- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Ezek az új Google Pixel cuccok hivatalos magyar árai
- Párizsi ősz, új Huawei órák
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lasersailing
senior tag
válasz
Cartman023 #46199 üzenetére
Szia,
Van egy olyan tulajdonsága a commandbutton-nak, hogy visible = true / false. Én azzal szoktam játszani, azaz létrehoznék 1-2-3-4-re is commandbuttont, majd az A kiválasztása esetén a 3-4-es
commandbutton.visible=false
, míg 1-2-escommandbutton.visible=true
, B esetén pedig fordítva. Ez az a) megoldás.b)-t akkor csinálnám esetleg, ha 1-3 és 2-4 választása esetén nagyon hasonló dolgokat kell a programnak csinálnia. Ez esetben meg a caption-ban tudod a user által látott feliratot megváltoztatni, miután kiválasztotta A-t vagy B-t.
-
Cartman023
aktív tag
Sziasztok!
Userformban szeretnék egy kis segítséget kérni.
Az User az első mezőben választhat az A és a B opció közül. A választásának függvényében a második mezőben választható az A opció esetén az 1, 2; B opció esetén a 3,4. Nem szeretném mind a 4 opciótaválaszthatóvá tenni a második mezőben (elkerülve az user errort).
Kettő elképzelésem van:
a, az user kiválasztja a ComboBoxból az A vagy B opciót és a következő mezőben csak a választásnak megfelelő lehetőségek töltődnek be (1,2 vagy 3,4). Itt viszont nem tudom hogy kell választástól függően betölteni az adatokat.
b, Elhelyezek kettő optionbuttont A-val és B-vel, és a választásnak megfelelően betölti a ComboBox-ba az 1,2 vagy 3,4 adatokat. Sajnos itt sem tudom hogy lehetne választástól függően betölteni az adatokat.
Köszönöm a segítséget.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Mauzes #46195 üzenetére
Szia!
FKERES függvény, 4. paraméter Igaz vagy ami vele egyenértékű 1.
A sávhatárokat egy számmal kell megadni, mindig az alsó értéket:
Growth 0 -10 - 20 - 30 - 40 -50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 100
Multiple 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
(Természetesen ezt két oszlopban.)
A képlet=Fkeres(E1;$A$2:$B$12;2;1
)
Üdv. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
csferke #46192 üzenetére
Szia!
Azért ez nem ennyire egyszerű.
A formoknak külön kódlapjuk van, ahova eseménykezelőket és normál eljárásokat is be lehet illeszteni. Ahhoz, hogy a megfelelő helyre kerüljön az adat, nem a formot kell pozicionálni.
A form sem a kiválasztott (selected) cellánál fog megjelenni.
A form pozicionálásra két lehetőség is van:
a.) az Activate eseménykezelőben direktben megadhatod a Top és Left paraméterekkel, hogy hol jelenjen meg a képernyőn. Ugyanitt a Height és a Width paraméterekkel megadhatod a méreteit is.
b.) a form Move tulajdonságát használva szintén meghatározhatod a helyzetét és a méretét a program futása közben is.
FONTOS: a méretek képpontban vannak meghatározva és a képernyő bal felső széle a 0,0 koordináta. Ezt kell figyelembe venned, amikor meghatározod a megjelenés helyét.
Pl. az alábbi eseménykezelők a form kódlapján:Private Sub UserForm_Activate()
With Me
.Top = Range("N1").Top + 10
.Left = Range("N1").Left
End With
End Sub
Ez az N1 cella pozíciójának megfelelően, de a képernyő felső széléhez nagyon közel jeleníti meg a formot - mivel az első sor top pozíció értéke 0.Private Sub UserForm_Click()
With Me
.Move 100, 120, 400, 300
End With
End Sub
Ez a formra kattintáskor áthelyezi a formot a 100,120 kezdőpontra és átméretezi.
Kis gyakorlással el fogod tudni helyezni a formokat a számodra megfelelő helyen.
A formon bevitt értékek elhelyezésére külön eljárásokat kell írni - ami lehet eseménykezelő vagy normál eljárás.
Pl.Private Sub TextBox1_Change()
Range("A1").Value = Me.TextBox1.Text
End Sub
A Textbox1 változásakor az értéket beírja az A1 cellába.
Üdv. -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Egy adott munkalapon adatbevitelre több Form-ot használok. A méreteik különbözőek.Előhívom a Form-ot
UserForm.Show
Hogyan lehet megadni, hogy mindegyik Form ugyanabban a pozícióban jelenjen meg?
Ha a bal felső sarok ugyanaz akkor már ok lenne.köszi
Angol Excel 2007 -
Zoty4
őstag
Sziasztok
Excelemben rányomtam az adatok frissítésére és bejött egy hiba ablak:
Expression.error Nem található a tábla "" oszlopa
Ezzel mit lehet kezdeni? -
Fferi50
Topikgazda
válasz
lordring #46186 üzenetére
Szia!
Ezek szerint a dátum oszlop szövegformátumban van.
Kellene egy segédoszlop, amibe a dátumot dátumfüggvénnyel átalakítva teszed bele, majd utána értékké alakítod.
Ha valóban aposztróf (') van előtte - utána a cellában, akkor például ez a képlet jó lehet:=DÁTUMÉRTÉK(BAL(A1;10))
(mivel az első aposztrófot formátumkódnak tekinti).
Vagy:=DÁTUM(BAL(A1;4);KÖZÉP(A1;6;2);KÖZÉP(A1;9;2))
Ezután a segédoszlopot is belevéve meg tudod csinálni a kimutatást.
Üdv. -
lordring
aktív tag
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Van egy pár ezer soros xls táblám, ilyen oszlopokkal:
Dátum,Dokumentum sorszáma, Partnernév, Összeg
A Dátum ilyen formátumban van (exportált): '2019.01.02'
A feladat viszonylag egyszerű, de nem bírok vele: egy olyan kimutatást kellene csinálnom, hogy melyik hónapban hány db dokumentum van.
PL így valahogy:
2019. január: 52 db
2019.február:65 db
...Hogy lehetne ezt megoldani?
-
Üdv!
Ha nem a legjobb helyen érdeklődöm, kérem igazítsatok útba.
Szeretnék megosztani egy laptopomon lévő excel fájlt a telefonommal úgy, hogy mindkét eszközön szerkeszthető legyen a táblázat. Lehetséges ez valahogy?
Köszönöm.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
woodworm #46180 üzenetére
Szia!
A "közös" munkalapon szerepel az átadó és az átvevő adatai is. A neveket adatérvényesítéssel listából lehet kiválasztani (Adatok- Érvényesítés - Lista). A hozzá tartozó adatokat FKERES függvénnyel automatikusan hozza fel.
A körlevelet pedig ebből a munkalapból hozod létre.
Az Adatérvényesítés listája az A2 cellától lefelé:
=Átadók!$A$2:$A$10
Az F2 cellától lefelé:
=Átvevők!$A$2:$A$10
Természetesen a lista végét alakítsd a szükségesre.
A függvényeket látod a képen:
A tartományokat itt is alakítsd megfelelőre.
Üdv. -
woodworm
veterán
Ne haragudj, de ez nekem túl általános. Tehát pontosan hogyan lesz a két munkalap neveiből egy átadót és egy átvevőt tartalmazó külön munkalap? Ebből pontosan hogyan kerülnek a megfelelő helyre a nevek és az adatok?
Összeollóztam egy jegyzőkönyvet és két munkalapot, itt egy pár kép. Az becsomagolt fájlokról tudok gdrive linket adni, ha szükséges. -
Weareus
addikt
válasz
Lasersailing #46178 üzenetére
Igen, értem, köszönöm Lappynak is.
Az egybeírás más okok miatt lesz...
Pl. a bene placido helyett: abeneplacido.
És utána pontosvessző, majd szóköz és meghatározás (több szó).
Arra tudatosan figyelek, hogy a meghatározásokbnan már ne használjak több pontosvesszőt, mert nem akarom, hogy további oszlopok keletkezzenek. Két oszlop kell...
De szóval akkor így mehet...
Köszike. -
Lasersailing
senior tag
válasz
Weareus #46175 üzenetére
Tehát az első szó, kifejezés mindig egybe lesz írva (ha szóköz lenne benne, akkor is)
Nem kötelező egybe írni. A pontosvessző fogja az elválasztást megtenni, ahogyan Lappy írta. (Magyarán minden pontosvessző után kezd egy új oszlopot. Ha egy sorban egy pontosvessző van, akkor két oszlopod lesz excelben.)
-
-
Weareus
addikt
Üdv.
Nekem egy olyan kérdésem van, hogy megfelel-e a következő formátumú (notepad-ban készülő) szólista + definíció formátum arra, hogy ha majd elkészül, akkor Excelbe illesszem úgy, hogy az első szavak egymás alá kerüljenek szépen egy oszlopba, a többi szó (meghatározás) pedig a második oszlopba. (Itt tehát több szó szerepelne egy cellában).abessivus; a névszóragozás határozós esete
abgang; színész hatásvadászó távozása a színről
abgesang; strófazáró szerkezet a középkori német versekben
abház; Grúzia területén élő kaukázusi nép
abhorreszkál; visszariad, undorodik, idegen szóvalTehát az első szó, kifejezés mindig egybe lesz írva (ha szóköz lenne benne, akkor is) és ezt követi egy pontosvessző.
Eddig lenne az első oszlop tartalma, a többi összes szónak a második cellába kell kerülnie. Be tudom majd ezt illeszteni így Excel-táblázatba vagy más megoldás lenne javasolt?És hogy miért nem Excelben csinálom rögtön: ez már egy meglévő szöveg, amit átalakítok, tömörítek és ezt sokkal jobb notepadban megoldani...
-
lappy
őstag
válasz
woodworm #46172 üzenetére
Nem igazán értem hogy mi is a problémád van egy levél amibe adatokat akarsz beilleszteni. Az excelből egy munkalapon megteszed a szűrést majd ezt illeszted be.
Jobb lenne ha egy mintán keresztül mutatnád meg (valótlan adatok persze) hogy lássuk mi a probléma pl. levelezés menüpont ? -
Pakliman
tag
válasz
woodworm #46169 üzenetére
A különböző munkafüzetekben található információt össze tudod hozni egy munkalapra (feltéve, hogy van mivel létrehozni a kapcsolatot pl. FKERES-sel).
Ha ez megvan, akkor a Word körlevélhez már csak ezt az egy munkafüzetet kell hozzárendelni, aztán mehet a szűrés...
Évek óta használom ezt a technikát, kb 800 ember adatai különböző táblázatokból.
Mindenkinek van egy egyedi (céges) azonosítója, ami minden táblázatban szerepel, ezzel jön létre a kapcsolat. -
woodworm
veterán
Olyan "körlevél", ahol nemcsak a címzettek, hanem a feladó is szűrhető egy adatbázis fájlból.
Korábban már kérdeztem az office topikban, ott nem kaptam rá választ. A lényegi ez lenne:
Napi szinten létrejövő dokumentum elkészítését szeretném meggyorsítani. Egy esemény rögzítése a cél formanyomtatványon. A dokumentum nagy része ugyanaz, ami változik az esemény, dátum, az átadó, átvevő személye és hozzájuk tartozó személyes adatok.
Itthon, LibreOffice-ban meg tudtam oldani a körlevél funkcióval, de két munkalapot használtam a két névmezőhöz (nincs vagy nagyon ritka a két csoport átfedése), mindkettőt leszűrtem az adott névre és úgy kinyomtattam fájlba, majd papírra. Ez sajnos nem megy a Wordben, mivel csak az első excel munkalapot tudja használni. -
woodworm
veterán
Sziasztok!
Word+excel párossal megoldható, hogy körlevélben a címzett mellett a feladó és adatai is kiválaszthatóak legyenek? LibreOffice tud két munkalapot használni, de itt tudtommal nem lehetséges.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Hogy lehetne az megoldani, hogy bizonyos celláknak legyen háttér színe gépen, de nyomtatáskor/PDF-be mentéskor ez ne látszódjon?
Köszi előre is!
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Nem teljesen excel tema, de talan kapok segitseget.
Business Object Reportot hasznalok ahol az idot szamkent irja ki. pl 13:50:00 az 135000.
Szeretnek ket idot kivonni egymasbol, hogy lassam a kulonbseget masodpercben. Pl 14:00:00 - 13:50:00 es az eredmeny 10 perc ami 600mp.
Sajnos mivel szamokkal dolgozok, ezert az eredmeny 5000 lesz, 600 helyett. A kerdesem az, hogy letezik erre valami megoldas?
A problemat az okozza hogy 1p erc az 60mp es nem 100.
-
konyi79
addikt
Sziasztok,
O365 mellett van problémám százalék számítással.
Összegeket kellene megosztanom százalékos arányban. A kis makróm a bevitt % formátumú cellát szorozná egyszerűen az alapösszeg cellával, de hibás eredményt ad
Gondolom a tizedestörtek kettes számrendszerű tárolása adja már megint a bajom, de ha pl 1000-nek veszem így a 2,09%-át, 2,508982-t ad eredménynek, ami nem igazán jó nekem.
Ezt hogy tudom megoldani, ha szeretném a cellák formátumát megtartani?
Köszi! -
Sziasztok!
Adott az alábbi kód:
Range("Tabla1_tbl[Oszlop1]").Formula = "=HAHIBA(([@[Oszlop2]]/([@[Oszlop3]])/1000),0)"
Ez miért az alábbi képletet adja vissza az Oszlop1-be?:
=@HAHIBA(([@[Oszlop2]]/([@[Oszlop3]])/1000);0)
Tehát betesz egy @-t a függvény elé.
Miért? Hogy lehet enélkül betenni a képletet az oszlopba?
Köszönöm
-
Nixon18
senior tag
válasz
Fferi50 #46156 üzenetére
Köszi! Majd megpróbálom akkor így.
Azért nem jó, mert más emberek más infót akarnak kivenni a táblázatból és így is nehezen értik, hogy nem kell mindent manuálisan bepötyögni és végigszámolni számológéppel.
Ha külön munkalapon van, akkor elég csak arra ráklikkelniük és látják, amit akarnak. -
Nixon18
senior tag
Sziasztok!
Van egy munkafüzetem, amiben van a 12 hónapra egy-egy táblázat, amiben az szerepel, hogy melyik napon, melyik oktató és melyik vizsgára fizetett be egy állandó összeget.
Az oktatókat egy legördülő listából lehet kiválasztani.
A legördülő lista forrása egy összesítő táblázat, ahol az oktatók neve mellett összegezve van havi bontásban, hogy hány vizsgát fizetett be és milyen összegért.Ebből a táblázatból kellene nekem egy olyan új munkalap (vagy akár munkafüzet), ahol az oktatókhoz tartozó elérhetőségeket lehet vezetni. Nyilván úgy, hogyha új oktató kerül az összesítőben lévő lista aljára és rendezem A-Z sorrendbe, akkor az új táblázat is kövesse ezt.
Megpróbáltam power querry-vel, de az átviszi az egélsz táblázatot és ha ki is törlöm a szerkesztőjében a nem kivánt oszlopokat, az új oszlopok nem rendeződnek a nevekhez, hiába van egy táblázatban az adat. Magyarul az új táblázatban csak az 1. oszlop (a név) sorrendje módosul.
Erre van valami megoldás? Vagy hogyan kell a power querryt beállítani?
Köszi!
-
Zoty4
őstag
adat, weblapról-> lehúztam két db tablet, és onnan kivettem két paramétert egy új unkafüzetre. ezeket kéne összeszorozni
csak ugye xxx.xx kénr szerepelnek a paraméterek és nekem xxx,xx ként kellene
mint ha pl innen venném ki:
https://www.portfolio.hu/tozsde_arfolyamok/bet_reszveny_arfolyamok.htmlhelyette fg tökéletes volt, közszi
-
Zoty4
őstag
sziasztok
honlapról excelbe beimportált adatnál hogy lehet a "."-t "-"-vé alakítani, hogy ne sérüljön az összerendelést?
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Lajos.P #46146 üzenetére
Szia!
Pl. Feltételes formázással:
Kijelölöd az első oszlop első celláját.
Ezután Kezdőlap - Feltételes formázás - Új szabály - A formázandó cellák kijelölése képlettel
A képlet pedig:=Darabteli($B$1:$B$10000;$A1)>0
Meghatározod a formázást, majd OK.
Ezután Kezdőlap - Feltételes formázás - Szabályok kezelése - kiválasztod ezt az előbb alkotott szabályt. Az érvényességhez beírod: $A$1:$A$80000 Alkalmaz - OK.
A $B$1:$B$10000 helyére írod a keresendő számaid címét.
A $A$1:$A$80000 helyére ahol keresed a számokat.
Üdv. -
Lajos.P
csendes tag
Sziasztok egy olyan problémám lenne hogy egy táblázatban ami több száz soros 1oszlop számsor 2. név Keresni kellene benne vagy nyolcvan számot de nem egyesével.kérem a segítségeteket
-
Delila_1
veterán
válasz
tomi_x #46141 üzenetére
Próbáld ezzel:
Sub Formazas()
Dim sor As Long, usor As Long
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
For sor = 2 To usor
If Cells(sor, 1) = Cells(sor + 1, 1) Then
With Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 15)).Font
.ThemeColor = xlThemeColorDark1
.TintAndShade = 0
End With
Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 15)).Borders(xlEdgeBottom).LineStyle = xlNone
Else
With Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 15)).Borders(xlEdgeBottom)
.LineStyle = xlContinuous
.ColorIndex = 0
.TintAndShade = 0
.Weight = xlMedium
End With
Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 15)).Font.ColorIndex = xlAutomatic
End If
Next
End Sub
-
Lasersailing
senior tag
válasz
tomi_x #46141 üzenetére
Szia,
Ha a VBA-ban a makrót F8-al indítod el, akkor lépésenként látod, hogy mit csinál (Nem kell "Várj" típusú ellenőrzésekkel vesződni. Ha nagyon hosszú a makró futása, akkor a megfelelő sorra állva F9-el be tudod jelőlni, hogy ott álljon meg a makró futtatása. (piros lesz a kijelőlt sor. (ugyanezt elérheted az ablak bal szélén lévő sávra kattintva is).
(sárgával jelőli, hogy hol tart).Arra figyelj, hogy ha lépésenkénti futás közben pl. a kijelőlést megváltoztatod, akkor ő a változtatás hatásával megy tovább. Futás közben is lehet korlátozásokkal változtatni a makrót, sőt a sárga "csíkot" egérrel át lehet húzni máshova is. (ha pl. rájösz, hogy valami nem jó, akkor átírod, majd újra tudod lépésenként futtatni).
Szerk:
Az alábbi sor egyenlőségjele után kimaradt a ".value". Nem biztos, hogy ez a gond, de én beírnám:If Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = Worksheets(1).Cells(kovetkezo_sor, 1).value Then
-
tomi_x
tag
válasz
Fferi50 #46134 üzenetére
Köszi, tökéletesen működik.
Viszont most a formázásnál akadtam meg.
A feladat az lenne, hogy ha a sorszám megegyezik a következővel akkor bizonyos cellák tartalma ne látszódjon, ha nem egyezik meg akkor pedig kap egy alsó szegélyt a sor.
Az alábbi kóddal próbálkoztam:For i = 2 To utolso_sor_formazas
kovetkezo_sor = i + 1
elozo_sor = i - 1
If Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = Worksheets(1).Cells(kovetkezo_sor, 1) Then
Worksheets(1).Range("I" & i & ":O" & i).Select
With Selection.Font
.ThemeColor = xlThemeColorDark1
.TintAndShade = 0
End With
Else
Worksheets(1).Range("a" & i & ":O" & i).Select
MsgBox "várj" 'jó tartomány van-e kijelölve
Selection.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlEdgeTop).LineStyle = xlNone
With Selection.Borders(xlEdgeBottom)
.LineStyle = xlContinuous
.ColorIndex = 0
.TintAndShade = 0
.Weight = xlMedium
End With
Selection.Borders(xlEdgeRight).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlInsideVertical).LineStyle = xlNone
Selection.Borders(xlInsideHorizontal).LineStyle = xlNone
End If
Next
Ennek sajna ilyen az eredménye:
Ötlet hogy 4. , 5. sornál miért nem hajtja végre a szegélyezést ?
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
ny.erno #46139 üzenetére
Szia!
Nézd meg légy szíves, hogy a képletekben (beleértve a feltételes formázást is) vannak-e egész sorra-oszlopra vonatkozóak.
Azokat váltsd át konkrét tartományokra, akkorákra, amekkora feltételezhetően elegendő.
(Képzeld el, ha egymillió sort kell szűrni, az azért időbe telik.)
Üdv. -
ny.erno
tag
válasz
temporello #45645 üzenetére
Egy ideig jó megoldás volt, de újra előjött, hogy amikor szűröm az adatbázist, akkor brutálisan belassul az excel..
Feltételes formázásnál csupán egy szabály van.
Képleteknél az automatikus számítás manuálisra lett cserélve.
Valakinél esetleg tipp? -
Fferi50
Topikgazda
válasz
Petium001 #46133 üzenetére
Szia!
Tehát mi a pontos feltétel:
1. 5 kg alatti a tétel. Ebben az esetben, ha az érték 2999 alatt van, akkor 1,3 a szorzó, ha felette van, akkor 1,25D1<5;HA(B1<2999;B1*1,3;B1*1,25)
ez a feltétel azt számolja ki, ha alatta van 1,3, ha nincs alatta 1,25. Azt nem írtad, mi van akkor, ha pontosan 2999 Ft az érték.
2. 5 kg feletti a tétel, akkor megy az általad beírt számolás.
Mi a gond?
Üdv. -
Fferi50
Topikgazda
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Petium001 #46127 üzenetére
Szia!
Kicsit megforgatnám a képletet:=HA(D1<5;HA(B1<2999;B1*1,3;B1*1,25);(B1+FKERES(D1;$I$1:$J$9;2;1)+HA(FKERES(D1;$I$1:$J$9;2;1)+B1<8000;-995;0)))
mivel az első eldöntendő kérdés a D1<5, ha kisebb, akkor nézzük meg a B1 értékét, ha nem, akkor marad az eredeti képletrész.
Üdv. -
Petium001
csendes tag
válasz
Fferi50 #46119 üzenetére
Szia!
amennyibenÉS(D1<5;B1<2999) feltétel teljesül akkor a szorzó 1,3
amennyiben ÉS(D1<5;B1>2999) feltétel teljesül akkor pedig a szorzó 1,25
tehát 5 kg és 2999 ft alatt +30% viszont 5 kg alatt és2999 Ft felett +25 %
A függvény többi részét remélhetően ez a módosítás nem befolyásolná.
Köszi -
mdk01
addikt
Sziasztok,
Egy gyors kérdésem lenne, hogy érdemes-e elindulnom ebbe az irányba.
AZ érdekelne, hogy makroval lehet-e olyat csinálni, hogy meghatározott adatokból olyan formátumú és kinézetű akár pdf-et, vagy bármit generálni amit utána egy Zebra zd220t nyomtatóval, tekercses etikett címkére ki lehet nyomtatni?
Köszönöm -
tomi_x
tag
Sziasztok !
Írtam egy makrót, amelynek a következő a feladata:
Elsőként nyit egy új munkafüzetet, majd menti is. Ezután az eredeti munkafüzet adatait soronként vizsgálja. Ha az adott sor "A" oszlop értéke megfelel a feltételnek, akkor átmásolja az újonnan nyitott munkafüzetbe.
Tökéletesen müködik is, viszont nagyon zavar ahogy ugrál a munkafüzetek között.
Le lehet ezt valahogyan tiltani ?
Pl csak fusson le, de a munkafüzetek közti ugrálást ne jelenítse meg ?
Előre is köszi.
tomi -
Petium001
csendes tag
Sziasztok!
Van egy képletem, amit szeretnék kiegészíteni.
=HA(ÉS(D1<5;B1<2999);B1*1,3;(B1+FKERES(D1;$I$1:$J$9;2;1)+HA(FKERES(D1;$I$1:$J$9;2;1)+B1<8000;-995;0)))
Az első résznél egészíteném ki "vagy" függvénnyel, ha: D1<5;B1>2999)B1*1,25;
tehát az egyik teljesülés esetén 1,3 a másik teljesülése esetén 1,25 lenne a szorzó.Próbáltam saját kútfőből, de hibát ír, sajnos nem értek nagyon hozzá
Köszi
Péter
-
RAiN91
őstag
Sziasztok,
az alábbi esetben soronként egymás után hajtja végre a feladatokat, ha az egyik kész akkor jön az alatta lévő cella törlés?If Range("O" & 9) = "OK" Then
Range("L" & 9).ClearContents
Range("O" & 9).ClearContents
End If
-
truz
csendes tag
válasz
Fferi50 #46112 üzenetére
Szia!
A példa egy random példa, az igazi táblázatom nem ez. Több más adat is szerepel(ni fog), és per pill így havi bontásban az én agymenésem szerint jobban átlátom, mintha ömlesztve lenne minden. Tudoom, léteznek szűrők, ezer lehetőség is még, ...
. Most az a prioritás, hogy minél előbb tudjam használni, aztán majd, ha jobban lesz időm elmerülni benne, akkor még finomítom.
Eddig halogattam ennek a kimutatás készítés témának a körbejárását - korábban nem dolgoztam vele, csak az utóbbi időben kerülgetett -, de most így, hogy irányba állítottál és megadtad a kezdőlökést, muszáj volt nekiugranom. Egy kis plusz guglizással a közben még hiányzó tudásmorzsákat így-úgy összeraktam az igényeim mentén, úgyhogy kb. működik is, amit kigondoltam.
Köszönöm a segítséget
!
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Lasersailing #46113 üzenetére
Szia!
Használhatod pl. a With kulcsszót:With Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26)
If .Value= Sheets("65M").Cells(2, 2) Or .Value= Sheets("65M").Cells(2, 3)) Or .Value = Sheets("65M").Cells(2, 4)) Or .Value = Sheets("65M").Cells(2, 5)) Or .Value = Sheets("65M").Cells(2, 6)) Or (s) Then
....
End If
End With
De érdekes lehet a következő is szerintem:If Not Range(Sheets("65M").Cells(2, 2),Sheets("65M").Cells(2, 6)).Find(What:=Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26).Value,lookIn:=xlValues,lookAt:=xlWhole) Is Nothing Then
Ez utóbbi akkor ad igaz értéket, ha megtalálja az adott cella értékét a másik tartományban.
Üdv. -
Lasersailing
senior tag
Sziasztok,
VBA-ban szeretném egy cella értékét összehasonlítani több másik cella értékével. Valahogyan így:
If Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26) = Sheets("65M").Cells(2, 2) Or (Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26) = Sheets("65M").Cells(2, 3)) Or (Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26) = Sheets("65M").Cells(2, 4)) Or (Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26) = Sheets("65M").Cells(2, 5)) Or (Sheets("AP - modified").Cells(AP_sm, 26) = Sheets("65M").Cells(2, 6)) Or (s) Then
(azaz az =től balra mindig ugyanaz van, jobbra pedig 6 egymás melletti cella)
Van erre "kultúráltabb" mód? -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Már azt sem értem, miért kell havonta külön munkalap ehhez és utána ezek összesítéséhez egy újabb.
Egy munkalapon vezethető az A-C oszlopban a kívánt adat (dátum, múzeum, belépődíj) folyamatosan egymás alatti sorokban.
A kiadások vezetésére szolgáló 3 oszlopot átalakítod táblázattá.
Ezután Kimutatás beszúrása - forrás a táblázat - Sorcimke múzeumok - oszlopcimke dátumok (itt az Excel kapásból felajánlja a negyedéves összesítést is, de kis trükkel a havi összesítés is működik) - összesítés belépődíj. (A kis trükk - az oszlopcimke dátumokat átforgatod sorcimkének, ekkor megjelennek a hónapok, ezt vissza oszlopcimkének. Ami nem szükséges, azt kiveszed a kimutatásból.)
Az aktualizáláshoz csak annyi kell, hogy beírod az új adatokat a táblázatodba, majd a kimutatást frissíted.
Ráadásul a kimutatás összesített adatait kattintással kibonthatod egy új munkalapra.
Mutatok egy példát, ahol a kimutatás mellett diagram is készült:
Üdv. -
lappy
őstag
Ha meg van a havi összeg akkor csak az összeget akarod atvinni ha jól értem. https://support.microsoft.com/hu-hu/office/cellahivatkoz%C3%A1s-l%C3%A9trehoz%C3%A1sa-vagy-m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1sa-c7b8b95d-c594-4488-947e-c835903cebaa
Munkalapok közötti hivatkozas
De ha nem ez kell akkor egy képet szúrj be hogy lássuk miből mit szeretnél, úgy mi is jobban tudunk segíteni -
truz
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni lenti megoldásában.
Office Pro 2019-et használok.
Egy random példával szemléltetném a feladatot:
Vegyünk egy idegenvezetőt, aki havi kimutatásokat szeretne készíteni arról, hogy melyik múzeumban hány forintot hagyott ott belépőkre az adott hónapban.Az első munkalapon a havi összesítők vannak 1 nagy táblázatban, első oszlopban felsorolva a múzeumok, a többiben pedig havonta a múzeumok havi összesített belépő díjai.
A többi munkalapon egymást követően a havi kimutatások.
('A' oszlopban: dátumok)
'B' oszlop: múzeumok
'C' oszlop: belépődíjakA következővel próbálkoztam:
A havi munkalapon az 'E' cellákban felsoroltam a múzumok neveit, és mellé az 'F' oszlopokban a SZUMHA függvénnyel kiszámoltattam a havi összes belépődíjat adott múzeumra vonatkozóan. Ez működik, ok.
Ugyanezt szeretném az első munkalapra átvinni, úgy, hogy ne kelljen beiktatni a havi munkalapokon ezt a plusz beszúrt oszlopos kanyart, hanem egyből az első munkalapon csinálja meg az excel a számítást.
Van erre tök egyszerű mód, csak még a tizenötszöri ilyen-olyan próbálkozással nem sikerült, vagy csupán makro, VB, egyéb komplikálással megoldható
? (ahhoz nem értek semmit)
A munkalapok közötti áthivatkozásokat illetően a munkalap fülek elnevezéseinél van az excelnek bármi olyan kis trükkje, hogy nem lehet pont, vessző, szóköz, stb.? Pl. jelenleg '2021. jan.' formátumú az elnevezés. Mondjuk, a '2021jan' se oldotta meg a problémámat, persze, eléggé esélyes, hogy máshol (is) akad némi tudatlanság a képleteimben, ugye
.
Arra is keresném a megoldást, hogy az első munkalapon lévő táblázatban lehet-e olyat, hogy kb. "egy kattintással", végighúzással bekerüljenek a havi adatok, vagy egyesével végig kell szöszölgetni mindegyik havi munkalappal?
Köszi előre is az ötletelést
-
ny.erno
tag
Köszönöm a tippet, rá fogok nézni erre is, meg az Acces programra is. Hátha tényleg egyszerűbb azzal.
-
Delila_1
veterán
-
ny.erno
tag
válasz
Fferi50 #46100 üzenetére
Szia!
1 - Mindet szeretném átvinni, amikor ilyen eset van.
2 - Más szóval, melyik oszlop tartalmazza a Munkafüzet1-ben azokat az adatokat, amelyeket a Main_database fájl Cégnév oszlopába szeretnél beolvasni és így tovább. - Ez elvileg nem gond, mert ezek fixen így lesznek a jelenlegi szoftverrel így tudom exportálni.
Azért kezdtem excelben, mert eszembe sem jutott, hogy Access is létezik.Nagyon régen találkoztam azzal a programmal, míg az excelt napi szinten használom az elmúlt 10 évben alap dolgokra.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- India betiltja a pénzalapú online játékokat
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Apple asztali gépek
- Autós topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- 27%-OS ÁFÁS SZÁMLA I Jogtiszta Microsoft digitális és fizikai termékek I DIGITALKEYZ.COM
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- PC Game Pass előfizetés
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Assassin's Creed Shadows Collector's Edition PC
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Xbox Ultimate előfizetések
- HP 15-dw0101nl - i5 8275U - 15,6" FHD - 8 GB DDR4 RAM - 512 GB NVMe SSD - billentyűzet hibás
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest