- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Idióták mindenhol vannak - usa-ban meg ráadásul fegyverük is van. Ajrópában csak addig megy a dolog, hogy az egyszeri zsepkendőporta-tulajdonos azt képzeli, hogy a felette áthaladó műholdaknak is tőle kell személyesen engedélyt kérnie/illetve a hatóságok azt, hogy a 30m magasságban repülő, 20mm ekv lencsével ellátott tucatdrón címlapfotókat fog lőni a kertben no-kiniző szomszédasszonyról...
-
Mindenképp csak nagyon kontrasztos, pl alkonyati videóknál használnám, ahol kb egyenletes a megvilágítás, csak ront a helyzeten
Multkor lőttem egy olyat, ahol fehérfalú épület volt a képben, és elég randán beégett (azt sütötte a nap, a környezetét csak féligmeddig)
A linkelt cikk alatti hsz-ekben amúgy a cinelike-ot preferálják, asszem tesztelnem kell mind2-t, h264 és 265 alatt is... (avagy: mindíg van ürügy egy kis repkedésre
)
-
jozsi252
veterán
Persze egyetértek veled. Van olyan aki megtehetné de mégis inkább egy Spark-ot vesz mert kis kompakt gép, bárhova magával tudja vinni, méretéhez képest nagy tudása van neki, illetve ugye ő merev vázas szóval ettől nem kell tartani.
Amúgy mióta megjelent az Air meg Pro bújom a fórumokat de nem nagyon találkoztam olyan problémával ami abból adódott volna hogy egyszer csak becsukódik az egyik kar. Nyilván ha nekimegyek valaminek akkor be fog, de az már nem a drón hibája hanem az enyém.(#1024) Geller72
Tök igazad van, hatótáv terén jelenleg Ocusync a jövő nem pedig a wifi. Ugyanúgy egyetértek abban hogy nagyobb szélben a súly miatt a Phantom sokkal jobban irányítható. De az számomra akkor is nagyon durva hogy egy akku 55-60k hozzá. Lehet itt vitázni hogy a gép árához képest nem akkora összeg, de ha sokat repülsz, és még kell venned 3-4 akkut akkor igenis sok.
Akinek a pénz nem számít azt nyilván nem érdekli hogy 1 akku mennyi hozzá, én szimplán azt próbáltam kifejteni hogy nagyon sokan nem azért vesznek Spark meg Air-t mert az jobb, hanem szimplán az a "megfizethetőbb"! -
petymeg
addikt
Én majdnem megrendeltem a Xiaomi Mi drónt, amikor az egyik ismerősöm megmutatta az Airt. Basszus, mondom ilyen is van, amihez nem kell egy akkora láda, ami az Octavia fél csomagtartóját elfoglalja?
A drónt ugyanis mindenhova hurcolom magammal, mert a munkámhoz igen jól tudom használni. Építőiparban műszaki ellenőrzök, ahhoz igen jól használható. Leesik mindenkinek az álla, mikor előkapom, hogy akkor körbevideózom madártávlatból az építményt.Utánaolvastam, a Mavic Prot 5000-szer hajtogatták, ki-be úgy tesztelték, gondolom az újabb és fejlettebb Air se gagyibb. Ha napi ötször ki-be hajtogatja az ember akkor is majd' három év.
kpal
Érdemes megkötni a Care-t. Bár óvatos duhaj vagyok, de magam is befizettem erre a biztosításra. Ha már élet meg casco, meg mindenféle egyéb biztosításom van, akkor mért pont drónra ne legyen.
-
jozsi252
veterán
Sajnos sok ember nem teheti meg hogy 400-500-ért vegyen egy drónt, illetve 50-60k-ért egy akkut. Ez az oka hogy a Spark meg Air ennyire keresett. Tehettem volna én is inkább egy P4A vettem volna, de veszek hozzá 2 akkut meg care-t aztán 500-nál vagyok kb.
Egy Air +2 akkuval +care simán megvan 310-ből. -
-
Nálam más a felállás, egyrész az octavia folyamatosan adja a kraftot, másrészt lakókocsi 12V-os rendszeréről is menne a töltés. A töltési idő nem annyira fontos.
Most látom csak, hogy a 3 akksi dji adaptert rá lehet tenni az autós töltőre is, ez így jó is lesz (lenne, ha nem kérnének szumma 120eur-t egy kb 30eur értékű cuccért
)
#905: inverter van a háznál, csak amikor akksiról megy a töltés, nem szívesen iktatnék be még egy, kb 20% veszteséggel dolgozó elemet.
-
twine
veterán
Én nagyjából el is engedtem ezt az autóban töltöm dolgot...
Úgy tapasztalom, azok a munkák amiket én kapok, 4 aksiból már nagyjából teljesíthetők,,,vagy közben már tudok tölteni....
Így inkább az aksi vásárlás szerintem a hasznosabb, mint az autós töltögetés....
Kva sok idő az a cca 1 óra.... -
-
jozsi252
veterán
Köszi!
Veszek hozzá egy ilyen telefon tartót, mert a gyári megoldásba nem jó a telefonom tokkal együtt. (i8 Plus)
https://www.djiars.hu/termek/mavic-pad-holder-tablagep-rogzito-konzol-a-taviranyitora -
Ez a waterstrider Szuper! Stabil, rugalmas, enyhén hullámzó vízen is megtartja a madarat. Két dolog nem tetszik:első a -90foknál (kamera alatt) lévő átkötőelem! Ez a felülnézeti képezést-videózást, ami a drónok fő attrakciója nekem, ellehetetleníti. A másik meg az ára (140$+posta+vám...) mégse lesz instabuy, inkább összeütök egy hasonlót itthon, tizedéből - ráadásul olyat, ahol a két oldal közötti merevítés valahol a lábak hátsó oldalánál lesz, így nem zavarja a felülnézeti filmezést.
A "wetsuit"-ról meg túl keveset tudni, így nekem zsákbamacska...
-
Köszi a gondolatokat
. Használt lesz, mert alku nélkül is komoly az árelőny az új gépekhez képest. Utánanézek, mennyire bonyi "felnyitni a motorháztetőt": az elektronikára ránézve egy perc alatt meg tudom, mondani, hogy fürdették-e, van-e valami belső sérülés...
Amúgy én a németajkú piacon mozgok, alapvetően 2féle hirdetést látok: egy, aki bolti áron hirdeti a 2éves, ezerórát repült madarát leharcolt akksikkal "merthát 2000EUR-ért vette anno", a normálisabbak viszont értelmes, 30% körüli kedvezménnyel adják a 4-6 hónapot futott, garis drónjukat.
Alternatív lehetőségként gondolkodtam az olcsóbb P4 Advanced-en, de sztem kell nekem az az 5.8GHz-es kommunikáció, nem szeretném, ha a környező wifi-jelek bezavarnának a vezérlésbe.
-
jozsi252
veterán
Persze totálisan egyetértek veled, itt a fő cél nem az hogy a drónt megmentsed hanem hogy megkerüljön. Care érvényesítéséhez kell a drón mindenképpen a vizes baleseteknél is, ezért hasznos ez a kis cucc.
Amúgy ha nem lenne care de nem akarok másikat venni akkor sajnos csak az a lehetőség van hogy elrohanok egy szervizbe vele minél előbb ahol szétszedik darabjaira és megtisztítják ultrahangos tisztítóval minden porcikáját alaposan. Nyilván akku az kuka már, de a drónt meg tudod valószínűleg menteni. -
*Ropi*
félisten
A rizs semmit nem ér. Ilyenkor desztillált vízbe vagy alkoholba kell áztatni, hogy teljesen ellepje (és kiszorítsa belőle a benne lévő vizet, ezzel meggátolva az oxidációt), majd sürgősen a legközelebbi elektronikai szervizbe kell vinni, ahol megfelelően lekezelik ultrahangos tisztítással és infrás hőkamrában.
-
#857: nem rossz, bár akkor inkább valami úszós szivacsot raknék a lábaira, ami mindenképp vízen tartaná, csendes időben akár szárazon is.
Repülni tuti fog, és tuti víz felett is (kb arra venném...), viszont ezzel az "eladja az úsztatott drónt" dologgal beleültetted a bogarat a fülembe, érdekes kérdés, hogy miért is ad el valaki egy high-end drónt úgy, hogy nincs effektíve utódja a piacon (a nagyobb tudású meg 4x annyiba kerül, autóval kell szállítani+sok helyen extra engedély kell hozzá).
"katasztrófaturisták" - na, ahol én repkednék, nem biztos, hogy 5km-en belül található lenne ember, de majd meglássuk
#859:
-
"Nekem a sima P4-hez képest nagy előre lépés a a Pro kamerája"
Ez természetesen így van
, az 1"-os szenzorral, modern kodekkel megérkeztünk az űrkorszakba. Apró gond, hogy lencséből nem fért fényerősebb, minőségibb a P4 Pro-kba, a dpreview-n olvasgatom, hogy érdemes a blendét f/4 környékére levenni.
Igen, nálam a kamerán van a hangsúly, sokáig szemeztem a csereobis rendszerekkel, de az inspire hatalmas, sherpát meg nem bérelek a nyaraláshoz (+bankszámlaügyileg is teljesen más dimenzió, olyan összeg, amit hóttziher, hogy nem mernék a levegőben tartani).
A várakozás kérdés nálam mondjuk úgy néz ki, hogy 90%-ban utazáskor használnám a madarat, és legközelebb jövőre utazunk komolyabb helyre, úgyhogy túlságosan nem sietem el.
#855: jogos, bár nálam a vízi felhasználás teszi ki a repidő zömét majd. Bizonyos szitukban mondjuk vízről is össze lehet szedni, ha csónakból eregetem, nem egy örvénylő hegyi patak fölé, akkor utána lehet menni és ki lehet halászni...
-
köszi!
A v1.0 és a v2.0 pró között rágódom, elég komoly anyagi vonzata van a dolognak: még garis v1.0-t kapok 1000EUR alatt, a v2.0 új lévén nemigen fordul elő használtpiacon, új ára meg 1550EUR környékén van.
"a V2.0 tudja a 2,4Ghz-et, az 5,8-at, automatikusan tud kapcsolni...." - ezt a v1.0 is tudja, azaz gondolom a wifi-interferencia a régebbi pro modellnél se lesz akkora gáz
A speckók között nekem a liveview 1080p ugrott ki - de ez annyira nem zavar, a komponáláshoz sztem a 720p is elég lesz.
"a motor indítása-leállítása nekem jobban tetszik a V2.0-nál...valahogy finomabban működik a dolog ... Valszeg ezzel is az aksit, és a motorokat kímélve..." <- ez viszont érdekes fejlemény
#843: ebből engem ez a rész érdekel igazán:
"The most significant changes to the Phantom occur under the hood, specifically the inclusion OcuSync HD Video Transmission system and the FOC sinusoidal driver ESCs. This new propulsion system is paired with 9455S quick-release propellers to reduce the noise power up to 60%." - ez gondolom repülési időben is tükröződik.#844: a régebbi pro-nak is van mechanikus zárja, és kavartak a híroldalak a h.265-tel is, mintha azt is a v2.0-val találták volna fel, pedig mégse.
A gyakorlatban a kérdés, hogy az új ESC-k és az OcuSync megér-e a gyakorlatban 5-600EUR avagy bő 30% többletkiadást, de sztem maradok a réginél, hacsak nem mutatnak valami komoly fejlődést képminőség-téren. A zaj engem nem zavar, úgyis új audiosávot kapnak majd a videók.
-
sgery
őstag
Régen én is küzdöttem gariban 1-2 dologgal velük, de akkor még a francia úton az emeleten volt és főleg ők mókuskodtak velük.
Most már külön címen van a gari. Legutóbb egy hangkártyát vittem be, mert néha nem kapcsolt be (nagyon ritkán, féltem is hogy észlelik-e ők is a hibát). Bevizsgáltatták, adtak egy újat helyette.Ipon garanciapapírt adtak, de mindenhez ezt adnak, így nem tudom ez gyári-e.
És azt sem, hogy ha nem gyári, akkor az ipon vagy a gyári gari-e a jobb, melyik miért szívózik.
Remélem nem is kell megtudnom -
sgery
őstag
Nekem csak más termékek gariztatásával van tapasztalatom az iponnal.
Eddig pozitív volt minden, ha kellett cserélték újra a hibásat.
Eléggé régmúltú cég, nem is ismerek más ilyen boltot ami eddig élt volna, mindet becsukták áfacsalás miatt.
Én is iponnál vettem amúgy a sparkot, 1 év garit adtak rá. -
total90
veterán
Na igen, más árkategória, cserébe elég jó
(#674) sgery
Egyik haverom igen és végül használhatatlan lett a drón. Nem épp 100%-osak ezek patchek és utána a DJI frissítéssel neki el is szállt a rendszer. Visszahozni úgy ahogy sikerült, da aztán meg valami crash volt a szoftverben és jó 100 méter magasból megpuszilta a drón az aszfaltot.
-
(Szerintem) prózaibb ennél a helyzet: adott terméknek van egy fejlesztőcsapata a cégen belül, aztán azok "húznak" valamerre, csupán szakmai szempontból vagy hozzáértésből adódóan. Sokáig pl. ordított a GO 4 appról, hogy ios-on folyik a main fejlesztés, aztán átportolják androidra (ezért is terjedt el az a nézet, hogy érdemesebb ios eszközzel repülni). Az utóbbi időben ez a dolog szerintem eléggé elhalványult. Bár én csak a fórumokban meg FB csoportoban látott rinyálásokból (illetve nem rinyálásokból) veszem le, ios-al használom én is a Mavicet. Szóval manapság alig látok már erre általános panaszt, míg mondjuk 0.5-1 éve simán érzékelhető volt a dolog.
De ez ugye csak az alkalmazás, az OS ami a vason fut náluk, az teljesen más kérdés. Sok opció nincs, lehet Linux meg Android (szóval Linux meg Linux
), nyilván az ios lehetetlen, valami windows embedded eléggé baklövés lenne, az egyéb beágyazott/iot-s os-ekkel meg megint csak több a szívás mint a haszon, ráadásul drágák is. Így aztán kézenfekvő a Linux, azon belül meg ízlés és management kérdése hogy az Android mellett teszik e le a voksot vagy sem.
-
Misi1979
őstag
Az lenne meglepő, ha ios alapú lenne.. mert akkor a dji logo helyett alma lenne a drónok oldalán.
Iost használok egyébként drónoláshoz, ipadpro és iX “személyében”.
Nem igazán volt még gondom velük reptetéskor (meg amúgysem). De hallottam már olyan androidosról, aki phantom/android problémák miatt váltott ios-ra (és ott is ragadt).
-
Jackal2
senior tag
Ok, lehet rosszul fogalmaztam, bontsuk szét a folyamatot, plusz a Sparkon egyetlen kis szenzor van elöl, ami véd, szóval nálatok, ahol kb. minden irányban mindenféle védelmi megoldás van, ott más a szitu.
Kizárólag a Sparkra vetítve:
- normál, P módos repülésben van tárgyelkerülés elől, máshol nincs
- S módban biztosan kikapcsolja, DE, például a földfelszínt ekkor is követi, mivel van magasságtartás, de vajon mekkora szögig? Tehát egy 45 fokos dombnak nekimegy, vagy "felmegy" rajta?
- ha benyomom az RTH-t és P módban voltam, akkor visszajön 30 méter magasan (vagy amire beállítod), ekkor előre működik a tárgyelkerülés. Ugyanez igaz S módra is, mert az RTH felülírja
- ha az RTH közben tárgy kerül elé, akkor megáll (elvileg, még nem mertem kipróbálni)
- ha az RTH végén LAND módba kerül, akkor kikapcsolja a szenzorokat, de ez a Spark esetében nem számít, mert lefele egyébként sem tárgyelkerül, de írja is, hogy leszálláskor lekapcsolja, legalábbis ha kézzel indítod Az egy jó kérdés, hogy ha lenne lefele szenzor és RTH-ban szállnék le, akkor mi történne? Na ezt mondja meg az, akinek van olyan gépe, amin van ilyen szenzor. -
Jackal2
senior tag
Ez nem látszik offline, ezért nem találtam meg, de megnéztem kb. 5 órányi tutorial videót, hogy semmi ne maradjon ki.
Tudja a tripod módot, de még nem jöttem rá, mire tudnám használni, ok, hogy belassul meg még stabilabb, de egyébként is az
Viszont a képek 4:3 a videó meg 16:9? Meh....egy super viewt csinálhattak volna kisebb felbontással, hogy nyitónak lehessen használni.
-
Alabástrom
senior tag
Ma jött meg a csomag (elképesztő minőségi érzete van az Air-nek, élmény kézbe fogni, őszintén szólva nem hittem volna a képek és a videók alapján...). Éppen töltődnek az akksik, ha még délután is verőfényes napsütés lesz, akkor csinálok "röcögős" svenkeléseket vele. Hogy tudom eljuttatni Hozzád?
-
gonger
senior tag
Sokat agyaltam, hogy kell-e ND vagy nem, igaz még alig 2 hete van meg a Sparky, de ezt a szettet meg fogom venni hozzá. Tudom, nem túl széles a skála, de akik ND-znek, mind azt mondják, hogy 16 fölé csak ritkán mennek.
Vannak olcsóbb (pl sunnylife és társai ) megoldások is, de azok panoráma módban és sport módban gimbal hibát idéznek elő, mókolni kell a felfogatás során stb.. -
Alabástrom
senior tag
Na tessék, Mr. Jimmy Jib mellett egy Phantom ultrahordozható! Egy szavad se lehet!
Nekem egyetlen dologra kellene a motion blur, hogy rövid záridővel készült felvételeken alacsony fps mellett (24, 25 vagy 30) se legyenek röcögősek a mozgások. Magyarul hoszabb záridőt szimulálni... (Én DaVinci Resolve-ot használok, annak csak a teljes verziójában van motion blur)
-
Alabástrom
senior tag
Köszi.
CPL-t már rendeltem, abban mindenképpen egyetértünk.
Az ND-ken még dilemmázok... Persze ideális az lenne, hogy egy jól megválasztott (semmiképpen nem túl erős) ND, aztán ha az végül kevés, akkor még egy kis szoftveres motion blur utólag. Csak ehhez olcsójános vagyok... És ha választani kell a kettő közül, akkor így látatlanban/kipróbálatlanban a szoftveres tűnik egyszerűbbnek és elkerülhetetlenebbnek.Egyébként Neked nincs véletlenül tapasztalatod utólagos motion-blur-rel? Vagy kollégáidnak? Profi körökben ez egyáltalán nem játszik?
-
Jackal2
senior tag
Igen, plusz itt pont fordított a helyzet mint a racereknél, én azt veszem komolyan, nekem ott számít, hogyan repül, meg én mit csinálok vele, ez meg funnak van, nekem ez a bohóckodás része. De majd kérdezek tőled DJI ügyben, ha elakadok.
De tény, ez a maga műfajában legalább olyan jó, mintha 100-zal tolnád a fák között
-
Alabástrom
senior tag
Ez addig OK, hgy felteszel egy ND-t, de a feszálláskor nem biztos, hogy tudod, hogy majd párszáz méterrel arrébb milyenek lesznek a fényviszonyok. Ha meg még változnak is a fényviszonyok (napfelkelte, naplemente, stb), azt hogy oldod meg? Ha túlsötétítetted, akkor tolod neki az ISO-t? Ez egy Mavic-nál felejtős... Ha meg túl gyenge az ND akkor letolod a záridőt és ugyanott vagy, hogy szaggat a mozgás?
Nem kötekedésből, tényleg érekel, tanulok.
-
Jackal2
senior tag
Igen, de szerencsére nálam objektív okai vannak, miért nem fogok ennél nagyobb DJI-t venni (mondom most, de majd a fejemre lehet olvasni a dolgokat később
).
Szóval én több okból szerváltam be egy Sparkot:
- hülyén néz ki bloggerként, hogy nem tulajdonlok DJI terméket, aminek az oka anyagi, nem azért, mert ne szerettem volna (sajna, nem vagyok Casey Neistat, aki beleeshet a tengerbe egy 1500 dolláros P4 Pro-val, akkor is kap másikat, mert én egyet sem kapok)
- érdekelt, hogy mi fogja meg az embereket benne, mert valami oka mindig van
- szeretném elvinni túrázni, ehhez viszont minden más nagy
- ki akarom egyedül taposni azt az utat, ami a tapasztaláshoz vezet. Ezért vettem 70 EUR-ért DJI Caret, ok, pénz, meg fáj, de ha nem csinálom meg, akkor csak prédikáció, amit írok nem?Mondom ezeket úgy, hogy repültem P3-mal, meg P4-gyel is, és a bajom ugyanaz, ami anno az XK X380-nak volt: rohadt kényelmetlen vele bárhova elmenni, mert nagy, ezért is adtam el anno. Aki vidéken lakik, az ki tudja ezt aknázni, de én a város közepén nem. Nem csináltam vele semmit, párszor repültem vele és kész. De hogy egy Kék Túrára el nem vinném, az 100%. Ellenben a Spark erre tök jó, elmentem vele 300 méterre, volt élőkép, egy szép tisztáson ez bőven elég, vagy felvenni vele valami érdekes sziklát, na arra is. Három akksit tölt a töltője, ez pont elég, 3x 12-13 perc. Aki repült már nagy géppel (pl. 600-as Hexa) az tudja, hogy egy merő unalom, mire lemerül, ha nincs mit felvenni. Így meg legalább van mit
-
Én bevallom és ezzel most lehet sok embert magamra haragitok,,,a hideg ráz ettől a hajtogatás dologtól, mióta a mavic megjelent...
Rengeteg igazi (értsd: bele lehet ülni
) légijármű készül "hajtogatós" megoldással. Elég csak a vitorlázórepülőkre gondolni. Ott mindennapos dolog a kihajatás/behajtás, szétszerelés, összerakás. A felszállómotorosokban maga a motor is behajlik a törzsbe, probléma esetén pedig kinyitható gombnyomásra. És ezekből a cuccokból itthon is vígan repülnek a 40-50 éves darabok, még csak oldtimernek sem számítanak
Persze a DJI nyilván nem hasonlítható össze egy 80 éves német repülőgépgyárral, de ettől függetlenül nincs ilyen gond a Mavic-al, azt hiszem valahol írják is, hogy 5000 ezer ki/behajtást bír tesztelten.
Nem akartam kötekedni, megértem ha valaki ettől tart, de azért jó ha van itt más megközelítésből is pár gondolat szerintem, peace
-
Misi1979
őstag
Üdv!
Bebop2-ről váltottam Mavicra nem olyan rég, szóval van egy kis tapasztalatom a wifis adatátvitellel kapcsolatban.
Bebop2 ugye full wifin kommunikál, telemetriát és élőképet is. Elméleti max. táv 2km, nekem egyszer sikerült ezt elérnem, mezőn, full rálátással. Városban (ahol egyébként sosem repkedtem
) 4-500m volt eddig a maximum. Apró trükk volt az amúgy, amit enged/engedett a szoftver, hogy a gép régióját átállítottam EU-ról US-ra és máris nagyobb teljesítménnyel sugárzott a vájfáj. Érezhető volt a váltás, bár nem teszteltem le, mivel soha többet nem állítottam vissza EU-módra
De hogy ontopic is legyek: bebop2 után egy nagyon nagy váltás volt a mavic pro (platinum). Eddig egy hátrányát érzem csak: eszméletlenül féltem az eszközt. Pláne, mióta egyszer (városban, fúj) elveszítette a műhódakat és átkapcsolt másik módra (atti?) és elkezdett driftelni.. éjszaka.. visszahoztam, de picit leizzadtam közben.
-
Geller72
veterán
Nagyon ritkán használom a Dji GO-t, csak ha néha napján tablettel repülök, szemüveggel meg a litchi-t használom.
A 72 km/h-ban persze én sem vagyok biztos, de szerintem sport módban gyorsabban jön haza. De ezt majd leteszteljük jobb idő esetén. Elküldöm 500 méterre és az rth megnyomása után mindkét esetben mérem, hogy mennyi idő alatt jön haza, valamint nézem a sebességét is.
A phantompilots-on kielemzik ezt. Ott ezt írják:
Azaz elvileg lehetséges a max sebesség, azonban nem biztos, hogy ezt használja sport módban, mindenesetre kikapcsolt szenzorokkal elméletileg gyorsabban jön haza. Én P módban sem néztem az RTH sebességélt, de ezután azt is megnézem, mert a régi sebességhatárok a P4 előtti gépekre vonatkoztak, és azt tudom, hogy a P4-nek mások a beállított értékei, mint a P3-ig volt.
-
Geller72
veterán
Engem az lassított (szerintem) hogy annak ellenére, hogy sport módban nem foglalkozik a szenzorokkal, valamennyire ezek szerint mégis számít, ha letakarod valamivel, ahogy nekem sikerült. RTH nélkül sem gyorsult, ha átkapcsoltam sport módba. Az RTH-t még P módban nyomtam, ha jól rémlik és menet közben löktem át sport módba. Ez normál repülésnél ha manuálisan irányítom, ott átkapcsol és onnan sport módban megy tovább.
Mivel nem lett gyorsabb akkor sem, amikor átkapcsoltam sport módba, kérdés, hogy egyáltalán engedte e a sport módot? Mert ez ugye nem derült ki, a sebesség nem változott annak ellenére, hogy a kapcsoló S állásban volt. Amikor már felettem volt is, és lefele jött volna, akkor is tetű lassú volt, kb 0.3-0.5 m/s-el jött lefele max.Visszakérdezek:
-Ha sport módban repülsz és a terepviszonyok miatt jelet vesztel, akkor nem jön haza a gép, mert sport módban nincs szerinted RTH?. Még ha failsafe is, akkor is egy RTH.
Itt van egy faja RTH leírás, de azt a részt pont nem említi, amire mi kíváncsiak vagyunk. Viszont másnak jól jöhet.
Annyi, hogy nekem Sport módban, RTH-nál nem tököl a leszállással, hanem lejön, mint a kő.
. Biztonságos helyen lehet, hogy ezt fogom használni. Ahol van helyem és nincs semmi útban.
-
twine
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Segway ninebot max g2e - még 2 év gyári garanciával
- ÚJ! Xiaomi Electric Scooter 4 Lite Gen2 elektromos roller
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest