber, mivel utána mindenképpen belső ívre került volna. És akkor nincs kocc sem. Kicsit megint elsiette, elkapkodta. Ha külső ívről kezdesz előzésbe, nagyon ritka az, hogy a kanyar közepén már vissza tudsz vergődni az ideális ívre. Akkor általában végig külső íven kell az autót tartani, mivel a belső az esetek többségében foglalt. Egyébként a féktáv végén egy pillanatra Webber volt előrébb, ha jól emléxem. Utána Hamil átlóban szépen eltolta az autót is, és az futamát is.
És Webber is íven volt, nem történt elfékezés. Ott már nem sok helye volt menekülni. Főleg nem pozícióharcban. Nem azért kapja a fizuját, hogy csak úgy elengedjen valakit. Bevállaták. Ez lett belőle. Webbernek óriási mázlija volt, én simán fogadtam volna, hogy ő sem tudja folytatni. De úgy néz ki az autók hátulja sokkal sebezhetőbb, mint az eleje.
Egyébként Di Grassit miért nem szapuljátok?
Nem tom mit kolbászolt ott, ő okozta az egész kalamajkát.
SzalaiG: Fogalmazhatunk úgy is. De úgy is, hogy amit a sors először elvett, most visszaadta. Először megérdemelte volna, utána kevésbé...
-
válasz
#70869248 #19640 üzenetére
"Mark úgy ítélte meg hogy be tud kanyarodni, ki tudja fékezni Hamilton-t...rossz megítélés volt. Nem tudta kifékezni és ezért nem tudott bekanyarodni...mivel ő ment neki Hamilton-nak ez tiszta sor."
A nyilatkozatokat meghallgatva Mark úgy ítélte meg, hogy együtt fognak bekanyarodni. Lewis pedig egy az egyben lenyilatkozta nem számított rá, hogy mellette van még Webber és eszerint is vette be az adott kanyart.
Versenybalesetnél nehéz többet kihozni ebből az esetből, a BBC-n Brundle inkább Marknak adta a hibát a többiek Hamiltonnak.
Whitmarsh annyit mondott, hogy a Massa - Hamilton és Webber -Hamilton eset ugyanaz csak fordított szereplőkkel emiatt az egyikben biztosan nem ők hibáztak.D@ni88: Webbernek óriási szerencséje volt, hogy ezzel a sérüléssel célbaért. (korábban raktam képet a felnijéről) Mondták is, hogy rettentően vibrált az autója az utolsó körökben és ők maguk is csodálkoztak azon, hogy kibírta a gumi a felnin a hátralevő köröket.
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #19640 üzenetére
engem továbbra is az érdekel, hogy ugyan miért kellett volna webbernek hamilton autójában ülni
vagy miért kellett volna a rázókövön átrepülnie. hamilton képzelt valamit, aztán megszívta, majd legközelebb jobban odafigyel amikor hazardírozik.
ezt tök szépen kielemezted, ettől még tiszta versenybaleset volt. nem csodálom, hogy nem is foglalkoztak vele, ahogy sumi esetével sem. -
Integra
titán
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #19329 üzenetére
Nem kéne ezen leragadni.
Webbo csak azt csinálta amit a mérnöke mondott. Ha előznie kellett, akkor előzött, ha gyors köröket kellett hoznia - hozta, ha gumit kellett kímélnie, akkor kímélt. Sumi és Brawn is így hozták össze a VB-ket. Csak most már nehezebb taktikázni - és el is taktikázták keményen. És ha nem figyeltél fel rá azokban az években, Sumiék se a kerékcserére építettek, hanem az eltólódás miatti tiszta körökre.
Hülkenberget pedig pedig sorozatos sikánlevágásért meg lehetet volna büntetést, de még figyuszt se kapott. És kétszer is rázárt sikán után Webberre, mikor az jobban gyorsított ki az aszfalrótról, mint ő a rázókőröl. Az a sok idő a taktikai és itélethozatali kivárással ment el haszontalanul az idő, nem pedig azzal, hogy Webbo képtelen lett volna Hulkot legyűrni.Hogy mi a levonás: nos, a Sumi féle melékvány lehetőségek beszűkültek, a Hamilton féle brute force kerül előtérbe. Valszeg Webber-Pilbeam duó is át fogja értékelni az eshetőségeket, és legközelebb valami agresszívabbal próbálkoznak az ilyen szituban.
Ebben megállapodhatunk. Hogy Webboban el kezdtek volna kételkedni? Nos a RB vezérkara egy percig sem gyógyult ki a Vetteldependenciából, és tény, hogy elszalasztott egy remek a lehetőséget, hogy még szilárdabban vezesse a VB-t és hogy Vettelt még mélyebbre ássa, haladékot adott a vezérkarnak, hogy ráfanyarodjanak a mostohagyerek támogatására. -
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #19271 üzenetére
Érdekes hogy Vettel szupert ment, míg Webber csalódást. Kb annyi volt köztük a különbség, hogy Webber letekert motorral is előzgetett és a taktika, más nem nagyon. Vettel épp úgy nem tudta megelőzni az előtte haladókat hogy Webber sem Hülkenberget sokáig. Tiszta pályán egyértelműen látszódott, hogy Webber gyorsabb mint Hülkenberg (amikor visszakapaszkodott Vettelre a rossz rajt és Schumi előzés után), Vetteltől is csak ennyit láttunk, valószínű ugyanazt tudták volna kb tiszta pályán. Webber e mellett még időmérőn is jobbat ment. A rajtnál meg problémák vannak Red Bullnál, azt nem hinném hogy mindkét pilóta ennyit hibázna.
Vettel a taktikával nyert ennyit, nem az előzésekkel és támadó vezetéssel. Vettelnek kellett volna a legjobban a pont, mégsem támadott. Taktikával szerzett pontot, okosan, mint egy vb élmenő aki őrzi az előnyét, olyan tavalyi Buttonos módon. Rosberg is azért lett meg mert hibázott. Másképpen is max a 4. lett volna, de a mentalitás nagyon nem mindegy, van hogy a vetélytársakat le kell előzni a pályán és ez nem megy Vettelnek idén.
Webber szemlátomást össze volt zavarodva, Hülkenberget nem bírta elviselni, ennek ellenére előzgetett legalább a szörnyű rajt után. Egy gyenge futamon is agresszívabb volt mint Vettel. De Alonso, Button, Massa is eléggé dodzsemmre vették a figurát. Ez azért elég komoly gond a németre nézve, én úgy érzem kételkedik magában vagy nemtom. Tiszta unalmas fomrájában lévő Kimi, üres pályán megy mint a rakéta, egyébként meg gondok vannak.
-
válasz
#70869248 #19269 üzenetére
"Az alap felállás, hogy tökösebbnek kellett volna lennie...akár mérnök nélkül is feltekerni a motort, ha érzi hogy az kell egy egykörös attack-hoz."
Azért tegyük hozzá, hogy Webber eleve motorproblémákkal érkezett ide. Horner már az időmérő előtt lenyilatkozta, hogy nem kritikus a hiba, de egész hétvégén konzervatívabb motorbeállításokat kell majd használnia. Tehát neki nagyon nem az volt kiadva, hogy tekergesd a motort amikor kedved tartja.
Ehhez képest Webber hányat előzött a pályán? Most fejből nem emlékszem de talán megvolt Kubica, Hulkenberg, Schumacher..
A többi Renault motoros autótól, hány pályán történő előzést láttunk? (Kubica, Vettel)
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #19264 üzenetére
Itt az a probléma, hogy sokáig nem is bocsátkozott harcba Hulkkal, hogy először a gumicserére várt, másodszor meg a büntisre(ne felejtsük el, hogy a sorozatos sikánlevágás előnyszerzés nélkül is bünti - papíron) - hiába. Hamiltont fejéhez szorított stukkerral sem lehetne gumispórolásra kényszeríteni - ez teszi az ilyen szitukban hatékonnyá...
És akkor Massa statikusabb versenyt futott.... -
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #19251 üzenetére
Teljesen érthető amit mondasz, viszont egy tényezővel nem számolsz: Vettel hajlandó lett volna erre? És ha igen, akkor Helmut bácsi képes lenne tartani a pofáját, és nem kürtölné tele a világot azzal, hogy a kis kedvence másodpilótaként a csapatutasítás ellenére is a Buemire cserélendő Mark előtt végzett? Pedig ahhoz, hogy ma fékhibáról olvashass, ahhoz ez a két közelítőleg lehetetlen esemény szorzatával kellett dacolnia a valószínűségnek!
A Male által csatolt kép is jogos kérdés - valszeg a fékpedált figyeli a szenzor, nem pedig a fékpofákat.
Lehetne mondani, hogy távvezérelt dolog történt, de az tiltott, és hát tuti hogy folyton sasolja a vonalat a konkurencia...
A fék viszonylag hihető, eddig is sokat panaszkodtak rá, és Webbo tavaly szingapúri fékrobbanását eléggé lehetetlen kamunak nyilvánítani.
Taktikák? Nos a Red Bull brawnklónok Markkal túltaktikázták a versenyt. Túl sokat bíztak a neuronra és keveset az izomra! Hulkkal szemben sokáig a gumira bízták, aztán a bírákra - túl sok időt vesztegettek a "Berserker" üzemmódra állással. Pedig Webbo most is bomba volt! A kevés szabad körén őrült tempóban darálta le a hátrányt, ha pedig harapni kellett körök alatt rágta át magát bárkin. Elcseszett rajt és az eltöketlenkedett taktika hozta össze a 6.-at. Ha nem kezdenek el okoskodni gumival, hanem "kill them all!" opcióban hagyják Markot akkor a rossz rajttal is meg lett volna a 4. Ha pedig a rajt sem lett volna elcseszve...
- Mondjuk némileg érthető Lajos bakija utáni óvatosság, de még mindig messze a vége, hogy ne kelljen izmozni a több pontért, és a pont a végelszámolásnál mindenütt ugyan olyan, akár Monza akár Suzuka!
Seb hozzá képest középszerű formában volt, viszont kvázi a saját tempójában futhatta végig a meglehetősen fura etapjait, és így jobban is jött ki a dologból. Így lett a nap fura hőse... -
Male
nagyúr
válasz
#70869248 #19251 üzenetére
Igen, ott "Engine"-t emlegetett... ha az egyik féktárcsa ragad be, azért azt gyanítom megérezné még egy átlag autós is, nemhogy egy F1-es versenyző, és nem a motorra panaszkodna. (Talán rájöttek utólag, hogy a telemetrián ottvan, hogy fékez, így a motorprobléma mese túl átlátszó, erre gyorsan alakítottak egyet, hogy a fék ragadt be.... legalább azt mondták volna, hogy a fékpedállal volt gond, akkor még hihetőbb is lenne.)
-
Male
nagyúr
válasz
#70869248 #19209 üzenetére
Ugyan erre jutottam én is a futam közben... a nálunknincscsapatsorrendék kitalálták jól. Elromlik a motorja pont annyi időre, hogy Webber elmenjen, majd hirtelen megjavul... na peeeersze. Utána pedig már jött a saját megoldása, hogy ő akkor is előrébb végezzen... szépen csinálta.
...és szerencsére a Ferrari is hozta amit lehetett ezen a futamon
Walter Csaba meg... csak a beszéddel van még némi gondja, de ha komolyan gondolják, akkor az némi gyakorlással simán fejleszthető, akkor pedig jó lesz.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #19108 üzenetére
Nem néztem a Porschét, kislányom éppen Fel!-t néz a tévén, és nem akartam kitúrni. Ilyen a családos emberek élete.
Amúgy ha lesz valami Hungaroringes vagy akármilyen esemény, amire mész, akkor ne habozz szólni, talán összehozhatunk egy randit.Úgyis jössz egy sörrel még.
-
bdav
őstag
válasz
#70869248 #19079 üzenetére
sztem holnapra Lewisnak jó esélyei vannak a dobogóra. Adott egy olyan autó ami végsebességileg az egyik legjobb most a hétvégén egy olyan pályán amiben nincs azért túl sok kanyar (
); ráadásul a tendencia az hogy a McLaren megtankolva relative gyorsabb mint üresen a többiekhez képest, végül pedig adott benne Hamilton aki szeret előzni
érdekes futam lesz az biztos.
a legnagyobb veszélyt pedig szvsz az jelenti rá nézve h. Vettel megpróbál valamit a rajtnál...
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #19079 üzenetére
Visszaesni nem fog(Red Bullok most egyértelműen gyengébbek és szintén nehéz jó köröket futniuk, illetve Webber eléggé panaszkodott a teli tankos autóra). Buttonnak áll a zászló ha a rajtot jól kapja el, de elég nehéz lesz megőriznie a jó pozíciót az elején, szerintem páran próbálják majd előzni és szépen túlcsúsznak majd féktávon, míg Button elegánsan befordul.
Hamiban és a Ferrarikban ott a hiba lehetősége, most is alig tudtak összerakni egy kört, pedig nem béna pilóták, talán Alonso volt ma konstans gyors, de holnapra ki tudja milyen lesz, mostanában elég egy negatív tényező és szétesik a vezetése(na jó a múltkori elég nagy behatás volt, de csúnyán eldobott pár pontot a végén). A gumik szerintem most nem annyira lényegesek, amennyire tudom ide a tartósabb keverékeket hozták el.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #18985 üzenetére
Jo hat ezt ismerem en is, de ez itt hujeseg. A 204Nm a tuti ez 1000%. dikk
Egyebkent sok helyen rosszul irjak, van ahol a 67.4mm irjak a furatot es 80.5-nek a loketet, pedig ez forditva van. Igen, rovidebb a lokete, mint sok porgo-forgo szivomotornak is akar. Ez a 150Nm ez ugy helyes, hogy max loeronel kb ennyi Nm van meg jelen a 204-bol. De mutass mar egy olyan autot is, ahol a nyomatekgorbe nem az esoagon van max loeronel..., ha emelkedo agon van, akkor egyszeruen nem az a max loero pontja, ami.Amugy az mk2 Uno 1.4Tie volt 164Nm es ott nincs overboost, a mk1 Uno 1.3Tie volt 149Nm szinten overboost nelkul. A GT az meg az elektronikaval szabalyozva 1.3bar-ra befuj 3000-tol es feljebb visszaejti, a Tie-k meg maradnak 0.7bar-n vegig. Ebbol a +nyomasbol jon a plusz nyomateka a GT-nek. Egybekent tok ecceru, kiszamolod, hogy 133LE 5600rpm-n az kb 157Nm-t jelent. Na most kevesbe hiszem hogy ha max eronel még 157Nm van ahol amr nincs overboost meg a gyari csiga is ejti a nyomast -ha kikotd a overboost-t es beallitod fix-re, akkor lejjebb overboostban is csak 150Nm lehetett a maximum, mert akkor vagy a 157Nm a csucs, de akkor ha meg innen esik tovabb, akkor nem 5600-n van max ero, hanem feljebb.
Szoval a Te linked adata az sehogy sem jon ki jol.A loero is csak nyomatekbol lesz, mert egy abbol szarmaztatott ertek.
Kulonben meg ha megnezed a TJET Grande Punto vagy Bravo is 1.4-bol es 206Nm-t tud mar a 120LE-s is, az Abarth verzio meg 280Nm-t. Es ezt igy megveheted ma 5-5.5M-ert Te is akar, garanciaval
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #18979 üzenetére
Mi meredek?
PuttoGT-m van, ezt sokan tudjak itt. Ez 1.4-s SOHC 8 szelep es 204Nm-t tud koppszeria koppgyari allapotban a gyar szerint. Fekpadon igy koppszeriakent mertek ra 192Nm-t a kereken(!), ez 225-230Nm a fotengelyen. Mekkora szivok is tudnak ennyit? A 2 literes szivok akoriban (ez 1993-ban jott ki igy ennyivel) 180-190Nm-t tudtak 10:1 feletti CR-l 16v hengerfejjel meg amit akarsz, az egyik legkarajabb akoriban a C20XE Opel motor volt 196Nm, de most se sok van 200Nm felettam 2 literbol, a Honda S2000 2000ccm-s F20C motorja tud 208Nm-t, a K20A a 7gen CTR-ben meg 200-t se, Renault Clio RS is 210 korul van. De ezek kesobb ennyiek, hugyig hegyezve 11-s CR-l. Rakjal mar belejuk +10LE-t. Veszel egy Abarth TJET Grande Punto-t MOST!, az 280Nm-t ad le 1.4-bol, 280 vs 210 Azert erezzuk a diffit, ugye?
Pl VR6 Golf3 a 2x annyi 2.8literbol volt szinten ekkoriban 235Nm, de: 1.4 vs 2.8liter
Erre en ra tekerek 0.1bar-t es hello, mar "megvan" az a +10Nm. A Golf-nal mit csinalsz, hogy noveld a erot, porgeted ugy, hogy esik a nyomatekgorbe? Es? Onmagaban csak fordulattol nem lesz semmi se erosebb.A legerosebb turbos F1 motor a BMW-é volt, nem a Honda-é. A BMW a BMW1502-s utcai autojuk motorjait vette meg ehhez bontokbol, sima 4 henegres motor volt, a Honda meg kulon csinalt erre egy 1.5 V6-s motort, jobb karakterisztikaja volt igaz csilliardokkal tobbe is kerult, de onmagaban csak a jo motor nem gyozelem az F1-ben. Lasd a Renault-t, vagy tavaj a Merciket. A csak motort vasarlo team porba verte ugyanazzal a motorral a gyari csapatot. A BMW csak sporolt ezzel egy halom ammot.
Nem a fordulattal van a baj a F1-ben sem, hanem a nyomatekkal. Keptelenseg a nyomatekot 125-130Nm fole vinni per liter szivoban. Csinalhatsz 12-s CR-t akkor se lesz, aztan abba mar megis mit tankolsz?
Nincs is auto, ami ennel tobbet tudna. Semmilyen. A 120Nm/litert se sok haladja meg csak ijen kulonleges kis szeriaban gyartott kocsik, legtobb az 90Nm/liter korul van csak meg az alatt. A F1 is ezert porog ki halalfaszaig, mert nyomatek ha fejra allsz is limital, akkor tobb ero abbol csak ugy lesz, ha kiforgataod lilára es oda teszed a nyomatekcsucsot, meg olyan valtot csinalsz hozza, ami ott tartja. Ennyi.Ehhez kepest feltoltessel siman lehet csinalni 150-160Nm/litert is, agyonfaragas nelkul -ennyit tudnak szeria allapotban tuning nelkul-, es maris sokkal kisebb rpm eleg ugyanannyi erohoz, mert a pillanatnyi telejsitmeny az a pillanatnyi nyomatek * pillanatnyi fordulat-bol all elo: pl 20000rpm-n 10Nm nyomatek az kisebb loero, mint 8000-nel a 100Nm, ez vilagos asszem mindekinek. Nem mellesleg sokkal szelesebb savban is huz az auto, nem csak 17-20k rpm kozott, addig meg egy halal, hanem a teljes rpm sav 2/3-ben eroben van. Az a jo motor, ahol a max nyomatek es max loero minnel messzebb van egymastol mert e ketto kozott él az auto. Erre mondta Shleby, amit ideztem tole. Hiaba van egy 1000LE-s autod ami csak egy kis savban tol ig huz, azon kivul meg hulla, a papiron kisebb telejsitmenyu DE nagyobb atlagteljesitemenyu auto siman leverheti.
Nemtom mennyire emlexel arra, de amikor voltak B csoportos Rally autok, akkor Estoril-ban kiprobaltak az egyiket mennyit menne az F1 autok korén. A kozepmezonyben lett volna. Szamolj mar ra egy tomeg/Le aranyt. 960kg meg 480LE volt a Delta S4, amit kiprobaltak, 2kg-t vitt egy LE, a legerosebb F1-ben 0.5-t, 4x erosebben, de az atlag legyen 2.5-3x. Akkor akik utan ertek volna be egy koron az ido alapjan azok mit csinaltak az F1-ben?
Es ugye az sem mind1, hogy a fordulattal exponencialisan nonek a mozgo tomegerok, mikozben feltoltessel az alaktreszek eredo terhelese maximum is csak egyenesen aranyosan emelkednek. Nem mind1.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #18977 üzenetére
Igen, hat szerintem is a 4-5bar toltes igencsak fika nyomatekot jelenthetett
Pl egy 1.4-s feltoltott utcai motorbol nagyobb nyomatekot lehet kihozni, mint egy 2.0-s szivobol, ugyhogy ez a kis ccm-s hiaba feltoltott akkor sincs nyomteka dolog eleg gyenge szoveg1500ccm-bol idomeron volt 1500LE az auto, igaz a versenyen "csak" 1200-l mentek. Nem azert volt ennyi, mert nem birtak volna ki, hanem mert igy is volt amikor ido elott elfogyott a benzinjuk. Amugy a szivok se mentek vegig
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#70869248 #18970 üzenetére
Azert tudnanak kb 2500LE-t, mert most 1.5x nagyobb fordulattal dolgoznak, mint akkor. Tehat azonos ccm-bol azonos nyomatek mellett ez alapbol 1.5x teljesitmenyt jelentene 1500->~2200, ezt azonos toltonyomasnal, de ma mar akar kisebben is tudnanak nagyobb nyomatekot produkalni, mint akkor.
Regen 12000-nel azert nem tudtak feljebb menni a fordulattal, mert egyszeruen belebegett a szelep, es tertek at ezert a pneumatikus vezerlesre, na azzal mar fel tudtak menni 15000-g is, kesobb a kenyszervezerlessel meg 17-20000-g is.Regen a 1500ccm-s turbos korszakban volt ahol sima utcai motort hasznaltak erre -BMW-, ma mar minden motor kulon erre epitett
Aktív témák
Hirdetés
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- AMD GAMER PC! Ryzen 5900X / RX 6800 XT / B550 / 32GB 3200MHz / 1TB Gen4 / 700w Gold! BeszámítOK
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS érintő i5-1145G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Lenovo ThinkVision P27u 4k-s kifogástalan állapotú monitor féláron!!!
- Dell Latitude 5480 (i5 7300u, 8 GB, 256 SSD, FHD) kiárusítás!! AKCIÓÓ!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest