- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Igen tudom. Bár zöldet tuti nem vennék, mert ha leesik akkor a fűbe elég nehéz megtalálni. Viccet félretéve FCC moddolással már elég jó a Spark hatótávja. Kérdés hogyha esetleg valami történik, akkor ebben az esetben a garancia esetleg bukta-e, hogy belepiszkáltál a szoftverbe egy kicsit?
Illetve ami a Spark mellett szól az "olcsó"-nak mondható akku. Legalábbis a Phantomokhoz képest mindenképp olcsóbbnak mondható akku. Itthonról is már 18k környékén be lehet szerezni.Nagyon kíváncsi vagyok hogy mikorra éri el a technika hogy egy Spark-nak 30 perces repideje legyen, meg mondjuk kapjon egy OcuSync-et. Szerintem vinnék mint a cukrot. Talán 2-3 éven belül elérhető lesz.
Elég nehéz dönteni hogy AIR legyen vagy Spark. Nyilván a józan ész a Spark-ot mondja, mert azért 12-13 perc annyira vészesen nem kevés, de az AIR erre még ráver vagy 5 percet, illetve mondanám hogy szebb jobb a videó minősége, de mivel nem munkagép lenne hanem csak saját magamnak videóznák, elég lenne a Spark is.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Igen sajnos ez elég hátráltató tényező egy 100k-val többe kerülő gépnél. Ezért is gondolkozok még mindig. Igazán rakhattak volna Ocusyncet az AIR-be is.
Azt hittem hogy a gépet csapom be ezzel hogy épp hol van, melyik régióba.
Te csináltál amolyan hatótávtesztet hogy CE illetve FCC-be neked mekkora különbség van? Gondolom FCC-be használod, így mekkora a hatótávod? Én vidéken lakom Pesttől 40km-re, szóval nem a sűrűn lakott betondzsungelben használnám a gépet, hanem kimennék mezőre, meg erdős részre, stb.. Így gondolom azért FCC-be 700m-800m környéke csak meglenne.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Pár száz méter nekem is elég, csak az azért legyen meg. De tesztek alapján FCC-be meg kell lennie, főleg egy nem sűrűn lakott területen.
Én 8 Plus-al fogom használni, viszont egyik családtag tabletjéről fogom tudni átállítani FCC-re mert neki van droidos tabletja. Floater appot látom hogy sokan használják fake gps elérésére, én is azt fogom szerintem.Amúgy amikor FCC-be átállítás megtörténik, utána már a telefonommal használva mikor belépek a GO-ba, érzékeli hogy más területen vagyok, és itt kell cancelt nyomni. Na most ha jön ki egy frissítés a géphez, akkor csak úgy tudom frissíteni az fw-t, hogyha az OK-ra megyek nem a Cancel-re, akkor átáll CE-be gondolom?
Így akkor minden update után el kell játszani a fake gps-t?(#518) Victoryus94
A 4-600 méter nekem teljesen megfelel, sok esetben elég a rálátás is, csak ha 1-2x olyan van akkor jó ha tud egy kicsivel többet. Természetesen kilométereket nem is akarok, mert mire odaér és videózok, még vissza is kell érnie, valamint nem árt ha legalább 20-25% körül leszállok már vele.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Gondolom most már érdemes megvárni az Augusztus 23-ai eventet hogy hátha a Mavic 2 mellett még mutat be a DJI más drónt esetleg? Elég sokat gondolkoztam az AIR illetve Pro-n, de végül AIR mellett teszem le egyelőre a voksom. Nincs szükségem a több kilométeres hatótávra, sem a nagyobb akku időre. Amit tud az AIR az nekem pont jó lenne mindenben.
Viszont hátha lesz valamilyen meglepi még a Mavic 2 drónon kívül, esetleg egy jobb Spark 100$-al drágábban, vagy bármi más.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz usergefi #807 üzenetére
Mavic AIR-t már 230 körül meg lehet venni. Persze ha olyan forgalmazótól veszed aki hivatalos disztribútortól szerzi be, akkor ez olyan 260 környéke. Mavic PRO-val ugyanez a helyzet, csak ott 280-310-es ár érvényes. Ha mondjuk lemenne a Mavic Pro ára 260 környékére akkor lehetséges hogy azt venném meg, csak a tudását nem tudnám kihasználni. Ezért is raktam le a voksom az AIR mellett.
De én azért még reménykedek hogy Mavic 2 mellett fog még más is jönni.
Egy Spark 2 jó lenne, mondjuk egy lightosabb ocusync-el.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Ha a drónt saját hibádból töröd össze akkor az 1 év alatt 2x bizonyos összeg fejében cseréli a DJI neked a gépet. Érdemes mindenképp megvenni, mert vízbe esés esetén is érvényes. Viszont a drónnak mindenképpen meg kell lennie! Mert be kell küldeni a DJI-hoz, de az már csak formaiság.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz t72killer #853 üzenetére
Igen egy folyó már más tészta mint egy tó. De ennek ellenére is érdemes megkötni. Gondolom nem csak víz felett fogsz repkedni, hanem szárazföldön is. Ha meg pont ott ér a baleset akkor foghatod a fejed hogy miért nem kötötted meg. Ha a drón értékét veszed alapul akkor nem nagy összeg, de ha rommá töröd akkor 139 EUR befizetése mellett kapsz egy újat. Amúgy meg maradna egy 500k-s papírnehezéked. Ha törik valami a zuhanás közbe, az tuti hogy a gimbal meg kamera, azoknak meg nem 139EUR az ára.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz t72killer #856 üzenetére
Ami hasznos és jó páran használják az a GetterBack nevű kis cucc. Itt van egy kis videó a működéséről, és innen tudod megrendelni. Sajnos most Sold Out elvileg, de én írnék nekik hogy mikortól lesz készleten. Ha mindenképp a vizes kalandokat szereted akkor én megpróbálnám minimalizálni azt hogy a drón elvesszen végleg. Ez a kis szar meg hasznos dolog nagyon.
DJI mavic pro water crash and recovery getterbackiPhone 13 Pro Max
-
veterán
Persze totálisan egyetértek veled, itt a fő cél nem az hogy a drónt megmentsed hanem hogy megkerüljön. Care érvényesítéséhez kell a drón mindenképpen a vizes baleseteknél is, ezért hasznos ez a kis cucc.
Amúgy ha nem lenne care de nem akarok másikat venni akkor sajnos csak az a lehetőség van hogy elrohanok egy szervizbe vele minél előbb ahol szétszedik darabjaira és megtisztítják ultrahangos tisztítóval minden porcikáját alaposan. Nyilván akku az kuka már, de a drónt meg tudod valószínűleg menteni.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
DJI oldaláról rendelsz Care-t, akkor bekéri egyből a S/N-t. Nem hiszem hogy te fogsz bármit is kapni, a szerződést mail útján küldik meg, a Care meg egyből élni fog. Ha a DJI oldalán kiválasztod régiónak Hungary-t, megkeresed a Service menüponton belül saját drónod, rámész arra hogy Shop Now és egyből kéri a drón szériaszámát. Szóval úgy gondolom hogy egyből aktiválva lesz a Care neked!
Legalábbis nekem úgy tűnik hogy így működik ha a DJI oldaláról vásárolt Care. Ők sem hülyék, tudják hogy xy országból nem fog megérkezni a Care 48 órán belül. Szóval csak így van ahogy írom.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
Közben ma beszálltam én is a topicba egy Mavic Air-el. Még az első repülés előtt megkötöttem a Care-t, fő a biztonság! Illetve első felszállás előtt egy iránytű meg IMU kalibrálást is csináltam. Azt kell hogy mondjam nagyon frankó ez a kamera, nagyon szép képet is csinál meg ugyanúgy videót is. A sima verziót vettem csak, veszek még hozzá akkut aztán az nekem bőven elég lesz.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
1. Én a beaktiválás után még az első felszállás előtt egyből a DJI oldalán megvettem a Care-t. Egyértelmű hogy mindenképp érdemes megvenned! Nem tudom volt-e drónod már, ha esetleg nem akkor pedig mindenképp kössél Care-t! Viszont az aktiválás után 48 órán belül tudod megkötni, utána is meg lehet csak akkor már problémásabb, mert a videóra fel kell venni minden funkciót hogy működik és még sorolhatnám. Van egy pontos leírás A DJI oldalán a 48 órán túli Care-ről.
2. Nem szoktak szarozni vele, vízbe esés esetén is él a Care.
3. Igen egyesével tölti az akkukat!
4. Remote Controllerrel sokra nem mész ha rádugod a szgépre. GO 4-en keresztül lefrissíted aztán le van tudva az egész. Én max akkor dugom gépre az Air-t ha a vizuális szenzorokat kell kalibrálni. Amúgy a GO 4 szépen lefrissíti a drónt is illetve a távot is. Legalábbis én GO-val frissítettem, először a drónt aztán jelezte hogy a távra is van frissítés, az is lement és kész.
+1 Utólag szerintem erre nincs lehetőség. Illetve az akcióba csak adott cégek vesznek részt, még ha hivatalos forrásból veszed, akkor se az összes hivatalos helyen fog hozzá járni.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
-
veterán
A rácsok azért vannak a képen mert beállítottad. Az exponáló gomb alatt van az a kis ikon arra rá kell menned, majd a jobb szélső beállítások ikon, majd grid és itt tudod kikapcsolni.
Tegnap a K index nagyon nagy volt, azért is lehet interferencia, illetve most is 4-es erősségen van.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz petymeg #1000 üzenetére
Ez nagy probléma. Ha a K Index pirosban van akkor ne repülj! Naptevékenységet mutatja amiket mágneses "vihar" követ. És ez meg tudja, illetve meg is zavarja a GPS-t. Konkrétan simán le is zuhanhat a drón, nem bírják az erős "kitöréseket". Persze nem mondom hogy egyből le is zuhan, de azért óvatos legyél vele. Itt tudod követni amúgy hogy éppen hogy áll. Most pirosba van, szóval a repülést ha csak lehet hanyagoljad.
https://www.swpc.noaa.gov/products/planetary-k-indexAz alsó USB csati ugyanarra alkalmas mint az oldalsó. Én pl. a teló/tablet tartó miatt az alsót használom, az Apple saját kábelével. Viszont táv töltésre az alsó nem alkalmas, csak az oldalsó csatlakozó!
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sajnos sok ember nem teheti meg hogy 400-500-ért vegyen egy drónt, illetve 50-60k-ért egy akkut. Ez az oka hogy a Spark meg Air ennyire keresett. Tehettem volna én is inkább egy P4A vettem volna, de veszek hozzá 2 akkut meg care-t aztán 500-nál vagyok kb.
Egy Air +2 akkuval +care simán megvan 310-ből.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Persze egyetértek veled. Van olyan aki megtehetné de mégis inkább egy Spark-ot vesz mert kis kompakt gép, bárhova magával tudja vinni, méretéhez képest nagy tudása van neki, illetve ugye ő merev vázas szóval ettől nem kell tartani.
Amúgy mióta megjelent az Air meg Pro bújom a fórumokat de nem nagyon találkoztam olyan problémával ami abból adódott volna hogy egyszer csak becsukódik az egyik kar. Nyilván ha nekimegyek valaminek akkor be fog, de az már nem a drón hibája hanem az enyém.(#1024) Geller72
Tök igazad van, hatótáv terén jelenleg Ocusync a jövő nem pedig a wifi. Ugyanúgy egyetértek abban hogy nagyobb szélben a súly miatt a Phantom sokkal jobban irányítható. De az számomra akkor is nagyon durva hogy egy akku 55-60k hozzá. Lehet itt vitázni hogy a gép árához képest nem akkora összeg, de ha sokat repülsz, és még kell venned 3-4 akkut akkor igenis sok.
Akinek a pénz nem számít azt nyilván nem érdekli hogy 1 akku mennyi hozzá, én szimplán azt próbáltam kifejteni hogy nagyon sokan nem azért vesznek Spark meg Air-t mert az jobb, hanem szimplán az a "megfizethetőbb"!iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
válasz t72killer #1048 üzenetére
Phantommal én minden esetben kézben szálltam le. Magas súlypont miatt tartottam tőle nehogy esetleg megboruljon, felszállásnál ilyen gond nincsen, azt nem csináltam kézből.
Én ha jól emlékszem Banggood-ról rendeltem még régebben DJI-os nyakbaakasztót. Tökéletes erre a célra, meg igazából bármilyen másmilyen is, csak ha már a drón is az, akkor a nyakbaakasztó is legyen az. Állítható, szóval így jól be lehetett lőni hogy a táv mennyire lógjon.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz t72killer #1050 üzenetére
Mikor első Phantomom megvettem első pár alkalommal szálltam le a talajra, de láttam hogy kézbe sokkal egyszerűbb meg biztonságosabb, így maradtam is annál.
Air-nél már nem csinálom, mert a súlypont lent van neki, nem kell attól tartani hogy megborul esetleg.(#1051) khorvat
Air-nél sehova, Phantomnál használtam. Air-hez ha kell akkor ezt vegyed -> https://www.djiars.hu/termek/mavic-pro-taviranyito-pant
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok
Egy érdekes dologra lettem figyelmes, igazából már tavaly próbáltam utánajárni de nem kaptam pontos választ, igazából lényegtelen volt mert a Mavic Air drónom hibátlanul működött, de most újra elővettem a témát és lehet írok a DJI-nak.
A lényeg igazából csak annyi hogy Mavic AIR iránytű kalibrálásnál a DJI GO-ba az szerepel hogy először normál pozícióba forgasd körbe a drónt, majd a következő lépés hogy oldalára fordítod és úgy is körbe kell forgatni, és ezzel le is ment az irányt kalibrálás.
Viszont a használatiba az szerepel hogy a második forgatást úgy kell megcsinálni hogy a kamera lefele néz, tehát a hossztengely.nél kell körbeforgatni.
A kérdésem hogy melyik kalibrálás jó szerintetek? Mármint megcsináltam mindkét módon, és mindkét módon elfogadta, de van esetleg valami különbség mégis?iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Geller72 #1977 üzenetére
Nem az iránnyal van gondom hogy merre forgatom, hanem a DJI app úgy mutatja hogy másodiknál a drón az oldalán van és úgy kell forgatni valamerre. Viszont a használatiba úgy van hogy a kamerával lefele néz a drón, nem pedig az oldalán van.
Szóval csak igazából ezt nem értem hogy miért nem egységes?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Geller72 #1981 üzenetére
Okés köszi a segítséget, akkor nem foglalkozok többet a témával.
Kicsit gondolkoztam rajta hogy az Air-ről váltani kellene a Pro-ra. Amit nyernék vele az a hosszabb repidő, meg a hatótáv, bár az csak félig meddig mivel nem szoktam túl messzire repülni Air-el sem, de az Ocusync miatt előnyöm van hogy a jel sokkal stabilabb 1km-en belül mint az Air-nél, illetve kevésbé kell attól tartani hogy megzavarja a drónt valamit az ocusync miatt.
Viszont ugye hátul nincs szenzor a Pro-nak, ebbe mondjuk hátralépés lenne, bár nagyon vigyázok azért.Ami az igazi lenne az egy Mavic 2 Zoom, ez ugye minden téren jobb a fenti kettőnél. Viszont az ára már annyira nem kellemes, de még emészthető azért.
Jól át kell gondolni ezt a váltást. Főleg úgy hogy ebbe az Air-be összvissz olyan 10 repülés van, 2 év gari van rá ami 2020 augusztusáig él, van rá care, plusz egy akksi ami még egyet sem repült. Szóval kezdő szettnek Care-el együtt hibátlan lenne bárkinek.
De mivel szerintem elég nagy bukóval tudnám csak eladni, ezért szerintem megtartom még és nem válok meg tőle. De ha lesz is majd akkor szerintem egy Zoom lesz a legjobb választás.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Geller72 #1983 üzenetére
P4-et én alapból elvetettem, mégpedig a horror árú akkuk miatt. Brutál nagy lehúzás az egész, komolyan.. Air-hez meg akcióba 20k körül vettem akkut ami viszont baromi jó ár.
Várom én is a jobb időt, de már mennék ki repkedni mert a legutóbbi 2-3 hónapba pihent.
Ez az új controller is nagyon jó, végre Mavic-hez is van valami ami a telót kiváltja. De annak is az ára, illetve hogy csak a Mavic 2 szériához jó..iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Phantom 5-öt mióta pletykálják már? Nem is emlékszem rá hány éve. Ellenben a Mavic Pro óta ezerrel ezt a szériát fejlesztik, mert kicsivel olcsóbb mint a Phantom széria, valamint az olcsóbb akku miatt is inkább ezt veszik. Ebből lehet következtetni arra hogy a Phantom széria most esetleg hátrébb szorult. Ami ugye az új termékek számából is látszik.
Egyértelmű hogy a hordozhatóság meg minden más a Mavic felé billenti a mérleg nyelvét. P4-ről meg már lassan megszámlálhatatlan bőrt lehúznak.
Ha annyira vinnék a Phantomot akkor rég kiadták volna a P5-öt, nem pedig a Mavic 2 szériára koncentráltak volna.
Persze egyéni véleményem, èn ezt gondolom a fejlesztéseket elnézve.Inspire-t meg sem említem, nem ebbe a mezőnybe tartozik.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Nemrég repkedtem egy kicsit, de tiszta hülye volt a drón. Műholdat amit talált max 6-9 környéke volt, iránytű kalibrálást kért ami csak harmadjára sikerült, utána végül fel tudtam szállni de ott meg dobálta a strong interference hibaüzeneteket, úgyhogy inkább le is szálltam mert nem akartam kockáztatni.
Azt tudom hogy Mavic Air elég gázos ebből a szempontból, nagyon érzékeny az interferenciára, de ennyire szar a helyzet még sosem volt.
Volt akinél esetleg hasonló előfordult?Amúgy vidéken lakom, nincs semmi adótorony a közelembe, közvetlen környezetbe alig van pár helyen wifi, és mégis.
(#1991) t72killer
Mavic 2 azért már közelíti azt a szintet ami megéri a pénzét. Hiába van rajta így is nagy haszon a DJI-nak, de egy baromi jó gép lett úgy gondolom.
Azzal meg tökéletesen egyet értek hogy cserélhető obit nem valószínű hogy be fog hozni a DJI mert akkor az Inspire eladások megcsappannának azért. Phantom meg Mavic az megmarad erős középkategóriának, Inspire meg a profi szint.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Geller72 #1997 üzenetére
Ez a kategorizálás azért ti is belátjátok hogy nem az igazi. Egy Spark-ot illetve egy Mavic 2 Pro-t egy kalap alá venni pont olyan mintha megnéznénk egy töréstesztet hogy egy Smart-ba van nagyobb esélyed túlélni az ütközést vagy egy Volvox XC90-be..
Értem én hogy consumer, de akkor egy kis Hubsan X4 mi ha a M2 Pro a belépőszint?(#1998) t72killer
Bármennyire is szeretem az Apple termékeket, DJI pont ugyanaz lett. Ők is látják hogy uralják a piacot, és annyiért adják a drónokat amennyiért csak akarják, mert tudják hogy úgy is megveszik őket mivel nincs alternatíva túlzottan. Nyilván van xy gyártónak még hasonló terméke, de a nagy részük tudásban azért nincsenek olyan szinten mint a DJI.
Visszatérve a fenti problémámra, átraktam az Air-t FCC-be aztán holnap ha hazaérek melóból letesztelem újra hogy van-e interferencia még esetleg, vagy a nagyobb adásteljesítmény jótékony hatással lesz erre a "kis" problémára. FB csoportokat olvasgatva sok embernek segített a CE-->FCC ezen a téren.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Geller72 #2000 üzenetére
Persze totál érthető amit mondasz, hiába nem tud távolságra meg repidő annyit egy Spark mint a nagyobb társai, de mégis megkapod a DJI által kiépített brandet.
Régóta követem a DJI-t, legelső drónom tőlük egy Phantom 1.1.1 drón volt amit nagyon szerettem. Akkoriban a drónok valahogy jobban szerettek flyaway-t kapni, szerencsére a legutóbbi időben ezt minimalizálták így kevésbé fordul ez elő.
Szerintem megtanulni tökéletes egy Syma vagy egy kis Hubsan drón, el tudod sajátítani az irányokat meg mindent, ezek pont erre jók.(#2001) Skimaster
Nem normális dolog hogy minden egyes alkalommal kéri. Én csak a hosszabb utazás után szoktam, illetve szoftver frissítés után. De ha csak a környékbe repkedek akkor nem szoktam soha sem.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Van esetleg olyan oldal ahol össze van szedve hogyha Mavic Air-ből akarom a legtöbbet kihozni, akkor milyen fotó beállításokat használjak? ND szűrő beszerzése tervbe van véve, de én inkább fotók terén tevékenykednék, oda meg ugye nem kell.
Van néhány külföldi oldal ahol vannak ilyen beállítások, de én olyat keresnék ami be is vált valamelyikőtöknek esetleg. Vagy ha írnátok pár beállítást azt is megköszönném!iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Valaki innen már rendelt akkut? Elvileg ez eredeti akku. Ha megfogják a vámon akkor már nem éri meg, de így nagyon jó áron van.
DJI Mavic Air Battery made with high-density lithium 2375mAh Mavic Air Intelligent Flight Battery original brand new in stockiPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...